16 Ιουν 2025

Παύση Τυχικοῦ....και στὸ βάθος Ἀθανάσιος

Ὑπεύθυνη δήλωση ἐνώπιον Θεοῦ καὶ ἀνθρώπων: Γιὰ τὸ παρὸν οὐδέποτε ζητήθηκε εὐλογία ἀπὸ κανένα μητροπολίτη οὔτε καὶ ἀπὸ τὸν μητροπολίτη Ἀθανάσιο. Ἡ θέση μας εἶναι μὲ τὸ δίκαιο. Τὰ ἴδια θὰ παρέθετα ἂν στὴν θέση το π.Τυχικού ἦταν ὁ Ἀρχιεπίσκοπος. 
Ἂς πάρουμε τὰ πράγματα χρονολογικά. 
Ὁ μητροπολίτης Τυχικὸς κατηγορήθηκε καὶ παραπέμφθηκε στὴν Ἱερὰ Σύνοδο, ἡ ὁποία γιὰ εὐνόητους λόγους, μετατράπηκε πάραυτα σὲ δικαστήριο. Συγκεκριμένα, κατηγορήθηκε ἀπὸ ἐπιτρόπους ἐκκλησιῶν γιὰ μὴ συνεργασία κλπ, κατηγορήθηκε ἀπὸ τὸν δήμαρχο Πάφου Φαίδωνος ὅτι δὲν τοῦ ἀπαντοῦσε τὰ τηλέφωνα μεγάλη ἑβδομάδα καὶ ὅτι δὲν εἶναι κατάλληλος γιὰ μητροπολίτης (ἐπὶ παντὸς ἐπιστητοῦ), κατηγορήθηκε ὅτι ἁγιογράφησε σὲ ἐκκλησία εἰκόνα ἱερομονάχου ὁ ὁποῖος... δὲν ἔχει ἁγιοκαταταχθεῖ, κατηγορήθηκε λέει μὲ ἐπιστολὴ ἀπὸ τὸ ὑπουργεῖο παιδείας καὶ θρησκευμάτων τῆς Ἑλλάδας ὅτι δημιουργεῖ προβλήματα μεταξὺ τῶν ἐκκλησιῶν καὶ κατηγορήθηκε ὅτι χειροτόνησε ἱερέα ποὺ ὅπως λένε ἀποτειχίστηκε. 
Ὡσὰν πρόβατο ἐπὶ σφαγὴν τὸν ἔσυραν χωρὶς νὰ γνωρίζουν οἱ περισσότεροι, οὔτε καὶ ὁ ἴδιος ὅτι ἡ σύνοδος θὰ εἶχε μορφὴ δικαστηρίου, τὸν κατάγγειλαν, τὸν κατηγόρησαν, τὸν δίκασαν καὶ τὸν τιμώρησαν (τὰ ἴδια δὲν ἔκαναν καὶ στὸν Χριστό;). Ὁ καταγγέλλων καὶ κατηγορῶν δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι καὶ δικαστής. Δὲν ἔφεραν μάρτυρες κατηγορίας, δὲν τοῦ ἔδωσαν εὐκαιρία νὰ φέρει μάρτυρες ὑπεράσπισης, δὲν τοῦ ἔδωσαν εὐκαιρία νὰ συντάξει ἀπαντητικὴ ἐπιστολὴ στὶς κατηγορίες, οὔτε κἂν νὰ σκεφτεῖ. Μὲ συνοπτικὲς διαδικασίες, τσὰκ μπάμ, λίγων ὡρῶν τὸν ἔπαυσαν. Ἀντίθετα γιὰ τὴν ὑπόθεση τοῦ ἡσυχαστηρίου Ἁγίου Ἀβακούμ, μαρτυρίες καὶ κόντρα μαρτυρίες, συσκέψεις, ἱερὰ σύνοδος μιά, δύο τρεῖς καὶ δὲν συμμαζεύεται, ἀπολογίες οἱ μοναχοί, διαβουλεύσεις μὲ τὸν μητρ. Ἠσαΐα, κρυφὲς καὶ φανερές, πᾶρε φέρε, στυνομίες, κόμματα, μᾶς ἔφαγαν ἕνα χρόνο στὶς τηλεοράσεις ὥσπου νὰ βγάλουν ἀποτέλεσμα. Ἀποδόθηκε πλήρης δικαιοσύνη; Μήπως ἔφταιγε/αν καὶ ἄλλος/οι, ἂς ἀναρωτηθοῦμε. Δύο μέτρα καὶ δύο σταθμά. Ἔφεραν ἐπιστολὲς ἐπιτρόπων καὶ ἄλλων διαφόρων μὲ κατηγορίες. Οἱ ἐπιστολὲς εἶναι αὐταπόδεικτες; ποὺ ἦταν οἱ καταγγέλλοντες; οἱ μαρτυρίες τους κρίνονται ἐξ ὁρισμοῦ πέρα γιὰ πέρα ἀληθινές; ἐδῶ ἀπὸ ὅσο ξέρουμε μόνο ἡ μαρτυρία ἀστυνομικοῦ θεωρεῖται αὐταπόδεικτη ἀπὸ τὸ δικαστήριο καὶ πιὸ ἰσχυρὴ ἀπὸ τὴν μαρτυρία πολίτη ἀλλὰ καὶ πάλι ὁ ἀστυνομικὸς καλεῖται νὰ καταθέσει. Φοβερὴ δύναμη ἡ ἐπιστολὴ τῶν ἐπιτρόπων! This is Cyprus. Ὁ κ. Φαίδωνος ἀπεφάνθη μετὰ ἀπὸ μακρὰν σκέψιν ὡς συνηθίζει, ὅτι ὁ Τυχικὸς δὲν κάνει γιὰ μητροπολίτης. Δὲν τὸν ρωτήσαμε πρὶν ψηφιστεῖ ὁ Τυχικός.. Ἐκτὸς τῆς ἄποψης ποὺ ἔχει γιὰ φόρεξ, ναρκωτικά, ἄλλους δήμους, διαφθορές, κακοδιαχείριση, ἐσωτερικὰ ἄλλων κομμάτων ἔχει καὶ γιὰ τὴν ἐκκλησία. Δὲν ἔκανε γιὰ μητροπολίτης λέει, πῆγε στὴν μητρόπολη πολλὲς φορὲς καὶ ἄκουσε κηρύγματα, σκόρπια πράγματα ἀσύνδετα μεταξύ τους. Καὶ κυρηγματοκριτής. Ἀπὸ πότε κ. Φαίδωνα ξέρετε καὶ τὰ ἐκκλησιαστικά, τὰ τῶν μοναχῶν, τὰ τῶν μητροπολιτῶν; Ἕνα αὐτοέλεγχο τὸν χρειάζεστε. Σὲ ἐκκλησία ἔβαλε ἁγιογραφία ἱερομονάχου ποὺ δὲν εἶναι Ἅγιος. Μὰ μακαριότατε, ψάξτε σχεδὸν ὅλες τὶς ἐκκλησίες τῆς Κύπρου καὶ θὰ βρεῖτε τοὐλάχιστον μιὰ τέτοια. Μήπως νὰ τοὺς τρέξετε καὶ αὐτούς; Ἀρνηθήκατε, σὲ ἐρώτηση ποὺ σᾶς ἔκανε δημοσιογράφος, ὅτι ἤσασταν παρὼν μὲ τὸν μακαριστὸ Χρυσόστομο καὶ τελέσατε τὰ ἐγκαίνια τοῦ ναοῦ τοῦ Ἁγίου Ἐφραὶμ Νέας Μάκρης στὸν Ἅγιο Ἀμβρόσιο. Μὰ μακαριότατε ἡ πλάκα στὸ ναὸ ἀναφέρει ὅτι τὸ 2008 ἐσεῖς καὶ ὁ μακαριστὸς τελέσατε τὰ ἐγκαίνια τοῦ ναοῦ τοῦ Ἁγίου ὁ ὁποῖος ἁγιοκατατάχθηκε τὸ 2011!! Τρία χρόνια μετά! Μήπως ὁ ἱερέας τοῦ ναοῦ παρανόμησε; μήπως δὲν ἤσασταν παρών; Ἂν δὲν ἤσασταν, νὰ ζητήσετε νὰ ἀφαιρεθεῖ τὸ ὄνομα σας, ἂν καὶ ὡς μητροπολίτης Πάφου ποὺ ἤσασταν, ποιός θὰ πήγαινε; ὁ Μόρφου; Ἂν ἤσασταν ἐκεῖ ἔχετε τὴν τόλμη νὰ ζητήσετε συγνώμη; Κάποιος δὲν λέει τὴν ἀλήθεια νομίζω. Καὶ πάλι δύο μέτρα καὶ δύο σταθμά. Ἐπιστολὴ μὲ κατηγορίες ἀπὸ τὸ ὑπουργεῖο Παιδείας τῆς Ἑλλάδας. Ἐδῶ γελᾶμε... Τὸ ὑπουργεῖο ποὺ στήριξε τὴν ἔκθεση τῶν πινάκων-ἐκτρωμάτων στὴν ἐθνικὴ πινακοθήκη μὲ τὴν Παναγία νὰ κρατάει τσιγάρο, τὴν ἴδια στιγμὴ ἐνδιαφέρεται γιὰ τὴν σχέση τῶν ἐκκλησιῶν καὶ ἀποστέλλει καὶ ἐπιστολὴ διαμαρτυρίας. Μέγα θαῦμα!! Αὐτο-κοροϊδευόμαστε. Χειροτόνησε ἱερέα, ποὺ ἀποτειχίστηκε ἀκολούθως. Μὰ γνωρίζουμε ὁ καθένας τί ἔχει στὸ μυαλό του; τί σκέφτεται νὰ κάνει; Καὶ γιὰ τοὺς περισσότερους ποὺ δὲν γνωρίζουν, ἡ ἱερὰ σύνοδος πρόσφατα καθαίρεσε ἱερέα ποὺ ἀποτειχίστηκε. Καὶ μαντέψτε ποιός τὸν εἶχε χειροτονήσει. Ὁ ἀρχιεπίσκοπος Γεώργιος! Καὶ τὶς δυὸ σημαντικὲς κατηγορίες γιὰ τὶς ὁποῖες ὁ Τυχικὸς παύθηκε (εἰκόνα ἱερέα ποὺ δὲν ἦταν Ἅγιος καὶ χειροτονία ἀποτειχισμένου) ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Γεώργιος ἔκανε τὰ ἴδια καὶ αὐτός! Ἄρα μὲ τὴν ἴδια λογική, καὶ ἐὰν ἤθελε νὰ εἶναι πέρα γιὰ πέρα δίκαιος, θὰ ἔπρεπε νὰ θέσει τὸν ἑαυτό του στὴν διάθεση τῆς συνόδου καὶ ὅ,τι προκύψει. Δυστυχῶς ὅμως καὶ ἡ πίττα καὶ τὸ μαχαίρι εἶναι στὰ χέρια του. 
Γιὰ τὸν Ἅγιο Παίσιο μᾶς εἶπε ὁ ἀρχιεπίσκοπος στὴν τηλεόραση ὅτι ἐν ὀλίγοις, ἔλεγε παραμυθάκια στὸν κόσμο γιὰ νὰ τοὺς δυναμώσει καὶ ἠρεμήσει ὅτι κάποια στιγμὴ θὰ πάρουμε πίσω Ἑλληνικὰ ἐδάφη. Τριβιζάς, ὁ Ἅγιος Παισιος τώρα. 

Ἐν τῷ μεταξὺ ἡ ἐπιστολὴ τοῦ Πατριάρχη λέει νὰ τοῦ ἀπαγορεύσει νὰ προσβάλλει τὴν σχέση τῶν ἐκκλησιῶν καὶ νὰ τὸν καλέσει σὲ τάξη. Ἐσεῖς καταλάβατε νὰ τὸν παύσετε; Μὲ βάση λεξικὰ καὶ εἰδικὰ τοῦ Μπαμπινιώτη «νὰ καλέσεις σὲ τάξη» σημαίνει: νὰ ζητήσεις ἐπίσημα ἀπὸ κάποιον ποὺ παρεκτρέπεται ἢ προκαλεῖ ἀναστάτωση νὰ σταματήσει αὐτὴ τὴ συμπεριφορά, προκειμένου νὰ ἀποκατασταθεῖ ἡ τάξη καὶ ἡ ἠρεμία. Τώρα τὴν παύση ποὺ τὴν εἴδατε Κύριος οἶδε. 

Τώρα γιατί καὶ στὸ βάθος Ἀθανάσιος (καὶ βορειότερα ἐν Ἄθῳ); 
Δὲν χρειάζονται πολλά. Πρὶν 25 χρόνια ὁ ἀρχιεπίσκοπος καὶ ὁ μακαριστὸς κατηγόρησαν τὸν Ἀθανάσιο Λεμεσοῦ γιὰ διάφορα ἀνήθικα κ.λπ. Ἐξαιρέθηκαν ἀπὸ τὴν μείζονα σύνοδο καὶ ἀκολούθησε ἡ ἀθώωση τοῦ μητροπολίτη Ἀθανασίου. Ἀναρωτιέμαι ἂν ὁ Ἀθανάσιος ἦταν ἄλλος, θὰ μποροῦσε δικαίως νὰ στραφεῖ δικαστικὰ ἐναντίον τῶν δύο γιὰ λίβελλο καὶ συκοφαντία; Βεβαίως. Θὰ δικαιωνόταν; Βεβαίως. Τί θὰ γινόταν; οὔτε ὁ ἕνας θὰ γινόταν ἀρχιεπίσκοπος, οὔτε ὁ ἄλλος, ποτὲ τῶν ποτῶν. Χάρη τούς ἔκανε ὁ Ἀθανάσιος. Ἔλα ὅμως ποὺ στὴν θέση αὐτὴ τοῦ κατηγορούμενου καὶ δικαιωμένου ἦταν ὁ Ἀθανάσιος καὶ ὄχι κάποιος ἄλλος; Καὶ ἡ πνευματικότητα αὐτοῦ τοῦ ἀνθρώπου ἀλλὰ καὶ τῶν βαλλομένων ἁγιορειτῶν καὶ εἰδικὰ Βατοπαιδινῶν δὲν ἐπιτρέπουν τὴν ἀναζήτηση δικαιοσύνης μὲ αὐτὸ τὸν τρόπο.. Ἀναρωτιέμαι ἂν στὴν θέση τοῦ Ἀθανασίου ἦταν ὁ νῦν ἀρχιεπίσκοπος πὼς θὰ ἀντιδροῦσε ἔναντι στοὺς κατήγορους του. Τὴν 25η Δεκεμβρίου ἀνήμερα Χριστουγέννων τὸ 2011 ὁ τότε μητροπολίτης Πάφου Γεώργιος ἐξερχόμενος τῆς ἐκκλησίας μετὰ τὸ τέλος τῆς λειτουργίας εἶπε τὰ χρόνια πολλὰ καὶ ἀκολούθως μετὰ ἀπὸ ἐρώτηση δημοσιογράφων τηλεοπτικῶν καναλιῶν γιὰ τὴν σύλληψη τοῦ Γέροντα Ἐφραὶμ ἀπὸ τὴν ἀστυνομία στὴν Ἑλλάδα ἐκφράστηκε ὡς ἀκολούθως: «O Ἐφραὶμ ἀποτελεῖ ὄνειδος γιὰ τὴν πατρίδα μας καὶ οἱ πράξεις του εἶναι ντροπὴ κλπ κλπ.» Καταγεγραμμένα σὲ τηλεοπτικὰ κανάλια, ὅποιος θέλει τὰ βρίσκει. Λόγια ποὺ δείχνουν κάτι, ὅτι τὸ θέμα τῆς ἡμέρας τῶν Χριστουγέννων καὶ αὐτὰ ποὺ πρέπει νὰ πάρουν οἱ πιστοὶ ἐξερχόμενοι τῆς ἐκκλησίας εἶναι αὐτό. Πνευματικὸς ὁ λόγος ἀπὸ τὸν τότε μητροπολίτη Γεώργιο.. Εἴμαστε στὸ 2025 τώρα. Οἱ συγκεντρωμένοι ποὺ διαμαρτύρονταν δὲν ἦταν τίποτα σοβαρὰ ἄτομα στὴν Πάφο καὶ προέρχονταν ἀπὸ παρακείμενες μητροπόλεις, εἶπε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος. Μήπως κατὰ τύχη συνορεύει ἡ Πάφος μὲ τὴν Λεμεσό; Φυσικὰ γιὰ ὅσους ξέρουν ὁ Τυχικὸς κάλεσε τὸν Ἀθανάσιο, τὸν γέροντα Ἐφραὶμ ἀλλὰ καὶ τὸν Μόρφου γιὰ ὁμιλίες στὴν Πάφο. Πάφος καὶ Ἀθανάσιος, Ἐφραίμ, Μόρφου εἶναι ἀσυμβίβαστα στὸ μυαλὸ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου. 
Τώρα καὶ πάλι διερωτῶμαι γιὰ τὶς δέκα ψήφους παύσης. Ἄλλοι, ἴσως γιὰ μετέπειτα ἐξαργύρωση στὶς ἑπόμενες ἐκλογές, ἄλλοι ἴσως γιὰ νὰ μὴν χάσουν οἰκονομικὰ βοηθήματα σὲ μητροπόλεις χωρὶς εἰσοδήματα, καὶ ἄλλοι ἴσως γιὰ νὰ μὴν πάρουν σειρὰ μετά τον π. Τυχικὸ στὰ δικαστήρια.. 

Ὁ κόσμος σκανδαλίστηκε, αὐτὸ λένε ὅλοι. Ἐγὼ λέω αὐτοὶ ποὺ ψάχνουν νὰ σκανδαλιστοῦν θὰ σκανδαλιστοῦν ἂν βλέπουν τοὺς ἱερεῖς, τὰ ὄργανα τοῦ Χριστοῦ καὶ ὄχι τὸν Χριστό. Δὲν μπορεῖς νὰ κατηγορεῖς τὴν Ἰατρικὴ ἂν ἔχει μερικοὺς ἰατροὺς ποὺ δὲν τηροῦν τὸν ὅρκο τους. Ἐμεῖς, ὅπως ἔλεγε καὶ στὰ «παραμυθάκια» του ὁ Ἅγιος Παισιος, θὰ πρέπει ὅπως τὶς μέλισσες νὰ ἀναζητοῦμε τὰ λουλούδια ἀκόμη καὶ σὲ ἕνα λιβάδι μὲ ἀκαθαρσίες καὶ ὄχι νὰ ψάχνουμε τὶς ἀκαθαρσίες ὅπως κάνουν οἱ μῦγες. 

Εὐλογεῖτε ποὺ λένε καὶ στὰ μοναστήρια 
Νέαρχος Παναγῆ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.