Ἡ πρόσφατη ἀνακοίνωση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος σχετικὰ μὲ τὸν «Προσωπικὸ Ἀριθμὸ» (Π.Ἀ.) ἔχει προκαλέσει ἔντονο προβληματισμό, ἐρωτηματικὰ ἀλλὰ καὶ σφοδρὲς ἀντιδράσεις ἀπὸ εὐσεβεῖς ἁπλοῦς ἱερεῖς, μοναχοὺς καὶ πιστούς. Ἡ θέση τῆς Συνόδου ὑπεραμύνεται τῆς χρήσης τοῦ Π.Ἀ., ἐπιχειρηματολογῶντας ὅτι πρόκειται γιὰ ἁπλῆ ἑνοποίηση παλαιῶν μητρώων καὶ δὲν σχετίζεται μὲ θεολογικὲς ἢ ἐσχατολογικὲς προεκτάσεις.
Ὡστόσο, ἡ στάση τῆς Συνόδου ποὺ δὲν ἔδειξε τὴν ἀπαιτούμενη προσοχή, ἀπέναντι σὲ ὅσους ἔχουν ἐκφράσει θεμελιωμένες ἐπιφυλάξεις - μεταξὺ αὐτῶν κληρικοί, ἐπίσκοποι, σωματεῖα καὶ πιστοί - ἐγείρει σοβαρὰ ἐρωτήματα. Πίσω ἀπὸ αὐτὴν τὴν ἐπιφανειακὴ προσέγγιση κρύβεται μιὰ βαθύτερη πνευματικὴ καὶ κοινωνικὴ κρίση, ποὺ ἀπειλεῖ νὰ μετατρέψει τὸν ἄνθρωπο σὲ ἁπλὸ ἀριθμό - καὶ τὴν... Ἐκκλησία σὲ θεραπαινίδα μιᾶς νέας μορφῆς ψηφιακοῦ ὁλοκληρωτισμοῦ.
Ὡστόσο, ἡ στάση τῆς Συνόδου ποὺ δὲν ἔδειξε τὴν ἀπαιτούμενη προσοχή, ἀπέναντι σὲ ὅσους ἔχουν ἐκφράσει θεμελιωμένες ἐπιφυλάξεις - μεταξὺ αὐτῶν κληρικοί, ἐπίσκοποι, σωματεῖα καὶ πιστοί - ἐγείρει σοβαρὰ ἐρωτήματα. Πίσω ἀπὸ αὐτὴν τὴν ἐπιφανειακὴ προσέγγιση κρύβεται μιὰ βαθύτερη πνευματικὴ καὶ κοινωνικὴ κρίση, ποὺ ἀπειλεῖ νὰ μετατρέψει τὸν ἄνθρωπο σὲ ἁπλὸ ἀριθμό - καὶ τὴν... Ἐκκλησία σὲ θεραπαινίδα μιᾶς νέας μορφῆς ψηφιακοῦ ὁλοκληρωτισμοῦ.
Πολιτικὲς σκιές: Συνάντηση Μητσοτάκη - Ἱερωνύμου καὶ Ἁγίου Ὅρους
Ἔντονες εἶναι οἱ φῆμες ὅτι στὴν πρόσφατη κλειστὴ συνάντηση τοῦ Πρωθυπουργοῦ Κυριάκου Μητσοτάκη μὲ τὸν Ἀρχιεπίσκοπο Ἱερώνυμο δόθηκαν σαφεῖς πολιτικὲς ὁδηγίες γιὰ τὴν «ὁμαλὴ ἐπικοινωνιακὴ στήριξη» τοῦ νέου ψηφιακοῦ συστήματος ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία...;
Ἀξίζει νὰ ἀναφερθεῖ ὅτι ὁ Πρωθυπουργὸς σχεδιάζει ἐπίσκεψη στὸ Ἅγιον Ὅρος, μὲ σκοπό - κατὰ πολλούς - νὰ διασφαλίσει καὶ τὸν «συντονισμὸ» τῆς Ἱερᾶς Κοινότητας στὶς νεοταξικὲς μεθοδεύσεις...;
Ἀξίζει νὰ ἀναφερθεῖ ὅτι ὁ Πρωθυπουργὸς σχεδιάζει ἐπίσκεψη στὸ Ἅγιον Ὅρος, μὲ σκοπό - κατὰ πολλούς - νὰ διασφαλίσει καὶ τὸν «συντονισμὸ» τῆς Ἱερᾶς Κοινότητας στὶς νεοταξικὲς μεθοδεύσεις...;
Ἡ ἀποξένωση τῶν Ἐπισκόπων ἀπὸ τὶς πραγματικὲς ἀνησυχίες τῶν πιστῶν
Οἱ σημερινοὶ ἐπίσκοποι δείχνουν νὰ μὴν ἀντιλαμβάνονται ἢ νὰ ὑποτιμοῦν τὸν κίνδυνο ποὺ ἐγκυμονεῖ ὁ Π.Ἀ. Συυντάσσονται μὲ τὶς ἐπιταγὲς τοῦ κράτους καὶ τῶν πολιτικῶν, υἱοθετῶντας τὴν γλῶσσα τῆς τεχνοκρατίας καὶ τῆς κυβερνητικῆς «ἀναγκαιότητος». Ἡ Ἐκκλησία μοιάζει νὰ ἔχει ἀπολέσει τὸ πνευματικό της προνόμιο ὡς προφήτης καὶ φύλακας τῶν ψυχῶν, μετατρέποντας τὴν πολύπλοκη αὐτὴ ψηφιακὴ μετάβαση σὲ ἕνα ἀνούσιο τεχνικὸ ζήτημα, ἀπογυμνωμένο ἀπὸ τὸ βάθος τῶν θεολογικῶν καὶ ἀνθρωπολογικῶν ἐπιπτώσεων.
Ἀντίθετα, πολλοὶ κληρικοὶ καὶ πιστοί – ὄχι γραφικοὶ συνωμοσιολόγοι ὅπως εὔκολα τοὺς παρουσιάζουν – ἐκφράζουν σοβαρὲς ἐπιφυλάξεις. Ὁ Ἱερὸς Σύνδεσμος Κληρικῶν Ἑλλάδος (ΙΣΚΕ) ὑπογραμμίζει εὔστοχα ὅτι ὁ Χριστὸς «ἀριθμεῖ τὰ πρόβατά Του μὲ τὸ ὄνομά τους, ὄχι μὲ ἀριθμούς», καὶ ὅτι ἡ ἀριθμοποίηση τῆς ἀνθρώπινης ὕπαρξης εἶναι ἀντίθετη πρὸς τὸ ὀρθόδοξο ἦθος καὶ τὴν ἀνθρωπολογία.
Ἀντίθετα, πολλοὶ κληρικοὶ καὶ πιστοί – ὄχι γραφικοὶ συνωμοσιολόγοι ὅπως εὔκολα τοὺς παρουσιάζουν – ἐκφράζουν σοβαρὲς ἐπιφυλάξεις. Ὁ Ἱερὸς Σύνδεσμος Κληρικῶν Ἑλλάδος (ΙΣΚΕ) ὑπογραμμίζει εὔστοχα ὅτι ὁ Χριστὸς «ἀριθμεῖ τὰ πρόβατά Του μὲ τὸ ὄνομά τους, ὄχι μὲ ἀριθμούς», καὶ ὅτι ἡ ἀριθμοποίηση τῆς ἀνθρώπινης ὕπαρξης εἶναι ἀντίθετη πρὸς τὸ ὀρθόδοξο ἦθος καὶ τὴν ἀνθρωπολογία.
Τὰ Ὀρθόδοξα Χριστιανικὰ Σωματεῖα τῶν Ἀθηνῶν δήλωσαν τὸν ἔντονο προβληματισμό τους ἀπέναντι στὴν ἐπιβολὴ τοῦ προσωπικοῦ ἀριθμοῦ στοὺς Ἕλληνες πολῖτες ἀπὸ τὸ Ὑπουργεῖο Ψηφιακῆς Διακυβέρνησης. «Τὰ προσωπικὰ δεδομένα τῶν πολιτῶν ἑνοποιημένα σὲ ἕναν Προσωπικὸ Ἀριθμὸ γίνονται περισσότερο εὐάλωτα καὶ συνεπῶς τίθεται σὲ κίνδυνο τόσο ἡ προσωπικὴ ὅσο καὶ ἡ ἐθνική μας ἀσφάλεια».
Ἡ προφητικὴ φωνὴ τοῦ Ὁσίου Παϊσίου καὶ ἡ πνευματικὴ τύφλωση
Ὁ ὅσιος Παΐσιος εἶχε προειδοποιήσει γιὰ τὸν κίνδυνο ποὺ κρύβει τὸ λεγόμενο «τέλειο σύστημα» - τὸ ἠλεκτρονικὸ ἐργαλεῖο ποὺ ὑπόσχεται ἐξυπηρέτηση, ἀσφάλεια καὶ τάξη, ἀλλὰ στὴν οὐσία ἀποτελεῖ τὸ στίγμα τοῦ Ἀντιχρίστου. Ὅπως τόνιζε, «πίσω ἀπὸ τὴν τεχνολογικὴ πρόοδο κρύβεται ἡ πνευματικὴ σκλαβιὰ καὶ ἡ παγκόσμια δικτατορία».
Δυστυχῶς, ὁρισμένοι σήμερα, ποὺ ὁ ὅσιος ἀποκαλοῦσε «γνωστικούς», ἐπιλέγουν νὰ «φασκιώνουν τὰ πνευματικά τους τέκνα» μὲ ψευδαισθήσεις καὶ ἐπιπόλαιες διαβεβαιώσεις. Αὐτὴ ἡ στάση, ὅμως, δὲν εἶναι ἀγάπη ἢ προστασία. Εἶναι πνευματικὴ τύφλωση ποὺ ὁδηγεῖ στὴν παραίτηση ἀπὸ τὸν ἀγῶνα γιὰ τὴν ἐλευθερία τῆς ψυχῆς.
Δυστυχῶς, ὁρισμένοι σήμερα, ποὺ ὁ ὅσιος ἀποκαλοῦσε «γνωστικούς», ἐπιλέγουν νὰ «φασκιώνουν τὰ πνευματικά τους τέκνα» μὲ ψευδαισθήσεις καὶ ἐπιπόλαιες διαβεβαιώσεις. Αὐτὴ ἡ στάση, ὅμως, δὲν εἶναι ἀγάπη ἢ προστασία. Εἶναι πνευματικὴ τύφλωση ποὺ ὁδηγεῖ στὴν παραίτηση ἀπὸ τὸν ἀγῶνα γιὰ τὴν ἐλευθερία τῆς ψυχῆς.
Ἡ μέθοδος τοῦ «σαλαμιοῦ» καὶ ἡ σταδιακὴ ἀπώλεια ἐλευθερίας
Ὁ Προσωπικὸς Ἀριθμὸς παρουσιάζεται ὡς κάτι «ἀθῶο» - μιὰ συγχώνευση δεδομένων ποὺ διευκολύνει τὴν δημόσια διοίκηση. Ὡστόσο, τὸ σύστημα αὐτὸ εἶναι τὸ πρῶτο βῆμα πρὸς μιὰ παγκόσμια ἠλεκτρονικὴ φυλακή, ὅπου ἡ ταυτότητα τοῦ ἀνθρώπου ἀντικαθίσταται ἀπὸ μιὰ βάση δεδομένων.
Ἡ «μέθοδος τοῦ σαλαμιοῦ» λειτουργεῖ μὲ τὸν ἑξῆς τρόπο: σταδιακά, ἀπὸ τὸν Π.Α. θὰ περάσουμε σὲ ὑποχρεωτικὴ χρήση βιομετρικῶν δεδομένων, ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων, ψηφιακῶν πορτοφολιῶν καὶ παρακολουθήσεως κάθε κοινωνικῆς συναλλαγῆς. Κάθε βῆμα ἀποκόπτει καὶ ἕνα κομμάτι τῆς ἀτομικῆς ἐλευθερίας, χωρὶς νὰ γίνεται ἀμέσως ἀντιληπτὸ στὸν πολίτη.
Ἡ «μέθοδος τοῦ σαλαμιοῦ» λειτουργεῖ μὲ τὸν ἑξῆς τρόπο: σταδιακά, ἀπὸ τὸν Π.Α. θὰ περάσουμε σὲ ὑποχρεωτικὴ χρήση βιομετρικῶν δεδομένων, ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων, ψηφιακῶν πορτοφολιῶν καὶ παρακολουθήσεως κάθε κοινωνικῆς συναλλαγῆς. Κάθε βῆμα ἀποκόπτει καὶ ἕνα κομμάτι τῆς ἀτομικῆς ἐλευθερίας, χωρὶς νὰ γίνεται ἀμέσως ἀντιληπτὸ στὸν πολίτη.
Ἡ Ἐκκλησία ὡς φρουρὸς τῶν ψυχῶν ἢ ὡς συνένοχος στὸ ψηφιακὸ σφράγισμα;
Ἡ Ἐκκλησία ἔχει ἱστορικὰ τὸ ρόλο τοῦ πνευματικοῦ φύλακα καὶ προφήτου, ποὺ ἀντιστέκεται στὴν κάθε μορφὴ καταπιέσεως. Ὅταν ἡ Ἱερὰ Σύνοδος συντάσσεται μὲ τὸ κράτος καὶ τὸ ψηφιακὸ κατεστημένο, δὲν προστατεύει ἀλλὰ ἐκθέτει τὶς ψυχὲς σὲ ἕναν ἀόρατο ἀλλὰ ἐξίσου ἐπικίνδυνο ζυγό.
Ἡ σιωπὴ ἢ ἡ ἐναρμόνιση μὲ τὸν ψηφιακὸ ὁλοκληρωτισμὸ δὲν εἶναι οὐδετερότητα. Εἶναι ἐπιλογή. Ὅπως λέει ὁ Κύριος, «Ὁ ποιμὴν ὁ καλὸς δίνει τὴν ψυχὴν αὐτοῦ ὑπὲρ τῶν προβάτων» (Ἰωάν. 10, 11). Ἡ Ἐκκλησία ὀφείλει νὰ σταθεῖ ἀπέναντι σὲ κάθε προσπάθεια νὰ μετατραπεῖ ὁ ἄνθρωπος σὲ στατιστικὸ στοιχεῖο ἢ ἀριθμό.
Ἐκκλησία, φυσικά, δὲν εἶναι μόνο ὁ Δεσπότης, οὔτε μόνο ὁ λαικοδεσπότης, οὔτε μόνο ἡ Σύνοδος. Ἐκκλησία εἶναι ὁ πιστὸς λαὸς τοῦ Θεοῦ. Εἶναι ὁ ἀφανὴς παπᾶς ποὺ λειτουργεῖ στὸ πιὸ μικρό, ἀσήμαντο καὶ ἀπομακρυσμένο ἐκκλησάκι. Εἶναι ἡ γιαγιὰ μὲ τὴ βαθιὰ πίστη ποὺ ξενυχτᾶ κάθε βράδυ στὸ καντηλάκι της. Εἶναι ὁ ἁπλὸς καλόγερος, ποὺ φορῶντας τὸ τριμμένο ράσο τραβάει τὸ κομποσχοίνι του μὲ ὑπομονὴ καὶ εὐλάβεια. Ἡ Ἐκκλησία ζεῖ καὶ ἀναπνέει μέσα ἀπὸ αὐτοὺς τοὺς καθημερινοὺς ἀνθρώπους, τοὺς πραγματικοὺς φύλακες τῆς πίστεως καὶ τῆς παραδόσεως, ποὺ δὲν πρέπει ποτὲ νὰ ξεχνᾶμε ἢ νὰ ἀγνοοῦμε.
Ἡ σιωπὴ ἢ ἡ ἐναρμόνιση μὲ τὸν ψηφιακὸ ὁλοκληρωτισμὸ δὲν εἶναι οὐδετερότητα. Εἶναι ἐπιλογή. Ὅπως λέει ὁ Κύριος, «Ὁ ποιμὴν ὁ καλὸς δίνει τὴν ψυχὴν αὐτοῦ ὑπὲρ τῶν προβάτων» (Ἰωάν. 10, 11). Ἡ Ἐκκλησία ὀφείλει νὰ σταθεῖ ἀπέναντι σὲ κάθε προσπάθεια νὰ μετατραπεῖ ὁ ἄνθρωπος σὲ στατιστικὸ στοιχεῖο ἢ ἀριθμό.
Ἐκκλησία, φυσικά, δὲν εἶναι μόνο ὁ Δεσπότης, οὔτε μόνο ὁ λαικοδεσπότης, οὔτε μόνο ἡ Σύνοδος. Ἐκκλησία εἶναι ὁ πιστὸς λαὸς τοῦ Θεοῦ. Εἶναι ὁ ἀφανὴς παπᾶς ποὺ λειτουργεῖ στὸ πιὸ μικρό, ἀσήμαντο καὶ ἀπομακρυσμένο ἐκκλησάκι. Εἶναι ἡ γιαγιὰ μὲ τὴ βαθιὰ πίστη ποὺ ξενυχτᾶ κάθε βράδυ στὸ καντηλάκι της. Εἶναι ὁ ἁπλὸς καλόγερος, ποὺ φορῶντας τὸ τριμμένο ράσο τραβάει τὸ κομποσχοίνι του μὲ ὑπομονὴ καὶ εὐλάβεια. Ἡ Ἐκκλησία ζεῖ καὶ ἀναπνέει μέσα ἀπὸ αὐτοὺς τοὺς καθημερινοὺς ἀνθρώπους, τοὺς πραγματικοὺς φύλακες τῆς πίστεως καὶ τῆς παραδόσεως, ποὺ δὲν πρέπει ποτὲ νὰ ξεχνᾶμε ἢ νὰ ἀγνοοῦμε.
Συμπέρασμα
Ὁ Προσωπικὸς Ἀριθμὸς δὲν εἶναι ἁπλῶς ἕνας τεχνικὸς κωδικός, ἀλλὰ τὸ σύμβολο μιᾶς βαθειᾶς πνευματικῆς καὶ κοινωνικῆς ἀλλαγῆς, ποὺ ἀπειλεῖ νὰ ἀφανίσει τὴν προσωπικότητα καὶ τὴν ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου.
Οἱ ἐπίσκοποι ἔχουν μπροστά τους ἕνα κρίσιμο σταυροδρόμι: εἴτε θὰ γίνουν φύλακες τῶν ψυχῶν ποὺ τοὺς ἐμπιστεύτηκαν, ὑπερασπιζόμενοι τὸ αὐθεντικὸ μήνυμα τῆς Ἐκκλησίας, εἴτε θὰ γίνουν συνένοχοι στὴν παραχώρηση τῆς ἐλευθερίας στὸ ψηφιακὸ σύστημα καὶ τὸν ὁλοκληρωτισμὸ ποὺ αὐτὸ ἐκπροσωπεῖ.
Οἱ ἀνησυχίες τῶν πιστῶν δὲν εἶναι οἱ φοβίες τῶν γραφικῶν ἢ τῶν παρανοϊκῶν. Εἶναι ἐντόνως θεολογικές, ἠθικὲς καὶ ὑπαρξιακές. Εἶναι ἡ κραυγὴ ἑνὸς λαοῦ ποὺ βλέπει νὰ ἀπειλεῖται ἡ ἐλευθερία του καὶ ἡ ἴδια του ἡ ψυχή.
Ἂς μὴ φασκιώνουμε τὶς συνειδήσεις μας μὲ ψευτοκαθησυχασμούς. Ἡ μάχη γιὰ τὴν ἐλευθερία τῆς ψυχῆς ξεκινᾶ τώρα. Καὶ ἡ διοικοῦσα Ἐκκλησία ὀφείλει νὰ εἶναι στὴν πρώτη γραμμή.
Οἱ ἐπίσκοποι ἔχουν μπροστά τους ἕνα κρίσιμο σταυροδρόμι: εἴτε θὰ γίνουν φύλακες τῶν ψυχῶν ποὺ τοὺς ἐμπιστεύτηκαν, ὑπερασπιζόμενοι τὸ αὐθεντικὸ μήνυμα τῆς Ἐκκλησίας, εἴτε θὰ γίνουν συνένοχοι στὴν παραχώρηση τῆς ἐλευθερίας στὸ ψηφιακὸ σύστημα καὶ τὸν ὁλοκληρωτισμὸ ποὺ αὐτὸ ἐκπροσωπεῖ.
Οἱ ἀνησυχίες τῶν πιστῶν δὲν εἶναι οἱ φοβίες τῶν γραφικῶν ἢ τῶν παρανοϊκῶν. Εἶναι ἐντόνως θεολογικές, ἠθικὲς καὶ ὑπαρξιακές. Εἶναι ἡ κραυγὴ ἑνὸς λαοῦ ποὺ βλέπει νὰ ἀπειλεῖται ἡ ἐλευθερία του καὶ ἡ ἴδια του ἡ ψυχή.
Ἂς μὴ φασκιώνουμε τὶς συνειδήσεις μας μὲ ψευτοκαθησυχασμούς. Ἡ μάχη γιὰ τὴν ἐλευθερία τῆς ψυχῆς ξεκινᾶ τώρα. Καὶ ἡ διοικοῦσα Ἐκκλησία ὀφείλει νὰ εἶναι στὴν πρώτη γραμμή.
Ἡ Ἐκκλησία ὡς φρουρὸς τῶν ψυχῶν (Εκκλησία του Δεσπότη Χριστού) ἢ ὡς συνένοχος στὸ ψηφιακὸ σφράγισμα; (διοικούσα εκκλησία).
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπακοή στην Εκκλησία των Αγίων, όχι στην εκκλησία των Αγρίων.
Και πάλι η ΔΙΣ κατώτερη των περιστάσεων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ευγενικό είναι το άρθρο σας. Η ανακοίνωση δόθηκε προφανώς έτοιμη στο δείπνο προ ημερών. Εάν στη θέση του ΠΑ βάλετε τη λέξη εμβόλιο θα διαπιστώσετε ότι και τότε είχαν πει τα ίδια. Δεν είναι πνευματικό αλλά ιατρικό και είχαν προβεί περαιτέρω σε ιατρικές κρίσεις για να παρασύρουν τα πρόβατα -όχι του Θεού- τα σκέτα, στο στόμα του λύκου. Τώρα είπαν δεν είναι πνευματικό, ενώ υποκαθιστώντας δικαστήρια ευρωπαϊκά κλπ έκριναν οι Παπινιανοί ρασοφορούντες ότι και νομικά όλα είναι ok. Να πάνε πάλι τα πρόβατα να κάνουν ένα άλλο σκεύασμα ψηφιακό. Κύριε ελέησέ μας φώτισε μας δυνάμωσε μας να βλέπουμε όλους τους κακούς λύκους, ακόμη και τους μεταμφιεσμένους με ράσα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦοβάμαι μην πέσω σε ιεροκατακριση....
ΑπάντησηΔιαγραφήΌμως είναι πιστοί στον λόγο του Κυρίου που είπε εάν κάποιος σε ράπισμα από το ένα μάγουλο εσύ γύρνα και το άλλο....
Το πρώτο ράπισμα το δέχθηκαν με τα εμβόλια.
Τώρα σαν πραγματικοί ορθόδοξοι γυρνάνε και το άλλο μάγουλο....
Το ζητούμενο όμως είναι τι είδους χριστιανούς θέλει ο Χριστός.
Ας ετοιμαστούμε για αγώνες.
Ο μεγαλύτερος και πιο άγριος εχθρός βρίσκεται εντός των τειχών...
Τα μάτια τετρακόσια....
Ο ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ
Τα έχεις μπερδέψει Πολύτεκνε 9,11μμ.
ΔιαγραφήΟ λόγος του Κυρίου είναι αληθινός και σωτήριος σε όλα.
Η κακή εφαρμογή του δεν είναι εφαρμογή του λόγου του Κυρίου.
Λ.
Στα θέματα πίστεως σύμφωνα με τον Αγιο Αθανάσιον και Αγι. Ιωάννη Χρυσόστομο είσαι υποχρεωμένος να κρίνεις τον εκάστοτε ρασοφόρο-ιερέα
Διαγραφήhttps://antimedia.gr/katerrefse-to-data-center-tou-ypourgeiou-naftilias/
Διαγραφήhttps://www.naftemporiki.gr/opinion/1967871/o-eytychis-megalos-adelfos/
Διαγραφή"Το πρώτο ράπισμα το δέχθηκαν με τα εμβόλια.
ΔιαγραφήΤώρα σαν πραγματικοί ορθόδοξοι γυρνάνε και το άλλο μάγουλο"
Τι ακούμε Χριστέ μου;
Tους είδες να τρώνε καμιά σφαλιάρα;
MONOI TOΥΣ ΠΑΝΕ και εμβολιάζονται και παίρνουν ταυτότητες
Μπαααα, τι λες βρε ανώνυμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜακάρι να τα είχα μπερδέψει εγώ και όχι οι επίσκοποι....
Μάλλον φαινετε όμως ότι δεν είμαι δυνατός....στο blak χιούμορ....
Ας διαφωνήσουν μια φορά οι δεσποτάδες σε κάποιο θέμα, με το ήδη ανεγερθέν αντίχριστο βαβελιανό οικοδόμημα και ας κάνουν και... λάθος!
ΑπάντησηΔιαγραφή