16 Μαΐ 2025

Ἄλλο κατάκρισις καί ἄλλο ἔλεγχος

Ἀπό τό βιβλίο ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ τοῦ Νικολάου Σωτηρ
οπούλου, θεολόγου - φιλολόγου, σύγχρονου ἀγωνιστή καί ὁμολογητή τῆς Πίστεως.
Ὅπως ὁ Ἰησοῦς ἐν ὄψει τῆς θανατώσεώς του ἤλεγξε μέ καυστική γλῶσσα τούς Ἰουδαίους, ἔτσι καί ὁ Στέφανος τούς ἐλέγχει μέ δριμύτητα καί τούς ὀνομάζει σκληροτράχηλους, σκληρόκαρδους καί ἀνυπάκοους. Τό Ἅγιο Πνεῦμα τοῦ δίνει μέγιστο βαθμό ὁρμῆς καί φλόγας, γιά νά καταγγείλῃ τά ἐγκλήματα τῶν προφητοκτονιῶν καί τῆς χριστοκτονίας.
Ὁ δριμύς καί καυστικός ἔλεγχος τοῦ Στεφάνου κατά τῶν ἀρχόντων τοῦ Ἰσραήλ καί τῶν ὁμοίων σέ ἀσέβεια Ἰουδαίων διδάσκει, ὅτι οἱ ἄνθρωποι τοῦ Θεοῦ ὀφείλουν νά ἐλέγχουν μέ κάθε παρρησία τούς ἀσεβεῖς, ὅσο ψηλά καί ἄν βρίσκωνται σέ θέσεις καί ἀξιώματα. Ὅσο μάλιστα ψηλότερα βρίσκονται, τόσο αὐστηρότερα πρέπει... νά τούς ἐλέγχουν.
Ποῦ εἶναι λοιπόν αὐτοί πού λένε, ὅτι δέν ἐπιτρέπεται ὁ ἄνθρωπος νά κρίνῃ καί νά χρησιμοποιῇ σκληρή γλῶσσα; Δέν ἐπιτρέπεται νά κρίνῃ μέ τήν ἔννοια τῆς ἐμπαθοῦς κατακρίσεως. Ἐπιτρέπεται ὅμως καί ἐπιβάλλεται νά κρίνῃ μέ τήν ἔννοια τοῦ ἐλέγχου. Ἄλλο κατάκρισις καί ἄλλο ἔλεγχος.
Ἀλλοίμονο σέ ὅσους δέν ἀγανακτοῦν καί δέν ὀργίζονται καί δέν διαμαρτύρονται γιά τήν ἀσέβεια ἐντόνως. Αὐτοί δέν εἶναι πνευματοφόροι ἄνθρωποι, ἀλλ’ ἀπνευμάτιστοι. Αὐτοί δέν εἶναι πρᾶοι, ἀλλά δειλοί, καιροσκόποι, ὀλιγόπιστοι, ἀδιάφοροι.
Ἀλλοίμονο, ἐπίσης, σ’ ὅσους δέν ἔχουν τήν δύναμι νά ἐλέγξουν τούς ἀσεβεῖς, ἀλλά ἐλέγχουν καί κατακρίνουν τούς ὀλίγους εὐσεβεῖς, οἱ ὁποῖοι τολμοῦν νά ἐλέγχουν τό ἀποθρασυνθέν κακό!

Γιά τήν ἀντιγραφή
Φ.Μ.

4 σχόλια:

  1. ΜΠΡΑΒΟ! ΜΠΡΑΒΟ! ΜΠΡΑΒΟ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κάπως ασχετο για την Μενδώνη . Για το παπούτσι στην Ακρόπολη δεν υπάρχει αλλόκοτη τέχνη ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ μικρό αλλά πολύ ωφέλιμο απόσπασμα από το εξαίρετο βιβλίο <> του μακαριστού Ομολογητή Θεολόγου Νικολάου Σωτηρόπουλου, με διδάγματα από τον δριμύ έλεγχο του αγίου Στεφάνου.

    Άλλο ο έλεγχος που είναι αναγκαίος, άλλο η κατάκριση

    Ο δριμύς καί καυστικός έλεγχος του Στεφάνου κατά των αρχόντων του Ισραήλ καί των ομοίων σέ ασέβεια Ιουδαίων διδάσκει, ότι οι άνθρωποι του Θεού οφείλουν νά ελέγχουν μέ κάθε παρρησία τούς ασεβείς, όσο ψηλά καί αν βρίσκωνται σέ θέσεις καί αξιώματα. Όσο μάλιστα ψηλότερα βρίσκονται, τόσο αυστηρότερα πρέπει νά τούς ελέγχουν. Πού είνε λοιπόν αυτοί πού λένε, ότι δέν επιτρέπεται ο άνθρωπος νά κρίνη καί νά χρησιμοποιή σκληρή γλώσσα; Δέν επιτρέπεται νά κρίνη μέ τήν έννοια της εμπαθούς κατακρίσεως. Επιτρέπεται όμως καί επιβάλλεται νά κρίνη μέ τήν έννοια του ελέγχου. Άλλο κατάκρισις καί άλλο έλεγχος.

    Μικρό απόσπασμα από τη ερμηνεία του κεφ. ζ’, στ. 51-53, σελίδα 165 του ωραιότατου ερμηνευτικού βιβλίου του μακαριστού Ιεραπόστολου Θεολόγου Νικολάου Σωτηρόπουλου, <>.

    https://niksothropoulos.wordpress.com/2015/08/03/a-970/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ANAΓKH ΠAPPHΣIAΣ,
    εξαίρετο άρθρο του μακαριστού Θεολόγου Νικολάου Σωτηρόπουλου,

    https://niksothropoulos.wordpress.com/2012/06/05/ana%ce%b3kh-%cf%80apph%cf%83ia%cf%83-%ce%b5%ce%be%ce%b1%ce%af%cf%81%ce%b5%cf%84%ce%bf-%ce%ac%cf%81%ce%b8%cf%81%ce%bf-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%ba-%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%bf%ce%bb%ce%ac%ce%bf%cf%85-%cf%83/

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.