Ἔχω προσέξει ὅτι τὰ σημερινὰ παιδιά, ἰδίως αὐτὰ ποὺ σπουδάζουν, παθαίνουν ζημιὰ ἀπὸ τὰ σπίτια τους. Ἐνῶ εἶναι καλὰ παιδιά, ἀχρηστεύονται. Δὲν σκέφτονται, ἔχουν μία ἀναισθησία. Τὰ χαραμίζουν, τὰ χαλοῦν οἱ γονεῖς. Ἐπειδὴ οἱ γονεῖς πέρασαν δύσκολα χρόνια, θέλουν τὰ παιδιά τους νὰ μὴν στερηθοῦν ἐκεῖνο, νὰ μὴν στερηθοῦν τὸ ἄλλο. Δὲν καλλιεργοῦν τὸ φιλότιμο στὰ παιδιά, ὥστε νὰ χαίρωνται ὅταν στεροῦνται. Φυσικὰ μὲ καλὸ λογισμὸ νὰ τὸ κάνουν. Τὸ νὰ τὰ στερήσουν ἀπὸ κάτι χωρὶς τὰ παιδιὰ νὰ τὸ καταλαβαίνουν, εἶναι βάρβαρο. Ἀλλὰ νὰ τὰ βοηθήσουν νὰ ἀποκτήσουν μοναχικὴ συνείδηση καὶ μόνα τους νὰ χαίρωνται ποὺ στεροῦνται κάτι, αὐτὸ εἶναι πολὺ καλό. Τώρα μὲ τὴν καλοσύνη τους, μὲ τὴν ἀδιάκριτη καλοσύνη τους, τὰ ἀποβλακώνουν. Τὰ συνηθίζουν νὰ τοὺς τὰ πηγαίνουν ὅλα στὸ χέρι, ἀκόμη καὶ τὸ νερό, γιὰ νὰ διαβάσουν καὶ νὰ μὴν χασομερήσουν, καὶ τὰ ἀχρηστεύουν, καὶ τὰ ἀγόρια καὶ τὰ κορίτσια. Ἔπειτα τὰ παιδιὰ καὶ ὅταν δὲν διαβάζουν, τὰ θέλουν ὅλα στὸ χέρι. Καὶ τὸ κακὸ ἀρχίζει ἀπὸ τὶς μανάδες. «Ἐσὺ παιδί μου, νὰ διαβάσης. Ἐγὼ θὰ σοὺ φέρω καὶ τὶς κάλτσες, θὰ σοὺ πλύνω καὶ τὰ πόδια. Πάρε τὸ γλυκὸ , πάρε τὸν καφέ»! Καὶ δὲν καταλαβαίνουν τὰ παιδιὰ πόσο κουρασμένη εἶναι ἡ μάνα ποὺ τὰ προσφέρει ὅλα αὐτά, ἐπειδὴ δὲν κοπιάζουν. Ἔτσι γίνονται τελείως ἄχρηστοι ἄνθρωποι. Βαριοῦνται μετὰ ποὺ ζοῦν. Τέτοια παιδιὰ τί προκοπὴ νὰ κάνουν;
28 Φεβ 2011
Τὸ μυστήριο τῆς ἱερᾶς ἐξομολογήσεως
Ἡ Ἐξομολόγηση εἶναι ἕνα ἀπὸ τὰ βασικὰ μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας. Μᾶς δίνει τὴ δυνατότητα νὰ «συμφιλιωθοῦμε» μὲ τὸν Θεό, νὰ ἐξετάσουμε τὴν πίστη καὶ τὴ ζωή μας καὶ νὰ ἐξασφαλίσουμε πνευματικὴ ὑγεία. Εἶναι πράξη μετανοίας. Καὶ μετάνοια σημαίνει ἀλλαγὴ τοῦ ἑαυτοῦ μας, στροφή, μεταμόρφωση. Ὅταν ἁμαρτάνουμε ἀπομακρυνόμαστε ἀπὸ τὸν Θεό. Ὅταν ὅμως μετανοοῦμε, ὁμολογοῦμε τὶς ἁμαρτίες μας καὶ ζητᾶμε συγχώρεση, ἐπιστρέφουμε σ' Αὐτόν.
Ἡ Ἐξομολόγηση μᾶς ἀπαλλάσσει ἀπὸ τὸ βάρος τῆς ἁμαρτίας. Ἐπιπλέον μᾶς δίνει τὴν εὐκαιρία νὰ συζητήσουμε τοὺς βαθύτερους προβληματισμούς μας, νὰ δεχτοῦμε συμβουλὲς καί...
νὰ ἐνισχυθοῦμε πνευματικά.
Πῶς καθιερώθηκε;Μήπως πρόκειται γιὰ πρόσφατη ἐπινόηση τῶν κληρικῶν;
Τὸ μυστήριο καθιερώθηκε ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν Χριστό. Αὐτὸς ἔδωσε στοὺς Ἀποστόλους τὴν ἐξουσία νὰ συγχωροῦν ἁμαρτίες (Ἰω. 20,23). Στὴ συνέχεια οἱ Ἀπόστολοι μετέδωσαν τὸ χάρισμα αὐτὸ στοὺς ἐπισκόπους καὶ τοὺς πρεσβυτέρους τῆς Ἐκκλησίας. Ἔτσι, μέσω τῆς κανονικῆς χειροτονίας διαιωνίζεται.
Εἶναι ἀπαραίτητη ἡ Ἐξομολόγηση γιὰ ὅλους;
Μόνο ἕνας ἀναμάρτητος δὲ χρειάζεται Ἐξομολόγηση. Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Θεολόγος γράφει ὅτι ὅποιος θεωρεῖ τὸν ἑαυτὸ τοῦ ἀναμάρτητο βρίσκεται σὲ πλάνη καὶ μακριὰ ἀπὸ τὴν ἀλήθεια (Ἃ' Ἰω. 1, 8 ). Ἀλλὰ καὶ ὁ μόνος ἀναμάρτητος, ὁ Χριστός, δέχτηκε τὸ βάπτισμα τῆς μετανοίας ἀπὸ τὸν Πρόδρομο καὶ ἔδειξε τὴν ἀναγκαιότητα τοῦ μυστηρίου. Γι' αὐτὸ ἡ Ἐξομολόγηση ἀποτελεῖ ἀναπόσπαστο στοιχεῖο τῆς....
Ἱερὰ Κοινότης Ἁγίου Ὅρους - Διάλογος μὲ Μονοφυσίτες
Η Γ' κοινὴ δήλωσις τῆς Μικτῆς Ἐπιτροπῆς τοῦ Διαλόγου μεταξύ της Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καὶ τῶν Ἀνατολικῶν "Ὀρθοδόξων" (Ἀντιχαλκηδονίων) Ἐκκλησιῶν, ἡ ὁποία συνῆλθεν εἰς Σαμπεζὺ τῆς Ἐλβετίας ἀπὸ 1ης ἕως 6ης Νοεμβρίου 1993, μᾶς προεκάλεσεν ἀνησυχίαν καὶ φόβον. Ἡ Μικτὴ Ἐπιτροπὴ προτείνει ἄρσιν τῶν ἀναθεμάτων «ὑπὸ τῶν Προκαθημένων ὅλων τῶν Ἐκκλησιῶν τῶν δύο μερῶν διὰ τῆς ὑπογραφῆς εἰδικῆς ἐκκλησιαστικῆς πράξεως, ἐν τὴ ὁποία θὰ διακηρύσσεται ὑφ' ἑκατέρας πλευρᾶς ὅτι ἡ ἑτέρα εἶναι κατὰ πάντα ὀρθόδοξος», καὶ ὅτι «ἡ ἄρσις τῶν ἀναθεμάτων πρέπει νὰ συνεπάγεται ὅτι ἃ) ἀποκαθίσταται ἀμέσως ἡ πλήρης κοινωνία τῶν δύο πλευρῶν, β) οὐδεμία κατ' ἀλλήλων καταδίκη του παρελθόντος, συνοδικὴ ἢ προσωπική, εἶναι πλέον ἐνεργός...»
Τὰ ἀνωτέρω, ἐὰν ὀρθῶς κατανοοῦμεν αὐτά, σημαίνουν ὅτι ἐπίκειται ἡ ἕνωσις, τὴν ὁποίαν ἤδη ἐν μέρει ἐπραγματοποίησε τὸ Πατριαρχεῖον Ἀντιοχείας. Θὰ ἔπρεπε, βεβαίως, νὰ πανηγυρίσωμεν διὰ τὴν ἐπικειμένην ἕνωσιν, ἐὰν ἡ ἕνωσις αὐτὴ ἦτο ἡ δέουσα, ἡ ἀπὸ ὀρθοδόξου πλευρᾶς ἀποδεκτή, ἤτοι ἓν ἀληθεία. Ἐπειδὴ ὅμως, καθὼς θὰ ἐξηγήσωμεν περαιτέρω, αἳ προϋποθέσεις αὖται δὲν πληροῦνται καθ' ἠμᾶς καὶ κατ' ἄλλους θεολόγους, φοβούμεθα ὅτι ἡ πρὸς τὴν ἕνωσιν σπουδὴ θὰ ἔχη ὡς ἀποτέλεσμα, πρῶτον μὲν μίαν νόθον καὶ ψευδῆ ἕνωσιν, δεύτερον δὲ σχίσμα ἐσωτερικὸν εἰς τὴν καθ' ἠμᾶς ἁγίαν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν.
Θὰ ἀναφέρωμεν ἐν συνέχεια τὰς ἐπιφυλάξεις μας.
1. Παρατηρείται καὶ εἰς τὰς τρεῖς ἐπισήμους δηλώσεις παραίτησις τῶν Ὀρθοδόξων ἀπὸ τὴν ὀρθόδοξον ἐκκλησιολογίαν, καθ' ἢν τὴν Μίαν, Ἁγίαν, Καθολικὴν καὶ Ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν ἀποτελεῖ μόνον ἡ καθ' ἠμᾶς Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία. Ἀναγνωρίζονται καὶ οἱ Ἀντιχαλκηδόνιοι ὡς "Ὀρθόδοξοι Ἀνατολικοί", καὶ ἀμφότεραι αἳ Ἐκκλησίαι ὡς δύο ἰσότιμοι οἰκογένειαι τῆς αὐτῆς Ἐκκλησίας. Πρόκειται, δηλαδή, περὶ μορφῆς θεωρίας τῶν κλάδων.
Ὡς χαρακτηριστικοὺς παρατηρεῖ ὁ Καθηγητὴς Γ. Μαντζαρίδης: «Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἔχει τὴ συνείδηση ὅτι ἀποτελεῖ τὴν ἀδιάκοπη συνέχεια τῆς μίας ἀδιαίρετης Ἐκκλησίας. Καὶ στηρίζει τὴ...
Γέροντας Πετρώνιος πρώην Δικαῖος τῆς Ι. Σκήτης Τ. Προδρόμου
Ὁ π. Πετρώνιος γεννήθηκε τὸ 1914 στὴν κοινότητα Φαρκάσα τοῦ νομοῦ Νεάμτς. Ὁ πόθος του ἀπὸ νέος ἀκόμα νὰ γίνει μοναχὸς ὁδήγησε τὰ βήματά του στὴ Μονὴ Νεαμτς ὅπου καὶ ἔγινε μοναχός. Ἔπειτα πῆγε στὴν Μονὴ Ἀντὶμ τοῦ Βουκουρεστίου ἐνῶ σπούδασε καὶ στὴ Θεολογικὴ Σχολὴ τοῦ Βουκουρεστίου.
Τὸ 1978 πῆγε στὸ Ἅγιον Ὅρος. Ὁ π. Πετρώνιος πῆγε ἐκεῖ μὲ τὴ δεύτερη γενιὰ μοναχῶν, σταλμένοι ἀπὸ τὸ Πατριαρχεῖο Ρουμανίας μὲ σκοπὸ τὴν πνευματικὴ ἀναγέννηση τῆς σκήτης τοῦ Τιμίου Προδρόμου.
Ἀπὸ τὸ 1984 ἦταν καὶ πνευματικὸς ἀλλὰ καὶ βιβλιοθηκάριος τῆς Σκήτης.
Ὅταν ὁ Placide Desseille ζήτησε ἀπὸ τὸν π. Μακάριο τὸν Σιμωνοπετρίτη νὰ τὸν πάει σὲ κάποιον γέροντα γιὰ νὰ ἀκούσει κάποιον πνευματικὸ λόγο, ἐκεῖνος μαζὶ μὲ τὸν ἡγούμενο Ἐλισσαῖο καὶ ἄλλους μοναχούς της συνοδείας τοὺς τὸν πῆγαν στὸν πατέρα Πετρώνιο.
Ὅταν ζήτησαν ἀπὸ τὸν γέροντα Ἀντριὰν Φαγκατσεάνου νὰ πεῖ κάτι γιὰ τὸν γέροντα Πετρώνιο ἐκεῖνος εἶπε: «Τὸν Πετρώνιο τὸν Προδρομίτη; Ὁ πιὸ ταπεινός, ὁ πιὸ ταπεινός, ὁ πιὸ ταπεινός»!
Πατώντας τὸ πόδι του στὴν ἀθωνικὴ γῆ τῆς Σκήτης τοῦ Τιμίου Προδρόμου ὁ Νικολάε Μπαλτσιοὺτ θὰ γράψει: «Ὁ πατέρας Πετρώνιος εἶναι τόσο ἀγαπητὸς ποὺ τὸν συμβουλεύονται καὶ οἱ Ἕλληνες καὶ οἱ Ρουμάνοι μοναχοὶ»
Ὁ π. Ἰωαννίκιος ἀπὸ τὴν Μονὴ Σίμωνος Πέτρα θὰ πεῖ: «Ὁ π. Πετρώνιος ὁ Προδρομίτης συνταιριάζει τέλεια τὴν ἀγάπη μὲ τὴν ἄσκηση καὶ τὴν πραότητα. Μέχρι πρὶν ἀπὸ λίγα χρόνια ὁ γέροντας στεκόνταν ὄρθιος στὶς ἀγρυπνίες ὅλη νύχτα. Τὸ νὰ καθίσει γιὰ λίγο γονατιστὸς ἦταν μία εὐλογία»
Ψάχνοντας νὰ βρῶ καὶ κάτι ἄλλο νὰ γράψω θυμήθηκα τί εἶχε γράψει πρὶν ἀπὸ 2 χρόνια στὸ ὀρθόδοξο περιοδικὸ Lumea Monahilor ὁ George Crasnean: «Ἔδειξα στὴν γυναίκα μου 3217 φωτογραφίες μὲ ἀθωνίτες μοναχοὺς καὶ τὴν ρώτησα ποιός σου φαίνεται ''καλός ἄνθρωπος''. Ἂπ' ὅλους διάλεξε τὸν π. Πετρώνιο ἴσως ἐπειδὴ τὰ μάτια του νὰ ''πρόδωσαν'' τὴν ξεχωριστή του ψυχὴ
Κανένας ἀπὸ ὅσους πέρασαν τὸ κατώφλι τῆς Σκήτης τοῦ Τιμίου Προδρόμου δὲν μποροῦν νὰ ξεχάσουν τὸ φῶς ποὺ ἐξέμπεμπε ἡ μορφή του καὶ τὰ πνευματικὰ λόγια ποὺ πρόσφερε καθισμένος σ' ἕνα παγκάκι κάτω ἀπὸ τὸ φῶς τῆς ἀνατολῆς ἢ τοῦ δειλινοῦ.
«Μ' ἀρέσει νὰ περπατάω, αὐτὴ εἶναι ἡ χαρά μου, ἐπειδὴ πολλοὶ Ἅγιοι Πατέρες ἁγίασαν τὶς πέτρες τοῦτες μὲ τὸν ἱδρώτα τοὺς» ἔλεγε ὁ γέροντας. Πατώντας στὰ χνάρια αὐτῶν τῶν πατέρων, αἰσθανόταν τὴν χαρὰ τῆς κοινωνίας καὶ τῆς ἀδιάλειπτης προσευχῆς
Ὁ Θεὸς νὰ τὸν ἀναπαύει
ΔΕΙΤΕ....
Τὴν γλώσσαν μου ἔδωσαν ἑλληνική!
Hellenic Quest λέγεται ἕνα πρόγραμμα ἠλεκτρονικῆς ἐκμάθησης τῆς Ἑλληνικῆς ποὺ τὸ CNN ἄρχισε νὰ διανέμει παγκοσμίως καὶ προορίζεται σὲ πρῶτο στάδιο γιὰ τοὺς ἀγγλόφωνους καὶ ἱσπανόφωνους. Ἡ μέθοδος διδασκαλίας συνίσταται στὴν προβολὴ πληροφοριῶν στὴν ὀθόνη του Η/Ὑ μὲ ταυτόχρονη μετάδοση ἤχου και κινούμενης εἰκόνας.
Τὸ πρόγραμμα παράγεται ἀπὸ τὴν μεγάλη ἑταιρεία Η/Υ Apple, o Πρόεδρος τῆς ὁποίας Τζὸν Σκάλι εἶπε σχετικά: Ἀποφασίσαμε νὰ προωθήσουμε τὸ πρόγραμμα ἐκμάθησης τῆς Ἑλληνικῆς, ἐπειδὴ ἡ κοινωνία μᾶς χρειάζεται ἕνα ἐργαλεῖο ποὺ θὰ τῆς ἐπιτρέψει ν' ἀναπτύξει τὴν δημιουργικότητά της, νὰ εἰσαγάγει καινούριες ἰδέες καὶ θὰ τῆς προσφέρει γνώσεις περισσότερες ἀπ' ὅσες ὁ ἄνθρωπος μποροῦσε ὡς τώρα νὰ ἀνακαλύψει.
Μὲ ἄλλα λόγια, πρόκειται γιὰ μίαν ἐκδήλωση τῆς τάσης γιὰ ἐπιστροφὴ τοῦ παγκόσμιου πολιτισμοῦ στὸ πνεῦμα καὶ τὴν γλώσσα τῶν Ἑλλήνων.
Ἄλλη συναφὴς ἐκδήλωση: Οἱ Ἄγγλοι ἐπιχειρηματίες προτρέπουν τὰ ἀνώτερα στελέχη νὰ μάθουν Ἀρχαῖα Ἑλληνικὰ ἐπειδὴ αὐτὰ περιέχουν μία ξεχωριστὴ σημασία γιὰ τοὺς τομεῖς ὀργανώσεως καὶ διαχειρίσεως ἐπιχειρήσεων. Σὲ αὐτὸ τὸ συμπέρασμα ἤδη ὁδηγήθηκαν μετὰ ἀπὸ διαπιστώσεις Βρετανῶν εἰδικῶν ὅτι....
28 Φεβρουαρίου:Ὁ Ὅσιος Βασίλειος ὁ Ὁμολογητὴς συναθλητὴς τοῦ Ἁγίου Προκοπίου τοῦ Δεκαπολίτου
«Δι΄ὑπομονῆς τρέχωμεν τὸν Προκείμενον ἡμῖν ἀγῶνα». Ἂς τρέχουμε μὲ ὑπομονὴ τὸν ἀγῶνα ποὺ προβάλλει μπροστά μας. Μ΄ αὐτὸν τὸν τρόπο ἀγωνίστηκε καὶ ὁ Ὅσιος Βασίλειος ἐνάντια στοὺς εἰκονομάχους, ἐπὶ Λέοντος Γ΄ τοῦ Ἰσαύρου. Ὑπῆρξε μαθητὴς καὶ συναθλητὴς τοῦ Ἁγίου Προκοπίου τοῦ Δεκαπολίτου (+ 27 Φεβρουαρίου) σὲ ποιὰ μονὴ ὅμως, μᾶς εἶναι ἄγνωστο. Καταδιώχθηκε γιὰ τὴν ἄκαμπτη ἀντίστασή του καὶ τὴν θαῤῥαλέα συνηγορία του ὑπὲρ τῆς Ὀρθοδοξίας. Βασανίστηκε ποικιλοτρόπως καὶ φυλακίστηκε. Μετὰ τὸ θάνατο τοῦ Λέοντα Γ΄, τοῦ δόθηκε ἡ ἐλευθερία του. Τότε
ἐπιδόθηκε στὴ διδασκαλία τῆς πίστης, μὲ ὅλη τὴν θέρμη τῆς φιλοχρίστου ψυχῆς του. Ἀθλητὴς τοῦ ἀσκητηρίου του, κατάρτιζε πάντοτε πνευματικότερα τὸν ἑαυτό του. Μέγας ἀγωνιστὴς τῆς Ἐκκλησίας, στρατευόταν συνεχῶς γιὰ τὴν ἐνίσχυση τῆς ὀρθόδοξης ἀλήθειας, γιὰ τὴν διαφώτιση τῶν αἱρετικῶν, γιὰ τὴν στερέωση τῶν πιστῶν καὶ γιὰ τὴν μετάνοια τῶν ἁμαρτωλῶν. Ὁ θάνατος τὸν πῆρε ἀπὸ τὸ πολύμοχθο αὐτὸ στάδιο, γιὰ νὰ τὸν μεταφέρει στὴ δόξα καὶ τὴν μακαριότητα τῶν δικαίων καὶ στεφανηφόρων ψυχῶν.
27 Φεβ 2011
Ὁ λόγος γιὰ νὰ κάνουμε μία νέα ἀρχὴ (βίντεο)
Σὲ μία βδομάδα ἀπὸ σήμερα θὰ εἰσέλθουμε στὴν κατανυκτικὴ περίοδο τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, ἡ ὁποία εἶναι ἡ κατεξοχὴν περίοδος μετανοίας.
Ὅλοι, λίγο ἢ πολύ, ἔχουμε διαπράξει σφάλματα ποὺ καλούμαστε κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Τεσσαρακοστῆς νὰ ξεπεράσουμε μὲ τόν ἀγώνα κατὰ τῶν παθῶν μας. Τὸ νόημα αὐτὸ τῆς μεταστροφῆς τοῦ ἀνθρώπου κατάφερε νὰ ἀποδώσει μὲ ἐπιτυχία ὁ δημιουργός του παρακάτω βίντεο. Κατάφερε μὲ τὸ συνδιασμὸ κατάλληλων εἰκόνων καὶ στίχων ἑνὸς κοινοῦ τραγουδιοῦ νὰ μᾶς συγκινήσει καὶ νὰ μᾶς ὠθήσει νὰ ἀφήσουμε στὸ παρελθὸν τὸν κακό μας ἑαυτὸ καὶ μέσω τῆς ἐξομολογήσεως νὰ πάρουμε νέες ἀποφάσεις γιατί ἔχουμε «βρεῖ τὸν λόγο γιὰ νὰ κάνουμε μία νέα ἀρχή». Δεῖτε τὸ βίντεο…
ΑΓΑΠΗ ΝΑΙ· ΑΛΛΑ ΠΙΑ ΑΓΑΠΗ;
Πρώτ. Γεώργιος Μεταλληνὸς
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ
Ματθαίου κὲ' 31-46.
ΑΓΑΠΗ ΝΑΙ· ΑΛΛΑ ΠΙΑ ΑΓΑΠΗ;
«ἐφ' ὅσον ἐποιήσατε ἐνί τουτων τῶν ἀδελφῶν μου τῶν ἐλαχίστων, ἐμοί εποιησατε»
(Μάτθ. κὲ' 40).
1. Ἡ σημερινὴ εὐαγγελικὴ περικοπὴ ἔρχεται νὰ μᾶς ὑπενθυμίσει μία μεγάλη ἀλήθεια. Τὴν περασμένη Κυριακὴ μίλησε τὸ ἱερὸ Εὐαγγέλιο γιὰ τὴν ἀγαθότητα τοῦ Θεοῦ- Πατέρα, ποὺ περιμένει τὸ πλάσμα του νὰ ἐπιστρέψει. Αὐτὸ ὅμως δὲν πρέπει νὰ μᾶς κάμει νὰ ξεχάσουμε καὶ τὴν δικαιοσύνη Του. Ο Θεὸς δὲν εἶναι μονάχα στοργικὸς Πατέρας. Εἶναι καὶ δίκαιος Κριτής.«Οὔτε ὁ ἔλεος αὐτοῦ ἄκριτος, οὔτε ἡ κρίσης ἀνελεήμων» λέγει ὁ Μ. Βασίλειος. Θὰ κρίνει τὸν Κόσμο, μᾶς λέγει τὸ Εὐαγγέλιο, καὶ μάλιστα ὄχι αὐθαίρετα, ἀλλὰ σύμφωνα μὲ τὰ ἔργα μας. Μᾶς φέρνει, λοιπόν, ἡ σημερινὴ περικοπὴ ἐνώπιόν του γεγονότος τῆς κρίσεως. Καὶ λέμε «γεγονότος», γιατί ἡ παγκόσμια κρίση ἀποτελεῖ γιὰ τὴν πίστη μᾶς ἐσχατολογικὴ βεβαιότητα καὶ πραγματικότητα, ποὺ ὁμολογεῖται σ' αὐτὸ τὸ Σύμβολό μας ὡς ἐκκλησιαστικὴ πίστη: «Καὶ πάλιν ἐρχόμενον κρίναι ζώντας καὶ νεκρούς...».
Καλούμεθα, λοιπόν, σήμερα νὰ συνειδητοποιήσουμε τρία πράγματα. Πρῶτον, ὅτι Κριτής μας θὰ εἶναι ὁ Ι. Χριστός, ὡς Θεός. Σωτὴρ ὁ Χριστὸς ἀλλὰ καὶ Κριτής. Ἂν τὴν πρώτη φορὰ ἦλθε ταπεινὸς στὴ γῆ, «ἴνα σώση τὸν κόσμον», τώρα θὰ ἔλθει «ἐν τὴ δόξη αὐτοῦ», ἴνα κρίνη τὸν κόσμον. Αὐτὸς ποὺ ἔγινε γιὰ μᾶς «κατάρα» πάνω στὸν Σταυρό, ἔχει κάθε δικαίωμα νὰ μᾶς κρίνει, ἂν ἀφήσαμε νὰ μείνει μέσα μας καὶ στὴν κοινωνία μᾶς ἀνενέργητη ἡ θυσία Του. Δεύτερον θὰ κρίνει ὄχι μόνο τοὺς Χριστιανούς, οὔτε μόνο τοὺς ἐθνικούς, ὅπως πίστευαν οἱ Ἑβραῖοι γιὰ τὴν κρίση τοῦ Θεοῦ. Θα κρίνει ὅλους τους ἀνθρώπους, χριστιανοὺς καὶ μή, πιστοὺς καὶ ἀπίστους. Τρίτον βάση τῆς κρίσεως, τὸ κριτήριο, θὰ εἶναι...
Τὰ τουρκόφωνα μειονοτικὰ σχολεῖα μὲ ἔξι παιδιὰ καὶ δάσκαλο ἀπὸ τὴν Τουρκία λειτουργοῦν καὶ τὰ δημόσια μὲ 16 παιδιὰ κλείνουν!
Εὖγε κύριε Πεταλωτή! Προσφέρετε μεγάλες ὑπηρεσίες! Εὖγε κυρία Διαμαντοπούλου!
Τὸ Θρυλόριο, ἕνα ἀπὸ τὰ πιὸ δυναμικὰ χωριά, δὲ θὰ ἔχει δημοτικὸ σχολεῖο;
Τὰ τουρκόφωνα μειονοτικὰ σχολεῖα μὲ ἔξι παιδιὰ καὶ δάσκαλο ἀπὸ τὴν Τουρκία λειτουργοῦν κανονικότατα καὶ τὰ δημόσια μὲ 16 παιδιὰ κλείνουν. Γιὰ ἐθνικοὺς λόγους, τουλάχιστον, κάποια σχολεῖα ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ νὰ εἶναι ΑΝΟΙΚΤΑ! Ρεπορτὰζ Μελαχροινὴ Μαρτίδου
Ἐπιτόπιο ρεπορτὰζ τοῦ «Χ» στὸ Θρυλόριο, ἐκεῖ ὅπου λειτουργεῖ δημόσιο σχολεῖο καὶ σύμφωνα μὲ τὸν Καλλικράτη θὰ κληθεῖ νὰ βάλει λουκέτο καὶ τὰ παιδιὰ νὰ μεταφερθοῦν σὲ ἄλλα κοντινῶν οἰκισμῶν, προκειμένου νὰ ἐξοικονομηθοῦν ἔξοδα, πόροι καὶ μισθοὶ δασκάλων. Τὸ σενάριο αὐτὸ προτάθηκε, ἀλλὰ κανένας δὲ θέλει νὰ τὸ δεῖ νὰ ὑλοποιεῖται. Δὲν μπορεῖ ὅλα τὰ τουρκόφωνα μειονοτικὰ σχολεῖα τῶν γύρω χωριῶν, π.χ. τοῦ Φύλακα, νὰ λειτουργοῦν μὲ ἔξι μαθητὲς κανονικότατα καὶ μὲ δάσκαλο ποὺ πληρώνει τὸ τουρκικὸ κράτος μέσω τοῦ προξενείου καὶ τὸ μοναδικὸ δημόσιο σχολεῖο τοῦ Θρυλορίου, ποὺ θὰ μποροῦσε νὰ ἀπορροφήσει καὶ μουσουλμάνους μαθητὲς ὅπως ἔγινε φέτος, νὰ ἀποφασίζεται ὅτι πρέπει νὰ κλείσει…
«Ὅταν κλείνει, ὅμως, ἕνα σχολεῖο ἀνοίγει μία φυλακὴ» μᾶς θυμίζουν οἱ ἄνθρωποι ποὺ δὲ θέλουν αὐτὸ τὸ ἱστορικὸ σχολεῖο τοῦ Θρυλορίου, ποὺ δημιούργησαν μὲ....
Γερμανία: Ἡ "δημοκρατία" νίκησε! Ἔβαλαν μητέρα 12 παιδιῶν φυλακή, ἐπειδὴ δὲν δέχθηκε τὰ παιδιά της νὰ παρακολουθήσουν μαθήματα σεξουαλικῆς ἀγωγῆς
ΓΕΡΜΑΝΙΑ, 23 Φεβρουαρίου 2011 (LifeSiteNews.com) - Μία μητέρα δώδεκα παιδιῶν καταδικάστηκε σὲ 43 ἡμέρες φυλάκιση στὴ γερμανικὴ πόλη τοῦ Salzkotten ἐπειδὴ ἀρνήθηκε νὰ ἐπιτρέψει στὰ παιδιά της νὰ παρακολουθήσουν τὰ μαθήματα ‘σεξουαλικῆς ἀγωγῆς’ σὲ ἕνα τοπικὸ δημοτικὸ σχολεῖο, σύμφωνα μὲ δύο γερμανικὰ (καθολικὰ) εἰδησεογραφικὰ sites τὰ Kath.net καὶ Katholishes.info.
Ἡ γυναίκα, τῆς ὁποίας τὸ ὄνομα δὲν ἀποκαλύπτεται στὰ ἄρθρα, φέρεται νὰ ἀνήκει στὸ δόγμα τῶν Βαπτιστῶν, καὶ τῆς ὁποίας οἱ θρησκευτικές της πεποιθήσεις εἶναι ἀντίθετες μὲ τὸ συγκεκριμένο μάθημα. Τὸ ζευγάρι λέει ὅτι τὰ δικαιώματά τους βάσει τῆς Εὐρωπαϊκῆς Σύμβασης γιὰ τὰ Ἀνθρώπινα Δικαιώματα, στὴν ὁποία ἔχει προσχωρήσει ἡ Γερμανία, ἀγνοήθηκαν ἐντελῶς. Ἐπικαλοῦνται τὸ ἄρθρο 2 τοῦ πρώτου Πρωτοκόλλου τῆς Σύμβασης, ἡ ὁποία ἀναφέρει: «Τὸ κράτος σέβεται τὸ δικαίωμα τῶν γονέων νὰ ἐξασφαλίζουν αὐτὴ τὴν ἐκπαίδευση καὶ τὴ διδασκαλία, σύμφωνα μὲ τὶς θρησκευτικὲς καὶ φιλοσοφικὲς πεποιθήσεις τους». Τὸ τοπικὸ δημοτικὸ σχολεῖο ἔχει ἀγνοήσει αὐτὸ τὸ δικαίωμα ἀπὸ τὸ 2005 , καὶ τώρα δέχθηκε ὑποστήριξη ἀπὸ τὸ δικαστικὸ σῶμα.
Σὰν σήμερα ἔφυγε ἀπὸ τὴν ζωὴ ὁ μεγάλος Ἕλληνας ποιητὴς Κωστὴς Παλαμᾶς
Ἀπόσπασμα εἰσηγήσεως ποῦ ἐκφωνήθηκε στὴν ἐκδήλωση τῆς Ι. Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος γιὰ τὸ ἔτος «ΠΑΛΑΜΑ» (29 Ὀκτωβρίου 2003).
ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΟΙΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΕΩΣ (ΝΥΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ) κ.ΑΝΘΙΜΟΥ
Ἡ χριστιανικὴ πίστη στὴν ποίηση τοῦ Κωστῆ Παλαμᾶ
Πρὶν ἀπὸ 144 χρόνια, τὸ 1859, δηλαδή, στὴν πόλη τῆς Πάτρας στὸν ἤρωϊκο Μωρηά, γεννήθηκε ἕνα ὁλόλαμπρο ἄστρο τοῦ ἑλληνικοῦ πνευματικοῦ οὐρανοῦ, ποῦ διέδραμε τὴν τροχιὰ τοῦ ἐπὶ ὀγδόντα τέσσαρα χρόνια καὶ παρέδωκε τὴν αἰώνια ὕπαρξή του στὰ χέρια τοῦ Δημιουργοῦ καὶ Δικαιοκρίτου Θεοϋ. "Ἦταν ὃ Κωστὴς Παλαμᾶς, τοῦ Μιχαὴλ καὶ τῆς Πηνελόπης. Ὃ μεγαλοφυὴς καὶ μεγαλόπνοος Ἕλληνας ποιητής, ὃ κορυφαῖος της λογοτεχνίας καὶ τῶν πνευματικῶν ἀναζητήσεων, ὃ ἄνθρωπος τῶν γραμμάτων, τῶν ὀνείρων καὶ τῆς σκέψεως.
Γλυκόσυρτο τὸ κλαυθμύρισμα τοῦ ἄσημου βρέφους στὴ σειρὰ τῶν γόνων τῆς οἰκογενείας τῶν Παλαμάδων, ἔδινε τὴν ἐλπίδα γιὰ ζωὴ καὶ δράση. Βουβὸ τὸ κλάμμα τοῦ λάου στὴ νεκρικὴ πομπὴ τῆς σκλαβωμένης πρωτεύουσας τῶν Ἑλλήνων, ὅταν συνόδευε τὸν γίγαντα τοῦ πιὰ στὴν τελευταία ἐπὶ γὴς κατοικία του. "Ἄφωνοι οἳ κατακτητὲς Γερμανοὶ ἄκουσαν τοὺς Ἕλληνες νὰ ψάλλουν τὸν Ἐθνικό τους Ὕμνο. Ὃ Κωστὴς Παλαμᾶς ἐναποτέθηκε στὴ γῆ «ἐξ ἢς ἐλήφθη» τὸ 1943.
Καταξιωμένος λογοτέχνης ὃ Παλαμᾶς, ἀστείρευτο ποτάμι ποιητικοῦ λόγου, μὲ ὅπλο τὴν πλήρη γνώση τῆς ἑλληνικῆς γλώσσας, καθαρεύουσας καὶ δημοτικῆς, ἐντυπωσιακός, λυρικός, συναισθηματικός, λογικός, πατριδολάτρης, φυσιολάτρης, κοινωνικὸς καὶ φιλάνθρωπος, κατέστη ἀντικείμενο μελέτης καὶ κριτικῆς στὴν Ἑλλάδα καὶ στὸ ἐξωτερικό, τόσο ὥστε ἢ σχετικὴ βιβλιογραφία νὰ εἶναι πλουσιότατη. Κατὰ τὴν δημοσιογραφικὴ σταδιοδρομία τοῦ ὃ Παλαμᾶς δημιούργησε καὶ....
27 Φεβρουαρίου: Ὁ Ὅσιος Προκόπιος ὁ Δεκαπολίτης, ὁ Ὁμολογητής
Ἔζησε κατὰ τὸν ὄγδοο αἰῶνα, ἐπὶ Λέοντος Γ΄ τοῦ Ἰσαύρου. Διακρίθηκε σὰν γενναῖος τῆς πίστης στρατιώτης καὶ ὑπέρμαχος. Δὲν ἔθαψε τὸν ἑαυτό του στὴ μόνωση τοῦ κελλιοῦ του, ἀλλ΄ ἀπὸ ἐκεῖ ὁρμώμενος, ἔδινε τὴν μάχη στὶς κρίσιμες περιστάσεις καὶ μέσα στὸ κοινωνικὸ στάδιο, πάντα μὲ θάῤῥος, ὑπὲρ τῆς ὀρθόδοξης ἀλήθειας. Ἐνθαῤῥυνόμενος, βέβαια, ἀπὸ τὴν φωνὴ τοῦ Θεοῦ, ποὺ λέει: «Ἀνδρίζου καὶ ἴσχυε, μὴ φοβοῦ μηδὲ πτοηθῇς». Δηλαδή, προχώρει μὲ ἀποφασιστικότητα σὰν γενναῖος ἄνδρας καὶ ἔχε θάῤῥος· μὴ φοβηθεῖς καὶ μὴ δειλιάσεις. Πρὸ πάντων ὁ Προκόπιος διέπρεψε στὸν ἔλεγχο κατὰ τῶν αἱρετικῶν Μονοφυσιτῶν. Ἐπίσης, ὑποστήριξε τὴν τιμητικὴ προσκύνηση τῶν εἰκόνων. Ἐπειδὴ ὁ Λέων ὁ Ἴσαυρος ἦταν σφοδρὸς εἰκονομάχος, προέβη σὲ διωγμοὺς καὶ βασανιστήρια ἐναντίον τῶν φίλων τῶν εἰκόνων. Σ΄ αὐτοὺς τοὺς διωγμοὺς ὁ Προκόπιος ἐπισφράγισε τὶς πεποιθήσεις του ὑπὲρ τῶν εἰκόνων μὲ τὰ πολλά του παθήματα.
26 Φεβ 2011
Κυριακὴ τῶν Ἀπόκρεων
Γράφει ὁ Ἀρχ. Ἰωήλ Κωνστάνταρος Ἱεροκήρυκας - Γενικός Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καί Κονίτσης
Αὐτὸ ἀποτελεῖ μία ἀπὸ τὶς μεγαλύτερες ἀλήθειες ποὺ μᾶς ἀποκάλυψε ὁ ἴδιος ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστὸς στὸ Ἱερό του Εὐαγγέλιο. Καὶ τοῦτο τὸ ὁμολογοῦμε καθημερινῶς στὸ Σύμβολο τῆς Πίστεώς μας, ἀπαγγέλλοντας: «καὶ πάλιν ἐρχόμενον, κρίναι ζώντας καὶ νεκρούς, οὐ τῆς Βασιλείας οὐκ ἔσται τέλος».
Ὅσο καὶ ἂν προσπαθοῦν κάποιοι ἄνθρωποι νὰ τὸ ἀρνοῦνται πεισματικὰ ἢ νὰ τὸ ἀφαιρέσουν ἀπὸ τὴ σκέψη τους, δὲν πρόκειται ποτὲ νὰ κατορθώσουν νὰ τὸ ἀποφύγουν.
Ὅπως ἀκριβῶς καὶ ὁ κακὸς μαθητής, μὲ τὸ νὰ ἀρνεῖται τὴν πραγματικότητα τῶν ἐξετάσεων καὶ μὲ τὸ νὰ μὴ θέλει νὰ τὶς σκεφτεῖ, καὶ κατ’ ἐπέκταση νὰ καθίσει νὰ μελετήσει, ἔτσι καὶ o ἄνθρωπος ποὺ ἀρνεῖται αὐτὸ τὸ γεγονὸς τῆς παγκοσμίου κρίσεως, θέλοντας καὶ μὴ δὲ θὰ τὸ ἀποφύγει. Μὲ τὴ μόνη διαφορὰ ὅτι τὰ πράγματα τότε θὰ εἶναι ὄντως τραγικά.
Τὸ ὅτι εἶναι ἀνάγκη νὰ πραγματοποιηθεῖ τέτοιου εἴδους κρίση ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν Θεό, τοῦτο τὸ βλέπουμε καὶ ἀπὸ τὴν δίψα ποὺ αἰσθάνεται ἡ ψυχὴ καὶ ἡ συνείδηση τοῦ κάθε ἀνθρώπου, ὅταν δὲν ἔχει πορωθεῖ ἀπὸ τὴν ἁμαρτία. Δίψα γιὰ δικαιοσύνη. Καὶ πῶς ὄχι; Ὅταν ζοῦμε μέσα σὲ ἕνα κόσμο ποὺ φαίνεται ἀρκετὲς φορὲς νὰ κυριαρχεῖ τὸ κακὸ καὶ ἡ ἀδικία. Ὅταν βλέπουμε ὅτι οἱ ὑπεύθυνοι τῶν κρατῶν καὶ τῶν θεσμῶν, ἀδυνατοῦν νὰ ἀποδώσουν τὸ δίκαιο σὲ αὐτὸν ποὺ τοῦ ἀνήκει. Ὅταν ....
Ἀπάντηση στὶς ἀντιδράσεις κατὰ τοῦ Μητροπολίτη Κονίτσης Ἀνδρέα
Ἀσυνήθιστες ἀντιδράσεις προκάλεσε ἡ ἐγκύκλιος τοῦ Μητροπολίτη Κονίτσης Ἀνδρέα στὴν ὁποία ἀναφέρονταν στὶς καρναβαλικὲς ἐκδηλώσεις αὐτῆς τῆς περιόδου. Ἀμέσως μετὰ τὴ διασπορὰ στὸ διαδίκτυο τῆς ἐν λόγω ἐγκυκλίου, πλῆθος κόσμου ἔσπευσε νὰ καταδικάσει μέσω ἰστοσελίδων καὶ ἱστολογίων τὴν παρέμβαση τοῦ Μητροπολίτη ἐνῶ δὲν δίστασαν νὰ τὸν χαρακτηρίσουν καὶ «ἀκροδεξιό».
Ἀλήθεια ὁ κόσμος δὲν γνωρίζει τὴν πάγια θέση τῆς Ἐκκλησίας γιὰ τὶς ἐκδηλώσεις αὐτοῦ του εἴδους, τὴν ὁποία ἔχουν ἐκφράσει μεγάλες μορφὲς τῆς Ὀρθοδοξίας ὅπως ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος ἢ ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης; Τόσο ἔχει ἀποξενωθεῖ ὁ κόσμος ἀπὸ τὸ σῶμα τῆς Ἐκκλησίας ποῦ δὲν εἶναι σὲ θέση νὰ γνωρίζει τὶς βασικὲς ἀρχὲς τοῦ χριστιανισμοῦ; Ἀλήθεια ποῦ ἔχουμε φτάσει;
Ἄλλωστε δὲν θὰ πρέπει νὰ ξεχνοῦμε ὅτι πολίτευμα τῆς ὀρθοδοξίας εἶναι ἡ ἐλευθερία. Ὁ Χριστὸς δὲν ἐξανάγκασε κανένα ἀλλὰ εἶπε τὴν περίφημη φράση: «ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν». Γιὰ ποιὸ λόγο λοιπὸν μία τέτοια ἀντίδραση ἀπὸ τὸν κόσμο ποῦ σὲ ὁρισμένους μάλιστα ἰστότοπους ξεπέρασε κάθε ὅριο ἀναίδειας; Κανεὶς δὲν ἐξαναγκάστηκε νὰ....
Ἐδάφια Ἁγίας Γραφῆς καὶ Μετενσάρκωση...
Δρ. θεολογίας Δρ. Φιλοσοφίας
ΕΔΑΦΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΤΗΝ
ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ
Μερικὰ Γραφικὰ ἐδάφια
Οἱ ἀποκρυφιστὲς ποὺ ὑποστηρίζουν ὅτι ἡ Καινὴ Διαθήκη κηρύττει τὴ μετενσάρκωση, ἐπικαλοῦνται μερικὰ ἐδάφια τῆς Γραφῆς.
Τὸ περιοδικὸ "Παραψυχολογία" τοῦ Γ. Βουλούκου ἀναφέρεται στὸ Μάτθ. ἐ' 18: «Ἕως ὅτου παρέλθη ὁ οὐρανός καὶ ἡ γῆ, οὔτε ἕνα γιώτα ἢ μικρὴ στιγμὴ δὲν θὰ καταργηθῆ ἀπὸ τὸν νόμον, μέχρις ὅτου γίνουν ὅλα», μεταφράζει τo περιοδικὸ καὶ σχολιάζει: «Ποιὸ νόμο; ὄχι τὸ νόμο τῶν γραμματέων καὶ Φαρισαίων, ἀλλὰ τὸ νόμο τοῦ Κάρμα!»! (Παραψυχολογία, Ἰούνιος 1980, σ. 92).
Ἀλλὰ ὁ Χριστὸς μιλάει στὸ ἐδάφιο αὐτὸ γιὰ τὸ σκοπὸ τῆς ἔλευσής Του. «Μὴ νομίσητε», λέγει, «ὅτι ἦλθον καταλύσαι τὸν νόμον καὶ τοὺς προφήτας· οὐκ ἦλθον καταλύσαι, ἀλλὰ πληρῶσαι». Ο Χριστὸς ἐξεπλήρωσε καὶ ὁλοκλήρωσε τὸ νόμο καὶ τοὺς προφῆτες. Ἀναφερόμενος στὸ λόγο τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, «ὀφθαλμὸν ἀντὶ ὀφθαμού», προσθέτει: «Ἐγὼ δὲ λέγω ὑμὶν μὴ ἀντιστῆναι τῷ πονηρώ··· » (Μάτθ. ἐ' 17. 38). Ὄχι μόνο νὰ μὴν ἀνταποδίδει κανεὶς περισσότερα ἀπὸ ἐκεῖνα ποὺ ἀδικεῖται, ἀλλὰ καὶ νὰ μὴν ἀνταποδίδει καθόλου τὸ κακό. Δὲν γίνεται ἐδῶ ὑπαινιγμὸς γιὰ κάρμα καὶ μετενσάρκωση!
Ἕνα ἄλλο ἐδάφιο, στὸ ὁποῖο ἀναφέρεται τὸ περιοδικὸ "Παραψυχολογία" εἶναι τὸ Ρώμ. στ' 23. Σχολιάζει: «Τί ἄλλο μπορεῖ νὰ σημαίνει παρὰ τὸ ὅτι τὸ Κάρμα γιὰ τὶς κακὲς πράξεις συνεπάγεται ἐπιστροφὴ στὴ γῆ γιὰ νὰ φέρει κανεὶς τὴ θνητότητα μέχρι ποῦ ὁ ἁμαρτωλὸς νὰ ἔχει μάθει τὰ μαθήματά του;» (Παραψυχολογία, Ἰούνιος 1980, σ. 92).
Τὸ Ρώμ. στ' 23 ἀναφέρει, «τὰ γὰρ ὀψώνια τῆς ἁμαρτίας θάνατος, τὸ δὲ χάρισμα τοῦ Θεοῦ ζωὴ αἰώνιος ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ τῷ Κυρίω ἠμῶν». Ἡ ἁμαρτία εἶναι χωρισμὸς τοῦ ἀνθρώπου ἀπὸ τὸν Θεὸ καὶ ὁδηγεῖ στὸν πνευματικὸ θάνατο. Ὅμως ὅταν ὁ ἁμαρτωλὸς προστρέξει στὴν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ καὶ ἀναγεννηθεῖ μὲ τὴ δωρεὰ τοῦ Θεοῦ «ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ», ὁδηγεῖται ἀπὸ τὸ θάνατο στὴ...
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)