22 Αυγ 2019

Βετεράνος τῶν Ἰμίων ὁ πιλότος τοῦ μοιραίου Augusta

Τὸ σενάριο τῆς μηχανικῆς βλάβης εξεταζει ἡ Ἐπιτροπὴ Ἀτυχημάτων γιὰ τὴν τραγωδία στὸν Πόρο. Χωρὶς ἀδειοδότηση τὸ ἑλικοδρόμιο!
Φῶς στὴν μοιραία πτώση τοῦ Augusta A109C ἀναμένεται νὰ ρίξουν τὰ ἀποτελέσματα τῆς ἔρευνας ποὺ διεξάγει ἡ Ἐπιτροπὴ Διερεύνησης Ἀεροπορικῶν Ἀτυχημάτων, τὰ ὁποία θὰ μεταβιβαστοῦν πρὸς ἀξιολόγηση στὴν Ὑπηρεσία Πολιτικῆς Προστασίας, προκειμένου νὰ διαπιστωθεῖ ἐὰν τὸ δυστύχημα ὀφείλεται σὲ ἀνθρώπινο λάθος ἢ σὲ μηχανικὸ πρόβλημα. 
Τὴν ἴδια στιγμή, στὸ φῶς ἔρχονται ἀκόμα περισσότερα στοιχεῖα γιὰ τὸ τραγικὸ συμβάν, καὶ συγκεκριμένα ὅτι τὸ ἑλικοδρόμιο δὲν ἦταν ἀδειοδοτημένο καὶ πὼς ὑπῆρχε προειδοποίηση γιὰ τὸ ἀκατάλληλο ὕψος τῶν καλωδίων τῆς ΔΕΗ, πάνω στὰ ὁποῖα ἔπεσε τὸ ἑλικόπτερο.
Ἐπίσης, ὅπως ἀποκάλυψε ὁ γιὸς τοῦ ἄτυχου πιλότου, ὁ Νίκος Καρυστινὸς εἶχε...
ἐπιβιώσει ἀπὸ τὰ Ἰμια, καθὼς ἦταν συγκυβερνήτης στὸ δεύτερο ἑλικόπτερο ποὺ βρισκόταν πίσω ἀπὸ αὐτὸ ποὺ κατέπεσε στὴ θάλασσα.

Σύμφωνα μὲ τὴν Ἐπιτροπὴ Διερεύνησης Ἀεροπορικῶν Ἀτυχημάτων, εἶναι πρώιμο τὸ στάδιο τῆς διερεύνησης τῶν αἰτιῶν καὶ ἡ διαδικασία εἶναι σὲ ἐξέλιξη. Ὡστόσο, πληροφορίες κάνουν λόγο γιὰ μηχανικὴ βλάβη στὸ ἑλικόπτερο.
Ἐπίσης, σύμφωνα μὲ ἐκτιμήσεις τόσο ἀπὸ στελέχη τῶν Ἐνόπλων Δυνάμεων ὅσο καὶ ἀπὸ αὐτόπτες μάρτυρες, ἀποκλείεται τὸ ἐνδεχόμενο ὁ πιλότος νὰ ἔκανε λάθος χειρισμοὺς ποὺ θὰ ὁδηγοῦσαν στὴν πτώση.

Πτήσεις μὲ εὐθύνη τῆς ἐταιρίας
Τὴν ἴδια στιγμή, μία ἀλάνα ποὺ βρίσκεται δίπλα στὴν θάλασσα καὶ ὄχι ἀδειοδοτημένο εἶναι τὸ ἑλικοδρόμιο ἀπὸ τὸ ὁποῖο ἀπογειώθηκε τὸ ἑλικόπτερο στὸν Γαλατά. Ὅπως ἀποκαλύπτεται μετὰ τὸ δυστύχημα, ὁ χῶρος αὐτὸς κατασκευάστηκε πρὶν ἀπὸ περίπου 30 χρόνια ἀπὸ τὸ πρώην Λιμενικὸ Ταμεῖο Πόρου, ἀλλὰ δὲν ἔλαβε ποτὲ ἐπίσημη ἄδεια ἀπὸ τὴν Ὑπηρεσία Πολιτικῆς Ἀεροπορίας.
Ἡ χρήση του γινόταν, σύμφωνα μὲ τὶς τοπικὲς Ἀρχές, μὲ εὐθύνη τῶν ἐταιριῶν ἐνοικίασης ἑλικοπτέρων ποὺ ἔπαιρναν καὶ τὸ ρίσκο τῆς πτήσης.
Μάλιστα, τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ συγκεκριμένος χῶρος δὲν ἔχει ἄδεια νὰ χρησιμοποιεῖται ὡς ἑλικοδρόμιο ἀνέφερε σὲ δηλώσεις του στὴν ΕΡΤ καὶ ὁ ἀντιδήμαρχος Πόρου Γιῶργος Κουτουζής. 

Ἐπίσης, «κατόπιν ἑορτῆς» ἀποκαλύπτεται ὅτι ἡ Ἐπιτροπὴ Διερεύνησης Ἀεροπορικῶν Ἀτυχημάτων εἶχε ζητήσει τὸν Μάιο τοῦ 2018 τὴ σήμανση τῶν καλωδίων τῆς ΔΕΗ μεταξὺ Γαλατὰ καὶ Πόρου, ὅπου προσέκρουσε τὸ ἑλικόπτερο, λόγω τῆς μικρῆς ἀπόστασης ἀπὸ τὸ αὐτοσχέδιο ἑλικοδρόμιο.
Ἐπρόκειτο ὅμως γιὰ ἁπλὴ εἰσήγηση καὶ ὄχι γιὰ ἀπαίτηση, καθὼς δὲν ἐπρόκειτο γιὰ ἀδειοδοτημένο χῶρο προσγείωσης καὶ ἀπογείωσης ἑλικοπτέρων.

Μὲ συγκινητικὰ λόγια μίλησε γιὰ τὸν πατέρα του ὁ γιὸς τοῦ πιλότου, ἀναφέροντας μάλιστα πὼς ὁ Νίκος Καρυστινὸς ἦταν παρὼν στὸ ἐπεισόδιο μὲ τὴν πτώση τοῦ ἑλικοπτέρου στὰ Ἰμια τὸ 1996.
«Ὕστερα ἀπὸ 35 χρόνια στὸν ἀέρα, κατάφερε νὰ ἐπιβιώσει ἀπὸ τὰ Ἰμια. Ἦταν στὸ ἑλικόπτερο ποὺ βρισκόταν πίσω ἀπὸ αὐτὸ ποὺ ἔπεσε, ἦταν στὸ Bell 205 ποὺ βρισκόταν ἀπὸ πίσω, ἦταν συγκυβερνήτης. Ἔζησε τόσα τραγικὰ καὶ τόσα ἐπικίνδυνα, καὶ κατάφερε καὶ ἐπιβίωσε. Καὶ νὰ πεθάνει τρεῖς μῆνες ποὺ ἦταν στὴν ἰδιωτικὴ ἀεροπορία, στὴν ΥΠΑ...» εἶπε χαρακτηριστικά.
Τέλος, σημειώνεται πὼς ἐργασίες γιὰ τὴν πλήρη ἀποκατάσταση τῆς ἠλεκτροδότησης στὸν Πόρο, ἡ ὁποία εἶχε διακοπεῖ λόγω τοῦ δυστυχήματος, γίνονταν ἕως ἀργὰ χθὲς τὸ βράδυ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.