6 Ιουλ 2011

Ἡ μοναχικὴ ζωὴ εἶναι ἡ ζωὴ τῶν Ἀποστόλων καὶ τῶν πρώτων Χριστιανῶν

μοναχικ ζω κατ’ ρχς νομαζόταν «ποστολικ ζωή»· τοτο διότι ατ δν εναι τίποτε λλο, παρ φαρμογ κατ τν τελειότερο βαθμ τν ντολν το Εαγγελίου, πο μς κήρυξε Κύριος κα ο γιοι πόστολοι. Κύριός μας παρέδωσε μία κοιν διδασκαλία γι λους μοναχούς, γάμους κα γγάμους. λλωστε ταν μς κήρυττε δν πρχε διαμορφωμένη τάξη τν μοναχν. ,τι επε Κύριος, σ λους μας τ επε. ,τι κανε γι λους μας τ κανε· γι ν μς δώσει τ σωστ πρότυπο ζως κα τν τρόπο τς σωτηρίας. Δήλ. μς ποκάλυψε τν τρόπο ν πραγματώσουμε τν προορισμό μας: ν πιτύχουμε μ τν βοήθεια το «κατ’ εκόνα» κα τν Θεία Χάρη, τ «καθ’ μοίωσιν».
Κύριος νήστευε (σαράντα μέρες δν φαγε τίποτε), γρυπνοσε («διανυκτέρευε στν προσευχ κατ μόνας), προσευχόταν διάλειπτα, κακοπαθοσε, δν εχε σπίτι, δν εχε...
περιουσία, δν εχε χρήματα. λα ατ τ ζον ο σημερινο ληθινο μοναχοί.
Τί εναι νας ρθόδοξος μοναχς
Κάθε ρθόδοξος μοναχς πο ζε σωστά, εναι πόστολος Χριστο, εναι μάρτυς, εναι προφήτης.
μοναχς εναι πόστολος διότι εαγγελίζεται τν Σταύρωση κα τν νάσταση το Χριστο. πίσης εναι προφήτης διότι φανερώνει, δείχνει τν Χριστό. Εναι κα μάρτυρας διότι κάνει πακοή, ποία λογίζεται ς ναίμακτο μαρτύριο
μοναχικ ζω εναι προφητική, ποστολικ κα μαρτυρική. μοναχς ρχίζει μ τν βαθι μετάνοια, μ τ κατ Θεν πένθος• ατ λκύουν τ λεος το Θεο. Στν Μοναχ πο μετανοε ληθιν ρχεται Θεία Χάρις κα πραγματοποιε τν κάθαρση τς καρδίας του. ποψήφιος μοναχς ντιστοιχε στν κατηχούμενο τς πρώτης κκλησίας. Κατ τν διάρκειά της δοκιμασίας, δόκιμος μοναχς περν μέσα π τν μετάνοια κα τν κάθαρση τς καρδις. Βιώνει τν πρώτη γάπη γι τν ποία κάνει λόγο εαγγελιστς ωάννης στν ποκάλυψη. ταν λοκληρώνεται μετάνοια, γίνεται μοναχικ κουρ πο λέγεται δεύτερο Βάπτισμα.
μοναχικ κουρ λέγεται κα μυστήριο, διότι μοναχς βιώνει τν φωτιστικ νέργεια το Θεο.
λλωστε τ δεύτερο Βάπτισμα κατ τν γιο Συμεν τν Νέο Θεολόγο, εναι τ Βάπτισμα το Πνεύματος, φωτισμς το νο, πόκτηση τς νοερς προσευχς.
Τ τι κατ τν μοναχικ κουρ λέγεται: «κα τν μαρτιν σου καθαίρει κα υἱὸς φωτς γίνει» δείχνει τι μοναχς πρ τς κουρς ζε τν κάθαρση τς καρδις. Κα μ τν κουρ ποκτ τν φωτισμ το νο.Στ Μοναχισμ χουμεαναβιωσή της ποστολικς ζως κα τς πολιτείας τν πρώτων Χριστιανώνοπως περιγράφεται στς πιστολς κα στς Πράξεις τν ποστόλων»[1].
παιτονται λιγότερα π τος λαϊκος σ σχέση μ τος μοναχούς;
Ατ πο ποτελον τν μοναχικ τρόπο ζως μς τ δίδαξαν μ τν ζω τος ο γιοι πόστολοι, ο ποοι τ παρέλαβαν π τν διο τν Κύριο. Ο πρτοι χριστιανο ζοσαν πίσης κολουθώντας τος γίους ποστόλους, δήλ. ζοσαν πως ο μοναχοί. ταν ργότερα εσλθε λέθρια ντίληψη π τν ποία, πως λέγει ερς Χρυσόστομος, προλθαν λα τ κακά, τότε διαμορφώθηκε διαίτερη τάξη τν μοναχν· ατο δν εναι τίποτε λλο, παρ τάξη τν ληθινν χριστιανν, τν μαθητν το Χριστο.
-Ποία εναι ντίληψη πο γέννησε λα τ κακ στν κκλησία;-
ναι δέα τι ατο πο ζον στν κόσμο μπορον ν διάγουν «χαλαρ» κα ν μν τηρον κριβς τ εαγγέλιο· ντίθετα π τος μοναχος κα μόνο π’ ατούς, παιτεται πλήρης τήρησή Του.
Ατ μως εναι μία μεγάλη αταπάτη γιαυτος πο τ πιστεύουν. Λέγει ερς Χρυσόστομος: «Αταπατσαι κα σφάλλεις πάρα πολύ, ν νομίζεις τι λλα παιτονται π τν κοσμικ κα λλα π τν μοναχό. Διότι πρέπει τ διο ν νεβον λοι ο νθρωποι· κα κενο τ ποο νέτρεψε λην τν οκουμένη εναι ατ ντίληψη· νομίζουμε τι μόνο π τ μοναχ παιτεται μεγαλύτερη κρίβεια (στ ζωή του), στος δ πολοίπους πιτρέπεται ν ζον μ ραθυμία» (γ. ω. Χρυσόστομος).
Κύριος επε σαφς τι παιτεται π λους, πο θέλουν ν σωθον τήρηση ΟΛΩΝ τν ντολν: «ποιος τηρήσει λες τς ντολς κα μόνο μία δν τηρήσει κριβς, εναι παραβάτης λων», δήλ. εναι σν ν μν τήρησε καμμία: « στις γρ λον τν νόμον τηρήση? πταίση δ ν νί? γέγονεν πάντων νοχος»[1].
Ο προϋποθέσεις τς Σωτηρίας εναι ο διες γι μοναχος κα μ μοναχούς.
ταν πέστελλε Κύριος τους γίους ποστόλους, γι ν σώσουν τος νθρώπους τος δωσε δύο ντολές: α) ν βαπτίζουν τος νθρώπους κα β) ν τος διδάσκουν ν τήρουν ΟΛΕΣ τς ντολές. Μόνο τσι μπορον ν σωθον ο νθρωποι: «Πορευθέντες ον μαθητεύσατε πάντα τ θνη? βαπτίζοντες ατος ες τ νομα το Πατρς κα το Υο κα το γίου Πνεύματος? διδάσκοντες ατος τηρεν πάντα σα νετειλάμην μν»[2].
ερομόναχος Σάββας γιορείτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.