1 Φεβ 2011

Βάπτισμα καὶ τήρησις τῶν ἐντολῶν


γίου Μάρκου το σκητο
Τ γιο Βάπτισμα εναι μν τέλειο, λλ δν τελειοποιε ατν πο δν τηρε τς ντολές. Ν μ πιστεύουμε σ νθρώπινες εκασίες, λλ καλύτερα στν θεία Γραφή, πο λέγει: «Χριστς πέθανεν πρ τν μαρτιν μν κατ τς Γραφς» (' Κόρ. ε' 3). «Συνετάφημεν ατ δι το βαπτίσματος» (Ρώμ. στ' 4). « ποθανν δεδικαίωται π τς μαρτίας» (Ρώμ. στ' 7). «μαρτία μν ο κυριεύσει» (Ρώμ. στ' 14), ἐὰν βέβαια πράξουμε τς ντολές Του. Εάν δν τς τηρομε εμεθα πιστοι κα κρατούμεθα π τν μαρτία. Πίστις δν εναι μόνον ν βαπτισθομε στ νομα το Χριστο λλ κα τ ν πράττουμε τς ντολές Του. Εναι λοφάνερο, σύμφωνα μ τν Γραφή, τι συνταφήκαμε μυστικς μ Ατν δι το βαπτίσματος κα τι μς «συνήγειρε κα συνεκάθισεν ν τος πουρανίοις» (φ. β' 6). δωσε μως κα ντολές, τς ποες φο κπληρώσουμε, θ ερουμε τν τελειότητα πο δη μς χει δωρήσει. Ἐὰν δν τς κπληρώσουμε, τότε θ φαν τι νεργε μ τν θέλησί μας μαρτία μέσα μας.
Ἐὰν λέμε πάλι τι μ τ ργα ναιρεται μαρτία, τότε τ «Χριστς δωρεν πέθανε» (Γάλ. β'21) κα λα σα παρόμοια χουν επωθε εναι ψεδος. Ἐὰν δν εναι τέλειο τὸ Βάπτισμα, λλά, πως λέγουν, χει τν τελειότητα π τος γνες, τότε εναι μάταιος γι' ατος νόμος τς λευθερίας κα ναιρεται λη νομοθεσία τς Καινς Διαθήκης. κόμη προσάπτουν κα δικία στν Χριστό, πο προστάσσει ργα λευθερίας στος βαπτισμένους, ν κόμα χωρς ν τ θέλουν εναι ποδουλωμένοι στν μαρτία, πως λέγουν. χάρις το Θεο παύει ν εναι χάρις, λλ' νταπόδοσις γι τος γνες μας. Διότι, ἐὰν εναι λόγω τν ργων, δν εναι τς χάριτος. Ἐὰν εναι τς χάριτος, τ ργο δν εναι ργο, λλ' ντολ το λευθερώσαντος. ργο λευθερίας κα πίστεως. Ατ προέγραψε κατ' οκονομίαν πόστολος Παλος πρς τος Γαλατάς, νουθετώντας ατος πο παρόμοια εχαν πιστήσει. μες, «μ ρνούμεθα τν πίστι το κηρύγματος». λλ ἐὰν κρατούμεθα π τν μαρτία κα μετ τ βάπτισμα, χι τι τ βάπτισμα εναι τελές, πλς μελομε μες τν.....

 ντολ κα ποκύπτουμε θεληματικ στν δονή, καθς μς λέγχει θεία Γραφή, πο λέγει: «ς κύων πιστρέψας π τν διον μετον» (Β' Πέτρ. β' 22). Παρόμοια πιστρέφει στν μαρτία το νθρωπος μ ατεξούσιο προαίρεσι. Το θέλημα κα τ Βάπτισμα οτε Θεός, οτε σατανς τ παραβιάζει.
Πηγή: γιορείτικον μερολόγιον 2011
κδοσις: ΙΕΡΑΣ ΚΟΙΝΟΒΙΑΚΗΣ ΜΟΝΗΣ ΞΗΡΟΠΟΤΑΜΟΥ 
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.