
Ὁ Χριστός ἔκαμε τό θαῦμα τοῦ χορτασμοῦ τῶν περισσοτέρων ἀπό πέντε χιλιάδες ἀνθρώπων στήν ἔρημο. Ἀμέσως «ἀνάγκασε τούς μαθητές Του νά μποῦν βιαστικά στό πλοιάριο καί νά Τόν μεταφέρουν ἀπέναντι, μέχρι νά διαλυθῆ ὁ κόσμος». Ὅταν ὁ Χριστός θαυματουργή, ἀπομακρύνει τούς μαθητές ἀπό τόν κόσμο, διδάσκοντας μ’ αὐτό ὅτι ποτέ μᾶς δέν πρέπει νά ἐπιδιώκουμε τόν ἔπαινο τῶν ἀνθρώπων. Ὅταν ὁ Εὐαγγελιστής λέγει «ἠνάγκασε», θέλει νά δείξη τήν μεγάλη ἐπιμονή τῶν μαθητῶν νά μείνουν μαζί μέ τό πλῆθος στόν τόπο τοῦ θαύματος. Ὅμως ὁ Χριστός τούς ἀναγκάζει νά ἀναχωρήσουν μαζί Του, θέλοντας νά μᾶς διδάξη δύο πράγματα: Οὔτε μέ τόν κόσμο ν’ ἀνακατευώμαστε πολύ, ὥστε νά βλαπτώμαστε πνευματικά, οὔτε ὅμως καί νά τόν ἀποφεύγουμε, ὅταν εἶναι ὁ κόσμος πιστός στήν οὐράνια διδασκαλία. Ἄς μάθουμε, λοιπόν, καί ἐμεῖς νά μένουμε κοντά στόν Χριστό. Χωρίς ὅμως ν’ ἀποβλέπουμε σέ ὑλικά μόνο ἀγαθά καί... πρόσκαιρη ὠφέλεια.
(Ἄγ. Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος)
* * *
Ἡ ἔλευσις τοῦ Χριστοῦ διαλύει
τά κύματα τῶν παθῶν τῆς ζωῆς μας
Δέν εἶναι στίς δυνατότητες τοῦ ἀνθρώπου νά βαδίζη πάνω στό ὑγρό στοιχεῖο τῆς θάλασσας. Μόνος ὁ Θεός μπορεῖ νά τό κάμη αὐτό. Γιατί, ὅπως τό τονίζει καί ὁ Δαυίδ, «στή θάλασσα εἶναι οἱ δρόμοι Σου, καί τό περπάτημά Σου στά πολλά νερά». Θαυματουργεῖ ὅμως ὁ Χριστός, τήν τέταρτη φυλακή τῆς νύχτας, δηλαδή τά χαράματα. Τί σημαίνει αὐτό; Ὅτι στήν τέταρτη χρονική περίοδο ἔφθασε ὁ Χριστός, δηλαδή στό πλήρωμα τοῦ χρόνου. Πρώτη σημαδιακή χρονολογία ἡ συμφωνία καί ἐπαγγελία πρός τόν Ἀβραάμ. Δεύτερη, ἡ παραχώρησις ἀπό τόν Θεό στούς ἀνθρώπους τῆς Μωσαϊκῆς Νομοθεσίας. Τρίτη, ἡ παρουσία τῶν Προφητῶν. Τέταρτη καί τελευταία, ἡ σάρκωσις τοῦ Λόγου τοῦ Θεοῦ καί ἡ παρουσία Του στόν κλυδωνιζόμενο κόσμο. Αὐτός, λοιπόν, μᾶς ἔσωσε, πού κινδυνεύαμε ἀπό τά κύματα τῆς τρικυμίας τῶν παθῶν, μέ τό νά ἔλθη καί νά ζήση ἀνάμεσά μας. Ἔτσι πού νά γευθοῦμε τήν εὐεργετική παρουσία Του καί νά Τόν προσκυνοῦμε ὡς Θεός μας καί Λυτρωτή.
(Θεοφύλακτος Βουλγαρίας)
"ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΑ
ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΑ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ"
ΕΚΔΟΣΕΙΣ «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ»
ΠΗΓΗ:Ι.Μ.ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου