Γράφει ο Γεώργιος Κ. Τζανάκης
Στὸν τύπο ἐμφανίστηκε θριαμβευτικῶς ἡ «Στήριξη Βαρθολομαίου στὸν Δαμιανό». «Εἶναι ὁ νόμιμος καὶ κανονικὸς Ἀρχιεπίσκοπος καὶ Ἡγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σινᾶ» ἀποφαίνεται ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος καὶ ὑπογράφει ἡ περὶ αὐτὸν Ἀγία καὶ Ἱερὰ Σύνοδος. [1] «Ἐνῷ ἐξακολουθεῖ νὰ ἀναγνωρίζῃ τὸ ἀπὸ αἰώνων καθεστὼς τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σινᾶ»
Αὐτὸ δηλώνεται, ἄν καὶ ἔχει παυθῇ ἀπὸ ἡγούμενος τῆς Μονῆς, ἀπὸ τὴν 30η Ἰουλίου 2025, ἀπὸ τὴν Ἀδελφότητα τῆς Μονῆς, ἡ ὁποία ἐφήρμοσε ἀκριβῶς ὅσα προβλέπει τὸ καθεστὼς τῆς Μονῆς καὶ οἱ Θεμελιώδεις Κανονισμοὶ (ΘΚ) ποὺ ἰσχύουν καὶ προβλέπονται ἀπὸ αὐτό.
Πῶς συμβαίνουν ταυτοχρόνως καὶ τὰ δύο μαζὶ, καὶ νὰ σέβεται κανεὶς τὸ καθεστὼς τῆς Μονῆς, καὶ νὰ ἀναγνωρίζῃ ὡς νόμιμα ὅσα συμβαίνουν ἐνάντια στὸ ἴδιο καθεστὼς; Αὐτὸ, εἶναι μὲν ἐνάντιο στὴν κοινὴ λογικὴ καὶ πρακτικὴ, ἀλλὰ ὄχι ἐνάντιο στὴν ἀντίστοιχη φαναριώτικη.
Ἴσως γίνουν πιὸ κατανοητὰ τὰ κίνητρα ἀυτῆς τῆς δηλώσεως τοῦ Πατριάρχου καὶ ἀπὸ τὰ παρακάτω.
Στὸν νόμο Ν5224 Α΄142, 5/8/25 γιὰ τὴν δημιουργία τοῦ ΝΠΔΔ γιὰ τὴν Μονὴ Σινᾶ, ποὺ ἦταν ἡ ἀφορμὴ γιὰ ὅσα συμβαίνουν στὴν Μονή, ἔχει προσαρτηθῇ καὶ ἕνα ἐντελῶς πλαστὸ κείμενο, ἐπιγραφόμενο ὡς Θεμελιώδεις Κανονισμοὶ (πλΘΚ) τῆς Μονῆς Σινᾶ. Δεδομένου ὅτι οἱ ἰσχύοντες Θεμελιώδεις Κανονισμοὶ (ΘΚ) τῆς Μονῆς Σινᾶ εἶναι τοῦ 1971, καὶ δὲν ἔχουν ἀλλάξει, αὐτοὶ ποὺ ἐμφανίζονται ἐκεῖ εἶναι πλαστοὶ καὶ παράνομοι καὶ δικαίως χαρακτηρίζεται, ἀπὸ τοὺς Πατέρες τῆς Μονῆς, ἡ ἐνέργεια τοῦ πρώην ἡγουμένου ὡς ἐσχάτη προδοσία κατὰ τῆς Μονῆς. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΑΞΕΩΣ 29/8/25 [2]
Ὅποιος μελετήσει τὰ δύο κείμενα θὰ ἀντιληφθῇ ὅτι ὁ χαρακτηρισμὸς δὲν εἶναι καθόλου ὑπερβολικός, διότι πέραν τῆς αὐθαιρεσίας καὶ πλαστογραφίας τῶν ΘΚ ὑπεισέρχονται προβλέψεις ποὺ ἀνατρέπουν ἐντελῶς τὴν ἕως τώρα ὕπαρξι καὶ λειτουργία τῆς Μονῆς. Θὰ πῇ κανείς ὅτι καὶ ὁ ἴδιος ὁ Νομος αὐτὸ κάνει, πλήν, ὅμως, μὲ τοὺς ὑπάρχοντες πραγματικοὺς ΘΚ, καὶ ὁ πρώην ἡγούμενος καὶ οἱ πράξεις του καὶ ὅλο τὸ σκηνικὸ ποὺ ἔχει στηθεῖ καὶ οἱ στόχοι ποὺ ὑπηρετοῦνται δὲν μποροῦν νὰ ἐξυπηρετηθοῦν εὔκολα. Γι᾿ αὐτὸ φτιάχτηκαν αὐτοὶ οἱ πλαστοὶ καὶ παράνομοι πλΘΚ, ὥστε νὰ γίνονται ἀναφορές σὲ αὐτοὺς καὶ νὰ δικαιώνονται οἱ ἐνέργειες τοῦ περιβάλλοντος τοῦ ἐκπεσόντος ἡγουμένου, καὶ νὰ παρουσιάζονται ὡς παράνομες οἱ νόμιμες ἐνέργειες τῶν Σιναϊτῶν Πατέρων. Πᾶνε πακέτο αὐτὰ τὰ δύο καὶ πρέπει μαζὶ νὰ καταργηθοῦν, ὡς ἄκρως ἐπικίνδυνα γιὰ τὸ μέλλον τῆς Μονῆς.
Μερικὰ παραδείγματα:
Α Στὸ Ἄρθρο 12, Β΄ α) τῶν ΘΚ, προβλέπεται «Ἡ Γεν.τῶν Πατέρων Συνέλευσις … Β΄) Ἀναγκάζει εἰς παραίτησιν, ἤ παύει τὸν Ἀρχιεπίσκοπον, ἄν ὑπάρχουν σοβαραὶ αἰτίαι ἤτοι: α) Κατάχρησις δικαιωμάτων, ἅτινα παρέχουσι Αὐτῷ οἱ παρόντες Θεμελιώδεις Κανονισμοί…»
Ἐπὶ τῇ βάσει τοῦ ἄρθρου αὐτοῦ ( σὲ συνδιασμὸ μὲ τὸ ἄρθρο 16 τῶν ΘΚ) ἔπαυσαν οἱ Πατέρες τὸν πρώην ἡγούμενο ἀπὸ τὴν θέσι του.
Τὰ σχετικὰ στὸν πλαστὸ Κανονισμὸ τοῦ Ν5224 (πλΘΚ) ἔχουν διατυπωθῇ ὡς ἐξῆς:
Ἄρθρον 10 . Ἁρμοδιότητες Γενικῆς Συνελεύσεως
Ι. Ἡ Γενικὴ τῶν Πατέρων Συνέλευσις: Α) i. Ἐκλέγει κατὰ τὸ παρὸν διὰ πλειονοψηφίας τὸν Ἀρχιεπίσκοπον καὶ Καθηγούμενον τῆς Σιναϊτικῆς Ἀδελφότητος ii. Κατὰ τὸ παρὸν ἐκλέγει τὰ μέλη τῆς Ἱ. Συνάξεως, Β) Ζητεῖ τὴν παραίτησιν τοῦ Καθηγουμένου καὶ Ἀρχιεπισκόπου, ἐφ' ὅσον ἀποδειχθῶσιν βάσιμαι σοβαραὶ αἰτίαι ὡς: α) ∆ιαβεβαιωμένη οἰκονομικὴ κατάχρησις, β) Πνευματικὴ ἀνεπάρκεια περὶ τὴν διοίκησιν διαγνωσθεῖσα ἰατρικῶς ὑπὸ τριῶν εἰδικῶν ὁριζομένων παρὰ τῆς Ἱ. Συνάξεως, γ) Ἔκπτωσις ἐκ τῶν δογμάτων τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως καὶ ἔμπρακτος ἀθέτησις ἀποφάσεων τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων.
Τί παρατηρεῖ καὶ ὁ πλέον ἐπιπόλαιος καὶ βραδύνους;
Πρῶτον: Ὑπάρχει μία διατύπωσις «πρὸς τὸ παρόν». Τί θέλει νὰ πῆ ὁ ποιητής; Οὔτως ἤ ἄλλως πρὸς τὸ παρὸν εἶναι οἱ Κανονισμοῖ αὐτοί. Ἀλλάζουν καὶ ἀναπροσαρμόζονται ἄν τὸ ἀπαιτοῦν οἱ συνθῆκες καὶ τὸ ἀποφασίσουν οἱ ἀδελφοὶ. Γιατί τονίζεται, ὅμως, ἐδῶ; «Πρὸς τὸ παρὸν» γίνεται ἔτσι, στὸ μέλλον, ἄρα, πρόκειται νὰ ἀλλάξῃ. Ποιός θὰ ἐκλέγει τότε τὸν ἡγούμενο καὶ τὰ μέλη τῆς Ἱερᾶς Συνάξεως, καὶ ὑπάρχει ἀπὸ τώρα ἡ πρόβλεψις;
Δεύτερον: Οἱ ἰσχύοντες ΘΚ, λένε μὲ σαφήνεια: «Ἡ Γεν.τῶν Πατέρων Συνέλευσις … Β΄) Ἀναγκάζει εἰς παραίτησιν, ἤ παύει τὸν Ἀρχιεπίσκοπον». Ἀναγκάζει εἰς παραίτησιν. Εἶναι σαφές; Ἀρέσει δὲν ἀρέσει, βολεύει δὲν βολεύει, αὐτό ἰσχύει. Στοὺς πλαστοὺς ΘΚ, τί προβλέπεται; « Ζητεῖ τὴν παραίτησιν τοῦ Καθηγουμένου καὶ Ἀρχιεπισκόπου, ἐφ' ὅσον ἀποδειχθῶσιν βάσιμαι σοβαραὶ αἰτίαι». Ἄλλο τὸ ἀναγκάζει, ἀλλο τὸ ζητεῖ. Καὶ ἀπὸ ποιόν τὴν ζητεῖ; Ποιός θὰ τὴν ἀποφασίσῃ τὴν παραίτησι, ἀπὸ τὸν ὁποῖο τὴν ζητεῖ ἡ Γενικὴ Συνέλευσις; Ἀφοὺ συμφώνως μὲ τὰ Ἄρθρα 8 καὶ 9 τῶν ΘΚ ἡ Γενικὴ τῶν Πατέρων Συνέλευσις εἶναι τὸ ἀνώτατον ἀποφασιστικὸ ὄργανο. (Ἀκόμη καὶ στὸ Ἄρθρο 6 τῶν πλαστῶν ΘΚ τοῦ Ν5224 προβλέπεται αὐτό). Ἀπὸ ποιὸν ζητεῖ; Ἔχει χάσει τὴν νομοθετικὴ καὶ ἀποφασιστικὴ της ἐξουσία;
Καὶ πότε ζητεῖ; Ἐφ᾿ ὁσον ἀποδειχθῶσιν βάσιμαι σοβαραὶ αἰτίαι. Πῶς θὰ ἀποδειχθῶσιν; Ποιὸς θὰ ἐξετάσῃ καὶ θὰ ἀποφανθῇ περὶ τῆς βασιμότητος τῶν αἰτιῶν;
Στὴν συγκεκριμένη περίπτωσι ποιός θὰ ἐξετάσῃ τὴν βασιμότητα τῶν κατηγοριῶν ἐναντίον τοῦ ἡγουμένου καὶ, ἄν ἀποδειχτοῦν βάσιμες, ἀπὸ ποιόν θὰ ζητήσῃ ἡ ἀδελφότης τὴν παραίτησιν τοῦ ἡγουμένου; Ἀπὸ τὸν ἴδιο; Τοῦ τὸ ζήτησε. [3] Καὶ λοιπὸν; Οὔτε φυσικὰ παραιτήθηκε, ἀλλὰ καὶ ὅταν τὸν ἔπαυσε ἐφαρμόζοντας τοὺς ΘΚ, ἔφερε καὶ τραμπούκους καὶ πέταξε τοὺς μοναχοὺς ἔξω ἀπὸ τὴν Μονή.
Τρίτον. Ἡ παράγραφος α) τοῦ ἄρθρου 12.Β΄ ποὺ λέει: «σοβαραὶ αἰτίαι ἤτοι: α) Κατάχρησις δικαιωμάτων, ἅτινα παρέχουσι Αὐτῷ οἱ παρόντες Θεμελιώδεις Κανονισμοί…», δηλαδὴ, ἀκριβῶς αὐτὴ ποὺ ἐφαρμόστηκε γιὰ τὴν παῦσι τοῦ Δαμιανοῦ, ἔχει ἀφαιρεθῇ ἀπὸ τὸ σχετικὸ ἄρθρο 10 τοῦ πλαστοῦ ΘΚ τοῦ Ν5224!!!! Ἄρα σύμφωνα μὲ τὸν Ν5224 δὲν μπορεῖ νὰ καθαιρεθῇ ὁ Δαμιανός γιὰ τὸν συγκεκριμένο λόγο!!! Τόσο καλὰ τὰ ἔχουν φτιάξει.
Τὸ ἴδιο πράγμα ἐπαναλαμβάνεται στὸ ἄρθρο16 ὅπου προσδιορίζονται οἱ ἀρμοδιότητες τοῦ ἡγουμένου καὶ Ἀρχιεπισκόπου. Ἀναφέρεται ὅτι « Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος μετὰ τῆς περὶ αὐτὸν Ἱερᾶς τῶν Πατέρων Συνάξεως ἀποτελεῖ κυρίως τὴν ἐκτελεστικὴν τᾶς Σιναϊτικῆς Ἀδελφότητος Ἐξουσίαν καὶ οὐδόλως δύνανται ν᾿ ἀντιποιηθῶσι δικαιώματα Ἀνωτάτης Ἀρχῆς , καὶ Νομοθετικῆς ἐξουσίας, ἅτινα κατέχει ἡ Γενικὴ τῶν Πατέρων Συνέλευσις»
Στὸ Ἄρθρο 12 τοῦ πλαστοῦ ΘΚ ἀναφέρονται τὰ ἴδια μὲ τὸ ἀρθρο 16 τοῦ ΘΚ, ἀλλὰ τὸ τελευταῖο χωρίο ἔχει ἀφαιρεθῇ!!!
Β. Ὁ Δαμιανὸς παρουσιάζει ὡς Σιναϊτη μοναχὸ κάποιον π. Πορφύριο Φραγκάκο, στὸν ὁποῖο ἔχει ἀναθέσει τὴν ἐκπροσώπησι τῆς μονῆ Σινᾶ στὴν Ἑλλάδα. (Εἶναι αὐτὸς ποὺ γυρίζει στὶς ἐκκλησίες καὶ ἀποκαλεῖ τὸν Μητσοτάκη Δῶρο τοῦ θεοῦ καὶ Δεύτερο Ἰουστινιανό )[4]
Οἱ Σιναϊτες μοναχοὶ δὲν τὸν ἀναγνωρίζουν ὡς Σιναϊτη, διότι δὲν ἔχουν τηρηθῆ οἱ προβλέψεις τῶν ΘΚ τοῦ 1971.[5] Τὸ ἄρθρο 6 τῶν ΘΚ προβλέπει διετὴ δοκιμασία:
Στοὺς πλαστοὺς ΘΚ τοῦ Ν5224 τί ἔχουν κάνει οἱ λαμπροὶ συντάκτες των; Ἔχουν ἀφαιρέσει τὴν λέξι διετή. Καὶ τὶ μένει; «Μετὰ δοκιμασίαν».
Ἀπλὰ πράγματα. Μιὰ λεξούλα φεύγει. Τὸ «διετὴ δοκιμασία», γίνεται σκέτη «δοκιμασία». Τί δοκιμασία; Ποῦ; Ποιός τὸν δοκιμάζει; Ὅλα ἄδηλα. Ἡ διατύπωσις «μετὰ διετὴ δοκιμασία» σημαίνει ὅτι θὰ πάει ὁ ὑποψήφιος στὴν Μονὴ, θὰ ζήσῃ δύο χρόνια ἐκεῖ, θὰ γνωρίσῃ τὶς δυσκολιες τῆς πραγματικῆς μοναχικῆς ζωῆς, θὰ δοῦν ὅλοι οἱ πατέρες τὴν διαγωγὴ καὶ τὶς ἰκανότητες τοῦ ὑποψηφίου, καὶ θὰ ἀποφασίσουν ἄν τὸν δέχονται στὴν Μονή. Σαφὲς καὶ λογικό. Ἑπὶ τῇ βάσει αὐτοῦ τοὺ ἄρθρου οἱ πατέρες τὸν Φραγκάκο δὲν τὸν δέχτηκαν ὡς ἀδελφὸ τῆς Μονῆς, διότι οὐδέποτε ἀκολουθήθηκε ἡ προβλεπομένη αὐτὴ διαδικασία. Ἔγινε μοναχὸς ἀπὸ τὸν Δαμιανὸ εὑρισκόμενος στὴν Ἀθήνα, καὶ ἀναγορεύτηκε σὲ ἐκπρόσωπο τῆς Μονῆς Σινᾶ στὴν Ἐλλάδα καὶ ἔκανε τὶς συνενοήσεις μὲ τὴν Μητσοτακικὴ κυβέρνησι…
Μὲ τοὺς νέους πλαστοὺς ΘΚ δὲν ὑπάρχει ὁ ὄρος διετὴς καὶ ἡ δοκιμασία γίνεται κάτι ἀσαφὲς, ἄρα ἀνύπαρκτο, καὶ ἔτσι μπορεῖ ὁ Δαμιανὸς, ποὺ δὲν ρώτησε κανέναν, νὰ τὸν θεωρῇ ἀδελφὸ τῆς Μονῆς!!!.
Ἀπὸ τὰ ἐλάχιστα αὐτὰ παραδείγματα (ἔτσι εἶναι ὅλο τὸ ἔκτρωμα αὐτὸ ποὺ παρουσιάζεται ὡς ΘΚ), καταλαβαίνει κανεὶς τὶ ἔχει ψηφιστεῖ ὡς νόμος τοῦ Κράτους καὶ παρουσιάζεται ὡς Σύνταγμα Θεμελιωδῶν Κανονισμῶν τῆς Μονῆς Σινᾶ, ἐνῷ εἶναι ἐντελῶς παράνομο, πλαστὸ καὶ ἀνύπαρκτο, διότι ὄχι ἀπλὰ δὲν ἔχει ἐγκριθῇ ἀπὸ τὴν Σιναϊτικὴ ἀδελφότητα, ἀλλὰ οὔτε κἄν γνώριζε ὅτι ὑπάρχει κάτι τέτοιο.. Τὰ ξέρουν αὐτὰ οἱ λεβέντες ποὺ ψήφισαν τὸν Νόμο 5224 ἤ δὲν τὰ διαβασαν κἄν , σὰν τοὺς ἄλλους ποὺ δὲν διάβασαν τὰ Μνημόνια ποὺ σκλάβωσαν τὴν χῶρα καὶ τὸν λαό μας; Οἱ ἐγκέφαλοι ποὺ σχεδίασαν καὶ ἐπέβαλαν ὅλα αὐτά, πολιτικοὶ καὶ ἐκκλησιαστικοί, πού τελικῶς στοχεύουν;
Ἄς πᾶμε ὅμως στὰ ἀφορώντα τὸν Πατριάρχη Βαρθολομαῖο, ποὺ, ἐνῷ συμβαίνουν αὐτὰ, θεωρεῖ τὸν Δαμιανὸ «νόμιμο καὶ κανονικὸ Ἀρχιεπίσκοπο καὶ Ἡγούμενο τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σινᾶ». Ὅπως ὅλοι γνωρίζετε, ποτὲ δὲν κάνουν κάτι τυχαίως οἱ φαναριῶτες καὶ ἰδίως ὁ Βαρθολομαῖος. Καὶ ποτὲ δὲν διαστάζει νὰ κάνῃ τὸ ὅτιδήποτε γιὰ νὰ ἐξυπηρετήσῃ τοὺς στόχους του, ἤ τοὺς στόχους ὅσων τὸν κατευθύνουν (βλέπε πχ Κολυμπάρι καὶ Οὐκρανικὸ αὐτοκέφαλο). Ἐδῶ τὶ παίρνει; Τί τοῦ τάξανε ἤ μάλλον τί τοῦ προσέφεραν;
Φαίνεται εὐθύς, ἐξ ἀρχῆς, ἀπὸ τὸ πρῶτο κιόλας ἄρθρο τῶν πλαστῶν ΘΚ.
Τὸ πρῶτο ἄρθρο τῶν ΘΚ περιγράφει τὸ ἐκκλησιαστικὸ καθεστὼς τῆς Μονῆς Σινᾶ: «Ἡ ἱερά, Ὀρθόδοξος, Ἑλληνικὴ καὶ Αὐτοκέφαλος Μονὴ τοῦ Θεοβαδίστου Ὄρους Σινᾶ … ἐστὶν ἀδούλωτος, ἀσύδοτος, ἀκαταπάτητος παντῇ καὶ παντὸς ἐλευθέρα καὶ Αὐτοκέφαλος καὶ οὔτε ὑπό τινος τῶν Ὀρθοδόξων Πατριαρχῶν ἐξουσιάζεται, οὔτε ὑπὸ Συνόδου τινός».
Στοὺς πλαστοὺς ΘΚ2025 στὸ ἀντίστοιχο Ἄρθρο 1 προστίθενται τὰ ἐξῆς: «Παραμένει, πνευματικῶς ἡνωμένη μετὰ τοῦ Πανσέπτου Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, ὡς μετὰ τῶν ἑκασταχοῦ Πατριαρχείων, Αὐτοκεφάλων καὶ Αὐτονόμων Ἐκκλησιῶν τῶν πνευματικῶς ἡνωμένων μετὰ τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καὶ συγκροτούντων τὴν κατὰ ἀνατολὰς Ὀρθόδοξον Καθολικὴν καὶ Ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν (Rum Orthodox)».
Ἐκεῖ ποὺ μέχρι σήμερα δὲν ὑπῆρχε, στοὺς Θεμελιώδεις Κανονισμοὺς τῆς Μονῆς Σινᾶ, καμμία ἀναφορὰ στὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως, τώρα δηλώνεται ὅτι εἶναι «πνευματικῶς ἡνωμένη μετὰ τοῦ Πανσέπτου Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου». Καὶ ὄχι μόνον αὐτό. Εἶναι ἐνωμένη καὶ μὲ τὰ ἄλλα Πατριαρχεία καὶ τὶς Αὐτοκέφαλες καὶ Αὐτόνομες Ἐκκλησίες, μὲ μία ὅμως προϋπόθεσι: Ὅλα αὐτὰ νὰ εἶναι πνευματικῶς ἐνωμένα μὲ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο!!! Διότι μόνον ἔτσι συγκροτοῦν τὴν κατ᾿ἀνατολὰς ὁρθόδοξον Ἐκκλησίαν!!! Δηλαδὴ κέντρο τῶν πάντων εἶναι τὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως. Μὲ τὴν λογικὴ αὐτή Ἐκκλησίες ποὺ ἔχουν προβλήματα μὲ τὸ Πατριαρχεῖο καὶ εὑρίσκονται σὲ κατάστασι ἀκοινωνησίας μὲ αὐτό, δὲν συμπεριλαμβάνονται στὴν καθόλου Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν, καὶ ἡ Μονὴ Σινᾶ δὲν εἶναι πνευματικῶς ἐνωμένη μαζί τους (ὅπως συμβαίνει μὲ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ρωσίας, ποὺ δὲν ἔχει κοινωνία μὲ τὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως, λόγῳ τῆς εἰσπηδήσεως του στὴν Οὐκρανία καὶ τὸ αἱματοκύλισμα ποὺ προκάλεσε καὶ συνεχίζεται μέχρι σήμερα)!!! Αὐτὰ λέει καὶ παρουσιάζει τὸ ἔκτρωμα ποὺ ἔφτιαξαν τὰ οἰκουμενιστικὰ, ἀνθελληνικὰ, νεοεποχήτικα καὶ σιωνιστικά κέντρα καὶ τὸ ψήφισαν τὰ ὑποκείμενα ποὺ συγκροτοῦν τὴν Ἐλληνικὴ Βουλή· ἀλλὰ, αὐτά, φυσικά, (τὰ ὑποκείμενα) δὲν νοιάζονται οὔτε γιὰ τὴν Ἑλλάδα, οὔτε γιὰ τὴν ὀρθόδοξο πίστι, ἀντιθέτως παλεύουν νὰ τὰ γκρεμίσουν.
Δηλαδὴ τίθενται οἱ βάσεις ὥστε ἡ Μονὴ Σινᾶ νὰ προσδεθῇ στὸ ἄρμα τοῦ Κωνσταντινουπόλεως, ἐνῷ μέχρι σήμερα ἦταν αὐτόνομη καὶ ἀνεξάρτητη!!! Γιὰ τὴν κανονικὴ σχέσι μὲ τὸν Πατριάρχη Ἱεροσολύμων, ποὺ ὑπῆρχε μέχρι σήμερα, κάνει πλήρη διασάφησι καὶ προσθέτει ἐπεξηγηματικὸ χωρίο ὅπου τὴν προσδιορίζει ὡς ἀμιγῶς ἀτομικὴ σχέσι τοῦ Πατριάρχου, ποὺ δὲν ἔχει σχέσι μὲ τὴν Μονή!!!
Τὸ ἄρθρο 19 τῶν ΘΚ προβλέπει τὰ ἐξῆς:
Τὸ ἴδιο περιέχεται στὸ ἄρθρο 14 τοῦ πλαστοῦ ΘΚ, ἀλλὰ μὲ τὶς κάτωθι προσθῆκες:
«Α. Ἡ κανονικὴ σχέσις τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Σιναίου πρὸς τὴν Α.Θ.Μ. τὸν Πατριάρχην Ἱεροσολύμων ὡς τεκμαίρεται ἐκ τῶν κανονικῶν διατάξεων τυγχάνει ἀμιγῶς ἀτομικὴ ὡς Ἐπισκόπου καὶ ἀποξενωμένοι εἰσὶ τῆς Πατριαρχικῆς ἐξουσίας τοῦ Πατριάρχου Ἱεροσολύμων ἡ Ἱ. Μονὴ καὶ ὁ Καθηγούμενος τῆς Ἱ. Μονῆς, μὴ θιγομένης οὕτω εἰς τὸ παράπαν τῆς αὐτονομίας τῆς Ἱ. Μονῆς».
Καὶ δευτέρα προσθήκη:
«Β. Εἰς μείζονα ζητήματα προβλημάτων ἢ διαφορῶν τῆς Ἱ. Μονῆς μετ’ Ὀρθοδόξων Πατριαρχείων ἢ Αὐτοκεφάλων Ἐκκλησιῶν, κατὰ τὴν πολυαιώνιον ἐκκλησιαστικὴν ἱστορίαν τῆς Ἱ. Μονῆς Σινᾶ, ἐπιλαμβάνεται Μείζων Σύνοδος Ὀρθοδόξων Προκαθημένων τῇ προεδρίᾳ τῆς Α.Θ. Παναγιότητος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου».
Δηλαδὴ εἰσάγει πάλι τὸν Κωνσταντινουπόλεως ὡς πρόεδρο γιὰ τὴν ἐπίλυσι κάθε προβλήματος. Ἐπαναλαμβάνω ὅτι αὐτὰ γίνονται αὐθαιρέτως χωρὶς καμμία γνώσι καὶ ἔγκρισι τῆς Σιναϊτικῆς Ἀδελφότητος.
Δηλαδὴ διατηρεῖ τὴν αὐτονομία τῆς Μονῆς ἀπὸ τὸ Πατριαρχεῖο Ἱεροσολύμων καὶ θέτει τὶς βάσεις γιὰ νὰ προσφέρῃ καὶ τὴν αὐτονομία καὶ τὴν Μονὴ στὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως!!! Πῶς νὰ μὴν τὸν θεωρεῖ ὁ Βαρθολομαῖος, καὶ νόμιμο καὶ κανονικὸ καὶ ὑπεράνω παντὸς κανόνος, ὅταν δι᾿ αὐτοῦ βάζει πόδι στὴ μονὴ Σινᾶ;
Ἀντιλαμβάνεστε ὅτι προσφέρεται ἡ κεφαλὴ τοῦ ὀρθοδόξου μοναχισμοῦ, ἡ Μονὴ τοῦ Σινᾶ, δῶρο στὴν σύγχρονη Σαλώμη, γιὰ τὴν ἀδυναμία ἑνὸς ὑπεργήρου νὰ ἀντισταθῇ στὸν χορὸ τῶν σειρήνων γύρω του, λίγο πρὶν τὸ τέλος του; Καὶ αὐτὸ γιατί; Προφανῶς γιὰ νὰ καλυφτοῦν ὅλες οἱ πνευματικὲς, οἰκονομικὲς καὶ διοικητικὲς ἀτασθαλίες ποὺ ἔχουν διαπραχθῇ ἀπὸ τὸν ἴδιο καὶ τὸ περιβάλλον του, ὅπως λένε οἱ ἴδιοι οἱ μοναχοί τοῦ Σινᾶ [], ἀλλὰ καὶ τὰ εὐρύτερα γεωπολιτικὰ καὶ νοοπολιτικὰ σχέδια, τῶν σκοτεινῶν παρασκηνίων.
Ζητῶ συγνώμη γιὰ τὸ μέγεθος τοῦ κειμένου, ἀλλὰ εἶναι τέτοιο τὸ μέγεθος τῆς ἐκτελουμένης ἀπάτης, τῆς πλαστογραφίας, τῶν μεθοδεύσεων καὶ τῆς παραπληροφορήσεως, ποὺ πρέπει νὰ ἀποδεικνύῃ κανεὶς τὰ πάντα, ἰδιαιτέρως ὅταν οἱ ἐνεργοῦντες τὰ ἐγκλήματα εἶναι ἀρχιερεῖς καὶ καλόγηροι καὶ ὁ λαὸς φυσιολογικῶς εἶναι δύσπιστος στὶς κατηγορίες ἐναντίον τους, διότι πράγματι δὲν χωράνε στὸ μυαλό ἀνθρώπου αὐτὰ ποὺ συμβαίνουν.
Μακάρι νὰ ἀντέξουν καὶ νὰ κρατήσουν τὶς θέσεις τους, ὅσοι ἀγωνίζονται ὑπὲρ τῆς πίστεως καὶ τῆς ἀληθείας καὶ τῆς ὑπερασπίσεως τῶν δικαίων τῆς Μονῆς Σινᾶ, ὥστε νὰ μὴν γίνῃ βορρᾶ ὅσων τὴν ἐπιβουλεύονται.
Γεώργιος Κ. Τζανάκης Ἀκρωτήρι Χανίων. 30 Αὐγούστου 2025
[2] https://lavaron.com.gr/moni-sina-oi-ekdiochthentes-monachoi-exigoyn-toys-logoys-tis-paysis-toy-archiepiskopoy-k-damianoy/
[3] 19/8/25 ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΠΑΥΣΕΩΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΔΑΜΙΑΝΟΥ, ὐπογεγραμμένο ἀπὸ τὴν ἱερᾶ Σύναξι τῶν Πατέρων τῆς Μονῆς Σινά. Τὸ αἴτημαπαραιτήσεως ἀναφέρεται στὴν § 1.7 σελ.6: «Μόλις καὶ μετὰ βίας ἠδυνήθησαν οἱ πατέρες νὰ μεταφέρωσιν εἰς τὸν Σεβασμιώτατον τὸ ἱκετευτικὸν αἴτημα τῆς ἀδελφότητος πρὸς παραίτησιν, προκειμένου νὰ ἀποφευχθῶσι τὰ χειρότερα, λαβόντες δυστυχῶς τὴν ὅλως ἐκνευρισμένην ἀπάντησιν: «δὲν παραιτοῦμαι οὔτε τώρα οὔτε ποτέ»
https://friendsofsinaimonastery.wordpress.com/2025/08/27/%ce%bc%ce%bd%ce%b7%ce%bc%cf%8c%ce%bd%ce%b9%ce%bf-%cf%80%ce%b1%cf%8d%cf%83%ce%b5%cf%89%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b1%cf%81%cf%87%ce%b9%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%ce%ba%cf%8c%cf%80%ce%bf%cf%85-%cf%83/
[4] 4/4/2025 Ὁ δεύτερος Ἰουστινιανός. Στὸ διαδίκτυο.
[5] 19/8/25 ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΠΑΥΣΕΩΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΔΑΜΙΑΝΟΥ § 3.7 σελ.22 (ὅ.π.)
Όσα και να λέτε, κ. Τζανάκη, οι μοναχοί οφείλουν πρώτιστα υπακοή στον ηγούμενο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι θκ είναι διοικητικά κείμενα και εφαρμόζονται μέχρι να αλλάξουν. Η υπακοή δεν αλλάζει