Ἡ Reem Alsalem, Εἰδικὴ Εἰσηγήτρια τοῦ ΟΗΕ γιὰ τὴ βία κατὰ τῶν γυναικῶν, προέτρεψε τὶς κυβερνήσεις ὅλου τοῦ κόσμου νὰ καθορίζουν τὸ φῦλο βάσει τῆς βιολογικῆς ταυτότητας τῶν ἀνθρώπων.
Πρότεινε ἐπίσης στὰ κράτη νὰ σταματήσουν νὰ χρησιμοποιοῦν γλῶσσα οὐδέτερη ὡς πρὸς τὸ φῦλο ὅταν ἀναφέρονται στὶς γυναῖκες λέγοντας χαρακτηριστικὰ ὅτι «δὲν μπορεῖτε νὰ προστατεύσετε αὐτὸ ποὺ δὲν μπορεῖτε νὰ ὁρίσετε».
Στὴν 59η Σύνοδο τοῦ Συμβουλίου Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων τοῦ ΟΗΕ παρουσίασε μιὰ σχετικὴ ἔκθεση ("Sex-based violence against women and girls: new frontiers and emerging issues") δηλώνοντας ὅτι «ποτὲ δὲν φανταζόμουν ὅτι θὰ ἔφτανε ἡ μέρα ποὺ θὰ κρίνονταν ἀπαραίτητο νὰ ἑτοιμαστεῖ μιὰ ἔκθεση ποὺ νὰ ἐπιβεβαιώνει ὅτι οἱ λέξεις "γυναῖκες" καὶ "κορίτσια" ἀναφέρονται σὲ διακριτὲς βιολογικὲς... καὶ νομικὲς κατηγορίες».
Κατὰ τὴν ἐν λόγῳ ἔκθεση ἡ «ἰδεολογία τοῦ φύλου» (gender ideology) παραβιάζει τὸ διεθνὲς δίκαιο καὶ βλάπτει τὶς γυναῖκες. Ἐπιπλέον ἐπικρίνει τὶς κυβερνήσεις ποὺ μὲ τὶς πολιτικές τους καὶ διάφορα ἄλλα προγράμματα προσπαθοῦν νὰ διαγράψουν τὶς ἀναφορὲς στὶς «μητέρες», τὶς «γυναῖκες» καὶ τὰ «κορίτσια».
Ἡ Alsalem ἐπισημαίνει ὅτι «ἰδεολογία τοῦ φύλου» ἐπιφέρει καταστροφικὲς συνέπειες γιὰ τὶς γυναῖκες, διότι ὁδηγεῖ τὶς κυβερνήσεις νὰ παραβλέπουν τὰ μοναδικὰ βάσει τοῦ φύλου τους τρωτὰ σημεῖα καὶ τὶς ἐκθέτει σὲ αὐξημένη βία καὶ διακρίσεις.
Στὴν ἔκθεση ὑπογραμμίζεται ὅτι ἡ καταπίεση τῶν γυναικῶν στὴ γλῶσσα καὶ τὸ δίκαιο γίνεται μὲ διάφορους τρόπους: μὲ τὴν ἀντικατάσταση τῆς γλώσσας ποὺ ἀφορᾶ στὸ φῦλο μὲ μιὰ οὐδέτερη ὡς πρὸς τὸ φῦλο γλῶσσα, μὲ τὴν ἐπανερμηνεία τῆς γλώσσας ποὺ ἀφορᾶ τὸ φῦλο ὥστε νὰ ἀναφέρεται στὴν ταυτότητα φύλου καὶ ὄχι τὸ βιολογικὸ φῦλο καὶ μὲ τὴν ἀναφορὰ στὶς γυναῖκες μὲ προσβλητικοὺς ὅρους ποὺ ἀνάγονται στὴ βιολογική του ὑπόσταση, ὅπως π.χ. «ἄτομο ποὺ γεννᾶ» ("birthing person") ἢ «ἐμμηνορροϊκὸς ἄνθρωπος» ("menstruaters/bleeders").
Ἐπιπρόσθετα, ἡ Alsalem ἐπεξηγεῖ ὅτι τὸ διεθνὲς δίκαιο προστατεύει τὶς γυναῖκες μὲ βάση τὸ βιολογικό τους φῦλο καὶ ὄχι τὸν ὑποκειμενικὸ αὐτοπροσδιορισμό τους καὶ πὼς ἡ «ταυτότητα φύλου» ("gender identity") δὲν ἀποτελεῖ προστατευόμενη νομικὴ κατηγορία. Ἰσχυρίζεται ἀκόμη ὅτι οἱ γυναῖκες δικαιοῦνται εἰδικῆς προστασίας ἀπὸ τὴ βία ποὺ περιλαμβάνει καὶ διακριτοὺς χώρους μόνο γιὰ γυναῖκες (π.χ. τουαλέτες, ἀποδυτήρια) καὶ ὅτι τὰ ἄτομα ποὺ ὑποκειμενικὰ αὐτοπροσδιορίζονται ὡς διεμφυλικὰ (transgender) δὲν ἔχουν δικαίωμα στὶς ἴδιες αὐτὲς προστασίες μὲ βάση τὸν ὑποκειμενικὸ αὐτοπροσδιορισμό τους.
Στὴ σύνοδο ὅπου ἀναπτύχθηκαν τὰ ἀνωτέρω ἐκπρόσωποι πολλῶν ὀργανισμῶν τοῦ ΟΗΕ συμπεριλαμβανομένων τῶν UN Women, UNFPA, WHO καὶ UNICEF, ἀπέρριψαν τὶς τοποθετήσεις τῆς ἔκθεσης τῆς Alsalem καὶ ἰσχυρίστηκαν ὅτι οἱ πολιτικὲς καὶ τὰ προγράμματα «ἔμφυλης βίας» ποὺ εἶναι οὐδέτερα ὡς πρὸς τὸ φῦλο ἀπαιτοῦνται ἀπὸ τὸ διεθνὲς δίκαιο.
Ἡ Ἑλβετία καὶ ἡ Ὁλλανδία χαρακτήρισαν ὀπισθοδρομικὲς τὶς τοποθετήσεις τῆς Alsalem ἐνῷ ἡ Κολομβία μιλῶντας ἐξ ὀνόματος 37 χωρῶν, κυρίως ἀπὸ τὴν Εὐρώπη καὶ τὴ Λατινικὴ Ἀμερική, δήλωσε ὅτι ἡ προσέγγισή της Εἰδικῆς Εἰσηγήτριας τοῦ ΟΗΕ ἀποτελεῖ ἕνα «βῆμα πρὸς τὰ πίσω» γιὰ τὰ ἀνθρώπινα δικαιώματα.
Πρότεινε ἐπίσης στὰ κράτη νὰ σταματήσουν νὰ χρησιμοποιοῦν γλῶσσα οὐδέτερη ὡς πρὸς τὸ φῦλο ὅταν ἀναφέρονται στὶς γυναῖκες λέγοντας χαρακτηριστικὰ ὅτι «δὲν μπορεῖτε νὰ προστατεύσετε αὐτὸ ποὺ δὲν μπορεῖτε νὰ ὁρίσετε».
Στὴν 59η Σύνοδο τοῦ Συμβουλίου Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων τοῦ ΟΗΕ παρουσίασε μιὰ σχετικὴ ἔκθεση ("Sex-based violence against women and girls: new frontiers and emerging issues") δηλώνοντας ὅτι «ποτὲ δὲν φανταζόμουν ὅτι θὰ ἔφτανε ἡ μέρα ποὺ θὰ κρίνονταν ἀπαραίτητο νὰ ἑτοιμαστεῖ μιὰ ἔκθεση ποὺ νὰ ἐπιβεβαιώνει ὅτι οἱ λέξεις "γυναῖκες" καὶ "κορίτσια" ἀναφέρονται σὲ διακριτὲς βιολογικὲς... καὶ νομικὲς κατηγορίες».
Κατὰ τὴν ἐν λόγῳ ἔκθεση ἡ «ἰδεολογία τοῦ φύλου» (gender ideology) παραβιάζει τὸ διεθνὲς δίκαιο καὶ βλάπτει τὶς γυναῖκες. Ἐπιπλέον ἐπικρίνει τὶς κυβερνήσεις ποὺ μὲ τὶς πολιτικές τους καὶ διάφορα ἄλλα προγράμματα προσπαθοῦν νὰ διαγράψουν τὶς ἀναφορὲς στὶς «μητέρες», τὶς «γυναῖκες» καὶ τὰ «κορίτσια».
Ἡ Alsalem ἐπισημαίνει ὅτι «ἰδεολογία τοῦ φύλου» ἐπιφέρει καταστροφικὲς συνέπειες γιὰ τὶς γυναῖκες, διότι ὁδηγεῖ τὶς κυβερνήσεις νὰ παραβλέπουν τὰ μοναδικὰ βάσει τοῦ φύλου τους τρωτὰ σημεῖα καὶ τὶς ἐκθέτει σὲ αὐξημένη βία καὶ διακρίσεις.
Στὴν ἔκθεση ὑπογραμμίζεται ὅτι ἡ καταπίεση τῶν γυναικῶν στὴ γλῶσσα καὶ τὸ δίκαιο γίνεται μὲ διάφορους τρόπους: μὲ τὴν ἀντικατάσταση τῆς γλώσσας ποὺ ἀφορᾶ στὸ φῦλο μὲ μιὰ οὐδέτερη ὡς πρὸς τὸ φῦλο γλῶσσα, μὲ τὴν ἐπανερμηνεία τῆς γλώσσας ποὺ ἀφορᾶ τὸ φῦλο ὥστε νὰ ἀναφέρεται στὴν ταυτότητα φύλου καὶ ὄχι τὸ βιολογικὸ φῦλο καὶ μὲ τὴν ἀναφορὰ στὶς γυναῖκες μὲ προσβλητικοὺς ὅρους ποὺ ἀνάγονται στὴ βιολογική του ὑπόσταση, ὅπως π.χ. «ἄτομο ποὺ γεννᾶ» ("birthing person") ἢ «ἐμμηνορροϊκὸς ἄνθρωπος» ("menstruaters/bleeders").
Ἐπιπρόσθετα, ἡ Alsalem ἐπεξηγεῖ ὅτι τὸ διεθνὲς δίκαιο προστατεύει τὶς γυναῖκες μὲ βάση τὸ βιολογικό τους φῦλο καὶ ὄχι τὸν ὑποκειμενικὸ αὐτοπροσδιορισμό τους καὶ πὼς ἡ «ταυτότητα φύλου» ("gender identity") δὲν ἀποτελεῖ προστατευόμενη νομικὴ κατηγορία. Ἰσχυρίζεται ἀκόμη ὅτι οἱ γυναῖκες δικαιοῦνται εἰδικῆς προστασίας ἀπὸ τὴ βία ποὺ περιλαμβάνει καὶ διακριτοὺς χώρους μόνο γιὰ γυναῖκες (π.χ. τουαλέτες, ἀποδυτήρια) καὶ ὅτι τὰ ἄτομα ποὺ ὑποκειμενικὰ αὐτοπροσδιορίζονται ὡς διεμφυλικὰ (transgender) δὲν ἔχουν δικαίωμα στὶς ἴδιες αὐτὲς προστασίες μὲ βάση τὸν ὑποκειμενικὸ αὐτοπροσδιορισμό τους.
Στὴ σύνοδο ὅπου ἀναπτύχθηκαν τὰ ἀνωτέρω ἐκπρόσωποι πολλῶν ὀργανισμῶν τοῦ ΟΗΕ συμπεριλαμβανομένων τῶν UN Women, UNFPA, WHO καὶ UNICEF, ἀπέρριψαν τὶς τοποθετήσεις τῆς ἔκθεσης τῆς Alsalem καὶ ἰσχυρίστηκαν ὅτι οἱ πολιτικὲς καὶ τὰ προγράμματα «ἔμφυλης βίας» ποὺ εἶναι οὐδέτερα ὡς πρὸς τὸ φῦλο ἀπαιτοῦνται ἀπὸ τὸ διεθνὲς δίκαιο.
Ἡ Ἑλβετία καὶ ἡ Ὁλλανδία χαρακτήρισαν ὀπισθοδρομικὲς τὶς τοποθετήσεις τῆς Alsalem ἐνῷ ἡ Κολομβία μιλῶντας ἐξ ὀνόματος 37 χωρῶν, κυρίως ἀπὸ τὴν Εὐρώπη καὶ τὴ Λατινικὴ Ἀμερική, δήλωσε ὅτι ἡ προσέγγισή της Εἰδικῆς Εἰσηγήτριας τοῦ ΟΗΕ ἀποτελεῖ ἕνα «βῆμα πρὸς τὰ πίσω» γιὰ τὰ ἀνθρώπινα δικαιώματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου