18 Νοε 2020

STAR: Συνεχίζει νά μεταδίδει τουρκική προπαγάνδα

«Εἶναι πολλά τά λεφτά Ἄρη»…* 
Γράφει ὁ Λεωνίδας Κουμάκης 
Μπορεῖ ἡ Τουρκική «Δημοκρατία» νά ἐλέγχεται σήμερα ἀπό φανατικούς τζιχαντιστές, παντουρκιστές καί κανονικούς φασίστες (Ρ. Τ. Ἐρντογᾶν, Μ. Τσαβούσογλου, Φ. Χακᾶν, Ν. Μπαχτσελή, Ν. Περιντσέκ, Ι. Καλίν κ.α.), μπορεῖ τό τουρκικό καθεστώς νά ἔχει ἐξαπολύσει ἐδῶ καί ἕνα ὁλόκληρο χρόνο ἕνα ἀδυσώπητο ὑβριδικό πόλεμο ἐναντίον τῆς Ἑλλάδος –καί ὄχι μόνο, μπορεῖ ἡ εἰρήνη καί ἡ σταθερότητα σέ ὁλόκληρη τήν Ἀνατολική Μεσόγειο νά κρέμεται ἀπό μία κλωστή καί τίς διαθέσεις ἐνός ψυχοπαθούς**, μπορεῖ ἕνας πρώην φυλακισμένος πού παριστάνει τόν ὑπουργό Ἐθνικῆς Ἄμυνας τῶν φανατικῶν ἰσλαμιστῶν τῆς Τουρκίας νά δηλώνει μέ ἀπροκάλυπτη θρασύτητα «Εἴμαστε ἐνάντιοι στίς προσπάθειες γιά φυλάκιση τῆς Τουρκίας στά χωρικά της ὕδατα στό... Αἰγαῖο» (12 Νοεμβρίου 2020) διατυπώνοντας μέ τόν πιό ξεκάθαρο καί κρυστάλλινο τρόπο τό φασιστικό δόγμα Lebensraum τῶν Γερμανῶν Ναζί, μπορεῖ ἡ Τουρκία νά ἔχει πραγματοποιήσει ἐπάνω ἀπό ἑλληνικά νησιά, κατά τήν διάρκεια ενός χρόνου ὑβριδικοῦ πολέμου, τόσες ὑπερ-πτήσεις ὅσες εἶχε κάνει μέσα σέ δέκα χρόνια, μπορεῖ ὀ ἰσλαμοφασίστας** τῆς Ἄγκυρας νά χαρακτηρίζει μέ κυνισμό Ἑλλάδα καί Κύπρο «κακομαθημένες» (ὁμιλία σέ κοινοβουλευτική ὁμάδα ΑΚΡ, 11 Νοεμβρίου 2020) ἐπειδή τολμοῦν νά ἀρνούνται ὑποταγή στίς νέο-ὀθωμανικές του φαντασιώσεις, μπορεῖ οἱ φανατικοί παντουρκιστές νά ζητοῦν συνεχῶς τήν ἀποστρατικοποίηση των ἑλληνικῶν νησιῶν τοῦ Αἰγαίου, ὥστε νά γίνει πιό εὔκολο τό ἔργο τῆς τουρκικῆς «Στρατιᾶς τοῦ Αἰγαίου» πού καραδοκεῖ στά Μικρασιατικά παράλια ἀκριβῶς ἀπέναντι ἀπό τά ἑλληνικά νησιά, στήν Ἑλλάδα ὄμως ὑπάρχει ἕνας τηλεοπτικός σταθμός πανελλήνιας ἐμβέλειας (ΣΤΑΡ, συμφερόντων οἰκογένειας Βαρδινογιάννη) ὁ ὁποίος μεταδίδει καθημερινά, ἐδῶ καί χρόνια, τουρκική προπαγάνδα «ἤπιας ἰσχύος» μέσα σέ κάθε ἑλληνικό σπίτι, ἐπιδεικνύοντας μία ἀπίστευτη ἐθνική ἀναισθησία. 

Ἡ τουρκική προπαγάνδα πού μεταδίδει καθημερινά μέσα σέ κάθε ἑλληνικό σπίτι ὁ τηλεοπτικός σταθμός ΣΤΑΡ ἔχει τήν μορφή μίας τηλεοπτικῆς σειρᾶς χιλίων ἐπεισοδίων χωρίς ἀρχή, μέση καί τέλος. 

Ὅπως εἶναι γνωστό οἱ φανατικοί τοῦρκοι ἰσλαμοφασίστες χρησιμοποιοῦν κατά κόρον τουρκικές τηλεοπτικές σειρές γιά τήν εὐκολότερη πολιτισμική τους διείσδυση καί ἐπιρροή μέ ψεύτικα «πρότυπα» σέ χῶρες – στόχους ὅπως ἡ Ἑλλάδα, ἐπιδοτώντας γενναία τίς παραγωγές αὐτές κάτω ἀπό ὁρισμένες προϋποθέσεις. 

Στήν Ἑλλάδα, ἐν ὄψει τῆς κρισιμότητας τῶν σχέσεων μέ τήν Τουρκία καί τήν πρωτοφανή ἐπιθετικότητα τῶν τούρκων ἰσλαμιστῶν, ὅλοι οἰ τηλεοπτικοί σταθμοί ἐθνικῆς ἐμβέλειας τόν Ἰούνιο τοῦ 2020 εἴτε ὁλοκλήρωσαν, εἴτε κατέβασαν, εἴτε ἀκύρωσαν τήν μετάδοση τηλεοπτικῶν σειρῶν τουρκικῆς προπαγάνδας σέ πανελλαδική ἐμβέλεια. 

Μέ μία καί μοναδική θλιβερή ἐξαίρεση: Τόν τηλεοπτικό σταθμό ΣΤΑΡ συμφερόντων οἰκογένειας Βαρδινογιάννη. 

Ἕνας πιθανός λόγος τῆς θλιβερῆς αὐτῆς ἐξαίρεσης εἴναι το ἄφθονο χρῆμα: Τόν Ὀκτώβριο τοῦ 2020 ὁ τηλεοπτικός σταθμός ΣΤΑΡ μετέδωσε μόνο μέσα στήν τηλεοπτική σειρά τουρκικῆς προπαγάνδας ὀκτακόσια δεκαπέντε (815) διαφημιστικά μηνύματα, σύμφωνα μέ τό Παρατηρητήριο Διαφημίσεων Τουρκοσειρῶν στήν Ἑλληνική Τηλόραση. 

Ἡ σειρά τουρκικῆς προπαγάνδας τοῦ τηλεοπτικοῦ σταθμοῦ ΣΤΑΡ τούς τελευταίους μῆνες βρίσκεται συνεχῶς στίς τελευταῖες θέσεις τηλεθέασης ολων τῶν ἐκπομπῶν, ὅλων τῶν τηλεοπτικῶν σταθμῶν πανελλαδικῆς ἐμβέλειας τῆς ἀπογευματινῆς ζώνης. 
Παρ΄ ὅλα αὐτά μεγάλες πολυεθνικές ἐταιρίες (δυστυχῶς καί ἐλάχιστες ἑλληνικές), μεταδίδουν συνεχῶς καί σταθερά τά διαφημιστικά τους μηνύματα μέσα ἀπό τήν σειρά τουρκικῆς προπαγάνδας τοῦ ΣΤΑΡ. 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ἡ Procter & Gamble Hellas ἡ ὁποία μετέδωσε τόν μήνα Ὀκτώβριο 130 συνολικά διαφημιστικά μηνύματα ἀποκλειστικά καί μόνο στήν συγκεκριμένη ἐκπομπή τοῦ ΣΤΑΡ. 

Ἐκτός ὅμως ἀπό τήν Procter & Gamble ἡ ὁποία τόν Ὀκτώβριο διαφήμιζε συνεχῶς τά εἰσαγόμενα προϊόντα τῆς Always, Fairy, Lenor, Ariel, Pampers, Pantene, Swiffer, Oral-B, Viakal, Head & Shoulders, Vicks, Gillette μέ 130 διαφημιστικά μηνύματα, ὁ Ὅμιλος Σαράντης κατέβαλε στήν τουρκική σειρά τήν ἀξία 35 διαφημιστικῶν μηνυμάτων γιά τά εἰσαγόμενα προϊόντα Ava, Orzene, Lanes, Noxzema, Bioten, ἡ Reckitt Benckiser Hellas κατέβαλε τήν ἀξία 25 διαφημιστικῶν μηνυμάτων γιά τά εἰσαγόμενα προϊόντα της Schollmed, Scholl, Vanish, Nurofen, Dettol, Finish, ἡ JACOBS DOUWE EGBERTS Ἐμπορία Καφέ Ε.Π.Ε. κατέβαλε τήν ἀξία 18 διαφημιστικῶν μηνυμάτων γιά τά προϊόντα τῆς JACOBS, Bravo, L’Or, ἠ Bayer Ελλᾶς Α.Β.Ε.Ε. καί ἡ ἐταιρία φυσικοῦ ἀερίου NRG ENERGY (μέλος τοῦ Ὁμίλου MOTOR OIL) κατέβαλαν τήν ἀξία 17 διαφημιστικῶν μηνυμάτων γιά τό εἰσαγόμενο προϊόν Bepanthol ἡ πρώτη καί ὑπηρεσίες παροχῆς φυσικοῦ ἀερίου ἡ δεύτερη κ.ο.κ. 

Ἀναλυτικά, ὅλες οἱ ἐταιρίες καί ὅλα τά προϊόντα πού «χρηματοδότησαν» ἔστω καί μέ ἕνα διαφημιστικό μήνυμα τήν μετάδοση τῆς τουρκικῆς προπαγάνδας μέσα ἀπό τόν τηλεοπτικό σταθμό ΣΤΑΡ τόν μήνα Ὀκτώβριο 2020 βρίσκονται ἐδῶ. 

Σ Υ Μ Π Ε Ρ Α Σ Μ Α Τ Α: Φαίνεται πώς αὐτοί πού παρακολουθοῦν τουρκική προπαγάνδα «ἤπιας ἰσχύος» ἀπό τόν τηλεοπτικό σταθμό ΣΤΑΡ, θεωρούνται ἀπό μεγάλες πολυεθνικές κυρίως ἐταιρίες, πνευματικά καί οἰκονομικά «κατάλληλοι» ὥστε νά πληρώνουν απο τήν τσέπη τους τήν διαφήμιση πού βλέπουν στήν τουρκική σειρά! 

Πῶς ἀλλιῶς νά ἐξηγήσει κανείς τήν ἐπιμονή ὁρισμένων ἐταιριῶν νά ἀρνοῦνται τήν ἑξαίρεση τῆς τηλεοπτικῆς σειρᾶς τουρκικῆς προπαγάνδας ἀπό τήν προβολή τῶν διαφημιστικῶν τους μηνυμάτων – τώρα μάλιστα πού βρίσκεται καί στον πάτο τῆς τηλεθέασης; 

Ἄντε ἡ σειρά νά εἶχε τήν πάλαι ποτέ ὑψηλή τηλεθέαση, θά πρόβαλλαν ἕνα (σαθρό ἔστω) «ἐπιχείρημα». Τώρα πού ἡ τουρκική προπαγάνδα βρίσκεται στόν πάτο τῆς τηλεθέασης ὅλων τῶν ἐκπομπῶν τῆς ἀπογευματινῆς ζώνης, προσβάλλουν βάναυσα τήν νοημοσύνη εὐαισθητοποιημένων πελατῶν τους ὅταν τούς καλοῦν νά πληρώσουν ἀπο τήν τσέπη τους τήν διαφημιστική τους παρουσία μέσα στήν τουρκική προπαγάνδα τοῦ ΣΤΑΡ. 

Πάντως ἡ «ἐξαργύρωση» ὀκτακοσίων δεκαπέντε διαφημιστικῶν μηνυμάτων στά ταμεῖα τοῦ ΣΤΑΡ, μόνο τόν μήνα Ὀκτώβριο, μόνο ἀπό τήν τουρκοσειρά πού βρίσκεται στόν πάτο τῆς τηλεθέασης, σέ συνδυασμό μέ τήν «ἀνταγωνιστική τιμή» μέ τήν ὁποία ἐξασφαλίστηκαν χίλια ἐπεισόδια (χάρη στίς ἐπιδοτήσεις τῶν τούρκων ἰσλαμιστῶν), ἴσως καί νά ἀποτελεῖ τήν ἐξήγηση τῆς ἐθνικῆς ἀναισθησίας τοῦ τηλεοπτικοῦ σταθμοῦ ΣΤΑΡ. 

Πολύ δέ περισσότερο ἄν ὑπολογίσει κανείς πέντε χρόνια, δηλαδή 60 περίπου μήνες συνεχοῦς μετάδοσης τουρκικῆς προπαγάνδας, μέ μηνιαία «ὑποστήριξη» ἀπό γνωστές πολυεθνικές ακομα καί τήν μισή απο αὐτήν πού δόθηκε τόν Ὀκτώβριο τοῦ 2020. 

Πράγματι, εἶναι πολλά τά λεφτά Ἄρη* … 

*Μία φράση πού ἀκούστηκε στήν ταινία «Λόλα» τοῦ Ντίνου Δημόπουλου (1964) καί ἔκτοτε παρέμεινε σάν μία χαρακτηριστική ἔκφραση συμβιβασμοῦ καί θυσίας ἰδανικῶν, πίστης, ἠθικῶν ἀξιῶν κ.α. μπροστά στόν πειρασμό τοῦ χρήματος, συμβολίζοντας τήν διαχρονική ἐπιβολή τῶν ἰσχυρῶν ἐπί τῶν ἀδυνάτων. Στήν συγκεκριμένη σκηνή τῆς ταινίας, ὁ Σπύρος Καλογήρου ἀπειλεῖ μέ μαχαίρι τόν πρωταγωνιστή Νίκο Κούρκουλο. «Γιατί θές νά μέ φᾶς;», ρωτάει ὁ πρωταγωνιστής. «Εἶναι πολλά τά λεφτά, Ἄρη», ἀπαντάει ὁ πρῶτος. 

** Χαρακτηρισμοί πού ἀποδόθηκαν στόν Τοῦρκο πρόεδρο ἀπό διάσημες προσωπικότητες περιλαμβάνονται στά «Συμπεράσματα» τοῦ ἄρθρου «Τουρκικός ἐπεκτατισμός καί ἐπιθέσεις σέ Ἀρμενία, Ἑλλάδα, Κύπρο»

1 σχόλιο:

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.