19 Νοε 2016

"Ἄν στήν Ἐκκλησία δέν λειτουργῆ σωστά ἡ Σύνοδος τότε, ἐνῶ μιλοῦμε γιά ὀρθόδοξο πνεῦμα, ἔχουμε παπικό"

Ἀπό τό βιβλίο: Γέροντος Παϊσίου Ἁγιορείτου, Λόγοι Α´, Μέ πόνο καί ἀγάπη γιά τόν σύγχρονο ἄνθρωπο, ἔκδ. Ἱερόν Ἡσυχαστήριον «Εὐαγγελιστής Ἰωάννης ὁ Θεολόγος», Σουρωτή, Θεσσαλονίκης, 2002, σσ. 329-330.
Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία πάντα λειτουργοῦσε μέ Συνόδους. Τό ὀρθόδοξο πνεῦμα εἶναι νά λειτουργῆ ἡ Σύνοδος στήν Ἐκκλησία καί ἡ Γεροντική Σύναξη στά Μοναστήρια. Ὁ ἀρχιεπίσκοπος καί ἡ Σύνοδος νά ἀποφασίζουν μαζί. Ὁ ἡγούμενος ἤ ἡ ἡγουμένη καί τό ἡγουμενοσυμβούλιο νά ἀποφασίζουν μαζί. Ὁ ἀρχιεπίσκοπος εἶναι πρῶτος μεταξύ ἴσων. Καί ὁ πατριάρχης δέν εἶναι πάπας· ἔχει τόν ἴδιο βαθμό μέ τούς ὑπόλοιπους ἱεράρχες. Ἐνῶ ὁ πάπας ἔχει ἄλλο βαθμό —κάθεται ψηλά καί τοῦ φιλοῦν τό πόδι!— ὁ πατριάρχης κάθεται μαζί μέ τούς ἄλλους ἱεράρχες καί συντονίζει. Καί ἕνας ἡγούμενος ἤ μία ἡγουμένη σέ σχέση μέ τούς προϊσταμένους εἶναι πάλι πρῶτοι μεταξύ ἴσων.

Δέν μπορεῖ ὁ ἀρχιεπίσκοπος ἤ ἕνας ἡγούμενος νά κάνη ὅ,τι θέλει. Φωτίζει ὁ Θεός τόν ἕναν ἱεράρχη ἤ προϊστάμενο γιά τό ἕνα θέμα, τόν ἄλλον γιά τό ἄλλο. Βλέπεις, καί οἱ τέσσερις Εὐαγγελιστές συμπληρώνουν ὁ ἕνας τόν ἄλλον. Ἔτσι καί ἐδῶ λέει τήν γνώμη του ὁ καθένας, καί ὅταν ὑπάρχη ἀντίθετη γνώμη, καταχωρίζεται στά πρακτικά. Γιατί, ὅταν πρόκειται γιά μιά ἀπόφαση ἀντίθετη μέ τίς ἐντολές τοῦ Εὐαγγελίου καί ἕνας δέν συμφωνῆ, ἄν δέν ζητήση νά καταχωριστῆ ἡ γνώμη του, θά φαίνεται ὅτι....

συμφωνεῖ. Ἄν δέν συμφωνῆ καί ὑπογράψη, χωρίς νά καταχωριστῆ ἡ γνώμη του, κάνει κακό καί φέρει εὐθύνη· εἶναι ἔνοχος. Ἐνῶ, ἄν πῆ τήν γνώμη του, καί ἡ πλειοψηφία νά εἶναι ἀντίθετη, αὐτός εἶναι ἐντάξει ἀπέναντι στόν Θεό. Ἄν στήν Ἐκκλησία δέν λειτουργῆ σωστά ἡ Σύνοδος ἤ στά Μοναστήρια ἡ Σύναξη, τότε, ἐνῶ μιλοῦμε γιά ὀρθόδοξο πνεῦμα, ἔχουμε παπικό. Τό ὀρθόδοξο πνεῦμα εἶναι νά λέη καί νά καταχωρίζη ὁ καθένας τήν γνώμη του, ὄχι νά μή μιλάη, γιατί φοβᾶται, ἤ νά κολακεύη, γιά νά τά ἔχη καλά μέ τόν ἀρχιεπίσκοπο ἤ μέ τόν ἡγούμενο.

5 σχόλια:

  1. Πολλοί λεγόμενοι "Ορθόδοξοι Χριστιανοί" είναι μικροί Παπίσκοι και τυραννίσκοι.
    Διότι βάζουν το ΕΓΩ ΤΟΥΣ, ΠΑΝΩ από τους άλλους ανθρώπους και πολλές φορές και πάνω και από τον Θεό.

    Πότε θα μάθουμε να βλέπουμε και να αναγνωρίζουμε την θλιβερή ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου απαντά στο ερώτημα: «Ποια θα ήταν η στάση του Οσίου Αγιορείτη Γέροντα Σωφρονίου (του Έσσεξ) σχετικά με τη Σύνοδο της Κρήτης»

    http://immorfou.org.cy/web-tv/1373-mitropolinafpias181116.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μερικά σοφά λόγια του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου.

    "Εκείνος που θέλει να βρει την Αλήθεια, πρέπει να καθαρθεί πρώτα από τα πάθη του. Γιατί όποιος απαλλάσσεται από τα πάθη, απαλλάσσεται και από την πλάνη και γνωρίζει την Αλήθεια.

    Μην βάζεις την ομόνοια πάνω από την αλήθεια.

    Δεν θα έχουμε κανένα κέρδος από την ορθή μας πίστη, αν η ζωή μας είναι αμαρτωλή, όπως επίσης δεν θα έχουμε καμίαν ωφέλεια από την ενάρετη ζωή μας, αν η πίστη μας δεν είναι υγιής."


    Πηγή:
    http://imverias.blogspot.gr/2014/08/blog-post_26.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΟΙ ΠΑΝΤΕΣ ΕΛΕΓΧΟΜΑΣΤΕ.
    ΚΑΤΑ ΚΥΡΙΟ ΛΟΓΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟΝ ΑΠΟ ΤΗΣ ΣΥΝΗΔΕΙΣΗ ΜΑΣ.
    Ο ΑΚΡΑΤΟΣ ΕΓΩΙΣΜΟΣ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΔΙΑΚΑΤΕΧΕΙ ΤΟΝ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟ ΔΕΝ ΤΟΝ ΑΦΗΝΕΙ ΝΑ ΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ.ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ.
    ΟΙ ΜΕΝ ΠΙΣΤΟΙ ΝΑ ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΛΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΡΩΣΟΠΙΚΕΣ ΜΑΣ ΚΟΥΦΙΕΣ ΦΙΛΟΔΟΞΙΕΣ ΟΙ ΔΕ ΙΕΡΕΙΣ ΝΑ ΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΛΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ΦΟΒΟΥΜΕΝΟΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΑΓΝΟΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΟΡΙΩΠΟΙΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΓΝΩΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΜΑΣ.
    ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΒΑΔΙΖΟΥΜΕ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΤΩΡΑ ΣΤΑ ΧΝΑΡΙΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ.
    Ο ΘΕΟΣ ΑΣ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΦΩΤΙΣΗ.
    -Ο ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης είχε πει προφητικά ότι κάποια στιγμή μελλοντικά, το Μοναστήρι του στo Μήλεσι Αττικής θα γίνει ένα πολύ γνωστό Ορθόδοξο Πνευματικό θεραπευτήριο, όπου θα διακονούν Πνευματικά Αγιορείτες Μοναχοί.

    * * *

    Όσοι μπορούν, ας καταλάβουν το βαθύτερο νόημα του προηγούμενου λόγου του Οσίου Πορφυρίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.