29 Ιουλ 2016

Ὁ πατὴρ Γεώργιος Μεταλληνὸς γιὰ τὸν Κωνσταντῖνο Οἰκονόμο ἐξ Οἰκονόμων τὸν ὑπέρμαχο τῆς Ῥωμηοσύνης

Ὁμιλία τοῦ πατρός Γεωργίου ∆. Μεταλληνοῦ
Ὁ π. Κωνσταντῖνος Οἰκονόμος ἀντιτίθεται στὸν Θ. Φαρμακίδη, γέννημα τοῦ οὐμανισμοῦ κατὰ τὸν Κωστὴ Μπαστιά, ποὺ ἤθελε, μέσω τοῦ γνωστοῦ πολυετοῦς σχίσματος, τὸν πλήρη χωρισμὸ τῆς Ἑλλαδικῆς ἐκκλησίας ἀπὸ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο καὶ τὴν ἕνωσή της μὲ τὴν… Πολιτεία!!! 
Ὁ π. Κωνσταντῖνος ἀγωνίστηκε μέχρι τέλους, ἀντίθετα ἀπὸ τὸ Θ. Φαρμακίδη ποὺ ἐνδιαφερόταν περισσοτερο γιὰ τὴν θέση του στὸ νεοσύστατο Πανεπιστήμιο καὶ τὴν ἀρχιγραμματεία στὴν Ἱ. Σύνοδο, ἀφοῦ δὲν εἶχε τὸ σθένος οὔτε τοῦ ἀντιπάλου του, οὔτε τῶν ἰνδαλμάτων του, Κοραῆ καὶ Καΐρη. 
Εἶχε σαφῆ ἄποψη πὼς τώρα ὁ κίνδυνος δὲν προέρχεται ἀπὸ τὴν Ἀνατολή, ἀλλὰ ἀπὸ...
τὴν πλήρη παράδοση στὴν Δύση καὶ τὸν πολιτισμό της. Ὁ π. Κωνσταντῖνος κατενόησε ἄμεσα τὶς συνέπειες τοῦ Αὐτοκεφάλου, γιατί εἶχε γευθεῖ τὴν οἰκουμενικότητα τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ τοῦ Γένους. 

Σέ ὄσους πίστευαν στό αὐτοκέφαλο, τοὺς ἔγραψε, ὅτι ἔσπευσαν «ἀποσπᾶσαι τοὺς Ἕλληνας ἀπὸ τῆς μητρὸς αὐτῶν Ἐκκλησίας, ἐβάδισαν δρόμον ἀντεθνικὸν καὶ (κατὰ τὴν Ὀρθοδοξίαν τῶν Ἑλλήνων) ἀντίθρησκον». Αὐτὰ τὰ γράφει γιατί εἶναι ὁ φορέας τῆς παραδοσιακῆς γραμμῆς στὴν Ἐκκλησία καὶ κατανοεῖ τὴν ἑνότητα καὶ συνεργασία ὅλου τοῦ ἑλληνισμοῦ!!! Τελικὰ αὐτὴ ἡ ἰδεολογία πού εκφράζεται ἀπὸ τὸν Οἰκονόμο, τοὺς Φαναριῶτες, τὸν ἁπλὸ λαὸ καὶ φυσικὰ τὸ Πατριαρχεῖο ἔγινε τελικὰ ἀποδεκτὴ τὸ 1844 ἀπὸ τὸν Ἰ. Κωλλέτη στὴ Βουλή… 

Σήμερα, ποὺ ἔχουμε γίνει «Δύση» σὲ μεγάλο βαθμό, γνωρίζουμε τί θὰ εἴχαμε ἀπογίνει ἂν εἴχαμε ἀποσχισθεῖ πιὸ πολὺ ἀπὸ τὸ Πατριαρχεῖο ὡς Ἑλλαδικὴ Ἐκκλησία καὶ εἴχαμε παραδοθεῖ πλήρως στόν ἀπόλυτο ὀρθολογισμό. Εἶχε ὁ φωτισμένος αὐτὸς κληρικὸς τὴν διορατικότητα νὰ βλέπει τοὺς καινούργιους κινδύνους καὶ νὰ ἀφήνει τοὺς παλιούς. Τί θὰ ἔλεγε ἄραγε τὴν σημερινὴ ἐποχή; 
Τώρα ποὺ ἡ Ὀρθοδοξία μας καὶ ἡ Ὀρθοπραξία μας εἶναι βουτηγμένες σ’ ἕνα παράξενο μίγμα «δυτικοῦ» ὀρθολογισμοῦ καὶ «ἀνατολικοῦ» μυστικισμοῦ καὶ οἱ ἐνορίες – ὄχι βέβαια μόνο ἡ «ἄθεη» κοινωνία - ὑποφέρουν ἀπό πνευματικότητα καὶ ἀγάπη;

2 σχόλια:

  1. Οι δυτικές επιδράσεις στην Ορθοδοξία έρχονται και μέσω του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Το Πατριαρχείο στην Κωνσταντινούπολη το πατά στο λαιμό η Τουρκία εδώ και αιώνες, οπότε αυτό αναγκάζεται με κάθε τρόπο να τα πάει καλά με τους δυτικούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. TΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΤΟΝ 19ο αιωνα ΗΤΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟ.ΑΠΟ ΤΟΝ 20 ΑΙΩΝΑ ΤΟ ΚΑΤΕΛΑΒΕ Η ΜΑΣΩΝΙΑ AΠΟ ΤΟΝ ΜΕΤΑΞΑΚΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ...?

      Διαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.