7 Απρ 2016

Ὁ καθηγητὴς Δημήτριος Τσελεγγίδης καταθέτει τὶς δογματικές του διαφωνίες γιὰ τὴν μέλλουσα νὰ συνέλθει «Ἁγία καὶ Μεγάλη Σύνοδο»

Ὁ καθηγητὴς δογματικῆς τῆς Θεολογικῆς σχολῆς ΑΠΘ κ. Δημήτριος Τσελεγγίδης, μιλάει ἀποκλειστικὰ στὸ «Ρωμαίικο Ὁδοιπορικό», γιὰ τὴν μέλλουσα νὰ συνέλθει «Ἁγία καὶ Μεγάλη Σύνοδο». Ἐκφράζει τὶς δογματικές του ἐπιφυλάξεις κα  διαφωνίες σχετικὰ μὲ τὶς προσυνοδικὲς καὶ ὄχι μόνο ἀποφάσεις καὶ καλεῖ κλῆρο καὶ λαὸ νὰ μείνουμε «ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ», ὅπως ἔκαναν διαχρονικὰ ὅλοι οἱ Ἅγιοί μας. Διαβάστε τὰ ἐρωτήματα ποὺ τοῦ τέθηκαν…

Ἐρωτήματα πρὸς κ. Δημήτριο Τσελεγγίδη:

1) Μὲ τὴν σύγκλιση τῆς λεγομένης «Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου» τὸν προσεχῆ Ἰούνιο, στὴν φετινὴ ἑορτὴ τῆς Πεντηκοστῆς, ὁλοκληρώνεται μία προσπάθεια ποὺ ἔχει τὴν ἀφετηρία της στὶς ἀρχὲς τοῦ προηγούμενου αἰώνα, ἐπὶ πατριαρχίας Μελετίου Μεταξάκη καὶ συνεχίστηκε μὲ διάφορες προσπάθειες μέχρι τὶς μέρες μας. Θεωρεῖτε πώς στὸ διάστημα αὐτὸ ὑπῆρξαν δογματικὰ θέματα ἢ θέματα πού νὰ ἀπαιτοῦν τὸν οἰκουμενικὸ χαρακτήρα αὐτὸ τῆς Συνόδου, γιὰ νὰ ληφθοῦν ἀντίστοιχες ἀποφάσεις ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία ἐν συνόλω; Μὲ ἄλλα λόγια ἡ Σύνοδος αὐτή, μὲ τὴν προοπτικὴ πού τῆς δίνεται ἀπὸ τοὺς διοργανωτές, ἔχει πραγματικὸ σκοπὸ ἢ χρησιμοποιεῖται ὡς πρόφαση γιὰ τὴν περαιτέρω προώθηση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ;

2) Τελικῶς, οἱ ἀποφάσεις τῆς ἐν λόγω Συνόδου κατὰ πόσο μπορεῖ νὰ εἶναι δεσμευτικὲς γιὰ τὸ Πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας, ἂν ληφθοῦν τελικὰ ὅπως πάρθηκαν στὶς προσυνοδικὲς διαδικασίες;

3) Μὲ τὸν τρόπο μὲ τὸν ὁποῖο δρομολογήθηκαν οἱ ἐργασίες τῆς ἐν λόγω Συνόδου, τυχὸν κείμενα ποὺ ὑπεγράφησαν ἀπὸ ἀντιπροσώπους τῶν Ἐκκλησιῶν κατὰ τὶς προσυνοδικὲς συναντήσεις, γιὰ τὰ ὁποία ἀποδεδειγμένα δὲν ἔχουν λάβει γνώση οἱ Ἱεραρχίες -  στὸ σύνολό τους -  τῶν κατὰ τόπους Ἐκκλησιῶν, δὲν εἶναι δεσμευτικὰ ὅπως μᾶς λέτε. Θὰ τηρηθεῖ τελικῶς ἡ προϋπόθεση τῆς ὁμοφωνίας γιὰ τὶς τελικὲς ἀποφάσεις τῆς Συνόδου;

4) Ὑπῆρξε ἀπάντηση τῆς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος στὶς ἐπιστολές σας γιὰ τὰ κείμενα τῆς Μεγάλης Συνόδου;

5) Τί προβλέπει τὸ κείμενο περὶ τῆς χορήγησης αὐτονόμου σὲ κάποια Ἐκκλησία; Ὑπάρχει φόβος νὰ κηρυχθοῦν ὡς αὐτόνομη Ἐκκλησία οἱ Νέες Χῶρες καὶ ἔτσι νὰ ὑπαχθοῦν στὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο  περίπου στὰ πρότυπα τῆς ἡμιαυτόνομης Ἐκκλησίας τῆς Κρήτης;

6) Ἂν τελικὰ ἐγκριθεῖ τὸ κείμενο γιὰ τὶς σχέσεις μὲ τοὺς ἑτεροδόξους ἀπὸ τὴ Μεγάλη Σύνοδο χωρὶς σοβαρὲς ἀλλαγές, τί θὰ πρέπει νὰ γίνει ἔπειτα; Ποιὰ θὰ πρέπει νὰ εἶναι, ἡ ἐνδεδειγμένη ἀντίδραση (ἱεραρχῶν καὶ ἁπλῶν πιστῶν) στὴν περίπτωση αὐτή;

9 σχόλια:

  1. Σπουδαία συνέντευξη!
    Αναμένω να δω πόσα θρησκευτικά ιστολόγια θα την αναδημοσιεύσουν γιατί σαν πολλή ύποπτη σιγή έχει πέσει τώρα τελευταία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο κύριος Τσελεγγίδης με άκρως δογματικα και εκκλησιολογικά επιχειρήματα, αποδόμησε και τίναξε στην κυριολεξία στον αέρα, κάθε επιχείρημα υπέρ της σύγκλησης της "Μεγάλης Συνόδου". Μας έθεσε όλους προ των ευθυνών μας (κλήρο και λαό). Και όσοι δυσαρεστήθηκαν από τα πατερικά και ορθόδοξα λόγια του, ας μη μείνουν μόνο σε ύβρεις και χαρακτηρισμούς αλλά αν μπορέσουν ας απαντήσουν. Φυσικά, δεν είναι δυνατόν να βρουν επιχειρήματα σοβαρά για να ανατρέψουν τα λεγόμενα του κυρίου καθηγητή και θα ακολουθήσουν την γνωστή μέθοδο. Την μέθοδο του ψέμματος και της απάτης. Βλέπε πρόσφατο παράδειγμα τα όσα είπε ο εκκλησιαστικός ταγός της Μητροπόλεως Μεσσηνίας Χρυσόστομος, ο οποίος στο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 5 του μηνός Απριλίου, σε μια απέλπιδα προσπαθεία να παρουσιάσει την "Μεγάλη Σύνοδο" ως "Αγία και επομένη τοις αγίοις πατράσι", είπε χωρίς ντροπή ότι ο κ.Τσελεγγίδης και ο π.Θεόδωρος Ζήσης, συμφωνούν μαζί τους....
    Καταλαβαίνουμε λοιπόν με τί ανθρώπους έχουμε να κάνουμε και το πόσο αθεολόγητα είναι τα "υπέρ" της συνόδου....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ.ΜΕΓΑΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ.

      Διαγραφή
  3. Αυτό που κράτησα από την καταπληκτική συνέντευξη είναι ότι εμείς ο,τι και να γίνει, όποια απόφαση κι αν πάρουν οι προκαθήμενοι, θα παραμείνουμε "εν τη Εκκλησία". Όλοι εμείς, ο πιστός λαός του Θεού δεν θα κάνουμε αιρέσεις και σχίσματα. Αντιθέτως, τα σχίσματα και οι αιρέσεις αφορούν όλους όσοι δεν θα δεχθούν τις αποφάσεις των προηγούμενων συνόδων και πατέρων, και θα προσπαθήσουν να ακολουθήσουν διαφορετική πορεία από την Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἀπολύτως συμφωνῶ,Γεώργιε.
      Ἡ χαρά τους,τῶν ἀντιχρίστων,εἶναι ἡ διαίρεση,τά σχίσματα καί ἡ φαγωμάρα μας μετά φανατισμοῦ καί ὕβρεων.Χαρά τους μεγάλη,διότι μένουμε ἐκτός ποίμνης,ἕτοιμοι γιά
      'φάγωμα'
      Ὅτι καί νά γίνει,ἐμεῖς σταθεροί εἰς τήν Μίαν,Ἁγίαν,Καθολικήν καί Ἀποστολικήν Ἐκκλησία μας.
      Καλλιόπη

      Διαγραφή
  4. Ο Άγιος Παίσιος ο Αγιορείτης είπε για τις προετοιμασίες της συγκεκριμένης συνόδου χρόνια πριν: με την σύνοδο που πάνε να κάνουν, θα φύγει η παράδοση και θα μείνει ή παράβαση! Αυτά τα συγκεκριμένα λόγια έχουν να πουν σε όλους μας πολλά. Και επίσης, όλοι όσοι υποτίθεται ότι σεβόμαστε και αποδεχόμαστε τον Όσιο Παίσιο, θα πρέπει να ακολουθήσουμε και τις πνευματικές του καθοδηγήσεις!
    Το γεγονός λοιπόν όπως είπε και στην παραπάνω συνέντευξη ο καθηγητής, ότι όλοι δηλαδή οι άγιοι δεν είναι σύμφωνοι με τον οικουμενισμό, και τον έχουν κατονομάσει ως παναίρεση (βλέπε Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς), αποδεικνύει ότι εμφορείται η συγκεκριμένη πολυ-αίρεση με το εναντίον πνεύμα του διαβόλου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ακολουθεί ένα πραγματικό γεγονός, από την επίγεια ζωή του Αγίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου.

    Όταν ζούσε ο Άγιος Πορφύριος, τον είχε επισκεφτεί ένας Ρωμαιοκαθολικός Ηγούμενος Μοναστηριού από την Ιταλία, για να συζητήσει μαζί του.
    Όταν τελείωσε η συζήτηση των δυο ανδρών, ο Ρωμαιοκαθολικός Ηγούμενος πρότεινε στον Άγιο Πορφύριο:
    «Τώρα, ας πούμε και οι δυο μαζί το “Πάτερ ημών”».
    Ο Άγιος Πορφύριος ΔΕΝ δέχτηκε αυτή την πρόταση, αλλά απάντησε στον Ρωμαιοκαθολικό Ηγούμενο:
    «Είναι προτιμότερο να σιωπήσουμε».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Είναι τοις πάσι γνωστό ότι ο οικουμενισμός είναι ένα διαβολικό κατασκεύασμα και ότι όλοι οι άγιοι γεροντάδες είναι κάθετα αντίθετοι με αυτόν. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι του πατρός Εφραίμ του Κατουνακιώτου ο οποίος εν ώρα προσευχής αισθάνθηκε δυσωδία για τον οικουμενισμό. Επίσης, ο Άγιος Παίσιος ο Αγιορείτης ξεκάθαρα είχε εκφράσει την αντίθεσή του και προφορικά αλλά και με την μνημειώδη επιστολή του στην εφημερίδα Ορθόδοξος Τύπος, όπου λέει μεταξύ των άλλων: από όσους "ενωτικούς" έχω γνωρίσει, δεν είδα να έχουν ψίχα πνευματικότητας! Κλπ....
    Όσοι λοιπόν έχουν νουν και πνεύμα Χριστού, αντιλαμβάνονται ότι αυτό το νέο σατανικό, οικουμενιστικό και μεταπατερικό πνεύμα που έχει εισχωρήσει στους κόλπους μας, είναι αλλότριο της διδασκαλίας του Χριστού και του Ευαγγελίου, αλλότριο των Αγίων Πατέρων και των Οικουμενικών Συνόδων, αλλότριο της Ιεράς Παράδοσης της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας!
    Αρχιερείς, Στώμεν καλώς! Η εκκλησία που την αποτελούμε όλοι μας (κλήρος και λαός), δεν θα σας εγκρίνουμε, ούτε θα αποδεχθούμε τέτοιες αιρετικές απόψεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οι προκαθήμενοι και εκκλησιαστικοί ταγοί, ας είναι βέβαιοι ότι εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί δεν κάνουμε υπακοή σε "πάπες", αλλά μόνο στον Χριστό! Ας γνωρίζουν ακόμη ότι η Εκκλησία δεν είναι μαγαζάκι κανενός. Καισαροπαπισμός στην Ορθοδοξία δεν υφίσταται όσο κι αν κάποιοι "φαναριώτικοι" και όχι μόνο κύκλοι τον ονειρεύονται.
    Όπως έλεγε και ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός: "τον πάπα να καταράσθε, γιατί αυτός είναι η αιτία του κακού"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.