19 Μαρ 2011

Κυριακὴ Β΄ Νηστειῶν


   (Μάρκου Β΄ 1-12)
ταν κανες θέλει ν χει γιες καρπούς, θ πρέπει πρτα ν κοιτάξει τί εναι ρίζα. ν ρίζα εναι γιής, τότε κα καρπς θ εναι τ διο. Κα τ ντίθετο πάλι. ταν ατία δν θεραπευθε, τότε κα τ ποτέλεσμα θ εναι τ νάλογο.



Ατ κριβς βλέπουμε ν πραγματοποιεται κα στν Εαγγελικ περικοπή, που Κύριος ησος θεραπεύει τν παραλυτικό.
ς δομε μως τ πράγματα π τν ρχή. ησος μπαίνει κα πάλι στν Καπερναομ κα βρίσκεται φιλοξενούμενος σ να σπίτι. Κα συμβαίνει ατ πο πράγματι θ περίμενε κανείς. Μαζεύτηκε τόσος κόσμος γι ν κούσει τν Θεϊκό Του λόγο, στε δν τος χωροσε πλέον οτε χρος ξω π τν πόρτα. Κα ν πικρατοσε πόλυτη συχία κα λοι κρέμονταν π τ χείλη Του, ρχονται τέσσερις νθρωποι πο βάσταζαν ναν παραλυτικό, ναν ντελς νάπηρο νθρωπο. λλ πς ν περάσουν μέσα; ταν τελείως δύνατον. Δν πελπίζονται μως κα δν τ χάνουν. Γεμάτοι κράδαντη πίστη, νεβαίνουν πάνω στ στέγη το σπιτιο, κάνουν νοιγμα πάνω π τ μέρος πο βρισκόταν ησος, κα μ πολλ προσοχ κα δέος, κατεβάζουν τ κρεβάτι πάνω στ ποο βρισκόταν κατάκοιτος παραλυτικς φίλος τους!
Μόνο πίστη κλόνητη, τόσο το νήμπορου, σο κα τν τεσσάρων συντρόφων του...
θ μποροσε ν δηγήσει σ τέτοια παράτολμη κα πικίνδυνη πράξη. Γι’ ατ κα κούουν τν σωτήρια του Κυρίου Φωνή: «Τέκνον, φέωνται σο α μαρτίαι σου» (Παιδί μου, σο χουν συγχωρεθε ο μαρτίες). Ναί. Κύριος ησος πο εναι σαρκωμένος Θεός, γνωρίζει τν ατία τς ταλαιπωρίας το πονεμένου νθρώπου, κα ς Θες εναι μόνος πο χει τν δυνατότητα ν συγχωρε τν νθρώπων τς μαρτίες, μ τς τόσες ρνητικς συνέπειές τους σ λο τ φάσμα τς ζως μας...

Κα τι τσι χουν τ πράγματα, τοτο φαίνεται π τν λεγχο το διου του ησο πρς τος γραμματες. ταν ατο ντιδρον σωτερικ στν λόγο του, μ τν σκέψη τι κανένας δν μπορε ν συγχωρε μαρτίες, παρ μόνον Θεός, κριβς γι ν τος δείξει Κύριος τι εναι πράγματι Θεός, κα ρα συγχωρε τς μαρτίες, (κάνει δηλαδ τ δυσκολοτερο κα τ πρτο), στ συνέχεια ς πιστέγασμα το πρώτου, ρχεται ντολή: «γειρε κα ρον τ κράβαττόν σου κα παγε ες τν οκον σου».
Πο εναι, λήθεια, ο «μάρτυρες το εχωβ» πως τος ρέσει ν ατοαποκαλονται, στν πραγματικότητα μως τέκνα κα πνευματικο πόγονοι τν γραμματέων, πο ρνονται τν Θεότητα το Χριστο; Τόσο πνευματικ τύφλωση χουν ποστε, στε ν μ θέλουν ν δον ξεκάθαρα τν διδασκαλία κα τν μολογία το διου του ησο περ τς Θεότητός του; λλ ταν κανες ξεφύγει π τν λήθεια κα κατρακυλ στν πλάνη κα στν αρεση, τότε χι μόνο δν βλέπει τν λήθεια, λλ κα θελημένα τν διαστρέφει. Συμβαίνει δηλαδ ,τι κα μ τος Γραμματες κα τος Φαρισαίους, ο ποοι ρνονταν πεισματικ τν Θεότητα το Κυρίου ησο Χριστο, μ ποτέλεσμα Χριστός, σ λλη περίπτωση, ν τος λέγξει κατ πρόσωπο λέγοντάς τους τι «πατέρα τος χουν τ διάβολο».
δελφοί μου. ς δοξάζουμε φ’ νς τν Πατέρα τν Υἱὸν κα τ Πανάγιον Πνεμα, διότι νήκουμε στν γία μας ρθοδοξία, τ σμα δήλ. το Χριστο πο διασφαλίζει κα ρμηνεύει λαθήτως τν ζωνταν λόγο το Θεο, κα φ’ τέρου, ς ρίξουμε ματις στ σωτερικό της πάρξεώς μας, στε τ λάθη μας, τς μαρτίες μας κα τς δυναμίες μας, ς λλοι παραλυτικο ν τς προσφέρουμε στν Κύριο κα Θεό μας...
περίοδος τς γίας κα Μεγάλης Τεσσαρακοστς, τς ποίας τ πέλαγος δη διαπλέουμε, εναι πλέον κατάλληλος καιρς ν συνειδητοποιήσουμε τν σθένεια τς μαρτίας, λλ κα τν σωτήριο τρόπο θεραπείας.
ς πλησιάσουμε μ ταπείνωση τν μεγάλο ατρ τν ψυχν κα τν σωμάτων, τν ησο Χριστό, κα τότε μετ βεβαιότητος θ κούσουμε, δι το μυστηρίου τς Μετανοίας κα συμφιλιώσεως: «Τέκνον, φέωνται σο α μαρτίαι σου».

μήν. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.