1 Δεκ 2010

Ἐπιστολές τοῦ Ἐπισκόπου Ράσκας καί Πριζρένης Ἀρτεμίου πρός τούς συνεπισκόπους του καί σ' ὅλους τους ἐπισκόπους ἀνά τήν Οἰκουμένη

ΑΡΤΕΜΙΟΣ
ΕΛΕΩ ΘΕΟΥ
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΡΑΣΚΑΣ-ΠΡΙΖΡΕΝΗΣ ΕΞΟΡΙΣΤΟΣ - 07.12.2010
ΤΟΙΣ ΑΔΕΛΦΟΙΣ ΑΡΧΙΕΡΕΥΣΙ ΤΗΣ ΜΙΑΣ, ΑΓΙΑΣ, ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ
ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΑΝΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ
ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΙΗΣΟΥ ΑΔΕΛΦΕ ΚΑΙ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΕ,
Πιστεύουμε πώς φθασαν στή Σεβασμιότητά Σας ο εδήσεις γιά τά δυσάρεστα γεγονότα στή Σερβική ρθόδοξο κκλησία, τοι τά περί μν, το λαχίστου δελφο σας ν Κυρίω. Τά σημερινά Μέσα Μαζικς νημέρωσης (ΜΜΕ) εναι ποικίλα καί πολυάριθμα, καί συνεπς θά χετε δη νημερωθε, πώς, νήμερα τς πεντηκοστς πετείου τς μοναχικς μας κουρς, πεφάσισε Σύνοδος τν πισκόπων της Σερβικς ρθοδόξου κκλησίας τήν καθαίρεσή μας πό τό ξίωμα το πισκόπου καί τήν παναφορά μας στήν τάξη τν μοναχν.
Δέν γνωρίζουμε ποιοί λόγοι ναφέρονται στίς πληροφορίες τίς ποες λάβατε, καί τίνι τρόπω ατές παρουσιάζονται. Ατό πού γνωρίζουμε μως εναι πώς δ, στήν πατρίδα μας τήν Σερβία, τά πίσημα νακοινωθέντα, τά κπορευόμενα κ τς Διαρκος ερς Συνόδου (ΔΙΣ) καί κ τς σερβικς Κυβερνήσεως καί νακυκλούμενα διά τν ΜΜΕ, βρίθουν ναληθειν, συκοφαντιν καί ναποδείκτων κατηγοριν.
Μικρή (καί πικρή) γεύση το νορχηστρωμένου ατο διωγμο ναντίον μν μπορετε νά λάβετε μανθάνοντες τι τό Πατριαρχεο Σερβίας (δήλ. ΔΙΣ) πρό μηνν κινήθηκε νομικά ναντίον το Πρωτοσυγκέλλου μου, το ρχιμανδρίτου Συμεών Βιλόβσκι, ποος ερίσκετο δη στή Θεσσαλονίκη κπονώντας τή διδακτορική του διατριβή στή Θεολογική Σχολή ΑΠΘ. πέβαλε κατ’ ατο μήνυση γιά «πόνοια κατάχρησης ξουσίας». Μετά τήν συνακόλουθη κδοση διεθνος ντάλματος συλλήψεως, π.Συμεών πέρασε τρισήμισυ...
μνες στίς λληνικές φυλακές ναμένοντας τήν κρίση το ρείου Πάγου. δίκη πραγματοποιήθηκε στίς 6-7-2010.
ρειος Πάγος μέ τήν π αρ. 1410/2010 πόφασή του, ποία ξεφωνήθη δημοσίως στίς 13-7-2010, θώωσε τόν π.Συμεών, πορρίποντας τό ατημα τν σερβικν ρχν γιά κδοσή του στή Σερβία που θά δικαζόταν μέ τήν κατηγορία τς «πόνοιας κατάχρησης ξουσίας». ρειος Πάγος μάλιστα πεφάνθη ) τι πρόκειται γιά προσχηματική δίωξη, πισθέν της ποίας ποκρύπτεται δίωξη πολιτικν καί θρησκευτικν φρονημάτων, καί β) τι δέν θά τύχει δίκαιης δίκης στή Σερβία.
Μήν πιθυμώντας νά σς φήσουμε στό σκότος τς παραπληροφορήσεως σον φορ στήν πόθεσή μας, δραττόμεθα τς εκαιρίας νά παραθέσουμε στήν γάπη σς –συνημμένως τή παρούση–την πό 13.9.2010 πιστολή μας πρός τήν Διαρκ ερά Σύνοδο, κ τς ναγνώσεως τς ποίας θά ποκτήσετε δίαν ντίληψίν του πώς καί γιατί πλθε χωρισμός μεταξύ μν καί τς Διαρκος ερς Συνόδου.
Στήν ν λόγω πιστολή μας πενταμελής Διαρκς ερά Σύνοδος, στήν ποία συμμετεχαν καί ψήφισαν ναντίον μς γνωσμένοι κατήγοροι καί δικτες μας(!), χωρίς νά μς καλέσει σέ πολογία, ντέδρασε λαμβάνοντας κόμα μία ντί-κανονική πόφαση, βάσει τς ποίας μς πηγορεύθη « τέλεσις ποιασδήποτε ερουργίας» μέχρι τήν σύγκληση τς εραρχίας στίς 17.11.2010. ναμένοντας νά μς δοθε βμα στε νά προβομε στήν μετέρα περάσπιση νώπιόν της Συνόδου τς εραρχίας καί οτως νώπιον λων νά λάμψει λήθεια, σεβασθήκαμε τήν πόφαση, παρά τό γεγονός τι ταν ντί-κανονική.
Δυστυχς, δέν προσεκλήθημεν στή Σύνοδο τς εραρχίας. Σύνοδος, στήν ποία καί πάλι συμμετεχαν καί ψήφισαν ναντίον μς γνωσμένοι κατήγοροι καί δικτες μας(!), ατή τή φορά ξέφερε ναντίον μν πόφαση καθαιρέσεως καί ποβιβασμο στήν τάξη τν μοναχν, χωρίς καν νά μς δοθε τό ναφαίρετο δικαίωμα τς πολογίας λλά καί ρήμην μν, γεγονός πού ντίκειται στούς ερούς Κανόνες καί στόν Κατά-στατικό Χάρτη τς Σερβικς ρθοδόξου κκλησίας.
ν κατακλείδι, καί τίς τέσσερεις φορές πού σχολήθηκε ετε Διαρκής ετε τό Σμα τς εραρχίας μέ τό θέμα μας [) 11-2-2010 ΔΙΣ–προσωρινή πομάκρυνση πό τόν θρόνο, β) 2-5-2010 εραρχία–«κπτωση» πό τόν θρόνο, γ) 18-9-2010 ΔΙΣ–αργία πό κάθε εροπραξία, δ) 18-11-2010 εραρχία–καθαιρεση], δέν προηγήθηκε νακριτική διαδικασία, δέν κλήθησαν μάρτυρες οτε κατηγορίας οτε περασπίσεως, δέν κλήθημεν σέ πολογία καί, κτός της 2-5-2010, δέν κλήθημεν καν στή Σύνοδο καί δέν συμμετείχαμε, καί τέλος ο δικαστές μς ταν γνωσμένοι κατήγοροι καί δεινοί συκοφάντες μας στά ΜΜΕ.
χουμε πρό φθαλμν τό παράδειγμα το γίου ωάννου το Χρυσοστόμου, ποος εχε πίσης δίκως καί ντικανονικς δικασθε, καθαιρεθε, φορισθε καί ξορισθε. διος οδέποτε νεγνώρισε τήν πόφαση τς καθαιρέσεως, λλά σέ λη του τή ζωή θεωροσε τόν αυτό του ς κανονικό ρχιεπίσκοπο Κωνσταντινουπόλεως, εχε κκλησιαστική κοινωνία μέ πολλούς πισκόπους νά τήν οκουμένη καί τελοσε (ταν ταν δυνατόν) τήν θεία Λειτουργία. Διο πράξαμε καί μες παρομοίως. Δέν ποδεχθήκαμε τήν πόφαση τς Συνόδου. Συνεχίζουμε νά θεωρομε τόν αυτό μς νόμιμο καί σόβιο κανονικό πίσκοπο Ράσκας-Πριζρένης, καί πομένως τελομε μέ τούς μοναχούς καί πιστούς μας τήν θεία Λειτουργία, ναλόγως τν συνθηκν.
νημερώνουμε μς περί λων ατν, γαπητέ δελφέ, μέ τήν λπίδα δελφικς κατανοήσεως καί ποστηρίξεως, πως θριαμβεύσει λήθεια, καί πως παραμείνουμε σέ πνευματική καί κανονική κοινωνία μεθ Υμν πάντων. Εμαστε στή διάθεσή σας γιά παροχή περαιτέρω διευκρινίσεων καί στοιχείων (γγράφων κ.λπ.) πο φορον στήν πόθεσή μας.
Σς εχόμεθα χαρούμενες καί παρά Θεο ελογημένες ορτές τς το Χριστο Γεννήσεως καί ναφωνομε τόν εφρόσυνο χαιρετισμό:
Δόξα ν ψίστοις Θε καί πί γής ερήνη!
Χριστός τέχθη!
Ελογημένο τό νέο τος 2011!
μέτερος ν γάπη το νηπιάσαντος Χριστο δελφός καί συλλειτουργός
πίσκοπος Ράσκας-Πριζρένης
καί Κοσσυφοπεδίου-Μετοχίων
†Αρτέμιος
(σφραγίδα καί πογραφή)
-ΑΡΤΕΜΙΟΣ- πίσκοπος Ράσκας καί Πριζρένης καί Κοσσυφοπεδίου-Μετοχίων 13-9-2010
ερά Μονή Σισάτοβατς
ΠΡΟΣ την ΔΙΑΡΚΗ ΙΕΡΑΝ ΣΥΝΟΔΟΝ
ΤΗΣ ΣΕΡΒΙΚΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Β Ε Λ Ι Γ Ρ Α Δ Ι
κπληκτος, σοκαρισμένος καί βαθειά πληγωμένος πό τό περιεχόμενο, τίς συκοφαντίες καί τίς πειλές πό τίς ποες βρίθει τό τελευταο γγραφό της ΔΙΣ (ρ. πρώτ. 924, τή 26η-8-2010), ναγκάζομαι νά παντήσω κατά συνείδησιν.
δ καί μερικά χρόνια νεχόμασταν καί ποδεχόμασταν πολλές πό τίς ντικανονικές καί ντί-καταστατικές σας ποφάσεις καί νέργειες, παρά τήν κπεφρασμένη διαφωνία μας πρός ατές. λόγος πού τό κάναμε ατό το δική μας τότε πεποίθηση, τι εναι καλύτερη διά τήν κκλησία καί διά τόν λαόν δική μας καρτερία πέναντι στίς δικές σας –ες τήν ρχή μικρότερες, καί στερα λοένα μεγαλύτερες καί βαρυτερες– παράνομες παραβιάσεις ες τήν δική μας κ Θεο παραχωρημένη δικαιοδοσία καί ξουσία ν τή Μητροπόλη Ράσκας-Πριζρένης, παρά αξηση καί ξυνση τν διενέξεων ες τήν κκλησία.
Εναι παραίτητο νά πενθυμίσουμε; Νά πενθυμίσουμε τό ζήτημα τς Μηνύσεώς μας τήν ποία πεβάλαμε ες τό Στρασβοργο σχετικά μέ τή ζημιά πού προέκυψε κατά τά γεγονότα τς 17ης Μαρτίου το 2004 (Πογκρόμ), καί τήν ξαναγκασμένη πόσυρσή της; Τό ζήτημα το Memorandum (το πομνήματος) πίσης το Μαρτίου το 2005; Τό ζήτημα τς ποδοχς τν «νακαινισμένων» κτιρίων τό 2008 καί 2009; Τό ζήτημα το μοναστηριο Visoki Decani καί το προκύψαντος σχίσματος σον φορ τήν διοίκησή του; Τό ζήτημα το δικαιώματός μας νά δικάζουμε καί νά πιβραβεύουμε τούς κληρικούς μας;... Στό τέλος ποδεχθήκαμε, ν καί δέν συμφωνούσαμε, τήν ντί-κανονική καί ντί-καταστατική ρπαγή τς Μητροπόλεώς μας καί τήν δίωξή μας πό τό Κοσσυφοπέδιο καί τά Μετόχια.
λα ατά τά κάναμε καί πέστημεν χάριν τς ερήνης, μονοίας καί νότητας τς Σερβικς ρθοδόξου κκλησίας. λπίζαμε στήν πικράτηση τς ερήνης καί τς μοφροσύνης.
Μήπως δική μας ποχώρηση νώπιόν σας φερε ερήνη στήν κκλησία; χι. κολούθησε χάος. Μέ τή δική σας δράση προξενήθηκε νεπανόρθωτη ζημιά στή Μητρόπολη Ράσκας-Πριζρένης.
κδιώξατε τόν μοναχισμό της. Καί τώρα τόν κθέτετε σέ ταλαιπωρίες, κβιασμούς, πειλές μέ προσαγωγή σέ δικαστήριο –κκλησιαστικό καί πολιτικό. ρνεσθε τό δικαίωμά του διά πνευματικό δεσμό μέ μς, τόν πνευματικό τους πατέρα.
Συνεργάζεσθε μέ παρανόμους λβανικούς θεσμούς καί τσι συνδράμετε στήν νεξαρτητοποίηση το ποσχιστικο θύλακα στό Σερβικό Κοσσυφοπέδιο καί τά Μετόχια. δη χετε ποκομίσει καί τούς παίνους πό τούς χθρούς.
Γκρεμίστηκε καί περιλθε σέ χάος λειτουργική τάξη καί ες τήν Μητρόπολη Ράσκας-Πριζρένης.
κτός πό λα ατά, θετώντας τούς ερούς Κανόνες καί τήν ερά Παράδοση, ξωθετε λόκληρη τήν Σερβική ρθόδοξη κκλησία ες τόν δρόμο τς βδελυκτς Ονίας. Τί λλο δείχνει λλωστε μιλία το Μακαριωτάτου Πατριάρχου ες τήν Βιέννη πρό λίγων μερν;
Δέν χουμε πλέον κανένα παρκ λόγο νά ποδεχόμεθα κενα μέ τά ποα δέν συμφωνομε. Τέτοιο δικαίωμα δέν χουμε πλέον –ποτέ δέν τό εχαμε. ς πίσκοπος Ράσκας-Πριζρένης δέν πιτρέπεται, δέν θέλουμε καί δέν μπορομε νά συμμετέχουμε στήν ποσύνθεση τς γιοσαββα-τικς Σερβικς ρθοδόξου κκλησίας.
Πατέρες καί δελφοί, πευθύνομαι πρός σς ς μέλη τς ΔΙΣ, καί ς θεωρεται καί ς γίνει γνωστό τι ταυτοχρόνως ποτεινόμεθα καί πρός τήν εραρχία, πρός τούς Προκαθημένους λων τν Τοπικν ρθοδόξων κκλησιν καί τούς ρχιερες τους, τό ερατεο καί τόν μοναχισμό, ς καί πρός λους τους ρθοδόξους νά τήν Οκουμένην.
κυρία φορμή εναι τό τελευταο σας γγραφο, τό ποο ες τήν ρχή τς πιστολς μς ναφέραμε.
πεφασίσατε νά μς πιβάλετε καινούργια ποινή, φανερώνοντας οτως τι δέν κανοποιηθήκατε κόμη μέ τόσες, ως τώρα ληφθεσες καί φαρμοσθεσες ποινές, χωρίς νά φίσταται πραγματική κανονική βάση.
γινε γνωστόν σέ λους, καί πέραν τν συνόρων της Μητροπόλεως Ράσκας-Πριζρένης, κόμα καί πέραν τν συνόρων της Σερβίας, τί κρύβεται στό βάθος ς φορμή τς πομακρύνσεώς μας πό τό Κοσσυφοπέδιο καί τά Μετόχια, παγορεύοντάς μας κόμη καί τό νά διαμείνουμε σέ κάποιο πό τά κ μέρους μς νακαινισθέντα καί νεγερθέντα μοναστήρια, στω καί μέ τήν διότητα ες τήν ποίαν μς ποβιβάσατε ντί-κανονικς καί ντί-καταστατικς.
Ο τέτοιας βαρύτητος ποινές τίς ποες μς πιβάλατε, εναι ρκετές σέ ποιονδήποτε γιά νά ξαγάγει τό συμπέρασμα περί το ποιός ασθάνεται φόβο πέναντι σέ ποιόν καί διατί· ποία πλευρά εναι κανονικς σωστή καί ποία δέν εναι.
Εναι πίσης γενικς γνωστόν, τι χάριν τς ερήνης ες τήν Σερβικήν ρθόδοξον κκλησίαν ποταχθήκαμε στίς ποφάσεις σας, τονίζοντας κάθε φορ πώς ποταγή ατή δέν σημαίνει καί συμφωνία κ μέρους μας. Δέν το δυνατόν νά συμφωνήσουμε νά μς ρπάζετε βιαίως τήν παρά Θεο ες μς μπιστευθείσαν Μητρόπολιν Ράσκας-Πριζρένης, καί νά τήν παραδίδετε ες τόν ναν καί τόν λλον νυμφίον, μν ν ζωή τι ντων. Ο πάνσοφοι Πατέρες τς κκλησίας νόμασαν τέτοιες πράξεις «μοιχεία», κ τς ποίας μόνο κακός τόκος μπορε νά ναμένεται. Σήμερα ποιός μπορε νά περηφανεύεται διά τόν τόκον, ποος ς ζιζάνιο πληθύνθη πό μία τέτοια μή ελογημένη σχέση; Μόνον ο χθροί. Ατοί δυστυχς εναι πολλοί, χι μόνον ξω λλά καί μέσα. λλά φήνουμε νά συλλογισθον περί τούτων περισσότερο ο πρωτεργάτες καί κτελεστές του καταχθονίου σχεδίου, πού εχε ς συνέπεια νά στερηθομε τς Μητροπόλεως καί νά ποκοπομε το Κοσσυφοπεδίου καί τν Μετοχίων.
κακία συνέχισε νά ξαπλώνεται. Σέ μία λυσιδωτή ντικανονική δράση κ μέρους σας, χι μόνο μς στερήσατε το θρόνου καί κδιώξατε πό τό Κοσσυφοπέδιο καί τά Μετόχια λλά καί διασκορπίσατε τό ποίμνιό μας. Τό ποίμνιο ντούτοις ναγνωρίζει τόν ποιμένα του. Λογικό τυγχάνει καί ς τέτοιο ατοβούλως ποφασίζει νά τόν κολουθε. Δέν θέλει τόν πιβεβλημένο ξένο ποιμένα ποος θέλει νά τό κρατ μέσα στόν φόβο, πειλώντας, δικάζοντας καί τιμωρώντας.
χουμε δικαίωμα νά παρνηθομε τό δικό μας ποίμνιο, τό ποο δέν παρνεται μς; Τί πάντηση θά δώσουμε ες τόν Χριστόν τόν Σωτήρα, ποος μς θεσε ποιμένα το λογικο ποιμνίου, ες τόν ποον καί ρκιστήκαμε σοβία πίστη;
χοντας π? ψιν λα ατά, ν Χριστ δελφοί μου, δηλώνουμε καί παραδεχόμεθα μέ μεταμέλεια, πώς δέν πράξαμε καλς, ταν τονίζαμε καί δηλώναμε, πώς «ποτασσόμεθα στίς ποφάσεις σας, ν καί δέν συμφωνομε». «ποταγή» μας σέ σς δέν πέφερε τήν ναμενόμενη, πό τήν πλευρά μας, ερήνη στήν Σέρβικη ρθόδοξη κκλησία. Τό ντίθετο μάλιστα.
Κατόπιν λων ατν, εμεθα ποχρεωμένοι νά νακαλέσουμε λες τίς μέχρι σήμερα δηλώσεις μας περί «ποταγς», γιατί βλέπουμε πώς γι αυτές θά δώσουμε λόγο στόν Κύριο. Στόν λλο κόσμο δέν θά πολογηθομε σέ σς, λλά ες Ατόν πού μς δίδαξε δη μέσω τν ποστόλων, Μαρτύρων, Διδασκάλων καί γίων της κκλησίας Του· «πειθαρχεν δε Θε μλλον νθρώποις».
χουμε τήν ασθηση πώς μέ τίς ποχωρήσεις μας στίς ποφάσεις σας, τν ποίων προηγοντο κβιασμοί, πειλές καί τρομερές πιέσεις, κ τν ποίων ο νέες ταν πάντα πιό σχυρές πό τίς προηγούμενες, μαρτήσαμε βαρέως νώπιόν της πισκοπς μας πού νομάζεται «Ράσκα-Πριζρένη», νώπιόν του ποιμνίου πού μς μπιστεύθηκε Θεός, δηλαδή νώπιόν της διά βίου ποχρέωσής μας πρός τόν ψιστο Θεό νά μείνουμε κλόνητοι στήν πνευματική παλξη, σύμφωνα μέ τούς κανόνες τς κκλησίας καί τόν δοθέντα ρκο κατά τήν ες ρχιερέα χειροτονία.
Γιά τόν λόγο ατό, ζητομε μέ τό δίκαιό μας, νά μς πιστρέψετε τήν φαιρεθεσα πισκοπική δρα Ράσκας-Πριζρένης, πράξη μέ τήν ποία πιστρέφει στήν Σερβική ρθόδοξη κκλησία κανονική τάξη καί ερήνη.
Στήν ντίθετη περίπτωση, γνωστοποιομε μέ τό παρόν Γράμμα, πώς πό τοδε καί στό ξς, ποδεσμευόμεθα πό τό ασθημα προσωπικς νοχς λόγω προηγούμενης «ποταγς», γιατί μες εμεθα στήν κκλησία καί νώπιόν του Θεο, διά βίου κανονικός ποιμένας τς πισκοπς Ράσκας- Πριζρένης. Μέ τήν διότητα ατή δέν θά ποταχθομε πιά σέ καμιά ντικανονική πόφασή σας, χοντας διαιτέρως π όψιν, πώς καί λες ο προηγούμενες λήφθησαν πό τήν πιταγή μή κκλησιαστικν, πολιτικν καί χθρικν παραγόντων. διαμφισβήτητες μαρτυρίες καί γεγονότα πού στηρίζουν ατά πού λέμε, εναι σέ λους καλς γνωστά. Τήν τελική περί ατν κρίση θά κφέρουν νεξάρτητοι στορικοί, καί σως πρίν πό ατούς συνείδηση το δικαίου λαο το Θεο.
δελφοί ρχιερες, μπορετε νά καταλάβετε καί νά δικαιολογήσετε λα σα επαμε, φόσον μέσα σς περισχύει γνώμη τι κανείς πό σας καί κάτω πό ποιεσδήποτε συνθκες, δέν θά πέτρεπε σέ κάποιον νά το φαιρέσει νά πλήξει μέ ποιονδήποτε τρόπο, εσβάλλοντας πλαγίως, τήν πισκοπή τήν ποία το μπιστεύθηκε Θεός. Δηλαδή, λλοι ρχιερες νά καταργήσουν τά δικαιώματά του, τά ποία εναι θεμελιωμένα πί τή βάσει τν κκλησιαστικν κανόνων. φόσον μως τέτοια θεώρηση δέν πάρχει, ποκριτικά μόνον θά γίνεται λόγος περί γάπης μεταξύ μας, καί θά εναι χαμένος κόπος προσπάθεια γιά τήν ποκατάσταση τς ερήνης καί τάξεως μέσα στήν κκλησία μας.
Μέ ατά τά δεδομένα, θά πέλθει ΣΧΙΣΜΑ στή Σερβική ρθόδοξη κκλησία. Νά μήν πιτρέψει Θεός, λλά νά εσθε τότε τοιμοι νά ναλάβετε τήν εθύνη γιά τό σχίσμα καί γιά τίς συνέπειες ατο. Τό ζήτημα το σχίσματος στήν κκλησία μς κανένας λλος δέν τό νακινε κάθε τόσο λλά καί παράλληλα κανένας λλος δέν ργάζεται τόσο συστηματικά γιά τήν πίτευξή του, παρά μόνον τά μέλη τς Διαρκος ερς Συνόδου, ξεκινώντας πό τίς 11 Φεβρουαρίου 2010 μέχρι σήμερα! Ατήν τήν λήθεια κόσμος τήν βλέπει καί τήν ναγνωρίζει. Δέν μπορε νά θαφθε νά κρυβε. Οτε εθύνη μπορε νά πιρριφθε σέ κάποιον λλο.
μες μως, μέ τήν διότητα το κανονικο πισκόπου Ράσκας-Πριζρένης καί Κοσσυφοπεδίου - Μετοχίων, παραμένουμε σάλευτα προσκολλημένοι στόν ρχιερέα λων μν Χριστό, πού μς κάλεσε σέ σόβια ρχιερατική διακονία ντός της κανονικς νότητας μέ λους τους ρχιερες τς Σερβικς ρθοδόξου κκλησίας.
Τή ερά Συνόδω πιστός ν Κυρίω
?πίσκοπος Ράσκας-Πριζρένης
καί Κοσσυφοπεδίου-Μετοχίων
†?ΡΤΕΜΙΟΣ
(σφραγίδα καί πογραφή)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.