30 Σεπ 2010

Ἀπὸ τὶς γραφὲς τοῦ Ἄγ. Σιλουανού: Περὶ προσευχῆς καὶ ταπείνωσης

 Ὅποιος γαπ τν Κύριο, πάντοτε κενον σκέφτεται, κα μνήμη το Θεο γενν τν προσευχή. ν δν θυμσαι τν Κύριο, τότε δν θ προσεύχεσαι, κα χωρς τν προσευχ ψυχ δν θ παραμένει στν γάπη το Θεο, γιατί μ τν προσευχ ρχεται χάρη το γίου Πνεύματος. προσευχ προφυλάσσει τν νθρωπο π τν μαρτία, γιατί προσευχόμενος νος εναι πασχολημένος μ τν Θε κα στέκεται μ ταπεινωμένο πνεμα νώπιόν του προσώπου το Κυρίου, τν ποο γνωρίζει ψυχ το προσευχόμενου...
ρχάριος, μως, χρειάζεται βέβαια χειραγωγό, πειδ ψυχή, πρν λθει χάρη το γίου Πνεύματος, χει μεγάλο πόλεμο ναντίον τν χθρν κα δν μπορε ν διακρίνει δια ν γλυκύτητα πο δοκιμάζει προέρχεται π τν χθρό. Ατ μπορε ν τ διακρίνει μόνο κενος πο γεύθηκε διος τ γιο Πνεμα κα ατς ναγνωρίζει π τ γεύση τ χάρη. Τν ταπεινό, μως, τν προστατεύει Κύριος.
προσευχ δίνεται στν προσευχόμενο. προσευχ πο γίνεται μόνο π συνήθεια, χωρς καρδι συντετριμμένη γι τς μαρτίες της, δν εναι ρεστ στν Θεό.
« νθρωπε, μάθε τν κατ Χριστν ταπείνωση κα θ σο χαρίσει Κύριος ν γευθες τ γλυκύτητα τς προσευχς. Κα ν θέλεις ν προσεύχεσαι καθαρά, τότε γίνε ταπεινός, γκρατής, ν ξομολογεσαι ελικριν κα θ σ γαπήσει προσευχή. Γίνε πάκουος, ποτάξου εσυνείδητα στς ρχς κα ν εσαι εχαριστημένος γι λα, κα τότε νος σου θ καθαριστε π μάταιους λογισμούς. Ν θυμσαι τι σ βλέπει Κύριος κα ν φοβσαι μήπως λυπήσεις μ κάτι τν δελφν τν κατακρίνεις κα μν τν στενοχωρήσεις οτε μ’ να βλέμμα- κα τ γιο Πνεμα θ σ γαπήσει κα Ατ θ σ βοηθήσει σ λα.»
ψυχ πο χασε τν ταπείνωση, στερεται συγχρόνως κα τ χάρη κα τν γάπη γι τν Θεό, κα τότε σβήνει πύρινη προσευχή. ταν, μως, ψυχ ποκτήσει τν ταπείνωση κα παλλαγε π τ πάθη, τότε Κύριος θ τς δώσει τ χάρη Του κα ψυχ θ προσεύχεται μ θερμ δάκρυα γι τος χθρούς της, πως κα γι τν αυτό της, λλ κα γι λον τν κόσμο.
Τν πρτο καιρ μετ τ δωρε το γίου Πνεύματος σκέφθηκα: Κύριός μου συγχώρησε τς μαρτίες μου, τ μαρτυρε μέσα μου χάρη. Τί μου χρειάζεται, λοιπόν, περισσότερο; Δν πρέπει, μως, ν σκεφτόμαστε τσι. Παρότι μς συγχωρονται ο μαρτίες, ν τούτοις πρέπει ν τς θυμόμαστε σ λη τ ζωή μας κα ν θλιβόμαστε γι’ ατές, γι ν διατηρομε τ συντριβ τς καρδις. γ δν τ γνώριζα ατ κα παυσα ν χω συντριβ κα πέφερα πολλ π τος δαίμονες. Κα ποροσα, τί συμβαίνει μ μένα. ψυχή μου γνωρίζει τν Κύριο κα τν γάπη Του· τότε πς μου ρχονται κακο λογισμοί; λλ Κύριος μ σπλαγχνίστηκε κα μ δίδαξε διος πς πρέπει ν ταπεινώνομαι: «Κράτα τ νο σου στν δη κα μν πελπίζεσαι». Μ τν τρόπο ατ νικονται ο χθροί. ταν, ...
μως, νος μου λησμονε τ πρ το δη, τότε ο λογισμο ποκτον κα πάλι δύναμη.
ποιος χασε τ χάρη, πως γώ, ατς ς πολεμ μ γενναιότητα τος δαίμονες. Γνώριζε πς σ διος εσαι νοχος: πεσες στν περηφάνεια κα τ ματαιοδοξία. μως, πολυέλεος Κύριος σ φήνει ν μάθεις τί σημαίνει ν ζες μ τ γιο Πνεμα κα τί σημαίνει ν βρίσκεσαι σ πόλεμο μ τος δαίμονες. τσι, ψυχ βλέπει κ πείρας πόσο λέθρια εναι περηφάνεια κα ποφεύγει τ ματαιοδοξία κα τος νθρώπινους παίνους κα διώχνει τος περήφανους λογισμούς. Τότε ψυχ ρχίζει ν γίνεται καλ κα μαθαίνει ν διατηρε τ χάρη. Πς θ καταλάβεις ν ψυχ εναι γις ρρωστη; ρρωστη ψυχ εναι περοπτική, ν γις ψυχ γαπ τν ταπείνωση, πως τ δίδαξε τ γιο Πνεμα, κα σο δν γνωρίζει κόμη ατ τ Θεία ταπείνωση πρέπει ν θεωρε τν αυτ τς χειρότερο π’ λους.
Εναι μεγάλο γαθ ν μάθει κάποιος τν κατ Χριστν ταπείνωση. Μ ατ γίνεται εκολη κα εχάριστη ζω κα λα γίνονται γαπητ στν καρδιά. Μόνο στος ταπεινος μφανίζεται Κύριος ν Πνεύματι γίω κα ν δν ταπεινωθομε, δν θ δομε τν Θεό. ταπείνωση εναι τ φς, μέσα στ ποο μπορομε ν δομε τν Θες, πως ψάλλεται: «ν τ φωτί Σου ψόμεθα φς».
Κύριος μ δίδαξε ν κρατ τ νο μου στν δη, κα ν μν πελπίζομαι. Μ τν τρόπο ατν ταπεινώνεται ψυχή μου, λλ ατ δν εναι κόμη ληθιν κατ Χριστν ταπείνωση, πο εναι περίγραπτη.
ρχιμ. Σωφρόνιος (Σαχάρωφ), γιος Σιλουανς θωνίτης, κδ. ερς Μονς Τιμίου Προδρόμου σσεξ, γγλία
ναδημοσίευση πό: http://h-agaph-panta-elpizei/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.