Ὁ π. Γεράσιμος Φραγκουλάκης εἶναι Ἀρχιμανδρίτης τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου, ὁ ὁποῖος ὑπηρετεῖ στὴν Ι. Μητρόπολη Γερμανίας καὶ συγκεκριμένα στὸ Ἀννόβερο. Ἔχει ἀναλάβει ἐσχάτως καὶ μάλιστα αὐτοβούλως ἐκπρόσωπος τύπου τοῦ Φαναρίου καὶ ἀπαντᾶ στὰ σχόλια ἐκεῖνα ποὺ δημοσιεύουμε τὰ θεωρεῖ ἐνοχλητικὰ ἢ προσβλητικὰ γιὰ τὸν Πατριάρχη. Μόνο ποὺ τὶς ὅποιες διαφωνίες ποὺ καταθέτει δὲν τὶς στέλνει σὲ μᾶς ἀλλὰ στὸ ἐπίσημο, ἔστω καὶ ἄτυπα, ἱστολόγιο τῶν θέσεων τοῦ Πατριαρχείου το Φῶς Φαναρίου. Ὡς ἐκ τούτου ἐμεῖς τοῦ ἀπαντᾶμε ἀπὸ τὴν δική μας ἔπαλξη. Καλοδεχούμενος συνομιλητὴς ὁ π. Γεράσιμος.
Μάλιστα μπορεῖ ὁ διάλογος αὐτὸς νὰ γίνει τὸ ὄχημα γιὰ τὴν προαγωγή του σὲ Ἐπίσκοπο. Βεβαίως ἡ ἐκλογή του περνᾶ πρῶτα ἀπὸ τὸν Μητροπολίτη Γερμανίας Αὐγουστῖνο. Δική του πρόβληση πρέπει νὰ εἶναι. Ἂς τὸ ἀποφασίσει... λοιπόν, πρῶτα αὐτὸς καὶ μετὰ βλέπουμε...
Ἡ ἀπάντησή μας στὸν π.Γεράσιμο
Ἐπειδὴ τὰ λόγια σας, π. Γεράσιμε, δὲν εἶναι θεολογία ἀλλὰ ἰδεολογικὴ ἀπολογητικὴ ὑπὲρ ἑνὸς οἰκουμενιστικοῦ project, ποὺ μεταχειρίζεται τὴ θεολογικὴ γλῶσσα ὡς καμουφλὰζ γιὰ νὰ ντύσει τὴν ἀλλοίωση τῆς Ὀρθόδοξης Πίστεως μὲ ρητορικὰ στολίδια, σᾶς ἀπαντοῦμε ἅπαξ, χωρὶς διάθεση γιὰ δευτερολογία. Δὲν θὰ ἐπανέλθω ὅσο καὶ ἂν προκληθῶ.
Ἐκ προοιμίου νὰ σᾶς πῶ γιὰ νὰ λύσω τὶς ὅποιες ἀπορίες σας ὀτι ἐργάσθηκα ἐπαγγελματικὰ στὸν τομέα τῆς Ἐπικοινωνίας καὶ τοῦ Μάρκετινγκ ἀλλὰ εἶχα τὴν εὐλογία νὰ ἔχω στὴν πορεία μου καλοὺς Δασκάλους καὶ πνευματικοὺς καθοδηγητὲς οἱ ὁποῖοι φρόντισαν νὰ ἐμπλουτίσουν τὶς θεολογικὲς καὶ ἱστορικὲς περὶ τὴν Ἐκκλησία γνώσεις μου ἀπὸ πολὺ νεαρὴ ἡλικία, ὥστε σήμερα νὰ τοὺς εὐγνωμονῶ διότι νιώθω αὐτάρκης γιὰ νὰ μπορῶ νὰ ἀντιμετωπίσω ἕναν διάλογο θεολογικοῦ περιεχομένου ἀκόμη καὶ μὲ ἕναν Θεολόγο ὑψηλοῦ ἐπιπέδου. Καὶ γιὰ νὰ ἔλθουμε στὸ θέμα μας:
Μάλιστα μπορεῖ ὁ διάλογος αὐτὸς νὰ γίνει τὸ ὄχημα γιὰ τὴν προαγωγή του σὲ Ἐπίσκοπο. Βεβαίως ἡ ἐκλογή του περνᾶ πρῶτα ἀπὸ τὸν Μητροπολίτη Γερμανίας Αὐγουστῖνο. Δική του πρόβληση πρέπει νὰ εἶναι. Ἂς τὸ ἀποφασίσει... λοιπόν, πρῶτα αὐτὸς καὶ μετὰ βλέπουμε...
Ἡ ἀπάντησή μας στὸν π.Γεράσιμο
Ἐπειδὴ τὰ λόγια σας, π. Γεράσιμε, δὲν εἶναι θεολογία ἀλλὰ ἰδεολογικὴ ἀπολογητικὴ ὑπὲρ ἑνὸς οἰκουμενιστικοῦ project, ποὺ μεταχειρίζεται τὴ θεολογικὴ γλῶσσα ὡς καμουφλὰζ γιὰ νὰ ντύσει τὴν ἀλλοίωση τῆς Ὀρθόδοξης Πίστεως μὲ ρητορικὰ στολίδια, σᾶς ἀπαντοῦμε ἅπαξ, χωρὶς διάθεση γιὰ δευτερολογία. Δὲν θὰ ἐπανέλθω ὅσο καὶ ἂν προκληθῶ.
Ἐκ προοιμίου νὰ σᾶς πῶ γιὰ νὰ λύσω τὶς ὅποιες ἀπορίες σας ὀτι ἐργάσθηκα ἐπαγγελματικὰ στὸν τομέα τῆς Ἐπικοινωνίας καὶ τοῦ Μάρκετινγκ ἀλλὰ εἶχα τὴν εὐλογία νὰ ἔχω στὴν πορεία μου καλοὺς Δασκάλους καὶ πνευματικοὺς καθοδηγητὲς οἱ ὁποῖοι φρόντισαν νὰ ἐμπλουτίσουν τὶς θεολογικὲς καὶ ἱστορικὲς περὶ τὴν Ἐκκλησία γνώσεις μου ἀπὸ πολὺ νεαρὴ ἡλικία, ὥστε σήμερα νὰ τοὺς εὐγνωμονῶ διότι νιώθω αὐτάρκης γιὰ νὰ μπορῶ νὰ ἀντιμετωπίσω ἕναν διάλογο θεολογικοῦ περιεχομένου ἀκόμη καὶ μὲ ἕναν Θεολόγο ὑψηλοῦ ἐπιπέδου. Καὶ γιὰ νὰ ἔλθουμε στὸ θέμα μας:
1. Ἡ Ὀρθοδοξία δὲν εἶναι διακοσμητικὸ στοιχεῖο γιὰ διαθρησκειακὰ συνέδρια
Ἡ Ὀρθοδοξία εἶναι Ἀλήθεια καὶ ὄχι ἄποψη. Εἶναι τὸ Σῶμα τοῦ Χριστοῦ καὶ ὄχι ἕνας "προνομιακὸς συνομιλητὴς" ἀνάμεσα σὲ ἑτερόκλητες θρησκευτικὲς φωνές.
Ἡ Ἐκκλησία δὲν ἔχει καμία ἀποστολὴ νὰ προσφέρει "σεβασμὸ στὴν ἑτερότητα" ὅταν αὐτὴ ἡ ἑτερότητα βλασφημεῖ τὴν Εὐχαριστία, ἀρνεῖται τὴν Ἱερωσύνη, δὲν ἔχει Ἱερὰ Παράδοση, χειροτονεῖ γυναῖκες, εὐλογεῖ γάμους ὁμοφυλοφίλων καὶ κοινωνεῖ ἀπίστους.
Δὲν ὀνομάζεται "ἀγάπη" ἡ σιωπὴ ἐνώπιον τῆς πλάνης. Ὀνομάζεται συνενοχή. Καὶ ὁ "διάλογος", ὅταν ἐπιτελεῖται σὲ λειτουργικὸ ἐκκλησιαστικὸ χῶρο, εἶναι ἐκτροπὴ ἀπὸ τὴν ἐκκλησιολογικὴ συνείδηση τῶν Πατέρων, ὄχι ἐξέλιξη καὶ πρόοδος!
Ἡ Ἐκκλησία δὲν ἔχει καμία ἀποστολὴ νὰ προσφέρει "σεβασμὸ στὴν ἑτερότητα" ὅταν αὐτὴ ἡ ἑτερότητα βλασφημεῖ τὴν Εὐχαριστία, ἀρνεῖται τὴν Ἱερωσύνη, δὲν ἔχει Ἱερὰ Παράδοση, χειροτονεῖ γυναῖκες, εὐλογεῖ γάμους ὁμοφυλοφίλων καὶ κοινωνεῖ ἀπίστους.
Δὲν ὀνομάζεται "ἀγάπη" ἡ σιωπὴ ἐνώπιον τῆς πλάνης. Ὀνομάζεται συνενοχή. Καὶ ὁ "διάλογος", ὅταν ἐπιτελεῖται σὲ λειτουργικὸ ἐκκλησιαστικὸ χῶρο, εἶναι ἐκτροπὴ ἀπὸ τὴν ἐκκλησιολογικὴ συνείδηση τῶν Πατέρων, ὄχι ἐξέλιξη καὶ πρόοδος!
2. Δὲν εἶναι οἰκουμενικότητα ἡ συμπροσευχὴ μὲ αἱρετικούς
Αὐτὸ ποὺ ἀποκαλεῖτε "συμμετοχὴ" σὲ ἐκδηλώσεις, εἶναι ἀκριβῶς ὅ,τι καταδίκασαν οἱ Ἱεροὶ Κανόνες: συμμετοχὴ σὲ κοινὲς προσευχὲς μὲ αἱρετικούς, χωρὶς μετάνοια καὶ ἀναγνώριση τῆς πλάνης τους.
Ὁ Πατριάρχης μας, δυστυχῶς, συμπροσεύχεται καὶ παρακάθεται μαζὶ μὲ Λουθηρανούς, Ἀγγλικανούς, Προτεστάντες ὅλων τῶν ἀποχρώσεων, χάριν τῶν δημοσίων σχέσεων. Τὸ χειρότερο ὡστόσο εἶναι ὅτι ὀρθόδοξοι ποὺ ἀνήκουν στὸ κλίμα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ἀφήνουν νὰ μεταλαμβάνουν οἱ αἱρετικοί, μὲ πρόσχημα τὴν "ἀγάπη". Αὐτὸ δὲν εἶναι μαρτυρία. Δὲν εἶναι θεία οἰκονομία. Εἶναι παραχάραξη.
Ἀγάπη χωρὶς ἀλήθεια εἶναι ψεύτικη. Καὶ ἐσεῖς, προφανῶς, φαίνεται πὼς δὲν ξέρετε οὔτε ποῦ τελειώνει ἡ φιλανθρωπία, οὔτε ποῦ ἀρχίζει ἡ δογματικὴ προδοσία.
Ὁ Πατριάρχης μας, δυστυχῶς, συμπροσεύχεται καὶ παρακάθεται μαζὶ μὲ Λουθηρανούς, Ἀγγλικανούς, Προτεστάντες ὅλων τῶν ἀποχρώσεων, χάριν τῶν δημοσίων σχέσεων. Τὸ χειρότερο ὡστόσο εἶναι ὅτι ὀρθόδοξοι ποὺ ἀνήκουν στὸ κλίμα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ἀφήνουν νὰ μεταλαμβάνουν οἱ αἱρετικοί, μὲ πρόσχημα τὴν "ἀγάπη". Αὐτὸ δὲν εἶναι μαρτυρία. Δὲν εἶναι θεία οἰκονομία. Εἶναι παραχάραξη.
Ἀγάπη χωρὶς ἀλήθεια εἶναι ψεύτικη. Καὶ ἐσεῖς, προφανῶς, φαίνεται πὼς δὲν ξέρετε οὔτε ποῦ τελειώνει ἡ φιλανθρωπία, οὔτε ποῦ ἀρχίζει ἡ δογματικὴ προδοσία.
3. Ὁ διάλογος δὲν εἶναι θέσφατο. Ἡ ἀλήθεια εἶναι!
Μᾶς μιλᾶτε γιὰ τὸν Μέγα Βασίλειο, τὸν Χρυσόστομο, τὸν Φώτιο... Μὰ δὲν ντρέπεστε νὰ ἀναφέρετε Ἁγίους ποὺ πολέμησαν τὴν αἵρεση μέχρι θανάτου, γιὰ νὰ δικαιολογήσετε τὸ στρογγύλεμα τῆς Ἀλήθειας καὶ τὴν ἀπενοχοποίηση τῶν πλανῶν;
Ὁ Μέγας Φώτιος ποὺ ἐσεῖς ἐπικαλεῖστε, κατακεραύνωσε τὸν Παπισμὸ γιὰ τὴν προσθήκη τοῦ Filioque καὶ τὰ πρωτεῖα τοῦ Πάπα. Δὲν πῆγε νὰ τοῦ δώσει "φιλὶ ἀγάπης". Τοῦ ἔστειλε Ὅρο Καταδίκης. Μὴ χρησιμοποιεῖτε τοὺς Πατέρες γιὰ νὰ στηρίξετε τὴν ροπὴ πρὸς τὸν μεταπατερικὸ νεοεκκλησιαστικισμὸ ποὺ εἰσῆλθε ἐσχάτως στὴν Ἐκκλησία μας καὶ κάποιοι τὸν ὑπηρετοῦν πιστά.
Ὁ Μέγας Φώτιος ποὺ ἐσεῖς ἐπικαλεῖστε, κατακεραύνωσε τὸν Παπισμὸ γιὰ τὴν προσθήκη τοῦ Filioque καὶ τὰ πρωτεῖα τοῦ Πάπα. Δὲν πῆγε νὰ τοῦ δώσει "φιλὶ ἀγάπης". Τοῦ ἔστειλε Ὅρο Καταδίκης. Μὴ χρησιμοποιεῖτε τοὺς Πατέρες γιὰ νὰ στηρίξετε τὴν ροπὴ πρὸς τὸν μεταπατερικὸ νεοεκκλησιαστικισμὸ ποὺ εἰσῆλθε ἐσχάτως στὴν Ἐκκλησία μας καὶ κάποιοι τὸν ὑπηρετοῦν πιστά.
4. Ἡ Ἐκκλησία δὲν εἶναι ΝΠΙΔ γιὰ δημόσιες σχέσεις
Τὸ ἔχουμε καταλάβει πιά. Ὅλη αὐτὴ ἡ θεολογία τοῦ "διαλόγου", δὲν ἔχει οὔτε ἴχνος Χριστοκεντρικότητας. Δὲν εἶναι πίστη. Εἶναι θεσμικὴ σκοπιμότητα καὶ γεωπολιτικὴ ἰδιοτέλεια. Ὁ στόχος δὲν εἶναι ἡ σωτηρία τῶν ψυχῶν ἀλλὰ ἡ διπλωματικὴ ἀνέλιξη, τὰ προσκυνήματα τῶν ἡγετῶν, οἱ βραβεύσεις ἀπὸ think tanks καὶ διεθνῆ forum καὶ τὸ κυριότερο: ἡ ἐπιβίωση τοῦ Φαναρίου,για τὸ ὁποῖο κάποιοι ἀπὸ μᾶς δώσαμε κάποτε σκληρὲς μάχες,για νὰ στρέψουμε τὸ ἑλληνικὸ ποίμνιο πρὸς τὰ ἐκεῖ καὶ νὰ τὸ ἐνισχύσουμε . Ἀλλὰ μᾶς ἀντάμειψαν μὲ τὸν χειρότερο τρόπο ὅταν τολμήσαμε νὰ τοὺς τὰ ψάλλουμε γιὰ τὰ τραγικὰ λάθη τους καὶ τὴ διχόνοια ποὺ ἔσπειραν στὴν Ὀρθοδοξία μόνο καὶ μόνο γιὰ νὰ ἐπιβιώσουν καὶ νὰ ἐπικρατήσουν αὐτοὶ ἔναντι ὅλων.
Καὶ ἐσεῖς, π. Γεράσιμε, ἐν γνώσῃ ἢ ἐν τῇ ἀφελείᾳ σας , λειτουργεῖτε καὶ πράττετε ὡς ὀνειροπόλος ἐντολοδόχος αὐτοῦ τοῦ "πνευματικοῦ ΝΑΤΟ".Δεν σᾶς ἀδικῶ. Μπορεῖ ὅλο αὐτὸ νὰ βγεῖ σὲ καλὸ καὶ νὰ σᾶς δοῦμε σύντομα καὶ Ἐπίσκοπο. Χωρὶς νὰ σᾶς ξέρω ἀπὸ τὸν μεταξύ μας διάλογο σᾶς κόβω ὡς πολὺ πιὸ ἄξιο καὶ κατηρτισμένο θεολογικὰ ἀπὸ μερικοὺς ἤδη προαχθέντες μὲ μόνο προσόν τους τὴν ἀφωνία καὶ τήν... ἐξάρτηση!
Καὶ ἐσεῖς, π. Γεράσιμε, ἐν γνώσῃ ἢ ἐν τῇ ἀφελείᾳ σας , λειτουργεῖτε καὶ πράττετε ὡς ὀνειροπόλος ἐντολοδόχος αὐτοῦ τοῦ "πνευματικοῦ ΝΑΤΟ".Δεν σᾶς ἀδικῶ. Μπορεῖ ὅλο αὐτὸ νὰ βγεῖ σὲ καλὸ καὶ νὰ σᾶς δοῦμε σύντομα καὶ Ἐπίσκοπο. Χωρὶς νὰ σᾶς ξέρω ἀπὸ τὸν μεταξύ μας διάλογο σᾶς κόβω ὡς πολὺ πιὸ ἄξιο καὶ κατηρτισμένο θεολογικὰ ἀπὸ μερικοὺς ἤδη προαχθέντες μὲ μόνο προσόν τους τὴν ἀφωνία καὶ τήν... ἐξάρτηση!
5. Ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ δὲν ἐκβιάζεται μὲ "σύγχρονα δεδομένα"
Ἡ Ὀρθοδοξία δὲν προσαρμόζεται στὶς ἀλλαγὲς τοῦ κόσμου, οὔτε κάνει ἐπανεκκίνηση κάθε 10 χρόνια γιὰ νὰ δείξει "ἐπικαιρότητα". Τὸ Εὐαγγέλιο εἶναι αἰώνιο καὶ ἀμετάβλητο. Δὲν ξαναγράφεται γιὰ χάρη τῶν ΜΚΟ καὶ τῶν δεξιώσεων.
Τολμήσατε νὰ φέρετε ἀκόμη καὶ τὸν Χριστὸ ὡς "πρότυπο ἑνότητας" γιὰ νὰ δικαιολογήσετε λειτουργικὲς πράξεις μὲ γυναῖκες-κληρικούς!
Ὁ Χριστὸς δὲν ἐκάλεσε σὲ συμπροσευχὴ τοὺς Φαρισαίους, οὔτε κοινωνοῦσε μαζί τους γιὰ νὰ "μαρτυρήσει". Τοὺς ἀποστόμωσε μὲ τὴν Ἀλήθεια καὶ μετὰ κάλεσε ὅλους: "Μετανοεῖτε". Δὲν εἶπε: "Ἐλᾶτε νὰ τὰ βροῦμε".
Τολμήσατε νὰ φέρετε ἀκόμη καὶ τὸν Χριστὸ ὡς "πρότυπο ἑνότητας" γιὰ νὰ δικαιολογήσετε λειτουργικὲς πράξεις μὲ γυναῖκες-κληρικούς!
Ὁ Χριστὸς δὲν ἐκάλεσε σὲ συμπροσευχὴ τοὺς Φαρισαίους, οὔτε κοινωνοῦσε μαζί τους γιὰ νὰ "μαρτυρήσει". Τοὺς ἀποστόμωσε μὲ τὴν Ἀλήθεια καὶ μετὰ κάλεσε ὅλους: "Μετανοεῖτε". Δὲν εἶπε: "Ἐλᾶτε νὰ τὰ βροῦμε".
6. Ὁ Χριστόδουλος ἦταν ἀληθινὸς ποιμένας, ὄχι διπλωμάτης
Προσπαθήσατε νὰ βάλετε στὸ ἴδιο καλάθι τὸν Πατριάρχη Βαρθολομαῖο μὲ τὸν μακαριστὸ Μεγάλο Ἀρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο. Μὴ διανοεῖστε.Και οὔτε νὰ τὸ ξανακάνετε! Σᾶς τὸ εἶπα καὶ στὴν τελευταία ἐπικοινωνία μας.
Ὁ Χριστόδουλος πῆγε στὴ Ρώμη ὡς Ἕλληνας Ἀρχιεπίσκοπος, ὄχι γιὰ συμπροσευχὴ ἢ γιὰ ἀνταλλαγὴ μυστηρίων, ἀλλὰ γιὰ νὰ ἀπαιτήσει ἀπολογία γιὰ τὸ 1054, νὰ ἀναδείξει τὴν ἐθνικὴ παράδοση, καὶ νὰ καταδείξει τὸ σχίσμα ὡς ὑπαρκτό. Καὶ ὅλα αὐτὰ τὰ ἔκανε μὲ ἀρχοντιά. Πῆγε ὡς ἰσότιμος. Δὲν τοὺς ἐπέτρεψε νὰ τὸν ταπεινώσουν ὅπως ἔκαναν οἱ Καθολικοὶ στὸν Πατριάρχη μας στὴν κηδεία του Φραγκίσκου καὶ στὴν ἐνθρόνιση τοῦ Λέοντα ποὺ τὸν εἶχαν μὲ τὸ μπουλούκι. Τὰ εἴδαμε ὅλα αὐτὰ καὶ πονέσαμε!
Ὁ Χριστόδουλος δὲν κάθισε νὰ κοινωνήσει μὲ Καθολικούς. Δὲν ἔβαλε οὔτε μανδύα, οὔτε ὠμοφόριο καὶ πετραχήλι μπροστά τους. Καὶ ὅταν τοῦ τὸ πρότειναν ὅταν πῆγε στὸ Βατικανὸ εἶπε εὐγενικὰ ΟΧΙ! Ὁ Χριστόδουλος δὲν φωτογραφήθηκε καὶ δὲν εὐλόγησε γυναῖκες "ἐπισκόπους". Καὶ τὸ κυριότερο: εἶχε ποιμαντικὸ ἔργο, ὄχι διπλωματικὰ φλὲρτ μὲ τὰ Ἡνωμένα Ἔθνη.Μιλούσε στὴν ψυχὴ καὶ στὴν καρδιὰ τῶν πιστῶν! καὶ σήμερα 18 σχεδὸν χρόνια ἀπὸ τὴν κοίμησή Του ὁ λαός μας τὸν ἀναζητᾶ, τὸν ψάχνει! Ἐνῷ οἱ ἐχθροί Του ἀκόμη καὶ νεκρὸ τὸν τρέμουν!
Εὐτυχῶς γιὰ σᾶς δὲν ζεῖ ὁ Στυλιανός, ὁ Ἀναστάσιος, ὁ Χριστόδουλος. Δυστυχῶς γιά μᾶς.
Δὲν ἀπομένει μόνο νὰ σᾶς θυμίσουμε τί ἔλεγε ὁ μέγας Στυλιανὸς ὅταν στὴν δογματική του δεινότητα κοροϊδεύοντας σας, σᾶς ἔλεγε:
"Ἄι στὸ διάλογο μὲ τὸν Πάπα". Ἐννοῶντας στό...διάολο!
Αὐτὸς σὰν πρόεδρος τότε τοῦ ΠΣΕ τοὺς εἶχε καταλάβει ὅσο κανείς !!Δυστυχῶς γιὰ μᾶς δὲν ὑπάρχει οὔτε αὐτός.
Μόνο ποὺ αὐτὸ ποὺ ἐσεῖς θεωρεῖτε ὡς διάλογο δὲν εἶναι διάλογος,αλλά κάτι πολὺ παραπάνω ἀπὸ διάλογος.
Καὶ σὲ κανένα διάλογο – ἂν εἶναι διάλογος -δὲν ἔχουμε λειτουργικὲς πράξεις – συμπροσευχές – συμμετοχὴ στὴ Θ. λατρεία.
Ὁ Χριστόδουλος πῆγε στὴ Ρώμη ὡς Ἕλληνας Ἀρχιεπίσκοπος, ὄχι γιὰ συμπροσευχὴ ἢ γιὰ ἀνταλλαγὴ μυστηρίων, ἀλλὰ γιὰ νὰ ἀπαιτήσει ἀπολογία γιὰ τὸ 1054, νὰ ἀναδείξει τὴν ἐθνικὴ παράδοση, καὶ νὰ καταδείξει τὸ σχίσμα ὡς ὑπαρκτό. Καὶ ὅλα αὐτὰ τὰ ἔκανε μὲ ἀρχοντιά. Πῆγε ὡς ἰσότιμος. Δὲν τοὺς ἐπέτρεψε νὰ τὸν ταπεινώσουν ὅπως ἔκαναν οἱ Καθολικοὶ στὸν Πατριάρχη μας στὴν κηδεία του Φραγκίσκου καὶ στὴν ἐνθρόνιση τοῦ Λέοντα ποὺ τὸν εἶχαν μὲ τὸ μπουλούκι. Τὰ εἴδαμε ὅλα αὐτὰ καὶ πονέσαμε!
Ὁ Χριστόδουλος δὲν κάθισε νὰ κοινωνήσει μὲ Καθολικούς. Δὲν ἔβαλε οὔτε μανδύα, οὔτε ὠμοφόριο καὶ πετραχήλι μπροστά τους. Καὶ ὅταν τοῦ τὸ πρότειναν ὅταν πῆγε στὸ Βατικανὸ εἶπε εὐγενικὰ ΟΧΙ! Ὁ Χριστόδουλος δὲν φωτογραφήθηκε καὶ δὲν εὐλόγησε γυναῖκες "ἐπισκόπους". Καὶ τὸ κυριότερο: εἶχε ποιμαντικὸ ἔργο, ὄχι διπλωματικὰ φλὲρτ μὲ τὰ Ἡνωμένα Ἔθνη.Μιλούσε στὴν ψυχὴ καὶ στὴν καρδιὰ τῶν πιστῶν! καὶ σήμερα 18 σχεδὸν χρόνια ἀπὸ τὴν κοίμησή Του ὁ λαός μας τὸν ἀναζητᾶ, τὸν ψάχνει! Ἐνῷ οἱ ἐχθροί Του ἀκόμη καὶ νεκρὸ τὸν τρέμουν!
Εὐτυχῶς γιὰ σᾶς δὲν ζεῖ ὁ Στυλιανός, ὁ Ἀναστάσιος, ὁ Χριστόδουλος. Δυστυχῶς γιά μᾶς.
Δὲν ἀπομένει μόνο νὰ σᾶς θυμίσουμε τί ἔλεγε ὁ μέγας Στυλιανὸς ὅταν στὴν δογματική του δεινότητα κοροϊδεύοντας σας, σᾶς ἔλεγε:
"Ἄι στὸ διάλογο μὲ τὸν Πάπα". Ἐννοῶντας στό...διάολο!
Αὐτὸς σὰν πρόεδρος τότε τοῦ ΠΣΕ τοὺς εἶχε καταλάβει ὅσο κανείς !!Δυστυχῶς γιὰ μᾶς δὲν ὑπάρχει οὔτε αὐτός.
Μόνο ποὺ αὐτὸ ποὺ ἐσεῖς θεωρεῖτε ὡς διάλογο δὲν εἶναι διάλογος,αλλά κάτι πολὺ παραπάνω ἀπὸ διάλογος.
Καὶ σὲ κανένα διάλογο – ἂν εἶναι διάλογος -δὲν ἔχουμε λειτουργικὲς πράξεις – συμπροσευχές – συμμετοχὴ στὴ Θ. λατρεία.
Καὶ ἂν συνδυάσει κανεὶς αὐτὰ ποὺ λέει καὶ ὁ Σεβ. Ἀμερικῆς, τὸ νὰ λαμβάνουν δηλαδὴ θεία κοινωνία οἱ προτεστάντες καὶ οἱ Ρκαθολικοί ....τότε μιλᾶμε γιὰ πλήρη ἕνωση, ἄνευ ἀποφάσεων Οἰκουμενικῆς Συνόδου ἢ ἔστω μιᾶς Συνόδου!!Μόνο οἱ ἅγιοι εἶναι οἰκουμενικοί.Δεν γίνεται νὰ τὰ ἅγια τὰ δίνετε καὶ νὰ τὰ μπερδεύετε στὰ μάτια τῆς ὑφηλίου μὲ ὅτι προτεσταντικὸ σημάδι ἢ σκουπίδι βρεθεῖ στὸ δρόμο σας.Δεν εἶστε λοιπὸν οἰκουμενικοί.Είστε εἰκονικοί. Ὅλα γιὰ τὸ θεαθῆναι καὶ τὴν πρόσκαιρη δόξα. Ἡ ὁποία ὅμως εἶναι καταδικασμένη γιατί εἶναι ναὶ σὰν τὰ γάλατα Νουνοῦ ....Ἔχει ἡμερομηνίες λήξεως.Και αὐτὴ πλησιάζει.
7. Ἡ Ἐκκλησία εἶναι Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολική. Δὲν εἶναι ΜΚΟ
Ἂν ἐσεῖς βλέπετε τὴν Ἐκκλησία ὡς "ἐργαλεῖο εἰρήνης" καὶ "ἀνοικτότητα στὴν ἑτερότητα", τότε καλύτερα νὰ πᾶτε νὰ ἐνταχθεῖτε σὲ κάποιο παγκόσμιο φόρουμ. Ἡ Ἐκκλησία εἶναι κιβωτὸς σωτηρίας, ὄχι ὄχημα πολιτιστικοῦ διαλόγου. Κι ἂν αὐτὸ τὸ ἔχετε ξεχάσει, ἡ Ἱστορία θὰ τὸ θυμίσει μὲ νέους Φώτιους, νέους Γρηγορίους Παλαμάδες, καὶ νέους Μάρκους Εὐγενικούς.
Ἡ οἰκουμενικότητα, εἴπατε, εἶναι ἔργο ἁγιότητας. Συμφωνοῦμε.
Γι’ αὐτὸ οἱ Ἅγιοι μιλοῦν γιὰ Πίστη, ὄχι γιὰ "συνύπαρξη".
Γι’ αὐτὸ ὁ Ἅγιος Μᾶρκος ὁ Εὐγενικὸς ἀρνήθηκε τὸν ψευτοδιάλογο τῆς Φερράρας.
Γι’ αὐτὸ ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλὸς ἀποκαλοῦσε τοὺς παπικοὺς "καταραμένους".
Γι’ αὐτὸ ὁ Ἅγιος Παΐσιος καταδίκασε τὶς συμπροσευχές.
Ἡ Ἐκκλησία δὲν ἀνήκει σὲ ἀνθρώπους, οὔτε σὲ θρόνους, οὔτε σὲ συστήματα.
Ἀνήκει στὸν Χριστό. Καὶ σὲ Ἐκεῖνον θὰ δώσετε θὰ δώσουμε ὅλοι λόγο.
Μὴ πλανᾶσθε· Θεὸς οὐ μυκτηρίζεται· ὃ γὰρ ἐὰν σπείρῃ ἄνθρωπος, τοῦτο καὶ θερίσει. (Γαλ. 6,7)
Ἡ οἰκουμενικότητα, εἴπατε, εἶναι ἔργο ἁγιότητας. Συμφωνοῦμε.
Γι’ αὐτὸ οἱ Ἅγιοι μιλοῦν γιὰ Πίστη, ὄχι γιὰ "συνύπαρξη".
Γι’ αὐτὸ ὁ Ἅγιος Μᾶρκος ὁ Εὐγενικὸς ἀρνήθηκε τὸν ψευτοδιάλογο τῆς Φερράρας.
Γι’ αὐτὸ ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλὸς ἀποκαλοῦσε τοὺς παπικοὺς "καταραμένους".
Γι’ αὐτὸ ὁ Ἅγιος Παΐσιος καταδίκασε τὶς συμπροσευχές.
Ἡ Ἐκκλησία δὲν ἀνήκει σὲ ἀνθρώπους, οὔτε σὲ θρόνους, οὔτε σὲ συστήματα.
Ἀνήκει στὸν Χριστό. Καὶ σὲ Ἐκεῖνον θὰ δώσετε θὰ δώσουμε ὅλοι λόγο.
Μὴ πλανᾶσθε· Θεὸς οὐ μυκτηρίζεται· ὃ γὰρ ἐὰν σπείρῃ ἄνθρωπος, τοῦτο καὶ θερίσει. (Γαλ. 6,7)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου