8 Ιουλ 2025

Κωμωδία ἤ τραγωδία; Ἕνας ἀνίερος θίασος σὲ ἱερό τόπο

Γράφει ο Γεώργιος Κ.  Τζανάκης

«Παιδιαὶ αὗται κατὰ τῶν Ἐκκλησιῶν τοῦ Θεοῦ παιζόμεναι πρὸς τὸ αὐτῶν συμφέρον…» ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ PG 32.936

Ἐπειδὴ ὅλα ὅσα συμβαίνουν δὲν χρήζουν ἐρμηνείαςδιότι εἶναι πασιφανὴπροκλητικὰ γιὰ τὴν λογικὴσκανδαλώδη καὶ ἀνυπόφορα γιὰ τὴν συνείδησιθὰἐστιάσω σὲ λίγα ἐκ τῶν ὅσων ἔχουν λεχθῇ.

Ἀναφέρομαι στὴν ἐπίσκεψι τοῦ κ. Μητσοτάκη στὸ Ἅγιον Ὄρος. Ἐπειδὴ ὁ κ. Μητσοτάκης εἶναι αὐτὸ ποὺ εἶναι, καὶ κάνει αὐτὸ ποὺ κάνει κατ᾿ ἐντολὴν αὐτῶν ποὺ φρόντισαν νὰ εἶναι αὐτὸ ποὺ εἶναι, ἀφήνουμε, πρὸς τὸ παρὸν, στὴν ἄκρη τὶς…

πράξεις καὶ τὰ λόγια του, κατὰ τὴν ἐπίσκεψί του αὐτήν. Μένουμε στοὺς ἁγιορεῖτες πατέρες, τὶς ἐνέργειες καὶ τὰ λόγια τους. Μιὰ μικρὴ λεπτομέρεια εἶναι ὅτι 9 ἡγούμενοι παρευρέθησαν στὴν ὑποδοχή του, ἄρα ἔλειπαν 11ἡγούμενοι, καὶ δύο ἀντιπρόσωποι μονῶν, τῶν ὁποίων δὲν παρευρίσκοντο οἱ ἡγούμενοι, παρότι ἠ προπαγάνδα τοῦ Μαξίμου ἀναφέρει ὅτι παρεβρέθησαν 20 ἡγούμενοι καὶ 20 ἀντιπροσωποι. (Ἐνημερωτικὸ σημείωμα για τὴν ἐπίσκεψι τοῦ Πρωθυπουργοῦ Κυριακου Μητσοτάκη στὸ Ἅγιον ὄρος. 4 Ἰουλίου 2025) [1] 

Κατὰ τὴν ὑποδοχὴ τοῦ κ.Μητσοτάκη ἀκούστηκαν καὶ τὰ ἐξῆς:

«Ἐξοχότατε κύριε Πρωθυπουργέ, … ὑποδεχόμεθα μετὰ χαρᾶς καὶ τιμῆς ἐξαιρέτου τὴν ὑμετέραν ἐξοχότητα, μετὰ τῆς ἐκλεκτῆςἀκολουθίας ὑμῶν ἐν τῷ πανσέπτῳ ἱερῷ ναῷ τοῦ Πρωτάτου …» [ὅ.π.]

Αὐτὰ τὰ λέει ὁ «ἅγιος Πρῶτος» τοῦ  Ἅγίου Ὄρους στὸν … κ. Μητσοτάκη καὶ ἐκφράζει διὰ τοῦ λόγου  τὴν «χαρᾶ καὶ τὴν τιμὴ» τῶν 9 ἡγουμένων καὶ τῶν ὑπολοίπων καλογήρων ποὺ παρευρίσκοντο καὶ ὑπεδέχοντο τν κ. Μητσοτάκη καὶ «τὴν ἐκλεκτὴ ἀκολουθία του». Τί ἀκριβῶς τοὺς προκαλεῖ χαρᾶ καὶ ἐξαίρετον τιμή ἀπὸ τὴν παρουσία τοῦ κ. Μητσοτάκη; Στὸν Ἑλληνικὸ λαὸ, στὴν τεραστία πλειοψηφία του, ἡ παρουσία αὐτοῦ τοῦ προσώπου προκαλεῖ ἀποστροφὴ, ἀηδία καὶ ἀποτροπιασμό. Καὶ αὐτὸ ὄχι γιὰ λόγους κομματικοὺς, οὔτε προσωπικοὺς. Εἶναι ὁ ἄνθρωπος ποὺ ἐργάζεται γιὰ τὴν διάλυσι τῆς Πατρῖδος, τὸ ξεπούλημα τῶν πάντων, τὴν οἰκονομικὴ ἀλλὰ καὶ βιολογικὴ ἐξαφάνησι τῶν Ἑλλήνων καὶ τὴν μετατροπὴ τῆς χῶρας σὲ ἕναπολυπολιτισμικ χῶρο (κατὰ δημόσια δήλωσή του) μὲ τὴν εἰσαγωγὴ καὶ διασπορὰ ἀλλοφύλων ἐντὸς τῆς Ἑλλάδος ( ἡ Κρήτη ἔχει γίνει ὁ κυριώτερος τόπος εἰσόδου, πλέον).

Ἴσως οἱ μοναχοὶ αὐτοὶ, ξένοι τοῦ κόσμου καὶ τῆς σαρκός, συνεχῶς μόνοι πρὸς μόνον τὸν Θεὸν προσευχόμενοι, ἀσκητεύοντες κατὰ πάντα  καὶ ἔχοντες τὸν νοῦν μονίμως εἰς τὰ ἄνω, πως καὶ ὅλη τὴν ζωή τους, δὲν γνωρίζουν ὅλα αὐτά, καὶ αἰσθάνονται χαρὰ καὶ μεγίστη τιμὴ ποὺ τοὺς ἐπεσκέφθη ὁ κ. πρωθυπουργὸς, καθότι σέβονται τοὺς «θεσμούς», ὅπως λένε!!! Ὁ μέγας Βασίλειος δὲν ἐσέβετο τοὺς θεσμοὺς , ὅταν ἔλεγε στὸν Ἰουλιανὸ τὸν παραβάτη ὅτι τρομάζει ὅταν σκέφτεται ὅτι φοράει (ὁ Ἰουλιανός) τὴν αὐτοκρατορικὴ πορφυρίδα καὶ στολίζεται μὲ βασιλικὸ στέμμα ἡ ἄτιμη κεφαλή τουτὸ ὁποῖον, ὅταν δὲν ὑπάρχει εὐσέβεια καθιστᾷ τὴν βασιλεία ὄχι ἔντιμη ἀλλὰ ἄτιμη;

«Ἐγὼ μὲν γὰρ τρόμῳ πολλῷ συνέχομαι ὅταν λάβω κατὰ νοῦν πορφυρίδα σε περιβεβλῆσθαι, στεφάνῳ δέ  σου κοσμεῖσθαι τὴν ἄτιμον κεφαλήν, ὅπερ δίχα εὐσεβείας οὐκ ἔντιμον, ἀλλ' ἄτιμον τὴν βασιλείαν καθίστησιν»ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ PG 32.

Ἀλλὰ ὁ χαρακτήρας αὐτοῦ τοῦ γραφτοῦ δὲν εἶναι τέτοιος ὥστε νὰ χρειαστοῦμε πατερικὴ καὶ γραφικὴ τεκμηρίωσι, ἡ ὁποία εἶναι ἀτελείωτη, ὅταν συμβαίνουν τέτοιες προφανεῖς ἐκπτώσεις καὶ προδοσίες ἀπὸ τοὺς ἐκλεκτοὺς τῆς Ἐκκλησίας. 

Συνεχίζει ὁ τῆς ἐρήμου πολίτης: 

«Ἐξοχότατε, … τὸ Ἅγιον ρος… δοξάζει τὴν εὔφορον καὶ προστάτην αὐτοῦ κυρίαν Θεοτόκον καὶ ἐπικαλεῖται τὴν χάριν καὶ εὐλογία αὐτῆς ἐφ᾿ ὑμᾶς προσωπικῶς καὶ τοῖς οἰκείοις καὶ συνεργάτες μῶν» [ὅ.π.

Ἄν ἔβγαινε ποτὲ ἀπὸ τὴν ἀπομόνωσι τοῦ σπηλαίου του καὶ συναντοῦσε κάποιον κοσμικὸ ἄνθρωπο, ἴσως μάθαινε, ὅτι ὁ λαμπρὸς ἐπισκέπτης του, ἔχει «σχέσι»μὲ τὴν κυρία Θεοτόκο, δὲν τὴν ἀγνοεῖ, καὶ ὅτι οἱ συνεργάτες του (ἡ κ. Μενδώνη ποὺ ὑποδύεται τὴ ὑπουργὸ Πολιτισμοῦ, πως καὶ ἡ Θεοσοφίστρια κ. Τσιάρα, τῆς ὀποίας ἀνανέωσε τὴν θητεία μέχρι τὸ 2030 ὡς διευθύντριας τῆς Ἐθνικῆς Πινακοθήκης) ἔκαναν καὶ ἔκθεσι στὴν Ἐθνικὴ Πινακοθήκη ὅπου τίμησαν καὶ τὴν κυρία Θεοτόκο -καὶ ἄλλους ἁγίους τῆς Ἐκκλησίας- κθέτοντας στὸ κοινὸ τὶς εἰκόνες τους, μάλλον πρὸς «πνευματικὴν ἀναγέννησιν τους»,πως ἀναφέρει παρακάτω στὴν προσφώνησί του ὁ Πρῶτος. Φαίνεται δὲν τὰ γνωρίζει αὐτά. Καλὸ θὰ ἦτο οἱ ἁγιορεῖτες πατέρες νὰ ἔχουν κάποια ἐπαφὴ μὲ τὴν πραγματικότητα ποὺ ζεῖ ὁ ἑλληνικὸς λαός, γιὰ νὰ ἀναφέρονται καὶ σὲ αὐτὴν

Ἄν κάποιος ὕβριζε καὶ γελοιοποιοῦσε τὴν μητέρα τους ἤ τὸν πατέρα τους ἤ τὸ σόϊ τους θὰ τὸν δεχόταν μὲ «χαρά» καὶ ἀγαλίασι καὶ θὰ αἰσθάνοντο «ἰδιαιτέρα τιμὴ» ἀπὸ τὴν παρουσία του; Ἴσως, λόγῳ τῆς πνευματικῆς τους ἀνωτερότητος νὰ τὸ ἔκαναν καὶ αὐτό, πράγμα ἀπλησίαστο γιὰ ἐμᾶς τοὺς φιλοΰλους καὶ ἐμπαθεῖς, ἀλλὰ ὅταν γελοιοποιεῖται καὶ διαπομπεύεται ἡ ἴδια ἡ Θεοτόκος, ἡ φορος τοῦ Ἁγίου Ὄρους, δὲν νοιώθουν τὴν ἀνάγκη κάτι νὰ ποῦν γι᾿ αὐτό, αὐτοὶ, ποὺ δηλώνουν παιδιά της;

Μᾶς παραξενεύει τὸ ὅτι, ἀντιθέτως, θεωροῦν ἔνδειξι σεβασμοῦ καὶ μόνον τὴν παρουσία τοῦ κ. Μητσοτάκη μέσα στὸν ναὸ ὅπου φυλάσσεται ἡ θαυματουργὸς εἰκῶν τῆς Παναγίας Ἄξιον Ἐστί.

«Ἡ παρουσία τῆς ὑμετέρας ἐξοχότητος ἐν τῷ παλαιφάτῳ τούτῳ ἱερῷ ναῷ, ἔνθα ἐν τῷ ἱερῷ διαφυλάττεται ἡ ἐφέστιος θαυματουργὸς εἰκῶν τῆς παναγίας Ἄξιον Ἐστί, ἀποτελεῖ δι᾿ ἡμς ἔνδειξι σεβασμοῦ…» [ὅ.π.]

Ὁ ὑβριστὴς τῆς Θεοτόκου καὶ πάντων τῶν ἁγίων, ὁ πολέμιος τῆς πίστεως, αὐτὸς ποὺ ἔκλεισε τὶς ἐκκλησιές, ποὺ ἐδίωξε ἐπισκόπους, ἱερεῖς, καὶ τὸν πιστὸ λαό, ποὺ συκοφάντησε τὰ μυστήρια ὡς φορεῖς μολυσμοῦ, ποὺ ἀπαγόρευσε τὴν θεία λειτουργία καὶ τὴν προσκύνησι τῶν ἱερῶν εἰκόνων, ποὺ μετέθεσε τὸν ἑορτασμὸ τοῦ Πάσχα, ποὺ νομοθέτησε τὸν κιναιδονόμο, εἰσέρχεται στὸν ναὸ καὶ αὐτὸ ἐκλαμβάνεται ἀπὸ τοὺς ἁγίους αὐτοὺς πατέρες ὡς ἔνδειξις σεβασμοῦ; Δηλαδὴ ἄν ἔμπαινε ὁ ἴδιος ὁ διάβολος μέσα στὸν ναὸ (ποὺ μπαίνει βεβαίως ὅταν τοῦ δίδεται τὸ δικαίωμα, ἀπὸ τὶς μαρτίες μας) θὰ τὸ θεωροῦσαν ἔνδειξι σεβασμοῦ ἐκ μέρους τοῦ διαβόλου;

νῷ στοὺς ἀπλοὺς χριστιανοὺς, τὸ νὰ βλέπουν τὸν ἄνθρωπο αὐτὸν μέσα στὸν ναὸ ἐνώπιον τῆς εἰκόνος τῆς Θεοτόκου τοὺς φέρνει στὸ νοῦ τὴν ρῆσι : «Τὸ βδέλυγμα τῆς ἐρημώσεως ἐστς ἐν τόπῳ ἁγίῳ»(Ματθ. 24,15), γιατί ἀπὸ αὐτοὺς τοὺς ἁγιορεῖτες πατέρες ἐκλαμβάνεται ς «ἔνδειξις σεβασμοῦ»; Τί παρεμβάλεται καὶ ἀλλάζει τὴν ἀξιολόγησι τοῦ γεγονότος; Εἶναι ἐπαρκὴς ἡ ἐξήγησις κάποιων ὅτι ἡ πόσχεσις ἐκατὸν ἐκατομυρίων εὐρῶν μπορεῖ νὰ ἐπιφέρει τέτοια ἀποτελέσματα ἀκόμη καὶ στοὺς ἀφιλοχρήματους ἐραστὲς τοῦ μοναδικοῦ βίου;

Ὅπως προείπαμε , ὅλα αὐτὰ ἔχουν εἴπωθεῖ πολλάκις, ὁπότε, ἐπειδὴ κάθε φράσι καὶ κάθε λέξις τοῦ σεβαστοῦ αὐτοῦ ἐκφραστοῦ τοῦ συγχρόνου (τοῦ μοντέρνου, δηλαδή) ἁγιορειτικοῦ πνεύματος προκαλεῖ ἀπορίες στοὺς ἀπλοὺς ἀνθρώπους, καὶ χρήζει ἀναπτύξεως, θὰ περιοριστοῦμε σὲ πολὺ λίγα ἀκόμη, σεβόμενοι τὸν τυχόντα ἀναγνώστη καὶ τὸ στομάχι του, ἄν ἔχει φάει κιόλας (τὸ νὰ ξερνᾶς δὲν εἶναι ποτὲ εὐχάριστο). 

Τὸ τέκνον τῆς ἐρήμου, προτρέπει, τὸν μαθητὴ τοῦ Σβάμπ καὶ συμαθητὴ τοῦ Μακρὸν καὶ τοῦ Τριντὸν, καὶ θαμώνα τῆς Μπίλντεμπεργκ:

«Συνεχίσετε ἐργαζόμενος ἐπ᾿ὡφελεία πάντων ἐν τῷ πνεύματι τῶν εὐαγγελικῶν ἐπιταγῶν τῆς ὀρθοδόξου ἡμῶν πίστεως καὶ τῶν ἀκαταλύτων παραδόσεων τοῦ γένους ἡμῶν…»[ὅ.π.]

Ἐδῶ τὸ κέντρον εἶναι τὸ ρῆμα «συνεχίσετε». Ὅπως ὅλοι γνωρίζουμε συνεχίζω σημαίνει ὅτι ἐξακολουθῶ νὰ κάνω αὐτὸ ποὺ πραττα καὶ πρὶν. Δὲν διακόπτω, ἐπιμένω σὲ αὐτὸ ποὺ ἔκανα. Τί λέει, λοιπὸν, ὁ συνεχιστὴς τοῦ πνεύματος τοῦ Ἁγίου Ἀθανασίου τοῦ Ἀθωνήτου π. Ἀβραάμ, μιὰ ποὺ εἶναι ἀπὸ τὴν μονὴ τῆς Μεγίστης Λαῦρας (καὶ μαζί του οἱ μοϊδεάτες του ἁγιορεῖτες ποὺ ὑπεδέχθησαν τὸν Μητσοτάκη); Θεωρεῖ ὅτι ὁ Μητσοτάκης ἐργάζεται γιὰ τὴν ὡφέλεια ὅλων (ἐργαζόμενος ἐπ᾿ ὡφελείᾳ πάντων). Προφανῶς κάτι θὰ ξέρῃ παραπάνω ἀπὸ ὅσους λένε ὅτι ἐργάζεται ἐπ᾿ ὡφελείᾳ τοῦ σογιοῦ του, κυρίως, τοῦ κομματικοῦ του περιβάλλοντος καὶ μηχανισμοῦ, τῶν ὁλιγαρχῶν ποὺ λυμαίνονται τὴν χῶρα και ἀπομυζοῦν τὸν λαό καὶ τῶν μηχανισμῶν ποὺ ἐκμαυλίζουν τὸν λαὸ γιὰ νὰ προσπορίζεται ψήφους καὶ νὰ  παραμέν στὴν ἐξουσία (βλέπε ΟΠΕΚΕΠΕ), καὶ κυρίως π’ ὡφελείᾳ τῶν ἀπ᾿ἔξω ἐντολοδοτν του.

Αὐτὸ ποὺ εἶναι ἀξιοσημείωτο, καὶ παραπέμπει μόνο σὲ ἄνωθεν ἀποκάλυψι, διότι λογικὰ δὲν στέκει -ὁπότε δὲν ἀπαιτοῦμε ἀπὸ τὸν εἰδότα νὰ τὸἀποκαλύψῃ, δν γίνεται ἄλλωστε- εἶναι ἡ σιγουριά του ὅτι ὁ Μητσοτάκης ἐνεργεῖ «ἐν τῷ πνεύματι τῶν εὐαγγελικῶν ἐπιταγῶν τῆς ὀρθοδόξου ἡμῶν πίστεως καὶ τῶν ἀκαταλύτων παραδόσεων τοῦ γένους ἡμῶν…»!!! Πρέπει νὰ γίνῃ ἀντιληπτὸ αὐτὸ , διότι ὅπως φαίνεται ὑπάρχει μιὰ τρομακτικὴ παρεξήγησις καὶ διαστρέβλωσις τῆς πραγματικότητος, ὅπου οἱ πλείστοι τῶν Ἑλλήνων -καὶ, φυσικά, καὶ ἐγῶ, μαζὶ μὲ αὐτοὺς- δὲν ἔχουν ἀντιληφθῇ τὸ ἀληθινὸ πνεῦμα τοῦ κ. Μητσοτάκη. Τὸ πνεῦμα τοῦ κ. Μητσοτάκη  ἀκολουθεῖ τὶς εὐαγγελικὲς ἐπιταγές τῆς ὀρθοδόξου πίστεως!!! Οἱ ἐνέργειες του ἀκολουθοῦν «τὶς ἀκατάλυτες παραδόσεις τοῦ γένους μας»!!! Αὐτὸ δὲν τὸ λέει ὁ Εὐαγγελάτος ἤ ὁ Πρωτοσάλτε ἤ ἄλλες πληρωμένες γλσσες, ἤ τυχόντες χαμερπεῖς καὶ ἐγκωμιαστὲς τῶν ἰσχυρῶν τῆς γῆς· τὸ λένε οἱ ἐκλεκτοὶ τῆς Ἐκκλησίας καὶ τοῦ μοναχισμοῦ, τὰ ἀναστήματα τοῦ συγχρόνου ἁγιορείτικου μοναχισμοῦ (ὅπως τῶν ἡγουμένων τῆς Σιμωνόπετρας, τῶν Ἰβήρων, τῆς Βατοπεδίου καὶ τῆς Ξενοφῶντος, τὰ ὁποία εἶχαν καὶ τὴν τιμή νὰ φιλοξενήσουν τὸν ὁμολογητὴ αὐτὸν τῆς πίστεως) καὶ τὸ ἐξεφώνησε ὁ ἅγιος Πρῶτος!!! 

Ὑποψιάζομαι πλέον ὅτι ὅταν ἔκλεινε τὶς Ἐκκλησίες τὸ ἔκανε δότι ἔβλεπε τὴν ἐκκοσμίκευσι, τὴν περιέργεια, τὴν ἐπίδειξι καὶ ἤθελε νὰ ἐφαρμοστεῖ τὸ εὐαγγελικὸ «εἴσελθε στὸ ταμιεῖον σου» (Ματθ. 6,23)καὶ τὸ Κυριακὸν λόγιον «πνεῦμα ὁ Θεός, καὶ τοὺς προσκυνοῦντας αὐτὸν ἐν πνεύματι καὶ ἀληθείᾳ δεῖ προσκυνεῖν»(Ἰωάνν 4,24). Ὅταν ἀπαγόρευε τὴν θεία κοινωνία καὶ δὲν ἤθελε τὸ «κουταλάκι» μᾶλλον θὰ τὸ ἔκανε γιὰ νὰ ἐπανέλθουμε στὴν παλαιὰ τάξι ποὺ δὲν ὑπῆρχε ἡ λαβίς, ὅπως λένε καὶ καμπόσοι δεσποτάδες. Καὶ ὁ γάμος καὶ οἱ οἰκογένειες τῶν σοδομιτῶν καὶ κιναίδων  προφανῶς στηρίζετε στὸ εὐαγγελικὸ «οκ νι ρσεν καὶ θλυ», ὀπότε ἀφοῦ δὲν ὑπάρχει ἀρσενικὸ καὶ θηλυκὸ πῶς ὑπάρχουν αὐτοὶ οἱ σαχλοὶ περιορισμοὶ στὸ ποιοί ἀποτελοῦν τὴνοκογένεια!!! Τώρα ἐρμηνεύονται ὅλα. Τώρα ἐρμηνεύεται καὶ τὸ χειροφίλημα ἀπὸ τὸν ἁγιορείτη μοναχὸ στὸν ταπεινὸ κ. Μητσοτάκη. Προφανῶς θὰ εἶχε καὶ αὐτὸς ἄνωθεν ἀποκάλυψι περὶ τοῦ ποιὸς πραγματικῶς εἶναι αὐτὸς ποὺ κρύβει τὸ πνευματικότου μεγαλεῖο μὲ σαλότητες γιὰ τοὺς πολλοὺς τοῦ τύπου «γάμος μοφυλοφίλων» ἤ κθεσις «Σαγήνη τοῦ Ἀλλόκοτου» στὴν Πινακοθήκη!!!

Ποὺ νὰ φτάσῃ τὸ μυαλό μας σ᾿ αὐτὰ τὰ ὕψη; Τὸ σημαντικὸ εἶναι ὅτι προτρέπει τὸν κ. Πρωθυπουργὸ νὰ συνεχίσ στὴν ἴδια ρότα. Σίγουρα ἔχει πολλὰ νὰ κάνῃ ἀκόμη καὶ νὰ παλαίψῃ ταυτοχρόνως μὲ τοὺς φανατικοὺς, τοὺς φονταμενταλιστὲς, τοὺς ψεκασμένους καὶ τοὺς ἐχθροὺς τῆς προόδου. Σίγουρα θὰ τὸν βοηθήσῃ ὁ Ἀλεξανδρουπόλεως μὲ τὸ Παρατηρητήριο ποὺ ἔφτιαξε τῇ βοηθείᾳ τοῦ Σταμούλη.

Αὐτὸ βέβαια δημιουργεῖ εὐθῦνες πλέον καὶ σ᾿ ἑμᾶς. Τόσα χρόνια προσφέρει μὲ τὸ πνεῦμα τῶν εὐαγγελικῶν ἐπιταγῶν τῆς πίστεως μας καὶ τῶν παραδόσεων τοῦ γένους μας καὶ μόνο χολὴ καὶ πίκρα τὸν κερνοῦμε. Πῶς νὰ συνεχίσῃ; Θεωρῶ ὅτι ἡ ἀποκάλυψις αὐτὴ τῶν μεγάλων αὐτῶν μορφῶν τοῦ μοναχισμοῦ μᾶς δημιουργεῖ τὴν ὑποχρέωσι καὶ τὴν εὐθύνη νὰ προσπαθήσουμε νὰ κρατήσουμε τὸν νέο αὐτὸ Καποδίστρια, τὸν δεύτερο Ἰουστινιανὸ, τὸν ἀπεσταλμένο τοῦ Θεοῦ, ὅπως τὸν ἀποκάλεσε στὰ Χανιὰ ὁ -παρὰ τρίχα- Σιναϊτης π. Πορφύριος (βλέπε,στὸ διαδίκτυο, Ὁ «δεύτερος Ἰουστινιανός»νὰ τὸνκρατήσουμε στὴν ἐξουσία γιὰ νὰ συνεχίσ τὸ ἔργο του. Ἄρα πρέπει νὰ τὸν ξαναψηφίσουμε, ἄν σκεπτόμαστε καὶ ζοῦμε μὲ «τὸ πνεῦμα τῶν εὐαγγελικῶν ἐπιταγῶν καὶ τῶν ἀκαταλύτωνπαραδόσεων τοῦ γένους μας»!!!

Πέρα ἀπὸ τὰ πικρόχολα ἀστεία μιὰ ποὺ οἱ καλόγεροι αὐτοὶ λένε ὅτι ἐνδιαφέρονται γιὰ τὸν ἴδιο (τὸν Μητσοτάκη) προσωπικῶς καὶ τοὺς συνεργάτες του,τοὺς ὑπενθυμίζουμε ἤ τοὺς πληροφοροῦμε, μιὰ ποὺ οὔτε καὶ αὐτὸ φαίνεται ὅτι τὸ γνωρίζουν, ὅτι ὁ ἄνθρωπος αὐτὸς εἶναι ἀφορισμένος ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία. Καλὸ θὰ ἦτο νὰ τοῦ συστήσουν (τοῦ κ. Πρωθυπουργοῦ) νὰ μεριμνήσῃ νὰ λύσῃ τὸ πρόβλημα αὐτὸ, ὅσο ζεῖ ὁ ἐπίσκοπος Ἀμβρόσιος, ὁ ὁποῖος τὸν ἀφόρισε. Μιὰ ποὺ ὁ κ. πρωθυπουργὸς δὲν φαίνεται νὰ ἀντιλαμβάνεται ἤ νὰ νοιάζεται γιὰ τὸ τί σημαίνει νὰ εἶναι ἀφορισμένος, αὐτοὶὡς ἄνθρωποι ἀείποτε προσευχόμενοι γιὰ ὅλους, καὶ ἰδιαιτέρως , πως λένε, γιὰ τὸν κ. Πρωθυπουργό, καλὸ θ ἦταν νὰ ξεκινοῦσαν ἀπὸ αὐτό. Παλαιώτερα οἱ ἄνθρωποι δὲνπερνοῦσαν κἄν μπροστὰ ἀπὸ τὸ σπίτι κάποιου ποὺ ἦτο ἀφορισμένος, διότι τὸ θεωροῦσαν πηγὴ κακῶν·φανταστῆτε ἕνας ἀφορισμένος νὰ κυβερνᾶ λόκληρο λαό. Ποὺ θὰ καταλήξει ὁ λαὸς καὶ ἡ χῶρα; Στὴνπερίπτωσι μας, τῆς Ἑλλάδος δηλαδή, εἶναι φανερὸ ποὺ πηγαίνουμε ὑπὸ τὴν διακυβέρνησι ἑνὸς -πλήν τῶν ἄλλων προσόντων του- καὶ ἀφορισμένου. 

Τὸ νὰ τοῦ δείξουν, ἐπίσης, πῶς γίνεται τὸ σημεῖον τοῦ σταυροῦ θὰ βοηθοῦσε λίγο νὰ εἶναι πιὸ πειστικὸς ὁ ρόλος του σ᾿ αὐτὴν τὴν παράστασι. 

Τελειώνει τὸν λόγο του μὲ τὸ: «ς εὖ παρέστητε , κύριε Πρωθυπουργέ». Δηλαδὴ «Καλῶς μς ἤλθατε»,καὶ ἐκκλησιαστικῶς «Εὐλογημένος  ἐρχόμενος ἐν νόματι Κυρίου». Ἐν ὀνόματι Κυρίου ἤ ἐν ὑποσχέσει χρυσίου; Δὲν εἶναι αὐτὸ μορφή Σιμωνίας; Δὲν πωλεῖς τὰ τίμια, προσφέροντας τιμὲς σὲ ἀτίμουςγιὰ ἀντάλαγμα, ποὺ λέγετε καὶ ξαναλέγετε, ὅτι θὰ φτάσῃ τὰ 100.000.000 εὐρά; Ὅλα αὐτὰ τὰ δωράκια δὲν καταλήγουν στὴν ἰσχυροποίησι τῆς θέσεως τῶν Εὐρωπαίων ποὺ ἀπαιτοῦν ἐλεύθερη διακίνησι καὶ ἐγκατάστασι προσώπων ἀνεξαρτήτως θρησκείας καὶ φύλου, ἄρα καὶ κατάργησι τοῦ ἀβάτου;

Ἄ! ρὲ πατέρες. Φτηνὰ πουλάτε τὴν πνευματική σας ἀξιοπρέπεια καὶ ἐλευθερία καὶ ὑποδέχεστε φορεμένοι τὰ ἱερὰ ἄμφια καὶ κρατοῦντες τὸ ἅγιον Εὐαγγέλιο τέτοιους «ἐξοχωτάτους» ἐπισκέπτες, καὶ τοὺς λέτε καὶ πολυχρόνια, γιὰ ὑποσχέσεις ἀργυρίων.  Κρίμα. Τί θὰ κάνουν ἄραγε οἱ ἅγιοι πατέρες μας τοῦ τελευταίου καιροῦ βλέποντάς σας, τοὺς ποίους γράφετε στ παληά σας παπούτσια; Ὁ ἅγιος Παΐσιος λεγε ὅτι ἔφτυσε τέτοιους πολιτικοὺς ποὺ ἀδιαφοροῦσαν γιὰ τὴν Πατρίδα. Σάλιο γι᾿ αὐτοὺς ποὺ ἐμπορεύονται τὴν πίστι ἔχει μείνει; Ἄν ὁ μὲν Ἰουλιανὸς χαρακτηρίζεται ἀπὸ τὸν Μέγα Βασίλειο ὡς καταγελαστότερος ἀπὸ ὅλους τοὺς ἀνθρώπους , πῶς πρέπει νὰ χαρακτηριστῇ ὁ νῦν πρωθυπουργεύων ποὺ ἔπραξε ὅσα ἔπραξε ὑβρίζοντας καὶ τὴν φύσι καὶ τὸν Θεὸ καὶ τὴν Ἐκκλησία;

«Καταγελαστότερον δέ σου οὐδεὶς τεθέαται πώποτε, ὥστε σε ἐπανελθόντα καὶ ὑπερμεγέθη γεγονότα, ὅθεν φαῦλοι καὶ μισόκαλοι δαίμονες εἵλκυσάν σε εἰς τοῦτο μὴ μόνον τὸ ὑπὲρ πᾶσαν φύσιν φρονεῖν, ἀλλὰ καὶ εἰς Θεὸν ὑπεραίρεσθαι, καὶ τὴν πάντων μητέρα τιτθίον Ἐκκλησίαν παρυβρίζειν ἐπιχειρεῖν» ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ PG 32.345

Ἑσεῖς ποὺ, μοναχοὶ ὄντες, ὑμνεῖτε καὶ μεγαλύνετε τὸν γελοῖον αὐτὸν, κατὰ τὸν χαρακτηρισμὸ τοῦ Μ. Βασιλείου, καὶ ὑποκλίνεστε καὶ ρίπτετε τὰ ἅγια ἐνώπιον του, πῶς θὰ πρέπει νὰ ἀποκληθῆτε;   

Γεώργιος Κ. Τζανάκης. Ἀκρωτήρι Χανίων. 8 Ἰουλίου 2025.

 

[1] https://www.primeminister.gr/2025/07/04/36612

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.