Ἀνταποκρινόμενος στήν παράκλησή σας, σπεύδω νά μοιραστῶ μαζί
σας ὁρισμένα στοιχεῖα ἀπό τήν ἀνεξάντλητη δεξαμενή πληροφοριῶν ποῦ ἀποτελοῦν οἱ
λόγοι τοῦ μακαριστοῦ Γέροντα Παΐσιου. Ἄν καί ἔχω συναίσθησή της ἀναξιότητάς μου στὴ διαχείριση τῆς μοναδικῆς
αὐτῆς παρακαταθήκης, ἐντούτοις ἔχω ἔντονο τὸ αἴσθημα εὐθύνης ἀπέναντι στὸ Θεό,
τὸ μακαριστὸ Γέροντα καὶ τὸ λαὸ τοῦ Θεοῦ.
Καρπὸς τοῦ αἰσθήματος αὐτοῦ, ἄλλωστε, ἦταν καὶ ἡ ἔκδοση ὅλων
τῶν σχετικῶν βιβλίων γιὰ τὸ Γέροντα.
Πρόκειται οὐσιαστικὰ γιὰ μία συλλογικὴ προσπάθεια σχεδόν ὃλων τῶν
πνευματικῶν τέκνων τοῦ Γέροντα Παΐσιου ἡ ὁποία κατέληξε σ᾽ αὐτὸ τὸ ὑπεύθυνο,
ἀξιόπιστο καὶ ἐπίκαιρο ὅσο ποτὲ ἄλλοτε ἔργο. Στὸ σημεῖο αὐτὸ ὀφείλω νὰ τονίσω
ὅτι οἱ μαρτυρίες ποὺ καταγράφω καί, πολὺ περισσότερο, αὐτὲς ποὺ ἐπιλέγονται νὰ
περιληφθοῦν στὰ βιβλία μου, προέρχονται ἀπὸ ἄτομα καθόλα ὑπεύθυνα καὶ
ἀξιόπιστα.
Ἀπὸ αὐτή, λοιπόν, τὴν
παρακαταθήκη, καὶ ἔχοντας πλήρη ἐπίγνωση τῆς γενικότερης κατάστασης (κυρίως δὲ
τοῦ «γιατί», τοῦ «πῶς» καὶ τοῦ «ποιός»…), σταχυολογῶ σήμερα γιὰ σᾶς τὰ παρακάτω
χαρακτηριστικὰ σημεῖα. Πρίν, ὅμως, ἀπ᾽ αὐτό, ἐπιτρέψτε μου νὰ κάνω μερικὲς
βασικὲς ἐπισημάνσεις, οἱ ὁποῖες βασίζονται τόσο στὴ μελέτη τοῦ ἐν λόγῳ ὑλικοῦ
ὅσο καὶ σὲ μιὰ προσεκτικότερη παρατήρηση καὶ....
ἐκτίμηση τοῦ γενικότερου πλαισίου:
1. Ὁλόκληρη ἡ ἀνθρωπότητα βρίσκεται στούς ἔσχατους καιρούς
–τοὺς πραγματικοὺς ἔσχατους καιρούς- στοὺς ὁποίους ἀναφέρεται ὁ Ἅγιος’Ιωάννης ὁ
Θεολόγος, στὴν Ἀποκάλυψη. Ἀναμένονται, ἔτσι, γεγονότατέτοια ποὺ θὰ συγκλονίσουν
τὰ ἔθνη.
2. Ἀκόμη κι ἂν ἔχει καταντήσει πιὰ νὰ ἀκούγεται «γραφικό»
(χάρη σὲγνωστὲς ἐπικοινωνιακες τακτικὲς καὶ μεθοδεύσεις), ὅλα ἐξελίχθηκαν μέχρι
σήμερα βάσει προσεκτικοῦ σχεδιασμοῦ, σύμφωνα μὲ «πρωτόκολλα» -καὶ ὄχι μόνον-
συνταχθέντα ἀπὸ παλιά, ἐδῶ καὶτουλάχιστον 270 χρόνια. (1742 – 2012).
(βλ. βιβλίο «Μαρτυρίες Προσκυνητῶν», 6η Ἔκδοση, σελ.96,
καὶγενικότερα σελ. 81-105).
3. Ἡ 11η Σεπτεμβρίου 2001 σηματοδότησε τὴν εἴσοδο ὅλης
τῆς ἀνθρωπότητας στὴν τελικὴ φάση τοῦ ὅλου σχεδίου.
4. Σχετικὰ μὲ τὸ ὅτι ὅλα αὐτὰ ἀποτελοῦν μέρος ἑνὸς εὑρύτερου
σχεδίου, ὁ Γέροντας Παΐσιος εἶχε πεῖ χαρακτηριστικά: «Μοῦ λέει ὁ λογισμὸς
ὅτιπέντε ἄτομα κάνουν κουμάντο τὸν κόσμο ὁλόκληρο. Δὲν ξέρω ποῦ εἶναι ἢ ποιοὶ
εἶναι, ἀλλὰ ξέρω ὅτι εἶναι πέντε ἄτομα ὅλα κι ὅλα.» (Από το αρχείο πληροφοριών
των Εκδόσεων Αγιοτόκος Καππαδοκία).
5. Γιὰ τὶς ἐξελίξεις στὸ ἄμεσο μέλλον ποὺ ἀφοροῦν τὴν
Ἑλλάδα:
- Κάποια ἡγουμένη μεγάλου μοναστηριοῦ τῆς Μακεδονίας μοῦ
μετέφερε τὰ ἑξῆς:
α) Ὁ Γέροντας τὸ 1983 στὴ Σουρωτὴ εἶχε ἀναφέρει
συγκεκριμένα: «Θὰ ἔρθει καιρὸς ποὺ θὰ ἀνεβαινοκατεβαίνουν κυβερνήσεις,
θὰ ἐναλλάσσονται τὰ κόμματα, θὰ ἀνακαλοῦνται διατάγματα, θὰ ψηφίζονται νόμοι καὶ
θὰ καταργοῦνται ἄλλοι, καὶ θὰ ἐπικρατεῖ σύγχυση καὶ ταραχή.Τότε, ὅμως, θὰ
ἀντιδράσουν λίγοι πιστοὶ Χριστιανοὶ ἀλλὰ καὶ τὸ Κ.Κ.Ε. Μᾶς ἔκανε πολλὴ
ἐντύπωση ἐκεῖνο πού εἶπε γιά τό Κ.Κ.Ε. καὶ γελάσαμε,θυμᾶμαι. Εἶπε, ἐπίσης, ὅτι
ἐμεῖς θὰ τὰ βλέπαμε ὅλα αὐτὰ ἐνῶ ἐκεῖνος ὄχι.
Και ακολουθούν τα
γεγονότα.
Ἐπίσης, κάποιαν ἄλλη φορά, εἶχε πεῖ: «Θὰ ἔρθει καιρὸς ποὺ θὰ
ψάχνεις νὰ βρεῖς ἄπιστο καὶ δὲ θὰ βρίσκεις. Ἀλλά, γιὰ νὰ φτάσουμε σ᾽ αὐτὸ
τὸσημεῖο, θὰ ἔχουν προηγηθεῖ φοβερὰ πράγματα.»
(Από το αρχείο πληροφοριών των Εκδόσεων Αγιοτόκος
Καππαδοκία).
β) 19-6-1983 (Κυριακὴ τοῦ Μεγάλου Παϊσίου)
Πολλοὶ ἅγιοι θὰ ἤθελαν νὰ ζήσουν στὴν ἐποχή μας καὶ νὰ
κάνουν τὸν ἀγώνα μας.
Θὰ κανονίσει ὁ Χριστὸς τὶς ὑποθέσεις τοῦ ῎Εθνους. Ἂν ἔμενε
σ᾽ ἐμᾶς αὐτὴ ἡ δουλειά, τὸ τινάζαμε στὸν ἀέρα τὸ ῎Εθνος.
- Τί θὰ γίνει μὲ τὴ
σημερινὴ κατάσταση;
Μὴν ἀνησυχεῖτε. Πολλὰ διατάγματα δὲ θὰ προλάβουν κὰν νὰ
δακτυλογραφηθοῦν.
- Μὲ τὸ Γένος μας τί θὰ γίνει;
Τὸ Γένος μας θὰ μεγαλώσει, ἂν καὶ οἱ ὑποτιθέμενοι φίλοι μας
θὰ ἤθελαν νὰ τὸ τσαλακώσουν καὶ θὰ τοὺς ἦταν πολὺ εὐχάριστο. Ἀλλὰ ὁ Θεὸς δὲ θὰ
ἐπιτρέψει. Ἡ Τουρκία θὰ καταστραφεῖ. Ἔρχεται μεγάλη μπόρα σύντομα. Θὰ μᾶς
ἀγγίξει, ἀλλὰ δὲ θὰ μᾶς καταστρέψει.
Μετὰ ἀπ’ αὐτὴ τὴν μπόρα, θὰ ἐπέμβει ἡ Χάρη τοῦ Χριστοῦ. Ὅλοι
ἀνεξαιρέτως θὰ πιστέψουν. Δὲ θὰ ὑπάρχει οὔτε ἕνας ἄνθρωπος ἄπιστος. Ὡστόσο, δὲ
θὰ ἔχουν τὸ μισθὸ τῶν σημερινῶν Χριστιανῶν. Μὴν τὰ λέτε αὐτὰ στοὺς κοσμικούς,
γιατὶ θὰ τὸ ρίξουν ἔξω.
- Ὑπάρχουν, πάτερ, πιστοὶ στὶς μέρες μας;
Ὑπάρχει μιὰ μερίδα Χριστιανῶν, ὅπου ὁ Θεός ἀναπαύεται.
(Μαρτυρία ἀπὸ τὸ Β´ -ὑπὸ ἔκδοση- τόμο τοῦ βιβλίου
«ΜαρτυρίεςΠροσκυνητῶν»)
γ) Οἱ ἐξελίξεις θὰ ἔχουν δύο φάσεις. Στὸ τέλος τῆς πρώτης
φάσης...
Ἀμέσως μετά, θὰ ἀκολουθήσει μεγάλη πείνα, ἐνῶ ὁ ἑλληνικὸς
λαὸς θὰξεσηκωθεῖ καὶ θὰ διώξει τοὺς πολιτικούς (βλ. σελ. 425). Ὁ Γέροντας
εἶχεπεῖ χαρακτηριστικά: «Τὰ χρόνια ἐκεῖνα, τόσο ἀπογοητευμένος θὰ εἶναι ὁ κόσμος
ἀπὸ τοὺς πολιτικοὺς τῶν δύο μεγάλων κομμάτων, ποὺ θὰ τοὺς σιχαθεῖ καὶ θὰ τοὺς
διώξει, καὶ θὰ ζητήσει στὴ θἐση τους νὰ ἔρθει ὁ Βασιλιάς. Κι ἐκεῖνος, δὲ θὰ
ἀρνηθεῖ τὸ κάλεσμα τοῦ λαοῦ. Θὰ τὰ οἰκονομήσει ὅλα ὁ καλὸς Θεός μας.»
(Μαρτυρία ἀπὸ τὸ Β´ -ὑπὸ ἔκδοση- τόμο τοῦ παραπάνω
βιβλίου˙εἰπώθηκε το 1991).
δ) Ὁ Ἁγιορείτης Ἱερομόναχος π. Ἀ…, πνευματικὸ τέκνο τοῦ
ΓέρονταΠαΐσιου, ἀναφερει πὼς ὁ Γέροντάς του του εἶπε χαρακτηριστικὰ ὅτι
«θὰ ἀναγκαστοῦν νὰ φέρουν τὸ Βασιλιά, γιὰ νὰ κάνει τὸ διαιτητή».
[ Σημειώνω ἐδῶ ὅτι, σύμφωνα μὲ στοιχεῖα ποὺ προέρχονται ἀπὸ
τὸν ἴδιοτὸ Γέροντα, υπάρχουν μαρτυρίες οτι ὁ Τέως Βασιλιὰς Κωνσταντῖνος
εἶναιἀπόγονος τοῦ Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, τὸ δὲ πραγματικό τουἐπώνυμο εἶναι
Χριστιανός. ]
ε) Μετὰ τὴν ὁλοκλήρωση τῆς πρώτης φάσης, θὰ ἀκολουθήσει ἡ
δεύτερη. Τότε εἶναι ποὺ θὰ ἐπέμβουν οἱ Ρώσοι (ἡ Ξανθὴ Φυλή, ὅπως ἔχουν ἀποκληθεῖ)
καὶ θα ξεσπάσει μεγάλος πόλεμος, στὸ τέλος τοῦ ὁποίου θὰμᾶς παραχωρηθεῖ ἡ Πόλη,
ὅπως τόσο ξεκάθαρα καὶ κατ᾽ ἐπανάληψη τόνιζε ὁ Γέροντας.
ζ) Στὴ δεύτερη αὐτὴ φάση δὲ θὰ ἔχουμε ἄμεση ἐμπλοκή ὡς χώρα.
6. Ὅσον ἀφορᾶ τὴ
γενικὴ πολεμικὴ σύρραξη καὶ τὴ σχέση της μὲ τὸν Ἀντίχριστο, ὁ Γέροντας εἶχε πεῖ
χαρακτηριστικά:
«Ἄκου», μοῦ εἶπε «ἔχουμε ἀκόμη καιρό. Ἀργεῖ ἀκόμη. Πρῶτα θὰ
γίνει ἕνας μεγάλος πόλεμος. Πολὺ μεγάλος! Θὰ χυθεῖ πολὺ αἷμα. Θὰ πάρουμε καὶ τὴν
Πόλη. Θὰ χυθεῖ, ὅμως, πολὺ αἷμα! Ὅπως λέει καὶ ἡ προφητεία τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ
Αἰτωλοῦ, τριῶν χρονῶν δαμάλι θὰ κολυμπάει στὸ αἷμα.Αὐτὸς ὁ πόλεμος θὰ εἶναι
πολὺ μεγάλος˙ θὰ εἶναι γενικὸς πόλεμος. Τέτοιος πόλεμος δὲ θὰ ἔχει ξαναγίνει.
Μετὰ θὰ ἔρθει ὁ Ἀντίχριστος.» (Από το αρχείο πληροφοριών των Εκδόσεων Αγιοτόκος
Καππαδοκία).
7. Σχετικὰ μὲ τὰ ὑπόλοιπα ἑθνικὰ μέτωπα:
- Γιὰ τὴ Βόρειο Ἤπειρο, ὁ Γέροντας εἶχε πεῖ, μεταξὺ ἄλλων:
«Μὴ φοβᾶστε.Ἐσᾶς θὰ σᾶς ἐλευθερώσουν κάτι παλαβοί· ἀπὸ μέσα καὶ ἀπὸ ἔξω.
Παλαβοὶ μὲ τὴν καλὴ ἔννοια, δηλαδὴ παλικάρια. Αὐτοὶ δὲ θὰ καταλαβαίνουν
ἀπὸ πολιτικὲς καὶ θὰ μποῦν μέσα νὰ βοηθήσουν. Οἱ πολιτικοὶ θὰ τὸ χαροῦν κι αὐτοὶ
κατὰ βάθος, ἀλλὰ αὐτοὶ δεσμεύονται καὶ δὲ μποροῦν νὰ ἐνεργήσουν. Οἱ ἄλλοι θὰ τὸ
δεχτοῦν. Ἔ! ἀφοῦ ἔγινε τώρα, ἔγινε, θὰ ποῦν. Μὴ φοβᾶστε. Λειτουργοῦν καὶ οἱ
πνευματικοὶ νόμοι. Πόνος εἶναι αὐτός. Μιὰ οἰκογένεια εἴμαστε καὶ μᾶς χώρισαν.
Σὰν νὰ λένε, αὐτὰ τὰ παιδιὰ νὰπᾶνε χώρια ἀπὸ τοὺς ὑπόλοιπους. Πονάει αὐτό!!
Τόσες φορὲς τὴν ἐλευθερώσαμε τὴ Βόρεια Ἤπειρο, τόσα αἵματα, τόσα κρυοπαγήματα!
Δὲθὰ πᾶν χαμένα ὅλα αὐτά.»
(βλ. βιβλίο «Ο πατήρ Παϊσιος μου είπε», έκδοση 18η, σελ. 76 του Αθανάσιου Ρακοβαλή)
8. Γιὰ τὰ Σκόπια, οἱ δηλώσεις τοῦ Γέροντα ἦταν ἐπίσης κατηγορηματικές. Ἐπιλέγονται
τυχαῖα δύο ξεχωριστὲς μαρτυρίες, μὲ τὸ ἴδιο νόημα:
α) Σὲ σχετικὴ ἐρώτηση, ὁ Γέροντας εἶπε χαρακτηριστικά: «Δὲν
ὑπάρχεικίνδυνος ἀπὸ ᾽κεῖ [ἐνν. Τὰ Σκόπια]. Τὸ κρατίδιο αὐτὸ ἀρχικὰ
θὰ ἀναγνωριστεῖ καὶ ἀργότερα θὰ διαλυθεῖ.» [Μαρτυρία Μ. Ε. ,Ὑποστράτηγου ἐ.ἀ.,
Ἀττικῆ]
β) Ἐπίσης: «Τὰ Σκόπια ἔχουν θεμέλιο ἀπὸ λουκούμια, καὶ
θὰ διαλυθοῦν.» [Ὁ Γέροντας ἀπευθυνόμενος στὸ ΣεβασμιότατοΜητροπολίτη Ξάνθης, κ.
Παντελεήμονα, τὴν ἄνοιξη τοῦ 1993.]
9. Η ΕΟΚ εἶναι τὸ κράτος τοῦ Ἰσραήλ… Λίγα εἶναι τὰ ψωμιά
της…
(βλ. βιβλίο «Ο πατήρ Παϊσιος μου είπε», έκδοση 18η, σελ. 84 του Αθανάσιου Ρακοβαλή)
10. Γιὰ τοὺς πολιτικούς:
α) Γιὰ απελθόντα πολιτικό ηγέτη είπε: «Δὲν εἶναι ἁπλὸς
μασῶνος. Ἀνήκει στὴν πιὸ ἀντιχριστιανικὴ στοὰ τοῦ κόσμου, στὸ “Ἄστρο τοῦ Δαβίδ”,
καὶ μάλιστα βρίσκεται στὴν ἄκρη τοῦ βέλους τοῦ τόξου τοῦ Δαβίδ.»
[ἐνν. πὼς ἦταν ἀπὸ τὰ κορυφαῖα στελέχη.]
β) Γιὰ τὸν Κωνσταντῖνο Μητσοτάκη (ἄνοιξη 1985) είπε: «Αὐτὸς
ποὺ κυβερνάει σήμερα θὰ ξαναβγεῖ πάλι, γιὰ δεύτερη φορά, ἀλλὰ δὲ βλέπω τὰ
πράγματα νὰ πηγαίνουν καθόλου καλά. Θὰ πέσει καὶ θα βγεῖ ἄλλος. Ἐκεῖνον τὸν
ἄλλο, ὅμως, δὲ θὰ τὸ ἀφήσουν, γιατὶ εἶναι ἄνθρωπος τῆς Ἐκκλησίας.» Ὁ
προσκυνητής σχολίασε: «Γέροντα, τί εἶναι αὐτὰ ποὺ λές;»Κι ὁ Γέροντας συνέχισε:
«Αὐτὰ ποὺ σοῦ λέω ἄκου τα, καὶ θὰ τὰ δεῖς!»
γ) Σὲ σχετικὴ ἐρώτηση, τὸ Μάρτιο τοῦ 1993, γιὰ τὶς πολιτικὲς
ἐξελίξεις στὴν Ἑλλάδα (τὸν καιρὸ ἐκεῖνο, πρωθυπουργὸς ἦταν ὁ Κ. Μητσοτάκης καὶ
ὁ Ἀνδρέας Παπανδρέου ἦταν ἄρρωστος): «Θὰ γίνουν ἐκλογὲς καὶ θὰ βγεῖ πάλι ὁ
Ἀνδρέας Παπανδρέου. … Θὰ ξαναβγεῖ˙ ἂς εἶναι ἄρρωστος. Διότι πρέπει ὁ ἑλληνικὸς
λαὸς αὐτούς (τοὺς πολιτικούς) νὰ τοὺς σιχαθεῖ.»
δ) Γιὰ νύν πολιτικό Ηγέτη είπε: «Ὁ Γιώργος εἶναι πολὺ κακός.
Ὅταν θὰ ἀναλάβει αὐτός, θὰ κάνει μεγάλο κακὸ στὴν Ἑλλάδα!»
[Αὐτό, χαρακτηριστικά, τὸ ἐπανέλαβε ἐννιὰ φορές!]
-Γιὰ τὸν ἴδιο, εἶχε ἐπίσης πεῖ: «Ὅταν θὰ ἀναλάβει ὁ Γιώργος,
ἡ Ἑλλάδα κάηκε! Κάηκε!»
- Κι ἀκόμη: «Ὅταν θὰ ἀναλάβει ὁ Γιώργος θὰ καταστρέψει τὴν
Ἑλλάδα!»
ε) ‘Ο Νικόλαος Ο.
προπονητής, μου μετέφερε τον διάλογο που είχε τον Ιούλιο του 1982 με τον
μακαριστό γέροντα Παπα-Στάθη απο τα Ἀμησιανά Καβάλας (εκοιμήθη το 1984).
«Τόν ρώτησα πώς
βλέπει την πολιτική κατάσταση καί τὶς μελλοντικὲς πολιτικὲς ἐξελίξεις στὴν
Ἑλλάδα.»
Ο γέροντας κούνησε το
κεφάλι του και είπε: «Εγώ δεν θα ζώ, αλλά εσύ θα δείς πολλά κακά. Δὲ θὰ ὑπάρχει
ἄνθρωπος νὰ διοικήσει αὐτὸν τὸν τόπο, γιατὶ θὰ εἶστε ἔθνος ἀλλόθρησκο. Καὶ τότε
θὰ βροῦν εὐκαιρία οἱ Τοῦρκοι καὶ θὰ σᾶς πετσοκόψουν. Θὰ χυθεῖ πολὺ αἷμα, ἀλλὰ
καὶ οἱ Τοῦρκοι θὰ διαλυθοῦν. Πολλοὶ ἀπὸ αὐτοὺς θὰ βαπτιστοῦν ἀλλὰ καὶ πολλοὶ θὰ
χαθοῦν.» (Πληροφορήθηκα ότι ο γέρων Παπα-Στάθης είχε χάρη)
ζ) Στὴ διαπίστωση ὅτι
ἡ πλειοψηφία τῶν πολιτικῶν σήμερα εἶναι Μασόνοι, ὁ Γέροντας εἶχε πεῖ: «Τώρα τὸ ζήτημα
δὲν εἶναι ποιὸς εἶναι ἢ δὲν εἶναι· ἀλλὰ ποιὸς δὲν τὸ πιστεύει, τουλάχιστον,
τόσο πολύ. Τώρα, γιὰ νὰ γίνει κανεὶς πρωθυπουργὸς πρέπει νὰ εἶναι Μασόνος. Ἂς
τοὺς δίνει ὁ Θεὸς μετάνοια, νὰ τοὺς πάρει… νὰ βγοῦν καινούργιοι… Μακαβαῖοι!»
(βλ. βιβλίο «Ο πατήρ Παϊσιος μου είπε», έκδοση 18η, σελ. 67 του Αθανάσιου Ρακοβαλή)
η) Κι ἐπίσης: «Ὁ Πρωθυπουργὸς θὰ ἔπρεπε νὰ εἶναι ἅγιος! Ὁ
«ἀρχηγὸς» τῆς Ἑλλάδας πρέπει νὰ εἶναι Ἅγιος!»
(βλ. βιβλίο «Ο πατήρ Παϊσιος μου είπε», έκδοση 18η, σελ. 177 του Αθανάσιου Ρακοβαλή)
θ) Γιὰ τὸ μέλλον τῶν Μασόνων εἶχε πεῖ χαρακτηριστικά: «Ὅταν
θὰ ἐπικρατήσουν οἱ Ἑβραῖοι, τοὺς πρώτους ποὺ θὰ σφάξουν θὰ εἶναι οἱ Χριστιανοί
Μασόνοι.»
11. Γιὰ τὴν Κύπρο:
Σταχυολόγηση ἀναφορῶν στὴν Κύπρο – Μαρτυρίες ἀπὸ τὸ Β´ -ὑπὸ
ἔκδοση- τόμο τοῦ βιβλίου «Μαρτυρίες Προσκυνητῶν», πέραν τῶν ὑπολοίπων ἀναφορῶν
ἐντὸς τοῦ Α´ τόμου, 6η Ἔκδοση, σελ. 396-453, γιὰ τὰ ἐθνικὰ θέματα.
α) Τὸ 1985, μιὰ ὁμάδα Κυπρίων ἐπισκέφτηκε τὸ Γέροντα
Παΐσιο. Κάποιος τὸν ρώτησε:
«Γιατί, Γέροντα, ἐπέτρεψε ὁ Θεὸς νὰ εἰσβάλει στὴν Κύπρο μας
ἕνας βάρβαρος λαός, νὰ σκοτώσει ἀθώους, νὰ ἀτιμάσει καὶ νὰ βιάσει;» Κι ὁ
Γέροντας ἀπάντησε: «Αὐτὸ ἔγινε διότι ἡ Κύπρος, ἀπὸ νῆσος Ἁγίων, κατάντησε νῆσος
ἁμαρτίας καὶ ἀκολασίας. Ὅταν θὰ ἐπιστρέψετε στὸ δρόμο τοῦ Θεοῦ, τότε ἡ Κύπρος
θὰ ἐλευθερωθεῖ. Ἂν ὑπῆρχε κι ἄλλος, χειρότερος καὶ πιὸ βάρβαρος ἐχθρὸς ἀπὸ τοὺς
Τούρκους, σ᾽ ἐκεῖνον θὰ ἐπέτρεπε ὁ Θεός νὰ τὰ κάνει ὅλα αὐτά!»
β) Σὲ ἄλλη περίπτωση ὁ Γέροντας εἶπε:
«Τὸ πρόβλημα τῆς κατοχῆς τῆς Κύπρου, εἶναι κατὰ βάση
πνευματικό. Μὲ μία ἑβδομάδα νηστεία καὶ προσευχὴ ἀπὸ μέρους τῶν Ἑλλήνων τῆς
Κύπρου, οἱ Τοῦρκοι θὰ φύγουν ἀπὸ μόνοι τους.»
γ) Σὲ ἐπισήμανση ὅτι, κατὰ τὴν «παράδοση», πρὶν ἐλευθερωθεῖ
ἡ Κύπρος οἱ Τούρκοι καὶ θὰ κάνουν μεγἀλες σφαγές, ὁ Γέροντας εἶπε
χαρακτηριστικά:
«Αὐτὰ εἶναι προπαγάνδα τῶν Τούρκων.»
δ) Σὲ ἐρώτηση γιὰ τὸ ποιὰ εἶναι ἡ ἐνδεδειγμένη στάση τῶν
Κυπρίων ἀπέναντι στοὺς Τούρκους, ὁ Γέροντας εἶπε:
«Νὰ εἶστε καλοὶ καὶ νὰ μὴ φοβᾶστε τίποτα. Ὁ Θεὸς διώχνει τὸν
ἐχθρὸ ὅταν ὁ λαὸς μετανοήσει.»
ε) Ὅταν ρωτήθηκε ἀπὸ κάποιον προσκυνητὴ γιὰ τὸ ἂν θὰ λυθεῖ
τὸ Κυπριακό, ὁ Γέροντας ἀπάντησε:
«Τί νὰ σοῦ πῶ, εὐλογημένε˙ ὅπως ἔγιναν τὰ πράγματα, εἶναι
πολὺ δύσκολο. Ἐμεῖς, συνέχεια προσευχόμαστε νὰ βροῦν τὴ λύση τους, ἀλλὰ τὸ
Κυπριακὸ μοιάζει μὲ τὸ πηγάδι γιὰ τὸ ὁποῖο τσακώνονταν δύο μονές, ποιὰ θὰ
παίρνει τὸ νερό. Καί, ἐπειδὴ δὲν μπόρεσαν νὰ συμφωνήσουν, ἔριξαν μέσα ἕναν
ὀγκόλιθο καὶ τὸ ἔφραξαν. Ὅταν πέρασαν τὰ χρόνια καὶ οἱ μονὲς βρῆκαν πῶς θὰ
μοίραζαν τὸ νερὸ μεταξύ τους, δὲν εἶχαν μέρος νὰ σταθοῦν οἱ μοναχοὶ γιὰ νὰ
μπορέσουν νὰ βγάλουν τὸν ὀγκόλιθο! Πράγματι, ὅλοι, καὶ οἱ Τοῦρκοι καὶ ἐμεῖς,
θέλουμε νὰ τὸ λύσουμε, ἀλλά, ὅπως οἱ μοναχοὶ δὲν εἶχαν τόπο νὰ καθίσουν γιὰ νὰ
τραβήξουν τὸν ὀγκόλιθο, ἔτσι καὶ οἱ κυβερνήσεις δὲν ἔχουν τρόπο γιὰ νὰ
μπορέσουν νὰ συμφωνήσουν γιὰ τὴ λύση.» [Μαρτυρία Ταξίαρχου. Κ. Γ, Γ.Ε.Σ..]
ζ) Σὲ σχετικὴ ἐρώτηση πρώην ἀγωνιστῆ τῆς ΕΟΚΑ, ὁ Γέροντας
Παΐσιος εἶχε πεῖ:
«Νὰ περιμένετε.»[ἐνν. γιὰ λύση στὸ Κυπριακό.] Κι ἐπίσης: Ἡ
Τουρκία θὰ διαλυθεῖ, καὶ μάλιστα σύντομα.»[Ἀπόσπασμα μαρτυρίας τοῦ Κ. Κ, πρώην
ἀγωνιστῆ τῆς ΕΟΚΑ].
ΣΧΟΛΙΑ – ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ
Από τις παραπάνω μαρτυρίες προκύπτει πως με τις παρούσες
συνθήκες ΔΕΝ φαίνεται λύση στο Κυπριακό. Η Κύπρος θα απελευθερωθεί αναίμακτα
μετά την Β΄ Φάση των γεγονότων.
12. Γιὰ τὴν Ἀμερική:
α) Ὁ Γέροντας Παΐσιος εἶχε ἀκόμη πεῖ ὅτι οἱ Η.Π.Α θὰ
περιέλθουν σὲ ἀνυποληψία, ἐννοώντας το ὄχι μόνον ἀπὸ ἠθικὴ σκοπιά (κάτι πού,
λίγο-πολὺ παρατηρεῖται διεθνῶς) ἀλλὰ ἔχοντας μᾶλλον στὸ νοῦ κάτι πιὸ
χειροπιαστό˙ ἴσως ὅτι ἀναμένονταν θεόσταλτες ἐξελίξεις γιὰ παιδαγωγικοὺς
λόγους.
β) Ο Βαλίδης Σταύρος, Αντιστράτηγος ΕΛ.ΑΣ ε.α, Θεολόγος,
πρώην Διοικητής
Αστυνομικού Τμήματος Αγίου Όρους.
Κάποτε εἶχε πάει στὸ Ἅγιον Ὄρος ἕνας Ἑλληνοαμερικανὸς
γερουσιαστής. Τοῦ μίλησαν γιὰ τὸ Γέροντα κι ἀποφάσισε νὰ τὸν συναντήσει. Ὅταν
ἔφτασε στὸ κελὶ μαζὶ μὲ τοὺς δὐο συνοδούς του, ἐμφανίστηκε ὁ Γέροντας ὁ ὁποῖος,
μόλις τοῦς εἶδε, χαμήλωσε τὰ μάτια καὶ εἶπε: «Φονιάδες τῶν λαῶν, Ἀμερικάνοι!»
Αὐτὸ φάνηκε πρωτάκουστο στοὺς παρισταμένους καὶ κάποιος ἐπιχείρησε νὰ διορθώσει
τὰ πράγματα, λέγοντας: «Μὰ, Γέροντα, δὲν εἶναι ἀκριβῶς Ἀμερικάνοι. Εἶναι
Ἕλληνες ποὺ ἦρθαν νὰ προσκυνήσουν στὸ Ἅγιον Ὄρος καὶ ἦλθαν νὰ σᾶς δοῦν.» (Ἦταν
ἡ ἐποχὴ τοῦ πολέμου στὴ Γιουγκοσλαβία, μὲ τὶς ἀποσχίσεις τῆς Βοσνίας, τῆς
Ἐρζεγοβίνης, τῆς Κροατίας, κ.λπ.. Στὸν πόλεμο αὐτὸν καταλάβαινε ὁ καθένας τὸν
καταλυτικό ρόλο τῶν Ἀμερικανῶν.)
Ὁ Γέροντας,
ὡστόσο, δὲν ἄλλαξε στάση. Ἄρχισε νὰ τοὺς μιλᾶ, λέγοντας ὅτι, χωρὶς τοὺς
Ἀμερικανούς, θὰ ὑπῆρχε εἰρήνη στὸν κόσμο. Τότε ὁ νεαρότερος τῶν συνοδῶν τοῦ
Γερουσιαστῆ εἶπε στὸ Γέροντα:«Ἐμεῖς, προσπαθοῦμε γιὰ τὴν εἰρήνη. Δὲν εἴμαστε
σύμφωνοι μὲ τὶς ἐνέργειες τοῦ Ἀμερικανοῦ Προέδρου. Θὰ προσπαθήσουμε μὲ τὴν ἄλλη
πλευρά, δηλαδὴ τὴν ἀντιπολίτευση, νὰ βοηθήσουμε τοὺς Σέρβους ἀδελφούς μας, πρὸς
χάριν τῆς Ὀρθοδοξίας.» Ὅμως, ὁ Γέροντας δὲν ἤθελε νὰ συνεχίσει μαζί τους. Ὁ
ἄλλος συνοδὸς τὸν ρώτησε τότε ποιὰ ἦταν ἡ γνώμη του γιὰ τὴν Ἑνωμένη Εὐρώπη. Ὁ
Γέροντας ἀπάντησε: «Ἄ, μὲ ρωτᾶτε γιὰ τὴν Εὐρώπη, μὲ ρωτᾶτε γιὰ τὴν ΕΟΚ; Εἶναι
πολὺ ζεστὸ ἀκόμα τὸ αἷμα…» Ὅλοι πάγωσαν μὲ τὴ συμπεριφορά του, χωρὶς νὰ
καταλαβαίνουν τὶ ἀκριβῶς ἐννοοῦσε μ᾽ αὐτὰ τὰ λόγια.
γ) Στὸ βιβλίο «Γέρων Ἀμβρόσιος Λάζαρης – Ὁ πνευματικὸς τῆς
Μονῆς Δαδίου» (σελ. 119), ἀναφέρεται ὅτι τὸν Αὔγουστο τοῦ 2001 [σ.σ. παραμονὲς
τοῦ χτυπήματος στοὺς Δίδυμους Πύργους] κάποιος παρακάλεσε τὸ Γέροντα νὰ
προσευχηθεῖ στὸν Ἅγιο Νεκτάριο γιὰ νὰ τὸν βοηθήσει, κι ἐκεῖνος ἀπάντησε: «Ἄσ᾽
τον, παιδί μου, τὸν Ἅγιο. Αὐτὸς εἶναι στὴν Ἀμερική. Τρέχει νὰ σώσει ζωές!».
Λίγες μέρες ἀργότερα, στὶς 11 Σεπτεμβρίου 2001 ἔπεσαν οἱ
Δίδυμοι Πύργοι. Ὁ ἴδιος ὁ Γέροντας, λίγους μῆνες νωρίτερα, εἶχε πεῖ ἐπίσης ὅτι
ἐκεῖνο ποὺ πρόκειται νὰ συμβεῖ στὴν Ἀμερικὴ θὰ ἄλλαζε τὸ ροῦ τῆς ἱστορίας:
«Μεγάλο κακὸ θὰ βρεῖ τὴν Ἀμερική, καὶ ὄχι μόνο μέσα στὸ Σεπτέμβριο. Ἀλίμονο!»
Τὸ ἴδιο εἶχε προαναγγείλει καὶ στὸ μακαριστὸ Μητροπολίτη Σισανίου καὶ Σιατίστης
Ἀντώνιο -παρόντων καὶ ἄλλων- χωρίς, ὡστόσο, νὰ δώσει περαιτέρω ἐξηγήσεις:
«Σεβασμιότατε, νὰ δεῖτε τὶ θὰ πάθουν οἱ Ἀμερικανοὶ σὲ δύο μῆνες…»
δ) Ο Μακαριστός Γέρων Πορφύριος το 1985 είπε: « Όταν θα
αναλάβει την διακυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής μαύρος πρόεδρος,
τότε θα έρθει η καταστροφή τους.»
13. Παράλληλες μαρτυρίες – ἄλλα στοιχεῖα:
α) Ο Ἀρχιμ. π. Ἐφραίμ, από την Ἀριζόνα είπε:
Η ανθρωπότητα ολάκερη
κρέμεται από μία κλωστή
Ο Γέροντας Εφραίμ ανησυχεί ιδιαίτερα για την Ελλάδα.
Όλα τα μοναστήρια του
σε Αμερική και Ελλάδα εύχονται και
προσεύχονται θερμά, μέρα και νύχτα για να παρατείνει το έλεος του ο Άγιος
Τριαδικός Θεός.
Συστήνει μετάνοια,
θερμή προσευχή και νηστεία.
Ὁ Γέροντας συμφωνεῖ μὲ τὶς θέσεις τοῦ π. Παΐσιου, ὅπως
καταγράφονται στὸ βιβλίο «Μαρτυρίες Προσκυνητῶν Γέροντας Παϊσιος Ο Αγιορείτης
1924-1994».
β) Ἁγιορείτης Ἱερομόναχος, πνευματικὸ τέκνο τοῦ Γέροντα
Παΐσιου ὁ ὁποῖος συμφωνεῖ κατὰ πάντα μὲ τὶς σχετικὲς ρήσεις τοῦ Γέροντά του είπε:
«Ἡ Ἑλλάδα βρίσκεται σὲ θανάσιμο κίνδυνο.»
«Ἡ παροῦσα κατάσταση σύντομα θὰ ἀνατραπεῖ, είναι λίγα τα
ψωμιά τους˙ (οἱ ὑπεύθυνοι) θὰ φύγουν νύχτα και θα δικαστούν από τον λαό.»
14. Παρατηρήσεις – Σχόλια:
α) Ἡ γενικότερη κατάσταση ποὺ βιώνουμε διεθνῶς εἶναι κατὰ
βάση πνευματική, καὶ ὡςτέτοια θὰ ἔπρεπε νὰ ἀντιμετωπίζεται. Θὰ λειτουργήσουν οἱ
πνευματικοὶ νόμοι πρὸς πάσακατεύθυνση (ἀρχὴ ὠδίνων).
β) Ὅσον ἀφορᾶ τὴν Ἑλλάδα, ἡ ἔξοδος ἀπὸ τὴν τροχιὰ
προσέγγισης τῆς Ρωσίας ἀποτελεῖὀλέθριο σφάλμα. (βλ. βιβλίο «Μαρτυρίες Προσκυνητῶν»,
6η Ἔκδοση, σελ. 414 – 415).
γ) Κατὰ προσωπική μου ἐκτίμηση, ἡ σύσφιγξη τῶν σχέσεων
Ἑλλάδας – Ἰσραὴλ σὲδιάφορους τομεῖς ἐξυπηρετεῖ σημαντικὰ τὰ ἐθνικὰ συμφέροντα,
καθὼς εἶναι πολὺ πιθανὸ ἡἀλλαγὴ
συμφερόντων καὶ ἰσορροπιῶν νὰ ἔχει ὡς ἀποτέλεσμα τὴν ἄσκηση ἰσχυρῶν πιέσεωνπρὸς
τὴν Τουρκία (βλ. βιβλίο «Μαρτυρίες Προσκυνητῶν», 6η Ἔκδοση, σελ. 415).
δ) Ἐπισημαίνεται ἐπίσης ὅτι κομβικὸ σημεῖο στὶς ἐξελίξεις
ποὺ μᾶς ἀφοροῦν εἶναι ἡ Πόλη˙ἂν δὲν προκύψει ἡ παραχώρησή της πρὸς ἐμᾶς (ὅπως
κατηγορηματικὰ ἰσχυριζόταν ὁΓέροντας Παΐσιος) ὅλα ὅσα ἀκολουθοῦν θὰ ἀναβληθοῦν.
(Περί Ἀντιχρίστου κλπ).
ε) Ὅπως ἔχει χαρακτηριστικὰ εἰπωθεῖ, ἅγιοι σὰν τὸ Γέροντα
Παΐσιο ἐμφανίζονται μιὰ φορὰστὰ χίλια χρόνια. Ὁ Γέροντας Πορφύριος εἶχε πεῖ
χαρακτηριστικὰ στὸν κ. ΓραμματικάκηἸωάννη, Καθηγητὴ τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν,
ὅτι ἅγιοι σὰν τὸ Γέροντα Παΐσιοἐμφανίζονται κάθε ἑξακόσια χρόνια!
ζ) Ὁ Γέροντας Παΐσιος εἶναι ὁ μόνος ποὺ μίλησε συστηματικὰ
γιὰ τὰ πάντα σχεδόν, μὲσκοπὸ νὰ μᾶς ἀφυπνίσει, ὥστε νὰ ἐνισχυθοῦμε στὴν πίστη
καὶ στὸν ἀγώνα, μπροστὰ στὰἐπερχόμενα γεγονότα.
Πέρα ἀπὸ ὅτιδήποτε ἄλλο, ἡ ἐμμονή του ἀλλὰ καὶ ὁ
κατηγορηματικὸς τρόπος μὲ τὸν ὁποῖομίλησε γιὰ τὰ ἐθνικὰ θέματα πρέπει
τουλάχιστον νὰ μᾶς προβληματίζουν˙ οἱ δὲ ἀπόψειςτου καθαυτὲς θὰ πρέπει νὰ
λαμβάνονται σοβαρὰ ὑπόψη καὶ νὰ μᾶς προετοιμάζουν γιὰ ὅ,τιθὰ ἐπακολουθήσει.
η) Ἔχουμε πάντα κατὰ νοῦ ὅτι πάνω ἀπ᾽ ὅλα βρίσκεται ὁ Ἅγιος
Τριαδικὸς Θεός. Καὶ ὅτι, μὲτὴ δική μας προσευχὴ καὶ τὶς μεσιτεῖες τῆς Θεοτόκου,
τοῦ Γέροντα καὶ τῶν ἁγίων, ἡ πορείατῶν ἐξελίξεων μπορεῖ νὰ ἀλλάξει, ὅπως τόσες
φορὲς ἔγινε στὸ παρελθόν, ἀκόμη καὶ μὲ τὸνἴδιο τὸ Γέροντα Παΐσιο. Ἐπ᾽ αὐτοῦ,
παραθέτω ἐνδεικτικὰ ἕνα ἀπόσπασμα ἀπὸ μαρτυρία ποὺπεριλαμβάνεται στὸν ὑπὸ
ἔκδοση Β´ τόμο τοῦ βιβλίου «Μαρτυρίες Προσκυνητῶν»:
«… Κάποια στιγμή, εἴδαμε τὸ Γέροντα πολὺ χαρούμενο. Ἐκεῖ
ποὺκαθόταν, ἄρχισε ξαφνικὰ νὰ χοροπηδᾶ σὰν μικρὸ παιδὶ, χαμογελώνταςὁλόκληρος.
Οἱ ἀδελφές, προβληματιστήκαμε καὶ παραξενευτήκαμε.Καμία ἄλλη φορὰ δὲν τὸν
εἴχαμε δεῖ σὲ τέτοια κατάσταση. Τὸν ρωτήσαμεμὲ ἀπορία ποῦ ὀφειλόταν αὐτὴ ἡ
στάση του, καὶ ἐκεῖνος ἀπάντησε: “Νὰβλέπατε τὶ μεγάλο καλὸ μᾶς ἔκανε ἡ Παναγία
μας!” Καὶ δῶσ᾽ του νὰχοροπηδάει. “Ὁ Ἅγιος Θεὸς”, συνέχισε, “εἶχε πάρει μιὰ
σκληρὴ ἀπόφασηἐναντίον ὅλων μας, γιὰ τὴν ἀπιστία μας, καὶ ἡ Παναγία κατόρθωσε
μὲ τὶςπρεσβεῖες της νὰ ἀλλάξει τὸ σχέδιό Του!”…»
(Εδώ τεκμηριώνεται οτι με τις προσευχές του Γέροντος Παϊσίου
ο Θεός αλλάζει το σχέδιοτου)
θ) Κατὰ τὴν προσωπική μου ἐκτίμηση ἀλλὰ καὶ σύμφωνα μὲ τὶς
θέσεις ἄλλων, σύγχρονωνΓερόντων, μπορεῖ
νὰ μᾶς γονατίσουν, ὡστόσο δὲ θὰ μᾶς ἐκμηδενίσουν.
ι) Η Κύπρος θα ελευθερωθεί.
- Επίσης θα
πραγματοποιηθεί η ενσωμάτωση της Β. Ηπείρου στην μητέρα πατρίδα.
- Θα επέλθει η διάλυση της FYROM και η
προσάρτηση ενός μεγάλου τμήματος στην χώραμας.
Τα παραπάνω θα
υλοποιηθούν μετά την ολοκλήρωση της Β´ Φάσης (Εθνικά γεγονότα).
Ὁ Χριστὸς νὰ μᾶς δίνει καλή φώτιση
Μὲ πολὺ πόνο καὶ ἀγάπη Χριστοῦ
http://agiotokos-kappadokia.gr
διορθώστε κάπως το κείμενο, δεν φαίνεται καλα
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεωργία ο γιατρός τι λέει γι'αυτά;
ΑπάντησηΔιαγραφήSapphire,τι μου θυμησες τωρα!Πριν οχτω χρονια περιπου ειχα ενα πρασινογκουστηρα που τον φωναζα ετσι.
ΑπάντησηΔιαγραφή