21 Νοε 2011

"Ἀπὸ-μακεδονοποίηση" τῆς Μακεδονίας;;;

Περίεργες συμπτώσεις γύρω ἂπ΄ὅτι φέρει τὸ ὄνομα "Μακεδονία" ἢ τὸν ἐπιθετικὸ προσδιορισμὸ "μακεδονικὸς-η-ὁ" τὸ τελευταῖο διάστημα στὴ Θεσσαλονίκη...
Τί ἐννοοῦμε:
• Yπουργείο Μακεδονίας-Θράκης: Παρελθὸν
• Ξενοδοχείο Μακεδονία Παλλάς: Κλείνει 27/12
• Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ὠδεύει πρὸς "συγχώνευση" μὲ ΑΠΘ
• Εφημερίδα Μακεδονία: Ἔχει ἀνασταλεῖ ἡ ἔκδοσή της
• Μακεδονία ΤV: Ἔχει ἀντικαταστήσει τὸ λογότυπο τοῦ σταθμοῦ.Ἀντὶ τοῦ ὀνόματος "Μακεδονία" μὲ τὸ ἄστρο τῆς Βεργίνας ὡς φόντο, στὴν ὀθόνη ἐμφανίζεται ἕνα ἁπλὸ .. ".m"
Ὑπάρχουν πολλὲς ἀκόμα περιπτώσεις ἀλλὰ στεκόμαστε μόνο στὰ παραπάνω καθὼς ἀποτελοῦν σύμβολα γιὰ τὴν πόλη καὶ τὴν περιοχή. Τυχαῖο;

9 σχόλια:

  1. και γιατί ένας Ρωμαίος και όχι Έλληνας να ενδιαφέρεται για την Μακεδονία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και τι σχέση έχει αυτό που λες;;;;
    Είσαι λίγο εκτός τόπου και χρόνου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. sapphire τι πίνεις και δεν μας δίνεις;
    Γιατί άραγε η έννοια του Ρωμηού σε ενοχλεί τόσο πολύ;;;
    Έφαγες την τάπα σου στην ανάρτηση με τη Χαρά μη ξαναρχίσεις πάλι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι σχέση έχει σε ένα ιστολόγιο Ρωμαίων να αναφέρεται στη Μακεδονία;αυτό με παραξευνεύει αφού αυτοί που λένε ότι είναι Ρωμαίοι και όχι Έλληνες δεν θα έπρεπε να νοιάζονται για το μακεδονικό εκτός ίσως και από την άποψη του φιλελληνισμού.
    Η έννοια του Ρωμηού δεν με ενοχλεί μόνη της,αλλά μόνο όταν κάποιοι προσπαθούν να την επιβάλουν ως εθνικό όνομα στους Έλληνες προσβάλλοντας και καταγωγή και μπερδεύοντας την ιστορία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. και αλήθεια για να αντιστρέψω το ερώτημα,τι ενοχλεί εσένα η έννοια του Έλληνα;τι ενοχλεί τον Πατριάρχη μας και το περιβάλλον του η έννοια του Έλληνα;τι ενοχλεί του ρωμανιδικούς η έννοια του Έλληνα που τόσο σκαιότατα βρίζουν και προσπαθείτε να επιβάλλεται ότι μόνο Ρωμαίος μπορείς να είσαι για να είσαι χριστιανός και όχι Έλληνας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. οἱ ρωμαῖοι ἦταν ἕλληνες, ὅπως αὐτό διατρανώνεται καί μέ τήν "πρός Ρωμαίους ἐπιστολή" τοῦ Ἀποστόλου Παύλου ἡ ὁποῖα συνεγράφη στά ἑλληνικά, ἐπιπλέον ὁ ἴδιος ὁ Ἀπόστολος κατονομάζει τήν Ρώμη "πόλις ἑλληνίς". γιατί τόσο ἀφελῶς νά χαρίζουμε μιά παμπάλαιη ἑλληνική πόλη στούς Βησιγότθους, οἱ ὁποῖοι οἰκειοποιήθηκαν τό ὄνομα "Ἰταλοί";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "οι Ρωμαίοι ήταν Έλληνες"!Αν είναι δυνατόν!η αποκορύφωση της παραϊστορίας τύπου Ρωμανίδη!Οι Ρωμαίοι ήταν φύλο κεντροϊταλικό,μιλούσαν λατινικά,και ήταν συγγενείς με τα υπόλοιπα φύλα της περιοχής,για την ακρίβεια ούτε φύλο δεν ήταν,οι κάτοικοι μιας ιμπεριαλιστικής πόλης ήταν,Λατίνοι κυρίως και άλλων καταγωγών κεντροϊαλικών,με τους Έλληνες ήρθαν πιο μετά σε επαφή (έτσι κι αλλιώς βέβαια τα ιταλικά και τα ελληνικά φύλα όπως και άλλα ήταν συγγενικά σε κάποιο βαθμό) και υιοθέτησαν οι απολίτιστοι (όπως οι ίδιοι λένε) κάποια στοιχεία του πολιτισμού,έστω και τα περισσότερα,από εκεί και πέρα μέχρι του να ονομάσουμε τους Ρωμαίους Έλληνες απέχει παρασάγγας!Ο θείος Απόστολος έγραψε στα ελληνικά γιατί ήταν η διεθνής γλώσσα της εποχής και γιατί προφανώς μαζί με τα εβραϊκά ήταν μητρική του ή δεύτερη μητρική του (αφού ήταν και από την Ταρσό),στη Ρώμη τότε κατοικούσαν πολλοί Έλληνες (greek quorter of Rome),για πολλούς λόγους,αλλά και ελληνόφωνοι όμως ανατολίτες και ξέρουμε πως ο χριστιανισμός πρώτα διαδόθηκε στους ελληνόφωνους και ειδικά στους ανατολίτες,πράγμα που κάνει λογικό ο Παύλος να έγραψε την επιστολή στα ελληνικά,αλλά και την προς Γαλάτας στα ελληνικά την έγραψε τι πάει να πει αυτό;και την προς Εβραίους στα ελληνικά την έγραψε!Είναι σαν να γράφεις σήμερα στα αγγλικά.Και πάνω στο σταυρό του Κυρίου η επιγραφή της κατηγορίας ήταν σε "γράμματα ρωμαϊκά,ελληνικά και εβραϊκά" αυτό δείχνει την επιρροή των γλωσσών όχι τι λαός ήταν,γιατί και οι Εβραίοι την εποχή εκείνη μιλούσαν ως επί το πλείστον ελληνικά (θυμίζω την έριδα μεταξύ ελληνιζόντων και ιουδαϊζόντων) αυτό δεν σημαίνει πως οι Σημίτες Εβραίοι ήταν Έλληνες.
    Οι Ρωμαίοι δεν ήταν Έλληνες,αλλά και να ήταν είναι σαν να ονομαζόμασταν σήμερα όλοι Σπαρτιάτες ή Μακεδόνες ή Αθηναίοι!Όσο δοξάστηκαν και δόξασαν οι Έλληνες κανείς άλλος λαός δεν το έκανε,και είναι πολύ κρίμα σήμερα σε κατηχητικά παρεκκλησιαστικών οργανώσεων να διδάσκεται ότι οι αρχαίοι ήταν απλά "φρικτοί ειδωλολάτραι".Επίσης ως αρχαιότερη ονομασία μόνο αυτή πρέπει να έχουμε ως εθνική,ακόμα και το Γραικός είναι προτιμότερη και αρχαιότατη κι αυτά που λέει ο Ρωμανίδης για το "Γραικός" είναι ιστορικά απαράδεκτα.Την ταυτότητα του Ρωμηού σαφώς και δεν την αρνούμε ως δεύτερη και άλλη (μη ταυτόσημη με την ελληνική παρά τα κοινά σημεία) έστω και με την ελληνιστική χροιά που σαφώς έχει,αλλά όχι ως κύρια,αν μη τι άλλο θα μπορεί τότε κάλλιστα να σου πει κάποιος "τι σε νοιάζει εσένα για την Μακεδονία;η Μακεδονία ήταν ελληνική,ελληνιστικά χρόνια κτλ κτλ,τι τον νοιάζει έναν Ρωμαίοι που έχει αναφορά στη Ρώμη και όχι στην Ελλάδα,που βλέπει με αρνητικό μάτι την Ελλάδα όσο και αν προσπαθεί να χρυσώσει το μάτι,που οι Ρωμαίοι σκλάβωσαν την ελληνική Μακεδονία,τι σε νοιάζει εσένα λοιπόν;"
    Από εκεί και πέρα η έννοια του "Ρωμαίος" στο "Βυζάντιο" είναι πολιτική,κι αυτό φαίνεται κυρίως κατά τα ύστερα χρόνια.
    Επίσης αν είμαστε Ρωμαίοι,οι μη ορθόδοξοι τι είναι;και είναι πολλοί οι συμπολίτες μας που δεν είναι ορθόδοξοι.Αλλά και ο ορθόδοξος με πια λογική πρέπει να είναι εθνικά Ρωμαίος και όχι Έλληνας;
    Επίσης για τον μακαριστό Ρωμανίδη,δεν γνωρίζω κανέναν επιστήμονα που να τον αποδέχεται ως ιστορικό,δεν ξέρω ως θεολόγο,ίσως να είναι και ο κορυφαίος,αλλά ως ιστορικός είναι μάλλον απαράδεκτος.
    Τελικά,το να δημιουργούμε σήμερα εν έτη 2011 τέτοια θέματα,που έχουν λυθεί πριν εκατοντάδες χρόνια,μόνο κακό είναι και μόνο νερό στο μύλο των νεοπαγανιστών και της εθνικής διαίρεσης ρίχνουμε,λοιπόν οι Ρωμαίοι στη Ρώμη και οι Έλληνες στην Ελλάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Βρε σαχλαμάρα sapphire ο τίτλος που εδωσαν στο ιστολόγίο είναι: Ρωμαίϊκο Οδοιπορικό όχι ΡΩΜΑΪΚΟ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πρώτον ανώνυμε εγώ δεν σε έβρισα,δεύτερον θα ίσχυε αυτό που λες αν δεν ήταν οπαδοί του Ρωμανίδη ο οποίος ταυτίζει την έννοια του ρωμαίικου με το ρωμαϊκό,που βέβαια ουσιαστικά η μία λέξη είναι παραφθορά της άλλης,αλλά στη σύγχρονή μας γλώσσα έχουν διαφορετική έννοια.Αν και φυσικά οι διαχειριστές αν κρίνω από τα θέματά τους και τα σχόλια ε σίγουρα δεν είναι σαν τον Ρωμανίδη,εννοώ από άποψη φανατισμού και πίστης σε ρωμαϊκές ιδέες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.