20 Αυγ 2011

Ἰ Κυριακή Ματθαίου

Γράφει ο Ἀρχ. Ἰωήλ Κωνστάνταρος Ἱεροκήρυκας - Γενικός Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καί Κονίτσης

Εαγγελική περικοπή τς δεκάτης Κυριακς του Ματθαίου, μς περιγράφει κατά τρόπο συγκλονιστικό τή θεραπεία το σεληνιαζομένου νέου. σοι ζησαν παρόμοιες καταστάσεις καί εδαν νθρώπους νά βασανίζονται πό τά κάθαρτα δαιμόνια, ατοί μπορον νά ασθανθον κάπως τό βάσανο το νέου καί τόν πόνο το πατέρα, ποος «γονυπετν» παρακαλε τόν Κύριο ησο καί ταυτοχρόνως μολογε τήν πιστία του, ζητώντας τό χάρισμα τς πίστεως...
Φυσικά Κύριος ποος λθε «να λύσει τά ργα το διαβόλου», καί στήν περίπτωση ατή «πετίμησεν τό δαιμόνιον καί ξλθεν ατο καί θεραπεύθη πας πό τς ρας κείνης» (Μάτθ. ΙΖ ΄ 18) δήλ. ησος δωσε αστηρό παράγγελμα καί βγκε τό δαιμόνιο, καί θεραπεύθηκε τό παιδί πό τή στιγμή κείνη.
Εναι πάντως πολύ χαρακτηριστικό, καί θά πρέπει γιά λίγο νά σταθομε, στό τι ησος πρίν λευθερώσει τό νέο πό τή μανία το διαβόλου, λέει μία φράση πού φανερώνει θλίψη καί στενοχώρια. Καί μελετώντας πιστός τή φράση ατή, νοιώθει συγκλονισμό, φο περιέχει λήθειες καί το παρόντος λλά καί το μέλλοντος: «ποκριθες δέ ησος επεν. γενεά πιστος καί...
διεστραμμένη!
ως πότε σομαι μεθ’ μν; ως πότε νέξομαι μν;...» (Μάτθ. ΙΖ ΄ 17) δήλ. γενεά πιστη καί διεστραμμένη! ως πότε θά εμαι μαζί σας; ως πότε θά σς νέχομαι;...
Ο μαθητές βλέποντας τήν τόσο δύσκολη περίπτωση το δαιμονισμο, δειξαν δυσπιστία (πως τούς ξηγε μετά τό θαμα διος Κύριος), καί γι’ ατό κριβς δέν κατόρθωσαν νά κβάλουν τό δαιμόνιο. Ατό εχε ς ποτέλεσμα ο κακεντρεχες Γραμματες νά τούς ερωνεύονται καί νά τούς δυσφημον. λλά χρειαζόταν νά παλλαγε χι μόνο υός λλά καί πατέρας πό λλη φοβερότερη πάθηση, πού εναι πιστία. Γιά τοτο καί πως εδαμε ο λόγοι ατοί τς πιπλήξεως το Κυρίου, εναι σέ τόνο σπάνιας αστηρότητας.
γενεά κείνη, τς ποίας ρχηγοί ταν ο Γραμματες καί ο Φαρισαοι, δήλ. τό σαπισμένο καί δυσδες κατεστημένο το σραήλ, ταν χι μόνο πιστη, λλά καί διεστραμμένη.
Καί ταν διεστραμμένη γενεά κείνη διότι ν βλεπαν τά μοναδικά θαύματα πού πιτελοσε ησος, ατοί πέμεναν στήν πιστία τους καί τι πλέον βλασφημοσαν, ποδίδοντας τήν Θεϊκή δύναμη σέ δαιμονική νέργεια.
Μέ τή φράση «ως πότε θά εμαι μαζί σας καί ως πότε θά σς νέχομαι;» δέν δηλώνει Κύριος νυπομονησία, λλά δείχνει τι παρ’ λη τήν γάπη του, ασθάνεται τόν αυτό Το ντελς ξένο πρός τή γενεά κείνη τς πιστίας. λλά χι μόνο ατό φίλοι μου. Θά πρέπει νά τό γνωρίζουμε καί νά διακηρύττουμε ξεκάθαρα καί τούτη τήν λήθεια πού μς ποκαλύπτει λόγος το Θεο, τι Κύριος ησος δέν χει μόνο νοχή, λλά καί δικαιοσύνη. Καί πως χει δημιουργήσει τούς φυσικούς νόμους, ς δημιουργός καί παντοκράτορας, τσι χει θέσει καί τούς πνευματικούς νόμους, ο ποοι φυσικά λειτουργον μέ κρίβεια... πίσης εναι νάγκη νά γνωρίζουμε τι Θεός δέν παραιτεται τν «δικαιωμάτων Του».
λόκληρη γία Γραφή, ερά Παράδοση τς κκλησίας μας, ο βίοι τν γίων μας, πιστοποιον τήν μεγάλη ατή λήθεια, τι γάπη το Θεο νέχεται μέν, πλήν μως δέν συμβιβάζεται μέ τήν μαρτία καί τήν πλάνη,  τό κακό καί τήν δικία καί μάλιστα τήν κοινωνική...
πάρχουν δυστυχς καί νθρωποι τς κκλησίας(;) ο ποοι ρέσκονται νά κηρύττουν τήν μισή λήθεια, τι δήλ. Θεός εναι μόνο νοχή, ποφεύγοντας ετε γιά λόγους «λιγοπιστίας», ετε «λαϊκίστικης πολιτικς» νά λοκληρώσουν τήν λήθεια, τι Θεός εναι καί δικαιοσύνη καί ποδίδει στόν καθένα κατά τά ργα του.
Ατή κριβς τήν γάπη το Θεο, ο διεστραμμένες καρδιές καί ο πορωμένες συνειδήσεις, ν δέν μετανοήσουν θά τήν εσπράξουν ς κόλαση.
πως κριβς, σοι διαθέτουν γιες φθαλμούς, πολαμβάνουν τό λιακό φς καί τά χρώματα τς φύσεως, ν σοι χουν βεβλαμμένους τούς φθαλμούς, ατό τό διο τό λιακό φς τό δέχονται πάνω τους ς «κόλαση», τό διο κριβς συμβαίνει καί μέ τήν γάπη το Θεο.
Στήν ρχή λειτουργε ς νοχή καί περιμένει τή μετάνοιά μας, κατόπιν μως δια ψυχή πού παραμένει μετανόητη, θά εσπράξει τήν δικαιοσύνη. Καί πως Θεός δέν παύει ποτέ μά ποτέ νά γαπ, τσι κριβς καί σοι τόν ρνήθηκαν συνειδητά δέν θά παύσουν ποτέ νά δέχονται ατή τήν Θεϊκή γάπη ς δικαιοσύνη, καί λλοίμονο ς τελείωτη κόλαση...
δελφοί μου, μή θελήσουμε νά μοιάσουμε πρός τή γενεά τν κακούργων καί Χριστοκτόνων βραίων, τήν «πιστον καί διεστραμμένη», ποία μόνη της καί συνειδητά ρνήθηκε τήν εσπλαχνία καί τήν μακροθυμία το Θεο, καταντώντας σέ λέθρια ποτελέσματα πού τά παρακολουθε κανείς μέσα πό τήν διάψευστη ντικειμενική στορία...
ς πωφελούμαστε πό τήν μακροθυμία το Κυρίου καί Θεο μς ησο Χριστο καί μετά πό κάθε παράβαση καί στοχία μας, ς πιστρέφουμε μέ οσιαστική μετάνοια πρός τήν Θεϊκή Του γάπη, χοντας τήν βεβαιότητα τι ζωντανή Του πίστη μπορε νά μς παλλάξει πό κάθε μπόδιο καί κακό.
μήν.   

3 σχόλια:

  1. Το κατά Λουκάν ευαγγέλιο λέει: «Πλην τους εχθρούς μου εκείνους, τους μη θελήσαντάς με βασιλεύσαι επ’ αυτούς, αγάγετε ώδε και κατασφάξατε αυτούς έμπροσθέν μου» (Κατά Λουκάν 19: 27).
    Απόδοση: "Όσο για τους εχθρούς μου εκείνους, που δεν με θέλησαν για βασιλιά τους, φέρτε τους εδώ και σφάξτε τους μπροστά μου".
    Παρακαλώ όποιος αδελφός θεολόγος ή ιερεύς
    έχει την ευγενή καλοσύνη ας μου ερμηνεύσει
    την ανωτέρω περικοπήν του Ιησού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ σχολιαστή,
    Η παραπάνω περικοπή του Ευαγγελίου,
    είναι μία ακόμη απόδειξη "αγάπης" προς αυτούς
    που τολμούν να έχουν διαφορετική άποψη.
    Όποιος διαφωνεί, ο άπιστος δηλαδή,
    πρέπει κατα-σφαγεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΣΩΣΤΟΣ Ο 10:33.
    ΜΙΣΟΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΩΝ
    ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ.
    ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΩΝ
    ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ,
    ΣΚΥΘΟΠΟΛΙΣ, ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΕΣ,
    ΙΕΡΑ ΕΞΕΤΑΣΗ, ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΙ
    ΠΟΛΕΜΟΙ.
    ΠΟΤΑΜΙΑ ΑΙΜΑ ΚΑΙ ΔΑΚΡΥΑ.
    ΠΟΤΕ Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΓΝΩΡΙΣΕ
    ΤΟΣΟ ΠΟΝΟ!
    Ο ΗΘΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΕΦΘΑΣΕ ΣΤΟ ΚΑΤΩΤΑΤΟ
    ΣΗΜΕΙΟ ΑΠΟ ΓΕΝΝΕΣΕΩΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.