20 Αυγ 2011

Γονεῖς καί παιδιά στό περιβάλλον τῆς «Νέας Ἐποχῆς»

                         
    το κ. Κωνσταντίνου Παπαχριστοδούλου, Προέδρου το Δ.Σ. τς Π.Ε.Γ
«Νέα ποχή». Τό Οκοδόμημα, ο Βασικές ρχές, Προβληματική 
«Νέα ποχή», «New Age», «ποχή το δροχόου». Πρόκειται γιά ρολογίες πού χαρακτηρίζουν τήν ποχή μας. Πολλές φορές ταν μιλμε γιά τή «Νέα ποχή» πάρχει ντύπωση τι ποτελε μία συγκεκριμένη ργάνωση, μέ ρχηγό, μέλη καί καθορισμένη διδασκαλία. Ατό δέν εναι ληθές. Πρόκειται γιά να κίνημα, μία τάση, να ρεμα. κόμα καί «μόδα» θά μπορούσαμε νά χαρακτηρίσουμε ατό τό φαινόμενο, πού σάν «τσουνάμι» χει κατακλύσει τίς δυτικές κοινωνίες καί πειλε τό ερωπαϊκό οκοδόμημα ξιν. να οκοδόμημα πού στηρίζεται στό ρχαο λληνικό δεδες καί στίς ξίες καί τά διδάγματα το Χριστιανισμο
Ο βασικές ρχές τς «Νέας ποχς» εναι πολύτως ξένες πρός τό Χριστιανισμό καί τήν ρθόδοξη πίστη εδικότερα. χουμε νά κάνουμε μέ νέα κοσμολογία, νέα νθρωπολογία, νέα θεολογία καί νέα ντίληψη περί θικς. 
ς κοσμοθεωρία παντται σέ ξωχριστιανικές θρησκεες. Σύμφωνα μ' ατήν, νθρωπότητα περνάει πό συνεχ ναλλαγή ρισμένων ποχν καί δέν κολουθε ριζόντια...
τροχιά. 
μοντέρνος ρος «New Age» εναι παρμένος πό τήν στρολογία. Ο στρολόγοι σχυρίζονται τι λιός μας καί οκογένεια τν πλανητν του, «περιστρέφονται γύρω πό να κεντρικό λιο, ποος βρίσκεται κατομμύρια μίλια μακριά καί τι παιτεται περίπου μία περίοδος γύρω στά 26.000 χρόνια γιά νά κάνει μία περιστροφή. Ατή τροχιά καλεται Ζωδιακός κύκλος καί διαιρεται σέ 12 ζώδια» . 
Γιά νά περάσει τό λιακό σύστημα να πό τά ζώδια ατά χρειάζεται κάτι παραπάνω πό 2.100 χρόνια. Ατός χρόνος λογίζεται ς μία «Κοσμική ποχή» «Διανομή». 
Ο πιστοί της «Νέας ποχς» σχυρίζονται τι κατά τήν ποχή τς Ρωμαϊκς ατοκρατορίας λιος μπκε στό ζώδιο τν χθύων καί ρχισε «ποχή τν χθύων». ταν ποχή πού ζησε Χριστός, ποχή το Χριστιανισμο. Γι' ατό καί τό σύμβολο το Χριστο ταν χθύς. 
«ποχή τν χθύων» λογίζεται πό τούς παδούς τς New Age σάν ποχή περιορισμο καί στενότητας. Σ' ατήν δθεν, κυριαρχοσαν ο ντολές, λεγχος τν ερέων, δίωξη τν λεύθερα σκεπτομένων νθρώπων, ποχή τν πολέμων, τς ποικιοκρατίας, τς καταστροφς τς φύσης. Ατή λοιπόν ποχή, κατ' ατούς, τελειώνει καί ρχίζει «Νέα ποχή», «ποχή το δροχόου»! 
Βασική ρχή στή διδασκαλία τς «Νέας ποχς» εναι «λιστική» θεώρηση το κόσμου. Δηλαδή, τι τά πάντα ποτελον «κροές» καί κφάνσεις μίας πρόσωπης θείας οσίας, μίας «περσυμπαντικς συνειδητότητας». Ο νθρωποι ποτελομε πεσμένα κομμάτια ατς τς θείας οσίας, ν βασική προσπάθεια τν ντων πρέπει νά κατατείνει στήν πιστροφή στόν κεανό τς «θείας» ατς οσίας. ποτέλεσμα ατς τς διδασκαλίας θεωρία το «Κάρμα» καί τς μετενσάρκωσης, τς νακύκλησης τν ποχν καί τς λευσης διαφόρων «φωτισμένων ντων» πού θά μς δηγήσουν στήν ξέλιξη. 
Στό κέντρο ατς τς θεωρίας βρίσκεται διδασκαλία γιά τήν λευση το νέου Μεσσία. Κάθε ποχή χει τό Μεσσία της. ποχή τν χθύων εχε Μεσσία τόν ησο Χριστό. ποχή το δροχόου...; δ περιπλέκονται τά πράγματα φο «Νέα ποχή» χει μία ντελς διαφορετική ντίληψη περί το τί εναι Μεσσίας π' ατή πού χει χριστιανισμός. 
Γιά τή «Νέα ποχή», ησος Χριστός δέν ποτελε τό μοναδικό καί νεπανάληπτο πρόσωπο, τόν Υό το Θεο ποος σαρκώθηκε καί δρασε σέ συγκεκριμένο τόπο καί χρόνο με σκοπό τή σωτηρία το νθρωπίνου γένους καί τή δυνατότητα της θέωσης το νθρώπου. Αυτή εναι περί Χριστο διδασκαλία τς κκλησίας. 
Μεσσίας τς «Νέας ποχς»  «βατάρ» πως συνηθίζεται νά λέγεται, εναι να πρόσωπο τό ποο «νσαρκώνει» μία «κατάσταση χριστο», τήν λεγόμενη «χριστική κατάσταση». κίνηση της «θεοσοφίας» πογραμμίζει τι κάθε φορ πού ο καιροί ριμάζουν καί πίκληση τν μαζν γίνεται διαπεραστική, ρχεται νας βατάρ-Χριστός. λευση το Χριστο το δροχόου ποτελε κατά τήν κίνηση «να πνευματικό γεγονός», πού θά φέρει «μεγάλες λλαγές ποκαταστάσεις» καί θά γκαινιάσει να «καινούριο πολιτισμό»  
Πολλές φορές Χριστός τοποθετεται στό διο πίπεδο μέ τους: Σωκράτη, Βούδα, Κομφούκιο, Κρίσνα, λλά καί νεότερους πως: Σάτυα Σάι Μπάμπα, Μον, Σατυανάντα, λλά καί λληνες πως Διονύσης Δώριζας, πού πίστευε τι εναι Χριστός τς «Νέας ποχς». λοι ατοί, μαζί καί Χριστός, σύμφωνα μέ τή «Νέα ποχή», ποτελον τούς «Μεγάλους Μύστες» τς νθρωπότητας. «Φωτισμένους» δηλαδή πού «θυσίασαν» τήν πορρόφησή τους πό τόν «πειρο θεϊκό κεανό», γιά νά παραμείνουν στή γ καί νά καθοδηγήσουν τούς νθρώπους. 
Στό σημεο ατό χρειάζεται νά γίνει ναφορά στή δεύτερη βασική διδασκαλία τς «Νέας ποχς» πού φορ στό «Κάρμα» καί τή Μετενσάρκωση. Σύμφωνα μ' ατήν, να ν, μετά τόν βιολογικό του θάνατο πα¬νέρχεται καί πάλι στή ζωή μέ να νέο σμα. τσι ψυχή πόκειται σέ τελείωτο κύκλο γεννήσεων καί θανάτων, πού παναλαμβάνονται σάν συνεχής βασανισμός (Samsara). πό ατό τό βασανισμό πόσχεται νά λευθερώσει τόν νθρωπο Γκουρού-Μεσσίας καί ργάνωση μέ τίς τεχνικές της. 
δύναμη πού κρατάει τόν νθρωπο αχμάλωτο στή Samsara, εναι νόμος το «Κάρμα». Σύμφωνα μέ ατή τή διδασκαλία, κάθε καλή κακή πράξη χει πακόλουθα πού νεργον καί πέρα πό ατή τή ζωή. λες ο συσσωρεύσεις το «Κάρμα», πό προηγούμενες ζωές, εναι κενες πού προσδιορίζουν τή ζωή το νθρώπου στή γ, τήν ποία πρέπει νά ζήσει, προκειμένου νά πληρώσει τό «Κάρμα» του. λέξη προέρχεται πό τή ρίζα «Κρί», πού σημαίνει «νεργ», «πράττω». Σημαίνει κυρίως τήν νέργεια. Τά νθρώπινα προβλήματα καί τά βάσανα φείλονται κριβς στό νόμο το «Κάρμα», πού ναγκάζει τόν νθρωπο νά ξαναέρχεται στή ζωή προκειμένου νά ξεπληρώσει τή συσσωρευμένη νέργεια, πό τήν προηγούμενη ζωή. Σύμφωνα μέ να περιοδικό ατο του χώρου: «πάρχει πόνος, δυαδικότητα, παναγέννηση, τό κάρμα. Δηλαδή μέ λίγα λόγια πάρχουν τά νθρώπινα προβλήματα καί τά βάσανα». τσι λοιπόν, κακός νθρωπος δέν εναι στήν οσία κακός, λλά πρέπει νά κπληρώσει τό «Κάρμα» του. δικος τό διο, τό διο τύραννος καί γκληματίας· λλά καί φτωχός καί καταπιεσμένος. πλς, σέ προηγούμενη ζωή ταν κακοί, προκαλοσαν δικίες τίς ποες καί πληρώνουν στήν παροσα ζωή. 
Πάνω σ' ατές τίς βασικές ρχές στηρίχθηκε τό οκοδόμημα τς «Νέας ποχς» πως ατό ναπτύχθηκε κατά τή δεκαετία το '90. να Βουδιστικό, νατολικς καί «Θεοσοφικής» προέλευσης θεωρητικό κατασκεύασμα, προσαρμοσμένο κατάλληλα στή νοοτροπία το δυτικο νθρώπου. τσι ναπτύχθηκε να κύμα Γκουρουϊστικν, ποκρυφιστικν καί νεογνωστικν μάδων, πού κατέκλυσαν τό δυτικό κόσμο προσπαθώντας νά ποτάξουν τόν κενό πό πνευματική μπειρία, σύγχρονο νθρωπο. εσβολή ταν ντυπωσιακή καί τά θύματα τόσα πολλά, στε κάποιες κυβερνήσεις, λλά καί Ερωπαϊκή νωση, νησύχησαν μελέτησαν τό φαινόμενο καί λαβαν μέτρα. τσι, χουμε σήμερα κθέσεις πού νομάζουν πίσημα τίς μάδες ατές «καταστροφικές λατρεες», «destructive cults» «θρησκεες τς νεότητας», διότι τά περισσότερα θύματα εναι νεαρά στήν λικία. 
κατάσταση εναι σήμερα μως ρκετά διαφορετική καί διαιτέρως νησυχητική. «Νέα ποχή» σάν γιγάντια μπρέλα καλύπτει να τεράστιο πλθος τάσεων, μάδων, θεωριν, πρακτικν, θρησκευτικν καί μή «σεκτν». να τεράστιο δίκτυο πού κτείνεται πό τίς «ναλλακτικές θεραπεες» μέχρι τό Σατανισμό. κατάσταση ποτελε μία πραγματική σύγχρονη Βαβέλ. σύγχυση εναι πολλές φορές τόσο μεγάλη καί ο τεχνικές λλοίωσης το χριστιανικο φρονήματος τόσο λεπτά καλυμμένες στε δέν εναι σπάνιο τό φαινόμενο νά παρασύρονται σέ πικίνδυνες τραπούς κόμα καί νθρωποι τς κκλησίας. 
Θά προσπαθήσουμε νά παραθέσουμε πιγραμματικά τίς περισσότερες σύγχρονες κφάνσεις τς «Νέας ποχς» προκειμένου νά γίνει ντιληπτό τό μέγεθος το προβλήματος καί ο πειλές πού δέχονται τά παιδιά μας λλά καί ο γονες πό ατό πού πολύ εστοχα νόμαζε π. ντώνιος λεβιζόπουλος «πλάνη το φεως» 
Δετε τήν πόλοιπη νάρτηση δ: Ι.Μ.Παντοκράτορος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.