13 Ιουν 2011

Ποιὰ ἡ διαφορὰ τῆς ἑορτῆς τῆς Πεντηκοστῆς μὲ τὴν ἑορτὴ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος;

Ἡ ἑορτὴ τῆς Πεντηκοστῆς εἶναι ἑορτὴ τῆς Ἁγίας Τριάδος, ἀφοῦ μὲ τὴν κάθοδο τοῦ Ἁγίου Πνεύματος μαθαίνουμε ὅτι ὁ Θεὸς εἶναι Τριαδικός. Ἡ κάθοδος τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἔγινε κατὰ τὴν ἡμέρα τῆς Κυριακῆς. Τὴν ἥμερα αὐτή,  ἦλθε τὸ Ἅγιο Πνεῦμα στοὺς Μαθητὲς τοῦ Χριστοῦ. Ὁ ἱερὸς ὑμνογράφος ἀποκαλεῖ τὴν Πεντηκοστὴ τελευταία ἑορτὴ ἀπὸ πλευρᾶς ἀναπλάσεως καὶ ἀνακαινίσεως τοῦ ἀνθρώπου: "Τὴν μεθέορτον πιστοὶ καὶ τελευταίαν ἑορτὴν ἐορτάσωμεν φαιδρῶς, αὔτη ἐστι Πεντηκοστή, ἐπαγγελίας συμπλήρωσις καὶ προθεσμία". Οἱ ἅγιοι Πατέρες μας λοιπόν, ποῦ ἔβαλαν σὲ ἄριστη σειρὰ καὶ τάξη ὅλα τὰ θέματα τῆς πίστεώς μας, γιὰ νὰ δώσουν τιμὴ στὸ Ἅγιο Πνεῦμα, ὅρισαν νὰ τὸ ἑορτάζουμε καὶ κατὰ τὴν Πεντηκοστή, ἀλλὰ καὶ ξεχωριστὰ τὴν ἑπόμενη ἥμερα τὴν Δευτέρα. Βέβαια,  ὅπως διδαχθήκαμε καὶ πιστεύουμε, κοινὴ εἶναι ἡ ἐνέργεια τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ καὶ ποτὲ δὲν μπορεῖ νὰ χωρισθῆ καὶ νὰ ἀπομονωθῆ ἕνα Πρόσωπο ἀπὸ τὰ ἄλλα Πρόσωπα τῆς Ἁγίας Τριάδος. Τὸ Ἅγιον Πνεῦμα εἶναι ὁμοούσιο μὲ τὸν Υἱὸ καὶ τὸν Πατέρα, γιατί καὶ τὰ τρία Πρόσωπα τῆς Ἁγίας Τριάδος ἔχουν κοινὴ οὐσία ἢ φύση, καὶ κοινὴ ἐνέργεια.
Τὸ ὑπόμνημα τοῦ Πεντηκοσταρίου τῆς Δευτέρας τοῦ Ἁγίου Πνεύματος εἶναι χαρακτηριστικό:Τὴ αὐτὴ ἡμέρα, Δευτέρα τῆς Πεντηκοστῆς, αὐτὸ τὸ....

 πανάγιον, καὶ ζωοποιόν, καὶ παντοδύναμον ἐορτάζομεν Πνεῦμα, τὸν ἕνα της Τριάδος Θεόν, τὸ Ὁμότιμον, καὶ Ὁμοούσιον, καὶ Ὁμόδοξον τῷ Πατρὶ καὶ τῷ Υἱῶ.
Στίχοι
Πάσα πνοή, δόξαζε Πνεῦμα Κυρίου,
Δὶ' οὗ πονηρῶν πνευμάτων φρούδα θράση.
 Τὴ ἐπιφοιτήσει τοῦ ἁγίου Πνεύματος, πρεσβείαις τῶν Ἀποστόλων σου, Χριστὲ ὁ Θεός, ἐλέησον ἠμᾶς. Ἀμήν.

  Καὶ τῆς Κυριακῆς της Πεντηκοστῆς ἀναφέρει:

Τὴ αὐτὴ ἡμέρα, Κυριακὴ ὀγδόη ἀπὸ τοῦ Πάσχα, τὴν ἁγίαν Πεντηκοστὴν ἐορτάζομεν.
Στίχοι
Πνοὴ βιαῖα γλωσσοπυρσεύτως νέμει,
Χριστὸς τὸ θεῖον Πνεῦμα τοῖς Ἀποστόλοις.
Ἐκκέχυται μεγάλω ἐνὶ ἤματι Πνεύμ' ἁλιεῦσι.
Ταῖς τῶν ἁγίων Ἀποστόλων πρεσβείαις, Χριστὲ ὁ Θεὸς ἠμῶν, ἐλέησον ἠμᾶς. Ἀμήν.
Συμπερασματικά:
Οἱ ἅγιοι Πατέρες μας ποῦ ἔβαλαν σὲ ἄριστη σειρὰ καὶ τάξη ὅλα τὰ θέματα τῆς πίστεώς μας, γιὰ νὰ δώσουν τιμὴ στὸ Ἅγιο Πνεῦμα, ὅρισαν νὰ τὸ ἑορτάζουμε καὶ κατὰ τὴν Πεντηκοστή, ἀλλὰ καὶ ξεχωριστὰ τὴν ἑπόμενη ἡμέρα. Ἐμεῖς, πρέπει νὰ γνωρίζουμε ὅτι τὴν ἥμερα αὐτή, ὅταν ἑορταζόταν ἡ Πεντηκοστὴ τῶν Ἑβραίων, ἦλθε τὸ Ἅγιο Πνεῦμα στοὺς Μαθητὲς τοῦ Χριστοῦ. Ἐπειδή, λοιπόν, οἱ Ἅγιοι Πατέρες θεώρησαν καλὸ νὰ ξεχωρίσουν τὶς γιορτὲς γιὰ νὰ τιμήσουν μὲ τὸν τρόπο αὐτὸ τὸ μεγαλεῖο του Παναγίου καὶ Ζωοποιοῦ Πνεύματος, γι’ αὐτὸ ἑορτάζουμε τὸ Πανάγιο Πνεῦμα, ποῦ εἶναι μία ὑπόσταση τῆς Ἁγίας Τριάδος.

1 σχόλιο:

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.