Ἀπὸ τὶς 15 ἕως τὶς 19 Ὀκτωβρίου 2025, ἡ οἰκουμενιστική, δογματικὰ ἐτερόμικτη Ὀρθόδοξη - Καθολικὴ Ὁμάδα Ἐργασίας «Ἅγιος Εἰρηναῖος» συγκλήθηκε γιὰ τὴν 21η ἐτήσια συνάντησή της στὸ Περιστέρι. Τῆς Ὁμάδας αὐτῆς ἱδρυτικὸ μέλος ἀπὸ τὸ 2004 εἶναι ὁ νῦν Μητροπολίτης Περιστερίου (τότε κληρικὸς στὴν Μητρόπολη Γαλλίας).
ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΟΜΑΔΑΣ ΑΚΑΔΗΜΑÏΚΟΥ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ
«Ἡ Μικτὴ Ὀρθόδοξη - Καθολικὴ Ὁμάδα Ἐργασίας «Ἅγιος Εἰρηναῖος» ἱδρύθηκε τὸ 2004 μὲ πρωτοβουλία τοῦ Ἰνστιτούτου Ἰωάννης Ἄνταμ Μόελερ γιὰ τὴν Ἑνότητα τῶν Χριστιανῶν στὸ Πάντερμπορν (Γερμανία). Ἀποτελεῖται ἀπὸ 26 Καθηγητὲς Πανεπιστημίου - Θεολόγους, 13 Ὀρθοδόξους καὶ 13 Καθολικούς, ἀπὸ 17 διαφορετικὲς χῶρες: τὴν Ἀργεντινή, τὴν Αὐστρία, τὴ Βουλγαρία, τὸν Καναδᾶ, τὴν Κροατία, τὴ Γαλλία, τὴ Γερμανία, τὴν Ἑλλάδα, τὴν Ἰταλία, τὸν Λίβανο, τὴ Μάλτα, τὶς Κάτω Χῶρες, τὴ Ρουμανία, τὴ Ρωσία, τὴ Σερβία, τὴν Οὐκρανία... καὶ τὶς Ἡνωμένες Πολιτεῖες Ἀμερικῆς.
Τὰ μέλη τῆς Ὁμάδας εἶναι ὅλοι Ἐπιστήμονες Θεολογίας καὶ δὲν ἀποστέλλονται ὡς ἐκπρόσωποι τῶν Ἐκκλησιῶν τους, ἀλλὰ ἔχουν ὁριστεῖ στὴν Ὁμάδα Ἐργασίας μὲ βάση τὴ θεολογική τους εἰδίκευση. Ἡ Ὁμάδα «Ἅγιος Εἰρηναῖος» ἑπομένως δὲν ἀποτελεῖ ἐπίσημη Ἐπιτροπὴ Διαλόγου, ἀλλὰ θεωρεῖται μιὰ ἀνεπίσημη Ὁμάδα Ἐργασίας, ποὺ συναντᾶται μὲ σκοπὸ τὴν προώθηση τοῦ Ὀρθόδοξου - Καθολικοῦ διαλόγου σὲ διεθνὲς ἐπίπεδο. Τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ Ὁμάδα «Ἅγιος Εἰρηναῖος» συνδέεται στενὰ μὲ τὶς Ἐκκλησίες, παρὰ τὸν ἀνεπίσημο χαρακτῆρα της, ἀντικατοπτρίζεται στὸ ὅτι ἀπὸ τὴν ἀρχὴ τῆς λειτουργίας της προεδρεύεται ἀπὸ ἕναν Καθολικὸ καὶ ἕναν Ὀρθόδοξο ἐπίσκοπο.
Ὁ Ὀρθόδοξος Συμπρόεδρος τῆς Ὁμάδας Ἐργασίας «Ἅγιος Εἰρηναῖος» εἶναι ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Περιστερίου κ. Γρηγόριος, μὲ τὴν ἰδιότητα τοῦ Ἐπισκόπου καὶ τοῦ Καθηγητοῦ Πανεπιστημίου, ὁ ὁποῖος καὶ φιλοξένησε γιὰ ἕνα πενθήμερο τὴν 21η ἐτήσια συνάντηση τῆς Ὁμάδας Ἀκαδημαϊκοῦ Θεολογικοῦ Διαλόγου στὸ Ἐπισκοπεῖο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Περιστερίου.
Ἡ 21η ἐτήσια συνάντησή μας στὸ Περιστέρι ἦταν ἀφιερωμένη στὸ θεολογικὸ θέμα: «Σχίσματα μεταξὺ Ἀνατολῆς καὶ Δύσης: Ἱστορικές, Συστηματικὲς καὶ Κανονικὲς προσεγγίσεις».
Τὰ μέλη τῆς Ὁμάδας εἶναι ὅλοι Ἐπιστήμονες Θεολογίας καὶ δὲν ἀποστέλλονται ὡς ἐκπρόσωποι τῶν Ἐκκλησιῶν τους, ἀλλὰ ἔχουν ὁριστεῖ στὴν Ὁμάδα Ἐργασίας μὲ βάση τὴ θεολογική τους εἰδίκευση. Ἡ Ὁμάδα «Ἅγιος Εἰρηναῖος» ἑπομένως δὲν ἀποτελεῖ ἐπίσημη Ἐπιτροπὴ Διαλόγου, ἀλλὰ θεωρεῖται μιὰ ἀνεπίσημη Ὁμάδα Ἐργασίας, ποὺ συναντᾶται μὲ σκοπὸ τὴν προώθηση τοῦ Ὀρθόδοξου - Καθολικοῦ διαλόγου σὲ διεθνὲς ἐπίπεδο. Τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ Ὁμάδα «Ἅγιος Εἰρηναῖος» συνδέεται στενὰ μὲ τὶς Ἐκκλησίες, παρὰ τὸν ἀνεπίσημο χαρακτῆρα της, ἀντικατοπτρίζεται στὸ ὅτι ἀπὸ τὴν ἀρχὴ τῆς λειτουργίας της προεδρεύεται ἀπὸ ἕναν Καθολικὸ καὶ ἕναν Ὀρθόδοξο ἐπίσκοπο.
Ὁ Ὀρθόδοξος Συμπρόεδρος τῆς Ὁμάδας Ἐργασίας «Ἅγιος Εἰρηναῖος» εἶναι ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Περιστερίου κ. Γρηγόριος, μὲ τὴν ἰδιότητα τοῦ Ἐπισκόπου καὶ τοῦ Καθηγητοῦ Πανεπιστημίου, ὁ ὁποῖος καὶ φιλοξένησε γιὰ ἕνα πενθήμερο τὴν 21η ἐτήσια συνάντηση τῆς Ὁμάδας Ἀκαδημαϊκοῦ Θεολογικοῦ Διαλόγου στὸ Ἐπισκοπεῖο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Περιστερίου.
Ἡ 21η ἐτήσια συνάντησή μας στὸ Περιστέρι ἦταν ἀφιερωμένη στὸ θεολογικὸ θέμα: «Σχίσματα μεταξὺ Ἀνατολῆς καὶ Δύσης: Ἱστορικές, Συστηματικὲς καὶ Κανονικὲς προσεγγίσεις».
****
Σχετικὰ μὲ τὴν Ὁμάδα «Ἅγιος Εἰρηναῖος».
Ἡ ἰδιαίτερη πρόσκληση σὲ ὀρθοδόξους θεολόγους γιὰ ἵδρυση καὶ συμμετοχὴ σὲ μικτὴ Ὁμάδα μὲ αἱρετικοὺς ἀπὸ παπικὸ Ἰνστιτοῦτο, φανερώνει καὶ προϋποθέτει ὅτι ἡ μέχρι τότε κατατεθεῖσα μαρτυρία τους ὡς θεολόγοι χαρακτηρίζεται ἀπὸ τὸ αὐτὸ πνεῦμα τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Ὁ Μητροπολίτης Περιστερίου ἀξιώθηκε ἀπὸ τὸ 2023 νὰ ἀποτελεῖ πλέον συμπρόεδρος τῆς Ὁμάδας μαζὶ μὲ τὸν παπικὸ «ἐπίσκοπο» Gerhard Feige του Μαγδεβούργου Γερμανίας.
Γιὰ τὰ μέλη της -ἀνάμεσα στὰ ὁποῖα εἶναι ἀπὸ ἱδρύσεώς της καὶ ὁ π.Νικόλαος Λουδοβίκος- εἶναι προφανὴς ἡ ἐξίσωση τῆς Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας τῶν Ὀρθοδόξων μὲ τὴν αἱρετική, παπικὴ κοινότητα τῶν Λατίνων. Ἡ Ὁμάδα ἐργάζεται ἀθόρυβα καὶ συστηματικὰ ἐπὶ 20 καὶ πλέον χρόνια «συμβουλεύοντας» τοὺς δύο Φορεῖς (Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καὶ Παπικὴ Κοινότητα) μέσῳ τῆς Μικτῆς Θεολογικῆς Ἐπιτροπῆς Διαλόγου Ὀρθοδόξων – Καθολικῶν γιὰ τοὺς τρόπους ὅπου μποροῦν νὰ ξεπεραστοῦν τὰ «ἐμπόδια» τῶν Δογματικῶν διαφορῶν καὶ Ἱερῶν Κανόνων ποὺ τοὺς χωρίζουν, ὥστε νὰ ἐπιτευχθεῖ ἡ πολυπόθητη στοὺς κύκλους τοῦ οἰκουμενισμοῦ, τεχνητὴ ψευδένωση.
Ἡ συνεισφορά της στὸν στόχο αὐτὸ πέτυχε καὶ τὸν δημόσιο ἔπαινο τοῦ πάπα Φραγκίσκου στὶς 07/10/2021 στὴ Ρώμη, ὁ ὁποῖος καὶ συμπροσευχήθηκε μὲ τὰ μέλη τῆς Ὁμάδας. Οἱ συμπροσευχὲς μεταξὺ τῶν μελῶν τῆς Ὁμάδας ἐνεργοῦνται ἐπανειλλημμένως καὶ ἀνακοινώνονται συχνὰ στὰ ἐπίσημα Ἀνακοινωθέντα.
Δὲν θὰ κουράσουμε μὲ περισσότερες λεπτομέρειες τοὺς πιστούς. Ἁπλᾶ μόνο θὰ θέσουμε κάποια ἐρωτήματα, τὰ ὁποῖα καλὸ εἶναι νὰ ἔχουν κατὰ νοῦν ὥστε νὰ ἀσκoὺν τὸν ἀναγκαῖο ἔλεγχο ἔναντι τῶν παραβατῶν τῆς Πίστεως κληρικῶν καὶ λαϊκῶν:
Γιὰ τὰ μέλη της -ἀνάμεσα στὰ ὁποῖα εἶναι ἀπὸ ἱδρύσεώς της καὶ ὁ π.Νικόλαος Λουδοβίκος- εἶναι προφανὴς ἡ ἐξίσωση τῆς Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας τῶν Ὀρθοδόξων μὲ τὴν αἱρετική, παπικὴ κοινότητα τῶν Λατίνων. Ἡ Ὁμάδα ἐργάζεται ἀθόρυβα καὶ συστηματικὰ ἐπὶ 20 καὶ πλέον χρόνια «συμβουλεύοντας» τοὺς δύο Φορεῖς (Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καὶ Παπικὴ Κοινότητα) μέσῳ τῆς Μικτῆς Θεολογικῆς Ἐπιτροπῆς Διαλόγου Ὀρθοδόξων – Καθολικῶν γιὰ τοὺς τρόπους ὅπου μποροῦν νὰ ξεπεραστοῦν τὰ «ἐμπόδια» τῶν Δογματικῶν διαφορῶν καὶ Ἱερῶν Κανόνων ποὺ τοὺς χωρίζουν, ὥστε νὰ ἐπιτευχθεῖ ἡ πολυπόθητη στοὺς κύκλους τοῦ οἰκουμενισμοῦ, τεχνητὴ ψευδένωση.
Ἡ συνεισφορά της στὸν στόχο αὐτὸ πέτυχε καὶ τὸν δημόσιο ἔπαινο τοῦ πάπα Φραγκίσκου στὶς 07/10/2021 στὴ Ρώμη, ὁ ὁποῖος καὶ συμπροσευχήθηκε μὲ τὰ μέλη τῆς Ὁμάδας. Οἱ συμπροσευχὲς μεταξὺ τῶν μελῶν τῆς Ὁμάδας ἐνεργοῦνται ἐπανειλλημμένως καὶ ἀνακοινώνονται συχνὰ στὰ ἐπίσημα Ἀνακοινωθέντα.
Δὲν θὰ κουράσουμε μὲ περισσότερες λεπτομέρειες τοὺς πιστούς. Ἁπλᾶ μόνο θὰ θέσουμε κάποια ἐρωτήματα, τὰ ὁποῖα καλὸ εἶναι νὰ ἔχουν κατὰ νοῦν ὥστε νὰ ἀσκoὺν τὸν ἀναγκαῖο ἔλεγχο ἔναντι τῶν παραβατῶν τῆς Πίστεως κληρικῶν καὶ λαϊκῶν:
1). Γιατί μιὰ ἀνεπίσημη, ἐξωεκκλησιαστικὴ ἰδιωτικὴ πρωτοβουλία, καὶ μάλιστα ἀποτελούμενη ἐν μέρει ἀπὸ συνειδητοὺς αἱρετικοὺς παπικούς, φιλοξενεῖται ἐπισήμως ἀπὸ τὴν Μητρόπολη Περιστερίου; Ρωτήθηκε ἡ Τοπικὴ Ἐκκλησία; Σὲ ποιόν ἀνήκει τὸ Ἐπισκοπεῖο τῆς Μητροπόλεως;
2). Στὸ πρόγραμμα τῆς συνεδρίας ὑπῆρχε πρόβλεψη γιὰ συμμετοχὴ τῆς Ὁμάδας στὸν Ἑσπερινὸ στὸ ἐκκλησάκι τοῦ Ἐπισκοπείου. Συμμετεῖχαν τελικὰ καὶ οἱ παπικοὶ σὲ αὐτούς;
3). Μπορεῖ νὰ μᾶς ἐπιδείξει ὁ Μητροπολίτης Περιστερίου τὴν εὐλογία καὶ τὴν συνοδικὴ ἔγκριση ποὺ ἔχει ὁ ἴδιος ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος γιὰ τὴν συμμετοχή του στὴν οἰκουμενιστικὴ αὐτὴ "Ὁμάδα ἐργασίας"; Ναὶ ἢ ὄχι; Ἔχει ἢ δὲν ἔχει εὐλογία;
4). Ἂν ἔχει, γιατί δὲν τὴν ἀνακοινώνει δημοσίως ὥστε νὰ μὴν ἀνακινεῖται καὶ νέο σκάνδαλο ὅτι ὁ Μητροπολίτης εἶναι συμπρόεδρος καὶ ἱδρυτικὸ μέλος μιᾶς οἰκουμενιστικῆς, εξωεκκλησιαστικῆς ὁμάδας σὲ κοινωνία μὲ παπικούς; Μήπως ἡ φανέρωση τέτοιας «εὐλογίας» ἐκθέσει ὅμως τὴν Σύνοδο ἢ τὸν προκαθήμενο ποὺ τοῦ τὴν χορήγησε;
5). Ἂν δὲν ἔχει κάποια εὐλογία καὶ ἄδεια, τότε πῶς ἐνεργεῖ ὁ Μητροπολίτης αὐτόνομα, ἐργαζόμενος σὲ μιὰ δογματικὰ ἐτερόμικτη Ὁμάδα; Γιατί ἡ Ἱερὰ Σύνοδος δὲν τὸν ἐγκαλεῖ;
6). Μπορεῖ ὁ Μητροπολίτης νὰ μᾶς ὑποδείξει ἔστω καὶ ἕναν ἅγιο Πατέρα ποὺ συμμετεῖχε ὅπως αὐτὸς ὡς ἱδρυτικὸ μέλος σὲ ὁμάδα συνεργασίας μὲ αἱρετικοὺς καὶ μάλιστα ἐπὶ εἰκοσαετία; (Μάταιος κόπος).
7). Ποιά συνείδηση ὀρθοδόξου κληρικοῦ μπορεῖ νὰ ἀποδεχθεῖ πρόσκληση ἀπὸ αἱρετικὸ παπικὸ φορέα προκειμένου νὰ συμμετάσχει ὡς ἱδρυτικὸ μέλος σὲ ἐξωεκκλησιαστική, δογματικὰ ἐτερόμικτη Ὁμάδα, ἂν δὲν ἔχει προηγουμένως «μπαζωθεῖ» καὶ τυφλωθεῖ, ἔχουσα οἰκουμενιστικὸ φρόνημα;
8). Προϋπῆρξε μήπως ἄδεια καὶ εὐλογία ἀπὸ κάποιο ἀνώτατο θεσμικὸ πρόσωπο στὸν Μητροπολίτη γιὰ τὴν ἀποδοχὴ τῆς πρόσκλησης ἀπὸ τὸ οἰκουμενιστικὸ Ἰνστιτοῦτο ἢ ὁ κ.Γρηγόριος ἐνήργησε αὐτοβούλως καὶ αὐθαιρέτως;
9). Πὼς εἶναι δυνατὸν πάλι, νὰ παρατείνεται ἐπὶ εἰκοσαετίαν ἡ συμμετοχὴ ὀρθοδόξων κληρικῶν, σὲ Ὁμάδα τὴν ὁποία συνέστησε αἱρετικὸ Ἰνστιτοῦτο, ἂν δὲν συνυπάρχει ἀνάλογη ἔγκριση καὶ εὐλογία; Ἂν ὑπάρχει τέτοια, γιὰ ποιό λόγο ἡ Ὁμάδα διατρανώνει ὅτι εἶναι ἀνεπίσημη, καὶ ὅτι δὲν ἔχουν ἀποσταλεῖ τὰ μέλη της ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία;
10). Γιατί ἀποκρύπτεται ἀπὸ τὸν λαὸ ὅτι παπικοὶ καὶ ὀρθόδοξοι τῆς Ὁμάδας αὐτῆς ἔχουν συμπροσευχηθεῖ ἐπανειλημμένως; Ἡ «εὐλογία» τοῦ πάπα σὲ ὀρθόδοξους θεολόγους περιποιεῖ τιμή τους;
11). Ποιά εἶναι ἡ ἐπίσημη θέση τῆς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος περὶ τῆς συγκεκριμένης Ὁμάδας, ἡ ὁποία ἐργάζεται συμβουλευτικῶς γιὰ σύνολη τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία; Εὐλογεῖ τὴν ἀπὸ κοινοῦ μὲ τοὺς αἱρετικοὺς παπικοὺς δημοσίευση ἀνακοινωθέντων;
12). Ποιές ἀπὸ τὶς παρεχόμενες προτάσεις, συστάσεις, συμβουλές, πρακτικὲς λύσεις καὶ «ὑπενθυμίσεις» τῆς Ὁμάδας, ἔχουν γίνει συνοδικὰ δεκτὲς στὴν εἰκοσαετῆ ζωή της; Ποιό εἶναι τὸ ἀκριβὲς περιεχόμενό τους; Γιατί δὲν ἔχουν γίνει γνωστὲς στὸ πλήρωμα τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας; Εἶναι θεμιτὸ ἡ Μικτὴ Θεολογικὴ Ἐπιτροπὴ Διαλόγου Ὀρθοδόξων – Καθολικῶν νὰ ἀποφασίζει γι’ αὐτές; Ἀφοῦ ἀφοροῦν σύνολη τὴν Ἐκκλησία δὲν θὰ ἔπρεπε νὰ ὑπάρχουν συνοδικὲς ἐγκρίσεις καὶ ἀποδοχὲς σὲ ἐπίπεδο Τοπικῶν Ἐκκλησιῶν;
13). Ἀφοῦ ἡ Ἐκκλησία δὲν ἔχει ἀποστείλει (ὅπως ἰσχυρίζεται ἡ Ὁμάδα) ὡς ἀντιπροσώπους της τὰ ὀρθόδοξα μέλη καὶ κυρίως τοὺς κληρικοὺς γιὰ συνεργασία μὲ τοὺς παπικούς, πῶς ἀνέχεται τὸν «διορισμό» τους ἀπὸ ἕναν αἱρετικὸ φορέα χωρὶς νὰ τοὺς ἐγκαλεῖ γιὰ τὴν αὐθαιρεσία τους;
Αὐτὰ εἶναι λίγα ἀπὸ τὰ πολλὰ σχετικὰ ἐρωτήματα ποὺ θὰ μείνουν ἀναπάντητα καὶ ὁ λαὸς ἕρμαιο τῶν οἰκουμενιστικῶν ἐνεργειῶν τοῦ Μητροπολίτη Περιστερίου καὶ τῆς Ὁμάδας του.
Υ.Γ. Τὸ ὄνομα τοῦ Ἰνστιτούτου ποὺ προσκάλεσε τοὺς ὀρθοδόξους θεολόγους γιὰ τὴν σύσταση τῆς Ὁμάδας εἶναι κατ' ἀκρίβειαν «Johann Adam Moehler Institute for Ecumenism» (Ἰνστιτοῦτο Johann Adam Moehler γιὰ τὸν Οἰκουμενισμό. Κάποιοι τὸν ὡραιοποιοῦν ὡς «Ἑνότητα τῶν Χριστιανῶν»)
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΙΣΤΩΝ Ι.Μ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου