14 Αυγ 2025

Σινᾶ. Ψεύδη καὶ παραλογισμοί.

Γράφει ο Γεώργιος Κ. Τζανάκης

Δημοσιεύτηκε κείμενο ποὺ ὑπογράφεται ἀπὸ τὸν πρώην ἡγούμενο τῆς Μονῆς Σινᾶ κ. Δαμιανό, ἐναντίον τῶν «Στασιαστῶν καὶ Φατριαστῶν ἐκ τῶν Πατέρων τῆς Μονῆς». [1]

Ἐμφανῶς προκειται γιὰ συρραφὴ κειμένων, ποὺ ἔχουν γραφτεῖ σὲ διάφορες χρονικὲς στιγμὲς, κατὰ τὴν ἐξέλιξι τῶν γεγονότων. Ἄλλα ἀφοροῦν γεγονότα πρὸ τῆς…

ψηφίσεως τοῦ νομοσχεδίου, ἄλλα γιὰ γεγονότα μετά. Ὅλα αὐτὰ μπαίνουν σὲ ἕνα μίξερ συγχύσεως, τὸ ὁποῖο περιστρεφόμενο μὲ ταχύτητες σουρεαλισμοῦ καὶ προπαγάνδας τὰ ὁμογενοποιεῖ καὶ προκύπτει αὐτό τὸ … προϊόν-κείμενο.

Ὅποιος ὑποβληθῇ στὸν κόπο νὰ τὸ διαβάσῃ, θὰ ἀντιληφθῇ ἀμέσως ὅτι αὐτὰ τὰ παραληρηματικὰ, δὲν μπορεῖ νὰ ἔχουν γραφῇ ἀπὸ μοναχὸ καὶ μάλιστα ἡγούμενο τῆς Μονῆς Σινᾶ,  ἔχοντα συναίσθησι τῆς σημασίας τῶν λόγων του καὶ τῆς θέσεώς του ὡς ἡγουμένου. Σὲ ποιὸ ποσοστὸ ἔχει συμμετάσχει στὴ διαμόρφωσι αὐτοῦ κειμένου δὲν μπορῶ νὰ ὑποθέσῳ, οὔτε ποιὸς, ἀπὸ τὸ περιβάλλον του, τὸ συνέραψε. Ὁπότε τὸ ἀντιμετωπίζω ὡς κείμενο, καὶ ἐπειδὴ εἶναι, κατὰ τὴν ἐκτίμησί μου, μνημεῖο παραλογισμῶν καὶ ψευδῶν στοιχείων, θὰ προσπαθήσω νὰ παρουσιάσω ὁρισμένα ἀπὸ τὰ ψεύδη καὶ τοὺς παραλογισμοὺς αὐτούς.

Α. Διοχετεύει μία πλημυρίδα ὑβριστικῶν χαρακτηρισμῶν πρὸς τοὺς Πατέρες τῆς Μονῆς:  Στασιαστὲς, φατριαστές, βλάσφημος ὑπόκοσμος, ἀνθέλληνες-προδότες, ριψάσπιδες, ἀρνούμενοι νὰ ὑπερασπιστοῦν τὴν πίστι καὶ τὴν Ἑλλάδα, μικρόνοες, ἀλαζόνες, ἰδιοτελεῖς, ἐμπαθεῖς, ὑπηρέτες ἀτομικῶν συμφερόντων, μοιραῖοι, τραγικοί, μιμητὲς τοῦ ἀρχεκάκου, στρινιάσαντες, νοσφιστὲς τῆς ἐξουσίας, ὀργανα τοῦ διαβόλου, αὐτοκαταστροφικοὶ καὶ μανιακοί. [ὅ.π.] Πολλὰ ἐπίθετα, πράγματι. Ἀλλά, ὡς γνωστὸν, ἐκεῖ ποὺ πλεονάζουν τὰ ἐπίθετα λείπουν τὰ οὐσιαστικά, ἡ οὐσία, καὶ μὲ αὐτὰ προσπαθει νὰ καλυφθῇ ἡ ἔλλειψίς της. 

Ἄν οἱ πατέρες τοῦ Σινᾶ πράγματι εἶναι φορεῖς ὅλων τῶν παραπάνω, τότε ἔχουμε τεράστιο πρόβλημα καὶ ἀκόμη μεγαλύτερο ἔχει ὁ ἴδιος ὁ ἡγούμενος τοῦ Σινᾶ, ὁ ὁποῖος ἐξέθρεψε τέτοια τέρατα. 

Καὶ μπορεῖ στὸ κείμενο νὰ ἐμφανίζεται ὡς  θεωρῶν ὅτι ἀπέτυχε νὰ τοὺς «ἔμπνεύσῃ ὅτι ποτὲ δὲν θυσιάζουμε τὴν μοναδικότητα τῆς Μονῆς» καὶ νὰ τοὺς «διδάξῃ ὅτι οἱ Θείοι καὶ ἱεροὶ Κανόνες ὑπέρκεινται ὁποιονδήποτε Θεμελιωδῶν Κανονισμῶν», ἀλλὰ αὐτὰ φαίνονται μικρὰ, ὅταν οἱ μοναχοί του, τὰ τέκνα του, εἶναι  μιμητὲς τοῦ ἀρχεκάκου, ὀργανα τοῦ διαβόλου, αὐτοκαταστροφικοὶ καὶ μανιακοί. Πῶς τοὺς πῆρε ἀπὸ τὰ χέρια του ὁ διάβολος καὶ τοὺς ἔπεισε νὰ τὸν μιμηθοῦν καὶ νὰ γίνουν ὄργανά του, νὰ καταντήσουν μανιακοὶ καὶ αὐτοκαταστροφικοί; Ποῦ ἦταν αὐτὸς ὁ Πατέρας καὶ ποιμὴν ὅταν ὁ λύκος διάβολος εἰσέβαλε εἰς τὴν ποίμνη του καὶ κατέφαγε τὰ πνευματικά του πρόβατα; Μὲ τί ἀσχολιόταν, ὁ καλὸς αὐτός ποιμήν; Ἔτρεχε στὰς Ἀθήνας φτιάχνοντας  Ἱδρύματα (ἱδρυμα Ὄρους Σινᾶ 1986, Εὐρωπαϊκὸ Πολιτιστικὸ Κέντρο-Τραγάνα 1993) ἤ «συμβιώνει συζεῖ μὲ κάποια κυρία Αἰκ. Σπ. ἐδῶ καὶ σχεδὸν δύο δεκαετίες», ὅπως ἀναφέρει ἡ μυστικὴ ἔκθεσι πρὸς τὸ Ὑ. Ἐξ. καὶ ἀποκαλύπτει δημοσιογράφος στὸ Ζούγκλα; [2] 

Δὲν πρέπει νὰ ξεχνᾶ ὅτι ὅλοι αὐτοὶ εἶναι τὰ κρόσια στὸ πετραχήλι του καὶ θὰ δώσῃ λόγο στὸ Θεὸ, ἄν ὄντως κατήντησαν ἔτσι, ὅπως τοὺς περιγράφει.

Μιὰ καλὴ κουβέντα δὲν βρῆκε γι᾿ αὐτούς; Ἀντιθέτως γιὰ τὴν ἐρίτιμο Ὑπουργὸ Παιδείας κ. Ζαχαράκη, τὸν κ. Πρωθυπουργό καὶ ὅλους ὅσους ψήφισαν τὸ νομοσχέδιο τὸ στόμα του στάζει μέλι. 

Ἄν οἱ Πατέρες τοῦ Σινᾶ, εἶναι γιὰ τὸν Δαμιανὸ: ἀνθέλληνες-προδότες, ριψάσπιδες, ἀρνούμενοι νὰ ὑπερασπιστοῦν τὴν πίστι καὶ τὴν Ἑλλάδα, ὁ Πρωθυπουργὸς τοῦ σοδομονόμου, τοῦ κλεισίματος τῶν ἐκκλησιῶν, τοῦ ξεπουλήματος τοῦ Αἰγαίου, τῆς Μακεδονίας, τῆς ἀκήρυκτης ΑΟΖ, τῆς ἐνδοτικότητος, τῶν ἡρέμων νερῶν, τῆς ὀσφυοκαμψίας καὶ τῶν τεμενάδων, τῶν πυρκαϊῶν καὶ τῶν ἀνεμογεννητριῶν, μαζὶ μὲ τοὺς ἀνθέλληνες τῆς ἀντιπολιτεύσεως, τί εἶναι; Ὑπερασπιστὲς τῆς πίστεως καὶ τῆς Ἐλλάδος; 

Προφανεῖς παραλογισμοὶ καὶ προπαγάνδα.

Β. Παρουσιάζει τὸν ἑαυτό του ὡς τὸ κέντρο κάθε ἀποφάσεως, κάθε ἐνεργείας, κάθε κινήσεως. Σὰν νὰ μὴν ὑπάρχει κανεὶς ἄλλος στὴν Μονὴ, ποὺ νὰ μπορεῖ νὰ σκεφτῇ, νὰ ἀποφασίσῃ, νὰ ἐνεργήσῃ παρὰ μόνον αὐτός ὁ ἴδιος, ὁ ἡγούμενος. 

«Κυκλοφορήθηκε ὁμαδική ἐπιστολή καί ἐξώδικο (!!!) παραδόξως μοναχῶν, χωρίς ἐνημέρωσή μου, οἱ ὁποῖοι με συνθῆκες βλάσφημου ὑποκόσμου ἔκαναν χρήση τοῦ ἡλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου τῆς Ἰ. Μονῆς, ἄνευ ἀδείας μου». Ἀρχιεπ. Δαμιανός.[1]

Τοὺς κατηγορεῖ ὅτι ἔγραψαν τὴν ἐπιστολὴ καὶ δὲν τὸν ἐνημέρωσαν. Μὰ πῆγε στὴ Μονὴ, (27/7/25), δὲν μπῆκε κἄν μέσα, ἀπαίτησε νὰ τὸν ἐπισκέπτεται ἕνας ἕνας οἱ πατέρες, τὰ παιδιά του, παρουσία δικηγόρου, δὲν τὰ βρῆκαν καὶ ἔφυγε, διότι οἱ σχέσεις εἶχαν πλέον ἐμπράκτως διαραγεῖ ἀπὸ τὴ δική του στάσι, καὶ προχώρησαν στὴν παύσι του (30/7/25), σύμφωνα μὲ τοὺς Θεμελιώδεις Κανονισμοὺς τῆς Μονῆς, (ἄρθ.12. Β.α) ἐνημέρωσαν δὲ καὶ τὸν Πατριάρχη Ἱεροσολύμων!!! Ἔρχεται τώρα (11/8/25) ὁ παυθεῖς ἀπὸ τοὺς πατέρες καὶ τοὺς κατηγορεῖ ὅτι  ἡ ἐπιστολὴ κυκλοφορήθηκε  χωρὶς τὴν ἐνημέρωσί του!!! Δὲν ἔχει καμμία ἐπαφὴ μὲ τὴν Μονὴ, ἔχει παυθεῖ νόμιμα καὶ κανονικά, καὶ ἀπαιτεῖ νὰ ἐνημερώνεται γιὰ κάθε ἑνέργεια αὐτῶν ποὺ τὸν ἔπαυσαν!!! Καὶ ὄχι μόνον αὐτό. Τοὺς κατηγορεῖ ὅτι ἔκαναν χρήσι τοῦ ἡλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου τῆς Ἱ. Μονῆς ἄνευ τῆς ἀδείας του!!! Ἄν δὲν ἦταν παράλογα καὶ σουρεαλιστικὰ ὅλα αὐτά, θὰ ἦταν ὄντως πετυχημένα ἀνέκδοτα. Δηλαδὴ δὲν μποροῦν νὰ χρησιμοποιήσουν τὸ ἡλεκτρονικὸ ταχυδρομεῖο τῆς Μονῆς, ἄνευ ἀδείας τοῦ μονίμως ἀπόντος καὶ καθηρημένου πλέον, πρώην ἡγουμένου!!! Ἄντε  τώρα νὰ πάρῃ κανεὶς στὰ σοβαρά τέτοιες ἐπιστολές. Τὶς τουαλέτες καὶ τὸ χαρτί μποροῦν ἄραγε νὰ τὰ χρησιμοποιοῦν ἄνευ ἀδείας του, ἤ θὰ χεστοῦν πάνω τους, αὐτοὶ οἱ ὑποκοσμιακοὶ, ὅπως τοὺς χαρακτηρίζει, μοναχοί; 

Σὲ ὅλα αὐτὰ τὸ κυρίαρχο εἶναι αὐτό τὸ μοῦ, τοῦ πρώην ἡγουμένου. Χωρὶς ἐνημέρωσί μου, ἄνευ ἀδείας μου. Ὁ ὑπέργηρος πρώην ἡγούμενος, μὲ ὅλον τὸν σεβασμὸ στὴν ἡλικία του καὶ τὴν συμπάθεια στὴν κατάστασι τῆς ὑγείας του, παρουσιάζεται νὰ θεωρῇ ἀπόλυτο κέντρο τῶν πάντων τὸν ἑαυτό του. Αὐτὸς εἶναι ἡ Μονή, αὐτὸς ἀποφασίζει, αὐτὸς ἐνεργεῖ καὶ τοποθετεῖ ὅποιον θέλει ὅπου θέλει, ἤ καθαιρεῖ ὅποιον θέλει, ὅταν θέλει.

Χαρακτηριστικὸ τοῦ ἐγωκεντρισμοῦ του εἶναι τὸ παρακάτω, ποὺ περιέχεται στὴν ἐπιστολή του: 

«Τοῦ νέου Νομικοῦ Προσώπου Δημοσίου Δικαίου περιουσία εἶναι ἡ ἔκταση με το κτίριο στην Τραγάνα, που δέν ὑπῆρξε ποτέ σιναϊτικό κτῆμα, ἀλλά παραχωρηθεῖσα κατά χρήση δημόσια περιουσία. Κανέναν δέν συγκίνησε αὐτή ἡ ὑπέρβαση μου, ὅταν θυσιάζω τὸ ὄνειρο μιᾶς ζωῆς (το Ι.Ο.Σ.) για το καλό τῆς Μονῆς». Ἀρχιεπ. Δαμιανός.[1]

Ἐδῶ ὁμολογεῖ ὅτι τὸ ὄνειρο τῆς ζωῆς του ἦτο τὸ Ἵδρυμα στὴν Τραγάνα. Προφανῶς ὁ συντάκτης τοῦ κειμένου μπερδεύτηκε καὶ ἔβαλε ἐντὸς παρενθέσεων (τὸ Ι.Ο.Σ.) -καὶ ἀπὸ ἐδῶ φαίνεται ἡ σοβαρότης τῆς ἐπιστολῆς- ἐνῷ εἶναι τὸ «ΟΡΟΣ ΣΙΝΑ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ». «Κανέναν δέν συγκίνησε αὐτή ἡ ὑπέρβαση μου, ὅταν θυσιάζω τὸ ὄνειρο μιᾶς ζωῆς».  Αὐτὸ τὸ μοῦ ποὺ ὑπάρχει παντοῦ καὶ δηλητηριάζει τὰ πάντα… 

Ὅμως, ὅποιος θέλει νὰ ἐμβαθύνει λίγο, θὰ διαπιστώσῃ ὅτι καὶ τὸ «Ἵδρυμα Ὅρους Σινᾶ» καὶ τὸ «Ὅρος Σινᾶ, Εὐρωπαϊκὸ Πολιτιστικὸ Κέντρο», ὡς ὑλικὲς πραγματικότητες, οἱ περιουσίες τους δηλαδή,  ἀνήκουν στὴν Μονὴ Σινᾶ καὶ ὄχι προσωπικῶς στὸν Δαμιανό, ὥστε νὰ λέῃ ὅτι ἔκανε ὑπέρβασι καὶ τὰ παρεχώρησε στὸ νέο ΝΠΔΔ, ἄρα στὴν Μονὴ Σινᾶ. 

Φέρεται νὰ λέει παρακάτω:

«Γνωρίζω ὅτι ἀνθρωπίνως δὲν μοῦ ἀπομένει πολύς χρόνος ζωῆς, ὅπως τὸ γνωρίζετε καί ἐσεῖς». Ἀρχιεπ. Δαμιανός.[1]

Εἶναι προφανὲς αὐτό. Τί θὰ ἔκανε τὰ Ἱδρύματα καὶ τὴν περιουσία τους; Θὰ τὰ ἔπαιρνε μαζί του; Τί θὰ γινόταν; Τὸ προβλέπουν τὰ καταστατικά τους. Θὰ πήγαιναν στὴν Μονή!!!

Άρθρο 11.

Διάλυση του Ιδρύματος – Τύχη περιουσίας αυτού.

Το Ίδρυμα διαλύεται για τους λόγους που αναγράφονται στο άρθρο 118 του Αστικού Κώδικα και κατά τη νόμιμη διαδικασία. Στην περίπτωση αυτή, η περιουσία του περιέρχεται στο συσταθέν από την Ιερή Μονή Σινά «Ίδρυμα Όρους Σινά» και σε περίπτωση ανυπαρξίας αυτού κατά τον χρόνον εκείνον, περιέρχεται στην Ιερή Μονή Αγίας Αικατερίνης Όρους Σινά.


Ἄρα ἡ Τραγάνα θὰ πήγαινε στὸ «Ἵδρυμα Ὅρους Σινά» ἤ στὴν Ἱερὰ Μονὴ τοῦ Σινᾶ (ΠΔ Β΄ 334. 10/5/1993 ἄρθρο 11).

Τὰ ἴδια καὶ τὸ Ἵδρυμα Ὄρους Σινᾶ (ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΔ β΄ 752, 31/10/1986, ἄρθρο20 §2):

Άρθρο 20.

Διάλυση του ιδρύματος – Τύχη περιουσίας αυτού.

2. Σε περίπτωση διάλυσης του ιδρύματος, η περιουσία του περιέρχεται στην Ιερή Μονή της Αγίας Αικατερίνης του Όρους Σινά, από την οποία θα διορίζονται εκκαθαριστές της περιουσίας αυτού.


Ὁπότε στὰ  Μονὴ Σινᾶ θὰ πήγαιναν, εἴτε ἔτσι, εἴτε ἀλλοιῶς. Ἄρα, ποῦ εἶναι  ἡ ὑπέρβασις καὶ ἡ θυσία; Στὸ μυαλὸ τοῦ συντάξαντος τὴν ἐπιστολὴ γιὰ νὰ παραπλανήσῃ τοὺς ἀναγνῶστες.

Γ. Τὰ ὅσα καταμαρτυρεῖ ἐναντίον τῶν Πατέρων τῆς Μονῆς ἰσχύουν ἀπολύτως, ἀλλὰ ὄχι γιὰ τοὺς Πατέρες. Ἰσχύουν γιὰ τὸν ἴδιο:  

«Ἀπὸ τὰ πεπραγμένα σας, δυστυχῶς, οἱ Θεῖοι καὶ Ἱεροί Κανόνες ἀλλά καί οἱ Θεμελιώδεις Κανονισμοί καταπατήθηκαν και κουρελιάστηκαν με τρόπο που παραπέμπει σε ἀντιλήψεις και πρακτικές κοσμικές και ἐξουσιαστικές, ἀλλά καθόλου έκκλησιαστικές και θυσιαστικές». Ἀρχ. Δαμιανός.[1]

Ἅν μιλήσουμε γιὰ Θείους καὶ Ἰεροὺς Κανόνες θὰ ἀνοίξουμε μία πολὺ ὁδυνηρὴ συζήτησι γιὰ τὸ κατὰ πόσο ὁ ἴδιος τοὺς λαμβάνει ὑπ᾿ ὅψιν του, καὶ οἱ ἀπαντήσεις θὰ εἶναι συντριπτικὲς ἀπὸ τὰ γεγονότα, τὰ πεπραγμένα του. Μοναχὸς νὰ συνοδεύεται καὶ νὰ συγκατοικεῖ μὲ γυναίκα; (Ἐμπιστευτικὴ καὶ ἀπόρρητη ἐκθεσις πρὸς τὸ Ὑπ. Ἐξ) [2] Τί λένε γι᾿ αὐτὸ οἱ κανόνες, οἱ ἅγιοι πατέρες καὶ ἡ παράδοσις τῆς Ἐκκλησίας; Τὸ ἀφήνουμε πρὸς τὸ παρόν.

Γιὰ τὸν Θεμελιώδη Κανονισμό; Ποιός τὸν κουρέλιασε καὶ τὸν καταπάτησε; 

Σύμφωνα μὲ τὸ ἄρθρο 8 τῶν Θεμελιωδῶν Κανονισμῶν (ΘΚ):

 «Ἡ Σιναϊτικὴ Ἀδελφότης … εἶναι ἡ Ἀνωτάτη Ἀρχὴ τῆς ἱερᾶς Μονῆς… ἔχει δι᾿ ἀποκλειστικὸν καὶ ἀναφαίρετον δικαίωμανὰ ἀποφασίζει περὶ πᾶσης ὑποθέσεως… νὰ οἰκονομῇ, διοικῇ καὶ διαχειρίζεται τὴν περιουσία τῆς Μονῆς…» ΘΚ Ἄρθρ.8

Ἀποφασίζει περὶ πᾶσης ὑποθέσεως ἡ Σιναϊτικὴ Ἀδελφότης; Ὄχι βέβαια. Καὶ ὄχι μόνο αὐτὸ, ἀλλὰ  καὶ κατὰ τὴν ἀπόρρητη ἔκθεση πρὸς τὸ ΥΠΕΞ, στὴ διοίκησι τῆς Μονῆς παρεμβαίνει καὶ ἡ συνοδὸς γυναίκα τοῦ Σιναίου προσπαθῶντας νὰ καθοδηγήσει τὴν ψῆφο τῶν Πατέρων:

«Ὁ Σιναίου δεν την αποχωρίζεται και της επιτρέπει να παρεμβαίνει στην διοίκηση της Μονής καθώς ο Σιναίου ευνοοῦσε την παρουσία της στις γενικές συνάξεις των Πατέρων των Μονής όπου προ αυτών εκείνη προσπαθούσε να καθοδηγήσει την ψήφο των Πατέρων». ΕΚΘΕΣΙΣ πρὸς ΥΠΕΞ [2]

Μετὰ τὴν ἀπαίτησι τῶν πατέρων γιὰ ἀπομάκρυνσι τῆς κυρίας (ἄς ἀνατρέξει στὴν ΕΚΘΕΣΙ, ὅποιος δὲν τὰ γνωρίζει ἀπὸ ἀλλοῦ) ἡ διοίκησις τῆς Μονῆς ἀσκεῖται ἀποκλειστικῶς ἀπὸ τὸν πρώην Σιναίου, μαζὶ μὲ τὸν πρώην Δικαῖο Πορφύριο, στὸν ὁποῖο, ὁ πρώην Σιναίου ἀνέθεσε … ἀσήκωτες ἀρμοδιότητες:

«Πλέον η Μονή διοικείται λειτουργικώς και οικονομικώς από τον Αρχιεπίσκοπο με ένα μόνο Πατέρα ο οποίος είναι ταυτοχρόνως: Δικαίος, Οικονόμος, υπεύθυνος λειτουργίας του Σιναϊτικού Μετοχίου του Καΐρου και εκτός Αιγύπτου του μετοχίου στο Ηράκλειο της Κρήτης». ΕΚΘΕΣΙΣ πρὸς ΥΠΕΞ [2]

Δὲν εἶναι αὐτὰ καταπάτησις καὶ κουρέλιασμα τῶν Θεμελιωδῶν Κανονισμῶν τῆς Μονῆς; 

Πῆγε στὴν Ἀθῆνα, συζήτησε τὴν κατάρτισι καὶ ψήφισι Νόμου, ποὺ ἀφορᾶ τὴν Μονὴ καὶ τὴν περιουσία της καὶ (φέρεται νὰ) λέει ὅτι ὅλο αὐτὸ δὲν ἀπαιτεῖ ὁποιαδήποτε συναίνεσι ἐκ μέρους τῆς Μονῆς!!! Γι᾿αὐτὸ λέω γιὰ ἀπίστευτους παραλογισμοὺς, καὶ δὲν μπορῶ νὰ καταλάβω σὲ ποιοὺς ἀπευθύνονται.

«… Νόμου, ποὺ ἀφορᾶ τὴν νομική παρουσία τῆς Μονῆς στην Ελλάδα, ρύθμιση νομοθετική, (α) ποὺ δὲν ἀπαιτεῖ ὁποιαδήποτε συναίνεση ἐκ μέρους τῆς Μονῆς, παρά τὸ ὅτι (β) εὐγενῶς ζητήθηκε ἀπό ἐμένα καὶ τὴν παρεῖχα ἐγκαρδίως, μετά ἄλλωστε καὶ ἀπὸ τὴν (γ) ἔγκριση τῆς Συνελεύσεως τῶν ἐν Αἰγύπτῳ Πατέρων τῆς 5/4/2024, ἀφοῦ αὐτὸ εἶναι τὸ ἐξώφθαλμο συμφέρον τῆς Μονῆς». Ἀρχιεπ. Δαμιανός.[1]

Στὸ χωρίο (α) ἰσχυρίζεται ὅτι ὁ ὑπὸ ψήφισι Νόμος δὲν ἀπαιτεῖ ὁποιαδήποτε συναίνεση ἐκ μέρους τῆς Μονῆς. Ποῦ τὸ βρῆκε αὐτό; Εἶναι δυνατὸν νὰ φτιάχνουν Νόμο γιὰ ἐσένα, χωρὶς ἐσὺ νὰ συναινέσῃς; Πῶς τὸ δικαιολογεῖ ὁ συντάκτης τοῦ κειμένου; Τὸ λεει στὸ τελος τοῦ χωρίου: «ἀφοῦ αὐτὸ εἶναι τὸ ἐξώφθαλμο συμφέρον τῆς Μονῆς» Καταλαβαίνετε τὸ δούλεμα καὶ τὴν ἀπάτη; Ἀφοῦ εἶναι γιὰ τὸ καλὸ τῆς Μονῆς, δὲν χρειάζεται συναίνεσις ἐκ μέρους τῆς Μονῆς!!! Αὐτὸ λέει. Ποιός κρίνει ἄν εἶναι πρὸς τὸ συμφέρον τῆς Μονῆς; Συμφώνως μὲ τοὺς Κανονισμοὺς (καὶ τὴν κοινὴ λογική) πρέπει νὰ τὸ κρίνουν καὶ νὰ τὸ ἐγκρίνουν οἱ Πατέρες μὲ Γενικὴ Συνέλευσι. Ἀφοῦ εἶναι τόσο ἐξώφθαλμα πρὸς τὸ συμφέρον τῆς Μονῆς, γιατὶ δὲν ζήτησε τὴν ἔγκρισι τῶν Πατέρων; Θὰ ἠρνοῦντο τὰ προφανή; Καὶ ὅμως χρησιμοποιεῖ τὸ ψεῦδος, τὸ χωρίο (γ), ὅτι ὑπῆρχε ἔγκρισις τῆς Συνελεύσεως τῶν Πατέρων. (Τὰ ἔχουμε ἐξηγήσει στὸ δημοσίευμα: Ὑπουργικὴ λογικὴ καὶ λόγια. Ζαχαράκη γιὰ Σινᾶ.) Γιατὶ νὰ πῇ ψέμματα; 

Καὶ λέει καὶ τὸ χαριτωμένο: (β) ) εὐγενῶς ζητήθηκε ἀπό ἐμένα καὶ τὴν παρεῖχα ἐγκαρδίως, (τὴν συναίνεσι, ἐννοεῖ). Πολὺ συγκινητικὸ, πράγματι. Γνωρίζουμε τὴν εὐγένεια τῶν Ὑπουργῶν μας καὶ ἰδιαιτέρως τῆς σημερινῆς Κυβερνήσεως. Ζήτησαν εὐγενῶς τὴν συναίνεσί σας… Δηλαδὴ, αὐτοὶ ἀποφάσισαν νὰ τὸ κάνουν αὐτὸ τὸ νομοθέτημα καὶ ζήτησαν τὴν συναίνεσί σας; Ἐσεῖς δὲν τὸ εἴχατε ζητήσει; Πῶς; Ξαφνικὰ ξύπνησαν καὶ εἶπαν: Κάναμε τόσα καλὰ γιὰ τὴν περιουσία καὶ τὴν ζωὴ τῶν Ἑλλήνων, ἄς κάνουμε καὶ ἕναν Νόμο γιὰ νὰ διαφυλλάξουμε τὴν περιουσία τῆς Μονῆς Σινᾶ στὴν Ἑλλάδα; Καὶ σκέφτηκαν νὰ συμπεριλάβουν καὶ τὸ Ἴδρυμα Ὄρους Σινᾶ καὶ τὸ ἄλλο στὴν Τραγάνα, ἔτσι, μόνοι τους, καὶ σᾶς τὸ ζήτησαν εὐγενῶς καὶ ἐσεῖς, θαμπωμένος ἀπὸ τὸ ἐνδιαφέρον καὶ τὴν εὐγένειά τους, τὸ παραχωρήσατε ἐγκαρδίως; 

Καὶ πῶς ἕνα χρόνο πρὶν, στὶς 5/4/24, εἴχατε ἐνημερώσει τοὺς Πατέρες ὅτι ὑπάρχουν τέτοιες σκέψεις, γιὰ ἱδρυσι ΝΠΔΔ, τὴν ὁποία ἐνημέρωσι τὴν παρουσιάζετε τώρα ὡς ἔγκρισι τῆς Συνελεύσεως; Γιατὶ δὲν προσκομίσατε τὴν γραπτὴ ἀπόφασι τῆς Συνελεύσεως στὸ Ὑπουργεῖο; Τουλάχιστον μία γραπτὴ ἀπόφασι τῆς ΓΣ, ἡ ὁποία νὰ σᾶς ἐξουσιοδοτῇ νὰ χειριστῇτε τὸ θέμα,  σύμφωνα μὲ τὸ Ἄρθρο 14 §γ τῶν ΘΚ; Καὶ πῶς τὰ δέχτηκαν αὐτὰ οἱ εὐγενεῖς ὑπάλληλοι τοῦ Ὑπουργείου; 

Ἄρα ποιός δὲν τήρησε καὶ καταπάτησε τοὺς Θεμελιώδεις Κανονισμοὺς τῆς Μονῆς, μαζὶ μὲ ὅλα τὰ ἄλλα;

Σταματῶ, γιατὶ εἶναι καὶ ὁ ἐσπερινὸς τῆς Παναγίας, καὶ ἄν βρεθῇ χρόνος πρῶτα ὁ Θεός, θὰ ποῦμε καὶ τὰ ὑπόλοιπα.


Γεώργιος Κ. Τζανάκης  Ἀκρωτήρι Χανίων. 14 Αὐγούστου 2025. Παραμονὴ κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου.


[1] https://orthodoxia.info/news/apokleistiko-sinaioy-pros-monachoys-m/?feed_id=15086&_unique_id=689c3ec216ca8

[2] https://www.zougla.gr/apopseis/apokleistiko-akros-aporriti-mystiki-ekthesi-pros-to-yp-ex-richnei-fos-sto-skotadi-pou-fainetai-na-skepazei-tin-iera-moni-sina/


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.