Σχόλιο: Ἄλλαξε τὰ ροῦχα του ὁ Μανωλιὸς κι ἔβαλε τὰ ροῦχα του ἀλλιῶς!
Τί Φίλης, τί Γαβρόγλου! Τὸ ὀρθόδοξο μάθημα τῶν θρησκευτικῶν στὸ στόχαστρο καὶ τῶν
δύο!
Ἔχοντας πάει σχολεῖο τὴν ἐποχὴ ποὺ μαθαίναμε τὰ ἄμφια τῶν ἱερέων,
ὅταν θὰ προτιμούσαμε νὰ ξέρουμε ἀπὸ ποῦ ἀγοράζουν ροῦχα οἱ Beatles μπορῶ νὰ
διαβεβαιώσω ὅτι δὲν διατηρῶ καὶ τὶς καλύτερες ἀναμνήσεις ἀπὸ τὰ θρησκευτικά. Τὰ
θρησκευτικὰ εἶναι μιὰ ἄσκηση ματαιοδοξίας τῆς Ἐκκλησίας, ποὺ λατρεύει νὰ βλέπει
τὰ παιδιὰ νὰ ἀσχολοῦνται μὲ κάτι ποὺ εἶναι αὐστηρὰ μεταφυσικὴ ἐμπειρία. Παρὰ ταῦτα
δὲν εἶμαι ἐνάντια στὴν διδαχή τους. Ὄχι γιὰ τὴν παιδευτικὴ ἀξία ποὺ ἡ ἐκκλησία
νομίζει ὅτι ἔχουν ἀλλὰ γιὰ τὴν ἐθνικὴ ἀξία ποὺ πραγματικὰ ἔχουν. Ἀκόμα καὶ ἕνα
τελειωμένος ἕλληνας ἄθεος ἂν στραβώσει κάτι μπορεῖ νὰ κάνει τὸν σταυρό του ἢ νὰ
πεῖ «Ἔλα Χριστὲ καὶ Παναγία». Ἡ Ἐκκλησία ἀρέσκεται νὰ πιστεύει ὅτι συμβαίνει ἐπειδὴ
«κάπου μέσα μας ὅλοι πιστεύουμε». Ἡ πραγματικότητα ὅμως εἶναι σημαντικότερη. Ἡ ὀρθοδοξία καὶ τὰ
σύμβολα της εἶναι τὸ μεγαλύτερο ἑλληνικὸ common bond. Αὐτὸς ὁ μυστήριος σταυρὸς
μὲ τὰ τρία δάχτυλα, ποὺ κάθε ἕνας κάνει καὶ ἕναν διαφορετικό, ἀπὸ τάπα τοῦ
μπάσκετ μέχρι κοκορέτσι, δὲν στέλνει τὸ σῆμα «Ἐδῶ εἶναι ἕνας πιστὸς» ἀλλὰ «Ἐδῶ
εἶναι ἕνας Ἕλληνας».
Καὶ τὰ θρησκευτικὰ σὰν στοιχεῖο ἐθνικὴ συνοχῆς μποροῦν νὰ ὑπάρχουν
μόνο μὲ τὴν....
σημερινή τους μορφή. Ὄχι σὰν σεμινάριο συγκριτικῆς θρησκειολογίας, ὅπως
ἐπιχειρήθηκε τὴν ἐποχὴ τοῦ Φίλη, οὔτε σὰν εἰσαγωγὴ στὴν pop, ἔντεχνη καὶ ρὸκ
μουσικὴ ὅπως μοιάζει νὰ προσπαθήθηκε νὰ γίνουν στὴν θητεία τοῦ Γαβρόγλου ἀλλὰ
συντηρητικά, ἔτσι ὅπως τὰ ξέρουμε. Μὲ τὸ ἐρώτημα νὰ δημιουργεῖται ὄχι γιατί
κόπηκαν ὁ Σαββόπουλος, ὁ Ἄσιμος καὶ ἡ Rihanna ἀπὸ τὸ νέο βιβλίο τῶν Θρησκευτικῶν
ἀλλὰ ποιὸ ἀστέρι στὸ ὑπουργεῖο κατόρθωσε νὰ τοὺς στριμώξει μέσα.
Ὁ «Μπαγάσας» τοῦ Νικόλα Ἀσιμου εἶναι καλὸ τραγούδι. Ἔχει
στίχους ποὺ ταιριάζουν στὶς ἐφηβικὲς ἀνησυχίες «Θέλω νὰ τρέξω στὶς καλαμιὲς καὶ
τὰ λιβάδια, νὰ ξαναγίνω καβαλάρης» καὶ μεταφυσικὲς ἀναφορὲς «Ρὲ μπαγάσα! Περνᾶς
καλὰ ἐκεῖ πάνω;». Ἐπίσης δὲν εἶναι στρατευμένο. Μπορεῖ νὰ εἶναι γιὰ τὸν Θεό, ἕνα
φίλο ποὺ πέθανε. Μιλάει γιὰ χαμένες ἐπαναστάσεις «Γιὰ τὸ χαμένο μου ἀγώνα, ποὺ
τ’ ἀστεράκια μείναν μόνα νὰ τὸν κλαῖν». Βέβαια ὑπάρχει μιὰ γελοιότητα ἕνας
θρησκευτικὸς νὰ διδάσκει Ἀσιμο στὸ σχολεῖο ἀλλὰ ἃς ποῦμε ὅτι περνάει.
Ἡ Συννεφούλα τοῦ Σαββόπουλου ποῦ κολλάει ὅμως; Ἐπειδὴ «Σὰν
συννεφάκι φεύγει ξαναγυρνάει, μ’ ἀγαπᾶ τὴ μιὰ τὴν ἄλλη μὲ ξεχνάει» καὶ ἀπὸ τὸ
πολύ το κέρατο εἶχε ἁγιάσει ὁ ἄνθρωπος; Ἀκόμα περισσότερο ἡ Rihanna μὲ τὴν
Umbrella πῶς στριμώχτηκε στὸ βιβλίο;
Χάρις στὸ «In anticipation for precipitation stack chips for the rainy
day» ποῦ ὄχι τάξη γυμνασίου ἀλλὰ τὸν Τσακαλῶτο θὰ εἶχε πρόβλημα προβληματίσει; Ἢ
ἐπειδὴ λέει «When the clouds come, we gone» ἀποκαλύπτοντας ὅτι στὸ ὑπουργεῖο
κάποιος ἔχει προχωρημένα συμπτώματα συννεφολαγνείας;
Στὰ ὑπόλοιπα ποὺ κοπήκανε ἡ γελοιογραφία τοῦ Economist δὲν ἔγινε
γνωστὴ ἄρα δὲν ὑπάρχει γνώμη. Στὴ γιόγκα ὅμως ὑπάρχει. Κόπηκε ἐπειδὴ ἀφορᾶ
θρησκεία. Καὶ εἶναι περίεργο ἀλλὰ ἰσχύει. Στὶς Ἰνδίες ποὺ ἡ κυβέρνηση προσεκτικὴ
στὸ νὰ κρατήσει ἀποστάσεις ἀπὸ τὶς θρησκεῖες κόπηκε γιὰ τοὺς ἐντελῶς ἀντίθετους
λόγους. Στὴν Εὐρώπη ὅμως ἡ γιόγκα δὲν ἔχει θρησκευτικὲς προεκτάσεις. Ἀλλὰ ἀφοῦ
δὲν ἔχει γιατί νὰ ἔμπαινε στὸ βιβλίο τῶν Θρησκευτικῶν; Ὅπως γιατί νὰ ἔμπαινε ὁ Προσκυνητὴς τοῦ Ἀλκίνοου
Ἰωαννίδη, ποὺ ἀπὸ στίχους μπορεῖ νὰ σὲ λιγώσει ἀλλὰ ὄχι καὶ νὰ βοηθήσει στὴν ἀναζήτηση
τοῦ Θείου.
Τὸ θέμα ὅμως δὲν εἶναι αὐτό. Οὔτε ἂν μπῆκε το «Ἡ ζωή μου ὅλη»
τοῦ Ἄκη Πάνου ποὺ γιὰ ἐργασία στὴν Γ’ Γυμνασίου εἶναι ἕνας ἐνδιαφέρων ἀλλὰ
πρώιμος προβληματισμός. Τὸ θέμα εἶναι γιατί νὰ ὑπάρχουν θρησκευτικὰ σὲ αὐτὴ τὴν
μορφὴ καὶ τί ρόλο νομίζει ὅτι μπορεῖ νὰ παίξει ἡ Ἐκκλησία στὰ σχολεῖα.
Ἂν πιστεύει ὅτι μπορεῖ
νὰ παίξει τὸν ρόλο τοῦ φίλου καὶ τοῦ συμπαραστάτη, ἔχουμε τὸ ἀπόλυτο
miscasting. Ἡ ὀρθόδοξη ἐκκλησία δὲν ἐπιβίωσε ἐκμοντερνιζόμενη, ἀλλὰ διατηρώντας
τὸν παραδοσιακὸ μέχρι καὶ ὀπισθοδρομικό της χαρακτήρα. Ὁ ὀρθόδοξος παπὰς εἶναι
κάτι σὰν τὸν εὔζωνα. Ὅλοι καταλαβαίνουν ὅτι τὰ τσαρούχια φτιάχτηκαν γιὰ νὰ πατιοῦνται
στὸ βουνὸ καὶ ὄχι στὴν ἄσφαλτο τῆς Ἀμαλίας. Καὶ ὅλοι καταλαβαίνουν ὅτι οἱ
κότσοι καὶ τὰ ἄμφια ἤτανε ντεμοντὲ ἤδη μὲ τὴν πτώση τοῦ Βυζαντίου. Οἱ εὔζωνες
καὶ οἱ παπάδες ὑπάρχουν ὅμως ἐκτὸς χρόνου. Γιὰ νὰ μᾶς λένε ὅτι πρὶν ἀπὸ ἐμᾶς ὑπῆρχε
κάτι ἄλλο. Καὶ φυσικὰ ὄχι γιὰ νὰ μᾶς θυμίζουν τοὺς στίχους τοῦ Ἀσιμου καὶ τοῦ
Πάνου.
Άγιον Όρος για Μεγάλη Σύνοδο: "Δεν υπάρχει λόγος ταραχής"
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/15666-agion-oros-gia-megali-sunodo-den-uparxei-logos-taraxis
Το ΠΛΗΡΕΣ κείμενο του Αγίου Όρους:
http://www.romfea.gr/images/article-images/2017/06/DIPLI_CRETE.pdf
Μητροπολίτης Μεσογαίας: Ἀποτίμηση τοῦ ἔργου τῆς Ἐπιτροπῆς γιὰ τὸ ΜτΘ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρέμβαση τοῦ Μητροπολίτου Μεσογαίας & Λαυρεωτικῆς Νικολάου
στὴν Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας, 27.6.2017.
http://www.imml.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1859:epitr-gia-thriskeytika&catid=151:arthra&Itemid=143
ΕΥΓΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΘΥΜΙΖΕΙ ΜΠΑΧ, ΜΟΤΣΑΡΤ, ΤΣΑΙΚΟΦΣΚΙ ΚΑΙ ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.romfea.gr/diafora/15689-magiki-bradia-sto-arxontiko-tis-agias-filotheis
http://www.romfea.gr/ieres-mitropoleis/15685-mia-sunauliaki-pandaisia-sto-palataki-tis-kalamarias-foto
Φαίνεται δεν τα είπαν και τόσο καλά οι Πατέρες της Εκκλησίας μας και τώρα έχουμε ανάγκη τον Άσιμο και την Ρνιάνα για να μας ευαγγελιστούν καλύτερα τον Χριστό μας!
ΑπάντησηΔιαγραφήπ΄Διονύσιος Ταμπάκης
Τα σταυραδέλφια του Λένιν και του Ροβεσπιέρου ΚΥΝΗΓΟΥΝ πάλι τους ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ.Η ΝΕΑ ΧΟΥΝΤΑ Φυσικά ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΝΟΜΟΥΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή