9 Σεπ 2016

Παραιτήθηκε ὁ Γιαγκάζογλου, προτιμώντας νὰ εἶναι ἀπέναντι ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία καὶ μαζὶ μὲ τὸν Φίλη

Τοῦ Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
Παραιτήθηκε ὁ κ. Στ. Γιαγκάζογλου ἀπὸ τὴ θέση τοῦ διευθυντοῦ τοῦ περιοδικοῦ «Θεολογία» τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος κ. Ἱερώνυμος κατὰ τὴ συνεδρίαση τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Τετάρτης, 7ης Σεπτεμβρίου 2016, προέβη σὲ σχετικὴ ἀνακοίνωση πρὸς τοὺς Συνοδικοὺς Μητροπολίτες.
Εἶχε προηγηθεῖ ἡ ἐκ μέρους τοῦ Ἀρχιεπισκόπου ἀνακοίνωση τῆς παραιτήσεως τοῦ Μητροπολίτου Ἄρτης κ. Ἰγνατίου, ὂ  ὁποῖος παραιτήθηκε σὲ ἡλικία 71 ἐτῶν καὶ χωρὶς νὰ ἔχει ἐμφανῶς κάποιο πρόβλημα ὑγείας.
Ὁ κ. Γιαγκάζογλου παράλληλα μὲ τὰ καθήκοντά του στὴν Ἱερὰ Σύνοδο εἶναι Σύμβουλος τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας καὶ προϊστάμενος τοῦ Γραφείου Ἔρευνας, Σχεδιασμοῦ καὶ Ἐφαρμογῶν Α΄ τοῦ Ἰνστιτούτου Ἐκπαιδευτικῆς Πολιτικῆς (ΙΕΠ). Από τὴ δεκαετία τοῦ 1990 καὶ ἐπὶ κυβερνήσεως Σημίτη μαζὶ μὲ ἄλλους θεολόγους ποὺ ἀργότερα συγκρότησαν...
τὸν Πανελλήνιο Θεολογικὸ Σύνδεσμο «Καιρὸς» ἐκπόνησαν τὸ σχέδιο τῆς μετατροπῆς τοῦ μαθήματος τῶν θρησκευτικῶν σὲ θρησκειολογικό. Οἱ θεολόγοι, ποὺ συγκρότησαν τὸν Σύνδεσμο, ἔχοντας θέσεις στὸ Παιδαγωγικὸ Ἰνστιτοῦτο ἀπὸ καιρὸ εἶχαν ἐπιχειρήσει νὰ ἐπιβάλουν τὶς ἀπόψεις τους γιὰ τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν. Δὲν τὸ εἶχαν ἐπιτύχει ἕως ὅτου πῆραν τὴν ἐξουσία τὰ Κόμματα ΣΥΡΙΖΑ καὶ ΑΝΕΛ καὶ ἀνέλαβε ὑπουργὸς Παιδείας ὁ κ. Φίλης.

Ὁ κ. Γιαγκάζογλου, ὡς ἐμπνευστὴς καὶ συνδημιουργός τοῦ νέου τρόπου διδασκαλίας τῶν θρησκευτικῶν, ἦρθε σὲ ἀντίθεση πρὸς τὴν ἀπόφαση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἡ ὁποία μὲ σαφήνεια ἀπεφάσισε πέρυσι, ὅτι ἐμμένει στὴ διατήρηση τοῦ μαθήματος ὡς ἔχει, μὲ τὶς ἀπαραίτητες προσθῆκες καὶ ἐνημερωτικὲς πληροφορίες γιὰ τὶς ἄλλες θρησκεῖες καὶ τοὺς ἑτεροδόξους χριστιανούς.

Ἕως τὶς 7 Σεπτεμβρίου καὶ παρὰ τὴ δημόσια διαφωνία του μὲ τὴν Συνοδικὴ ἀπόφαση ὁ κ. Γιαγκάζογλου διατηροῦσε τὴ θέση του στὴ Σύνοδο, μαζὶ μὲ αὐτὴ τοῦ συμβούλου τοῦ κ. Φίλη. Ὅμως μετὰ τὴ δήλωση στὴ Βουλὴ τῶν Ἑλλήνων τοῦ Ὑπουργοῦ Παιδείας, ὅτι θὰ ὑλοποιηθεῖ ἡ πρόταση τοῦ κ. Γιαγκάζογλου καὶ τῶν συνεργατῶν του στὸ ΙΕΠ καὶ τὴ δική του δήλωση στὸ ΑΠΕ – ΜΠΕ (2/9/2016), ὅτι μὲ τὴν θρησκειολογία, ποὺ εἰσηγήθηκε καὶ ὑποστηρίζει νὰ διδάσκονται οἱ μαθητὲς στὸ σχολεῖο, «ἡ Ὀρθοδοξία μπαίνει σὲ διάλογο μὲ τὶς ἄλλες θρησκευτικὲς παραδόσεις», ἡ θέση του στὴ διεύθυνση τοῦ περιοδικοῦ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου «Θεολογία» ἔγινε ἀκόμη πιὸ δύσκολη.  

Τελικά ὁδηγήθηκε στὴν παραίτηση, προτιμώντας νὰ εἶναι ἀπέναντι ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία καὶ μαζὶ μὲ τὸν κ. Φίλη.  Εἶναι παιδαγωγικά, ψυχολογικά, θεολογικὰ καὶ ἐκκλησιολογικὰ ἀπαράδεκτο τὰ παιδιὰ τῶν 14 καὶ 15 ἐτῶν μὲ τὸ θρησκειολογικὸ μάθημα, ὅπως τὸ διαμόρφωσε ὁ κ. Γιαγκάζογλου μαζὶ μὲ τοὺς συνεργάτες του, «νὰ μποῦν σὲ διάλογο μὲ τὶς ἄλλες θρησκευτικὲς παραδόσεις», ὅταν αὐτὸς ὁ διάλογος εἶναι γνωστὸ ὅτι εἶναι δυσχερέστατος μεταξὺ ἐνηλίκων καὶ ἐμπείρων θεολόγων...

Σημειώνεται ὅτι ὁ ΣΥΡΙΖΑ ἐφαρμόζει τὴν τακτικὴ ὅτι ὅποιος δὲν ἀκολουθεῖ ἀπολύτως τὴ γραμμὴ τοῦ Κόμματος καὶ τῆς Κυβέρνησης παραιτεῖται τῶν ὀργάνων του καὶ ἂν εἶναι βουλευτὴς παραιτεῖται ἀπὸ τὴν βουλευτική του ἕδρα.  Κατά τὴ λογική τοῦ ΣΥΡΙΖΑ δὲν εἶναι δυνατὸν ὁ κ. Γιαγκάζογλου νὰ εἶναι θεολόγος ὑπεύθυνος τῆς ἐπίσημης θεολογικῆς ἔκδοσης τῆς Ἱερᾶς Συνόδου καὶ νὰ ἔχει ἀπόψεις ἀντίθετες μὲ τὶς ἀποφάσεις της.

Μετὰ τὴν παραίτηση τοῦ κ. Γιαγκάζογλου ἀναμένονται καὶ οἱ παραιτήσεις τῶν μελῶν τῆς Συντακτικῆς Ἐπιτροπῆς τοῦ περιοδικοῦ «Θεολογία», ποὺ ἔχουν τὶς ἴδιες μὲ αὐτὸν ἀπόψεις γιὰ τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν.  Μεταξύ αὐτῶν εἶναι οἱ καθηγητὲς κ.κ. Μάρ. Μπέγζος, Μιλτ. Κωνσταντίνου καὶ Θεοδ. Γιάγκου, καθὼς καὶ ὁ κ. Γ. Φίλιας. Ὁ τελευταῖος, ἂν καὶ παλαιότερα συνέγραψε «ὁμολογιακὸ» βιβλίο γιὰ τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν, ἔχει καταστεῖ συνεργάτης τοῦ κ. Φίλη καὶ διορίστηκε ἀπὸ αὐτὸν Πρόεδρος τοῦ Ἀνωτάτου Ἐπιστημονικοῦ Συμβουλίου γιὰ τῆς Ἀνώτατες Ἐκκλησιαστικὲς Ἀκαδημίες...

3 σχόλια:

  1. Έτσι μπράβο! Να παίρνουν σειρά και άλλοι να ξεκαθαρίσει το τοπίο! Αρκετή σαπίλα μαζεύτηκε πέριξ της εκκλησίας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΗΤΑΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΚΟΛΠΟΥΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΜΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ.
    ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΩΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΡΩΤΗΘΕΙ.ΚΑΝΕΙΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΔΕΝ ΑΝΤΙΛΕΙΦΘΗΚΕ ΤΗΝ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ?
    ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΕΡΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ κ ΣΗΜΙΤΗ-ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΚΑΤΕΒΑΛΕ ΓΙΑ ΝΑ ΑΛΟΙΩΣΕΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ?
    ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ Δ.Ι.Σ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΤΗΝ ΠΕΝΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΘΕΟΛΟΓΙΑ.ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΞΕΦΥΛΙΣΕΙ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΠΟΙΟΣ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΤΟΥ.
    ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΧΡΟΝΟ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΑΘΕΩΝ ΓΙΑΤΙ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΕ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ ΑΠΟ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΝ ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΕ ΣΕ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ Η Δ.Ι.Σ ΝΩΡΙΤΕΡΑ?ΜΗΠΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΕΝ ΕΔΕΙΧΝΕ ΤΙ ΣΚΟΠΟΥΣ ΕΙΧΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΙΟΥΣ ΔΟΥΛΕΥΕ?
    ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΒΑΖΟΥΝ ΣΕ ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΣΤΟΥΣ ΚΟΛΠΟΥΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΜΑΣ.ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΤΑ ΚΥΡΙΟ ΛΟΓΟ ΕΚ ΤΩΝ ΕΣΩ ΜΕ ΠΡΟΚΑΛΥΨΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΤΟ.
    -Ο ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ-
    Ν.Χ.Β

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολλοί εγνώριζαν , αλλά θεωρώ ότι ήλπιζαν ότι θα μετανοήση και έδειχναν μακροθυμίαν. Για όλους εγνώριζαν το ποιόν τους, αλλά η επίπλαστος ευγένεια και η υποκρισία τους εκάλυπτε. Ο Κωνσταντίνου ήτο γνωστός για τις ιδέες του ακόμη από τα φοιτητικά του χρόνια. Δυστυχώς το ψεύδος κι η υποκρισίς επικρατεί παντού κι οι παραδοσιακοί Ορθόδοξοι Θεολόγοι τελούν υπό διωγμόν από τους προαναφερθέντας και τους ομοίους τους και δυστυχώς είναι στο περιθώριον και από την Διοικούσαν Ιεραρχίαν, διότι είναι συνεπείς με τα πιστεύω τους, δεν κολακεύουν και λέγουν την αλήθειαν χωρίς επικάλυψιν. Αλλά οι φελλοί επιπλέουν . Καιρός να αναθεωρήση η ΔΙΣ τις απόψεις της και να στελεχώση τις υπηρεσίες της με άξίους Θρθοδόξους Θεολόγους ,που έχουν γνώσεις ,σέβονται και εφαρμόζουν την ακρίβειαν της αγιοπατερικής Παραδόσεως και Θεολογίας, έχουν ενσυνείδητον μυστηριακήν ζωήν και ζήλον Χριστού. Γένοιτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.