17 Σεπ 2014

Τούρκικη ἐπιτροπὴ ἔρχεται νὰ μᾶς … «μαλώσει» γιὰ τὸ ἀντιρατσιστικὸ

Γράφει ὁ Νίκος Χειλαδάκης,
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
Τὸ τουρκικὸ θράσος φαίνεται πὼς δὲν ἔχει ὅρια καὶ μεγαλώνει ἀκόμα περισσότερο ὅταν οἱ γείτονες αἰσθάνονται πὼς μὲ τὰ νταηλίκια θὰ πάρουν αὐτὰ ποὺ θέλουν καθὼς οἱ ἄλλοι θὰ σκύβουν ραγιαδίστικα τὸ κεφάλι. Αὐτὴ τὴν φορὰ τὸ τουρκικὸ θράσος ἔχει σὰν ἐπίκεντρό το περίφημο ἀντιρατσιστικὸ νομοσχέδιο. Παρόλο ποὺ δὲν τόλμησαν οἱ συντάκτες τοῦ νομοσχεδίου αὐτοῦ νὰ ἀναφέρουν συγκεκριμένα γιὰ τὴν γενοκτονία τῶν χριστιανῶν καὶ τοῦ ἑλληνισμοῦ τῆς Ἀνατολῆς, ἂν καὶ ἀνέφεραν τὸ ἑβραϊκὸ ὁλοκαύτωμα, οἱ Τοῦρκοι δὲν ἔχουν ἱκανοποιηθεῖ καὶ γιὰ αὐτὸ ἑτοιμάζουν… κάθοδο στὴν ἑλληνικὴ πρωτεύουσα. Καὶ μόνο ποὺ τὸ νομοσχέδιο αὐτὸ κάνει μιὰ ἀφηρημένη νύξη γιὰ τὴν μὴ ἀναγνώριση τῶν γενοκτονιῶν ποὺ ψηφίστηκαν ἀπὸ τὸ ἑλληνικὸ κοινοβούλιο, φαίνεται πὼς ἔχει ἐξαγριώσει κάποιους στὴν ἄλλη πλευρὰ τοῦ Αἰγαίου καὶ γι’ αὐτὸ ἑτοιμάζονται νὰ κάνουν προκλητικὴ παρέμβαση στὸ ἑλληνικὸ κοινοβούλιο.
Σύμφωνα λοιπὸν μὲ δημοσίευμα τῆς τουρκικῆς ἐφημερίδας, Aydinlik, (17/9), μιὰ τουρκικὴ ἐπιτροπὴ ποὺ μάλιστα ἔχει καὶ τὸ προκλητικὸ ὄνομα, «Ἐπιτροπὴ Ταλαὰτ Πασά»,  δηλαδὴ τοῦ ἀρχιγενοκτόνου τῶν Ἀρμενίων καὶ τῶν χριστιανῶν τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, πρόκειται νὰ....
ἔρθει στὴν ἑλληνικὴ πρωτεύουσα γιὰ νὰ κάνει παρέμβαση σχετικὰ μὲ τὸ προσφάτως ψηφισθὲν ἀντιρατσιστικὸ νομοσχέδιο. Ὁ πρόεδρος τῆς ἐπιτροπῆς αὐτῆς, ἀντιστράτηγος ἐν ἀποστρατεία, Ismail Hakki Pekin, σὲ συνέντευξη ποὺ ἔδωσε τὴν τουρκικὴ πρωτεύουσα, ἀνήγγειλε ὅτι ἡ ἐπιτροπὴ θὰ πάει στὴν Ἑλλάδα γιὰ νά… ἀπαιτήσει ἀπὸ τὴν ἑλληνικὴ πλευρὰ νὰ ἀφαιρέσει τὰ «ψεύδη» περὶ τουρκικῶν γενοκτονιῶν ὅπως ὑπαινίσσεται τὸ νομοσχέδιο. Δηλαδὴ μὲ λίγα λόγια νὰ μᾶς ἐπιβάλει νὰ ἀλλάξουμε ὅλη τὴν ἱστορία καὶ νὰ σταματήσουμε νὰ διαδίδουμε τὰ «ψέματά» μας γιὰ δῆθεν διάπραξη γενοκτονίας κατὰ τῶν χριστιανῶν τῆς Μικρᾶς Ἀσίας. Τὸ τουρκικὸ θράσος σὲ ὅλο του τὸ μεγαλεῖο, ἀλλὰ φαίνεται πὼς βρίσκουν καὶ κάνουν αὐτὰ ποὺ κάνουν. Ο Ismail Hakki Pekin, ἦταν σαφὴς στὴν συνέντευξη τύπου ποὺ ἔδωσε στὴν Ἄγκυρα, δηλώνοντας πὼς ἀπορρίπτει τὴν διάταξη τοῦ ἑλληνικοῦ νομοσχεδίου γιὰ ποινικοποίηση τῆς ἄρνησης τῆς ἀποδοχῆς ὅτι ἔγινε γενοκτονία στὴν Μικρὰ Ἀσία καὶ γιὰ τὸν λόγο αὐτό, θὰ πᾶνε στὴν Ἑλλάδα νὰ ὑποβάλουν τοὺς ὅρους τους. Δηλαδή, «σφάξεμε ἀγὰ νὰ ἁγιάσω»!
Ἀλλὰ τὸ πιὸ προκλητικὸ σὲ ὅλη αὐτὴ τὴν πρωτοφανῆ ἱστορία τῆς τουρκικῆς ἐπιτροπῆς ποὺ ἀναμένεται στὴν Ἀθήνα, εἶναι ὅτι ἔχει τὸ ὄνομα τοῦ μεγαλυτέρου γενοκτόνου τῶν χριστιανῶν τῆς Μικρᾶς Ἀσίας καὶ ἰδίως τῶν Ἀρμενίων, δηλαδὴ τοῦ Ταλαὰτ πασᾶ. Γιὰ τὴν ἱστορία ὁ Ταλαὰτ πάσας εἶχε οἰκτρὸ τέλος γιὰ τὰ ἀμέτρητα ἐγκλήματά του καὶ τὸ τέλος τοῦ ἔχει γράψει ἱστορία. Συγκεκριμένα στὶς 15 Μαρτίου 1921, λίγα χρόνια μετὰ τὴν μεγάλη σφαγὴ -γενοκτονία τῶν Ἀρμενίων, λίγο πρὶν ἀπὸ τὴν μεσημέρι, ὁ Ἀρμένιος πατριώτης Σολομῶν Τεχλιριᾶν ὕστερα ἀπὸ συστηματικὴ παρακολούθηση δέκα ἡμερῶν, ἔκρινε πὼς ἔφτασε ἡ κατάλληλη στιγμὴ νὰ ἐκτελέσει τὸ σχέδιό του. Στὴν ὁδὸ Χίντεμπουργκ, σὲ ἕνα προάστιο τοῦ Βερολίνου, κάνει ἀνύποπτος τὴν συνηθισμένη τοῦ βόλτα ντυμένος εὐρωπαϊκὰ καὶ ἀκολουθούμενος σὲ ἀπόσταση μερικῶν μέτρων, κατὰ τὰ μουσουλμανικὰ ἔθιμα, ἀπὸ τὴν σύζυγό του, ὁ ὀργανωτὴς τοῦ φρικιαστικότερου ἐγκλήματος στὴν ἱστορία τῆς ἐξόντωσης τῶν 1.500.000 Ἀρμενίων, ὁ ἄλλοτε ὑπουργὸς ἐσωτερικῶν τς Ὀθωμανικῆς αὐτοκρατορίας, Talat Pascha Ταλαὰτ πασά. Ὁ Τεχλιριάν ξεκίνησε ἀπὸ τὸ ἀπέναντι πεζοδρόμιο, διασταυρώνεται μὲ τὸν Ταλαάτ, τὸν προσπερνάει καὶ ἐπιβραδύνει τὸ βῆμα του. Ξαφνικὰ γυρίζει πίσω καὶ τὸν κοιτάζει κατάματα. Τὸ βλέμμα τοy ἦταν ὁ πόνος μιᾶς ὁλόκληρης γενιᾶς. Ὁ Τεχλιριᾶν ἦταν ἥσυχος καὶ ἡ συνείδηση τοy ἦταν ἤρεμη. Ὁ Ταλαὰτ ἔδειξε πὼς κατάλαβε κάτι, τὰ βλέφαρά του, ὅπως διηγήθηκε ἀργότερα ὁ ἐκτελεστῆς του, τρεμόπαιξαν. Θέλησε νὰ λοξοδρομήσει γιὰ νὰ ἀποφύγει τὸν ἄγνωστο διαβάτη, ἀλλὰ δὲν πρόλαβε. Ὁ Τεχλιριάν ἔβγαλε τὸ περίστροφό του καὶ μὲ μιὰ ἀστραπιαία κίνηση τὸ σήκωσε στὸ ὕψος τοῦ κεφαλιοῦ τοῦ γιγαντόσωμου Ταλαάτ. Μιὰ σφαίρα ἦτα ἀρκετή. Ὁ Ταλαὰτ βρέθηκε ξαπλωμένος καταγῆς. Ἡ γυναίκα τοῦ ἔπεσε λιπόθυμη ἐνῶ ὁ κόσμος ξεπετάχτηκε στὰ μπαλκόνια καὶ ἀπὸ τὰ παράθυρα φωνάζοντας, «πιάστε τὸν πιάστε τὸν». Ὁ Τεχλιριάν ἔτρεξε νὰ ἐξαφανιστεῖ ἀλλὰ κάποιος ποὺ ἔρχονταν ἀπὸ τὴν ἀντίθετη κατεύθυνση κατάφερε νὰ τὸν συλλάβει. Στὴν δίκη ποὺ ἔγινε καὶ ἡ ὁποία συγκέντρωσε τὸ παγκόσμιο ἐνδιαφέρων, ὁ Τεχλιριάν ἀπολογούμενος ἀπέρριψε τὴν κατηγορία ποὺ τοῦ ἀποδίδονταν μὲ τὴν φράση: «Σκότωσα μὰ δὲν εἶμαι δολοφόνος». Τὸ δικαστήριο, μετὰ ἀπὸ μιὰ δραματικὴ δίκη, υἱοθετώντας καθὼς φαίνεται τὴν ἄποψη τοῦ τὸν ἀθώωσε. Ἡ ἀπόφαση αὐτὴ ἔγινε δεκτὴ μὲ ἀνακούφιση ἀπὸ τὴν διεθνῆ κοινὴ γνώμη καὶ θεωρήθηκε σὰν μιὰ πρώτη δικαίωσή  του τότε κόσμου ἀπέναντι στὸ ἀνοσιούργημα τῆς ἀρμένικης γενοκτονίας τοῦ 1915-16. 
Δὲν ξέρω ἂν τὴν τουρκικὴ ἐπιτροπὴ θὰ τὴν ὑποδεχτεῖ ἡ ἑλληνικὴ κυβέρνηση μὲ ἀνάλογες «τιμές», ἀλλὰ ἐδῶ ποὺ ἔφτασε δυστυχῶς αὐτὴ ἡ χώρα ἂν δὲν σταματήσουμε αὐτὴ τὴν ἐθνικὴ κατρακύλα μας, ὅλα νὰ τὰ περιμένει κανείς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.