20 Ιαν 2014

Πιέζουν γιά ἀνεξάρτητη τουρκική παιδεία στή Θράκη!

Τά τραγικά λάθη τοῦ παρελθόντος στοιχειώνουν τήν Ἑλληνική Παιδεία στήν Θράκη. Λάθη, πού ἔγιναν μέσα στό πνεῦμα δημιουργίας μίας κάποιας ἑλληνοτουρκικῆς φιλίας, ἡ ὁποία μέχρι σήμερα ἔχει ἀποδώσει μηδενικά ἀποτελέσματα στήν Ἑλλάδα, ἐνῶ χρησιμοποιεῖται ἀπό τίς τουρκικές κυβερνήσεις γιά νά συζητᾶ θέματα πού "ὅλως τυχαίως" προκύπτουν...! Ἐπιπρόσθετα, ἡ μηδενική πολιτική βούληση γιά μία ἐπί τῆς οὐσίας κρατική παρέμβαση στήν ἐκπαίδευση τῶν μουσουλμανοπαίδων, ἔχει μετατρέψει τήν Θράκη σέ περιοχή ἄσκησης ἐκβιαστικῆς πολιτικῆς ἀπό τήν Ἄγκυρα, ἀφοῦ γίνεται κατορθωτό νά ἀποκρύπτεται ἡ καταστροφική διείσδυση τῆς τουρκικῆς γλώσσας στήν ἕως σήμερα παρεχόμενη παιδεία πρός τούς μουσουλμάνους πού κατοικοῦν στήν Ἑλληνική Θράκη.
Ἡ τουρκική θρασύτητα στηρίζεται ἐν πολλοῖς στήν (σχεδόν) μηδενική διάθεση παρέμβασης τοῦ ἑλληνικοῦ ὑπουργείου Παιδείας, μέ ἀποτέλεσμα ὄχι μόνο νά αὐξάνονται τά προβλήματα στήν ἐκπαίδευση τῶν μουσουλμανοπαίδων, ἀλλά καί νά προστίθενται νέες ἀξιώσεις (ὑπό τό βάρος ἀπειλῶν ἐκ μέρους τῶν καλοπληρωμένων μαριονετῶν τοῦ τουρκικοῦ προξενείου τῆς Κομοτηνῆς) πρός....
τίς Ἑλληνικές κυβερνήσεις.
Μία τέτοια περίπτωση ἐπαναλαμβάνεται σήμερα, ἀκολουθώντας τό γνωστό μοτίβο τῆς «γκρίζας ἀπειλῆς» γιά «περαιτέρω δράσεις», γιά «γενική ἀντίδραση τῶν μουσουλμάνων» καί ἄλλα φληναφήματα πού ἀπό καιροῦ εἰς καιρόν ἐπαναφέρουν στήν ἐπιφάνεια ὅλοι ἐκεῖνοι πού ζοῦνε μέ τίς ἀναθυμιάσεις τοῦ βόθρου πού ἀναδύεται ἀπό τό τουρκικό προξενεῖο Κομοτηνής καί δή τίς προσωπικές «περδεύσεις» τοῦ ἑκάστοτε προξένου…
Ἔτσι, θρασύτατα, ἕνας σύλλογος πού αὐτοπροσδιορίζεται ὡς «Ἕνωση Τούρκων Δασκάλων Δυτικῆς Θράκης», διαμαρτυρόμενος γιά ἀπόφαση τῆς Ἑλληνικῆς κυβέρνησης πού ἀφορᾶ ἐνσωμάτωση τοῦ Συντονιστικοῦ Γραφείου Μειονοτικῆς Ἐκπαίδευσης στίς Πρωτοβάθμιες καί Δευτεροβάθμιες Διευθύνσεις τῶν νομῶν Ξάνθης καί Ροδόπης…
«Σύμφωνα μέ τήν ἀπόφαση τό Συντονιστικό Γραφεῖο Μειονοτικῆς Ἐκπαίδευσης στό ὁποῖο ὑπάγονται τά μειονοτικά σχολεῖα – ἐντάσσεται στήν Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας καί Δευτεροβάθμιας Ἐκπαίδευσης τῆς Περιφέρειας. Τά γυμνάσια καί λύκεια Ξάνθης καί Κομοτηνής, τά σχετικά μέ τούς μεντρεσέδες Κομοτηνής καί Ἐχίνου θέματα, ἐντάσσονται στίς ἁρμοδιότητες τῶν διευθυντῶν μέσης ἐκπαίδευσης. Τά σχετικά μέ τά μειονοτικά δημοτικά σχολεῖα θέματα θά εἶναι στίς ἁρμοδιότητες τῶν Διευθυντῶν Πρωτοβάθμιας Ξάνθης καί Ροδόπης».
Διαρρηγνύουν τά ἱμάτιά τους οἱ λακέδες τοῦ τουρκικοῦ προξενείου, ἐπειδή ἐφαρμόζεται τό αὐτονόητο, δηλαδή ἡ μή διαφοροποιημένη διαχείριση τῶν ἐκπαιδευτικῶν θεμάτων τῶν μειονοτικῶν σχολείων (δημοτικῶν, γυμνασίων καί Λυκείων). Οἱ «φωστῆρες» τῆς μειονοτικῆς ἐκπαίδευσης, οἱ προκλητικά αὐτό-προσδιοριζόμενοι (κατά παράβαση τῆς συνθήκης τῆς Λοζάνης) «τοῦρκοι» δάσκαλοι, δέν ἐπιθυμοῦν τήν ὕπαρξη μίας ἀμιγῶς παρεχόμενης καί διαχειριζόμενης ἐκπαίδευσης, ἐπειδή στήν πραγματικότητα ἐπιθυμοῦν τήν δημιουργία ἀνεξάρτητης «τουρκικῆς ἐκπαίδευσης» μέσα στήν Ἑλλάδα. Ὅμως καί κάποιοι ἄλλοι "φωστῆρες" (π.χ. Δραγώνα, Φραγκουδάκη) μέσα ἀπό "εἰδικά προγράμματα τουρκικῆς ἐκπαίδευσης" ἔχουν συνεισφέρει τά μέγιστα πρός τήν κατεύθυνση καταστροφῆς τῆς ἐκπαίδευσης τῶν μουσουλμανοπαίδων...
Ἀφοῦ ἔπεισαν γιά τό κλείσιμο τῆς ΕΠΑΘ (εἰδική σχολή ὅπου φοιτοῦσαν μουσουλμάνοι καί στή συνέχεια ἀναλάμβαναν διδασκαλικά καθήκοντα στά μειονοτικά σχολεῖα) καί ἀφοῦ εἶχαν ξεκινήσει νά ἀφήνουν διάφορες δηλώσεις γιά τουρκικό πανεπιστήμιο στήν Κομοτηνή (ἀνεξάρτητο ἀπό τό ΔΠΘ), σήμερα στό πνεῦμα τῆς δημιουργίας μίας κάθετης ἀνεξάρτητης τουρκικῆς ἐκπαίδευσης (αὐτός εἶναι καί ὁ λόγος πού φωνασκοῦν γιά τήν ἀναγνώριση μειονοτικῶν νηπιαγωγείων), μεστοί θράσους τολμοῦν νά «ἀπειλοῦν» μέ κινητοποιήσεις τῶν μουσουλμάνων τῆς Θράκης (χρησιμοποιώντας τή γνωστή μέθοδο «σάντουιτς», κατά τήν ὁποία μέ παραπληροφόρηση ἤ καί μέ προσωπικούς ἐκβιασμούς ἐξαναγκάζουν μουσουλμάνους νά ἐκτεθοῦν ἀπέναντι στήν ἑλληνική νομοθεσία, τήν ὁποία τά φερέφωνα τοῦ τουρκικοῦ προξενείου τῆς Κομοτηνῆς ἐπιθυμοῦν νά καταργήσουν «κατ’ ἐξαίρεση».
Ἐμεῖς θυμίζουμε πώς ὅταν στό Κόσοβο ὑπῆρξε καθετοποιημένη ἀνεξάρτητη ἀλβανική ἐκπαίδευση σέ ὅλες τίς βαθμίδες, τήν ἑπόμενη χρονιά ἄρχισε ἕνας πρωτοφανοῦς σκληρότητας πόλεμος, μέ τούς ἀλβανούς τοῦ Κοσόβου νά αἰτοῦνται ἀνεξάρτητο κράτος…

Ποιά εἶναι ἡ σημερινή παρεχόμενη μειονοτική Παιδεία στή Θράκη;
Ἡ κατάσταση στά μειονοτικά σχολεῖα εἶναι δραματική. Καί αὐτό τό δράμα ξεκινᾶ ἀπό τά μειονοτικά δημοτικά, ὅπου τα παιδιά δέχονται μία ἀδικαιολόγητη γλωσσική ἐπίθεση (διδασκαλία τουρκικῆς). Κι αὐτό, ἐπειδή ἐνῶ ἡ Συνθήκη τῆς Λοζάνης ὁρίζει μέ σαφήνεια πώς ἡ Ἑλλάδα εἶναι ὑποχρεωμένη νά παρέχει ἐκπαίδευση στήν τουρκική γλώσσα στούς τουρκογενεῖς τῆς Θράκης, οἱ ἑλληνικές κυβερνήσεις –γιά τούς δικούς τους παρανοϊκούς λόγους- ὑπέκυψαν στό αἴτημα τῆς Ἄγκυρας νά διδάσκεται ἡ τουρκική γλώσσα σέ ὅλα τα παιδιά τῶν μουσουλμάνων τῆς Θράκης (καί δημιουργώντας τήν παγκόσμια πρωτοτυπία, νά ἀναγνωρίζονται ὅλοι οἱ μουσουλμάνοι τῆς Θράκης ὡς… Τοῦρκοι)! 
Ἐνῶ στήν πραγματικότητα οἱ τουρκογενεῖς τῆς Ἑλληνικῆς Θράκης δέν ξεπερνοῦν τό 20% τοῦ μουσουλμανικοῦ πληθυσμοῦ (τό ὑπόλοιπο 75% εἶναι Πομάκοι καί 5% ἀθίγγανοι ROM), ἡ πλειοψηφία τῶν Πομάκων ἀλλά καί οἱ ἀθίγγανοι ἐξαναγκάζονται νά διδάσκονται τήν τουρκική γλώσσα!!! Ἀποτέλεσμα τῆς βίαιης ἐπιβολῆς πολυγλωσσίας στήν ἐκπαίδευση, εἶναι ἡ μή ἱκανή χρήση τῆς τουρκικῆς ἀλλά, κυρίως, τήν ἑλληνικῆς γλώσσας. Τά παιδιά τῶν μειονοτικῶν σχολείων πού στήν δευτεροβάθμια ἐκπαίδευση ἀκολουθοῦν ἑλληνικά δημόσια σχολεῖα, ἀποδίδουν πολύ καλύτερα καί πετυχαίνουν πολύ καλές βαθμολογίες στίς εἰσαγωγικές ἐξετάσεις στήν τριτοβάθμια ἐκπαίδευση. Τό ἀντίθετο ἀκριβῶς συμβαίνει (παρά τίς τεράστιες προσπάθειες τοῦ ἑλληνικοῦ διδασκαλικοῦ προσωπικοῦ) στά μειονοτικά γυμνάσια καί Λύκεια, οἱ μαθητές τῶν ὁποίων «πατώνουν» κυριολεκτικά στίς πανελλήνιες ἐξετάσεις καί κατορθώνουν νά εἰσάγονται στήν τριτοβάθμια ἐκπαίδευση μέσω εἰδικῆς «ποσόστωσης»…

Ἀφοῦ, λοιπόν, ἔχει διαπιστωθεῖ (τό ὁμολογοῦν καί οἱ μουσουλμάνοι γονεῖς) πώς ἡ παρεχόμενη ἐκπαίδευση ἀπό τά δημόσια ἐκπαιδευτήρια εἶναι κατά πολύ καλύτερη (μετρήσιμα ἀποτελέσματα), ἔρχονται οἱ λακέδες τῆς Ἄγκυρας, οἱ «τοῦρκοι» δάσκαλοι, καί χωρίς ντροπή, μέ μοναδικό σκοπό τήν ἐξυπηρέτηση τῆς τουρκικῆς ἀλυτρωτικῆς πολιτικῆς, παραγνωρίζοντας τήν ἐκπαιδευτική τους ἰδιότητα, θέτουν ἐπί τῆς οὐσίας θέμα παράλληλης καί ἀνεξάρτητης τουρκικῆς ἐκπαίδευσης μέσα στήν Ἑλλάδα.

Ἀνθρώπινη "ἀσπίδα" τοῦ τουρκικοῦ προξενείου οἱ ἀδαεῖς μουσουλμάνοι
Τολμοῦν, μάλιστα, οἱ θρασύδειλοι, νά προτάξουν τούς μουσουλμάνους τῆς Θράκης ἀπέναντι στό νόμο, προτρέποντάς τους «νά ἐνεργήσουν δυναμικά» ὥστε νά μήν ἐφαρμοστεῖ ὁ νόμος. Δηλαδή, ὅπως καί στήν πρό ὀλίγων ἡμερῶν περίπτωση τοῦ βουλευτῆ τοῦ ΣΥΡΙΖΑ Ζεϊμπέκ ὁ ὁποῖος κάλεσε σέ ἀπείθεια τούς μουσουλμάνους τῆς Θράκης, διεγείρουν σέ ἀπείθεια τούς μουσουλμάνους τῆς Θράκης, δημιουργοῦν συνθῆκες ἀνασφάλειας στήν περιοχή, ἀλλά –λόγω τῆς ἀδικαιολόγητης μή παρέμβασης τῆς Δικαιοσύνης καί τῶν κυβερνήσεων τῶν Ἀθηνῶν- παραμένουν ἀτιμώρητοι καί συνεχίζουν ἀνεμπόδιστα τήν ἐπίδειξη δύναμης τῆς Τουρκίας μέσα στή Θράκη…

Σταθερό "μοτίβο" ἡ μή ἀναγνώριση ἑλληνικῶν νόμων
Τό φαινόμενο αὐτό, τῆς μή ἀποδοχῆς τῶν νόμων τοῦ Ἑλληνικοῦ κράτους δέν εἶναι σημερινό. Ἀκολουθεῖται πιστά –ἀπαρέγκλιτα- ἀπό ὅλα τα παράκεντρά του τουρκικοῦ παρακράτους πού λειτουργεῖ στή Θράκη. Συνηθίζουν, μάλιστα, τά φερέφωνα τοῦ τουρκικοῦ προξενείου, νά κινοῦνται ἐπί τῶν ἄκρων, νά προκαλοῦν, ἐκβιάζοντας τήν Ἑλληνική Πολιτεία πώς ἄν δέν ἱκανοποιηθοῦν οἱ παραλογισμοί τους, τότε θά… προστρέξουν στά διεθνῆ φόρα (θά λειτουργήσουν ἄλλες καλοπληρωμένες ὁμάδες «χαριτωμένων» εὐρωπαίων βουλευτῶν, πού θά τρέξουν νά συνδράμουν τίς συκοφαντίες κατά τοῦ Ἑλληνικοῦ κράτους) καί θά ἐκθέσουν τήν Ἑλλάδα διεθνῶς…

Ἀνεξάρτητη Παιδεία, λοιπόν, αἰτοῦνται τά μίσθαρνά της Ἄγκυρας στή Θράκη. Δέν ἀναγνωρίζουν τίς ἀποφάσεις τῶν Ἑλληνικῶν ὑπουργείων, δέν ὑπακούουν στούς νόμους τοῦ Ἑλληνικοῦ Κοινοβουλίου, ἐνεργοῦν συνειδητά –μέ ὑποβολέα τόν ἑκάστοτε τοῦρκο πρόξενο- πρός τήν κατεύθυνση δημιουργίας θεμάτων τριβῆς ἐπί τῶν ἑλληνοτουρκικῶν σχέσεων καί δέν ἔχει ὑπάρξει ΟΥΤΕ ἕνας ὑπουργός ἤ πρωθυπουργός, νά ἀποφασίσει τήν ἄμεση ἀπέλαση ὅλων ἐκείνων πού ἐνεργοῦν συστηματικά εἰς βάρος τῶν ἐθνικῶν συμφερόντων τῆς Ἑλλάδας καί ἀποτελοῦν ἐν δυνάμει κίνδυνο γιά τήν εἰρήνη καί τήν ἀσφάλεια τῶν πολιτῶν τῆς Θράκης (χριστιανῶν καί μουσουλμάνων)…

Κωνσταντῖνος

ΥΓ: Οἱ "φύλακες" ἔχουν γνώση. Εἰδικοί ἐπιστήμονες καί κρατικοί ὑπάλληλοι τῆς Ἑλλάδας, μεταφέρουν σέ καθημερινή βάση, τό κλίμα πού δημιουργεῖ ἡ Ἄγκυρα στήν περιοχή, καθώς καί τούς παρακρατικούς μηχανισμούς πού δημιουργοῦνται ὡς ἐργαλεῖα πίεσης πρός τήν Ἑλλάδα. Ἡ Ἀθήνα συνεχίζει νά κωφεύει, ἀκολουθώντας τήν πολιτική τῶν ἤπιων τόνων ἤ τῶν μηδενικῶν ἀντιδράσεων καί μέ αὐτό τόν τρόπο ἀποθρασύνει τό τουρκικό παρακράτος πού συνεχῶς ἐπεκτείνεται. Μήπως, κάποιοι στήν Ἀθήνα θά πρέπει νά προχωρήσουν στά αὐτονόητα, στήν ἀπαρέγκλιτη ἐφαρμογή τῶν νόμων καί τήν ἐπιβολή τῆς ἰσονομίας καί τῆς ἰσοπολιτείας στήν Θράκη, ἀντί νά δημιουργοῦν ἐξαιρέσεις οἱ ὁποῖες -δυστυχῶς- ἐπιβεβαιώνουν τόν κανόνα ποῦ θέλει τήν Ἑλλάδα νά ἐγκαταλείπει τή Θράκη λόγω φοβικότητας, ἀνικανότητας -ἤ ποιός ξέρει τί ἄλλο- τῶν κυβερνώντων ἐξ Ἀθηνῶν;

Τί ἔγραψε ἡ τουρκόγλωσση ἐφημερίδα «Γκιουντέμ» γιά τό θέμα, ὁ ἀρθρογράφος τῆς ὁποίας ἐμμένει νά παρανομεῖ καί νά χρησιμοποιεῖ τόν ὄρο «τουρκικός» ὅταν ἀναφέρεται στούς μουσουλμάνους τῆς Θράκης:

Ἡ φράση τῆς ἀπόφασης «ἔνταξη τῶν μειονοτικῶν σχολείων στό γενικό ἐκπαιδευτικό σύστημα», γέννησε ἐρωτήματα σχετικά μέ τήν αὐτόνομη δομή τῆς μειονοτικῆς ἐκπαίδευσης. Σχετικά μέ τό θέμα, ἡ ἐφημερίδα Γκιουντέμ ρώτησε προέδρους ἐκπαιδευτικῶν συλλόγων τῆς μειονότητας.

ΣΑΜΙ ΤΟΡΑΜΑΝ: «ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΙΑΣ ΜΑΚΡΑΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ»
Ὁ Σαμί Τοραμᾶν-πρόεδρος τῆς Ἕνωσης Τούρκων Δασκάλων Δυτικῆς Θράκης ἀνέφερε πώς τό στάτους τῆς μειονοτικῆς ἐκπαίδευσης τῆς τουρκικῆς μειονότητας δυτικῆς Θράκης συνεχῶς παραποιεῖται, καί ὅτι σέ αὐτό τό διάστημα δέν εἶδαν κάποια διαφορετική πρακτική. Ὁ Τοραμᾶν ἀνέφερε πώς ὑπάρχουν θεμελιώδη στοιχεῖα τά ὁποῖα καθορίζουν τήν μειονοτική ἐκπαίδευση καί συνέχισε λέγοντας : «Ἐπικεφαλῆς αὐτῶν φυσικά ἔρχεται ἡ συνθήκη τῆς Λωζάννης. Ἐπίσης ὑπάρχουν νόμοι πού βγῆκαν μετά ἀπό ἑλληνοτουρκικές πολιτιστικές συμφωνίες καί πρωτόκολλα. Ἀλλά μέχρι σήμερα παρά τήν συνθήκη τῆς Λωζάννης καί παρά τήν βούληση τῆς μειονότητας, ἐφαρμόστηκαν πολλοί νόμοι καί ἀποφάσεις. Δέν πρόκειται γιά πρώτη φορά. Αὐτά ἔγιναν παρά τήν συνθήκη τῆς Λωζάννης. Κατά τήν ἄποψη μᾶς τό σημεῖο θραύσης τῶν σχετικῶν μέ τήν μειονοτική ἐκπαίδευση νομικῶν ρυθμίσεων ἦταν οἱ νόμοι 694 καί 695 τοῦ 1977. Οἱ δύο αὐτοί νόμοι ἐπέφεραν μεγάλο χτύπημα στήν μειονοτική ἐκπαίδευση. Οἱ νομικές ἐκεῖνες ρυθμίσεις ἀφαίρεσαν ἀπό τούς συλλόγους γονέων καί κηδεμόνων τό δικαίωμα νά καθορίζουν τούς δασκάλους. Σέ αὐτή τήν ἐπέμβαση πού ἔγινε στήν μεταχουντική περίοδο δέν ὑπῆρξε φωνή ἀντίδρασης. Κάποια τμήματα ἐπειδή τούς συνέφερε δέν ἀντέδρασαν. Ἀλλά ἀπό τότε μέχρι τώρα βαθμηδόν συνεχῶς γίνονται ἐπεμβάσεις στήν δομή τῆς μειονοτικῆς ἐκπαίδευσης. Αὐτοί οἱ ὁποῖοι δέν ἀντέδρασαν τότε δέν σκέφτηκαν πώς μιά μέρα ἴσως καί οἱ ἴδιοι θά συνθλιβοῦν κάτω ἀπό αὐτή τήν πέτρα. Ἐάν μέχρι σήμερα ἡ αὐτονομία τῆς μειονοτικῆς ἐκπαίδευσης ἀφαιρέθηκε τμῆμα-τμῆμα, μέ αὐτή τήν ἀπόφαση ἡ διαδικασία αὐτή ὁλοκληρώνεται. Ὅλα αὐτό δείχνουν. Ἡ σημερινή κατάσταση εἶναι ἀποτέλεσμα μιᾶς μακρᾶς διαδικασίας. Κανείς δέν μπορεῖ νά ἀρνηθεῖ το ὅτι ἡ αὐτονομία τῆς μειονοτικῆς ἐκπαίδευσης δέχτηκε καί συνεχίζει νά δέχεται χτυπήματα. Ἐγώ δέν πιστεύω πώς θά σταματήσει αὐτό ἐδῶ. Σέ αὐτό τό σημεῖο ἐπιθυμῶ νά τονίσω τό ἑξῆς. Τό στάτους τῆς μειονοτικῆς ἐκπαίδευσης καθορίζεται μέ διεθνεῖς συνθῆκες. Αὐτό σημαίνει πώς ὅλες οἱ ρυθμίσεις πού παραβιάζουν τήν αὐτονομία τῆς μειονοτικῆς ἐκπαίδευσης γίνονται κατά παράβαση τοῦ διεθνοῦς δικαίου».

«ΘΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ» 
Ὁ Τοραμᾶν ἐξέφρασε τήν πίστη του πώς ἡ τουρκική μειονότητα δυτικῆς Θράκης πρέπει νά ἀντιδράσει σέ αὐτή τήν κατάσταση, λέγοντας «Ἀλλά οἱ ἄνθρωποι πού πρέπει νά ἀντιδράσουν πρέπει νά ἐπιδείξουν αὐτή τήν ἀποφασιστικότητα. Αὐτό ἀποτελεῖ ὄρο. Ποιός λοιπόν θά ἐμφανίσει αὐτή τήν ἀντίδραση ; Φυσικά καί πρέπει νά ἀντιδράσουν οἱ μειονοτικοί φορεῖς, ἀλλά τήν πραγματική ἀντίδραση πρέπει νά τήν ἐπιδείξουν οἱ γονεῖς τῶν μαθητῶν καί τό διδακτικό προσωπικό των σχολείων μας. Αὐτή ἡ ἀποφασιστικότητα πρέπει νά ἐπιδειχθεῖ. Ἐμεῖς ὡς Ἕνωση Τούρκων Δασκάλων Δυτικῆς Θράκης εἴμαστε ἕτοιμοι νά στηρίξουμε κάθε κίνηση καί κάθε προσπάθεια πού θά γίνει ὑπέρ τῆς μειονοτικῆς ἐκπαίδευσης».

ΝΟΥΡΕΤΙΝ ΚΙΓΙΤΖΙ: «ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΙΝΗΘΕΙ ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ ΟΛΗ Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ»
Ὁ Νουρετίν Κιγιτζί-πρόεδρος τοῦ Συλλόγου Ἀποφοίτων τῆς ΕΠΑΘ Ξάνθης δήλωσε πώς οἱ σύλλογοι ἀποφοίτων ΕΠΑΘ ἀπό Κομοτηνή καί Ξάνθη, ἐνημέρωσαν τό ὑπουργεῖο Παιδείας πώς εἶναι ἀντίθετοι σέ αὐτή τήν ρύθμιση, καί εἶπε: « Ἀλλά δυστυχῶς βλέπουμε πώς αὐτή ἡ προειδοποίηση τῶν συλλόγων μας δέν λήφθηκε ὑπόψη».

Συνέχισε λέγοντας : «Δέν πρόκειται γιά νέο περιστατικό. Καί παλιότερα μερικές φορές εἶχε τεθεῖ τέτοιο θέμα. Τώρα μέ τήν τελευταία ὑπουργική ἀπόφαση ὁ συντονισμός τῆς μειονοτικῆς ἐκπαίδευσης πέρασε στήν Διεύθυνση Περιφερειακῆς Ἐκπαίδευσης. Τώρα ἐάν μετά ἀπό αὐτή τήν ἀλλαγή θά ἐμφανιστοῦν καί ἄλλες ἀλλαγές, αὐτό θά τό δοῦμε ὅλοι μαζί. Ἀλλά κατά τήν ἄποψη μᾶς οἱ δύο σύλλογοι ἄργησαν πολύ νά κινητοποιηθοῦν γιά αὐτό τό σημαντικό θέμα. Ἡ μειονότητα ἕνα τόσο σημαντικό θέμα τό ἄφησε στήν πρωτοβουλία τῶν δύο συλλόγων. Οἱ τρεῖς μας βουλευτές ἐνημερώθηκαν ἤ ὄχι; Ποῦ ἦταν οἱ φορεῖς καί οἱ ὀργανώσεις μας; Τό ἤξεραν ἤ ὄχι; 
Ἀναρωτιέμαι. Διότι ἡ μειονοτική ἐκπαίδευση εἶναι τό πιό σημαντικό θέμα τῆς κοινότητάς μας. Αὐτό μόνο ὅλοι μαζί ὡς κοινότητα μποροῦμε νά τό πᾶμε μπροστά. Νά μήν ξεχνᾶμε πώς σέ αὐτό τό μειονοτικό πλοῖο πορευόμαστε ὅλοι μαζί. Ἐάν βουλιάξει τό πλοῖο μᾶς ὅλοι θά ὑποστοῦν ζημία ἤ ὅλοι μας θά βουλιάξουμε. Ἡ ἐκπαίδευση δέν μπορεῖ νά συνεχίσει καί δέν μπορεῖ νά σταθεῖ ὄρθια μόνο μέ τούς δασκάλους καί τούς μαθητές. Ἐάν μιά κοινότητα θέλει νά συνεχίσει νά ὑπάρχει, πρέπει τό σύνολό της νά στηρίξει τήν ἐκπαίδευση».

«ΠΑΛΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ»
Ὁ πρόεδρος Κιγιτζί ἀνέφερε πώς ἐρωτήματα σχηματίζονται στά μυαλά τῶν ἀνθρώπων σχετικά μέ τήν αὐτονομία τῆς μειονοτικῆς ἐκπαίδευσης καί δήλωσε : «Δέν μποροῦμε νά ξέρουμε τί θά ἀντιμετωπίσουμε σέ αὐτό τό θέμα. Μαζί θά δοῦμε τήν ἐφαρμογή. Μακάρι σέ αὐτά τά θέματα νά λαμβανόταν ὑπόψη οἱ ἀπόψεις τῆς μειονότητας. Γιά παράδειγμα δέν ἐλήφθησαν ὑπόψη οἱ προειδοποιήσεις τῶν δύο συλλόγων μας. Στήν πραγματικότητα πάλι δέν εἶναι ἀργά. Ἐάν ὑπάρξει μαζική κινητοποίηση σίγουρα κάτι θά ἐπιτευχθεῖ».
Γκιουντέμ 13/1/2014

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.