3 Ιουν 2013

"Μέ ἔκαναν νά σιχαθῶ καί νά βαρεθῶ ὅλα αὐτά καί νά ἀντιπαθήσω καί νά χάσω τήν πίστη μου καί νά μή θέλω τόν Θεό"


Ἀγαπητέ μου, τώρα δέν ψάχνουμε ἐνόχους. Ψάχνουμε νά σκεφτεῖ ὁ καθένας μέσα του ἄν ἔχει κάνει μία τέτοια ζημιά στούς γύρω μας, μόνο  καί μόνο γιά νά βοηθηθοῦμε καί νά ἐπανορθώσουμε. Δέ θέλουμε νά πυροβολήσουμε κανέναν. Στράφηκα σέ ἕναν μαθητή καί μοῦ εἶπε τά ἑξῆς: "Τί νά πῶ; Μά δέν εἶναι ζωή αὐτή. Μέ τό ζόρι νά νηστεύω, μέ τό ζόρι νά πηγαίνω ἐκκλησία, μέ τό ζόρι νά προσεύχομαι. Ὅλα μέ τό ζόρι!". Καί σηκώνει ἕνας τό χέρι, "Νά πῶ καί κάτι ἄλλο ἐγώ;" Τόν εἶδα ἀναμαλλιασμένο καί φοβήθηκα τί θά ἀκούσω. Tοῦ λέω "Γιά πές. Θά μιλήσεις εὐγενικά, ὅμως, ἐτσι;" "Ναί. Ἀκοῦστε. Μέ ἔκαναν νά σιχαθῶ καί νά βαρεθῶ ὅλα αὐτά καί νά ἀντιπαθήσω καί νά χάσω τήν πίστη μου καί νά μή θέλω τόν Θεό." Καί συμπληρώνει ὁ ἴδιος κάτι φοβερό: "Πού, ὁ Χριστός εἶναι τό ὡραιότερο πρόσωπο! Εἶναι ὁ καλύτερος! Πού δέν φταίει σέ τίποτε Aὐτός. Ἀλλά ἔτσι πού μέ μεγάλωσαν. Μ' αὐτά πού μου ἔλεγαν καί μέ τόν τρόπο πού μέ δίδασκαν, μέ ἔκαναν νά τά ἀντιπαθήσω ὅλα!" Ἐγώ ἄκουγα βουβός καί ἀμήχανος, μέ δέος καί ντροπή πού τά παιδιά καθρέπτιζαν ἔτσι εἰλικρινά τήν ἐπαφή μέ τόν κόσμο τῶν μεγάλων. 
Πόσο μέ ἐντυπωσίασε αὐτή ἡ φράση τοῦ παιδιοῦ: "Ὁ Χριστός εἶναι ὁ καλύτερος. Εἶπε τά πιό ὡραία πράγματα. Εἶναι ὁ πιό καλό. Τί φταίει ὁ Χριστός; Δέν φταίει ὁ Χριστός!" Ἀλλά ὅταν ἐμεῖς, οἱ ὁποῖοι ἔχουμε τήν ἐπιγραφή τοῦ Χριστοῦ στή ζωή μᾶς διατρεβλώνουμε τήν εἰκόνα του στά παιδιά, τί περιμένουμε; Ὅλοι μας νομίζουν ἀληθινούς χριστιανούς. Μέ νομίζει ὁ ἄλλος πρότυπο χριστιανοῦ. Κι ὅ,τι πῶ θά νομίζει ὁ ἄλλος πού μέ βλέπει ὅτι εἶναι λόγος τήν Ἐκκλησίας. Κι ἄν εἶναι λάθος; Θά καλλιεργήσω μέσα σου μία λάθος εἰκόνα γιά τήν Ἐκκλησία. Αὐτό δέν γίνεται πάντα; Μᾶς λένε κάτι οἱ μεγαλύτεροι εἴτε αὐτόι εἶναι οἱ γονεῖς, οἱ ἱερεῖς, κι οἱ θεολόγοι μας, ἄνθρωποι τούς ὁποίους θεωροῦμε συνήθως πρότυπο στή ζωή μας. Νομίζουμε ὅτι....
μᾶς διδάσκουν τή σωστή ἄποψη γιά τόν Θεό καί ὅτι σχεδόν εἶναι τό στόμα τοῦ Θεοῦ. Ὅ,τι μᾶς ποῦν αὐτοί τό πιστεύουμε ὅτι ἔιναι καί ἡ γνώμη τῆς Ἐκκλησίας, ἡ ἔγκυρη, ἡ σίγουρη, ἡ ἀσφαλής πού δέν σηκώνει ἀντίρρηση. Κι ἄν αὐτό ποῦ μᾶς λένε εἶναι λάθος; Τότε χαλάει ὅλη ἡ πίστη πού χτίζουμε μέσα μας. Καί στήν περίπτωση τοῦ παιδιοῦ χαλάει ὅλος ὁ λογισμός.
 Ἀπό τήν Ὁμιλία  τοῦ π. Ἀνδρέα Κονάνου "Θεέ μου, εἶσαι ὅλος μία ἀγκαλιά"

25 σχόλια:

  1. Διαβάζοντας την εξόχως διδακτική ανάρτηση πέφτω σε θλίψη για το πόσα παιδιά σκανδαλίσμαμε εμείς οι άνθρωποι "της Εκκλησίας", οι άτεγκτοι, οι "θρησκευόμενοι".
    Εκεί που νομίζαμε δεκαετίες ότι χτίζαμε μια νέα Ελλάδα τελικά την γκρεμίσαμε γιατί η αρρωστημένη θρησκευτικότητα είναι ό,τι χειρότερο.
    Μεγαλώσαμε τα παιδιά δίχως να έχουμε βίωμα της ορθόδοξης αγιοπνευματικής παράδοσης αλλά αντιγράφοντας προτεσταντικές ιεραποστολικές μεθόδους διδασκαλίας.
    Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια το πνεύμα το Αγιορείτικο έχει φέρει μια άλλη πνοή στην πνευματική ζωή του τόπου. Τουλάχιστον εδώ στη Βόρεια Ελλάδα όπου ζω συχνά πυκνά βγαίνουν αγιορείτες που μας διδάσκουν ατόφια τις εμπειρίες θεώσεως που έχουν ζήσει.
    Δυστυχώς όμως ο δρόμος για την αποδίωξη των δυτικόφερτων κακοδοξιών από την Εκκλησία μας είναι πολύ μακρύς και επίπονος. Θα χρειαστεί μεγάλος αγώνας από όλους μας, ιδίως εμάς τους μεγαλύτερους, για να απαλλαγούμε από όσα πλανεμένα πράγματα διδαχθήκαμε.
    Μα πάνω από όλα πρέπει να στραφούμε στα παιδιά μας και να ζητήσουμε ένα μεγάλο ΣΥΓΓΝΩΜΗ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. φίλε δε θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου,

      θεωρώ ότι αυτές οι αντιδράσεις των παιδιών είναι περισσότερο αποτέλεσμα της υποκρισίας των καιρών μας και των Μ.Μ.Ε..
      Πόσες φορές τα τελευταία χρόνια δεν άνοιξες την τηλεόραση και άκουσες να κατηγορούνται ιερείς και μητροπολίτες για παραπτώματα 100 φορές λιγότερα (για να μην πω τις περισσότερες φορές κατασκευασμένα και ανύπαρκτα) σε σχέση με αυτά ενός μέσου πολιτικού τσααρλατάνου και απατεώνα;
      Κι όμως τον μητροπολίτη θα τον σταυρώσουμε ενώ τον πολιτικό απατεώνα θα τον ξαναψηφίσουμε στις επόμενες εκλογές να μας κυβερνήσει. Το ίδιο συμβαίνει και με τους απλούς πολίτες αν ο οποιοσδήποτε δηλωσίας άθεος πέσει σε κάποιο παράπτωμα δικαιολογείται αν όμως διαπράξει έστω και το μισό αμάρτημα κάποιος που κάνει το σταυρό του αυτομάτως θεωρείται χειρότερος και υποκριτής.


      Διαγραφή
    2. Εννοείται ότι φταίνε και τα μμε που αναφέρεις. Αυτό όμως είναι αρκετά διαφορετικό ζήτημα από αυτό που θίγεται στο παραπάνω συγκλονιστικό κείμενο.
      Το θέμα είναι πότε εμείς ως πιστοί θα κάνουμε την ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ μας και να δούμε τι πήγε στραβά τόσα χρόνια.
      Ο νέος εκ φύσεως ψάχνει το ΑΛΗΘΙΝΟ και όχι το υποκριτικό και κίβδηλο. Εμείς τους δώσαμε την εικόνα ότι Ορθοδοξία είναι μια σειρά ξερών τύπων που αν τους τηρήσεις είσαι εντάξει απέναντι στο Θεό. Σκέτος Προτεσταντισμός δηλαδή.
      Δεν τα αφήσαμε να εκφράσουν τις απορίες και τις αμφισβητήσεις τους αλλά τα μετατρέψαμε σε άβουλα όντα κόβοντάς τους τα φτερά.
      Ξέρεις πόσα παιδιά άφησαν την Εκκλησία εξαιτίας δικών μας λαθών που μάλιστα τα πράτταμε νομίζοντας ότι είμαστε οι πιο γνήσιοι χριστιανοί;
      Δεν κοιτάζαμε ποτέ την ουσία της πίστης που είναι το βίωμα μέσα μας.
      Δεν διδάξαμε στα παιδιά μας ότι ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ=ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. Με τις πράξεις μας καταντήσαμε την πίστη μας γραφική ενώ είναι ό,τι πιο πρωτοποριακό υπάρχει.
      Δημιουργήσαμε στα παιδιά μας συμπλέγματα κάνοντάς τα να ντρέπονται που είναι πιστοί χριστιανοί.
      Η πνευματική κρίση των τελευταίων 10 τουλάχιστον ετών κατέδειξε με τον πιο πρόδηλο τρόπο ότι τα λόγια ημών των μεγάλων αποδείχτηκαν κενά. Δεν άγγιξαν τις ψυχές των παιδιών μας. Γιατί δεν συνοδεύονταν από ΟΡΘΟΠΡΑΞΙΑ αλλά από κακέκτυπες μιμήσεις δυτικόφερτων θρησκευτικών νοοτροπιών που εισήγαγαν στη χώρα μας πολλοί και διάφροι.
      Πρέπει λοιπόν να μιλήσουμε στα παιδιά μας και να τους πούμε ότι πράξαμε λάθη και να προσπαθήσουμε από κοινού να τα επανορθώσουμε μέσα στα πλαίσια της αγιοπνευματικής πατερικής παράδοσης.
      Είθε ο Θεός να μας βοηθήσει σε αυτό.

      Διαγραφή
    3. Ναι, αυτό που λες πρέπει να ισχύει αλλά το γεγονός ότι κάποιος γονέας είναι χριστιανός δε σημαίνει ότι είναι άγιος και βιώνει την πίστη μας αγιοπατερικά, ο γονέας θα κάνει λάθη νομίζοντας ότι κάνει το σωστό, θα μεταφέρει στο παιδί του ίσως και άθελα του μια τυπολατρία αλλά μόνο με πνεύμα συγνώμης και συγχωρητικότητας αυτά ξεπερνιούνται.

      η αγιότητα είναι ο στόχος αλλά ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΓΙΟΙ, όπως και τα παιδιά δεν είναι άγια και ΑΠΟΛΥΥΟΙ ΚΡΙΤΕΣ αυτό πρέπει να το δώσουμε στα παιδιά να το καταλάβουν.

      Αναφέρεις ότι "παιδιά άφησαν την Εκκλησία εξαιτίας δικών μας λαθών", συμφωνώ μαζί σου αλλά είμαι σίγουρος πως αν 10 παιδιά άφησαν την χριστιανική πίστη από λάθη των χριστιανών γονιών τους άλλα 1000 δε γνώρισαν καν τι σημαίνει εκκλησία εξαιτίας πάλι "χριστιανών" γονιών και άλλα 1000 κινδυνεύουν να παρασυρθούν τις σειρήνες του σύγχρονου life style και της μαμής που λέγεται TV.

      καλό είναι να μη φτάσουμε στο άλλο άκρο,
      δηλαδή, να φοβάται ο χριστιανός γονέας να μιλήσει στο παιδί του για εκκλησία μη τυχών και φοβηθεί το παιδί τον χριστιανισμό.

      Για οτιδήποτε άλλο αντίθετο του χριστιανισμού ακούει το παιδί από παντού, τηλεόραση, φίλους, παρέες, σχολείο και δυστυχώς δασκάλους ε ο χριστιανός γονέας ας πει και αυτός τη γνώμη του στο παιδί χωρίς φόβο και πάθος και ας του δώσει να καταλάβει ότι δυστυχώς δεν είναι άγιος αν και χριστιανός.

      Διαγραφή
  2. Να κοιτάξει ο καθένας τα χάλια του εαυτού του και ας αφήσουμε τις ψεύτικες δικαιολογίες ότι φταίνε οι άλλοι που είμαι μακρυα απο τον Θεό! Ο εαυτός μας φταίει και κανείς άλλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ποιές είναι οι προτεσταντικές ιεραποστολικές μέθοδοι διδασκαλίας πρώτε ανώνυμε; Μπορείς να μας τις πεις και ποιοί τις εξέφρασαν αυτές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χριστός Ανέστη!Για να είμαι ειλικρινής δε διάβασα το κείμενο,αλλά τα σχόλια!Νομίζω πως κάθε χριστιανός που μένει στους τύπους(είτε ανήκει σε οργάνωση είτε όχι)χάνει πολλά πράγματα από την ουσία της Ορθοδοξίας μας!Αναφέρομαι πρώτα απ'όλα σε μένα,γιατί πιστεύω πως πρέπει να ξεπεράσω πολλούς τύπους ακόμη.Η θεωρία είναι φυσικά απαραίτητη για να περάσει κανείς στην πράξη,αλλά αν μείνει κανείς μόνο στη θεωρία είναι αυτονόητο πως κάτι χάνει.Οι σωστοί χριστιανοί δεν είναι μίζεροι,είναι παράδειγμα προς όλους και όπου κι αν βρεθούν ξεχωρίζουν.Έτσι το αντιλαμβάνομαι.
    Ας δούμε λοιπόν πόσο εμείς με τη στάση μας δίνουμε το παράδειγμα στους γύρω μας και επίσης ας σκεφτούμε πως η σχέση με το Θεό είναι προσωπική και εξαρτάται αποκλειστικά από εμάς.Οπότε ας κρίνουμε πρώτα απ'όλα τον εαυτό μας και με τους άλλους ας είμαστε ελαστικοί.Άλλωστε με το μέτρο που κρίνουμε θα κριθούμε!Να είστε καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. φίλε κανείς δεν ταύτισε τις αδελφότητες με την εκκλησία,
    ακόμα και οι ίδιοι αρνούνται πως εκπροσωπούν την εκκλησία,
    το αγώνα τους κάνουν οι άνθρωποι άλλοι περισσότερο και άλλοι λιγότερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Διονύση Τραγάκη για όλα όσα κατηγορείς τις Αδελφότητες στα σχόλια σου είναι και σωστά και Πατερικά και Ρωμαίικα. Βρες κάτι να πεις απο τα λάθη που έχουν κάνει σαν άνθρωποι όπως όλοι μας, αν θέλεις να τις κατηγορήσεις.
    Οι Οργανώσεις ήταν Ρωμαίικες, Τραγάκη.
    Τραγάκη την γραβάτα την φορούν όλοι οι άνθρωποι.
    Τραγάκη την καπαρτίνα επίσης την φορούν όλοι οι άνθρωποι.
    Τραγάκη οι ιεροί κανόνες μιλάνε ότι οι άνδρες δεν πρέπει να ξυρίζονται.
    Τραγάκη οι Αδελφότητες δεν τα βάλανε με τους Αγιορείτες ούτε τους πατέρες. Αν έχεις στοιχεία κατάθεσε τα, για να μιλάμε συγκεκριμένα και να αποδώσουμε ευθύνη στο συγκεκριμένο πρόσωπο που τα έγραψε, αν τα έγραψε. Είναι γκεμπελίστικη και χιλτερική η νοοτροπία να αποδίδουμε σε όλους, πράγματα που έκανε ένας, αν τα έκανε.
    Τραγάκη επίσης μίλα συγκεκριμένα ποιός προσπάθησε να σπιλώσει τους αγίους βρήκε λάθη σε πολλούς αγίους και στους συγχρόνους. Δεν γίνεσαι πιστευτός χωρίς στοιχεία! Γελάμε με αυτά που γράφεις.

    Εσύ είσαι οι χιλιάδες απογοητευμένες ψυχούλες; Είσαι δικηγόρος τους; Σε εξουσιοδότησαν; Ποιές είναι αυτές οι δήθεν χιλιάδες; Ονόματα δεν έχουν; Εσύ είσαι οι χιλιάδες;
    Εγώ δεν βλέπω χιλιάδες. Ένα Τραγάκη βλέπω, αν δεν είναι ψευδώνυμο και αυτό και πλαστογράφηση ξένου ονόματος, και κανένα άλλο δεν βλέπω.

    Εγώ προτείνω, να αφήσουμε τον αρρωστημένο ηθικισμό του αντιοργανωσιακού συνδρόμου και να κοιτάξει ο κάθενας τα δικά του αμαρτήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από πού και ως πού ήταν Ρωμαίικες οι γερμανικές προτεσταντικές παραφυάδες;
      Οφείλω να σου εξηγήσω ότι δεν μιλάμε για απλούς ανθρώπους στον κόσμο, αλλά για "αδελφότητες", "μοναστήρια" και "μοναχοί" όπως αυτοαποκαλούνται. Εγώ δεν ξέρω κανένα καλόγερο να φοράει γραβάτα, σου θυμίζω μιλάμε για "αφιερωμένους"! Δεν ξέρω κανένα καλόγερο να φοράει "καπαρτίνα".
      Όσον αφορά το ξύρισμα, έτσι όπως τα λες, (σε ευχαριστώ που μου φέρνει το λαγό στο καρτέρι κατά το κοινως λεγόμενο), καθώς οι άνδρες δεν πρέπει να ξυρίζονται.
      Τότε γιατί οι οργανωσιακοί ξυρίζονται και αφήνουν το χιτλερικό μυστάκιον;; (Τα παίρνουν και κόντρα καθημερινώς).
      Ο Άγιος των σκλάβων Κοσμάς ο Αιτωλός καθώς και ο Άγιος Νεκτάριος έχουν πει πως πρέπει οι άνδρες να αφήνουν ρωμέηκο μούσι. Αυτό δηλώνει ανδροπρέπεια και όχι το οργανωσιακό μυστάκιον.
      Είσαι πολύ γελασμένος αν νομίζεις ότι οι αδελφότητες δεν τα βάλανε με τους Αγιορείτες και γενικώς τους πατέρες. Τα έχω ζήσει και γνωρίζω πρόσωπα και καταστάσεις από μέσα.
      Είναι γνωστή η ιστορία πως όταν πρωτοβγήκε το βιβλίο " η ευχή μέσα στον κόσμο" οι αδελφότητες τα παρεξήγησαν και τα αμφισβήτησαν. Μη κοιτάς που σήμερα κοσμούν τις βιβλιοθήκες τους για το θεαθήναι....
      Είμαι από οργανωσιακή πόλη, που έχουν κάνει μεγάλη ζημιά. Βλέπω τα περισσότερα παιδιά των οργανωσιακών οικογενειών να γίνονται όχι μόνο άθεοι αλλά μανιώδεις πολέμιοι της Εκκλησίας λόγω των βλακών οργανωσιακών που τους έδιωξαν!
      Το όνομά μου είναι Διονύσιος Τραγάκης και δεν το κρύβω. Αντιθέτως εσύ κρύβεσαι πίσω από την ανωνυμία και πουλάς πνεύμα.
      Όχι δεν θα κάνουμε πίσω στον αρρωστημένο ηθικισμό των οργανώσεων! Το λέμε και το επαναλαμβάνουμε.
      Θα μαχόμαστε τα ορφανά των προτεσταντών...
      Μην δυσανασχετούμε ελεγχόμενοι που λέει και ο ιερός Χρυσόστομος...
      ΥΓ:
      Σας αφήνω, έχω να διαβάσω ένα κεφάλαιο από τον "Προορισμό του ανθρώπου", για να τονωθεί το "Ορθόδοξο" φρόνημά μου. Να διαβάσετε και οι υπόλοιποι το προτείνουν οι οργανώσεις..........!!!!
      Διονύσιος Τραγάκης

      Διαγραφή
    2. Τραγάκη δεν πείθεις κάνενα όσο και να "χτυπιέσαι" κατα των Αδελφοτήτων όσο και αν τις βρίζειςως "ορφανά των προτεσταντών".
      Μίλησες για μουστάκι, γραβατα και καπαρτίνα και το μουστάκι, την γραβάτα και την καπαρτίνα δεν τα έχουν οι μοναχοί, που σημαίνει ότι αναφέρεσαι στους λαικούς των οργανώσεων.
      Καλά τότε σου δόθηκε η αποστομωτική απάντηση. Και μουστάκι και καπαρτίνα και γραβάτα έχουν όλοι οι άνθρωποι. Που συνεπάγεται ότι οι άνθρωποι των αδελφοτήτων είναι σαν όλους τους ανθρώπους! Δεν έχεις τί να τους βρεις, τί να τους κατηγορήσεις και γραφεις πράγματα που γυρίζουν μπουμεραγκ πάνω σου. Γράφεις ότι έχουν αυτά που έχουν όλοι οι άνθρωποι (γραβάτα, καπαρτίνα, μουστάκι). Είναι μεγάλα ψέμματα και παραμύθια τα περι χιτλερικού μουστακιού. Κανονικό μουστάκι έχουν και είχαν, ο καθένος όπως το θέλει και κανείς δεν είπε να αφήνετε μουστάκι σαν τον χίτλερ. Αν έχει βρει πουθενά τέτοια οδηγία να μου το δείξεις. Και ούτε είναι χιτλερικό ένα μουστάκι επειδή το άφησε ο Χίτλερ, αυτό είναι ηθικισμός. Και ούτε σημαίνει εμείς δεν πρέπει να έχουμε τέτοιου είδους μουστάκι επειδή το είχε ένας παράφρονας εγκληματίας σαν τον Χίτλερ, και αυτό είναι ηθικισμός Τραγάκη.

      Χωρίς ονόματα τα λόγια σου, του στυλ "Είμαι από οργανωσιακή πόλη", "Είναι γνωστή η ιστορία", "τα περισσότερα παιδιά των οργανωσιακών οικογενειών", "Τα έχω ζήσει και γνωρίζω πρόσωπα και καταστάσεις από μέσα", τα ακούμε για βερεσέ και για να γελάμε.

      Εκτός απο τον "προορισμό του ανθρώπου" Τραγάκη, διάβασε και το τρίτομο έργο του Ν. Βασιλειάδη του ΣΩΤΗΡΑ, για την Ορθοδοξία "Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΕΛΠΙΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ". Αν μπορείς βέβαια γιατί είναι πολύ πατερικό με πολλές πατερικές αναφορές και μπορεί να σου πέσει βαρύ... Διάβασε και τα εκατοντάδες πατερικά βιβλία που έχουν εκδόσει και μην πιάνεσαι απο ένα που γράφτηκε στις αρχές του 20ου αιώνα, τότε που δεν υπήρχαν οι πατερικές εκδόσεις και το Άγιο Όρος ήταν και αυτό σε πνευματική παρακμή. Παντού υπήρχε τότε παρακμή και σκότος και αυτό το φώς του "Προορισμού του ανθρώπου" ήταν πολύ για την εποχή του.

      Δεν μπορώ να ξέρω αν είσαι ο ίδιος ο Διονύσιος Τραγάκης ή αν τον πλαστογραφείς, γι' αυτό το Διονυσιος Τραγάκης που γράφω είναι με κάθε επιφύλαξη.

      Ελληνας ΡΩΜΙΟΣ

      Διαγραφή
    3. Δεν βρίζω τις οργανώσεις αγαπητέ μου, την αλήθεια λέω και μόνο την αλήθεια.
      Είναι προτεσταντικές παραφυάδες.
      Απάντησες για τα μουστάκια, τις γραβάτες κτλ.
      Ίσως δεν γνωρίζεις ή κάνεις πως δεν γνωρίζεις, ότι οι άνθρωποι των οργανώσεων (και μιλώ πολυ συγκεκριμένα για τους λαϊκούς), αυτοαποκαλούνται μοναχοί/καλόγεροι/αφιερωμένοι κτλ.
      Όχι μόνο αυτό, αλλά λένε ότι περνούν στάδιο δοκιμασίας (το οποίο όπως αναφέρουν είναι μεγαλύτερο και δυσκολότερο των μοναστηριών) και έπειτα από αυτή τη δοκιμασία, πραγματοποιούν ένα είδους "μοναχικής κουράς" (ο Θεός να την κάνει) και δίνουν και "υποσχέσεις" (παρθενίας-ακτημοσύνης-υπακοής).
      Σύμφωνα λοιπόν με τις πράξεις τους και τα λεχθεντα τους, δεν μπορούμε να τους υπολογίζουμε ως λαϊκούς, αλλά ως "καλόγερους-μοναχούς".
      Με την παραπάνη σκέψη είπα ότι δεν πάει ρε "αφιερωμένος/μοναχός/καλόγερος" με γραβάτα, καπαρτίνα και μουστάκι! Άλλο απλός λαϊκός και άλλο αφιερωμένος!!!
      Μιλάω πολύ σοβαρά, τα περισσότερα παιδιά των οργανωσιακών οικογενειών είναι εκτός Εκκλησίας και πολέμιοί της. Πάρτο χαμπάρι!
      Δεν ξέρω εάν εσύ γελάς, αντιθέτως αυτή η τραγική κατάσταση που δημιούργησαν οι οργανώσεις είναι για κλάματα!
      Οφείλω να παραδεχτώ, ότι υπάρχουν και καλά βιβλία στις οργανώσεις.
      Όμως, δεν είναι δυνατόν τη σήμερον ημέρα να προωθούνται ακόμη ο "ο προορισμός του ανθρώπου", "ο παύλος" και πολλά άλλα.
      Τέλος, θα χρησιμοποιήσω κείμενο το παπα-Γιάννη Ρωμανίδη προσαρμοσμένο: το Άγιον Όρος δεν "ἀντικατέστησε τὴν Πατερικὴ Θεολογία μὲ δυτικοῦ τύπου θεολογία, μὲ θεολογία τῶν δογμάτων, μὲ θεολογία τοῦ βιβλίου δηλαδὴ καὶ ὄχι ἐμπειρική, ἡ ὁποία δὲν ὁδηγεῖ στὴν κάθαρσι τῆς ψυχῆς ἀπὸ τὰ πάθη. Δέν κατεδίωξε τὴν ἡσυχαστικὴ παράδοσι καὶ τὴν ἀντικατέστησε μὲ τὰ δόγματα ἢ μὲ τὴν ἠθικὴ (εὐσεβισμό).
      Διονύσιος Τραγάκης

      Διαγραφή
    4. Αυτά που γράφεις Τραγάκη είναι για κλάμματα και είναι ευσεβιστικά. Εσύ θα τους πεις πώς θα έχουν το μουστάκι τους; Αφήνω ότι ο καθένας το έχει όπως θέλει και δεν θα ποινοποιήσουμε τα μουστάκια όπως θέλει να το κάνει η ευσεβιστική και αιρετική σου γνώμη. Αφήνω ότι δεν έχουν όλοι τα μουστάκια έτσι όπως λες αλλά ο καθένας όπως θέλει. Με ψέματα και με παραμύθια και συκοφαντίες, χωρίς στοιχεία, χωρίς ονόματα, προσπαθείς να μας πεισεις; ΌΧΙ ΤΡΑΓΑΚΗ! ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΕΙΘΕΙΣ! Τα βλέπουμε και γελάμε και σε λυπόμαστε για το κατάντημα σου και τις μεγάλες αδικίες σου.

      ΡΩΜΙΟΣ

      Διαγραφή
    5. Τραγάκη για την παρακμή του Αγίου Όρους διάβασε το βιβλίου του π. Εφραίμ του Φιλοθεϊτη για τον Γέροντα Ιωσήφ τον Ησυχαστή , να δεις ότι όταν πήγε στο Άγιο Όρος , τί Άγιο Όρος σε παρακμή είχε βρει.
      Πρώτα διάβασε Τραγάκη και μετα έλα να μιλήσεις για τα στραβά ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ατόμων ή οργανώσεων και όχι γενικά και αόριστα για όλες, σαν άδικος.
      Καλή Μετάνοια Τράγακη και πρόσεχε τον επηρεασμό από τον Τράγο Διάβολο.

      Διαγραφή
  7. για να συμπληρώσω,
    επειδή όπως προείπα δεν ανήκω αλλά έχω γνωστούς που δραστηριοποιούνται σε αδελφότητες, έχω διαπιστώσει πως κάποια άτομα εκεί μέσα προσφέρουν σημαντικό φιλανθρωπικό έργο:
    από το να παράσχουν σε απόρους οικονομική βοήθεια μέχρι να κάνουν παρέα σε άρρωστους ή άτομα με ειδικές ανάγκες ή ακόμα και σημαντική αντιαιρετική δραστηριότητα.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ρωμανίδης και Μεταλληνός έχουν πάρει ξεκάθαρη θέση πάνω στο θέμα οπότε το τι λέμε εμείς το κρατάω για βερεσέ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι άλλα αντ' άλλα. Δείχνει ότι οι παραπάνω πατέρες Μεταλληνός, δεν είναι πρότυπο για όλα.

      Διαγραφή
  9. μια χαρά είναι οι αδελφότητες,

    το αγώνα τους δίνουν οι άνθρωποι ο καθένας με τις δυνάμεις του.

    θεωρώ τον πόλεμο εναντίων των αδελφοτήτων επιζήμιο για την εκκλησία και σίγουρα κάποιοι σκοτεινοί στοικοί τύποι τρίβουν τα χέρια τους κάθε φορά που απαξιώνονται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μακάρι οι των οργανώσεων να δούλευαν με τον ίδιο ζήλο στο πλαίσιο της ενορίας τους.
    Γιατί δεν βοηθάνε εκεί;;;;;;;;
    Η Εκκλησία είναι θεοϊδρυτος οργανισμός και η οργάνωση ανθρώπινος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμε 4,25μμ
      Ο π. Παϊσιος, αν του αποδίδονται σωστά τα όσα είπε, μίλησε για τις γνωστότερες και όχι για όλες και μίλησε πριν το 1994 που κοιμήθηκε. Δεν σκέφτεσαι ότι απο τότε 1994 μέχρι σήμερα έχουν περάσει 19 ολόκληρα χρόνια και αυτές μπορεί να έγιναν πατερικές και εσύ να μένεις με την κατάκριση. όπως μπορεί να είχες δει μια πορνη πριν 19χρόνια και να έχει μετανοήσει αυτή και εσύ να μένεις με την κατάκριση. Ποιός σου είπε ανώνυμε φιλοκατήγορε ότι δεν έχουν γίνει Πατερικές οι γνωστότερες.

      Διαγραφή
    2. ποιος φίλε ότι δεν βοηθούν στις ενορίες τους;
      μάγκες μη λέμε ανακρίβειες, για όνομα του θεού.
      όπως αναπαύεται ο καθένας, το θέμα είναι να βοηθά και να προσφέρει φιλανθρωπικό έργο.

      πάντως μη λέμε τόσες ανακρίβειες κατά των αδελφοτήτων, ΕΛΕΟΣ!!!!
      πολλοί από τις αδελφότητες κυρίως στις ενορίες τους βοηθούν και η σχέση τους με τις αδελφότητες περιορίζεται μόνο στους διάφορους κύκλους κατηχητικών.

      Για όνομα του θεού ντροπή να ακούγονται τέτοιες ανακρίβειες, όπου μπορούν βοηθούν οι άνθρωποι και κυρίως στις ενορίες τους πολλοί από αυτούς.

      Διαγραφή
  11. ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΑΔΕΡΦΙΑ!ΤΟΣΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΑ Η ΟΥΣΙΑ?ΑΝ ΕΤΣΙ ΚΑΤΗΓΩΡΟΥΜΕ Ο ΕΝΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟ,ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΧΟΝΟΙΑ ΤΟΤΕ ΤΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ?ΤΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΕΙΝΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ?ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΟΥΜΕ ΣΤΑ ΕΡΓΑ!ΤΙΠΟΤΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ,ΜΟΝΟ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΕΡΓΑ.ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ!ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΕΝΕΡΓΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΕ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ?ΧΑΣΑΜΕ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ,ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΚΟ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ!ΚΑΛΟΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Όχι δεν δουλεύουν στις ενορίες, κάνουν δικές τους εκκλησίες, δικά τους κτίρια, δικές τους κατασκηνώσεις, δικές τους εκδρομές, δικές τους εκδηλώσεις, δικά τους συνέδρια, δικά τους περιοδικά, δικά τους βιβλία (αν και συνηθίζουν να έχουν τα γερμανικά προτεσταντικά), δικά τους βιβλιοπωλεία, δικούς τους ιερείς (αν και τους γράφουν τυπικά για τα μάτια σε μητροπόλεις, όμως μόνο για το έργο των οργανώσεων φροντίζουν απαξιώνοντας της ενορίας). Λοιπόν, καταλαβαίνουμε πόσο συμβαδίζουν με την ενορία και πόσο ενοριακή εκκλησιαστική κατήχηση έχουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι μέσα στην Εκκλησία και εργάζονται όπως μπορούν. Καλύτερα έτσι ώστε να μπορούν να δρουν ανεξάρτητα απο τον επίσκοπο. Όταν εκλεγεί αιρετικός ή κακός επίσκοπος και έχουμε πολλούς τέτοιους στην Εκκλησία, τότε αυτοί θα μπορούν να συνεχίζουν το ορθόδοξο έργο τους. Διαφορετικά θα σταματούσαν το έργο επειδή εκλέχθηκε επίσκοπος ένας εχθρός του κηρύγματος.

      Διαγραφή
  13. οἱ κλασσικοί ρωμηοί! παντοῦ καί πάντα φαγωμάρα... τέλος ὁ ἀνούσιος καί ἐπιβλαβής διάλογος. οἱ Ἅγιοι Πατέρες ἔχουν πεῖ τήν γνώμη τους στό συγκεκριμένο θέμα. ὁ καθένας ἄς κοιτάξει τήν ψυχοῦλα του καί ἄς σκύψει κάτω ἀπό τό πετραχῆλι. οἱ καιροί εἶναι πονηροί. Ἰσχῦς ἐν τῆ ἑνώσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.