30 Αυγ 2012

Νέα τουρκικὰ σήριαλ ἔρχονται γιὰ τοὺς Χαϊβᾶν Γιουνᾶν

τοῦ Νίκου Χειλαδάκη
Ὅταν τὸ καλοκαίρι τοῦ 2005 ἄρχισε νὰ προβάλλεται σὲ ἑλληνικὸ κανάλι ἡ πρώτη τηλεοπτικὴ σειρὰ τουρκικῆς παραγωγῆς μὲ τὸν γνωστὸ τίτλο,«Τὰ Σύνορά της Ἀγάπης», μοῦ εἶχε κάνει τότε πολὺ δυσάρεστη ἐντύπωση, ἐπειδὴ τὸ σήριαλ τὸ εἶχα δεῖ πρὶν προβληθεῖ στὴν Ἑλλάδα ἀπὸ τὸ τουρκικὸ κανάλι καθώς...
 εῖχε σχέση μὲ Ἕλληνες, ὅτι εἶχαν κόψει κάποιες σκηνές, (ὅπως ἐκείνη τὴν σκηνὴ τοῦ παπποῦ τῆς κοπέλας ποὺ εἶχε πάει στὸ ἄγαλμα τοῦ Κεμὰλ Ἀτατοὺρκ καὶ ἐκστόμισε βαριὲς βρισιὲς γιὰ τοὺς Ἕλληνες καὶ τὴν Ἑλλάδα –συγκεκριμένα μεταξὺ τῶν ἄλλων φώναζε : kahrolsun yunanl?lar, kahrolsun Yunan?stan), φυσικὰ γιὰ εὐνόητους λόγους. Ποτὲ ὅμως δὲν φανταζόμουν τὴν ἐπερχομένη τουρκικὴ «σηριαλικὴ ἐπέλαση» ποὺ ἐνέσκηψε κατόπιν γιὰ νὰ «σώσει» ψυχολογικά τους Ἕλληνες ἀπὸ τὴν κακή...
τους μοίρα. 
Ἀκλουθήσανε τὰ διάφορα τουρκικὰ σήριαλ ποὺ κατέκλυσαν τὰ ἑλληνικὰ χαζοκούτια, μὲ ἀποκορύφωμα τὸ γνωστό Εζελ, μεγάλο σταθμὸ στὴν τουρκικὴ τηλεοπτικὴ «κατάκτηση» τῆς χώρας μας. Ἑκατομμύρια ἑλληνικὰ εὐρὼ συνέρεαν στὰ τουρκικὰ ταμεῖα, ἐνῶ οἱ Τοῦρκοι τρίβουν τὰ χέρια τοὺς καθὼς μὲ τὰ ἑλληνικὰ λεφτὰ συνέχιζαν τὸ «ψιλὸ γαζὶ» καθὼς στὴν Ἑλλάδα ἔστελναν τὶς τηλεοπτικές τους βλακεῖες, ἐνῶ στὴν Τουρκία συνέχιζαν νὰ παράγουν τηλεοπτικὲς σειρὲς μὲ ἔντονο ἀνθελληνικὸ περιεχόμενο. Φυσικὰ κανεὶς στὴν «περίφημη χώρα» τῶν Ἑλλήνων δὲν κάνει λόγο γιὰ τὶς ἀνθελληνικὲς τουρκικὲς τηλεοπτικὲς σειρές, ποὺ ἂν προβάλλονταν ἔστω καὶ ἀπὸ λάθος ἀπὸ κάποιο ἑλληνικὸ κανάλι, τότε θά… γελοῦσε ὁ κάθε πικραμένος. Ὅσον ἀφορᾶ τὸν περίφημο πρωταγωνιστὴ τοῦ Ἐζέλ, τὸν Kenan Imirzal?oglu, γιὰ τὰ μάτια τοῦ ὁποίου «καίγονται» οἱ Ἑλληνίδες θαυμάστριές του, δὲν γνωρίζουν οἱ «καημένοι» Ἕλληνες ὅτι ὁ ἠθοποιὸς αὐτὸς ἔγινε γνωστὸς στὴν Τουρκία ἀπὸ μία ἄκρως ἀνθελληνικὴ κινηματογραφικὴ ταινία, γιὰ τὴν ὁποία ἀξίζει νὰ σᾶς πῶ λίγα πικρὰ λόγια. Ἡ ταινία αὐτὴ ἔχει τὸν τίτλο, «Son Osmanli, Yandim Ali», (παραγωγῆς 2007), δηλαδή, « Γιαντὶμ Ἀλῆ, Ὁ Τελευταῖος Ὀθωμανός». Ἀναφέρεται στὴν περίοδο ποὺ ἡ Κωνσταντινούπολη ἦταν ὑπὸ τὴν κατοχὴ τῶν συμμαχικῶν στρατευμάτων, δηλαδὴ τὴν περίοδο 1919-1922. Ἦταν ἡ περίοδος ποὺ ὁ ἑλληνισμὸς φτερούγιζε γιὰ νὰ ἀκουμπήσει τὸ μεγάλο ὄνειρο τῆς ἀπελευθέρωσης τῆς Βασιλεύουσας. Ὁ περίφημος λοιπὸν Κενᾶν, ὑποδύεται τὸν ρόλο ἑνὸς μεγάλου λαϊκοῦ ἥρωα τῶν Τούρκων ποὺ ἀντιστέκεται καὶ κοροϊδεύει μὲ τὸν χειρότερο τρόπο τὸν συμμαχικὸ στρατό. Μία Ρωμιά, (ἡ περίφημη Cansu Dere, ἡ γνωστὴ Eysan ἀπὸ τὸν Ἐζέλ), εἶναι ἐρωτευμένη σφοδρὰ μαζί του ἐνῶ εἶναι παντρεμένη μὲ ἕνα πλούσιο Ρωμιό, (κερατά), τῆς Πόλης, ὁ ὁποῖος σκοτώνεται σὲ μία συμπλοκή. Ἡ Ρωμιά, χήρα πιά, σμίγει μὲ τὸν Κενᾶν, ὁ ὁποῖος εἶχε προηγουμένως σώσει τὸν ἴδιο τὸν Μουσταφὰ Κεμὰλ Ἀτατοὺρκ ἀπὸ μία συνομωσία ποὺ θὰ τὸν σκότωνε, (δηλαδὴ παρὰ λίγο νὰ μᾶς ἀπάλλασσε ὁριστικὰ ἀπὸ τὴν παρουσία του), καὶ τὸν σώζει ἀπὸ τοὺς Ἐγγλέζους. ποῦ τὸν εἶχαν αἰχμαλωτίσει γιά… ἀντιστασιακὴ δράση. Στὴ συνέχεια ἀφοῦ σκοτώνονται μερικοὶ Ἕλληνες στρατιῶτες γιὰ «ἐπιδόρπιο», ἡ Ρωμιὰ ἐρωμένη περνάει μαζὶ μὲ τὸν Τοῦρκο ἥρωα στὴν ἀσιατικὴ ἀκτὴ γιὰ νὰ πολεμήσει τὸν ἑλληνικὸ στρατὸ στὴν Μικρὰ Ἀσία. Γιὰ αὐτὸν λοιπὸν τὸν ἥρωα τῶν Τούρκων, «καίγονται» οἱ κακόμοιρες Ἑλληνίδες θαυμάστριές του.
Ἀλλὰ τὸ ἐντυπωσιακὸ εἶναι πὼς αὐτὴ ἡ ἀνθελληνικὴ τηλεοπτικὴ ὑστερία, μὲ ἀπίθανο τζίρο ἀπὸ ἀπόψεως τηλεθέασης, συνεχίζεται ἀκάθεκτη στὴν «φιλική» μας γειτονικὴ χώρα. Φέτος παίρνει νέα ὁρμὴ καθὼς πολλὰ καινούργια ἀνθελληνικὰ σηρια κάνουν τὴν πρεμιέρα τους. Από τὴν νέα λοιπὸν τηλεοπτικὴ σεζόν, ποὺ ἀρχίζει ἀπὸ τὶς ἀρχὲς Σεπτεμβρίου, τρεῖς καινούργιες τηλεοπτικὲς σειρὲς θὰ παίζουν στὰ τουρκικὰ κανάλια μὲ ἔντονο ἀνθελληνικὸ περιεχόμενο. Και ὅταν λέμε ἀνθελληνικὸ περιεχόμενο, ἐννοῶ τὸ περιεχόμενο τοῦ εὐτελισμοῦ κάθε ἱστορικῆς ἑλληνικῆς παρουσίας, τὸν ὑποβιβασμό μας σὲ λαὸ ἀπατεώνων καὶ δειλῶν καὶ τὴν πλήρη διαστρέβλωση τῆς ἱστορίας, ὑπὲρ φυσικὰ τῶν τουρκικῶν θέσεων.
Τὸ πρῶτο τουρκικὸ ἀνθελληνικὸ σήριαλ εἶναι τό, «Veda», δηλαδὴ «Ἀντίο», ἀπὸ τὸ μεγάλο τουρκικὸ κανάλι, Kanal D. Τὸ σήριαλ ἐκτυλίσσεται στὴν Κωνσταντινούπολη τὸ 1920, δηλαδὴ τὴν περίοδο ποὺ ἦταν ὑπὸ τὴν κυριαρχία τῶν συμμαχικῶν στρατευμάτων μεταξὺ τῶν ὁποίων καὶ τῶν ἑλληνικῶν, (εἶναι μία περίοδο ποὺ πολὺ ἀρέσκονται οἱ Τοῦρκοι νὰ τὴν ἀναπαριστάνουν κινηματογραφικά). Ἡ σειρὰ περιγράφει τὶς περιπέτειες μία τουρκικῆς οἰκογένειας στὴν ὑπὸ «κατοχὴ» Κωνσταντινούπολη, τὶς ἡρωικὲς πράξεις τῶν Τούρκων «ἀντιστασιακῶν» καὶ φυσικὰ τὴν «ἀνατέλλουσα» τουρκικὴ ἀντεπίθεση ποὺ θὰ σάρωνε τὰ πάντα στὸ πέρασμά της, κυρίως ὅμως τοὺς Ἕλληνες στὴν Μικρὰ Ἀσία. 
Ἡ δεύτερη ἀνθελληνικὴ τουρκικὴ σειρά, πάλι ἀπὸ τὴν ἴδια περίοδο, δηλαδὴ τὴν περίοδο 1919-1922 ποὺ ἡ Κωνσταντινούπολη ἦταν ὑπὸ συμμαχικὴ κυριαρχία, εἶναι ἀπὸ τὸ κανάλι Show TV καὶ ἔχει τὸν τίτλο, «Ustura Kemal», δηλαδή, «Ὁ Κοφτερὸς Κεμάλ». Εδώ παρουσιάζεται ἕνας κλασικὸς Τοῦρκος μάγκας καὶ ἥρωας, ποὺ μὲ τὰ κόλπα του καὶ τὰ καμώματα τοῦ ξεφτιλίζει τὰ ξένα κατοχικὰ στρατεύματα τῆς Πόλης καὶ ἰδιαίτερά τους Ἕλληνες ποὺ θεωροῦνται σὰν οἱ πιὸ ἠλίθιοι καὶ οἱ πιὸ δειλοὶ στὴν ὁρμητικότητα τοῦ Τούρκου ἥρωα. 
Τέλος τὸ τρίτο σήριαλ ἀπὸ τὸ τουρκικὸ κανάλι, ATV, ἔχει τὸν τίτλο, «Son Yaz», δηλαδὴ «Τελευταῖο Καλοκαίρι». Καὶ αὐτὸ ἔχει ἱστορικὸ περιεχόμενο καὶ ἀναφέρεται στοῦ βαλκανικοὺς πολέμους τοῦ 1912, ὅπου οἱ «ἥρωες» Τοῦρκοι πολεμοῦν κατὰ τῶν «προδοτῶν» Ἑλλήνων καὶ ἄλλων Βαλκάνιων, μὲ ἀφάνταστο ἡρωισμὸ ποὺ κορυφώνεται στὴν συμμαχικὴ εἰσβολὴ στὸ Τσανὰκ Καλὲ καὶ στὴν μεγάλη τουρκικὴ νίκη. Ὅπως βλέπετε τὰ ἱστορικὰ γεγονότα κατέχουν περίοπτη θέση στὶς τουρκικὲς τηλεοπτικὲς σειρές. Εἶπε κανεὶς τίποτα γιὰ ἀνάλογα ἑλληνικὲς τηλεοπτικὲς σειρὲς ; Ἀπὸ ἱστορίες καθημερινῆς πορνικῆς βλακείας, ἄλλο τίποτα!
Καὶ ἐνῶ λοιπὸν ἡ τουρκικὴ τηλεοπτικὴ βιομηχανία ἔχει εἰσβάλει γιὰ τὰ καλὰ στὴν χώρα μας, ἐμεῖς συνεχίζουμε νὰ ἐκστασιαζόμαστε μὲ τὶς τουρκικὲς τηλεοπτικὲς σαπουνόπερες καθὼς τὸ κατάντημά μας δὲν ἔχει ὅρια. Δὲν θὰ μοῦ ἔκανε πλέον ἐντύπωση ἂν ἔβλεπα ἀκόμα καὶ τὴν περίφημη τουρκικὴ ὑπερπαραγωγή, «Kurtulus», ποὺ περιγράφει μὲ τουρκικὰ δεδομένα τὴν πανωλεθρία τοῦ ἑλληνικοῦ στρατοῦ στὴν Μικρὰ Ἀσία τὸ 1922, νὰ προβάλλεται σὲ ἑλληνικὴ ὀθόνη, ἢ ἀκόμα καὶ τὴν σφαγὴ τῆς Σμύρνης, ὅπως προβλήθηκε σὲ τουρκικὴ τηλεοπτικὴ σειρὰ δείχνοντας πὼς οἱ… «καημένοι» Τοῦρκοι «καταστεναχωρημένοι» πού… ἀποχωρίζονταν ἀπὸ τοὺς Ρωμιοὺς τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, κουνοῦσαν τὰ μαντίλια τους στοὺς Ρωμιοὺς ποὺ ἔφευγαν μέ… ὅλες τὶς τουρκικὲς τιμὲς ἀπὸ τὴν ἀκτὴ τῆς Σμύρνης τὸ 1922, Τύφλα νάχει ἡ κ Ρεπούση.
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος

3 σχόλια:

  1. Διαγράψτε απο το τηλεχειριστήριο σας όποιο κανάλι προβάλλει τουρκικά σήριαλ και κυρίως τον ΑΝΤ1. Διαγραφή για όλα τους τα προγράμματα και όχι μόνο για τα συγκεκριμένα σήριαλ. Επιβάλετε τις απόψεις σας και μην περιμένετε απο άλλους να κάνουν αυτά που εσείς θέλετε. Οι καναλάρχες το μόνο πράγμα που καταλαβαίνουν είναι η απώλεια χρημάτων ως αργυρώνητοι. Για καμία πατρίδα και για κανένα πολιτισμό και γλώσσα δεν ενδιαφέρονται. Το κράτος θα πρέπει να τους αφαιρέσει τις άδειες (τις προσωρινές) όπως οι Τούρκοι έχουν απαγορεύσει δια νόμου την αγορά ακινήτων απο Ελληνες γιατί αυτό επιτάσσει το κοινό καλό και το εθνικό συμφέρον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το δε θελω αλλα τουρκικα στη τηλεοραση,θεορειται το ελαχιστο, ανεπαρκες. Κανενα τουρκικο στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ τηλεοραση ειναι το σωστο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η επέλαση των βαρβάρων συνεχίζεται, κλείστε τα παλιόκουτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.