30 Απρ 2011

Ἀρρωστημένη «οἰκολογία»...

 Θες πο καλεται “Γ
Το ποδιακόνου Στβεν Ρόμπινσον
Τν Νοέμβριο το 2007, Νατάσα Κώρτνεϋ Σμθ κα Μόρακ Τέρνερ γραψαν να ρθρο μ τίτλο “Γνωρίστε τς γυνακες ο ποες δν θέλουν ν κάνουν παιδι πειδ δν εναι φιλικ πρς τ περιβάλλον”. Παραθέτω να μέρος το κειμένου δ:
“Αν Τόνι Βερνέλλι εχε συνεχίσει τν γκυμοσύνη της δέκα χρόνια πρίν, θ ξερε π πρτο χέρι πς εναι ν κρατς τ δικό σου μωρό, ν χεις να ζευγάρι π θώα μάτια ν σ κοιτνε μ γάπη νευ ρων, ν νιώθεις να μικρ χεράκι ν γλιστράει στ δικό σου – κα μία φων ν σ φωνάζει «μανούλα».”
Κι μως σκέψη ατ κα μόνο τν κάνει ν νατριχιάζει μ φρίκη.
Διότι ταν Τόνι δωσε τέλος στν γκυμοσύνη της, τ κανε μ τν βαθι πεποίθηση πς βοηθοσε ν σωθε πλανήτης. Στν λικία τν 27 ατ νέα γυναίκα στ πόγειο τν ναπαραγωγικν της χρόνων στειρώθηκε γι ν “προστατέψει τν πλανήτη”. Παραδόξως, ντ ν θρηνήσει γι τν οκογένεια πο ποτ δν θὰ....

ποκτοσε, φίλος της (κα νν σύζυγος) τς δωσε μία συγχαρητήρια κάρτα. ν κάποιοι θ πίστευαν πς εναι πράγμα παράξενο ν γιορτάζει κανες τν ντιστροφ τς φύσης κα τν πάρνηση τς μητρότητας, Τόνι περασπίζεται τν πόφασή της μ σχεδν θρησκευτικ ζλο.
“Το ν κάνει κάποιος παιδι εναι γωιστικό. Τ μόνο πο μς νδιαφέρει εναι συνέχιση τς γενετικς μας γραμμς σ βάρος το πλανήτη”, σχυρίζεται τριανταπεντάχρονη Τόνι. “Κάθε νθρωπος πο γεννιέται καταναλώνει περισσότερη τροφή, περισσότερο νερό, περισσότερη γ, περισσότερα ρυκτ καύσιμα, περισσότερα δέντρα κα παράγει περισσότερα σκουπίδια, περισσότερη μόλυνση, περισσότερα έρια το θερμοκηπίου, κα προσθέτει στ πρόβλημα το περπληθυσμο.”
ν ο περισσότεροι γονες βλέπουν τ παιδι σν τ πι πέροχο θαμα τς φύσης, Τόνι μοιάζει ν τ θεωρε μία πικίνδυνη πειλ γι τ μέλλον.
“Το μόνο πρόσωπο τ ποο καταλάβαινε πς νίωθα ταν πρτος μου σύζυγος, ποος πίσης δν θελε παιδιά. Θέλαμε κα ο δύο ν σώσουμε τν πλανήτη – χι ν παραξουμε νέα ζω ποία μόνο θ πιδείνωνε τ πρόβλημα.”
λλ ταν ταν 25, χτύπησε καταστροφή.
“Ανακάλυψα πς – παρ’ τι παιρνα ντισυλληπτικ – εχα μείνει γκυος κατ λάθος π τν φίλο μου. Τρομοκρατήθηκα. ξερα π τν πρώτη στιγμ τι μέσα μου δν πρχε πιλογ ν κρατήσω τ μωρό. Πγα στν γιατρό μου γι τν διακοπ τς κύησης, κα τν ρώτησα ν γινόταν ταυτόχρονα ν ποβληθ κα σ στείρωση. Δν μο ρεσε ν κάνω κτρωση, λλ θ ταν νήθικο ν γεννήσω να παιδ γι τ ποο νίωθα σχυρ πς δν θ ταν παρ να βάρος γι τν κόσμο. Ποτ δν νίωσα τν παραμικρ τύψη γι τι κανα, κα ελικριν ποτ δν ναρωτήθηκα πς θ ταν λλις.”
“Δεν μφέβαλλα τι πρα τν σωστ πόφαση. ντ κα γ παντρευτήκαμε τν Σεπτέμβριο το 2002, κα κτοτε χουμε ναν πολ πι μορφο τρόπο ζως κριβς διότι πιλέξαμε ν μν κάνουμε παιδιά. γαπμε τν πεζοπορία κα τν ναρρίχηση, κα συχν δραπετεύουμε γι λόκληρα σαββατοκύριακα. πίσης, κάθε χρόνο κάνουμε μεγάλες κα ραες διακοπς – τώρα γι παράδειγμα μόλις πιστρέψαμε π τν Νότια φρική. Πιστεύουμε πς δικαιούμαστε μία πτήση μεγάλης πόστασης κάθε χρόνο, διότι εμαστε vegan (στμ: γνήσιοι χορτοφάγοι) κα τεκνοι, κα ς κ τούτου μειώνουμε πάρα πολ τ δικό μας «ποτύπωμα» στ συνολικ πρόβλημα το νθρακα, κα ταυτόχρονα καταπολεμομε τν περπληθυσμό.”
Γνωρίστε τν Σάρα κα τν Μρκ
Τ περισσότερα κορίτσια νειρεύονται τν γάμο κα τ παιδιά. λλ Σάρα πάντα νειρευόταν ν βοηθήσει τ περιβάλλον – μέσα στν γωνία της γι τος κινδύνους τς κλιματικς λλαγς, τς ξαφάνισης τν ζωικν εδν κα τν καταστροφ τς ξοχς, πρε τν συνήθιστη πόφαση ν μν κάνει ποτ παιδιά.
“Διαπίστωσα τότε, πς να μωρ θ μόλυνε τν πλανήτη – κα πς τ ν μν κάνω παιδ ταν τ πλέον φιλικ πρς τ περιβάλλον πράγμα πο θ μποροσα ν κάνω.”
Μρκ προσθέτει:
“Η Σάρα κα γ ζομε μία σο πι ‘πράσινη’ ζω μπορομε. Δν χουμε ατοκίνητο, χρησιμοποιομε ποδήλατα ντ’ ατο, κα ποτ δν κάνουμε πτήσεις. νακυκλώνουμε, χρησιμοποιομε λαμπτρες ξοικονόμησης νέργειας κα τρμε μόνο βιολογικ φαγητό, τ ποο παράγεται κοντά. ν λίγοις, προσπαθομε ν κάνουμε τ πάντα γι ν μειώσουμε τς κπομπς διοξειδίου το νθρακα. Κα λο ατ δν θ γινόταν ν εχαμε παιδί. Γι’ ατ κανα γγειεκτομ (στμ: χειρουργικ πέμβαση γι νδρικ στείρωση). Θ ταν θικ σφαλμένο γι μένα ν πιβαρύνω τν κλιματικ λλαγ κα τν καταστροφ τς Γής. Σάρα κα γ δν χρειαζόμαστε παιδι γι ν νιώσουμε γεμάτοι. Ατ πο μς κάνει ν νιώθουμε χαρούμενοι εναι τ τι γνωρίζουμε πς κάνουμε ατν τν λάχιστη προσπάθεια π μέρους μας γι τν σωτηρία το γαπημένου μς πλανήτη.”
Φαίνεται πς γι πολλούς, Γ χει γίνει θες τς νέας χιλιετίας, κα ν κρίνω τν φύση ατο του θεο π τς λατρευτικς πρακτικς τν πιστν του, μφιβάλλω ν θ μουν πρόθυμος ν μεταστραφ στν νέα ατ θρησκεία τς οκολογίας. Μπορε ατο ο νθρωποι ν εναι περιθωριακο – σν τς κρες νς φάσματος – μως σιγ-σιγ ο κρες ατς μεγαλώνουν, κα μικραίνει τ κυρίως φασμα.
ν λοιπν τέτοιου εδους νθρωποι θ πέρριπταν θρησκεία κα δόγματα, φοσίωσή τους στν γ εναι πράγματι μία θρησκευτικ φοσίωση, πολ παρόμοια μ κείνη τν ρχαίων παγανιστν: Τόνι θυσιάζει τ πρωτότοκο παιδί της, κα πίσης τρώει μ φυτικ τροφ γι ν μν σκοτώσει ζα κα γι ν “σώσει” τν θε. κρωτηριάζουν τ σώματά τους γι ν μν προσβάλλουν τν γ “προσθέτοντας στ προβλήματα της”.
μως, σ νταπόδοση ατν τν θυσιν σ νθρώπινη σάρκα κα αμα, θες-Γ τος νταμείβει μ ναν… “πολ πι μορφο τρόπο ζωής”. Κα ν στ τέλος καταφέρεις κα πιάσεις τν στόχο τς ποχς σου π τ διοξείδιο το νθρακα κα σοσκελίσεις τ βιβλία σου γι τ έρια το θερμοκηπίου, θ δικαιοσαι… ραες κα μεγάλες διακοπές. Ατ-μείβεσαι λοιπν μ να ταξίδι, σ χημα τ ποο καταναλώνει χιλιάδες λίτρα ρυκτο καυσίμου, σε πο νας Θες ξέρει πόσο θ πιβάρυνε τν γ βιομηχανικ πεξεργασία το (καυσίμου) κα τ τί φήνει στν τμόσφαιρα…. Μετ πολαμβάνεις να πλούσιο γεμα σ να φανταχτερ ξενοδοχεο τ ποο κτίστηκε κα πανδρώθηκε π “παρασιτα” κα “προβλήματα” γεννηθέντα π σεβες ναπαραγωγούς, κα τ ποο καταλαμβάνει μία κταση γς πο προηγουμένως καταλαμβανόταν π δέντρα – κα πο κατ πάσα πιθανότητα θ μοιάζει μ να τεράστιο καλαίσθητο σπυρ πάνω στ πρόσωπο το θεο
Φαίνεται πς κόμα κα ο οκολόγοι-φονταμενταλιστς χουν τν δική τους κδοχ το Εαγγελίου τς Εημερίας (στμ: προτεσταντικς καταβολς θρησκευτικ δοξασία ποία ναπτύχθηκε στς Η.Π.Α. κα πικεντρώνεται στν διδαχ τι Θες νταμείβει κα λικά τους κλεκτούς του): “πηρετομε τν Θε” – ρισε τ κα μν τ διεκδικες – κα θ λάβεις ραία πράγματα κα ξωτικς διακοπές… Φαίνεται πς λες ο ψεύτικες θρησκεες χουν μία κοιν αταπάτη σ ,τι φορ τος θεούς τους. χει νδιαφέρον, πού, στν μφυτη θρησκευτικότητά μας, μες τ νθρώπινα πλάσματα χρησιμοποιομε σχεδν τς διες δέες, τελετουργίες κα γλώσσα γι ν ρίσουμε τν σχέση μας μ τος ποιους θεος προσπαθομε ν κατευνάσουμε.
Ο θολο θεο τς νέο-παγανιστικς πνευματικότητας το σύγχρονου διανοούμενου στν πραγματικότητα δν διαφέρουν κα πολ π τος θεος τν δεισιδαιμόνων πρωτόγονων κόμα κα π τν Χριστιανικ Θε τν ποον χλευάζουν καταδεκτικά. Ο παγανιστς καιγαν τς παρθένες τους γι ν ποτρέψουν τ φαίστειο π τ ν καταβροχθίσει τ χωριό τους. Λένε πς Χριστιανικς Θες θυσίασε τν διο τν Υό Του γι ν κατευνάσει τν ργ Το ναντίον το μαρτωλο νθρώπου, κα πς ατο του εδους θρησκευτικότητα εναι πρωτόγονη, δας κα προσβλητική. λλ ερωνεία εναι πς κα ατο ο σύγχρονοι πεφωτισμένοι διανοούμενοι ξ σου σπάζονται τν θυσία τν παιδιν τους, γι ν εχαριστήσουν τν θε τν δέντρων κα τν παγόβουνων κα γι ν ναχαιτίσουν μία φονικ ναταραχ τς γς ποία θ συντρίψει τ χωριό. Γι ατούς, ν σοσκελίσεις τς μαρτίες σου σ σχέση μ τ διοξείδιο το νθρακα, μόνο τότε τ ποτύπωμά σου θ μπε στ βιβλίο τς ζως. μως σύγχρονος νθρωπος δν εναι πως πρωτόγονος. Δν ζωγραφίζει εκόνες τς θρησκείας του μ καμμένα ξυλαράκια στος τοίχους τν σπηλιν, λλ μπλογκάρει παντο μ σοφιστικ φος, μ παραθέσεις π βιβλία, κεφάλαια κα στίχους μίας λάνθαστης πιστήμης. πως κα λοι ο θρησκευτικο ζηλωτές, ντιλαμβάνονται τος αυτούς τους σν φωτοδότες φάρους πάνω σ να πνευματικ κα θικ ψίπεδο, κα σν ατ-θυσιαζόμενοι μάρτυρες γι τ καλ τν μ-φωτισμένων δαν.
τσι, γι νθρώπους πως Τόνι κα ντ πραγματικ οσία εναι πς γ χει γίνει γι ατος μία παγανιστικ θεότητα ποία κατευνάζεται μ τ αμα θώων, κα ζον μ τν φόβο πς ν τς δημιουργήσουμε πρόσθετα προβλήματα κα δν τν εχαριστήσουμε (τν γ), θ μς σκοτώσει μ κλιματικς λλαγς κα τν στέρηση τν φυσικν πόρων στος νθρώπους. ερωνεία εναι πς ατο (πως λες ο λλες θρησκεες, τς πιστήμης συμπεριλαμβανομένης), πιστεύουν πς δια γ κάπως παρήγαγε τ νθρώπινα ντα (κτς ν πιστεύουν πς μς πέταξαν πάνω της ο ξωγήινοι).
Τ ρώτημα εναι, πς γίνεται νθρωπότητα ν θεωρε πλέον τν διο της τν αυτ σν να παράσιτο, σν καρκίνωμα, σν ρρώστια πρς αση, σν κρεατοελι πο πρέπει ν καυτηριαστε π τ παρθενικ πρόσωπο τς γς – π τν ποία δια νθρωπότητα προλθε; Τ χμα θεωρεται πι ερ π τ νθρώπινα πλάσματα πο δημιουργήθηκαν π’ ατό. νας βλος γς κα νας σπόρος εναι πι για π τ νθρώπινο φυντανάκι πο τρέφεται μέσα σ νθρώπινη μήτρα…
μως ο οκολόγοι-παγανιστς εναι κα συνεπες: ατ-ρίζονται ς χοντες λιγότερη ξία π τ χμα, λλ μέσα στν νθρώπινη βρη τους, τώρα εναι ο σωτρες ατο του χώματος – σώζουν τν θεό τους, θυσιάζοντας τν νθρωπότητά τους πάνω στ θυσιαστήριό του. ποτε, ποις εναι πραγματικς θες κα ποις πραγματικς σωτήρας δ;
χω ζήσει ρκετ γι ν θυμμαι ποχς πο συζητιόταν πς γ θ καταστραφε λόγω περπληθυσμο, ξάντλησης τν ποθεμάτων νθρακα κα πετρελαίου, τν νεπάρκεια κτάσεων καλλιεργήσιμης γς στε γι ν τραφε πληθυσμς τν νωμένων Πολιτειν – πολλ μλλον λόκληρού του κόσμου – νς πυρηνικο χειμώνα, μίας περχόμενης ποχς παγετώνων, παγκόσμιας θέρμανσης κα τώρα μίας “κλιματικς λλαγής”. Ατ τ ζητήματα φαίνεται ν σημαίνουν περισσότερα γι τν κοσμικ πνευματικ νθρωπο π’ τι τος Χριστιανούς, κα μάλιστα γι ν περιπλακε τ θέμα κόμα περισσότερο, φαίνεται πς τ ζητήματα ατ προκαλον διαιρέσεις κα βάσει κομματικν γραμμν. Τόσο πρ-διογκωμένος καταναλωτς – ετε εναι Χριστιανς ετε χι – σο κα ο οκολόγοι-φονταμενταλιστς πο λατρεύουν τ γ, μοίως σφάλλουν, καθ’ σον ποτελον τς δύο ψεις το διου νομίσματος: Κα ο δύο στανται πέναντι στν δημιουργία ς ζα: νας περίσκεπτα ντλε εχαρίστηση π τν γ, δηγημένος π πληστα πάθη, κα λλος θεωρε τν αυτό του ς κάτι ντελς δυσδιάκριτο κα ν τέλει, να μ τν γ. Κα γι τος δύο, τ μέτρο νς νθρώπινου ντος δν εναι λη μαζ μ μία ψυχ κα πνεμα, λλ πλ να “ποτύπωμα το νθρακα” κα κάποια λίτρα ερίων θερμοκηπίου πο κπέμπονται λόγω κατανάλωσης.
λλά, κόμα κι ν κάποιος πιστεύει πς ο νθρώπινες πάρξεις δν εναι πι σημαντικς π μία πέτρα να δέντρο, ξακολουθε ν πάρχει μία κοιν ντίληψη μεταξ νς παγανιστ κα νς Χριστιανο γι τν νάγκη τς “σωτηρίας” το λικο κόσμου. Καί, ν κάτι χρειάζεται σωτηρία, τότε ατ πρέπει ν χει μία ρχικ κατάσταση – πρν τν πτώση του π τν ρχική του τελειότητα – στν ποία θ πρέπει ν πιστρέψει. τσι, τ πρόβλημα μ τν θρησκεία τς οκολογίας εναι τι δν χει μία συνεκτικ θεολογία κοσμολογία μίας τέλειας ρχικς κατάστασης, οτε μίας “πτώσης”, οτε μίας πρότασης γι τ πς θ μοίαζε μία τέλεια γ, μ χωρς νθρώπους. Χωρς ν χουμε ρίσει ατ τ πράγματα εναι νούσιο ν συζητμε ν γ μπορε πρέπει ν μς σώσει ν μς σκοτώσει, γι τ πς πρέπει ν σώσουμε τν γ. Κα γι τν Χριστιαν κα γι τν θεο, δύο ννοιες εναι ξεκάθαρες: δέμ, λλις μία παρθένα ρχικ κατάσταση τς γής, δν σωσε τν νθρωπότητα, καί, μ τν ναν τν λλον τρόπο, μόνο ο μεταμορφωμένες νθρώπινες πάρξεις θ τν σώσουν στν τελική. Σ ατ τ σημεο χουμε λοι δίκαιο, λλ τ τί σημαίνει ατ κα τ πς θ τ κατορθώσουμε εναι τ πρόβλημα τ ποο πρέπει ν ντιμετωπίσουμε.
να π τ προβλήματα τς οκολογικς θρησκείας εναι τι δν πάρχει νας περέχων μεταφυσικς θεολογικς ρισμς ποος ν περιλαμβάνει λη τν λικ κτίση, συμπεριλαμβανομένων τν γ, ζώων κα νθρώπων. Εμαστε κολλημένοι στ ν βλέπουμε τν οκολογία μέσα π τ πρίσμα μίας διαλεκτικς, μίας ντιπολιτευτικς φιλοσοφίας, ποία συνοψίζεται στ: “ γ” ο νθρωποι, ν στν πραγματικότητα ρθ κατανοημένη οκολογία εναι πιστήμη – κα ν τέλει τ μεταφυσικ ραμα – τς λληλο-συγγένειας λων τν πραγμάτων? πρόκειται δηλαδ γι να “κα/κα” (=κα γ, κα ο νθρωποι). Τελικά, τ ρώτημα κα γι ναν Χριστιαν κα ναν οκολόγο εναι τ διο: ποι εναι κατάλληλη κα σορροπημένη σχέση νς νθρώπινου πλάσματος μ τν γ; Κα ο δύο στν πραγματικότητα κάνουν τν δια ρώτηση, “Γι ποι σκοπ πάρχει γ κα πς μπορε ν σωθε π τς μαρτίες το νθρώπινου γένους;”
δ εναι πο ρθοδοξία βγάζει τν συζήτηση π τ τέλμα τν παγανιστικν ντιλήψεων. ξυψώνει τόσο τν γ σο κα τν νθρωπότητα στν πρέπουσα ξιοπρέπειά τους, ς μυστηριακ παρουσία το Δημιουργο τους. Βλέπει τν Δημιουργία σν τ ερ μέσο κφρασης γάπης, εχαριστίας κα κοινωνίας μεταξ νθρώπων κα Θεο. Τ περιβαλλοντικ προβλήματα πρέπει ν πασχολον τν Χριστιανό, πειδ δν εμαστε λιστς λλ λικ πλάσματα, κατ’ εκόνα νς Πνευματικο Θεο ποος προσέλαβε τν λική μας φύση κα καθυπέταξε κα κατανάλωνε τν κτίση στ πλευρό μας. Μ τν Μυστηριακή μας πίστη δν μπορομε ν βλέπουμε τν κόσμο σν να συνεχς ατ-ναγεννώμενο ναλώσιμο τ ποο πάρχει ποκλειστικ κα μόνο γι τς πολαύσεις μας. Τέτοια ελογημένα δρα πρέπει ν θεωρονται ερ κα ν μεταχειρίζονται ς τέτοια, κριβς πειδ Θες εναι παρν σ ατά.
κε πο οκολόγος κα ρθόδοξος Χριστιανς συμφωνον εναι πς ο νθρωποι, κόμα κα ο Χριστιανοί, χουν πάψει ν ποτάσσουν τν γ προσεκτικά, κα ν εναι συνετο διαχειριστές της ντ γωιστς καταναλωτές της. Χάσαμε τν ελάβεια πρς τν γ ς «μητέρα μας» στν ποία θ πιστρέψουμε, πως ψάλλεται στν πακο το ρθρου μ πλάγιο χο το 8ου. ποτύχαμε στν διατήρηση τς Μυστηριακς μας φύσης, τσι δν μοιραζόμαστε τν Δημιουργία ν γάπη, λλ τν συσσωρεύουμε γι τν αυτό μας, πρς κανοποίηση τν πληστων δονν μας. Θες ς Δημιουργός μας δν χει νάγκη ν κατευνάζεται μ θυσίες: νθρωπος λαμβάνει να δρο τ ποο προσφέρει πίσω στν Δημιουργ κα στος συνανθρώπους μ γάπη, χι λόγω το φόβου κάποιας ργς κα Βιβλικς καταστροφς. οκολόγος κα ρθόδοξος Χριστιανς συμφωνον πς νθρωπος ντως προέρχεται π τ χμα τς γς κα πς συνεπς μετέχει στν φύση τς διας της γής. μως Χριστιανισμς λέει πς στν νθρωπο πίσης δόθηκε πνο το Θεο πο δημιούργησε τ χμα π τ ποο κριβς προερχόμαστε, κα ς κ τούτου νθρωπος μετέχει κα στν φύση το πνευματικο στοιχείου κα το δόθηκε κυριαρχία π το χώματος – χι μως γι λαίμαργη κατανάλωση, λλ ς μέσον κφρασης γάπης κατ’ εκόνα Ατο πο δημιούργησε τ πάντα π γάπη.
πραγματικότητα εναι πς οκο-θρησκεία δν διαμόρφωσε νέα δόγματα γι τν νθρωπο κα τν γ. Παρ’ λο τν ξωτερικ σκελετ τν ποτελούμενο π πιστήμη κα τεχνολογία πο τν στηρίζουν, δν παύει ν εναι τόσο παλι σο κα τ βουν μ τς ζωγραφις τς φτιαγμένες μ καμμένα ξυλαράκια στος τοίχους τν σπηλαίων τους. πυρήνας τς παραμένει διος μ κενον πο εχαν πισημάνει ο προφτες το σραήλ, περισσότερο π 2600 χρόνια πρίν, ταν εχαν καλέσει τν σραλ ν ξαναβρε τν ρθ σχέση το νθρώπου μ τν γ κα τν Δημιουργό μας:
βακομ κα ερεμίας λένε:
26 (…) οτως ασχυνθήσονται ο υο σραήλ, ατο κα ο βασιλες ατν κα ο ρχοντες ατν κα ο ερες ατν κα ο προφται ατν. 27 τ ξύλω επαν, τι πατήρ μου ε σύ, κα τ λίθω· σ γέννησας μέ, κα στρεψαν π’ μ ντα κα ο πρόσωπα ατν (…) (ερεμίας 2/β 26-27).
πίστρεψε λοιπν στν Θε πο δημιούργησε τ χμα π τ ποο πλάσθηκες. Κα μετ ν γάπη, στρέψου πρς τν γ γνωρίζοντας ποις πραγματικ εσαι. γάπα τν Δημιουργό σου κα παράλαβε τν δημιουργία Του μ ταπειν εγνωμοσύνη, προσφέροντας τν σ λους σν δρο κοινωνίας μ τν Κόσμο τν διο.
νέβηκε στν γγλικ ΟΟΔΕ ς: http://www.oodegr.com/english/paganismos/god_called_earth.htm
Μετάφραση π τν γγλική: Θ. Κ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.