1 Απρ 2011

Ὁ πατὴρ Παΐσιος γιὰ τὸ παλαιὸ καὶ τὸ νέο ἡμερολόγιο



Ἕνα ἄλλο θέμα ποὺ ἀπασχόλησε τὸν Γέροντα, ἦταν:Τὸ θέμα τοῦ ἡμερολογίου. Πονοῦσε γιὰ τὸ χωρισμὸ καὶ προσευχόταν. Λυπόταν γιὰ τὶς παρατάξεις τῶν παλαιοημερολογιτῶν ποὺ εἶναι ξεκομμένες σὰν τὰ κλήματα ἀπὸ τὴν Ἄμπελο, καὶ δὲν ἔχουν κοινωνία μὲ τὰ Ὀρθόδοξα Πατριαρχεῖα καὶ τὶς κατὰ τόπους αὐτοκέφαλες Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες. Μερικὲς τέτοιες ἐνορίες στὴν Ἀθήνα καὶ στὴ Θεσσαλονίκη ἑνώθηκαν καθ’ ὑπόδειξή του μὲ τὴν Ἐκκλησία κρατώντας τὸ παλαιὸ ἡμερολόγιο.


Ἔλεγε, λοιπὸν ὁ Γέροντας: «Καλὸ ἦταν νὰ μὴν ὑπῆρχε αὐτὴ ἡ ἐορτολογικὴ διαφορά, ἀλλὰ δὲν εἶναι θέμα πίστεως». Στὶς ἐνστάσεις ὅτι τὸ νέο ἡμερολόγιο τὸ ἔκανε Πάπας, ἀπαντοῦσε: «Τὸ νέο ἡμερολόγιο τὸ ἔκανε Πάπας καὶ τὸ παλιὸ εἰδωλολάτρης», ἐννοώντας τὸν Ἰούλιο Καίσαρα. Γιὰ νὰ φανεῖ καλύτερα ἡ τοποθέτηση τοῦ Γέροντα στὸ θέμα τοῦ ἡμερολογίου, παρατίθεται στὴ συνέχεια μία σχετικὴ μαρτυρία:

Ὀρθόδοξος Ἕλληνας μὲ τὴν οἰκογένειά του ζοῦσε χρόνια στὴν Ἀμερική. Εἶχε ὅμως σοβαρὸ πρόβλημα. Ὁ ἴδιος ἦταν ζηλωτὴς (παλαιοημερολογίτης), ἐνῶ ἡ γυναίκα καὶ τὰ παιδιὰ τοῦ ἦταν μὲ τὸ νέο ἡμερολόγιο. «Δὲν μπορούσαμε νὰ γιορτάσουμε μία γιορτὴ σὰν οἰκογένεια μαζί», ἔλεγε. «Αὐτοὶ εἶχαν Χριστούγεννα, ἐγὼ τοῦ Ἁγίου Σπυρίδωνος. Ἐγὼ Χριστούγεννα, αὐτοὶ τοῦ Ἀϊ-Γιαννιοῦ. Καὶ αὐτὸ ἦταν τὸ λιγότερο. Τὸ χειρότερο ἦταν τὸ νὰ ξέρεις, ὅπως μᾶς δίδασκαν, ὅτι οἱ νεοημερολογίτες εἶναι αἱρετικοὶ καὶ θὰ κολασθοῦν. Μικρὸ πράγμα εἶναι νὰ ἀκοῦς συνέχεια ὅτι ἡ γυναίκα σου καὶ τὰ παιδιά σου πρόδωσαν τὴν πίστη τους, πῆγαν μὲ τὸν Πάπα, τὰ μυστήριά τους δὲν ἔχουν χάρη, κ.α.π. Ὧρες συζητούσαμε μὲ τὴ γυναίκα μου, ἀλλὰ ἄκρη δὲ βρίσκαμε. Γιὰ νὰ πῶ τὴν ἀλήθεια, κάτι δὲ μοῦ ἄρεσε καὶ στοὺς παλαιοημερολογίτες. Ἰδίως ὅταν ἔρχονταν κάποιοι δεσποτάδες καὶ μᾶς μιλοῦσαν. Δὲ μιλοῦσαν μὲ ἀγάπη καὶ....

 μὲ πόνο γιὰ τοὺς πλανεμένους (ὅπως τοὺς θεωροῦσαν) νεοημερολογίτες. Ἀλλὰ θαρρεῖς πὼς εἶχαν ἕνα μίσος καὶ χαίρονταν, ὅταν ἔλεγαν ὅτι θὰ κολασθοῦν. Ἦταν πολὺ φανατικοί. Ὅταν τελείωνε ἡ ὁμιλία τους, ἐνίωθα μέσα μου μία ταραχή. Ἔχανα τὴν εἰρήνη μου. Ὅμως, οὔτε σκέψη νὰ φύγω ἀπὸ τὴν παράδοσή μας. Πήγαινα νὰ σκάσω. Σίγουρα θὰ πάθαινα κάτι ἀπὸ τὴ στενοχώρια. Σ’ ἕνα ταξίδι μου στὴν Ἑλλάδα, εἶπα τὸν προβληματισμό μου στὸν ξάδερφό μου Γιάννη. Ἐκεῖνος μου μίλησε γιὰ κάποιον γέροντα Παΐσιο. Ἀποφασίσαμε νὰ πᾶμε στὸ Ἅγιον Ὅρος, γιὰ νὰ τὸν συναντήσω. Φθάσαμε στὴν «Παναγούδα». Ὁ Γέροντας μᾶς κέρασε μὲ γελαστὸ πρόσωπο καὶ μὲ ἔβαλε νὰ καθήσω δίπλα του. Τὰ εἶχα χαμένα. Ἐνίωθα, ὅπως μου συμπεριφερόταν, σὰ νὰ μὲ γνώριζε ἀπὸ καιρό, σὰ νὰ ἤξερε τὰ πάντα γιὰ μένα. «Πῶς τὰ πᾶς μὲ τ’ αὐτοκίνητα ἐκεῖ στὴν Ἀμερική;» Ἦταν ἡ πρώτη κουβέντα του. Σάστισα. Ξέχασα νὰ ἀναφέρω πὼς ἡ δουλειά μου ἦταν στοὺς χώρους σταθμεύσεως αὐτοκινήτων, καὶ φυσικὰ ὅλο μὲ αὐτοκίνητα ἀσχολούμουν.

«Καλὰ τὰ πάω», ἦταν τὸ μόνο ποὺ μπόρεσα νὰ ψελλίσω, κοιτώντας σὰ χαμένος τὸ Γέροντα. «Πόσες Ἐκκλησίες ἔχετε ἐκεῖ ποῦ μένεις»; «Τέσσερις», ἀπάντησα καὶ δεύτερο κύμα ἔκπληξης μὲ κατέλαβε. «Μὲ τὸ παλιὸ ἢ μὲ τὸ νέο»; Ἦρθε ὁ τρίτος κεραυνός, ποὺ ὅμως, ἀντὶ νὰ μεγαλώσει τὴ σαστιμάρα μου, κάπως μὲ ἐξοικείωσε, μὲ ...προσγείωσε, θὰ ἔλεγα, μὲ τὸ χάρισμα τοῦ Γέροντα. «Δύο μὲ τὸ παλιὸ καὶ δύο μὲ τὸ νέο», τοῦ ἀποκρίθηκα. «Ἐσὺ ποῦ πᾶς»; «Ἐγὼ μὲ τὸ παλιὸ καὶ ἡ γυναίκα μου μὲ τὸ νέο», ἀπάντησα. «Κοίτα. Νὰ πᾶς κι ἐσὺ ἐκεῖ ποὺ πηγαίνει καὶ ἡ γυναίκα σου», μοῦ εἶπε μὲ μία αὐθεντικότητα, καὶ ἑτοιμαζόταν νὰ μοῦ δώσει ἐξηγήσεις. Ἀλλὰ γιὰ μένα τὸ θέμα εἶχε τελειώσει. Δὲ χρειαζόμουν ἐξηγήσεις καὶ ἐπιχειρήματα. Κάτι τὸ ἀνεξήγητο συνέβη μέσα μου, κάτι τὸ θεϊκό. Ἕνα βάρος ἔφυγε καὶ τινάχτηκε μακριά μου. Ὅλα τὰ ἐπιχειρήματα καὶ ὅλες οἱ ἀπειλὲς καὶ οἱ ἀφορισμοὶ γιὰ τοὺς νεοημερολογίτες, ποὺ χρόνια ἄκουγα, ἐξανεμίστηκαν. Ἐνίωθα τὴ χάρη τοῦ Θεοῦ ποὺ μέσω τοῦ Ἁγίου του δροῦσε ἐπάνω μου καὶ μὲ πλημμύριζε μὲ μία εἰρήνη ποὺ χρόνια ἀναζητοῦσα. Ἡ κατάσταση ποὺ ζοῦσα θὰ ἐκδηλώθηκε στὸ πρόσωπό του...

Ἐκεῖνο ποὺ θυμᾶμαι εἶναι ὅτι αὐτὸ μᾶλλον ἔκανε τὸν Γέροντα νὰ σταματήσει γιὰ λίγο. Ἀλλὰ ἔπειτα συνέχισε μὲ μερικὲς ἐξηγήσεις. Ἴσως γιὰ νὰ τὶς λέω σὲ ἄλλους. Ἴσως καὶ γιὰ νὰ τὶς χρησιμοποιήσω γιὰ τὸν ἑαυτό μου σὲ καιρὸ πειρασμοῦ, ὅταν θὰ περνοῦσε ἐκείνη ἡ οὐράνια κατάσταση.

«Καὶ ἐμεῖς βέβαια ἐδῶ στὸ Ἅγιον Ὅρος μὲ τὸ παλιὸ πᾶμε. Ἀλλὰ εἶναι ἄλλη περίπτωση. Εἴμαστε ἑνωμένοι μὲ τὴν Ἐκκλησία, μὲ ὅλα τὰ Πατριαρχεῖα, καὶ μ’ αὐτὰ ποὺ ἔχουν τὸ νέο ἡμερολόγιο καὶ μ’ αὐτὰ ποὺ ἔχουν τὸ παλιὸ ἡμερολόγιο. Ἀναγνωρίζομε τὰ μυστήριά τους καὶ αὐτοὶ τὰ δικά μας. Οἱ ἱερεῖς τοὺς συλλειτουργοῦν μὲ τοὺς ἱερεῖς μας. Ἐνῶ αὐτοὶ οἱ καημένοι ξεκόπηκαν. Οἱ περισσότεροι καὶ εὐλάβεια ἔχουν καὶ ἀκρίβεια καὶ ἀγωνιστικότητα καὶ ζῆλο Θεοῦ. Μόνο ποὺ εἶναι ἀδιάκριτος, «οὐ κατ’ ἐπίγνωσιν». Ἄλλοι ἀπὸ ἁπλότητα, ἄλλοι ἀπὸ ἀμάθεια, ἄλλοι ἀπὸ ἐγωισμό, παρασύρθηκαν. Θεώρησαν τὶς 13 μέρες θέμα δογματικὸ καὶ ὅλους ἐμᾶς πλανεμένους, καὶ ἔφυγαν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία. Δὲν ἔχουν κοινωνία οὔτε μὲ τὰ Πατριαρχεῖα καὶ τὶς Ἐκκλησίες ποὺ πᾶνε μὲ τὸ νέο, ἀλλὰ οὔτε καὶ μὲ τὰ Πατριαρχεῖα καὶ τὶς Ἐκκλησίες ποὺ πᾶνε μὲ τὸ παλιό, γιατί δῆθεν μολύνθηκαν ἀπὸ τὴν ἐπικοινωνία μὲ τοὺς νεοημερολογίτες. Καὶ ὄχι μόνον αὐτό. Καὶ αὐτοὶ οἱ λίγοι ποὺ ἔμειναν, ἔγιναν, δὲν ξέρω καὶ ἐγώ, πόσα κομμάτια. Καὶ ὅλο καὶ κομματιάζονται καὶ ἀλληλοαναθεματίζονται καὶ ἀλληλοαφορίζονται καὶ ἀλληλοκαθαιροῦνται. Δὲν ξέρεις πόσο ἔχω πονέσει καὶ πόσο ἔχω προσευχηθεῖ γι’ αὐτὸ τὸ θέμα. Χρειάζεται νὰ τοὺς ἀγαπᾶμε καὶ νὰ τοὺς πονᾶμε καὶ ὄχι νὰ τοὺς κατακρίνουμε, καὶ πιὸ πολὺ νὰ προσευχόμαστε γι’ αὐτοὺς νὰ τοὺς φωτίσει ὁ Θεός, καὶ ἂν τύχει καμιὰ φορᾶ καὶ μᾶς ζητήσει κανεὶς μὲ καλὴ διάθεση βοήθεια, νὰ λέμε καμιὰ κουβέντα».

Πέρασαν πάνω ἀπὸ πέντε χρόνια ἀπὸ τὴν κοίμηση τοῦ Γέροντα. Ὁ κ. Χ. ἦλθε στὴν «Παναγούδα» νὰ εὐχαριστήσει τὸν Γέροντα, γιατί ἔκτοτε βρῆκε τὴν πνευματική, ἀλλὰ καὶ τὴν οἰκογενειακή του σωτηρία καὶ μὲ δάκρυα στὰ μάτια διηγήθηκε τὰ ἀνωτέρω.

Μὲ τὴν ἀγάπη, τὴν προσευχὴ καὶ τὴν διάκρισή του, γνώριζε πότε νὰ μιλᾶ, πῶς νὰ ἐνεργεῖ καὶ νὰ βοηθᾶ ἀθόρυβα τὴ μητέρα Ἐκκλησία, ἀποφεύγοντας τὰ ἄκρα καὶ θεραπεύοντας πληγὲς ποὺ ταλαιπωροῦν τὸ σῶμα τῆς Ἐκκλησίας καὶ σκανδαλίζουν τοὺς πιστούς.

Ἀπὸ τὸ βιβλίο «Βίος γέροντος Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου», Ἱερομονάχου π. Ἰσαὰκ σέλ. 691 - 696

6 σχόλια:

  1. ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ-ΠΑΤΡΙΟ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ,ΤΟ ΝΕΟ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΘΕΙ ΑΠΟ ΤΡΕΙΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ ,ΕΧΕΙ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ ΔΙΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕ ΤΗΝ ΚΕΡΚΟΠΟΡΤΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΑΙΡΕΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ.Η ΚΡΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ,ΕΜΕΙΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΤΗΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ,ΑΝΟΘΕΥΤΗ,ΜΕΧΡΙ ΚΕΡΑΙΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πιθανοτατα δεν διαβασες τι λεει ο Πατηρ Παϊσιος... Εκτος αν αμφισβητεις τα λογια ισως τις πιο Αγιας μορφης των τελευταιων ετων... Το ημερολογιο δεν ειναι θεμα πιστης... Αλλωστε οι παλαιοημερολογητες εχουν χωριστει σε τοσες παραταξεις πραγμα που αποδεικνυει οτι δεν εχουν χαρη Θεου... Και μονο απο τον τροπο που μιλανε καταλαβαινεις το μισος τους για την επισημη Εκκλησια της Ελλαδος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ, ΑΦΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ, ΟΦΕΙΛΩ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ,ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΙ ΕΙΠΕ Ο Π. ΠΑΙΣΙΟΣ, ΤΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΔΕΝ ΑΜΦΙΣΒΗΤΩ, ΑΛΛΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ Π0Υ ΔΙΝΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΑΓΙΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΟΡΘΟΤΗΤΑ ΠΙΣΤΕΩΣ, ΑΛΛΑ Η ΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ,ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΗΜΩΝ ΠΙΣΤΕΩΣ, Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ , ΜΑΣ ΛΕΕΙ[ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΓΙΩΤΑ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΚΕΡΑΙΑ] ΝΑ ΜΗΝ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΛΆΒΑΜΕ, ΟΙ ΑΓΙΟ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ ΑΠΕΦΑΣΙΣΑΝ, ΜΑΣ ΥΠΕΔΕΙΞΑΝ , ΜΑΡΤΥΡΗΣΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΕΛΘΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΥ ΠΟΥ ΤΟ ΕΠΕΧΕΙΡΙΣΑΝ ΑΙΩΝΕΣ ΠΙΟ ΠΡΙΝ, ΑΛΛΑ ΣΤΟΥΣ ΕΣΧΑΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ ΤΟ ΕΠΕΤΡΕΨΕ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ, ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΣ, ΚΛΗΡΟΥ ΚΑΙ ΛΑΟΥ. Η ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΥ ΗΤΑΝ Η ΚΕΡΚΟΠΟΡΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΕΛΘΕΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΣΤΟ ΑΡΜΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ, ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ. [ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ ] ΟΠΩΣ ΑΠΟΚΑΛΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ, ΤΟ ΠΑΤΡΙΟ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΘΗΚΑΝ ΟΤΑΝ ΑΥΤΟ ΕΠΙΒΛΗΘΗΚΕ ΔΙΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΜΕ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΤΟ 1924, ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΔΕΝ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΑΝΤΟΤΕ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΗΝ ΔΙΑΦΥΛΑΤΟΥΝ ΑΝΟΘΕΥΤΗ, ΜΕΧΡΙ ΘΑΝΑΤΟΥ.ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΕΧΘΡΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ΄ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΨΥΧΩΝ ΜΑΣ , Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ, ΠΟΛΕΜΕΙ ΠΡΩΤΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΧΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΟ ΠΑΤΡΙΟ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ. ΟΧΙ , ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΑΓΑΠΗ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ, ΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΙΕΡΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΜΑΣ , ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝΤΑΣ ΤΟΝ .Ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΓΑΠΗ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΟΦΕΙΛΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΓΙ' ΑΥΤΟ, ΜΙΣΟΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΑΡΤΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ, ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΜΑΡΤΩΛΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΙΡΕΤΙΚΟ. Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ , ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΣΟΙ ΑΡΝΗΘΟΥΝ ΝΑ ΥΠΟΤΑΧΘΟΥΝ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΤΟΥ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ5675

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ἔλεγε, λοιπὸν ὁ Γέροντας: «Καλὸ ἦταν νὰ μὴν ὑπῆρχε αὐτὴ ἡ ἐορτολογικὴ διαφορά, ἀλλὰ δὲν εἶναι θέμα πίστεως». Στὶς ἐνστάσεις ὅτι τὸ νέο ἡμερολόγιο τὸ ἔκανε Πάπας, ἀπαντοῦσε: «Τὸ νέο ἡμερολόγιο τὸ ἔκανε Πάπας καὶ τὸ παλιὸ εἰδωλολάτρης», ἐννοώντας τὸν Ἰούλιο Καίσαρα.αυτο τα λεει ολα.ξεκολιστε τι δεν καταλαβαινετε?ο χριστος ποτε δεν μιλησε για ημερολογια.ολοι κατω απο τον χριστο ειναι ισοι.το ενα ημερολογιο το εκανε ο παπας και το αλλο ο ιουλιος καισαρας.η πιστευετε στο χριστο η στα ημερολογια.και μονο που φανατιζεστε ποιος ειναι καλυτερος πιστος ειναι αμαρτια.ο παπας και ο ιουλιος καισαρας καταφεραν να σας διχασουν.αυτο θελει ο πονηρος.ενα απο τα επτα θανασημα αμαρτηματα και τις υποδιαιρεσεις τους ειναι η περηφανια.κατι το οποιο εχετε και περιφανευεστε για το ποιος πιστευει καλυτερα.ντροπη σας και μπραβο σας.που ειναι η ταπεινωτητα σας?κατω απο το χριστο δεν υπαρχουν ημερολογια.ουτε το ημερολογιο του παπα ουτε του καισαρα.ξυπνηστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Άλλωστε ο θεός είναι άχρονος!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ



    Ἡ κυρία Ἑλένη Κόντε, πού συναντήσαμε στήν Αἴγινα, στίς 3 Ὀκτωβρίου 2014, ἡμέρα τῆς κοιμήσεως τοῦ Ἁγίου Ἱερωνύμου, τοῦ Γέροντος τῆς Αἰγίνης, μᾶς βεβαίωσε ἐπίσης γιά τό κήρυγμα τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου ὑπέρ τοῦ παλαιοῦ ἡμερολογίου!

    -Ὁ Ἅγιος κήρυσσε ἀπό ἄμβωνος καί δίδασκε νά μή ἀκολουθήσουμε τό νέο ἡμερολόγιο, λέγοντας:

    -Θά ἀλλάξει τό ἑορτολόγιο, ἀλλά ἐσεῖς θά μείνετε μέ τήν Ἐκκλησία. Νά μήν ἀκολουθήσετε τήν ἀλλαγή!

    -Τά ἀνωτέρω λόγια τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου τά ἄκουγε συχνά ἡ μητέρα μου Σωτηρία Λαδᾶ, πού τότε ἔμενε στήν Αἴγινα μέ τούς γονεῖς της Μιχαήλ καί Ἐλπίδα (παππούς μου καί γιαγιά μου).

    Ὁ παππούς μου ἦταν «πηγαδᾶς», (ἄνοιγε πηγάδια στήν Αἴγινα).

    Ἡ μητέρα μου εἶχε γεννηθεῖ το 1910 καί θυμόταν πολύ καλά, πού πήγαινε μέ τούς γονεῖς της στό μοναστήρι τοῦ Ἁγίου, γιατί τούς ἄρεσε ἡ κατανυκτική Λειτουργία, πού τελοῦσε ὁ Ἅγιος Νεκτάριος καί πολύ ἀναπαύονταν.

    Κοιμήθηκε σέ ἡλικία 93 ἐτῶν, πρίν ἀπό δώδεκα χρόνια. Συχνά, μέχρι τελευταία, μᾶς θύμιζε τήν διδασκαλία τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου, νά μείνουμε μέ τό Παλαιό , διδασκαλία πού ἡ ἴδια σάν μικρό παιδί ἄκουγε ἀπό τό στόμα του!




    Ο Ιερός Ναός Ευαγγελισμού της Θεοτόκου (κάτω) και Αγίων Πάντων (επάνω) στην περιοχή Πυρί της πόλεως των Θηβών. Πρέπει να σημειωθεί ότι ο ναός αυτός ήταν μέχρι πρότινος ιδιόκτητος και ανήκε στην, γνωστή για την προσήλωσή της στις πατρώες παραδόσεις, οικογένεια Τούτουζα. Για την καλύτερη διασφάλιση του ιερού χαρακτήρα του ναού οι ιδιοκτήτες απεφάσισαν να τον μεταβιβάσουν στο εκκλησιαστικό νομικό πρόσωπο της Εκκλησίας μας.

    *************************************************************

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.