
3η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
ΔΙΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΩΝ
ΜΕΛΕΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
ΚΑΙ
ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΩΝ ΛΑΤΡΕΙΩΝ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Μεγάλη ἐπιτυχία σημείωσε ἡ 3η Συνάντηση τοῦ Διορθοδόξου Δικτύου Πρωτοβουλιῶν Μελέτης Θρησκειῶν καὶ Καταστροφικῶν Λατρειῶν, ἡ ὁποία πραγματοποιήθηκε μεταξὺ 1ης καὶ 3ης Ὀκτωβρίου 2010, στὴν Ἱερὰ Μονὴ Ἁγίου Γεωργίου-Χατζηδήμοβο στὸ Νευροκόπι Βουλγαρίας.
Στὸ συνέδριο πῆραν μέρος δεκάδες εἰδικοὶ ἐρευνητὲς ἐπὶ τῶν αἱρέσεων καὶ τῶν καταστροφικῶν λατρειῶν ἀπὸ τὴν Κύπρο, τὴν Ἑλλάδα, τὴ Βουλγαρία, τὴ Ρωσία, τὴ Λευκορωσία καὶ τὴ Σερβία. Ἡ 3η Συνάντηση τοῦ Δικτύου, εἶχε ὡς γενικὸ θέμα:
«Τὸ κίνημα τῶν Νεοπεντηκοστιανῶν. Ποιμαντικὰ καὶ κοινωνικὰ προβλήματα καὶ ἡ ἀντιμετώπισή τους».
Μεταξὺ ἄλλων, χαιρετισμοὺς ἀπήυθηναν, ὁ Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Νευροκοπίου (Βουλγαρίας ) κ. Ναθαναήλ, ὁ Θεοφιλέστατος Ἐπίσκοπος Καρπασίας (Κύπρου) κ. Χριστοφόρος, ὁ Κύπριος Βουλευτὴς τοῦ ΔΗ.ΣΥ Τάσος Μητσόπουλος, καθὼς καὶ ὁ....
Δήμαρχος καὶ ὁ Ἀστυνομικὸς Διευθυντὴς Νευροκοπίου Βουλγαρίας. Ἀπὸ τὶς εἰσηγήσεις ποὺ ἀκολούθησαν διαφάνηκε ὅτι, οἱ διδασκαλίες καὶ οἱ πρακτικὲς τῶν Νεοπεντηκοστιανῶν, δὲν ἔχουν τίποτα κοινὸ μὲ τὴν Ὀρθοδοξία, ἢ γενικότερα μὲ τὸν Χριστιανισμό. Οἱ πεποιθήσεις τοὺς θεωροῦνται ἀπόκρυφες καὶ βλάσφημες (ὄχι μόνο γιὰ τὴν Ὀρθόδοξη πίστη ἀλλὰ καὶ γιὰ ὅλους τους Χριστιανούς). Οἱ πρακτικές τους ἐπίσης εἶναι δόλιες, παραπλανητικὲς καὶ βλαβερὲς γιὰ τὸ ἄτομο, τὴν οἰκογένεια καὶ τὴν κοινωνία γενικότερα.
Δήμαρχος καὶ ὁ Ἀστυνομικὸς Διευθυντὴς Νευροκοπίου Βουλγαρίας. Ἀπὸ τὶς εἰσηγήσεις ποὺ ἀκολούθησαν διαφάνηκε ὅτι, οἱ διδασκαλίες καὶ οἱ πρακτικὲς τῶν Νεοπεντηκοστιανῶν, δὲν ἔχουν τίποτα κοινὸ μὲ τὴν Ὀρθοδοξία, ἢ γενικότερα μὲ τὸν Χριστιανισμό. Οἱ πεποιθήσεις τοὺς θεωροῦνται ἀπόκρυφες καὶ βλάσφημες (ὄχι μόνο γιὰ τὴν Ὀρθόδοξη πίστη ἀλλὰ καὶ γιὰ ὅλους τους Χριστιανούς). Οἱ πρακτικές τους ἐπίσης εἶναι δόλιες, παραπλανητικὲς καὶ βλαβερὲς γιὰ τὸ ἄτομο, τὴν οἰκογένεια καὶ τὴν κοινωνία γενικότερα.
Οἱ ἐκλεκτοὶ ὁμιλητές, παρέθεσαν πολλὰ παραδείγματα, γιὰ τὴν προσπάθεια τῶν Νεοπεντηκοστιανῶν λατρειῶν, νὰ διεισδύσουν στὴν ἐκπαίδευση, στὸ σύστημα ὑγείας, στὰ ὀρφανοτροφεῖα, στὰ γηροκομεῖα, στὰ προγράμματα ἀποκατάστασης τῶν τοξικομανῶν, στοὺς κρατικοὺς φορεῖς καὶ γενικὰ στὴν πολιτικὴ ζωὴ τῶν ὀρθοδόξων χωρῶν.
Ἔχοντας ὑπ' ὄψη τὶς προσπάθειες διείσδυσης τῆς Νεοπεντηκοστιανῆς κίνησης στὶς Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες καὶ γενικὰ σὲ ὅλο τὸν κόσμο, τὰ μέλη τοῦ δικτύου προτείνουν: α) ἐπαγρύπνηση, β) ἀποκάλυψη τῶν ἐπικίνδυνων δραστηριοτήτων τῶν ὁμάδων αὐτῶν, γ) βοήθεια ἀπὸ εἰδικοὺς ἐπὶ τῶν αἱρέσεων καὶ τῶν καταστροφικῶν λατρειῶν ὅταν ὑπάρχει ἀνάγκη, δ) ἐκπαίδευση καὶ ἐνημέρωση τοῦ ὀρθοδόξου ποιμνίου γιὰ τὶς ἐπικίνδυνες τεχνικὲς ποὺ χρησιμοποιοῦν οἱ ὁμάδες αὐτὲς (ὅπως προβολὴ τεκμηριωμένων ταινιῶν, ἔκθεση τοῦ πραγματικοῦ σκοποῦ τους ποὺ εἶναι ἡ ἀπόκτηση χρημάτων καὶ δύναμης καὶ τῆς ἀπάτης τους), ε) ἡ ἐπαφὴ θὰ πρέπει νὰ γίνεται μὲ τὰ θύματα καὶ ὄχι μὲ τὶς ὀργανώσεις ποὺ τὰ ἐκμεταλλεύονται, πάντοτε μὲ προσοχὴ καὶ ἀγάπη, στ) οἱ κυβερνήσεις θὰ πρέπει νὰ προωθήσουν νέα νομοθεσία γιὰ τὴν προστασία τοῦ ἀτόμου, ἀπὸ τὴν πλύση ἐγκεφάλου καὶ τῶν δόλιων πρακτικῶν, τὶς ὁποῖες ἐφαρμόζουν τέτοιες ἀποκρυφιστικὲς ὀργανώσεις, ζ) ἡ διοικούσα Ἐκκλησία ὀφείλει νὰ δώσει σημασία στὸ πρόβλημα καὶ ἡ) θὰ πρέπει νὰ ἐνισχυθεῖ ἡ ὀρθόδοξη κατήχηση ὡς ἄμυνα ἔναντί του ἀποκρυφισμοῦ.
Οἱ Νεοπεντηκοστιανοὶ μὲ τὶς κακοδοξίες τοὺς ἀνατρέπουν ὁλόκληρο τὸ Εὐαγγελικὸ μήνυμα καὶ ἀκυρώνουν, γιὰ τὰ θύματά τους, τὴν ἐν Χριστῷ σωτηρία.
Τὸ πρόβλημα, τὸ ὁποῖο δημιουργεῖται ἀπὸ τὴ δραστηριότητα τῶν Νεοπεντηκοστιανῶν δὲν εἶναι μόνο θεολογικὸ ποιμαντικό. Ἔχει προεκτάσεις καὶ ἐπιπτώσεις σὲ ὅλους τους τομεῖς τῆς ζωῆς τοῦ ἀνθρώπου (προσωπικό, οἰκογενειακό, κοινωνικὸ κλπ), προκαλώντας φοβερὲς βλάβες στὰ θύματα ὅπως ψυχολογικές, νευρολογικὲς ἀκόμη καὶ σωματικές, ποὺ κάποτε μπορεῖ νὰ ὁδηγήσουν καὶ σ' αὐτὸν τὸν θάνατο.
Κατὰ τὴ διάρκεια τοῦ Συνεδρίου ἔγιναν καὶ οἱ ἑξῆς ποιμαντικὲς διαπιστώσεις καὶ εἰσηγήσεις. Εἶναι παρατηρημένο ὅτι στὶς ἡμέρες μᾶς γίνεται μία συντονισμένη προσπάθεια ἀπὸ διάφορους παράγοντες (δυστυχῶς ἀκόμη καὶ ἐκκλησιαστικοὺς) νὰ ἀποβάλουμε ἀπὸ τὸ λεξιλόγιό μας τὸν καθαρὰ ἐκκλησιολογικὸ ὄρο «αἵρεση».
Δὲν μᾶς ἀναγνωρίζουν τὸ ποιμαντικό μας δικαίωμα, μὲ τὴ χρήση τοῦ ὄρου αὐτοῦ, νὰ τονίζουμε τὴ διαφορὰ ποὺ ἔχει ἡ ὀρθόδοξη διδασκαλία καὶ ζωὴ ἀπ' αὐτὲς τῶν ποικιλόμορφων Νεοπεντηκοστιανῶν καὶ ἄλλων ὁμάδων, ἔστω καὶ ἂν αὐτὲς εἶναι ἄκρως ἐπικίνδυνες γιὰ τὴν προσωπικότητα καὶ τὴ ζωὴ τῶν ἀνθρώπων.
Πρέπει ἐμεῖς πρῶτοι, οἱ ὀρθόδοξοι ποιμένες καὶ χριστιανοί, ν' ἀντιληφθοῦμε, ἀλλὰ καὶ νὰ καταστήσουμε σαφὲς σὲ ὅλους τους ἐκκλησιαστικούς, πολιτειακοὺς καὶ κοινωνικοὺς φορεῖς, ὅτι ἡ ἀναφορά μας στὶς αἱρέσεις δὲν ὀφείλεται σὲ μισαλλοδοξία καὶ δὲν ἀποσκοπεῖ στὴν ἐξόντωση ἢ κατάργηση τῶν αἱρετικῶν, ἀλλὰ στὴν προστασία τῶν πιστῶν μελῶν τῆς Ἐκκλησίας καὶ τοῦ κοινωνικοῦ συνόλου γενικότερα.
Σημείωση: Τὰ ὁλοκληρωμένα πρακτικὰ τῆς 3ης Συνάντησης τοῦ Δικτύου θὰ δημοσιευθοῦν σύντομα.
Ἐκ τῆς Γραμματείας τοῦ Διορθοδόξου Δικτύου Πρωτοβουλιῶν Μελέτης Θρησκειῶν καὶ καταστροφικῶν λατρειῶν.
Πηγή: http://www.ppu.org.cy/neesprosthikes192.html
Ἀπό:Ι.Μ.Παντοκράτορος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου