Γράφει ὁ Ἐλευθέριος Ἀνδρώνης
Σὲ ρόλο κακοῦ... ἀστυνομικοῦ, ὁ ΟΗΕ ἀποφάσισε νὰ κουνήσει προσχηματικὰ τὸ δάχτυλο στὶς Big Tech, δῆθεν γιὰ νὰ ἐπικρίνει τὸ μεγάλο περιβαλλοντικὸ κόστος τῶν περιβόητων data centers. Ὁ ἴδιος ὀργανισμὸς ποὺ ὑποτάσσει τὰ κράτη στὸ ἐφιαλτικὸ «Σύμφωνο γιὰ τὸ Μέλλον» (ἢ ἀλλιῶς «Ἀτζέντα 2045»), ἕνα διακρατικὸ μανιφέστο ὑποταγῆς στὴν παγκόσμια διακυβέρνηση, τώρα ὑποτίθεται ὅτι κάνει οἰκολογικὴ «ἀντιπολίτευση» στοὺς μεγιστᾶνες τῶν δεδομένων.
Ὁ γενικὸς γραμματέας τοῦ ΟΗΕ, Ἀντόνιο Γκουτέρες, δήλωσε ὅτι οἱ ἑταιρεῖες τεχνητῆς νοημοσύνης ὀφείλουν νὰ... ἀποκαλύψουν στὸ εὐρὺ κοινὸ τὸ περιβαλλοντικὸ καὶ ἀνθρακικὸ ἀποτύπωμα τῶν ὑποδομῶν τους καὶ νὰ ἀναπτύξουν τεχνολογία «πράσινης» ἐνέργειας ὥστε νὰ λειτουργοῦν τὰ data centers τους. Μέχρι τὸ 2030, τὰ κέντρα δεδομένων τῆς ΑΙ «θὰ μποροῦσαν νὰ καταναλώνουν περισσότερη ἠλεκτρικὴ ἐνέργεια ἀπὸ ὅλες τὶς χῶρες τοῦ κόσμου ἐκτὸς ἀπὸ πέντε», δήλωσε ὁ Γκουτέρες, κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Ἑβδομάδας Δράσης γιὰ τὸ Κλίμα στὸ Λονδῖνο.
Προειδοποιῶντας γιὰ τὴν τεράστια κατανάλωση νεροῦ ποὺ ἀπαιτοῦν τὰ κέντρα δεδομένων, ὁ Γκουτέρες ἀνέφερε ὅτι σύμφωνα μὲ πρόσφατη ἔκθεση τοῦ Πανεπιστημίου τοῦ ΟΗΕ, ἕως τὸ 2030 τὰ data center ποὺ ὑποστηρίζουν τὴν Τεχνητὴ Νοημοσύνη, θὰ καταναλώνουν 9,3 τρισεκατομμύρια λίτρα ἀνὰ ἔτος, ποσότητα ποὺ θὰ κάλυπτε τὶς ἀνάγκες τοῦ παγκόσμιου πληθυσμοῦ σὲ πόσιμο νερὸ γιὰ πάνω ἀπὸ 18 μῆνες.
Ἐγκαινιάζοντας τὴν Πρωτοβουλία Περιβαλλοντικῆς Διαφάνειας τῆς ΑΙ, ὁ Γκουτέρες κάλεσε τὶς ἑταιρεῖες Τεχνητῆς Νοημοσύνης νὰ δημοσιοποιήσουν τὸ ἀποτύπωμά τους σὲ κατανάλωση νεροῦ, ἐκπομπὲς ἄνθρακα καὶ χρήση γῆς. Ἐπίσης, νὰ δεσμευτοῦν ὅτι ὡς τὸ 2030 τὰ data centers τους θὰ λειτουργοῦν ἀποκλειστικὰ μὲ ἀνανεώσιμες πηγὲς ἐνέργειας. «Ἂν ἡ τεχνητὴ νοημοσύνη πρόκειται νὰ συμβάλει στὴν οἰκοδόμηση ἑνὸς καλύτερου μέλλοντος, πρέπει νὰ εἴμαστε εἰλικρινεῖς γιὰ τὸ τί μᾶς κοστίζει σήμερα», δήλωσε ὁ γγ τοῦ ΟΗΕ.
Προπέτασμα καπνοῦ ἀπὸ τὸν ΟΗΕ
Ἡ κριτικὴ ποὺ ξεσηκώθηκε ἀπέναντι στὶς δηλώσεις Γκουτέρες, ὑποστηρίζει ὅτι ὁ ΟΗΕ οὐσιαστικὰ κάνει «Greenwashing», δηλαδὴ ἐλέγχει προσχηματικὰ τὶς Big Tech γιὰ νὰ δείξει ὅτι λειτουργεῖ ὡς θεματοφύλακας τοῦ «πράσινου» δόγματος καὶ παράλληλα στρέφει τοὺς προβολεῖς πρὸς τὶς ἑταιρεῖες, ὥστε νὰ φανοῦν ὡς ὑπεύθυνες ὀντότητες μόνο καὶ μόνο ἂν λάβουν οἰκολογικὸ «χρῖσμα».
Καὶ ἔτσι ὁ παγκόσμιος ἐπεκτατισμὸς τῶν Big Tech νὰ γίνει ἀποδεκτὸς ἀπὸ τὶς πλατιὲς μᾶζες ὡς βιώσιμη τεχνολογία, ἐνῷ ἡ δημόσια συζήτηση θὰ μετατοπίζεται ἀπὸ τὴ βαθύτερη οὐσία τοῦ θέματος, ποὺ δὲν εἶναι ἄλλη ἀπὸ τὸν κακόβουλο σκοπὸ γιὰ τὸν ὁποῖο κατασκευάζονται τὰ data centers. Τὴν ἴδια στιγμὴ καλλιεργεῖται τὸ ἔδαφος ὥστε οἱ ἀντίπαλες (γεωπολιτικὰ) ΑΙ, νὰ ἀπομονωθοῦν ὡς ζημιογόνες καὶ ἐπικίνδυνες γιὰ τὸν πλανήτη. Ὁ ΟΗΕ θὰ κρίνει ποιά λογισμικὰ προσκυνοῦν τὴν πράσινη «θρησκεία» καὶ ποιά ὄχι, φυσικὰ μὲ πολιτικὰ κριτήρια καὶ καθόλου μὲ οἰκολογικά.
Ὁ Γκουτέρες κάνει ὄψιμη «κριτικὴ» στὶς Big Tech, ἐνῷ συνεργάζεται στενότατα μαζὶ τοὺς σὲ ψηφιακὰ προγράμματα, κι ἐνῷ τὶς ἀφήνει ἐδῶ καὶ χρόνια νὰ γεμίζουν τὴν ὑφήλιο μὲ χιλιάδες κέντρα δεδομένων ποὺ λειτουργοῦν ὡς «ρουφῆχτρες» πόρων: ἠλεκτρικῆς ἐνέργειας, νεροῦ, γῆς καὶ ὀρυκτῶν. Ἀπὸ τὴ μία ὁ ΟΗΕ προωθεῖ στὴν ἀτζέντα του τὴ ψηφιακὴ ἐπιτήρηση τῆς Τεχνητῆς Νοημοσύνης καὶ τῶν «clouds», καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη... ἐγκαλεῖ τοὺς συνεργάτες του γιὰ ἀδιαφάνεια «ἀποτυπώματος».
Πρόκειται γιὰ ἕνα ὑποκριτικὸ πὶνγκ πὸνγκ μεταξὺ ΟΗΕ καὶ Big Tech, ὥστε νὰ διεθνοποιηθεῖ περεταίρω τὸ πλαίσιο τῆς (δῆθεν) «πράσινης» διακυβέρνησης. Ἀποτελεῖ τὸ κλασσικὸ μοντέλο marketing τῆς Νέας Τάξης, ὅπου πρῶτα ἐμφανίζεται (ἢ κατασκευάζεται) μιὰ «ἀπειλὴ» καὶ ἔπειτα οἱ ὑπαίτιοι φέρνουν καὶ τὴν ἑτοιμασμένη «λύση». Στὴν περίπτωση τῶν data centers, ἡ περιβαλλοντικὴ ἀπειλὴ εἶναι ἀπολύτως ὑπαρκτή, ἄλλα καὶ ἀπολύτως ἀνθρωπογενής. Μιὰ ἀκόμα εἰρωνεία τῆς Νέας Τάξης, εἶναι ὅτι οἱ ἴδιες ἑταιρεῖες (Google, Microsoft, Amazon, Meta κλπ) ποὺ ἔκαναν τεχνοκρατικὸ θέσφατο τὴν πράσινη μετάβαση, τώρα ἀποστραγγίζουν τὸν πλανήτη ἀπὸ τοὺς πόρους του, στὸν ἀγῶνα γιὰ ψηφιακὴ κυριαρχία.
Ἀτομικὴ εὐθύνη γιὰ τὴν ΑΙ
Οἱ Big Tech ἀποδέχονται νὰ φανοῦν γιὰ λίγο ὡς ἄσωτοι... υἱοὶ τῆς «πράσινης» μετάβασης, ὥστε ὁ ΟΗΕ νὰ ἀποκτήσει τὸ τέλειο πρόσχημα γιὰ ἐπιβολὴ κεντρικοῦ ἐλέγχου στὰ δεδομένα τοῦ πλανήτη, ὡς αὐριανὴ ὑπερκυβέρνηση ποὺ θὰ ἐλέγχει τὸ διαδίκτυο καὶ τὴν τεχνολογία. Οἱ προϋποθέσεις καὶ πιστοποιήσεις «πράσινης» λειτουργίας τῶν data centers, θὰ εἶναι τόσο κοστοβόρες ποὺ μόνο οἱ μεγάλοι παῖκτες θὰ μείνουν στὸ παιχνίδι, εὐθυγραμμισμένοι πλήρως μὲ τὶς πολιτικὲς τοῦ ΟΗΕ.
Παράλληλα, κατασκευάζεται καὶ τὸ ἄλλοθι γιὰ τὶς Big Tech ὥστε νὰ μετακυλήσουν τὸ περιβαλλοντικὸ κόστος στοὺς χρῆστες τῆς ΤΝ, ὑποστηρίζοντας ὅτι ἐκεῖνοι παρέχουν ἁπλῶς μιὰ ὑπηρεσία, ἀλλὰ οἱ πολῖτες εἶναι αὐτοὶ ποὺ «καῖνε» πόρους μὲ κάθε χρήση τῆς ΤΝ. Αὐτὴ ἡ «ἀτομικὴ εὐθύνη» εἶναι ποὺ θὰ συνηγορήσει γιὰ τὴν καθιέρωση προσωπικοῦ ἀποτυπώματος ἄνθρακα, ἄγριας φορολογίας καὶ περιορισμοῦ τῆς χρήσης ΑΙ.
Ἀκριβῶς ὅτι ἔγινε μὲ τὰ social media ποὺ τὰ πρῶτα χρόνια ἦταν τελείως ἐλεύθερα (ὥσπου νὰ ἐπιτευχθεῖ ὁ ἐθισμὸς τῶν μαζῶν) καὶ τώρα ἀπαγορεύονται δῆθεν γιὰ τὸ καλὸ τῶν παιδιῶν (ἀλλὰ στὴν πραγματικότητα γίνονται τὸ «τυράκι» γιὰ τὴν ἐπιβολὴ ἠλεκτρονικῆς ταυτότητας), θὰ γίνει πιθανότατα στὸ μέλλον καὶ γιὰ τὴ χρήση ΤΝ. Σὲ μιὰ ἀγορὰ ὅπου ἡ ΤΝ θὰ ἔχει γίνει ἀναπόσπαστο ἐξάρτημα τῶν ἐπιχειρήσεων καὶ σὲ μιὰ κοινωνία ὅπου ἡ ΤΝ θὰ ἔχει ἀντικαταστήσει τὴ σκέψη καὶ τὴ γνώση, φανταστεῖτε τί ἔχει νὰ γίνει ἂν ἡ ἐλὶτ θέσει τὸ δίλημμα: «ἢ γίνεστε ἀριθμοὶ στὸ σύστημά μας ἢ τέλος ἡ ΤΝ γιὰ ἐσᾶς».
Ἡ λεηλασία φυσικῶν πόρων
Πίσω ἀπὸ αὐτὴν τὴν κακοστημένη παράσταση μεταξὺ ΟΗΕ καὶ Big Tech, ἐξελίσσεται ἕνας λυσσαλέος πόλεμος γιὰ τοὺς πόρους τοῦ πλανήτη. Τὸ νερὸ ἀπὸ δημόσιο ἀγαθό, γίνεται καύσιμο γιὰ τὸ νευρωνικὸ δίκτυο τοῦ «θηρίου» καὶ λύτρο ἐκβιασμοῦ γιὰ τὴν καθυπόταξη τῆς ἀνθρωπότητας.
Στὴ Θεσσαλία ἡ ὁποία «βούλιαξε» μὲ τὸν Daniel καὶ ἡ ἀγροτικὴ παραγωγὴ καταστράφηκε ἀπὸ τὴν κυβερνητικὴ ἀδιαφορία, πρόκειται νὰ χτιστεῖ ὁλόκληρη «κοιλάδα» ἀπὸ data centers ποὺ θὰ καταναλώνουν τεράστιες ποσότητες νεροῦ. Ὁ ἐθνικός μας σιτοβολῶνας δὲν θὰ ἀρδεύεται πλέον γιὰ νὰ τραφεῖ ὁ λαός, ἀλλὰ γιὰ νὰ τραφοῦν τὰ «θησαυροφυλάκια» τῶν δεδομένων μας. Τὴν ἴδια στιγμὴ ποὺ ἡ λειψυδρία παρουσιάζεται ὡς αὐθύπαρκτο φαινόμενο, οἱ servers τῶν τεχνολογικῶν γιγάντων ρουφᾶνε ἀχόρταγα τὸν ὑδροφόρο ὁρίζοντα ἀκόμα καὶ στὶς πιὸ γόνιμες ἐκτάσεις τῆς ἐπικράτειας.
Οἱ «τράπεζες» δεδομένων ἁπλώνονται σὰν καρκίνωμα στὸν πλανήτη, τόσο εἰς βάρος τῆς φύσης – ὅσο καὶ εἰς βάρος τῆς ἐλευθερίας. Τὰ data centers εἶναι τὰ πρῶτα ὀχυρά του ὑπερ-κράτους, ὅπως ἀκριβῶς οἱ ἀποικιοκράτες ἔχτιζαν φρούρια μόλις πατοῦσαν τὸ πόδι τους σὲ κατακτημένη περιοχή. Μόνο ποὺ ἐκεῖνα τὰ φρούρια περιχαράκωναν τὴν κυριαρχία σὲ σώματα, ἐνῷ τὰ σημερινὰ παγιδεύουν σώματα καὶ ψυχές, δεδομένα ποὺ ὁρίζουν ὁλόκληρη τὴ ζωή μας. Καὶ τὸ χειρότερο εἶναι ὅτι ὁ πολὺς κόσμος δὲν ἀντιλαμβάνεται τὰ τείχη ποὺ ὑψώνονται μέσα στὸν ἴδιο τόν τόπο του...

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου