23 Ιουλ 2025

Ἡ μεγάλη στροφή καὶ ὁ εὐλαβέστατος ἀφορισμένος

Γράφει ο Γεώργιος Κ. Τζανάκης 

 στάσις τὴν ὁποία ἐτήρησαν οἱ γούμενοι τῶνΜονῶν τοῦ Ἁγίου Ὄρουςκατὰ τὴν ἐπίσκεψι τοῦ Πρωθυπουργοῦ σὲ αὐτόἐπιβεβαιώνει ὅτι ἡ μεγάλη στροφὴποὺ χρόνια τώρα ἐπιχειρεῖταιστὸν κκλησιαστικό χῶροἔχει ἤδη ὁλοκληρωθῇ.

Ὁ δρόμος, ἔτσι λεγόταν τὰ πρῶτα ἀποστολικὰ χρόνια ἡ πίστις στὸν Χριστό, ἔκανε τοὺς ἀνθρώπουςνὰ ἀφήνουν τὰ πάντα καὶ νὰ ἀναζητοῦν μόνο τὸν Χριστὸ μὲ ὁποιοδήποτε τίμημα. Ἔτσι ἔχουμε τὶς χιλιάδες μαρτύρων, ποὺ δὲν λογάριαζαν οὔτε τὴνστέρησι τῆς περιουσίας, οὔτε τὴν κακοπάθεια καὶ τὰ βασανιστήρια, οὔτε  τὴν πρόσκαιρη ζωὴ, προκειμένου νὰ πλησιάσουν τὸν ποθούμενο…

 Κύριο. Τὸ ἴδιο συνεχίστηκε, μέχρι σήμερα, μὲ τοὺς ἁγίουςτοὺς μάρτυρες, τοὺς μολογητὲς καὶ τὸν ἀπλό, πιστὸ λαόλλὰ ταυτόχρονα καὶ παράλληλα φτιαχνόταν καὶ ἕνας ἄλλος δρόμος, ποὺ λοξοδρομοῦσεποὺ ἄλλαζε πορεία, ποὺ ἔστριβε. Ὁ πρῶτος δρόμος ἦταν μὲ τὸν Χριστὸ καὶ τὴν ἀλήθεια (μὲ καθαρὴ τὴνσυνείδησι καὶ τὴν χριστιανικὴ ἀξιοπρέπεια) , ἀλλὰ,ἐνίοτεὡς κατάληξιτὸ κοινωνικὸ περιθώριο ἤ καὶ τὸμαρτύριοτῆς συνειδήσεως ἤ τοῦ αἴματος (γιὰ τοὺς μεθυσμένους ἀπὸ τὸν οἶνο τὸν ἄκρατο τῆς πίστεως). Ὁ ἄλλος, ἡ στροφή, ἦταν ὁ συμβιβασμὸςτὸ βόλεμα,  «καλοπέρασι»  μὲ τὸ νοθευμένο κρασί μιᾶςπροσαρμοσμένης πίστεως καὶ μιᾶς νερόβραστης ζωῆς (σὰν τὴ δική μας).

Οἱ ἡγούμενοι τοῦ Ἁγίου Ὄρους ποιό δρόμο κράτησαν;

Δέχτηκαν, καλοδέχτηκαν καὶ προσφώνησαν ὡς«εὐλαβέστατο» ἕναν ἀφορισμένοἕνα νομοθέτη τῆς αἰσχύνηςἕναν δυνάστη τοῦ λαοῦἕναν ὕποπτο καὶ κατηγορούμενο, ἀπὸ τοὺς πλείστους, γιὰ ἐγκλήματα καὶ ἀπάτες· μιὰ μαριονέτα τῶν  ἐχθρῶντῆς πίστεως καὶ τῆς πατρῖδος.

Ὑπάρχει «εὐλαβέστατος» ἀφορισμένοςἈφορισμένος λόγῳ πραγματικῶν αἰτιῶνὅπως ὁ συγκεκριμένος, ἀπὸ εὐλαβέστατο ἐπίσκοποτὸνἈμβρόσιο. Διότι καὶ τὸν μακαριστὸ Σωτηρόπουλο ἀφόρισε ὁ Κωνσταντινουπόλεως. Ἀλλὰ τί ἀφορισμςἦταν αὐτός; Ὁ ἀσεβής, ὡς θεωρῶν τοὺςἐκκλησιαστικοὺς κανόνες τείχη τοῦ αἴσχους, ὁ συλλειτουργῶν μὲ αἱρετικοὺς παπιστὲς καὶπροτεστάντες καὶ συναγελαζόμενος μὲ  κάθε νεοεποχίτη ἐξουσιαστή καὶ πάκουος ὑπηρέτης τῶνἐντολῶν τους· αὐτὸς ἀφόρισε τὸν εὐσεβὴ ἄνθρωποκαὶ, μὲ τὸν τρόπο του, βέβαια, γωνιστὴ τῆς πίστεως. Ἰσχύουν τέτοιοι ἀφορισμοί, ποὺ στηρίζονται στὴνἐμπάθεια καὶ στὸ μσος γιὰ τὴν ἀλήθεια καὶ τοὺςἐκφραστές της; Ἀφόρισε καὶ ὁ Γρηγόριος ὁ Ε΄ τοὺςἐπαναστάτες Ἕλληνεςἀλλὰ κατόπιν πιέσεων καὶἐκβιασμῶν τῶν Τούρκων… Ἰσχύουν τέτοιοι ἀφορισμοὶ ποὺ δὲν καλύπτουν τὶς πνευματικὲςπροϋποθέσεις γιὰ τὶς ὁποῖες ὑπάρχουν οἱ ἀφορισμοὶκαὶ τὰ ἀναθέματα; 

Ἀναθεματίζειςἀφορίζειςδηλαδὴ βγάζεις ἐκτὸς τῆςἐκκλησίαςτοὺς ἐπικινδύνους ἀνθρώπους ποὺπειλοῦν μὲ τὴν παρουσία τους τὴν δογματικὴ καὶτὴν ἐν τῷ βίῳ ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίαςὅταν δὲν ἔχειςλλο ὅπλο γιὰ νὰ τὰ ὑπερασπιστῇς 

 

«Τὸ ἀνάθεμα , τοῦτ᾿ ἔστιν ὁ ἀπὸ τῶν πιστῶνχωρισμός, εἶναι τὸ μόνον ὅπλον, ὅ ἐπιτρέπειἑαυτῇ ἡ ἀρχαία ἀμιγὴς Ἐκκλησίακαὶ ἄν ἔλειπεκαὶ τὸ ἠθικὸν τοῦτο ὅπλονοὐδεμιὰ δογματικὴἑνότης θὰ ὑπῆρχέ ποτε ἐν τῷ χριστιανισμῷ». ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ.ΑΠΑΝΤΑ. Ἐκδ. ΔΟΜΟΣ. Α΄ ἐκδἈθηνα 1988 τομ5. Σελ.127

Ἐξ ἄλλου μήπως αὐτὸ τὸ πρόσωποτὸ ὑποδυόμενοτὸν Πρωθυπουργό, χωρίς, ὅμως, νὰ ἐξυπηρετῇ τὰσυμφέροντα τοῦ λαοῦ καὶ τοῦ ἔθνουςκαὶ μόνον ἀπὸτὸ μίσος του γιὰ τὸν Χριστὸδὲν ἔπρεπε νὰ ἔχῃἀφοριστ, ὄχι ἄπαξἀλλὰ πολλάκις, μαζὶ μὲ πολλοὺςἄλλους ἄρχοντεςἘδῶ ὁ Ἀπόστολος Παῦλος λέει ξεκάθαρα «Εἴ τις οὐ φιλεῖ τὸν Κύριον ἡμῶν ἸησοῦνΧριστὸνἤτω ἀνάθεμα». Μόνον νὰ μὴν τὸν ἀγαπᾶΑὐτὸς ἐδῶ, ὁ «εὐλαβέστατος»κατὰ τοὺς ἁγιορεῖτες,  ἐξευτελίζει τὸν Χριστὸτὴν Παναγία, τοὺς ἁγίους-μπᾶς καὶ δὲν ἔμαθαν τί ἔγινε καὶ γίνεται στὴνἘθνικὴ Πινακοθήκη, οἱ γιοι ἁγιορεῖτες Πατέρες;…

Ὁπότε; Τί συμβαίνει; «Εὐλαβέστατος» καὶ μὲ«αὐτοκρατορικὴ» φήμη, ὁ ἐναγέστατος αὐτὸςτύραννος; Αὐτὰ ἔμαθες ἀπὸ τοὺς πνευματικούς σου πατέρες, ἡγούμενε τοῦ πεντάστερου Βατοπεδίουντώνηἐσὺ δὲν βλέπεις; 

Σὲ λίγες μέρες θὰ ἑορτάσουν καὶ οἱ ἁγιορεῖτες  τὴνμνήμη τοῦ Προφήτου ἩλιοῦΤοῦ Προφήτη ποὺἤλεγξε τὸν Ἀχαάβ καὶ τοῦ εἶπε κατάμουτρα ὅτιδιαστρέφει τὸν λαὸαὐτὸς καὶ τ σόϊ του, καὶἄφησαν τὸν Θεὸ καὶ ἀκολουθοῦν τὸν Βάαλ:

 

«Ὡς εἶδεν Ἀχαὰβ τὸν Ἠλιούκαὶ εἶπε πρὸς· Σὺ εἶαὐτὸς ὁ διαστρέφων τὸν ἸσραήλΚαὶ εἶπενἨλιού· Οὐ διαστρέφω ἐγὼ τὸν Ἰσραήλἀλλ' ἢ σύκαὶ ὁ οἶκος τοῦ πατρός σου, ἐν τῷ καταλιμπάνεινὑμᾶς Κύριον τὸν Θεὸν ἡμῶνκαὶ ἐπορεύθητεὀπίσω τοῦ Βάαλ» Βασιλειῶν γ' (Κεφ. 18, 17-18)

Τί εἶπαν οἱ σύγχρονοι αὐτοὶ ἁγιορεῖτες προφῆτεςστὸν σύγχρονο Ἀχαάβ-Μητσοτάκη; Αὐτὸς (ὁ Μητσοτάκης) καὶ τὸ σόϊ του, καὶ οἱ ὑπουργοί του,καὶ οἱ παρατρεχάμενοί του, καὶ οἱ Μενδῶνες καὶ οἱΤσιάρες, καὶ οἱ νομοθεσίες του καὶ λο τὸ κακό συναπάντημα, ποὺ αὐτὸς ἔχει φέρει στὰ πράγματα,  δὲν ὑβρίζουν τὸν Θεὸ καὶ ἀκολουθοῦν τὸν Σατανά; Δὲν διαστρέφουν τὸν λαό τοῦ ΘεοῦἌν δὲν τὸβλέπουν (οἱ γούμενοιτότε ἄς ἀφήσουν τὸνἐπιδεικτικὸ ἐπιφανειακὸ μοναχισμὸ τους καὶ ἄςκάνουν ἄλλη δουλειά. Ἀφοῦ ὅμως ὄχι μόνον δὲνμιλοῦν, δὲν ἐλέγχουν,  ἀλλὰ ὑμνοῦν τὸν ὑβριστὴ, διαστρέφουν ἀκόμη περισσότερο τὸν λαὸ τοῦ θεοῦ, διότι ὁ λαὸς, πλέον, δὲν ἀντιλαμβάνεται ὅτιθεατρίζουν τὴν πίστι, πιστεύει ὅτι ἐκφράζουν τὴνπίστι

Ὁ Προφήτης Ἠλίας, μετὰ τὸ θαῦμα ποὺ παρουσίασε,καὶ πείστηκε ὁ λαὸς ποιός εἶναι ὁ ἀληθινὸς Θεός,εἶπε στὸν λαὸ καὶ συνέλαβαν τοὺς προφτες τῆςαἰσχύνηςτοὺς κιναίδους ἱερεῖς τῶν εδώλωνοἱὁποῖοι κατεσφάγησαν ὅλοι στὸν χείμαρρο Κισσῶν

«Καὶ εἶπε Ἠλιοὺ πρὸς τὸν λαόν· Συλλάβετε τοὺςπροφήτας τοῦ Βάαλμηδεὶς σωθήτω ἐξ αὐτῶνΚαὶ συνέλαβον αὐτούςκαὶ κατήγαγεν αὐτοὺςἨλιοὺ εἰς τὸν χειμάρρουν Κισσώνκαὶ ἐκεῖαὐτοὺς ἀπέκτεινε». Βασιλειῶν γ' (Κεφ. 18,40)

Ἔρχεται ὁ νομοθέτης τῆς αἰσχύνης, ὁ τεχνουργὸς καὶμηχανευτὴς τοῦ νόμου ποὺ θεωρεῖ γάμο τὸνσυμφυρμὸ τῶν κιναίδων καὶ τοὺς δίνει καὶ δικαίωμα τεκνοθεσίας , ἔρχεται ἐπισκέπτης (δῆθεν) στὸπεριβόλι τῆς Παναγίας καὶ οἱ σύγχρονοι προφῆτεςοἱἡγούμενοιοἱ φύλακες τῆς ἀληθείαςοἱ «θεϊκῷ ἔρωτιπτερούμενοι», ἀντὶ νὰ ἀποδειχτοῦν ἐνάντιοι καὶπολέμιοι τοῦ αἴσχους καὶ ὑπερασπιστὲς τῆςἀληθείας, γίνονται ὑμνητὲς του καὶ γλύφτες καὶὁσφυοκάμπτες, κρατικῷ χρήματι πωλούμενοι, ἤ μάλλον πωλοῦντες τὰ τίμια. Σύγχρονη καὶ διαρκὴςσιμωνία.

«Εἶναι θεσμός» πιπιλίζουν. Δὲν ἦταν θεσμὸς ὁ ἈχαάβΚαὶ τί θεσμὸςΣοὔκοβε τὸ κεφάλι ὅποτεἤθελεΓιατὶ ὁ λίας δὲν σεβάστηκε τὸν θεσμό; Τί ἦταν; Κακὸς ἄνθρωπος, κακὸς πολίτης; Καὶ γιατὶ τὸντιμοῦμε σήμερα; Αὐτοὶ ποὺ τιμοῦν τοὺς ἀρχοντεςνομοθέτες τῆς αἰσχύνης εἶναι καλύτεροι ἀπὸ τὸνΠροφήτη ἨλίαἌν ἔτσι νοιώθουν γιατί νὰ τὸντιμήσουν; Δὲν εἶναι ἑορτὴ ἀγίου ἡ μίμησις ἁγίουὉ Ἐλισσαῖος τῆς Σιμωνόπετρας ποὺ ἔχει τὸ ὄνοματοῦ διαδόχου τοῦ προφήτη Ἡλίαθὰ ἑορτάσ τὴνμνήμη τοῦ προφήτου λιοΘὰ εἶναι παρῶν στὴνἐσπερινὸὅταν θὰ ἀναγνωστοῦν τὰ παραπάνωἀναγνώσματαΠῶς θὰ νοιώσἄραγε; Τί θὰ κηρύξει στοὺς μοναχούς ἤ στοὺς λαϊκοὺς ἐπισκέπτες τῶνσεμνομάτων τοῦ Ὄρους

Τέλος πάντων. Αὐτὰ τὰ καταλαβαίνει καὶ ἡ πλέον βραδεῖα ἀνθρωπίνη διάνοια, καὶ ὅποια ψυχὴδιασώζει ἔστω καὶ ἴχνη εὐσεβείαςκαὶ ὅποιασυνείδησις δὲν ἔχει πλήρως ἀμβλυνθῇ· καὶ τὰ γράφω ἔτσι χῦμα ἐπίτηδεςμόνο καὶ μόνο γιὰ νὰ γίνῃ πιὸἀπτὴ ἡ πραγματικότης τῆς στροφῆς ποὺ ἔχειπραγματοποιηθῇ στὸν κκλησιαστικὸ χῶροτὴνὁποία παινίχθηκα ἐξ ἀρχῆςκαὶ μάλιστα στὸνμοναχισμὸ καὶ δὴ τὸν ἁγιορείτικοὅπου προσφάτως ἐβίωσαν ἅγιες μορφές, ἀλλὰ οἱ ἐπίγονοί τους εἶναιὅπως αὐτοὶ ποὺ περιγράφουμε.

Ἔχουμε μία μερίδα γουμένωντοὺς μνητὲς καὶπροσκυνητὲς καὶ τεμενατζδες τοῦ συγχρόνου Ἀχαάβκαὶ μιὰ ἄλλη τοὺς ἀπέχοντες μὲν τῶνδημοσίων ἐναγκαλισμῶν καὶ τεμενάδων, ἀλλὰσιωπῶντας μπροστὰ στοὺς ἀνίερους συναγελασμούς. Ἡ μερίδα τοῦ Ἡλία δὲν ὑπάρχει στὸν χῶρο τῶνἡγουμένων. Αὐτὰ τὰ γοντικάκικα ποὺ γράφουν τώρα τὰ ὑπογράφουν ὅλοι; Μπράβο! ντως, ὅτι κάνουν εἶναι « τρόπος ποὺ ἐργάζεται τὸ Πνεῦμα» [1] Θὰμελετήσουμε καὶ τὴν ἐπιστολή τους μὲ ἐνδιαφέρονγιὰ νὰ αἰσθανθοῦμε καὶ μεῖς τὰ σκιρτήματα τοῦπνεύματος τὸ ὁποῖο τοὺς ὁδηγεῖ.

Ξεκίνησε τὸ κακὸ πρὶν ἀπὸ ἕνα αἰῶνα καὶ κάτι, ἀπὸκάποιους Πατριάρχες. Μὲ τὴν βοήθεια καὶ τῶνθεολογικῶν σχολῶν καὶ τῶν πνευματικῶνἀποστημάτων ποὺ νομάστηκαν Ἀκαδημίεςδιέβρωσε σιγά-σιγά τὸ σῶμα τῶν ἐπισκόπων, οἱὁποῖοι διέφθειραν τοὺς ἱερεῖς καὶ ὅλοι μαζί τὸν λαό. Μετὰ τὸ σῶμα τῶν ἐπισκόπων, (πάντοτε ἀναφερόμαστε στὴν γενικὴ εἰκόναφυσικὰ ὑπάρχουνκαὶ οἱ ἐλάχιστοι ποὺ διασώζουν τὴν ἀρχιερατικὴἀξιοπρέπεια), ἔχει σειρὰ ὁ μοναχισμὸς. Ἡ προσπάθεια ποὺ ξεκίνησε ἀπὸ τοὺς Βαυαροὺςλοκληρώνεται σήμερα. Τότε διὰ τῆς βίας. Τώρα διὰτοῦ δόλου καὶ διὰ τῆς βίας. Ἡ βία πρὸς τοὺςμοναχοὺς ποὺ θέλουν νὰ κρατήσουν τὸνπατροπαράδοτο μοναχισμὸ τῶν ἁγίων πατέρων, οἱὁποῖοι πλέον χαρακτηρίζονται φανατικοὶ καὶ ζηλωτὲςκαὶ ὀπισθοδρομικοί καὶ διώκονται ἄν δὲνπροσαρμοστοῦν, ὁ δὲ δόλος πρὸς τοὺς ἀπλοὺς ἀνθρώπους τοὺς ποίους πᾶνε νὰ πείσουν ὅτι ἡ δουλικὴἐνδοτικὴὑλιστικήἐξουσιαστική καὶποταπὴ στάσις τους εἶναι ἡ γνήσια μοναχικὴ στάσις. Και ὅτι τὸ μόνο ποὺ πρέπει νὰ κάνουν (οἱ λαϊκοί) γιὰνὰ εἶναι σωστοὶ χριστιανοὶ εἶναι νὰ ὑπακούουν σὲὅλα καὶ ἐνῷ βλέπουν ατὰ τὰ αἴσχηὅπως καὶ ὅλα τὰἄλλα ποὺ συμβαίνουν, νὰ μὴν σκέπτονται, νὰ μὴνἀνησυχοῦνκαὶ κυρίως νὰ μὴν ἀντιδροῦννὰ εἶναι«ταπεινοί»δηλαδὴ ζωντανοὶ νεκροὶ, θρησκευόμενα βαμπίρἄβουλες μαριονέτες, στὰ χέρια «πνευματικῶν» ἀπατεώνων ἤ μοναχόσχημων λύκων

Μόνο ποὺ τώρα, σὲ ἀντίθεσι μὲ τοὺς Βαυαρούς, δὲνπᾶνε νὰ διαλύσουν τὸν μοναχισμό. Πᾶνε νὰ τὸνμετασχηματίσουν. Νὰ τὸν κάνουν ὅπως αὐτὸ ποὺβλέπουμε χρόνια τώρα καὶ φάνηκε κραυγαλέα στὴνπερίπτωσι τῆς ὑποδοχῆς τοῦ Μητσοτάκη. Ἀφοἔχουν ἐλέγξει μεγάλο μέρος τοῦ μοναχισμοῦ ἔξω,στὸν «κόσμο», τώρα χτυποῦν τὰ κέντρα, τὶς καρδιές, τὰ σύμβολα: Ἅγιον Ὄρος καὶ Σιν. Τίποτα δὲνγίνεται τυχαα καὶ ὅλα σχετίζονται μεταξύ τους, καὶτὰ ἐπερχόμενα θὰ τὸ ἀποδείξουν σὲ ὅσους τώρα δὲντὰ βλέπουν ἤ ἄν καὶ τὰ βλέπουν δὲν κατανοοῦν τί συμβαίνει.

Ὁπότε παρακολουθοῦμε τὴν ἐξέλιξι τοῦ πνευματικοῦΟΠΕΚΕΠΕ, μόνο ποὺ δὲν καταδέχονται νλογοδοτήσουν οἱ ἔνοχοι σ γήϊνα πνευματικά δικαστήρια,θεωροῦν ὅτι ἔχουν ἀσυλία, ὅπως δὲνἔχουν σκοπὸ νὰ λογοδοτήσουν οἱ ἀντίστοιχοιπολιτικοὶ ἀπατεῶνεςαὐτοὶ ἔχουν διὰ νόμου ἀσυλίαΚαὶ οἱ μὲν ἴσως λογοδοτήσουν στὰ Εὐρωπαϊκὰδικαστήρια, οἱ δὲ σίγουρα στὰ πουράνιαΤὸ κακὸὅμως γίνεται καὶ λπίζω νὰ μὴν ἀφήσει ἡ Παναγία καὶ οἱ ἁγιορεῖτες πατέρες, ποὺ εἶναι καὶ ἡ πλειοψηφία, νὰ μετατραπ τὸ Ἅγιον Ὄρος σὲ μιὰπνευματικὴ Ντίσνεϋλαντ (ἡ ἔκφρασις δὲν εἶναι δική μου) καὶ αὐτοὶ ν εἶναι οἱ ρασοφορεμένοιδιασκεδαστὲς καὶ ὑπάλληλοι καὶ ξεναγοὶ τοῦ κάθε ἄρχοντα καὶ πελάτη

Γεώργιος Κ. Τζανάκης. Ἀκρωτήρι Χανίων. 23 Ἰουλίου 2025

 

[1] Η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους για την πρόσφατη επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη

https://www-orthodoxianewsagency-gr.cdn.ampproject.org/v/s/www.orthodoxianewsagency.gr/agioreitika/anakoinosi-tis-ieras-koinotitas-to-agion-oros-mila-me-ton-tropo-ton-pateron/?amp=1&amp_gsa=1&amp_js_v=a9&usqp=mq331AQIUAKwASCAAgM%3D#amp_tf=%CE%91%CF%80%CF%8C&ampshare=https%3A%2F%2Fwww.orthodoxianewsagency.gr%2Fagioreitika%2Fanakoinosi-tis-ieras-koinotitas-to-agion-oros-mila-me-ton-tropo-ton-pateron%2F


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.