1 Ιουν 2025

Δελτίο Τύπου τῆς Πανελλήνιας Ἕνωσης Θεολόγων (ΠΕΘ), ὑπὲρ τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Σινᾶ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙA ΕΝΩΣH ΘΕΟΛΟΓΩΝ 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 
«Μὲ δήμευση κινδυνεύει ἡ Ἱερὰ Μονὴ Ἁγίας Αἰκατερίνης τοῦ Σινᾶ!» 
Σὲ δικαστικὴ ἀπόφαση κατέληξε, στὶς 28 Μαΐου, ἡ δικαστικὴ δίωξη τοῦ Αἰγυπτιακοῦ Κράτους ἐναντίον τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης τοῦ Σινᾶ, ποὺ ξεκίνησε τὸ 2012, ὅταν στὴν ἐξουσία βρισκόταν ἀκόμη ἡ ὀργάνωση τοῦ Σουνιτῶν Ἰσλαμιστῶν μὲ τὸ ὄνομα: «Ἀδελφοὶ Μουσουλμᾶνοι». 
Ὁλοφάνερο πλέον εἶναι ὅτι ὑπάρχουν καὶ βρίσκονται σὲ ἐξέλιξη σχέδια ἀνατροπῆς τοῦ ἰδιοκτησιακοῦ status quo τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης τοῦ Σινᾶ, μὲ κύριο στόχο τὴ δήμευση τῆς περιουσίας της, τὴ σταδιακὴ ἔξωση τῶν Μοναχῶν καὶ τὴ μετατροπὴ τῆς Μονῆς σὲ Μουσεῖο καὶ τουριστικὸ θέρετρο καὶ μᾶλλον, ἀργότερα, σὲ Τζαμί. 
Ἂν καὶ ἀναμένονται ἀκόμη οἱ τελικὲς θέσεις τῆς Αἰγυπτιακῆς Πολιτείας... καὶ τὰ ἀποτελέσματα τῶν προσεχῶν συνομιλιῶν Αἰγύπτου - Ἑλλάδας, ὁλόκληρη ἡ πολιτικὴ καὶ ἐκκλησιαστικὴ ἡγεσία τῆς Ἑλλάδας, ἐξέφρασε τὸν ἀποτροπιασμὸ καὶ τὴν ἔκπληξή της γιὰ τὶς ἀνέλπιστες δικαστικὲς ἀποφάσεις τῶν Αἰγυπτιακῶν δικαστηρίων, οἱ ὁποῖες, μάλιστα, ἔρχονται σὲ ἀντίθεση μὲ τὶς πολὺ πρόσφατες δημόσιες διαβεβαιώσεις, γιὰ τὴ Μονή, τοῦ σημερινοῦ Προέδρου τῆς Αἰγύπτου κ. Σίσι, κατὰ τὴν ἐπίσκεψή του στὴν Ἀθήνα, σύμφωνα μὲ τὶς ὁποῖες δὲν ἐπρόκειτο νὰ ἀλλάξει κάτι ἀπὸ τὸ ἕως τώρα ὑπαρξιακὸ ἰδιοκτησιακὸ καὶ λειτουργικὸ καθεστὼς τῆς Μονῆς. 

Μάλιστα, εἶναι γνωστὸ ὅτι ἐδῶ καὶ καιρὸ διεξαγόταν ἀνάμεσα στὴν ἑλληνικὴ καὶ αἰγυπτιακὴ πολιτικὴ ἡγεσία ἕνας ἐξωδικαστικὸς διακανονισμός, ὁ ὁποῖος ἀναμενόταν, μὲ συμφωνία καὶ τῶν δύο πλευρῶν, πὼς θὰ ρύθμιζε, θετικά, ὅλα τὰ σχετικὰ μὲ ἡ Μονὴ θέματα ποὺ εἶχαν δημιουργηθεῖ. Ὡστόσο, ἂν καὶ εἶχαν καταλήξει σὲ συμφωνία, ἀνάμεσα στὶς δύο χῶρες, ὁ διακανονισμός, γιὰ ἄγνωστους λόγους, δὲν ὑπογραφόταν, ἀπὸ τὴν πλευρὰ τῶν Αἰγυπτίων καὶ χρονοτριβοῦσε ἡ ὁλοκλήρωσή του, ἴσως, διότι ἀναμενόταν ἡ σχετικὴ ἀπόφαση τοῦ δικαστηρίου. 

Δυστυχῶς, ὅμως, οἱ Αἰγύπτιοι δικαστές, χωρὶς κανένα σεβασμὸ στὴν μακρόχρονη πνευματικὴ καὶ πολιτισμικὴ κληρονομιὰ τοῦ καθεστῶτος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς καὶ στὴ θρησκευτικὴ ἐλευθερία τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἡγουμένου καὶ τῶν Μοναχῶν τῆς Μονῆς, ἀποφάσισαν, αὐταρχικὰ καὶ βίαια, νὰ ἀφήσουν χωρὶς περιουσία τὴ Μονὴ καὶ νὰ καταδικάσουν, τὴν ἴδια τήν Ἱστορία, τὸν Πολιτισμὸ καὶ τὴ θρησκευτικὴ ἑτερότητα ποὺ ὑπῆρχε γιὰ (15) αἰῶνες, δείχνοντας τὴν ἀντίθεσή τους στὴν φιλειρηνικὴ πορεία καὶ συνεργασία, ποὺ εἶχε ἐπιλεγεῖ, γενικά, ὡς τρόπος ἀναπτύξεως τῶν σχέσεων ἀνάμεσα στοὺς δύο λαούς. 

Βέβαια, ἡ γλωσσικὴ καὶ νοηματικὴ ἑρμηνεία τῶν ἀνακοινώσεων τοῦ ΥΠΕΞ καὶ τῆς Προεδρίας τῆς Αἰγύπτου δείχνουν ὁλοκάθαρα ὅτι γίνεται προσπάθεια νὰ καλυφθεῖ ἡ ἀλήθεια τῶν δικαστικῶν ἀποφάσεων, καθὼς σὲ αὐτὲς γίνεται μὲν λόγος γιὰ διατήρηση τοῦ «θρησκευτικοῦ καθεστῶτος» καὶ τῆς χρήσης μόνον τῆς Μονῆς καὶ τῆς περιουσίας της, ἀλλὰ ἀποσιωπᾶται τὸ πιὸ σημαντικό, τὸ ἰδιοκτησιακὸ καθεστώς. Καὶ τοῦτο εἶναι σαφὲς ἀπὸ τὸ ὅτι ἡ μὲν Προεδρία κάνει λόγο «γιὰ διατήρηση τοῦ μοναδικοῦ καὶ ἱεροῦ θρησκευτικοῦ καθεστῶτος τῆς Μονῆς τῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης καὶ γιὰ ἀποτροπὴ τῆς παραβίασής του», τὸ δὲ ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν τῆς Αἰγύπτου, τονίζει ὅτι «ἡ πρόσφατη δικαστικὴ ἀπόφαση ρυθμίζει τὸ νομικὸ καθεστὼς τῆς μονῆς καὶ διασφαλίζει τὴν ἱερότητά της». Διευκρινίζει, μάλιστα, ὅτι «ἡ Μονὴ τῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης, οἱ συνδεδεμένοι μὲ αὐτὴν ἀρχαιολογικοὶ χῶροι, ἡ πνευματικὴ ἀξία, ἡ θρησκευτικὴ σημασία καὶ τὰ συνδεδεμένα μὲ τὴ Μονὴ νεκροταφεῖα δὲν παραβιάζονται καὶ ὅτι διασφαλίζεται ἡ ἱερότητα τοῦ νομικοῦ καθεστῶτος τῆς μονῆς, ἀναγνωρίζεται ἡ πνευματικὴ καὶ θρησκευτική της ἀξία καὶ ἐγκρίνεται τὸ συνεχιζόμενο δικαίωμα τῶν μοναχῶν τοῦ μοναστηριοῦ νὰ συνεχίσουν νὰ κάνουν χρήση τῶν θρησκευτικῶν καὶ ἀρχαιολογικῶν χώρων τῆς εὐρύτερης περιοχῆς». 

Ἐάν, ὅμως, ἰσχύουν οἱ πληροφορίες, σχετικὰ μὲ τὶς Αἰγυπτιακὲς δικαστικὲς ἀποφάσεις ποὺ ἔχουν δεῖ τὸ φῶς τῆς δημοσιότητας, οἱ Αἰγύπτιοι δημεύουν τὴ Μονὴ καὶ τὴν περιουσία της καὶ ἀφήνουν στὸν ἀέρα, μὲ τὴν ἀπώλεια τῆς ἰδιοκτησιακῆς του ὑπόστασης, ἕνα τέτοιο παγκόσμιου πολιτισμικοῦ κύρους Μνημεῖο, ποὺ δηλώνει σαφῶς κάποιες προθέσεις ὁριστικῆς κατάργησης, στὸ μέλλον, τῆς λειτουργίας του, καθὼς θὰ βρίσκεται πλέον στὸ πλαίσιο τοῦ ἰδιοκτησιακοῦ καθεστῶτος τῆς Αἰγύπτου. Ἡ μέθοδος αὐτή, ἄλλωστε, εἶναι γνωστὴ στὴν ἑλληνικὴ ἱστορία καθὼς ἔχει ἐφαρμοστεῖ ἄπειρες φορὲς στὸ παρελθὸν σὲ βάρος τῆς Ἑλλάδας καὶ τῶν Ἑλλήνων. 

Ἡ Πανελλήνια Ἕνωση Θεολόγων, ἐκφράζει τὴ βαθύτατη θλίψη καὶ ἀπογοήτευσή της, καθὼς διαπιστώνει ὅτι σταδιακὰ ἕνα πρὸς ἕνα, τὰ πλέον γνωστὰ παγκοσμίως Ἱστορικὰ Μνημεῖα τῆς Ὀρθοδοξίας διώκονται, δὲν γίνονται σεβαστά, ὡς πρὸς τὴν ἱστορική τους πατρότητα, τὸν πνευματικὸ σκοπὸ ἱδρύσεώς τους καὶ τὴν μακρόχρονη διαδρομή τους στὴν ὑπηρεσία τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως καὶ ἀποδυναμώνονται τὰ τελευταῖα χρόνια, μὲ ποικίλες κεκαλυμμένες μεθόδους, μετατρεπόμενα, σταδιακά, σὲ Μουσεῖα - Τζαμιά! 

Οἱ μνῆμες τοῦ ἑλληνικοῦ ἱστορικοῦ παρελθόντος, ἐπιβεβαιώνουν τὴ χρήση παρόμοιων ἄδικων καί, συνήθως, προειλημμένων δικαστικῶν ἀποφάσεων! Ἂν λάβει ὑπόψη κάποιος τὸν χρόνο καὶ τὰ πρόσωπα ποὺ ξεκίνησαν τὴ δικαστικὴ δίωξη στὴν Αἴγυπτο ἐναντίον τῆς Μονῆς, δὲν μπορεῖ νὰ ἀρνηθεῖ ὅτι δυστυχῶς καὶ ἡ παροῦσα δίωξη διατηρεῖ κάποια ἀπὸ τὰ χαρακτηριστικὰ τῶν διώξεων τοῦ παρελθόντος. 

Φαίνεται, ἑπομένως, ὅτι ἐπιχειρεῖται νὰ γίνει ἀκόμη μιὰ «ἅλωση» σὲ βάρος τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ τῆς Ἑλλάδας, ὅπως τόνισε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καὶ νὰ καταστεῖ ἡ Μονὴ ἕνα ἀκόμη θῦμα πολιτικῶν διεργασιῶν καὶ δικαστικῶν ἀποφάσεων. 

Ὅλοι οἱ Ἕλληνες, βρίσκονται σὲ ἀνησυχία καὶ ἀγωνία, καθὼς αἰσθάνονται ὅτι κινδυνεύει ἡ ἀρχαιότερη στὴν οἰκουμένη καὶ σὲ πλήρη λειτουργία καὶ δράση ζῶσα χριστιανικὴ Μονή, μὲ μία ἀπὸ τὶς παλαιότερες καὶ πλέον ἀξιόλογες σὲ Παπύρους, χειρόγραφα, ἔγγραφα καὶ βιβλία ἀνοιχτὲς Βιβλιοθῆκες παγκοσμίως, μὲ μιὰ ἀπὸ τὶς πολυτιμότερες συλλογὲς παλαιῶν φορητῶν εἰκόνων στὴν ὑφήλιο, ἕνα ἀναγνωρισμένο Μνημεῖο τῆς Παγκόσμιας Πολιτισμικῆς Κληρονομιᾶς (UNESCO). 

Εὐχόμαστε νὰ μὴν ἰσχύει τίποτα ἀπὸ ὅσα συμβαίνουν στὴν Αἴγυπτο ἐναντίον αὐτοῦ τοῦ τεράστιου σὲ ἀξία καὶ σημασία ἑλληνορθόδοξου Μνημείου. 

Συνειδητοποιῶντας τὸ μέγεθος τῆς θεολογικῆς, πνευματικῆς καὶ συμβολικῆς ἀξίας τῆς Θεοβάδιστης Μονῆς τοῦ Σινᾶ, τὰ μέλη τῆς Πανελλήνιας Ἑνώσεως Θεολόγων, ζητοῦμε μὲ στεντόρεια φωνή, ἀπὸ τὴν Ἑλληνικὴ Πολιτεία, νὰ κάνει ὅ, τί εἶναι δυνατὸ γιὰ νὰ μὴν ἰσχύσει τίποτα ἀπὸ τὶς ἄδικες καὶ ἄτοπες ἀποφάσεις τῆς Αἰγυπτιακῆς δικαστικῆς ἐξουσίας, οἱ ὁποῖες δὲν καταλύουν ἁπλῶς τὸ παγκόσμιο δίκαιο, ἀλλὰ ἔρχονται σὲ ἀντίθεση μὲ τὴ θρησκευτικὴ ἐλευθερία καὶ τὶς πολιτισμικὲς ἀρχὲς ποὺ ἰσχύουν σὲ ὅλη τὴν οἰκουμένη. 

Εὐελπιστοῦμε ὅτι ἡ φιλικὴ πρὸς ὅλους μας χώρα τῆς Αἰγύπτου θὰ σεβαστεῖ τὶς φωνὲς ὅλων τῶν ὀρθοδόξων Ἑλλήνων μὲ κορυφαία τὴν ἔκκληση τοῦ Παναγιωτάτου Οἰκουμενικοῦ μας Πατριάρχη, κ. Βαρθολομαίου: «Οἱ αἰῶνες ἐσεβάσθησαν τὴν Μονὴν τοῦ Σινᾶ. Ἂς τὴν σεβασθῇ σήμερον καὶ ἡ Αἴγυπτος, ὡς μία πολιτισμένη καὶ εὐνομουμένη χώρα, σεβομένη τὰς θρησκευτικὰς ἐλευθερίας καὶ τὰ ἀνθρώπινα δικαιώματα γενικῶς». 


Τὸ ΔΣ τῆς Ἕνωσης 

3 σχόλια:

  1. Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΕΙΝΑΙ ΑΘΕΗ.
    ΕΧΟΥΝ ΣΕΙΡΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΤΟΠΟΙ
    Ο ΚΟΣΜΟΣ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΑ. ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ.
    ΤΟ ΕΔΕΙΞΕ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΙΣ ΒΛΑΣΦΗΜΙΕΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΚΟΥΠΙΔΟΘΗΚΗΣ
    ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τον Πιερρακάκη όμως , δεν τον είπαν να σεβαστή τον Άγιο Χρυσόστομο .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το θλιβερό κλείσιμο του άρθρου με την θλιβερή αναφορά στον Βαρθολομαίο ως "οικουμενικό μας πατριάρχη " κάνει όλο το άρθρο θλιβερό!

    Αντιαιρετικός Ρωμιός

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.