Ἐκδόθηκε Ἐγκύκλιος τῆς Ἱερᾶς Συνόδου πρὸς ὅλους τοὺς Μητροπολῖτες τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος γιὰ τὴν τοποθέτηση τοῦ Ἐσταυρωμένου πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα! Δοξάζουμε τὸν Κύριό μας γιὰ τὴν νέα αὐτὴ νίκη κατὰ τῆς εἰκονομαχίας ποὺ ἐξαπλώθηκε στὴν Μητρόπολη Περιστερίου καὶ ἀλλοῦ! Δὲν παρεῖδε ὁ Θεὸς τοὺς ἀγῶνες, τὰ δάκρυα, τοὺς κόπους, τὶς θυσίες, τὶς μυστικὲς εὐχὲς τοῦ πιστοῦ λαοῦ καὶ ἔδωσε τὴν ἀπάντηση! Τὶς Θεὸς Μέγας ὡς ὁ Θεὸς ἡμῶν!
Ἡ Διαρκὴς Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος τῆς 168ης Συνοδικῆς Περιόδου, κατόπιν ἐνδελεχοῦς συζητήσεως στὴ συνεδρίαση γιὰ τὸ μῆνα Μάρτιο, προέβη στὴν ἔκδοση τοῦ Ἐγκυκλίου πρὸς τοὺς Σεβασμιωτάτους Μητροπολῖτες τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος περὶ τοῦ θέματος τοῦ Τιμίου Σταυροῦ... ἐντὸς τοῦ Ἱεροῦ Βήματος. Τὴν Ἐγκύκλιο ἐξασφάλισε ἀποκλειστικὰ τὸ ope.gr.
Ἡ Διαρκὴς Ἱερὰ Σύνοδος, ὕστερα ἀπὸ εἰσήγηση τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς ἐπὶ τῆς Θείας Λατρείας καὶ τοῦ Ποιμαντικοῦ Ἔργου, ἀποφασίζει ὁμοφώνως ὅτι:
1. Ἡ τοποθέτηση τοῦ Σταυροῦ τοῦ Χριστοῦ ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης εἶναι γενικὰ καθιερωθεῖσα παράδοση, ὅπως παρατηροῦμε στὰ Πατριαρχεῖα καὶ τὶς Αὐτοκέφαλες Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες, καθώς, ἐπίσης, παράδοση εἶναι καὶ ἡ περιφορὰ τοῦ Ἐσταυρωμένου καὶ ἡ προσκύνησή Του τὴν Μεγάλη Πέμπτη, καθὼς καὶ τοῦ ἱεροῦ Ἐπιταφίου τὴν Μεγάλη Παρασκευή.
2. Ὁ Σταυρὸς τοῦ Χριστοῦ στὴν θεολογία τῆς Ἐκκλησίας, ὅπως ἐκφράζεται στὰ ἔργα τῶν Πατέρων καὶ στὴν ἱερὰ ὑμνογραφία, εἶναι ἄρρηκτα συνδεδεμένος μὲ τὴν Ἀνάστασή Του καὶ δὲν διαχωρίζονται: «Τὸν Σταυρόν σου προσκυνοῦμεν, Δέσποτα, καὶ τὴν ἁγίαν σου Ἀνάστασιν δοξάζομεν». Εἶναι ἑνιαῖο τὸ μυστήριο τοῦ Σταυροῦ καὶ τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ. Δὲν νοεῖται ὁ Σταυρὸς τοῦ Χριστοῦ χωρὶς τὴν Ἀνάστασή Του, οὔτε Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ χωρὶς τὸν Σταυρό.
3. Οἱ λειτουργικὲς ἀλλαγὲς τοῦ τυπικοῦ τῆς Ἐκκλησίας γίνονται μὲ ἀποφάσεις τῶν Συνοδικῶν Ὀργάνων Της».
Ἡ ΔΙΣ τῆς 168ης Συνοδικῆς Περιόδου συνῆλθε τὴν Δευτέρα 10 καὶ Τρίτη 11 Μαρτίου 2025, ὑπὸ τὴν Προεδρία τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Ἱερωνύμου.
Ἡ Διαρκὴς Ἱερὰ Σύνοδος, ὕστερα ἀπὸ εἰσήγηση τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς ἐπὶ τῆς Θείας Λατρείας καὶ τοῦ Ποιμαντικοῦ Ἔργου, ἀποφασίζει ὁμοφώνως ὅτι:
1. Ἡ τοποθέτηση τοῦ Σταυροῦ τοῦ Χριστοῦ ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης εἶναι γενικὰ καθιερωθεῖσα παράδοση, ὅπως παρατηροῦμε στὰ Πατριαρχεῖα καὶ τὶς Αὐτοκέφαλες Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες, καθώς, ἐπίσης, παράδοση εἶναι καὶ ἡ περιφορὰ τοῦ Ἐσταυρωμένου καὶ ἡ προσκύνησή Του τὴν Μεγάλη Πέμπτη, καθὼς καὶ τοῦ ἱεροῦ Ἐπιταφίου τὴν Μεγάλη Παρασκευή.
2. Ὁ Σταυρὸς τοῦ Χριστοῦ στὴν θεολογία τῆς Ἐκκλησίας, ὅπως ἐκφράζεται στὰ ἔργα τῶν Πατέρων καὶ στὴν ἱερὰ ὑμνογραφία, εἶναι ἄρρηκτα συνδεδεμένος μὲ τὴν Ἀνάστασή Του καὶ δὲν διαχωρίζονται: «Τὸν Σταυρόν σου προσκυνοῦμεν, Δέσποτα, καὶ τὴν ἁγίαν σου Ἀνάστασιν δοξάζομεν». Εἶναι ἑνιαῖο τὸ μυστήριο τοῦ Σταυροῦ καὶ τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ. Δὲν νοεῖται ὁ Σταυρὸς τοῦ Χριστοῦ χωρὶς τὴν Ἀνάστασή Του, οὔτε Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ χωρὶς τὸν Σταυρό.
3. Οἱ λειτουργικὲς ἀλλαγὲς τοῦ τυπικοῦ τῆς Ἐκκλησίας γίνονται μὲ ἀποφάσεις τῶν Συνοδικῶν Ὀργάνων Της».
Ἡ ΔΙΣ τῆς 168ης Συνοδικῆς Περιόδου συνῆλθε τὴν Δευτέρα 10 καὶ Τρίτη 11 Μαρτίου 2025, ὑπὸ τὴν Προεδρία τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Ἱερωνύμου.
Δοξα τω Θεό!!!!!!!!!Αμην.
ΑπάντησηΔιαγραφή