Τελικά, ὁ Προσωπικὸς Ἀριθμὸς τοῦ Πολίτη (ΠΑ) δὲν ἔρχεται... ΗΡΘΕ!!!
Σύμφωνα μὲ τὸ ἄρθρο 11 τοῦ νόμου 4727 (ΦΕΚ 184 -Α – 23/9/2020), ὁ προσωπικὸς ἀριθμὸς (ΠΑ) καθιερώνεται ὡς ἀριθμὸς ὑποχρεωτικῆς ἐπαλήθευσης τῆς ταυτότητας τῶν φυσικῶν προσώπων στὶς συναλλαγές τους μὲ τοὺς φορεῖς τοῦ δημόσιου τομέα. Ἀποτελεῖται ἀπὸ δώδεκα (12) ἀλφαριθμητικὰ στοιχεῖα, ἐκ τῶν ὁποίων τοὐλάχιστον τὰ ἐννέα (9) εἶναι ἀριθμητικά, καὶ χορηγεῖται ἅπαξ στὸ φυσικὸ πρόσωπο. Ὁ ΠΑ δὲν μεταβάλλεται καὶ ἀπενεργοποιεῖται μὲ τὸν θάνατο ἢ τὴν κήρυξη σὲ ἀφάνεια τοῦ φυσικοῦ προσώπου. Χορηγεῖται ὑποχρεωτικὰ σὲ κάθε φυσικὸ πρόσωπο ποὺ δικαιοῦται Ἀριθμὸ Φορολογικοῦ Μητρώου (Α.Φ.Μ.) ἢ Ἀριθμὸ Μητρώου Κοινωνικῆς Ἀσφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.), σύμφωνα μὲ τὴν ἐθνικὴ νομοθεσία.
Ὁ Προσωπικὸς Ἀριθμὸς δὲν εἶναι καινούργια ἐπινόηση. Ὑπάρχει προσπάθεια ἐφαρμογῆς του μὲ τὸν ὀνομαζόμενο ΕΚΑΜ (Ἑνιαῖος Ἀριθμὸς Μητρώου) ἀπὸ τὸ 1986 στὰ θέματα τῆς ἀτζέντας, ὅπου ὑπάρχει διαχρονικὴ πίεση ὑλοποίησης κάποιων «ὁραματιστῶν», στοὺς ὁποίους ὑποτάσσονται ὅλα τὰ κυβερνῶντα κόμματα.
Ὁ ΠΑ ἔρχεται γιὰ νὰ ἑνοποιήσει σὲ μιὰ τεράστια ψηφιακὴ... «δεξαμενὴ» ὅλα τὰ διάσπαρτα προσωπικὰ δεδομένα τοῦ κάθε πολίτη. Δημιουργεῖ ἔτσι –μαζὶ μὲ τὴν ἠλεκτρονικὴ ταυτότητα/κάρτα καὶ τὴν κατάργηση τῶν μετρητῶν– τὸ τελειότερο μαζικὸ φακέλωμα. Αὐτὸ τὸ ψηφιακὸ φακέλωμα προσφέρεται ὡς λεῖα πολύτιμη σὲ δημόσια καὶ ἰδιωτικὰ συμφέροντα, ὥστε νὰ μποροῦν αὐτά, κατὰ περίπτωση, νὰ παρακολουθοῦν καὶ νὰ ἐλέγχουν, νὰ ἀξιολογοῦν καὶ νὰ χειραγωγοῦν ἤ, ἀκόμα, νὰ ἐκβιάζουν καὶ νὰ καταδικάζουν σὲ κοινωνικὸ ἀποκλεισμὸ πολῖτες ἀνύποπτους, μὴ ἀρεστοὺς ὅμως στὴν κυρίαρχη ἐξουσία. Ἂς δοῦμε ὅμως τὴ νομικὴ γνωμάτευση γιὰ τὸν «ΠΑ».
Ὁ Προσωπικὸς Ἀριθμὸς δὲν εἶναι καινούργια ἐπινόηση. Ὑπάρχει προσπάθεια ἐφαρμογῆς του μὲ τὸν ὀνομαζόμενο ΕΚΑΜ (Ἑνιαῖος Ἀριθμὸς Μητρώου) ἀπὸ τὸ 1986 στὰ θέματα τῆς ἀτζέντας, ὅπου ὑπάρχει διαχρονικὴ πίεση ὑλοποίησης κάποιων «ὁραματιστῶν», στοὺς ὁποίους ὑποτάσσονται ὅλα τὰ κυβερνῶντα κόμματα.
Ὁ ΠΑ ἔρχεται γιὰ νὰ ἑνοποιήσει σὲ μιὰ τεράστια ψηφιακὴ... «δεξαμενὴ» ὅλα τὰ διάσπαρτα προσωπικὰ δεδομένα τοῦ κάθε πολίτη. Δημιουργεῖ ἔτσι –μαζὶ μὲ τὴν ἠλεκτρονικὴ ταυτότητα/κάρτα καὶ τὴν κατάργηση τῶν μετρητῶν– τὸ τελειότερο μαζικὸ φακέλωμα. Αὐτὸ τὸ ψηφιακὸ φακέλωμα προσφέρεται ὡς λεῖα πολύτιμη σὲ δημόσια καὶ ἰδιωτικὰ συμφέροντα, ὥστε νὰ μποροῦν αὐτά, κατὰ περίπτωση, νὰ παρακολουθοῦν καὶ νὰ ἐλέγχουν, νὰ ἀξιολογοῦν καὶ νὰ χειραγωγοῦν ἤ, ἀκόμα, νὰ ἐκβιάζουν καὶ νὰ καταδικάζουν σὲ κοινωνικὸ ἀποκλεισμὸ πολῖτες ἀνύποπτους, μὴ ἀρεστοὺς ὅμως στὴν κυρίαρχη ἐξουσία. Ἂς δοῦμε ὅμως τὴ νομικὴ γνωμάτευση γιὰ τὸν «ΠΑ».
Ἡ Ἀρχὴ Προστασίας Προσωπικῶν δεδομένων γνωμοδότησε ὅτι:
1. Ὁ νόμος 4727 κατατέθηκε καὶ ψηφίστηκε χωρὶς νὰ ζητηθεῖ ἢ νὰ ἐκδοθεῖ Γνωμοδότηση ἀπὸ τὴν Ἀρχὴ καὶ ἐνῷ ἐκκρεμοῦσαν διευκρινίσεις σὲ ἐρωτήματα ποὺ εἶχαν τεθεῖ.
2. Ἡ σχεδιαστικὴ ἐπιλογὴ τήρησης τῶν προβλεπόμενων δεδομένων ὅλων τῶν πολιτῶν στὸ μητρῶο ΠΑ ἔχει ὡς συνέπεια τὴ συγκέντρωση, σ’ ἕνα κεντρικὸ σημεῖο, δεδομένων, ὅπως τὸ ὀνοματεπώνυμο, πατρώνυμο, μητρώνυμο, τόπος γέννησης, ἀλλὰ καὶ ὅλων τῶν τομεακὼν ἀναγνωριστικῶν τὰ ὁποῖα χρησιμοποιοῦν οἱ πολῖτες γιὰ διαφορετικοὺς σκοποὺς σὲ διαφορετικοὺς τομεῖς (Ἀριθμὸς Φορολογικοῦ Μητρώου, Ἀριθμὸς Δελτίου Ταυτότητας, Ἀριθμὸς Μητρώου Κοινωνικῆς Ἀσφάλισης).
3. ...Τὸ μητρῶο ΠΑ ἐπιτρέπει τὴν ἀντιστοίχιση τῶν ΠΑ μὲ τοὺς ἀναγνωριστικοὺς ἀριθμοὺς τῶν ἐπί μέρους μητρώων (τομεακὰ ἀναγνωριστικὰ) κάθε δημόσιου φορέα καὶ τὴν ὀρθὴ ταυτοποίηση τοῦ πολίτη μέσῳ ἑνὸς εὐκολομνημόνευτου ἀριθμοῦ, ἀλλὰ χωρὶς ὁ ἀριθμὸς αὐτὸς νὰ τηρεῖται στὰ ἐπί μέρους μητρῶα.
...Τονίζεται ὅτι γιὰ τὴν ὀρθὴ ἐφαρμογὴ τοῦ σχεδιασμοῦ αὐτοῦ, ὁ ἐν λόγῳ σκοπὸς πρέπει νὰ ἐξασφαλιστεῖ ὅτι θὰ παραμείνει καὶ στὸ μέλλον ὡς ὁ μοναδικὸς σκοπὸς ἐπεξεργασίας ἀπὸ ὅλους τοὺς δημόσιους (ἀλλὰ καὶ λοιποὺς μὴ δημόσιους) φορεῖς (μὲ βάση τὴν ἀρχὴ τοῦ περιορισμοῦ τοῦ σκοποῦ)...
4. Ἐπισημαίνεται ἰδιαίτερα ὅτι ἕως τὸ στάδιο ἔκδοσης τῆς γνωμοδότησης καὶ μετὰ ἀπὸ ἐρωτήματα τῆς Ἀρχῆς, ἀναφέρθηκε ὅτι δὲν ὑφίσταται πρόβλεψη σχετικὰ μὲ δημόσιο ἔγγραφο στὸ ὁποῖο θὰ ἀναγράφεται ὁ ΠΑ (ὅπως δελτίο ἀστυνομικῆς ταυτότητας ἢ ἄλλο). Ἀντίστοιχη πρόβλεψη δὲν ὑπάρχει οὔτε στὸ σχέδιο ΠΔ ἀλλὰ οὔτε καὶ στὸ Νόμο. Ἡ Ἀρχὴ ἐπισημαίνει ὅτι γνωμοδοτεῖ γιὰ τὸ ΠΔ καὶ ἀξιολογεῖ ὡς ἐπαρκὲς τὸ ἐπίπεδο προστασίας τῆς χρήσης τοῦ ΠΑ ὡς δεδομένου προσωπικοῦ χαρακτῆρα στὸ πλαίσιο τῆς παραπάνω ἀναφερόμενης ἐπεξεργασίας (τήρηση τῆς ἀρχῆς τῆς ἐλαχιστοποίησης), μὲ τὴν παραδοχὴ ὅτι δὲν ἀναγράφεται σὲ κάποιο δημόσιο ἔγγραφο.
2. Ἡ σχεδιαστικὴ ἐπιλογὴ τήρησης τῶν προβλεπόμενων δεδομένων ὅλων τῶν πολιτῶν στὸ μητρῶο ΠΑ ἔχει ὡς συνέπεια τὴ συγκέντρωση, σ’ ἕνα κεντρικὸ σημεῖο, δεδομένων, ὅπως τὸ ὀνοματεπώνυμο, πατρώνυμο, μητρώνυμο, τόπος γέννησης, ἀλλὰ καὶ ὅλων τῶν τομεακὼν ἀναγνωριστικῶν τὰ ὁποῖα χρησιμοποιοῦν οἱ πολῖτες γιὰ διαφορετικοὺς σκοποὺς σὲ διαφορετικοὺς τομεῖς (Ἀριθμὸς Φορολογικοῦ Μητρώου, Ἀριθμὸς Δελτίου Ταυτότητας, Ἀριθμὸς Μητρώου Κοινωνικῆς Ἀσφάλισης).
3. ...Τὸ μητρῶο ΠΑ ἐπιτρέπει τὴν ἀντιστοίχιση τῶν ΠΑ μὲ τοὺς ἀναγνωριστικοὺς ἀριθμοὺς τῶν ἐπί μέρους μητρώων (τομεακὰ ἀναγνωριστικὰ) κάθε δημόσιου φορέα καὶ τὴν ὀρθὴ ταυτοποίηση τοῦ πολίτη μέσῳ ἑνὸς εὐκολομνημόνευτου ἀριθμοῦ, ἀλλὰ χωρὶς ὁ ἀριθμὸς αὐτὸς νὰ τηρεῖται στὰ ἐπί μέρους μητρῶα.
...Τονίζεται ὅτι γιὰ τὴν ὀρθὴ ἐφαρμογὴ τοῦ σχεδιασμοῦ αὐτοῦ, ὁ ἐν λόγῳ σκοπὸς πρέπει νὰ ἐξασφαλιστεῖ ὅτι θὰ παραμείνει καὶ στὸ μέλλον ὡς ὁ μοναδικὸς σκοπὸς ἐπεξεργασίας ἀπὸ ὅλους τοὺς δημόσιους (ἀλλὰ καὶ λοιποὺς μὴ δημόσιους) φορεῖς (μὲ βάση τὴν ἀρχὴ τοῦ περιορισμοῦ τοῦ σκοποῦ)...
4. Ἐπισημαίνεται ἰδιαίτερα ὅτι ἕως τὸ στάδιο ἔκδοσης τῆς γνωμοδότησης καὶ μετὰ ἀπὸ ἐρωτήματα τῆς Ἀρχῆς, ἀναφέρθηκε ὅτι δὲν ὑφίσταται πρόβλεψη σχετικὰ μὲ δημόσιο ἔγγραφο στὸ ὁποῖο θὰ ἀναγράφεται ὁ ΠΑ (ὅπως δελτίο ἀστυνομικῆς ταυτότητας ἢ ἄλλο). Ἀντίστοιχη πρόβλεψη δὲν ὑπάρχει οὔτε στὸ σχέδιο ΠΔ ἀλλὰ οὔτε καὶ στὸ Νόμο. Ἡ Ἀρχὴ ἐπισημαίνει ὅτι γνωμοδοτεῖ γιὰ τὸ ΠΔ καὶ ἀξιολογεῖ ὡς ἐπαρκὲς τὸ ἐπίπεδο προστασίας τῆς χρήσης τοῦ ΠΑ ὡς δεδομένου προσωπικοῦ χαρακτῆρα στὸ πλαίσιο τῆς παραπάνω ἀναφερόμενης ἐπεξεργασίας (τήρηση τῆς ἀρχῆς τῆς ἐλαχιστοποίησης), μὲ τὴν παραδοχὴ ὅτι δὲν ἀναγράφεται σὲ κάποιο δημόσιο ἔγγραφο.
Τὸ Συμβούλιο Ἐπικρατείας (ΣτΕ) ἀπεφάνθη:
Ὁ προσωπικὸς ἀριθμὸς θὰ διευκολύνει τοὺς πολῖτες στὶς συναλλαγές τους μὲ τὸ Δημόσιο. Στὴν πράξη, ὁ «ΠΑ» θὰ κρύψει ὅλους τοὺς ἄλλους ἀριθμοὺς ποὺ χρησιμοποιοῦνται στὴν καθημερινότητα (ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, κ.λπ.), χωρὶς ὡστόσο νὰ καταργεῖ τὸν Ἀριθμὸ Φορολογικοῦ Μητρώου ποὺ ἔχουν οἱ φορολογούμενοι, ὁ ὁποῖος ἀποτελεῖ τὸν βασικὸ πυλῶνα τοῦ «ΠΑ». Θὰ τηρεῖται μόνο σὲ ἕνα κεντρικὸ σημεῖο στὴ Γενικὴ Γραμματεία Πληροφοριακῶν Συστημάτων καὶ Ψηφιακῆς Διακυβέρνησης, ἡ ὁποία ἀποτελεῖ τὴν ἁρμόδια ἀρχὴ γιὰ τὴν ἐπιβεβαίωση τῆς ταυτότητας τῶν πολιτῶν, περιλαμβάνει τὰ στοιχεῖα ποὺ εἶναι ἀπολύτως ἀναγκαῖα γιὰ τὴν ἐπαλήθευση τῆς ταυτότητας τοῦ φυσικοῦ προσώπου.
Οἱ πολῖτες πρὶν τὴν ἔκδοση τοῦ «ΠΑ» μποροῦν νὰ ἐπιλέξουν τὰ 2 ἀπὸ τὰ 3 ἀλφαβητικὰ στοιχεῖα (γράμματα) ποὺ προβλέπονται γιὰ τὴ δημιουργία του, ὅπως μποροῦν νὰ ἐπιλέξουν καὶ τὰ 2 ἀλφαβητικὰ στοιχεῖα γιὰ τὰ ἀνήλικα προστατευόμενα μέλη τους. Σὲ ἀντίθετη περίπτωση, τὰ ψηφία θὰ παραχθοῦν τυχαῖα ἀπὸ τὴν Γενικὴ Γραμματεία Πληροφοριακῶν Συστημάτων καὶ Ψηφιακῆς Διακυβέρνησης.
Μᾶς σημαδεύει λοιπὸν ἰσόβια, ἀπὸ τὴν πρώτη ἡμέρα τῆς γέννησής μας, καὶ γίνεται ὑποχρεωτικὸς σὲ ὅλες τὶς συναλλαγές μας μὲ δημόσιες –ἀργότερα καὶ ἰδιωτικές– ὑπηρεσίες. Ἐπιπλέον τοῦ ΑΦΜ, δὲν θὰ καταργεῖ οὔτε τοὺς ἄλλους ἀριθμοὺς (ΑΜΚΑ, ΑΔΤ κλπ), ἀλλὰ θὰ ὁδηγεῖ σὲ αὐτούς, γιὰ νὰ ἀνοιχτοῦν οἱ βάσεις δεδομένων τους, θὰ εἶναι τὸ κλειδὶ εἰσόδου δίνοντας πρόσβαση σὲ ὅλες αὐτές.
Δίχως αὐτὸν εἴμαστε κοινωνικὰ ἀνύπαρκτοι καὶ δὲν μποροῦμε νὰ ζήσουμε, ἀφοῦ δὲν μποροῦμε νὰ ἀσκήσουμε τὰ ἀνθρώπινα δικαιώματά μας. Χωρὶς τὸν ἀριθμὸ αὐτό, δὲν θὰ μποροῦμε νὰ ἐκτελέσουμε βασικὲς διοικητικὲς ἐνέργειες, ὅπως ἡ ὑποβολὴ φορολογικῶν δηλώσεων, ἡ λήψη συντάξεων, ἡ ἐγγραφὴ σὲ κοινωνικὲς ὑπηρεσίες καὶ ἡ ἐξυπηρέτηση σὲ νοσοκομεῖα καὶ ἄλλες ὑγειονομικὲς δομές. Ἐπιπρόσθετα, θὰ ὑπάρξει ἀδυναμία πρόσβασης σὲ ἠλεκτρονικὲς ὑπηρεσίες, ὅπως τὸ gov.gr. Θὰ ὑπάρξουν, πιθανῶς, καὶ νομικὲς ἐπιπτώσεις, διότι ἡ ἄρνηση παραλαβῆς καὶ χρήσης τοῦ ΠΑ ὁδηγεῖ σὲ παραβάσεις σχετικῶν ὑποχρεώσεων (π.χ. μὴ ὑποβολὴ φορολογικῶν δηλώσεων).
Ἡ μεγαλύτερη ἐπιτυχία τῆς Ἑλληνικῆς Κυβερνήσεως εἶναι ὅτι ἔχει ὑποβάλει τοὺς Ἕλληνες σὲ μία ὑπνικὴ ἀδράνεια μὲ ἄδειες ψυχὲς καὶ ἄδεια στομάχια, ἕναν λαὸ ἐξαρτώμενο ἀπὸ τὰ ἐπιδόματα τῆς Κυβέρνησης. Αὐτὴ εἶναι μία νέα πραγματικότητα ποὺ κανεὶς δὲν ἀμφισβητεῖ, καὶ ὄχι μόνο αὐτό, ἀλλὰ ἔχει προστεθεῖ καὶ ὁ φόβος τῆς ἐπιβίωσης. Μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο καταφέρνει νὰ περνᾶ νομοσχέδια τὰ ὁποῖα παραβιάζουν κάθε ἴχνος προσωπικῆς ἰδιωτικότητας. Ὁ φόβος καὶ ὁ τρόμος, μὲ ἐφαρμογὴ τοὺς σὲ μιὰ γενικευμένη ἔννοια δημοσίου συμφέροντος, εἶναι τὰ ἐργαλεῖα ποὺ ἐφαρμόζουν τὴν ἀνηθικότητα, τὴν στέρηση τῶν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων καὶ τῶν ἀτομικῶν ἐλευθεριῶν.
Ἀποτέλεσμα τούτου, κανεὶς σήμερα δὲν διαμαρτύρεται οὔτε μᾶς προστατεύει οὐσιαστικὰ ἀπὸ τὴν κατάχρηση τῆς ψηφιακῆς πληροφορίας. Ἀντίθετα, ἡ ΝΔ ἀκολουθῶντας τὶς ἐθνικὲς κυβερνήσεις ἄλλων κέντρων ἐξουσίας διολισθαίνει στὴν περιστολὴ τῶν προσωπικῶν ἐλευθεριῶν καὶ τὴν ὑποβάθμιση τοῦ κράτους δικαίου, ἐνῷ οἱ διαμορφωτὲς τῆς παγκόσμιας πολιτικῆς ὁραματίζονται μιὰ ὁλοκληρωτικὴ Νέα Τάξη Πραγμάτων. Γνωρίζουμε, πλέον, τὴ δυστοπία στὴν ὁποία μᾶς ὁδηγοῦν μακροπρόθεσμα ὅσοι προωθοῦν τὴν ψηφιοποίηση τῶν πάντων: Ἁλυσοδεμένοι πολῖτες σ᾽ ἕνα παγκοσμιοποιημένο σύστημα ψηφιακῆς δικτατορίας... Πρόκειται γιὰ ἐφιαλτικὴ πραγματικότητα, ποὺ ἐξελίσσεται ἤδη στὸ τεχνοφασιστικὸ κράτος τῆς Κίνας.
Οἱ πολῖτες πρὶν τὴν ἔκδοση τοῦ «ΠΑ» μποροῦν νὰ ἐπιλέξουν τὰ 2 ἀπὸ τὰ 3 ἀλφαβητικὰ στοιχεῖα (γράμματα) ποὺ προβλέπονται γιὰ τὴ δημιουργία του, ὅπως μποροῦν νὰ ἐπιλέξουν καὶ τὰ 2 ἀλφαβητικὰ στοιχεῖα γιὰ τὰ ἀνήλικα προστατευόμενα μέλη τους. Σὲ ἀντίθετη περίπτωση, τὰ ψηφία θὰ παραχθοῦν τυχαῖα ἀπὸ τὴν Γενικὴ Γραμματεία Πληροφοριακῶν Συστημάτων καὶ Ψηφιακῆς Διακυβέρνησης.
Μᾶς σημαδεύει λοιπὸν ἰσόβια, ἀπὸ τὴν πρώτη ἡμέρα τῆς γέννησής μας, καὶ γίνεται ὑποχρεωτικὸς σὲ ὅλες τὶς συναλλαγές μας μὲ δημόσιες –ἀργότερα καὶ ἰδιωτικές– ὑπηρεσίες. Ἐπιπλέον τοῦ ΑΦΜ, δὲν θὰ καταργεῖ οὔτε τοὺς ἄλλους ἀριθμοὺς (ΑΜΚΑ, ΑΔΤ κλπ), ἀλλὰ θὰ ὁδηγεῖ σὲ αὐτούς, γιὰ νὰ ἀνοιχτοῦν οἱ βάσεις δεδομένων τους, θὰ εἶναι τὸ κλειδὶ εἰσόδου δίνοντας πρόσβαση σὲ ὅλες αὐτές.
Δίχως αὐτὸν εἴμαστε κοινωνικὰ ἀνύπαρκτοι καὶ δὲν μποροῦμε νὰ ζήσουμε, ἀφοῦ δὲν μποροῦμε νὰ ἀσκήσουμε τὰ ἀνθρώπινα δικαιώματά μας. Χωρὶς τὸν ἀριθμὸ αὐτό, δὲν θὰ μποροῦμε νὰ ἐκτελέσουμε βασικὲς διοικητικὲς ἐνέργειες, ὅπως ἡ ὑποβολὴ φορολογικῶν δηλώσεων, ἡ λήψη συντάξεων, ἡ ἐγγραφὴ σὲ κοινωνικὲς ὑπηρεσίες καὶ ἡ ἐξυπηρέτηση σὲ νοσοκομεῖα καὶ ἄλλες ὑγειονομικὲς δομές. Ἐπιπρόσθετα, θὰ ὑπάρξει ἀδυναμία πρόσβασης σὲ ἠλεκτρονικὲς ὑπηρεσίες, ὅπως τὸ gov.gr. Θὰ ὑπάρξουν, πιθανῶς, καὶ νομικὲς ἐπιπτώσεις, διότι ἡ ἄρνηση παραλαβῆς καὶ χρήσης τοῦ ΠΑ ὁδηγεῖ σὲ παραβάσεις σχετικῶν ὑποχρεώσεων (π.χ. μὴ ὑποβολὴ φορολογικῶν δηλώσεων).
Ἡ μεγαλύτερη ἐπιτυχία τῆς Ἑλληνικῆς Κυβερνήσεως εἶναι ὅτι ἔχει ὑποβάλει τοὺς Ἕλληνες σὲ μία ὑπνικὴ ἀδράνεια μὲ ἄδειες ψυχὲς καὶ ἄδεια στομάχια, ἕναν λαὸ ἐξαρτώμενο ἀπὸ τὰ ἐπιδόματα τῆς Κυβέρνησης. Αὐτὴ εἶναι μία νέα πραγματικότητα ποὺ κανεὶς δὲν ἀμφισβητεῖ, καὶ ὄχι μόνο αὐτό, ἀλλὰ ἔχει προστεθεῖ καὶ ὁ φόβος τῆς ἐπιβίωσης. Μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο καταφέρνει νὰ περνᾶ νομοσχέδια τὰ ὁποῖα παραβιάζουν κάθε ἴχνος προσωπικῆς ἰδιωτικότητας. Ὁ φόβος καὶ ὁ τρόμος, μὲ ἐφαρμογὴ τοὺς σὲ μιὰ γενικευμένη ἔννοια δημοσίου συμφέροντος, εἶναι τὰ ἐργαλεῖα ποὺ ἐφαρμόζουν τὴν ἀνηθικότητα, τὴν στέρηση τῶν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων καὶ τῶν ἀτομικῶν ἐλευθεριῶν.
Ἀποτέλεσμα τούτου, κανεὶς σήμερα δὲν διαμαρτύρεται οὔτε μᾶς προστατεύει οὐσιαστικὰ ἀπὸ τὴν κατάχρηση τῆς ψηφιακῆς πληροφορίας. Ἀντίθετα, ἡ ΝΔ ἀκολουθῶντας τὶς ἐθνικὲς κυβερνήσεις ἄλλων κέντρων ἐξουσίας διολισθαίνει στὴν περιστολὴ τῶν προσωπικῶν ἐλευθεριῶν καὶ τὴν ὑποβάθμιση τοῦ κράτους δικαίου, ἐνῷ οἱ διαμορφωτὲς τῆς παγκόσμιας πολιτικῆς ὁραματίζονται μιὰ ὁλοκληρωτικὴ Νέα Τάξη Πραγμάτων. Γνωρίζουμε, πλέον, τὴ δυστοπία στὴν ὁποία μᾶς ὁδηγοῦν μακροπρόθεσμα ὅσοι προωθοῦν τὴν ψηφιοποίηση τῶν πάντων: Ἁλυσοδεμένοι πολῖτες σ᾽ ἕνα παγκοσμιοποιημένο σύστημα ψηφιακῆς δικτατορίας... Πρόκειται γιὰ ἐφιαλτικὴ πραγματικότητα, ποὺ ἐξελίσσεται ἤδη στὸ τεχνοφασιστικὸ κράτος τῆς Κίνας.
Ἐμεῖς στὸ Δημοκρατικὸ πατριωτικὸ κίνημα ΝΙΚΗ ἐπισημαίνουμε ὅτι:
- Ὁ «ΠΑ» εἶναι ἕνας ἀριθμὸς ποὺ σχετίζεται ἄμεσα καὶ ἀπόλυτα μὲ τὸν ἄνθρωπο, εἶναι ἡ μετατροπὴ τῆς ὑπόστασής μας ἀπὸ ἄνθρωπο σὲ μηχανή, σὲ ρομπότ, σὲ στοιχεῖο ἀναγνώρισης ἀπὸ ὑπολογιστὴ ἢ ὁποιοδήποτε μικρο-επεξεργαστή. Εἶναι τὸ ἀναγνωριστικό μας στοιχεῖο στὴν γλῶσσα τῶν μηχανῶν, εἶναι ἡ ἠλεκτρονικοποίηση καὶ ψηφιοποίηση τοῦ προσώπου καὶ κάθε ἀνθρώπινης ὀντότητας, εἶναι ἡ σύγχρονη ψηφιακὴ σκλαβιά μας. Μὲ τὸν τρόπο αὐτὸ ἡ ἀριθμοποίηση τοῦ προσώπου εἶναι γεγονός.
- Ἡ κυβέρνηση μᾶς γυρίζει πίσω στὴν φασιστικὴ γερμανικὴ κατοχή, στὰ στρατόπεδα συγκέντρωσης τῶν ΝΑΖΙ, ὅπου σὲ κάθε κρατούμενο-ἑτοιμοθάνατο τοῦ ἔδιναν ἕναν ἀριθμό. Προφανῶς, ὁρισμένους ἀπὸ ἐμᾶς μᾶς προορίζουν γιὰ τὰ σύγχρονα στρατόπεδα συγκέντρωσης.
- Ὑπάρχουν σοβαρότατοι κίνδυνοι παραβίασης προσωπικῶν δεδομένων καὶ ἰδωτικότητας: Ἡ συγκέντρωση εὐαίσθητων προσωπικῶν δεδομένων σὲ ἕνα κεντρικὸ σύστημα ἐγείρει σοβαρὲς ἀνησυχίες γιὰ τὴν ἰδιωτικότητα. Ὁ κίνδυνος διαρροῆς ἢ κατάχρησης δεδομένων τοῦ ΠΑ εἶναι ὑπαρκτός, μὲ δυνητικὰ καταστροφικὲς συνέπειες γιὰ τὰ ἄτομα. Τὸ κεντρικὸ σύστημα ποὺ θὰ ἀποθηκεύονται τὰ εὐαίσθητα προσωπικὰ δεδομένα, θὰ εἶναι εὐάλωτο καὶ ἑλκυστικὸ στὶς κυβερνοεπιθέσεις, ἐφόσον ἰσχύει ὁ κανόνας ὅτι δὲν ὑπάρχει καμία ἀσφάλεια καὶ πού, τελικά, θὰ ὁδηγήσουν στὴ λύση τοῦ ἐμφυτεύματος σὲ κάθε ἄνθρωπο, ὅπως κάνουν στὰ ζῶα σήμερα.
- Δημιουργεῖ περιορισμὸ τῆς ἀτομικότητας: Ἡ ταυτοποίηση μὲ ἕναν μοναδικὸ ἀριθμὸ ἀπειλεῖ τὴν ἀτομικότητα καὶ τὴν αὐτονομία τῶν πολιτῶν. Ὁ «ΠΑ» μπορεῖ νὰ ὁδηγήσει σὲ ἀντικειμενοποίηση τῶν ἀτόμων καὶ σὲ ἀπώλεια τῆς μοναδικότητάς τους.
- Εἶναι εὔλογες οἱ ἀνησυχίες γιὰ τὴν διευκόλυνση τῆς δυνατότητας παρακολούθησης καὶ ἐλέγχου: Ἡ ὕπαρξη ἑνὸς κεντρικοῦ συστήματος ταυτοποίησης φέρνει κινδύνους γιὰ τὴν ἐλευθερία καὶ τὴν αὐτονομία. Ὁ «ΠΑ» μπορεῖ νὰ χρησιμοποιηθεῖ γιὰ παρακολούθηση πολιτῶν, περιορισμὸ τῆς ἔκφρασης καὶ ἐπιβολὴ ἐλέγχου μὲ ἀδιαφανεῖς τρόπους. Βιώσαμε τὴν ἐποχὴ ἐλέγχου καὶ ἀποκλεισμοῦ μας μὲ τὸν COVID-19. Πιστεύουμε ὅτι θὰ εἶναι ἕνα ἰσχυρὸ ἐργαλεῖο ἐλέγχου καὶ στέρησης ἐλευθερίας ἀπὸ τὴν κάθε κυβέρνηση. Ὁ ἀριθμὸς αὐτὸς θὰ μποροῦσε νὰ ἀποτελέσει ἕνα ἐργαλεῖο γιὰ τὸν "κοινωνικὸ καὶ κυβερνητικὸ ἔλεγχο" τῶν πολιτῶν, ἀφοῦ ἡ συγκέντρωση ὅλων τῶν πληροφοριῶν κάτω ἀπὸ ἕναν μοναδικὸ ἀριθμὸ καθιστᾶ πιὸ εὔκολο τὸ προφὶλ τῶν ἀνθρώπων καὶ τὴ "συνεχῆ παρακολούθηση" τῶν δραστηριοτήτων τοὺς ἀπὸ τὸ κράτος ἢ τρίτους.
- Καθιερώνεται ὁλοκληρωτικὴ ἐξάρτηση ἀπὸ τὴν κυβέρνηση καὶ τὴν τεχνολογία: Στὴ σχέση κράτους–πολίτη ἡ μοναδικὴ πρόσβαση θὰ εἶναι μονάχα μὲ τὸν ΠΑ, ἐπίσης οἱ ἡλικιωμένοι καὶ ὅσοι ἔχουν ἀδυναμία χρήσης τῶν νέων τεχνολογιῶν θὰ ἐξαρτῶνται ἀπὸ τρίτους. Ἡ κυβέρνηση τῆς ΝΔ προτίθεται νὰ χρησιμοποιήσει τὸν ΠΑ σὲ ὅλες μας τὶς δραστηριότητες. Ὑπάρχουν καταγγελίες ἀπὸ πολῖτες ποὺ χρησιμοποίησαν τὸν ΑΜΚΑ γιὰ νὰ συνταγογραφήσουν ναρκωτικά, ὅμως δὲν ἦταν ἐφικτὸ νὰ τὸν ἀκυρώσουν καὶ νὰ ἐκδοθεῖ νέος. Τί θὰ συμβεῖ ἂν διαρρεύσει ὁ ΠΑ; Πῶς θὰ τὸν ἀκυρώσουμε; καὶ πῶς θὰ ἔρθει ξανὰ στὴν δικαιοδοσία τοῦ κατόχου του;
- Εἶναι ἐμφανὴς ὁ κίνδυνος διάκρισης: Ἡ ταξινόμηση καὶ ἡ ταυτοποίηση ἀτόμων μὲ βάση τὸν ΠΑ μπορεῖ νὰ ὁδηγήσει σὲ διακρίσεις. Ὁ ἀριθμὸς μπορεῖ νὰ χρησιμοποιηθεῖ γιὰ νὰ ἀποκλείσει ἢ νὰ θέσει σὲ μειονεκτικὴ θέση ἄτομα μὲ βάση τὴν καταγωγή, τὴ θρησκεία, τὶς πολιτικὲς πεποιθήσεις ἢ ἄλλα χαρακτηριστικά.
- Ἐνισχύεται ὁ φόβος γιὰ ἐξαναγκασμό. Ὑπάρχει ἡ ἀντίληψη ὅτι ὁ «ΠΑ» θὰ μποροῦσε νὰ ὁδηγήσει σὲ ἕναν "ἀναγκαστικὸ τρόπο ζωῆς", ὅπου οἱ ἄνθρωποι δὲν θὰ ἔχουν ἄλλη ἐπιλογὴ παρὰ νὰ ἀποδεχτοῦν τὸν ἀριθμὸ γιὰ νὰ μπορέσουν νὰ λειτουργήσουν στὴν κοινωνία, εἴτε πρόκειται γιὰ πρόσβαση σὲ οἰκονομικὲς ὑπηρεσίες, εἴτε γιὰ ἰατροφαρμακευτικὴ περίθαλψη ἢ ἄλλες κρατικὲς παροχές. Αὐτὴ ἡ "ἔλλειψη ἐπιλογῆς" ἐντείνει τὸ αἴσθημα ὅτι τὸ κράτος καὶ οἱ διεθνεῖς ὀργανισμοὶ κινοῦνται πρὸς ἕνα μοντέλο καταναγκαστικοῦ παγκόσμιου ὁλοκληρωτισμοῦ, δουλοποίησης τῆς ἀνθρώπινης ὑπόστασης καὶ τοῦ δικαιώματος τῆς ἐπιλογῆς, βάλλοντας ἔτσι ὅλες τὶς ἐλευθερίες.
- Ἡ ἀποδοχὴ τοῦ «ΠΑ», ἐνδεχομένως, νὰ ἀποτελέσει "παραβίαση θρησκευτικῶν πεποιθήσεων", διότι μπορεῖ νὰ εἶναι μιὰ "ἠθικὴ παραβίαση" πίστης, καθὼς ἐμπλέκει τοὺς πιστοὺς σὲ μιὰ μορφὴ παγκόσμιας ταυτοποίησης, ποὺ μπορεῖ νὰ ἐξυπηρετεῖ σκοποὺς ποὺ ἔρχονται σὲ ἀντίθεση μὲ τὶς θρησκευτικὲς ἀξίες τους. Ὁ «ΠΑ», ἐνδεχομένως, νὰ ἀποτελεῖ τὸ "πρῶτο βῆμα" πρὸς μιὰ πιὸ συνολικὴ μορφὴ ἐλέγχου ποὺ θὰ μποροῦσε νὰ καταλήξει ἀκόμα καὶ στὴν ἀπώλεια τῆς θρησκευτικῆς καὶ προσωπικῆς ἐλευθερίας. Ἡ υἱοθέτηση τεχνολογιῶν ποὺ βασίζονται σὲ ἀπόλυτο ἔλεγχο καὶ ἀριθμητικὴ ταυτοποίηση ἔρχεται σὲ ἀντίθεση μὲ τὴν "πνευματικὴ ἐλευθερία" καὶ τὸ αὐτεξούσιο.
Τεχνικὴ Νοημοσύνη καὶ Προσωπικὸς ἀριθμός
Ὁ συνδυασμὸς τῆς χρήσης τῆς Τεχνικῆς Νοημοσύνης (ΤΝ) μὲ τὸν «ΠΑ», ὁ ὁποῖος διευκολύνει τὸ ἔργο της, δημιουργεῖ ἀνησυχίες γιὰ τὶς ἠθικὲς συνέπειες τῆς ΤΝ, εἰδικὰ ὅταν αὐτὴ ἀρχίζει νὰ παίζει ρόλο σὲ ἀποφάσεις ποὺ ἀφοροῦν τὴ ζωὴ καὶ τὸ θάνατο, τὴν ἐλεύθερη βούληση καὶ τὴν ἠθικὴ κρίση. Οἱ ἀλγόριθμοι τῆς ΤΝ δὲν ἔχουν ἠθικὲς ἀξίες, παρὰ βασίζονται σὲ δεδομένα καὶ προγραμματισμὸ καὶ αὐτὸ μπορεῖ νὰ θεωρηθεῖ ἀπειλὴ γιὰ τὶς παραδοσιακὲς ἀρχὲς τῆς ἠθικῆς καὶ τοῦ σεβασμοῦ τῆς ἀνθρώπινης ἀξιοπρέπειας.
Αὐτοῦ τοῦ εἴδους ἀλγόριθμοι, δὲν ἔχουν περιορισμὸ ἐπεξεργασίας καὶ ἀποτελεσμάτων, μὲ δυνατότητα προβλέψεων τῶν ἀνθρώπινων συμπεριφορῶν. Θὰ γνωρίζει ἡ κυβέρνηση καὶ ὅποιος ἐπεξεργάζεται τὰ δεδομένα τῆς ζωῆς μας τί θὰ διαπράξουμε στὸ μέλλον. Ἐδῶ καὶ μερικὲς δεκαετίες ξεκίνησαν οἱ προβλέψεις γιὰ κάθε πολίτη, μὲ βάση τὴν καταναλωτική του συμπεριφορὰ· δὲν σταμάτησαν ὅμως ἐκεῖ, προχώρησαν σὲ ἕνα βῆμα παραπάνω, συνέδεσαν τὶς καταναλωτικὲς συνήθειες μὲ βάσεις δεδομένων συμπεριφορῶν. Ἀνακοίνωσαν πρὶν μιὰ δεκαετία ὅτι μποροῦν νὰ προβλέπουν τὸν χωρισμὸ ἑνὸς ζευγαριοῦ 6 μῆνες πρὶν συμβεῖ, μὲ πολὺ μεγάλο ποσοστὸ ἐπιτυχίας ποὺ ἀγγίζει τὸ 95-98%. Μετὰ ἀπὸ 10 χρόνια, ὄχι μόνο πότε θὰ χωρίσουμε θὰ γνωρίζουμε, ἀλλὰ καὶ ἀκόμα τί σκεφτόμαστε !!!
Ὁ «ΠΑ» εἶναι τὸ ἐργαλεῖο τῆς ΤΝ, ἡ ὁποία μπορεῖ νὰ χρησιμοποιηθεῖ καταχρηστικὰ γιὰ τὴ χειραγώγηση τῶν ἐπιλογῶν τῶν ἀνθρώπων, ὅπως μέσα ἀπὸ τὴν ἀνάλυση καὶ ἀξιοποίηση προσωπικῶν δεδομένων. Αὐτὸ δημιουργεῖ ἀνησυχίες γιὰ τὴ δυνατότητα τῆς ΤΝ νὰ περιορίσει τὴν ἐλευθερία τῶν ἀνθρώπων νὰ ἐπιλέγουν τὸ καλὸ ἢ τὸ κακό, ὑποκαθιστῶντας τὴν ἐλεύθερη βούληση καὶ ἐξυπηρετῶντας τα συμφέροντων ἄλλων. Τὰ προσωπικὰ δεδομένα τῶν ἀνθρώπων μὲ τὴν ἐφαρμογὴ τοῦ «ΠΑ» θὰ ὑπόκεινται στὸν νόμο τῆς προσφορᾶς καὶ ζήτησης, μὲ ἀντικείμενο κερδοσκοπίας ἀπὸ ὁρισμένους. Θυμηθεῖτε τὸν ἀλλοδαπό, ὁ ὁποῖος πουλοῦσε CD μὲ τὰ στοιχεῖα τῆς ΑΑΔΑΕ (Taxisnet) στὸ ποσὸ τῶν 60€.
Τὸ Δημοκρατικὸ Πατριωτικὸ κίνημα ΝΙΚΗ ἔχει λάβει ξεκάθαρη θέση κατὰ τῆς ἀριθμοποίησης τοῦ προσώπου, ἔτσι δὲν ἀποδεχόμαστε τὸν Προσωπικὸ Ἀριθμὸ ἐπειδή:
Παραβίαζεται ἡ ἰδιωτικὴ ζωή: Ἡ ἀντικατάσταση τοῦ ὀνόματος μὲ ἕναν ἀριθμὸ περιορίζει τὴν ἀνωνυμία τοῦ ἀτόμου καὶ διευκολύνει τὴν παρακολούθηση τῶν ἐνεργειῶν του. Ἡ ἀριθμοποίηση σὲ μεγάλη κλίμακα θεωρεῖται ὡς προσπάθεια ἐλέγχου καὶ καταστολῆς, ὑπονομεύοντας τὴν ἐμπιστοσύνη τῶν πολιτῶν στὶς κυβερνήσεις.
Ἀποανθρωπισμός: Ἡ μετατροπὴ τοῦ ἀνθρώπου σὲ ἕναν ἁπλὸ ἀριθμὸ ὑποβαθμίζει τὴν ἀξία τῆς ἀνθρώπινης ζωῆς καὶ ὑπονομεύει τὴν ἀτομικὴ ταυτότητα, ποὺ ὁδηγεῖ σὲ μιὰ πιὸ ἀποστασιοποιημένη καὶ ἀνώνυμη κοινωνία.
Ἀποξένωση: Ἡ ἀριθμοποίηση δημιουργεῖ αἴσθημα ἀποξένωσης καὶ ἀπομόνωσης, καθὼς οἱ ἄνθρωποι ἀντιμετωπίζονται ὡς ἁπλοῖ ἀριθμοὶ καὶ ὄχι ὡς ἄτομα μὲ μοναδικὲς ἰδιότητες καὶ ἐμπειρίες.
Δυσκολία στὴν οἰκοδόμηση σχέσεων: Ἡ ἀριθμοποίηση δυσκολεύει τὴν οἰκοδόμηση βαθιῶν καὶ οὐσιαστικῶν σχέσεων, καθὼς ἡ ἐπικοινωνία βασίζεται σὲ μεγάλο βαθμὸ στὴν ἀνταλλαγὴ προσωπικῶν πληροφοριῶν καὶ συναισθημάτων.
Εὔκολη καταγραφὴ καὶ ἔλεγχος: Ἡ ἀριθμοποίηση διευκολύνει τὴν καταγραφὴ καὶ τὴν ἀνάλυση μεγάλων ποσοτήτων δεδομένων γιὰ τὰ ἄτομα, ἐπιτρέποντας τὸν ἀποτελεσματικότερο ἔλεγχό τους. Ἡ αἴσθηση ὅτι τὸ κράτος παρακολουθεῖ καὶ καταγράφει κάθε κίνηση τῶν πολιτῶν ὁδηγεῖ σὲ κλίμα φόβου καὶ ἀνασφάλειας. Ἀλλὰ τρομακτικότερο εἶναι ποὺ δύναται, μὲ τὴν ἐπεξεργασία αὐτῶν τῶν δεδομένων νὰ προβλέψει τὸ μέλλον καὶ τὶς δραστηριότητες κάθε πολίτη.
Ἱστορικὸ προηγούμενο: Ἡ ἀριθμοποίηση ἔχει συνδεθεῖ ἱστορικὰ μὲ αὐταρχικὰ καθεστῶτα καὶ παραβιάσεις τῶν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων. Ἐπίσης, συνδέεται μὲ περιορισμοὺς τῶν πολιτικῶν ἐλευθεριῶν, ὅπως ἡ ἐλευθερία τῆς ἔκφρασης καὶ ἡ ἐλευθερία τῆς συνάθροισης.
Περιορισμὸς τῆς καινοτομίας: Τὸ κλίμα φόβου καὶ ἀνασφάλειας ποὺ δημιουργεῖ, ἀποθαρρύνει τὴν καινοτομία καὶ τὴν ἐπιχειρηματικότητα.
Ἀποδυνάμωση τῆς κοινωνικῆς συνοχῆς: Ἡ ἀριθμοποίηση συμβάλλει στὴν ἀποδυνάμωση τῆς κοινωνικῆς συνοχῆς καὶ στὴν αὔξηση τῶν κοινωνικῶν ἀνισοτήτων.
Ἀπειλὴ γιὰ τὴ δημοκρατία: Σὲ ἀκραῖες περιπτώσεις, ἡ ἀριθμοποίηση ἀποτελεῖ ἀπειλὴ γιὰ τὴ δημοκρατία καὶ τὰ ἀνθρώπινα δικαιώματα.
Γιὰ ὅλα αὐτά, δὲν ἀποδεχόμαστε τὴν ψηφιακὴ σκλαβιὰ οὔτε τὴν ἀντιμετώπισή μας ὡς ἀντικείμενα. Ἀρνούμαστε, λοιπόν, τὴν ὑποχρεωτικότητα τοῦ Προσωπικοῦ Ἀριθμοῦ καὶ τῆς ἠλεκτρονικῆς ταυτότητας/κάρτας. Δὲν θυσιάζουμε τὴν προσωπική μας ἐλευθερία γιὰ ψήγματα. Ἀπαιτοῦμε ἡ κυβέρνηση νὰ σεβαστεῖ τὸ δικαίωμά μας γιὰ μία ἐναλλακτικὴ μὴ ἠλεκτρονικὴ μορφὴ ταυτοποίησης.
Αὐτοῦ τοῦ εἴδους ἀλγόριθμοι, δὲν ἔχουν περιορισμὸ ἐπεξεργασίας καὶ ἀποτελεσμάτων, μὲ δυνατότητα προβλέψεων τῶν ἀνθρώπινων συμπεριφορῶν. Θὰ γνωρίζει ἡ κυβέρνηση καὶ ὅποιος ἐπεξεργάζεται τὰ δεδομένα τῆς ζωῆς μας τί θὰ διαπράξουμε στὸ μέλλον. Ἐδῶ καὶ μερικὲς δεκαετίες ξεκίνησαν οἱ προβλέψεις γιὰ κάθε πολίτη, μὲ βάση τὴν καταναλωτική του συμπεριφορὰ· δὲν σταμάτησαν ὅμως ἐκεῖ, προχώρησαν σὲ ἕνα βῆμα παραπάνω, συνέδεσαν τὶς καταναλωτικὲς συνήθειες μὲ βάσεις δεδομένων συμπεριφορῶν. Ἀνακοίνωσαν πρὶν μιὰ δεκαετία ὅτι μποροῦν νὰ προβλέπουν τὸν χωρισμὸ ἑνὸς ζευγαριοῦ 6 μῆνες πρὶν συμβεῖ, μὲ πολὺ μεγάλο ποσοστὸ ἐπιτυχίας ποὺ ἀγγίζει τὸ 95-98%. Μετὰ ἀπὸ 10 χρόνια, ὄχι μόνο πότε θὰ χωρίσουμε θὰ γνωρίζουμε, ἀλλὰ καὶ ἀκόμα τί σκεφτόμαστε !!!
Ὁ «ΠΑ» εἶναι τὸ ἐργαλεῖο τῆς ΤΝ, ἡ ὁποία μπορεῖ νὰ χρησιμοποιηθεῖ καταχρηστικὰ γιὰ τὴ χειραγώγηση τῶν ἐπιλογῶν τῶν ἀνθρώπων, ὅπως μέσα ἀπὸ τὴν ἀνάλυση καὶ ἀξιοποίηση προσωπικῶν δεδομένων. Αὐτὸ δημιουργεῖ ἀνησυχίες γιὰ τὴ δυνατότητα τῆς ΤΝ νὰ περιορίσει τὴν ἐλευθερία τῶν ἀνθρώπων νὰ ἐπιλέγουν τὸ καλὸ ἢ τὸ κακό, ὑποκαθιστῶντας τὴν ἐλεύθερη βούληση καὶ ἐξυπηρετῶντας τα συμφέροντων ἄλλων. Τὰ προσωπικὰ δεδομένα τῶν ἀνθρώπων μὲ τὴν ἐφαρμογὴ τοῦ «ΠΑ» θὰ ὑπόκεινται στὸν νόμο τῆς προσφορᾶς καὶ ζήτησης, μὲ ἀντικείμενο κερδοσκοπίας ἀπὸ ὁρισμένους. Θυμηθεῖτε τὸν ἀλλοδαπό, ὁ ὁποῖος πουλοῦσε CD μὲ τὰ στοιχεῖα τῆς ΑΑΔΑΕ (Taxisnet) στὸ ποσὸ τῶν 60€.
Τὸ Δημοκρατικὸ Πατριωτικὸ κίνημα ΝΙΚΗ ἔχει λάβει ξεκάθαρη θέση κατὰ τῆς ἀριθμοποίησης τοῦ προσώπου, ἔτσι δὲν ἀποδεχόμαστε τὸν Προσωπικὸ Ἀριθμὸ ἐπειδή:
Παραβίαζεται ἡ ἰδιωτικὴ ζωή: Ἡ ἀντικατάσταση τοῦ ὀνόματος μὲ ἕναν ἀριθμὸ περιορίζει τὴν ἀνωνυμία τοῦ ἀτόμου καὶ διευκολύνει τὴν παρακολούθηση τῶν ἐνεργειῶν του. Ἡ ἀριθμοποίηση σὲ μεγάλη κλίμακα θεωρεῖται ὡς προσπάθεια ἐλέγχου καὶ καταστολῆς, ὑπονομεύοντας τὴν ἐμπιστοσύνη τῶν πολιτῶν στὶς κυβερνήσεις.
Ἀποανθρωπισμός: Ἡ μετατροπὴ τοῦ ἀνθρώπου σὲ ἕναν ἁπλὸ ἀριθμὸ ὑποβαθμίζει τὴν ἀξία τῆς ἀνθρώπινης ζωῆς καὶ ὑπονομεύει τὴν ἀτομικὴ ταυτότητα, ποὺ ὁδηγεῖ σὲ μιὰ πιὸ ἀποστασιοποιημένη καὶ ἀνώνυμη κοινωνία.
Ἀποξένωση: Ἡ ἀριθμοποίηση δημιουργεῖ αἴσθημα ἀποξένωσης καὶ ἀπομόνωσης, καθὼς οἱ ἄνθρωποι ἀντιμετωπίζονται ὡς ἁπλοῖ ἀριθμοὶ καὶ ὄχι ὡς ἄτομα μὲ μοναδικὲς ἰδιότητες καὶ ἐμπειρίες.
Δυσκολία στὴν οἰκοδόμηση σχέσεων: Ἡ ἀριθμοποίηση δυσκολεύει τὴν οἰκοδόμηση βαθιῶν καὶ οὐσιαστικῶν σχέσεων, καθὼς ἡ ἐπικοινωνία βασίζεται σὲ μεγάλο βαθμὸ στὴν ἀνταλλαγὴ προσωπικῶν πληροφοριῶν καὶ συναισθημάτων.
Εὔκολη καταγραφὴ καὶ ἔλεγχος: Ἡ ἀριθμοποίηση διευκολύνει τὴν καταγραφὴ καὶ τὴν ἀνάλυση μεγάλων ποσοτήτων δεδομένων γιὰ τὰ ἄτομα, ἐπιτρέποντας τὸν ἀποτελεσματικότερο ἔλεγχό τους. Ἡ αἴσθηση ὅτι τὸ κράτος παρακολουθεῖ καὶ καταγράφει κάθε κίνηση τῶν πολιτῶν ὁδηγεῖ σὲ κλίμα φόβου καὶ ἀνασφάλειας. Ἀλλὰ τρομακτικότερο εἶναι ποὺ δύναται, μὲ τὴν ἐπεξεργασία αὐτῶν τῶν δεδομένων νὰ προβλέψει τὸ μέλλον καὶ τὶς δραστηριότητες κάθε πολίτη.
Ἱστορικὸ προηγούμενο: Ἡ ἀριθμοποίηση ἔχει συνδεθεῖ ἱστορικὰ μὲ αὐταρχικὰ καθεστῶτα καὶ παραβιάσεις τῶν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων. Ἐπίσης, συνδέεται μὲ περιορισμοὺς τῶν πολιτικῶν ἐλευθεριῶν, ὅπως ἡ ἐλευθερία τῆς ἔκφρασης καὶ ἡ ἐλευθερία τῆς συνάθροισης.
Περιορισμὸς τῆς καινοτομίας: Τὸ κλίμα φόβου καὶ ἀνασφάλειας ποὺ δημιουργεῖ, ἀποθαρρύνει τὴν καινοτομία καὶ τὴν ἐπιχειρηματικότητα.
Ἀποδυνάμωση τῆς κοινωνικῆς συνοχῆς: Ἡ ἀριθμοποίηση συμβάλλει στὴν ἀποδυνάμωση τῆς κοινωνικῆς συνοχῆς καὶ στὴν αὔξηση τῶν κοινωνικῶν ἀνισοτήτων.
Ἀπειλὴ γιὰ τὴ δημοκρατία: Σὲ ἀκραῖες περιπτώσεις, ἡ ἀριθμοποίηση ἀποτελεῖ ἀπειλὴ γιὰ τὴ δημοκρατία καὶ τὰ ἀνθρώπινα δικαιώματα.
Γιὰ ὅλα αὐτά, δὲν ἀποδεχόμαστε τὴν ψηφιακὴ σκλαβιὰ οὔτε τὴν ἀντιμετώπισή μας ὡς ἀντικείμενα. Ἀρνούμαστε, λοιπόν, τὴν ὑποχρεωτικότητα τοῦ Προσωπικοῦ Ἀριθμοῦ καὶ τῆς ἠλεκτρονικῆς ταυτότητας/κάρτας. Δὲν θυσιάζουμε τὴν προσωπική μας ἐλευθερία γιὰ ψήγματα. Ἀπαιτοῦμε ἡ κυβέρνηση νὰ σεβαστεῖ τὸ δικαίωμά μας γιὰ μία ἐναλλακτικὴ μὴ ἠλεκτρονικὴ μορφὴ ταυτοποίησης.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Σχετικές ἀναρτήσεις ΕΔΩΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Να αρνηθούμε μαζικά να συμμετέχουμε σε αυτή την φρικιαστική αποστέρηση της ελευθερίας. Ήδη μας έχουν πάρει πολλά. Δεν θα μας πάρουν και την ψυχή μας. Όποιος διαφωνεί και θεωρεί υπερβολική τη θέση μου κάνει λάθος. Όλα είναι προμελετημένα. Οι μεθοδεύσεις τους αναδεικνύονται πλέον ως τέτοιες, τώρα που αποκαλύπτεται ο τελικός σκοπός τους: Η απόλυτη υποδούλωση. Είναι τρομακτικό. Προσευχή για να μην το επιτρέψει ο φιλεύσπλαχνος Θεός μας. Τίποτα άλλο και κανείς άλλος δεν μπορεί να μας σώσει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνω
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι πιστοί να απαιτήσουν την κατάργηση ΌΧΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΜΚΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφή