31 Ιαν 2024

Ἡ μισὴ ἀλήθεια εἶναι ψέμα. Ἡ Ἐκκλησία ἀγαπᾶ ἐν ἀληθείᾳ. Ἡ Ἱεραρχία;

Γράφει ὁ πατήρ Παῦλος Καλλίκας 
Μὲ τὴν φράση «...διότι ἡ Ἐκκλησία «ἀληθεύει ἐν ἀγάπῃ» (Ἐφ. δ΄, 15) καὶ «ἀγαπᾶ ἐν ἀληθεὶᾳ» (Β΄ Ἰω. α΄, 1)» ἡ Ἱεραρχία κατακλείει τὴν πρόσφατη Ἐγκύκλιό της. Στὸ Ἐγκύκλιο δὲ σημείωμά της, ἀναφέρει «... παρακαλοῦντες ὅπως ἀναγνωσθεῖ ἐπ΄ Ἐκκλησίαις τὴν προσεχή Κυριακή...». 
Συχνά - πυκνὰ συναντοῦμε τὴν φράση, θὰ τὴν ἔχετε ἀκούσει, «ἡ μισὴ ἀλήθεια εἶναι ψέμα». Ἐπιβεβαιώνεται κάτι τέτοιο στὴν περίπτωση αὐτῆς τῆς Ἐγκυκλίου; Ὑπάρχει καὶ ἄλλη μισὴ ἀλήθεια ποὺ δὲν ἀναφέρεται ρητῶς, οὔτε ἐξετάζεται στὴν Ἐγκύκλιο; Ἄρα, μιλᾶμε γιὰ ψέμα;  Ἂς τὸ ἐξετάσουμε. 
Θὰ δώσω ἕνα παράδειγμα γιὰ νὰ γίνω σαφής. Ὑπόθεση: Τὸ παιδί μου βρίσκεται μπροστὰ στὴν φωτιά. Ἂν τοῦ πῶ «Παιδί μου αὐτὸ εἶναι φωτιά», τοῦ ἔχω πεῖ τὴν ΜΙΣΗ ἀλήθεια. Ἂν τοῦ πῶ: «Παιδί μου αὐτὸ εἶναι φωτιά, θὰ καεῖς ἂν πᾶς πιὸ... κοντὰ ἢ ἂν θελήσεις νὰ τὴν ἀκουμπήσεις», τότε τοῦ εἶπα ΟΛΗ τὴν ἀλήθεια. Προλαμβάνω δηλαδὴ στὴν δεύτερη περίπτωση, ἀντὶ νὰ περιμένω νὰ θεραπεύσω τὸ ἔγκαυμα στὴν πρώτη περίπτωση, μὲ ἀμφίβολα μάλιστα ἀποτελέσματα. 

Ἄρα ἡ ΜΙΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑ («αὐτὸ εἶναι φωτιὰ») εἶναι οὐσιαστικὰ ΨΕΜΑ, ἀφοῦ τελικὰ δὲν γνωρίζει τὸ παιδὶ τὸ κακὸ ποὺ πρόκειται νὰ πάθει ἂν τὴν πλησιάσει ἢ ἂν ἀκουμπήσει. Ὡς πατέρας τοῦ παιδιοῦ θὰ τοῦ ἔχω πεῖ ψέματα, ἀφοῦ τὸ παιδὶ θὰ μποροῦσε νὰ ὑποθέσει ὅτι ἡ φωτιὰ εἶναι κάτι ἀκίνδυνο σὰν νερὸ ἢ κάτι ἄλλο. 

Ἂς δοῦμε τώρα τὴν Ἐγκύκλιο τῆς Ἱεραρχίας. 
Ἡ ΜΙΣΗ ἀλήθεια τῆς Ἐγκυκλίου. 

Τὴν ΜΙΣΗ ἀλήθεια παρουσιάζει ἡ συντριπτικὴ πλειοψηφία ὅσων ἀναφέρονται στὶς 5 παραγράφους τῆς Ἐγκυκλίου. Ἡ Ἱεραρχία διευκρινίζει πρὸς ὅλους ὅσους ἀναμένουν τὸν ΥΠΕΥΘΥΝΟ μάλιστα λόγο της (ὅπως ἀναφέρεται στὴν κατακλεῖδα τῆς παρούσης Ἐγκυκλίου) ὅτι αὐτὸ τὸ Νομοσχέδιο «εἶναι φωτιὰ» (δική μου ἡ παρομοίωση γιὰ νὰ εἶμαι συνεπὴς μὲ τὸ παράδειγμα ποὺ ἔδωσα). 

Ἡ ἄλλη ΜΙΣΗ ἀλήθεια γιατί ἐξίσου ὑπεύθυνα, ὡς ὄφειλε ἡ Ἱεραρχία, δὲν ἀναφέρεται, δὲν τονίζεται πουθενὰ στὴν Ἐγκύκλιο; 
Ποιά; Ὅτι ὅποιος/α ἀπὸ ὁποιαδήποτε θέση καὶ ἂν βρίσκεται παρασυρθεῖ, ἐνστερνισθεῖ, διδάξει, ὑπογράψει ἀκολουθήσει ἢ καθοιονδήποτε τρόπο συνευδοκήσει στὸ νομοσχέδιο - σίχαμα, ΑΠΟΚΟΠΤΕΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ἀπὸ μέλος τῆς Ἐκκλησίας ἢ ἂν θέλετε σὲ πιὸ Καινοδιαθηκικὴ γλῶσσα «ΑΝΑΘΕΜΑ ΕΣΤΩ», διότι κατὰ τὸν Ἀπ. Παῦλο διδάσκει «ἕτερο εὐαγγέλιο» (Γαλ. 1,6-9). 

Ἄρα, ἡ Ἱεραρχία παρουσίασε ΜΟΝΟ τὴν ΜΙΣΗ ἀλήθεια. 
Δὲν ὄφειλε νὰ σημειώσει πατρικὰ «ἐν ἀγὰπῃ καὶ ἐν ἀληθεὶᾳ» στὴν Ἐγκύκλιο της, ὅτι ὅποιος ψηφίσει ἢ θελήσει νὰ ζήσει σύμφωνα μὲ τὸ Νομοσχέδιο – σίχαμα ΑΝΑΘΕΜΑ ΕΣΤΩ; 
Δὲν ὄφειλε ρητὰ νὰ προλάβει, νὰ προειδοποιήσει τί θὰ συμβεῖ σὲ περίπτωση ποὺ «ἕτερο εὐαγγέλιο» προωθηθεῖ, σχεδιασθεῖ, ἐνταχθεῖ ἢ προστεθεῖ στὸ Σύνταγμα τῆς χώρας μας μὲ τὶς ἀνυπολόγιστες μάλιστα καταστροφὲς ποὺ αὐτὸ συνεπάγεται; 
Δὲν ὄφειλε ἐξ ἀρχῆς καὶ ὁλοκληρωμένα νὰ ξεκαθαρίσει τὴν θέση της, τὴν Ἀλήθεια τοῦ Εὐαγγελίου δηλ., ἐνώπιον τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας; 
«Βολεύει» λοιπὸν τὴν Ἱεραρχία ἡ μισὴ ἀλήθεια, μά ... εἶναι τελικὰ ψέμα! 

Μὲ λύπη, 
παπα-Παῦλος Καλλίκας 

3 σχόλια:

  1. Ναι ,στο παιδι θα πουμε οτι ειναι φωτια και θα καεις ,σ εναν μεγαλο ομως ειναι μαλλον περιττό γιατι ειναι αυτονοητο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μην αμφιβάλεις για το οτι οι μεγάλοι, δεν καταλαβαίνουν περι τίνος φωτιά πρόκειται να τους ακουμπήσει με το Νομοσχέδιο. Το παράδειγμα ηταν βοθητικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σαφως και ηταν το παράδειγμα βοηθητικο! Αυτο που λεω ειναι οτι οποιος ΘΕΛΕΙ να καταλαβει τί θα επακολουθήσει, αν ψηφιστει ,δεν χρειάζεται περισσοτερες διευκρινησεις ,του αρκει αυτη η εγκύκλιος της Ιεραρχίας μας! Ο,τι καλο απο μερους της να της το αναγνωριζουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.