30 Αυγ 2020

Ἡ ζακέτα φοριέται μέ μάσκα

ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - Χειροτονία την εποχή του κορονοιου - ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ INFO

Γράφει ὁ Ἀναστάσιος Ὁμ. Πολυχρονιάδης 
Δρ. pd. Θεολογίας ΑΠΘ

Διαβάζοντας τήν ἄποψη πού διατύπωσε πρόσφατα ὁ μητροπολίτης Γόρτυνος ὡς πρός τόν κίνδυνο μετάδοσης τοῦ κορωναϊού ἐντός τῆς ἐκκλησίας, καί ἀκολουθῶντας τή λογική του, ἐκφράζουμε ἄμεσα τήν ἀπορία μας περί τῆς ἀπραξίας του, ὡς πρός τή μή δημοσίευση κειμένων του, προκειμένου νά ἀρθεῖ τό νομικά ἐφάμαρτον τῆς σχετικῆς ΚΥΑ, πού εἰσάγει τή διάκριση μεταξύ τῶν πολιτῶν, παραβιάζοντας κατάφωρα τό ἄρθρο 4 τοῦ Συντάγματος- περί τῆς ἰσότητας τῶν Ἑλλήνων-.

Ἐκεῖ ἐξαιροῦνται τῆς ὑποχρέωσης χρήσης μάσκας ἐντός τοῦ ναοῦ οἱ ἱερεῖς καθώς καί τό βοηθητικό προσωπικό «τό ἀπαραίτητο γιά τήν τέλεση τῆς λατρείας», «κατά τήν ὥρα πού πραγματοποιεῖται ἡ λειτουργία ἤ ἄλλη λατρευτική σύναξη» (ΦΕΚ 3165/τ. Β'/31-7-2020).

Καί γεννᾶται τό ἐρώτημα, δέν ἀποτελοῦν ἐκεῖνοι πολῖτες αὐτοῦ τοῦ κράτους, πού ἐνδέχεται νά μεταδώσουν τή νόσο;

Μόνο οἱ πιστοί, «ὁ λαός», θεωροῦνται φορεῖς τοῦ ἰοῦ; Ποιός ἔχει τό «δημοκρατικό» δικαίωμα τῆς διάκρισης τῶν πολιτῶν σέ ἄτρωτους καί μή;

Καί ποιός ἔχει τό δικαίωμα, σύμφωνα πάντα μέ τά λεγόμενα τοῦ μητροπολίτη, νά εκπειράζει τόν Θεό;

Πῶς, λοιπόν, ὁ ἴδιος, διαπρύσιος κήρυκας τῆς μασκοφορίας τῶν πιστῶν, ξεχνᾶ νά προφυλάξει τὸν ἑαυτό του, τούς ἱερεῖς καί τό βοηθητικό προσωπικό τῆς Μητροπόλεώς του, θέτοντάς τους σέ κίνδυνο;

Δέν ἀναλογίζεται ὅτι ἐξαιτίας ὅλων αὐτῶν τῶν προσώπων, δύναται νά διασπαρεί ὁ ἰός στή Μητρόπολή του καί κατόπιν σέ ὅλη τήν ἑλληνική ἐπικράτεια καί ἐκτός αὐτῆς;

Σεβόμενοι, λοιπόν, τό σχῆμα του, καθώς καί τήν ἰδιότητα πού ἔφερε παλαιότερα ὡς καθηγητής τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης τοῦ ΕΚΠΑ, ἐπεκτείνουμε τή σκέψη του, ὑποβάλλοντας σέ ἐκεῖνον, τό ἐρώτημα, ἐάν μαζί μέ τή ζακέτα πού φοροῦμε, ὅπως λέγει, γιά νά μήν κρυώνουμε ἐντός τοῦ ναοῦ, προτείνει τήν ἀπόσυρση, ἅπαξ διά παντός, τῶν ἱερῶν προσκυνηματικῶν εἰκόνων καθώς καί τῶν ἱερῶν λειψάνων, ἀφοῦ ὁ ἀσπασμός τους ἀπό διαφόρους ἀνθρώπους, σύμφωνα μέ τή λογική του, μπορεῖ νά ἀποβεῖ μοιραῖος γιά τήν ὑγεία τους.

Συνεπῶς, ἡ περί ζακέτας συζήτηση, πού δέν πιστεύουμε τελικά πώς υἱοθετεῖ ὁ ἴδιος, ἀποτελεῖ «ἀπό τήν πίσω πόρτα» εἰσδοχή στήν Ἐκκλησία τῆς Βαρλααμικής λογικῆς, ὅπου τό ἄκτιστο φῶς τῆς Μεταμορφώσεως ἀντικαθίσταται ἀπό τό αἰσθητό φῶς τοῦ ἡλίου.

Αὐτή τή λογική, δηλαδή τῆς «θεολογίας» τῶν κλειστῶν ἐκκλησιῶν, τῶν χρηζόντων ἀπολύμανσης, προστατευτικῶν μασκῶν κλπ ἀκολουθεῖ ἡ ἀπαγόρευση τοῦ φιλήματος τῶν ἱερατικῶν χειρῶν, τῶν λιτανευτικών πομπῶν, τῆς διανομῆς ἀντιδώρου, τῆς κοινωνίας τῶν ἱερέων ἐκ τοῦ κοινοῦ Ποτηρίου καθώς καί τῆς Μετάληψης τῶν πιστῶν ἀπό τήν Ἁγία Λαβίδα.

Ἐν ὀλίγοις, ἡ ἐν λόγῳ «θεολογία» ἀνατρέπει τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησιολογία καί συνέπως τή Σωτηριολογία.

Ἄν, λοιπόν, ἡ ἀνάγνωση τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης δέν γίνεται μέσα ἀπό τίς σελίδες τῆς Καινῆς, παρουσιάζεται τό φαινόμενο τῆς Ἁγιογραφικῆς διαίρεσης.

Καί τότε ὁ Νόμος δέν συμπληρώνεται ἀπό τή Χάρη, μέ συνέπεια τήν κυριαρχία τῆς λογικῆς της ζακέτας.

Γιά αὐτό καί τό «Τίμα ἰατρὸν» (Σόφ. Σειράχ 38,1), πού σημειώνει ὁ μητροπολίτης Γόρτυνος, διαβάζεται στήν Ἐκκλησία μαζί μέ τό «ἰατρέ, θεράπευσον σεαυτόν» (Λκ. 4,23).

Γιατί ὁ ἰατρός τῶν ἰατρῶν εἶναι ὁ Χριστός. Ἐνώπιον Τοῦ πέφτουν οἱ μάσκες.
Romfea.gr

7 σχόλια:

  1. Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΟΛΥΝΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΓΙΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ!

    Μιλά ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Βασίλειος Βολουδάκης. (Κυριακή 30/8/2020, ώρα 12:00).

    https://www.youtube.com/watch?v=5VTo6VzIQZI

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ σωστά όσα γράφει ο κ.Πολυγρονιαδης και επιπλέον στις ευχές των εγκαινίων δεν ακούμε να λένε μην φοράτε ζακετες και παλτό δεν χρειάζεται ο Θεός θα σας προφυλάξει και δεν θα ακυρώσετε! Δεν είναι συγκρίσιμα μεγέθη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Βασικό στοιχείο της λατρείας είναι η ψαλτική. Προφανώς αυτή δεν μπορεί να γίνει με μάσκα. Κι ούτε η χάρη των αγίων εικόνων και των αγίων λειψάνων σημαίνει ότι δεν μπορούμε να αρρωστήσουμε από την μεταξύ μας συναναστροφή (όχι από τις εικόνες ή τα λείψανα ή πολύ περισσότερο - Θεός φυλάξοι! - από την Θεία Κοινωνία).

    Η ἄποψη ότι στον ναό, λόγω των εγκαινίων του, δεν μπορεί να μας συμβεί απολύτως κανένα «κακό», επειδή είναι ο τόπος της λατρείας του Θεού, μου φαίνεται πολύ προβληματική. Άλλο το ένα (η υπάρχουσα Χάρη) και άλλο το άλλο (το τί μπορεί να επιτρέψει ο Θεός να μας συμβεί στον ναό). Ο Θεός δεν υποχρεούται καλά και σώνει να μας σώζει στο ναό από το κάθε τι και μάλιστα απροϋπόθετα. Υπάρχει η δική μας μετάνοια;

    Θυμήθηκα αυτές τις ημέρες κάτι που είχα διαβάσει παλαιά για τον προφήτη Ιερεμία και έψαξα να το βρώ. Κοτάξτε το κεφ. 7 του βιβλίου του στην Αγία Γραφή. Θα παραθέσω ένα μικρό μόνο κομμάτι γιατί το κεφ. είναι μεγάλο ,και μάλιστα από μετάφραση, γιατί είναι λίγο δύσκολο:

    «Ακούστε του Κυρίου τον λόγο όλοι οι κάτοικοι του Ιούδα, που περνάτε απ᾽ αυτές τις πύλες για να πάτε να προσευχηθείτε στον Κύριο! Ο Κύριος του σύμπαντος, ο Θεός του Ισραήλ, λέει: Διορθώστε την συμπεριφορά σας και τα έργα σας, και τότε θα επιτρέψω να κατοικήσετε στον τόπο αυτό. Μην ξεγελάτε τον εαυτό σας επαναλαμβάνοντας: ο ναός που κατοικεί ο Κύριος, ο ναός του Κυρίου, ο ναός του Κυρίου είναι εδώ! Αν πράγματι διορθώσετε την συμπεριφορά και τα έργα σας, αν αποδώσετε απόλυτα το δίκαιο ο ένας στον άλλο, αν δεν καταπιέζετε τον ξένο, το ορφανό και την χήρα, αν πάψετε να θανατώνετε αθώους ανθρώπους εδώ σ᾽ αυτόν τον τόπο και να λατρεύετε ξένους θεούς, γιατί αυτό θα είναι η καταστροφή σας, τότε εγώ θα κατοικήσω μαζί σας σ᾽ αυτόν τόν τόπο... Εσείς όμως εξαπατάτε τον εαυτό σας με λόγια ψεύτικα, που απ᾽ αυτά δεν θα ωφεληθείτε. Κλέβετε, σκοτώνετε, μοιχεύετε και ὀρκίζεστε ψέματα... Κι έπειτα έρχεστε και στέκεστε ενώπιόν μου στον ναό αυτό που φέρει τό όνομά μου καί λέτε: «εδώ είμαστε ασφαλείς!» Και συνεχίζετε να κάνετε όλες αυτές τις βδελυρές πράξεις. Τί θαρρείτε πως είναι ο ναός αυτός, που φέρει τό όνομά μου; Σπήλαιο ληστών; Εντάξει! Τότε και εγώ θα τον θεωρήσω έτσι. Πηγαίνετε λοιπόν στην Σηλώ, τον τόπο που για πρώτη φορά είχα διαλέξει να λατρεύομαι και δείτε τί καταστροφή έκαναν σ᾽ αυτόν για τις αμαρτίες του λαού μου του Ισραήλ. Και τώρα πάλι κάνετε τα ίδια ανόσια έργα...Γι᾽ αυτό σέ τούτον τον ναό που φέρει τό όνομά μου κι όπου εσείς αισθάνεστε ασφαλείς... θα κάνω τα ίδια που έκανα στην Σηλώ...».

    Ας θυμηθούμε εδώ και την σφαγή των προγόνων μας στην Αγιά Σοφιά κατά την άλωση της Πόλης... Είχαν πάει εκεί για προστασία...
    Ο Θεός μας προστατεύει, αλλά πρέπει και εμείς να τον ακούμε.

    Ας θυμηθούμε πάλι τον λόγο του πειρασμού στόν Κύριο στην έρημο: «Ει υιός ει του Θεού, βάλε σεαυτόν κάτω· γέγραπται γάρ (=αγιογραφικό... διαβολικό επιχείρημα) ότι τοις αγγέλοις αυτού εντελείται περί σου, και επί χειρών αρούσι σε, μήποτε προσκόψης προς λίθον τον πόδα σου. Έφη αυτώ ο Ιησούς· πάλιν γέγραπται, ουκ εκπειράσεις Κύριον τον Θεόν σου»! (Ματθ. 4,6.7).

    Τέλος, μία απορία: Ο κ. Πολυχρονιάδης, επειδή ο ιατρός των ιατρών είναι ο Χριστός, δεν πηγαίνει στούς ιατρούς όταν αρρωσταίνει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. o διαβολος οταν εξαντλησει τα ''λογικα'' του επιχειρηματα το ριχνει στην αγιογραφικη κατοχυρωση και, αλιμονο, στο κηρυγμα μετανοιας!

      Διαγραφή
    2. Τίποτα μαγικά και απροϋπόθετα δεν γίνεται στο χώρο της Εκκλησίας. Ασφαλώς και μπορεί κάποιος να αρρωστήσει και να πεθάνει, ακόμα και από την Θεία Κοινωνία, όπως έχουμε το παράδειγμα με τους Κορίνθιους που αναφέρει ο Απόστολος Παύλος, όμως, δεν φταίει η Θεία Κοινωνία γι αυτό, ούτε και ο Ναός, αλλά η αναξιότητά μας. Όποιος μπαίνει στον Ιερό Ναό μετά Πίστεως ευλαβείας και φόβο Θεού, τον σκεπάζει η Θεία Χάρη, και δεν έχει να φοβηθεί ούτε κορονοϊό, ούτε τίποτα!

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος 31 Αυγ:
      Ανώνυμε 8:52, το να διακρίνει κανείς τις παγίδες του διαβόλου είναι πραγματικά μεγάλη υπόθεση καί όχι λόγος εύκολος, που τον πετάμε στον άλλο ευκαίρως-ακαίρως. Χρειάζεται να λειώσει κανείς στην άσκηση πάρα πολλά χρόνια, κάτω από την καθοδήγηση έμπειρου πνευματικού πατρός καί να αγωνιστεί με πολύ ταπείνωση εναντίον των παθών του για να το επιτύχει αυτό. Αν ανήκετε σε αυτήν την κατηγορία, χαίρομαι πολύ.

      Οι ώριμοι άνθρωποι όμως, ξέρετε, είναι επίσης συγκρατημένοι στις κρίσεις τους, πολλά δε σχόλια αυτές τις ημέρες δείχνουν ανθρώπους επιπόλαιους, που βιάζονται να εκφράσουν με επιβλητικότητα και επιθετικότητα την άποψή τους με τα λίγα που ξέρουν, ως... μεγάλοι δογματολόγοι της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Αυτό δεν είναι πλάνη του διαβόλου; Είναι όλοι αυτοί μεγάλοι... Πατέρες της Εκκλησίας; Το μόνο που καταφέρνουν έτσι είναι να προκαλούν δυσφορία και λύπη στους αναγνώστες των σχολίων τους.

      Διαγραφή
  4. Κ ό λ α σ η είναι
    ...
    το πώς θα βιώνουν οι
    ...κολασμένοι την
    α γ ά π η τού Θεού!

    Αυτό δεν σημαίνει
    οτι κινδυνεύουμε
    από την αγαπη τού Θεού!
    Από τα π ά θ η μας
    κινδυνεύουμε!

    Το ίδιο ακριβώς
    ισχύει και στό

    π ο λ ύ π ο ν η ρ ό
    ερώτημα

    που τίθεται για το αν
    κινδυνεύουν οι πιστοί
    στο ναό!

    Κινδυνεύουμε απο την
    άκρως τοξική αμαρτία μας!

    Για τους γιατρούς τι να πούμε...;
    ... μη σου τύχει να μπλέξεις μαζί τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.