1 Αυγ 2019

Ὁ πρωτοσύγκελος τῆς Μητροπόλεως Μόρφου, κονιορτοποιεῖ μὲ ἁγιοπετερικὲς θέσεις τοὺς ἐπικριτὲς τοῦ Μητροπολίτου Νεοφύτου!

Ὀφειλόμενη ἀπάντηση πρὸς ἀνακοίνωση τοῦ πανιερωτάτου Μητροπολίτου Κυρηνείας κ. Χρυσοστόμου (τοῦ Γραφείου του στὴν Λευκωσία, στὸ Facebook, στὶς 30.07.2019)
Ἀρχιμανδρίτου Φωτίου Ἰωακεὶμ
Τὸν πανιερώτατο Μητροπολίτη Κυρηνείας κ. Χρυσόστομο γνωρίζω ἀπὸ χρόνια, ἀπὸ τότε ποὺ ἦταν λαϊκός, καὶ δηλώνω ἐξαρχῆς ὅτι τίποτα προσωπικὸ δὲν ἔχω μαζί του. Μάλιστα πάντοτε διατηρούσαμε φιλικὲς σχέσεις. Περαιτέρω, σέβομαι καὶ τὸ ἀρχιερατικό του ἀξίωμα.
Ἡ ὡς ἄνω ὅμως ἀνακοίνωσή του, τὴν ὁποία παραθέτω ἐφεξῆς αὐτούσια, ὁμολογῶ ὅτι μὲ λύπησε βαθύτατα, ὄχι ἁπλῶς γιατὶ καταφέρεται μὲ ὄχι εὐθὺ τρόπο κατὰ τοῦ οἰκείου Μητροπολίτου μου, τοῦ Μόρφου κ. Νεοφύτου, ἀλλὰ κυρίως καὶ κατεξοχὴν γιατὶ μὲ τὰ λίγα σὲ ἔκταση ἀλλὰ ἀφοριστικά του αὐτὰ γραφόμενα, πλήττει καίρια τὸ ἦθος καὶ τοὺς λόγους τῶν ἁγίων τῆς Ἐκκλησίας μας, παλαιῶν καὶ συγχρόνων, ἀλλοιώνει τὴ σχετικὴ Ἱερὰ Παράδοση τῆς Ὀρθόδοξης...
Ἐκκλησίας καὶ τὸν ἐκφραζόμενο στὴν Ἁγία Γραφὴ λόγο τοῦ Θεοῦ, δηλαδὴ τὴν ἀποκαλυφθεῖσα ἀπὸ τὸν Τριαδικὸ Θεὸ «ἐν προσώπῳ Ἰησοῦ Χριστοῦ» σωστικὴ τῶν ἀνθρώπων Ἀλήθεια.
Ἐπειδή, λοιπόν, «φίλος ὁ Πλάτων, ἀλλὰ φιλτάτη ἡ ἀλήθεια», παραθέτω ἐδῶ τὴν ἀπόφανση τοῦ ἁγίου Κυρηνείας καὶ προχωρῶ στὴν ἀναθεώρηση καὶ ἀνασκευή της, βάσει ὄχι νεφελωδῶν καὶ ἀνερείστων ἀφορισμῶν, ἀλλὰ βάσει τῶν πηγῶν τῆς Ὀρθόδοξης πίστης.

Τὸ ἀνακοινωθὲν τοῦ Μητροπολίτου Κυρηνείας ἔχει ὡς ἑξῆς:
«Γραφείο Ιεράς Μητροπόλεως Κυρηνείας στη Λευκωσία [30.07.2019]
Εκφράζοντας τη θέση της Ιεράς Μητροπόλεως Κυρηνείας και τη δική μου προσωπικώς, πιστεύουμε ότι ο κληρικός δεν πρέπει να ανακατεύεται μέσα στις κρεβατοκάμαρες των ζευγαριών. Επίσης από την εμπειρία μας μέσα από τη μελέτη των έργων αγίων ανθρώπων της Εκκλησίας ή και σε προσωπική επικοινωνία μαζί τους, δεν έχουμε διαβάσει και δεν έχουμε ακούσει οι άγιοί μας να αναφέρονται σε τέτοιου είδους θέματα με τόση λεπτομέρεια. +Ο Κυρηνείας Χρυσόστομος».

«Ἀρχὴ ἐπιστήμης», ἅγιε Κυρηνείας, «ἡ τῶν ὀνομάτων ἐπίσκεψις» καὶ τῶν πραγμάτων ὁ ἔλεγχος. Ἂς ἐξετάσουμε λοιπὸν τὸ κείμενό σας ἐνδελεχῶς.
Σημειώνετε προοιμιακὰ ὅτι τὸ κείμενό σας ἐκφράζει και «τὴ θέση της Ιεράς Μητροπόλεως Κυρηνείας». Δὲν γνωρίζω κατὰ πόσον τὸ ἔχετε διερευνήσει αὐτό, πάντως ἐσᾶς σᾶς ἐκφράζει ἀσφαλῶς πλήρως, ὅπως δηλώνετε. Ἡ ἀπόφανσή σας διακρίνεται σὲ δύο σκέλη: α. «ο κληρικός δεν πρέπει να ανακατεύεται μέσα στις κρεβατοκάμαρες των ζευγαριών» καί, β. τα έργα και οι λόγοι «των αγίων ανθρώπων της Εκκλησίας» ἔρχονται σὲ πλήρη ἀντιδιαστολὴ μὲ ὅσα ὁ ἅγιος Μόρφου ἀνέφερε σὲ πρόσφατη ὁμιλία του σὲ συγκέντρωση πιστῶν στὸ Ἀκάκι γιὰ τὸ πολύκροτο θέμα τῆς ὁμοφυλοφιλίας καὶ τῶν αἰτίων της, καθὼς αὐτοὶ «δεν αναφέρονται σε τέτοιου είδους θέματα με τόση λεπτομέρεια».

Ἂς ἀρχίσουμε ἀπὸ τὸ πρῶτο σκέλος τῆς θέσης σας: «ο κληρικός δεν πρέπει να ανακατεύεται μέσα στις κρεβατοκάμαρες των ζευγαριών». Ἀντιλαμβάνομαι ὅτι ἀσφαλῶς τῆς ἀπαγόρευσης ἐξαιρεῖται ὁ ἔγγαμος κληρικὸς καὶ ἡ δική του κρεβατοκάμαρα. Πρῶτο μου ἐρώτημα, ἅγιε Κυρηνείας, εἶναι τί ἐστὶ κληρικός, καὶ δὴ ἐπίσκοπος. Διοικητικὸς ὑπάλληλος Μητροπόλεως; Τελετουργὸς ναῶν; Ἀπαραίτητο γραφικὸ καὶ «παραδοσιακὸ» decor κοινωνικῶν κ.λπ. ἐκδηλώσεων; 

Ἐπειδὴ τυγχάνω καὶ ἐγὼ κληρικός, θὰ ἀπαντήσω πὼς ὁ Ὀρθόδοξος κληρικὸς (τὸ τονίζω, γιατὶ ἐκτὸς Ὀρθοδοξίας ὑπάρχει διαφοροποιημένη ἀντίληψη καὶ κατάσταση), μὲ τὴ Χάρη τῆς Ἱερωσύνης ποὺ λαμβάνει, μετέχει, χαρισματικὰ πλέον, στὸ τρισσὸ ἀξίωμα τοῦ μεγάλου Ἀρχιερέως Χριστοῦ: Τὸ ἱερατικό, τὸ προφητικὸ καὶ τὸ βασιλικό. Ἔτσι ὁ κληρικός, καὶ δὴ ὁ ἐπίσκοπος, ποὺ κατεξοχὴν τυγχάνει «εἰς τόπον καὶ τύπον Χριστοῦ», εἶναι  —πρέπει νὰ εἶναι—καὶ λειτουργὸς τῶν σωστικῶν Μυστηρίων τῆς Ἐκκλησίας (ἱερατικὸ ἀξίωμα), καὶ διδάσκαλος καὶ τοῦ νοητοῦ ἀμπελῶνος «ἐργάτης ἀνεπαίσχυντος» (χωρὶς δηλ. νὰ ντρέπεται) «ὀρθοτομῶν τὸν λόγον τῆς ἀληθείας» (Β´ Τιμ. 2, 15) (προφητικὸ ἀξίωμα), καὶ κριτὴς καὶ διαχειριστὴς πνευματικὸς τῆς ζωῆς τῶν πιστῶν (βασιλικὸ ἀξίωμα).

Ἡ Ὀρθόδοξη ζωή, σεβαστέ μου ἅγιε Κυρηνείας, δὲν διακρίνεται σὲ ἱερὲς καὶ μὴ στιγμές, σὲ ζωὴ στὸν ναό, σὲ σαλόνια, σὲ τραπεζαρίες, σὲ κρεβατοκάμαρες... Δὲν ὑπάρχουν ἠθικὰ οὐδέτερες πράξεις. Ἡ ζωὴ τοῦ Ὀρθοδόξου πιστοῦ, σὲ ὅλες τὶς ἐκφάνσεις καὶ ἐκφράσεις της, πρέπει νὰ λούζεται στὸ Φῶς τοῦ Εὐαγγελίου, στὸ Φῶς τοῦ Χριστοῦ. «Κατὰ πάντα καὶ διὰ πάντα» στοχεύει στὴν ἐν-Χρίστωση τοῦ πιστοῦ, στὴν πραγμάτωση στὴ ζωή του τοῦ Θείου θελήματος, τῶν ἐντολῶν τοῦ Κυρίου. Ὁ Χριστὸς πρέπει νὰ εἶναι παρὼν παντοῦ καὶ πάντοτε στὴ ζωή μας. Οὐαὶ καὶ ἀλίμονο, ἐὰν ἡ ζωή μας ὡς Ὀρθοδόξων χριστιανῶν εἶναι κατ᾽ ἐπιλογήν, à la carte... 

Γιὰ τοῦτο καὶ ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ καὶ ἡ Ἱερὰ Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας καλύπτουν ὅλο τὸ φάσμα τῆς ἀνθρώπινης ζωῆς, μέχρι... καὶ τὶς «κρεβατοκάμαρες των ζευγαριών». Κι αὐτὸ βεβαίως δὲν γίνεται γιὰ νὰ ζεῖ ὁ πιστὸς κάτω ἀπὸ ἕνα συνεχὴ βραχνά, σὰν νὰ εἴχαμε ἕνα Θεὸ «μπαμπούλα καὶ ἀστυνόμο», ἀλλὰ ἀντίθετα γιὰ νὰ διασφαλίζονται ἐν παντὶ τὰ ὅρια τῆς ἐν Χριστῷ ζωῆς καὶ ἐλευθερίας καὶ νὰ ἁγιάζεται κάθε στιγμὴ τῆς ζωῆς τοῦ πιστοῦ. «Τοῦτο γὰρ ἐστὶ τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, ὁ ἁγιασμὸς ὑμῶν» (Α´ Θεσ. 4, 3).

Καί, γιὰ νὰ μὴ νομισθεῖ ὅτι λέγω δικά μου πράγματα, ἀποκυήματα τῆς φαντασίας μου, ἂς δοῦμε συνοπτικώτατα τὶς σχετικὲς θέσεις τῆς Ἁγίας Γραφῆς καὶ τῶν Ἱερῶν Κανόνων γιὰ τὸ θέμα τῆς ὁμοφυλοφιλίας. Καὶ λέγω συνοπτικώτατα, γιατὶ ἡ ἐνδελεχὴς τεκμηρίωση τοῦ θέματος θὰ ἀπόβαινε ἐκτενέστατη διατριβή. Καί, ἀσφαλῶς, ὁμοφυλοφιλικὴ συνεύρεση συνιστᾶ καὶ ὁ κατ᾽ εὐφημισμὸν σήμερα ἀποκαλούμενος «πρωκτικὸς ἔρωτας» ἄνδρα καὶ γυναίκας. Γι᾽ αὐτὸ καὶ ὅσα κατωτέρω, συναναφέρονται καὶ στὴν πτώση αὐτή. Οἱ ὅποιες ὑπογραμμίσεις εἶναι δικές μας.

Ἡ ὁμοφυλοφιλία καταδικάζεται ἀπερίφραστα ἀπὸ τὸν Θεὸ στὴν Παλαιὰ Διαθήκη καὶ τιμωρεῖται παραδειγματικώτατα ἀπὸ Αὐτὸν στὰ πρόσωπα τῶν Σοδομιτῶν: «κραυγὴ Σοδόμων καὶ Γομόρρας πεπλήθυνται, καὶ αἱ ἁμαρτίαι αὐτῶν μεγάλαι σφόδρα» (Γεν. 18, 20). Ἐὰν ἡ κατὰ φύσιν σαρκικὲς ἁμαρτίες τῶν ἀνθρώπων τιμωρήθηκαν μὲ τὸν «κατὰ φύσιν» κατακλυσμὸ τοῦ ὕδατος, «διὰ τὸ εἶναι αὐτοὺς σάρκας», ἡ παρὰ φύσιν ἁμαρτία τῶν κατοίκων Σοδόμων καὶ Γομόρρας τιμωρήθηκε μὲ τὸν «παρὰ φύσιν» κατακλυσμὸ τῆς φωτιᾶς (Γεν. 19). Ὁ λόγος καὶ νόμος τοῦ Θεοῦ ἦταν καὶ εἶναι ξεκάθαρος: «καὶ μετά ἄρσενος οὐ κοιμηθήσῃ κοίτην γυναικείαν, βδέλυγμα γάρ ἐστι» (Λευϊτ. 18, 22)· «καὶ ὃς ἂν κοιμηθῇ μετὰ ἄρσενος κοίτην γυναικός, βδέλυγμα ἐποίησαν ἀμφότεροι· θανάτῳ θανατούσθωσαν, ἔνοχοί εἰσιν» (Λευϊτ. 20, 13).
Ἂς ἔλθουμε ὅμως καὶ στὴν ἐποχὴ τῆς Χάριτος, τὴν Καινὴ Διαθήκη. Τὸ «στόμα τοῦ Χριστοῦ», ὁ ἀπόστολος τῶν ἐθνῶν Παῦλος, στηλιτεύει μὲ τὸν ἐμφαντικώτερο τρόπο, μεταξὺ πολλῶν ἄλλων σοβαρῶν ἁμαρτημάτων στὰ ὁποῖα ἐπιδίδονταν οἱ εἰδωλολάτρες τῆς ἐποχῆς, τὰ παρὰ φύσιν ἁμαρτήματα τῶν ἀνθρώπων, γιὰ νὰ διασφαλίσει τὸ χριστιανικὸ ἦθος τῶν πιστῶν, ποὺ ἀναπόφευκτα συναναστρέφονταν μαζί τους. Ἐξάλλου, πλεῖστοι ὅσοι ἀπὸ αὐτοὺς ἦσαν καὶ οἱ ἴδιοι προηγουμένως εἰδωλολάτρες. Στὸ ἀθάνατο κείμενο τῆς πρὸς Ῥωμαίους ἐπιστολῆς του, ἀποφαίνεται θεόπνευστα καὶ ἀνεπαίσχυντα ὁ θεηγόρος ἀπόστολος: «οὐ γὰρ ἐπαισχύνομαι τὸ εὐαγγέλιον τοῦ Χριστοῦ· δύναμις γὰρ Θεοῦ ἐστιν εἰς σωτηρίαν παντὶ τῷ πιστεύοντι, Ἰουδαίῳ τε πρῶτον καὶ Ἕλληνι. δικαιοσύνη γὰρ Θεοῦ ἐν αὐτῷ ἀποκαλύπτεται ἐκ πίστεως εἰς πίστιν, καθὼς γέγραπται· ὁ δὲ δίκαιος ἐκ πίστεως ζήσεται. Ἀποκαλύπτεται γὰρ ὀργὴ Θεοῦ ἀπ᾽ οὐρανοῦ ἐπὶ πᾶσαν ἀσέβειαν καὶ ἀδικίαν ἀνθρώπων τῶν τὴν ἀλήθειαν ἐν ἀδικίᾳ κατεχόντων, διότι τὸ γνωστὸν τοῦ Θεοῦ φανερόν ἐστιν ἐν αὐτοῖς· ὁ γὰρ Θεὸς αὐτοῖς ἐφανέρωσε. τὰ γὰρ ἀόρατα αὐτοῦ ἀπὸ κτίσεως κόσμου τοῖς ποιήμασι νοούμενα καθορᾶται, ἥ τε ἀΐδιος αὐτοῦ δύναμις καὶ θειότης, εἰς τὸ εἶναι αὐτοὺς ἀναπολογήτους,  διότι γνόντες τὸν Θεὸν οὐχ ὡς Θεὸν ἐδόξασαν ἢ εὐχαρίστησαν, ἀλλ' ἐματαιώθησαν ἐν τοῖς διαλογισμοῖς αὐτῶν, καὶ ἐσκοτίσθη ἡ ἀσύνετος αὐτῶν καρδία· φάσκοντες εἶναι σοφοὶ ἐμωράνθησαν, καὶ ἤλλαξαν τὴν δόξαν τοῦ ἀφθάρτου Θεοῦ ἐν ὁμοιώματι εἰκόνος φθαρτοῦ ἀνθρώπου καὶ πετεινῶν καὶ τετραπόδων καὶ ἑρπετῶν. Διὸ καὶ παρέδωκεν αὐτοὺς ὁ Θεὸς ἐν ταῖς ἐπιθυμίαις τῶν καρδιῶν αὐτῶν εἰς ἀκαθαρσίαν τοῦ ἀτιμάζεσθαι τὰ σώματα αὐτῶν ἐν αὑτοῖς, οἵτινες μετήλλαξαν τὴν ἀλήθειαν τοῦ Θεοῦ ἐν τῷ ψεύδει, καὶ ἐσεβάσθησαν καὶ ἐλάτρευσαν τῇ κτίσει παρὰ τὸν κτίσαντα, ὅς ἐστιν εὐλογητὸς εἰς τοὺς αἰῶνας· ἀμήν. Διὰ τοῦτο παρέδωκεν αὐτοὺς ὁ Θεὸς εἰς πάθη ἀτιμίας. αἵ τε γὰρ θήλειαι αὐτῶν μετήλλαξαν τὴν φυσικὴν χρῆσιν εἰς τὴν παρὰ φύσιν, ὁμοίως δὲ καὶ οἱ ἄρσενες ἀφέντες τὴν φυσικὴν χρῆσιν τῆς θηλείας ἐξεκαύθησαν ἐν τῇ ὀρέξει αὐτῶν εἰς ἀλλήλους, ἄρσενες ἐν ἄρσεσι τὴν ἀσχημοσύνην κατεργαζόμενοι καὶ τὴν ἀντιμισθίαν ἣν ἔδει τῆς πλάνης αὐτῶν ἐν ἑαυτοῖς ἀπολαμβάνοντες. Καὶ καθὼς οὐκ ἐδοκίμασαν τὸν Θεὸν ἔχειν ἐν ἐπιγνώσει, παρέδωκεν αὐτοὺς ὁ Θεὸς εἰς ἀδόκιμον νοῦν, ποιεῖν τὰ μὴ καθήκοντα» (Ρωμ. 1, 16-28). Καὶ παραπέμπουμε τὸν κάθε φιλομαθὴ ἀναγνώστη στὴ θεοφόρο ἑρμηνεία τῆς περικοπῆς ἀπὸ τὸν ἅγιο Ἰωάννη τὸν Χρυσοστόμο, ποὺ λέει τὰ πράγματα μὲ τὸ ὄνομά τους, ἀπὸ τὴν ὁποία σταχυολογοῦμε ἐνδεικτικὰ τὸ ἑξῆς ἀπόσπασμα: «Ἐπὶ δὲ τῶν ἀῤῥένων πάλιν ἑτέρως τὸ αὐτὸ ἐδήλωσεν, εἰπών· ‘‘Ἀφέντες τὴν φυσικήν χρῆσιν τῆς θηλείας’’. Καὶ ὁμοίως ἐκείναις καὶ τούτους ἐκβάλλει πάσης ἀπολογίας, κατηγορῶν αὐτῶν, οὐ μόνον ὅτι εἶχον ἀπόλαυσιν, καὶ ἀφέντες ἣν εἶχον, ἐπ᾽ ἄλλην ἦλθον, ἀλλ᾽ ὅτι τὴν κατά φύσιν ἀτιμάσαντες, ἐπὶ τὴν παρὰ φύσιν ἔδραμον. ∆υσκολώτερα δὲ τὰ παρὰ φύσιν καὶ ἀηδέστερα, ὥστε οὐδὲ ἡδονὴν ἂν ἔχοιεν εἰπεῖν· ἡ γὰρ γνησία ἡδονὴ ἡ κατὰ φύσιν ἐστίν· ἀλλ᾽ ὅταν ὁ Θεὸς ἐγκαταλίπῃ, πάντα ἄνω καὶ κάτω γίνεται. ∆ιὰ τοῦτο οὐ τὸ δόγμα αὐτοῖς σατανικόν μόνον ἦν, ἀλλὰ καὶ ὁ βίος διαβολικός... Ἐνταῦθα δὲ ἀντὶ τοῦ κόσμου τὴν κατά φύσιν τέθεικεν ἡδονήν, ἧς ἠδύναντο μετὰ ἀδείας πλείονος ἀπολαύοντες καὶ μείζονος τῆς εὐφροσύνης, ἀπηλλάχθαι αἰσχύνης· ἀλλ᾽ οὐκ ἠθέλησαν· ὅθεν καί συγγνώμης ἁπάσης εἰσὶν ἐκτὸς καὶ εἰς αὐτὴν τὴν φύσιν ὑβρίσαντες».

Ἂς παραθέσουμε ἐνδεικτικὰ ἀκόμη τρία παύλεια χωρία καὶ ἕνα τοῦ ἀποστόλου καὶ θεαδέλφου Ἰούδα γιὰ τὸ ἁμάρτημα τῆς ὁμοφυλοφιλίας, καθὼς καὶ τῆς σωφροσύνης τῶν συζύγων μέσα στὸ Γάμο, ὅπου τὸ Ἅγιο Πνεῦμα δηλώνει μὲ σαφήνεια πὼς ὅσοι περιπίπτουν στὸ πάθος τοῦτο καὶ δὲν μετανοοῦν, ἀποκλείονται τῆς σωτηρίας, τῆς αἰώνιας ζωῆς.

α. «ἢ οὐκ οἴδατε ὅτι ἄδικοι βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι; μὴ πλανᾶσθε· οὔτε πόρνοι οὔτε εἰδωλολάτραι οὔτε μοιχοὶ οὔτε μαλακοὶ οὔτε ἀρσενοκοῖται οὔτε πλεονέκται οὔτε κλέπται οὔτε μέθυσοι, οὐ λοίδοροι, οὐχ ἅρπαγες βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι. καὶ ταῦτά τινες ἦτε· ἀλλὰ ἀπελούσασθε, ἀλλὰ ἡγιάσθητε, ἀλλὰ ἐδικαιώθητε ἐν τῷ ὀνόματι τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ καὶ ἐν τῷ Πνεύματι τοῦ Θεοῦ ἡμῶν. Πάντα μοι ἔξεστιν, ἀλλ᾽ οὐ πάντα συμφέρει· πάντα μοι ἔξεστιν, ἀλλ᾽ οὐκ ἐγὼ ἐξουσιασθήσομαι ὑπό τινος» (Α´ Κορ. 6, 9-12).

β. «Οἴδαμεν δὲ ὅτι καλὸς ὁ νόμος, ἐάν τις αὐτῷ νομίμως χρῆται, εἰδὼς τοῦτο, ὅτι δικαίῳ νόμος οὐ κεῖται, ἀνόμοις δὲ καὶ ἀνυποτάκτοις, ἀσεβέσι καὶ ἁμαρτωλοῖς, ἀνοσίοις καὶ βεβήλοις, πατρολῴαις καὶ μητρολῴαις, ἀνδροφόνοις, πόρνοις, ἀρσενοκοίταις, ἀνδραποδισταῖς, ψεύσταις, ἐπιόρκοις, καὶ εἴ τι ἕτερον τῇ ὑγιαινούσῃ διδασκαλίᾳ ἀντίκειται, κατὰ τὸ εὐαγγέλιον τῆς δόξης τοῦ μακαρίου Θεοῦ, ὃ ἐπιστεύθην ἐγώ» (Α´ Τιμ.1, 8-11).

γ. «Τὸ λοιπὸν οὖν, ἀδελφοί, ἐρωτῶμεν ὑμᾶς καὶ παρακαλοῦμεν ἐν Κυρίῳ Ἰησοῦ, καθὼς παρελάβετε παρ᾽ ἡμῶν τὸ πῶς δεῖ ὑμᾶς περιπατεῖν καὶ ἀρέσκειν Θεῷ, ἵνα περισσεύητε μᾶλλον· οἴδατε γὰρ τίνας παραγγελίας ἐδώκαμεν ὑμῖν διὰ τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ. Τοῦτο γάρ ἐστι θέλημα τοῦ Θεοῦ, ὁ ἁγιασμὸς ὑμῶν, ἀπέχεσθαι ὑμᾶς ἀπὸ τῆς πορνείας, εἰδέναι ἕκαστον ὑμῶν τὸ ἑαυτοῦ σκεῦος κτᾶσθαι ἐν ἁγιασμῷ καὶ τιμῇ, μὴ ἐν πάθει ἐπιθυμίας καθάπερ καὶ τὰ ἔθνη τὰ μὴ εἰδότα τὸν Θεόν, τὸ μὴ ὑπερβαίνειν καὶ πλεονεκτεῖν ἐν τῷ πράγματι τὸν ἀδελφὸν αὐτοῦ, διότι ἔκδικος ὁ Κύριος περὶ πάντων τούτων, καθὼς καὶ προείπομεν ὑμῖν καὶ διεμαρτυράμεθα. οὐ γὰρ ἐκάλεσεν ἡμᾶς ὁ Θεὸς ἐπὶ ἀκαθαρσίᾳ, ἀλλ᾽ ἐν ἁγιασμῷ. τοιγαροῦν ὁ ἀθετῶν οὐκ ἄνθρωπον ἀθετεῖ, ἀλλὰ τὸν Θεὸν τὸν καὶ δόντα τὸ Πνεῦμα αὐτοῦ τὸ ἅγιον εἰς ὑμᾶς» (Α´ Θεσ. 4, 1-8). 

δ. «ὡς Σόδομα καὶ Γόμορρα καὶ αἱ περὶ αὐτὰς πόλεις τὸν ὅμοιον τούτοις τρόπον ἐκπορνεύσασαι καὶ ἀπελθοῦσαι ὀπίσω σαρκὸς ἑτέρας, πρόκεινται δεῖγμα, πυρὸς αἰωνίου δίκην ὑπέχουσαι» (Ἰούδα, 7).

Ἀλλά, ἂς ἔλθουμε καὶ στὸν ἁγιοπνευματικὸ ὑπομνηματισμὸ τῶν ἀνωτέρω ἁγιογραφικῶν χωρίων ἀπὸ τὴ ζῶσα ἐκκλησιαστική μας Παράδοση, ἀρχίζοντας ἀπὸ τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες. Ἐδῶ νὰ τονίσουμε πὼς οἱ ἴδιες Οἰκουμενικὲς Σύνοδοι, ποὺ ἐξέφρασαν θεόπνευστα τὰ Δόγματα καὶ ἀποκρυστάλλωσαν τὴν Ὀρθόδοξη δογματικὴ διδασκαλία, οἱ ἴδιες καθόρισαν τὸ Ὀρθόδοξο ἦθος μὲ τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες ποὺ θεσμοθέτησαν, ἐπικυρώνοντας συχνὰ Κανόνες παλαιοτέρων τοπικῶν Συνόδων καὶ μεμονωμένων ἁγίων πατέρων, προσδίδοντάς τους ἔτσι οἰκουμενικὸ κύρος.

Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Νηστευτής διδάσκει ὅτι εἶναι πολὺ βαρύτερη ἡ παρὰ φύσιν ἁμαρτία ἀνάμεσα στὸ ἀνδρόγυνο, παρὰ αὐτὴ ποὺ γίνεται μὲ ξένους. «Ἡ ὁμοφυλοφιλία εἶναι δύο εἰδῶν», παρατηρεῖ. «Ἡ μία σέ γυναῖκες, ὅταν οἱ ἄνδρες πέσουν μ’ αὐτὲς στό παρὰ φύσιν (πρωκτικὴ ἀνωμαλία), ἐνῶ ἡ ἄλλη ἀναφέρεται στὴν ἴδια συγχαμερὴ πράξη, πού γίνεται μεταξὺ τῶν ἀνδρῶν... Τὸ νὰ τὴν κάνει κάποιος σὲ ξένες γυναῖκες εἶναι βαρύτερο ἁμάρτημα ἀπὸ τὸ νὰ τὴν κάνει σὲ ἄνδρες. Καί, τὸ νὰ τὴν κάνει στὴ δική του γυναῖκα εἶναι ἀκόμη βαρύτερο ἀπὸ τὸ νὰ τὴν κάνει σὲ ξένη γυναίκα [καθὼς μολύνει ἕνα Μυστήριο, αὐτὸ τοῦ Γάμου]. Ἀπ’ αὐτὰ λοιπόν, συμπεραίνουμε ὅτι τὸ ἀνδρόγυνο ποὺ θὰ πέσει στὸ παρὰ φύσιν, κανονίζεται ἀπὸ τὸν Πνευματικὸ πολὺ βαρύτερα ἀπὸ ἐκεῖνον ποὺ διέπραξε τὴν ἁμαρτία αὐτὴ σὲ ἄνδρες ἢ σὲ ξένες γυναῖκες... Ὀκτὼ χρόνια ἀποχὴ ἀπὸ τὴ Θεία Κοινωνία κανονίζεται αὐτὴ ἡ ἁμαρτία» (βλ. Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου, Ἐξομολογητάριον. Ἀπόδοσις στὴ Νεοελληνικὴ ὑπὸ Βενεδίκτου Ἱερομονάχου Ἁγιορείτου, Ἅγιον Ὄρος 2013, σελ. 181, ὑποσημ. 151, ὅπου προστίθεται: «Ὁ δὲ ξβ΄ κανόνας τοῦ ἁγίου Βασιλείου 15 χρόνια ἐμποδίζει τοὺς ὁμοφυλόφιλους ἀπὸ τὴν Κοινωνία· ὁ δὲ τοῦ ἁγίου Γρηγορίου Νύσσης 18 χρόνια).

Μετὰ ἀπὸ αὐτά, ἅγιε Κυρηνείας, νὰ ὑπενθυμίσουμε ὅτι θεματοφύλακες τοῦ Λόγου τοῦ Θεοῦ καὶ τῆς Ἱερᾶς Παράδοσης εἶναι οἱ κληρικοί, κατεξοχὴν οἱ ἐπίσκοποι, μέσα στὸ πλαίσιο τοῦ τρισσοῦ ἀξιώματος τῆς χαρισματικῆς ἱερωσύνης. Καὶ ἔχουν χρέος, «ἐν παντὶ καιρῷ καὶ πάσῃ ὥρᾳ», νὰ ὀρθοτομοῦν «τὸν λόγον τῆς ἀληθείας» χάριν τοῦ ποιμνίου τους, χάριν τῶν ψυχῶν «δι᾽ ἃς Χριστὸς ἀπέθανεν». Ἀπὸ τὰ πάμπολλα, ποὺ θὰ μποροῦσαν ἐν προκειμένῳ νὰ λεχθοῦν, Σᾶς παραπέμπω στὰ κεφ. β´- δ´ τῆς Ἀποκαλύψεως τοῦ Ἰωάννου. Οἱ ἐκεῖ λόγοι-ἐπιστολὲς τοῦ Χριστοῦ —μέσῳ τοῦ Θεολόγου Ἰωάννου— στοὺς ἑπτὰ «ἀγγέλους», δηλαδὴ ἐπισκόπους τῶν ἰσαρίθμων Ἐκκλησιῶν τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, μᾶς ἀποκαλύπτουν σαφέστατα τὸ πόσο ὁ Κύριος παρακολουθεῖ λεπτομερῶς τὸ ποιμαντικὸ ἔργο τῶν ἐπισκόπων, καὶ τὸ τί ζητεῖ καὶ ἀναμένει ἀπὸ αὐτούς, προαναγγέλλοντας αὐστηρὲς τιμωρίες σὲ ὅσους δὲν μεριμνοῦν ἀντάξια τοῦ ἐπισκοπικοῦ τους ἀξιώματος γιὰ τὴ σωστικὴ διδαχὴ καὶ διαποίμανση τῶν πιστῶν.

Κατόπιν τῶν ἀνωτέρω, νομίζω πὼς τὸ πόρισμα ποὺ ἀπορρέει εἶναι σαφὲς καὶ lucis clarior: Ὁ κληρικός, καὶ δὴ ὁ ἐπίσκοπος, εἶναι ἐπωμισμένος μὲ τὴ βαρεία εὐθύνη νὰ ἀναγγέλλει τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ στοὺς πιστοὺς γιὰ τὴν ὅλη βιοτή τους καὶ νὰ τοὺς καθοδηγεῖ «εἰς νομὰς σωτηρίας». Αὐτὸ τοῦτο, ἀκριβῶς, ἅγιε Κυρηνείας, ἔπραξε ἐν προκειμένῳ γιὰ τὸ ζήτημα τῆς ὁμοφυλοφιλίας ὁ ἅγιος Μόρφου, ἕνεκα τοῦ ὁποίου ὁ ἄνθρωπος λοιδορήθηκε, κοροϊδεύθηκε χυδαιότατα, γελοιοποιήθηκε, ὑβρίσθηκε ἀπροκάλυπτα, ἐκ πιστῶν καὶ ἀπίστων, ἐξ οἰκείων καὶ ἀλλοτρίων τῆς πίστεως, καὶ παρέμεινε μέχρι στιγμῆς σιωπῶν ἐν ὑπομονῇ. Βεβαίως, ἑτοιμάζει σύντομα ἐπίσημη ἀπάντησή του, γραπτὴ καὶ προφορικὴ γιὰ τὸ θέμα. Καί, γιατί ὅλα αὐτά; Ἐπειδὴ τόλμησε καὶ ὀρθοτόμησε καὶ ἐν προκειμένῳ λόγον ἀληθείας, γιὰ τὴ σωτηρία ψυχῶν, μὴ λέγοντας κάτι δικό του, ἀλλὰ μεταφέροντας στοὺς ἀκροατές του τὰ ὅσα λέγει σχετικὰ ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ, τὰ ὅσα ἀναφέρουν οἱ ἄγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας, παλαιοὶ καὶ σύγχρονοι.

Κι αὐτό, μᾶς ὁδηγεῖ στὸ β´ σκέλος τῆς ἀπόφανσής σας: Ὅτι τάχα τὰ ἔργα καὶ οἱ λόγοι «των αγίων ανθρώπων της Εκκλησίας» ἔρχονται σὲ πλήρη ἀντιδιαστολὴ μὲ τὰ ὅσα ὁ ἅγιος Μόρφου ἀνέφερε σὲ πρόσφατη ὁμιλία του σὲ συγκέντρωση πιστῶν στὸ Ἀκάκι γιὰ τὸ πολύκροτο θέμα τοῦ πρωκτικοῦ καὶ στοματικοῦ ἔρωτα καὶ τῶν ἀναπόδραστων συνεπειῶν τους στὸ χαρακτήρα καὶ τὴ διαμόρφωση τοῦ κυοφορούμενου ἐμβρύου, καθὼς αὐτοὶ «δεν αναφέρονται σε τέτοιου είδους θέματα με τόση λεπτομέρεια».

Καταρχήν, νὰ μοῦ ἐπιτρέψετε τὴν εὔλογη ἐρώτηση, ποιά ἔργα «αγίων ανθρώπων της Εκκλησίας» μελετήσατε ἢ μὲ ποιούς ἐξ αὐτῶν ἤλθατε «και σε προσωπική επικοινωνία» καὶ δὲν βρήκατε ἢ ἀκούσατε κάτι σχετικὸ μὲ ὅσα ἀνέφερε ὁ ἅγιος Μόρφου.
Μέχρι νὰ ἔχουμε τὴν ἀπάντησή σας, θὰ σταχυολογήσω στὴ συνέχεια, καὶ πάλιν τελείως ἐνδεικτικά, κείμενα «αγίων ανθρώπων της Εκκλησίας», παλαιοτέρων καὶ συγχρόνων, ποὺ περίτρανα ἀποδεικνύουν τὸ ἀκριβῶς ἀντίθετο ἀπ᾽ αὐτὸ ποὺ διακηρύττετε στὴν ὑπὸ ἐξέταση ἀπόφανσή σας.

Ὁ Μ. Βασίλειος γράφει: «Παρὰ τῶν μεθυόντων αἱ τῆς φύσεως ἐναλλαγαί, ἐν ἄρρενι μὲν τὸ θῆλυ, ἐν δὲ τῷ θήλει τὸ ἄρρεν ἐπιζητούντων» (Μεγ. Βασιλείου, Περὶ Νηστείας Λόγος Α´, PG31, 181). 
Ὁ θεοφόρος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητὴς ἐπισημαίνει: «Ἢ πάλιν κακία ἐστίν, ἡ ἐσφαλμένη κρίσις τῶν νοημάτων, ᾗ ἐπακολουθεῖ ἡ παράχρησις τῶν πραγμάτων. Οἷον ὡς ἐπὶ τῆς γυναικός, ἡ ὀρθὴ κρίσις τῆς συνουσίας, ὁ σκοπός ἐστι τῆς παιδοποιίας. Ὁ οὖν εἰς τὴν ἡδονὴν ἀποβλεψάμενος, ἐσφάλη περὶ τὴν κρίσιν, τὸ μὴ καλὸν ὡς καλὸν ἡγησάμενος. Ὁ γοῦν τοιοῦτος, παραχρῆται γυναικὶ συνουσιαζόμενος. Καὶ ἐπὶ τῶν ἄλλων πραγμάτων καὶ νοημάτων» (ὁσίου Μαξίμου τοῦ Ὁμολογητοῦ, Περὶ Ἀγάπης, Ἑκατοντὰς Β´, 17, PG90, 989ΑΒ).

Ὁ μεγάλος Κύπριος ἅγιος τοῦ 7ου αἰώνα καὶ πατὴρ τῆς Ἐκκλησίας, ὅσιος Ἀναστάσιος ὁ Σιναΐτης, εἶναι σαφέστατος στὴ στηλίτευση τοῦ πάθους τῆς παρὰ φύσιν σχέσης στὸ Γάμο, ἀναδεικνύοντας τὸ μέγεθος τοῦ ἁμαρτήματος: «Ἀλλιῶς τιμωρεῖται αὐτός, ποὺ μὲ τρόπο φυσιολογικὸ κάνει χρήση τῆς φύσεως, καὶ μὲ ἄλλον τρόπο καὶ περισσότερο ἀπὸ κάθε ἄλλη ἁμαρτία καὶ αὐστηρότερα θὰ τιμωρηθεῖ αὐτός, ποὺ διαπράττει τὴν παρὰ φύσιν ἁμαρτία τῶν Σοδόμων, τὴν ὁποία οὔτε τὰ ζῶα κάνουν, ὅπως ἡ Γραφὴ διηγούμενη λέγει: ‘‘Φεῦγε τὴν φωτιὰ ποὺ ἔπεσε στὴν Πεντάπολη τῶν Σοδόμων, ἡ ὁποία, ὡς ἀπόδειξη τῆς κακίας της, καιομένη ἔμεινε ἄγονη καὶ σὲ ἀκατάλληλες ἐποχὲς βλαστάνει φυτά. Ἄγονες πράξεις ἔκαναν, ἄγονη ἔμεινε γιὰ πάντα ἡ γῆ τους καὶ παρὰ φύσιν ἡ γῆ ζωογονεῖ τοὺς σπόρους της’’. Ὁ Κύριος γνωρίζει νὰ γλυτώνει τοὺς εὐσεβεῖς ἀπὸ πειρασμό, καὶ τοὺς ἀδίκους τοὺς φυλάσσει κολαζόμενους τὴν ἡμέρα τῆς Κρίσεως, ἰδιαίτερα μάλιστα ἐκείνους ποὺ βαδίζουν πίσω ἀπὸ ἄλλη σάρκα μὲ ἐπιθυμία μιασμοῦ... Ἂς ἀκούσουν αὐτὰ οἱ παντρεμένοι μὲ γυναῖκες, οἱ ὁποῖοι ἀπὸ ἐρωτικὴ μανία καὶ σπατάλη καί, κυρίως, ἀπὸ ἔλλειψη συνειδήσεως καὶ φόβου Θεοῦ, ἐγκαταλείποντας τὴ φυσικὴ χρήση, ἀναμιγνύονται κατὰ τρόπο ἀφύσικο, οἱ ὁποῖοι δὲν θά ἔχουν καμμία  ἀπολογία τὴν ἡμέρα τῆς Κρίσεως» (Ἁγίου Ἀναστασίου Σιναΐτου, Ἐρωταποκρίσεις, ἐκδ. Ρηγόπουλου, Θεσσαλονίκη 2008, σελ. 60-62).

Ὁ ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός: «Κάθε ἁμαρτία ποὺ κάνουν οἱ γονεῖς, εἶναι δηλητήριο στὶς ψυχὲς τῶν παιδιῶν τους. Καὶ κάνει τὰ παιδιὰ ξερόκλαδα» (Διδαχὴ Ζ΄).

Ὁ ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης, ἑρμηνεύοντας τὸ χωρίο τοῦ ἀποστόλου Παύλου Α΄ Κορ. 7, 4, «ἡ γυνή τοῦ ἰδίου σώματος οὐκ ἐξουσιάζει, ἀλλ᾿ ὁ ἀνήρ· ὁμοίως δέ καί ὁ ἀνήρ τοῦ ἰδίου σώματος οὐκ ἐξουσιάζει, ἀλλ᾿ ἡ γυνὴ» («Ἡ γυναίκα τὸ δικό της σῶμα δὲν τὸ ἐξουσιάζει, ἀλλὰ ὁ ἄντρας. Ὅμοια ἐπίσης καὶ ὁ ἄντρας τὸ δικό του σῶμα δὲν τὸ ἐξουσιάζει, ἀλλὰ ἡ γυναίκα»), παρατηρεῖ: «Ναί, δὲν ὁρίζει τὸ σῶμα της ἡ γυναίκα, ἀλλὰ ὁ ἄνδρας. Πλὴν στὴν κατὰ φύσιν καὶ νόμιμη μίξη (συζυγικὴ σχέση) καὶ ὄχι στὴν παρὰ φύσιν καὶ ἄνομη μίξη. Ἑπομένως, ἂν ὁ ἄνδρας κάποιας γυναίκας ζητάει παρανόμως νὰ ἔλθει σὲ παρὰ φύσιν μίξη (σαρκικὴ σχέση) μὲ αὐτή, ἡ γυναίκα δέν πρέπει νὰ ὑποτάσσεται σ’ αὐτό, ἀλλὰ νὰ τὸν ἐμποδίζει καὶ κατ’ οὐδένα τρόπο νὰ μὴν συγκατατίθεται» (Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου, Ἑρμηνεία εἰς τὴν Α΄ Πρὸς Κορινθίους, κεφαλ. Ζ΄, ἐκδ. Ὀρθοδόξου Κυψέλης, τόμ. Α΄, Ἡ Πρὸς Ρωμαίους καὶ ἡ Α΄ Πρὸς Κορινθίους, σελ. 460).

Ὁ μεγάλος σύγχρονος θεολόγος καὶ ἅγιος Γέροντας Σωφρόνιος Σαχάρωφ σημειώνει θεόπνευστα: «Ὁ καθηγιασμένος Γάμος, ὁ πειθαρχημένος, ὁ χωρὶς διαστροφήν, διατηρεῖ τὸν ἄνθρωπον φυσικῶς καὶ ἠθικῶς, ἐνῶ πᾶσα ἄλλη μορφὴ σαρκικῆς ἀπολαύσεως, ἔστω καὶ ὑπὸ ὀνειρώδη μόνον μορφήν, διαφθείρει ὁλόκληρον τὸν ἄνθρωπον, ἤτοι ψυχὴν καὶ σῶμα» (Βιβλίο Ἄσκησις καὶ Θεωρία, ἐκδ. Ἱερᾶς Μονῆς Τιμίου Προδρόμου Ἔσσεξ, σελ. 61-62).
Ἂς ἔλθουμε καὶ στὸν μεγάλο ἀσκητή, προφήτη καὶ θαυματουργὸ τοῦ 20οῦ αἰώνα, ὅσιο Παΐσιο τὸν Ἁγιορείτη. Μᾶς ἀναφέρει σχετικὰ ὁ ἀρχιμανδρίτης Σάββας Ἁγιορείτης: «Μοῦ διηγήθηκε κάποια κυρία ἀπὸ τὴν Θεσσαλονίκη, ὅτι κάποτε ὁ ὅσιος Παΐσιος ἔδωσε δυναμικὸ τέλος σ’ ἕνα φορτικὸ καὶ ἄκρως ἐφάμαρτο συζυγικό της βάσανο. Εἶχαν διαφορετικό Πνευματικὸ ἐκείνη καὶ ὁ σύζυγός της. Ὁ δικός της Πνευματικὸς ἦταν πατερικὸς καὶ εὐσυνείδητος καὶ ὑπεδείκνυε τὶς θεοχάρακτες γραμμὲς καὶ προϋποθέσεις τοῦ τίμιου γάμου. Ὁ Πνευματικὸς τοῦ συζύγου της ἦταν νεωτεριστὴς καί μεταπατερικὸς καὶ ἔλεγε στὸ σύζυγό της τὸ γνωστό, ‘‘ὁ Θεός ἀφήνει ἐλεύθερες τὶς κρεβατοκάμαρες καὶ δὲν ἀσχολεῖται μὲ τὸ τί κάνουν οἱ σύζυγοι κατὰ τὴν σχέση, ἀλλὰ μὲ τὴν καρδιά...’’. Ὁ σύζυγος ἀπαιτοῦσε νὰ μεταβληθεῖ ἡ σύζυγός του σὲ χοιρώδη καὶ λασπώδη κρεάτινη μάζα καὶ διαρκῶς τὴν πίεζε νὰ ἐνδώσει, μὲ εὐλογία τοῦ Πνευματικοῦ του, στὴν παρὰ φύσιν θεομίσητη καὶ βδελυρὴ ἁμαρτία! Ἐκείνη ἀκολουθοῦσε τὴν ὑπόδειξη τῆς φωνῆς τοῦ Θεοῦ μέσῳ τοῦ καλοῦ της Πνευματικοῦ καὶ οὐδέποτε διανοήθηκε νὰ προβεῖ σὲ ἕνα τέτοιο παθογενὲς ἀνοσιούργημα.

Κάποτε ἀπελπισμένη κατέφυγε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου Σουρωτῆς καὶ συνάντησε τὸν ἐκεῖ παρεπιδημοῦντα Γέροντα τῆς ἀδελφότητος, ὅσιο καὶ Θεοφόρο πατέρα Παΐσιο τὸν Ἁγιορείτη. Τοῦ ἐκμυστηρεύθηκε τὸ πρόβλημά της καὶ ζήτησε τὴν βοήθειά του. Ὁ Ὅσιος, κατὰ τὴ μαρτυρία τῆς γυναίκας, ἔγινε κατὰ τὸ κοινῶς λεγόμενο «ἡφαίστειο» ἀπὸ ἱερὰ ἀγανάκτηση. Ὑπέδειξε στὴ γυναίκα νὰ μὴν ἐνδώσει οὔτε καὶ μὲ ἀπειλή θανάτου στὶς σιχαμερότερες καὶ θανασιμότερες ἁμαρτίες ποὺ ἔχει νὰ παρουσιάσει ὀ ἐκπεσὼν ἄνθρωπος. Ἐξήγησε ὅτι μέσῳ αὐτῶν τῶν ἁμαρτιῶν ἐπεισέρχεται ὁ διάβολος στὸν γάμο καὶ φυγαδεύεται ὁ Παράκλητος... Ὀνόμασε τὶς πράξεις αὐτὲς μάστιγα τῆς ἐποχῆς καὶ παθογένεια γιὰ τὰ διαζύγια, τὴν ψυχικὴ διάσπαση τῶν συζύγων, καὶ ἰδίως γιὰ τὴ διαστροφὴ καὶ κατρακύλα τῶν σημερινῶν παιδιῶν, ποὺ εἰσροφοῦν δαιμονικὴ ἐνέργεια ἀπὸ τὰ κυριαρχικὰ δικαιώματα ποὺ ἔχει ὁ διάβολος ἐπὶ τοῦ γενετικοῦ ὑλικοῦ ἀπὸ τὸ ὁποῖο προέρχονται καὶ ἀπὸ τὶς χαίνουσες πνευματικὲς πληγές, ποὺ ὐπάρχουν ἀθεράπευτες στὶς ψυχὲς τῶν γονέων τους... Ἐκεῖνο ποὺ ἔκανε ἰδιαίτερη ἐντύπωση στὴν κυρία ἐκείνη, ἦταν ἡ ἐπιμονὴ τοῦ ὁσίου Παϊσίου νὰ καταγγείλει τὸν Πνευματικὸ τοῦ συζύγου της στὸν Ἐπίσκοπό του γιὰ νὰ τὸν καθαιρέσει. Τῆς εἶπε ἐπί λέξει: ‘‘Νά πᾶς νὰ τὸ πεῖς στὸν Δεσπότη γιὰ νὰ τὸν ξυρίσει!!!’’» (Πηγή: https://hristospanagia3.blogspot.com/2018/07/blog-post_957.html#more).

Ἰδιαίτερα βαρυσήμαντα τὰ ὅσα διδάσκει γιὰ τὸ θέμα μας ὁ σύγχρονος μεγάλος ἅγιος Πορφύριος ὁ Καυσοκαλυβίτης, ποὺ μάλιστα ἀποτολμᾶ μέχρι... «τις κρεβατοκάμαρες των ζευγαριών». Τὰ ἐφεξῆς ἀποσπάσματα ἀποτελοῦν συμβουλές του σὲ μελλόνυμφη κοπέλλα, ποὺ ὑπῆρξε ἀπὸ τὰ στενώτερα πνευματικά του τέκνα.

«Ὁ φυσικὸς τρόπος ἐπαφῆς (συνεύρεσης τῶν συζύγων) σὲ κάνει νὰ εὐτυχεῖς κι αὐτὸ πρέπει νὰ γίνει ἀπὸ τὴν πρώτη φορά. Γιατί, ὅπως μάθεις. Ὅλα τὰ ἄλλα (οἱ ἄλλοι, μὴ φυσικοὶ τρόποι συνεύρεσης) εἶναι ἐκ τοῦ πονηροῦ. Διαστρέφουν τὴν ψυχή, μπερδεύουν. Παθογένεια» (Ἁγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου, Ἕνας νὰ μὲ ἀκούσει..., ἐκδ. Ἡ Μεταμόρφωσις τοῦ Σωτῆρος, Μήλεσι 2019, σελ. 31).

«Νὰ μελετᾶτε, νὰ λιβανίζετε, νὰ προσεύχεσθε καὶ μετὰ νὰ συνέρχεσθε. Νὰ ἔχετε δύο κρεββάτια, ὥστε ἡ κίνηση τοῦ ἑνὸς (συζύγου) πρὸς τὸν ἄλλον ἀρχικὰ νὰ εἶναι πνευματική, ψυχικὴ καὶ μετὰ σωματική. Ὄχι δηλαδὴ ἐπειδὴ εἶστε δίπλα καὶ ἀκουμπᾶτε. Ἄλλωστε εἶναι πιὸ ὑγιεινό, γίνεται καλύτερος ἀερισμός, ἄδηλη ἀναπνοή, πιὸ ἄνετη κίνηση. Μετά, βλέπουν καὶ τὰ παιδιά...» (ὅπ. ἀν., σελ. 31).

«Ὅ,τι θέλουμε, γεννᾶμε. Θέλουμε ἁγίους, γεννᾶμε ἁγίους. Στὸ χέρι μας εἶναι νὰ γεννήσουμε ἁγίους. Ἡ ψυχοσωματικὴ ὑγεία τοῦ παιδιοῦ ἀρχίζει νὰ διαμορφώνεται ἀπὸ τὴ σύλληψη, ἐν συνεχείᾳ ἐπηρεάζεται ἀπὸ τὴ ζωὴ τῆς μητέρας κατὰ τὴν κύηση καί, φυσικά, ἀπὸ τὴ ζωὴ τοῦ ζεύγους» (ὅπ. ἀν., σελ. 33).
«Ἡ στεναχώρια τῆς μητέρας κατὰ τὴν κύηση προσβάλλει ψυχικὰ καὶ σωματικὰ τὸ παιδί, ὅπως ἀλλεργίες, καρκίνος, καρδιὰ» (ὅπ. ἀν., σελ. 35).

«Δὲν φαντάζεσαι πόσο ἐπηρεάζει τὸ ἔμβρυο τὸ περιεχόμενο τῶν αἰσθήσεών μας κατὰ τὴν ἐγκυμοσύνη, ἀκόμα καὶ τὴν ὄψη του. Πῶς νὰ τὸ ποῦμε αὐτό, εἶναι ἀδόκιμη λέξη. Νὰ τὸ λέμε «ἰδεοπλασία». Ψάξε στὸ λεξικὸ νὰ δεῖς ἂν ὑπάρχει. Ἡ ἰδέα ὑλοποιεῖται, παίρνει χαρακτηριστικά, ἀλλάζει ἀκόμα καὶ τὸ DNA. Ὅπως συνέβη στὸν Ἰακὼβ καὶ τὸν Λάβαν ὅταν ἦταν νὰ χωρίσουν τὴν περιουσία τους. Λέει ὁ Ἰακώβ: ‘‘Θὰ μοῦ δώσεις τὰ πρόβατα ποὺ αὐτὴ τὴν χρονιὰ θὰ βγοῦν παρδαλά’’. Κι ὁ Ἰακὼβ ἐκεῖ ποὺ τὰ πρόβατα ἔπιναν νερό, ἔβοσκαν καὶ μετὰ συνευρίσκοντο, ξεφλούδισε κατὰ μέρη τοὺς φλοιοὺς τῶν δένδρων, κι ἐκείνη τὴ χρονιὰ ὅλα τὰ ζῶα γέννησαν παρδαλὰ νεογνὰ (Γεν. 30, 31-42)» (ὅπ. ἀν., σελ. 36-37).

«Κατὰ τὴ διάρκεια τῆς κύησης μὴ συνέρχεσθε, γιατὶ αὐτὴ ἡ συγκίνηση διαταράσσει τὴν ὁμαλὴ ἀνάπτυξη τοῦ ἐμβρύου κι ἂς λένε οἱ γιατροὶ μέχρι τὸν ἕκτο μήνα (ἐπιτρέπεται). Τὸ τράνταγμα... Ἡ αἴσθηση τῆς ἡδονῆς διεγείρεται, τὸ ἔμβρυο συμμετέχει. Ἐπίσης, κατὰ τὴ διάρκεια τοῦ θηλασμοῦ νὰ ἀποφεύγετε τὶς συνευρέσεις, γιατὶ τὸ γάλα ‘‘χαλάει’’. Δὲν εἶναι τὸ ἴδιο» (ὅπ. ἀν., σελ. 41-42).

«Δὲν χρειάζεται νὰ φορᾶς παντελονάκια στὰ κοριτσάκια σου. Κατευθείαν φουστανάκια. Ὅταν φορᾶνε ἀντρικὰ παντελόνια, χαλάει ὁ ψυχισμός τους. Κάτι παθαίνει καὶ μετὰ δὲν ἀγαπᾶνε τοὺς ἄνδρες τους ὅταν παντρευτοῦν. Ὑπάρχει μεγάλη προσπάθεια ἐξομοίωσης τῶν δύο φύλων καὶ θὰ τὸ δεῖς ἀργότερα. Οἱ ὁμοφυλοφιλικὲς τάσεις ἀρχίζουν ἀπὸ τὴν βρεφικὴ ἡλικία. Ἀπόφυγε ἐντελῶς τὰ παντελόνια. Ἐκεῖ ποὺ πιέζουν ἀνάμεσα στὰ πόδια εἶναι τὰ κύτταρα τῆς ἡδονῆς, τὰ ὁποῖα εἶναι εὐπαθῆ καὶ ἀδρανοποιοῦνται μὲ τὴν πίεση, καταστρέφονται καὶ δὲν ἱκανοποιοῦνται ἀπὸ τοὺς ἄνδρες τους καὶ ζητᾶνε μὴ φυσιολογικὲς διεξόδους» (ὅπ. ἀν., σελ. 48-49).
*   *   *
Ὁλοκληρώνοντας, κάτι πολὺ σημαντικό, ἅγιε Κυρηνείας: Τὸ ἂν ὁ ἅγιος Μόρφου χρησιμοποίησε αὐτὴ τὴ γλῶσσα νὰ πεῖ τὰ πράγματα μὲ τὸ ὄνομά τους, ὡς πρὸς τὰ παρὰ φύσιν ἀμαρτήματα ἐντὸς καὶ ἐκτὸς τοῦ Γάμου, δὲν εἶναι ἀπὸ ἀφιλανθρωπία καὶ μίσος ἢ καὶ ἀπόρριψη τῶν περιπιπτόντων σὲ αὐτά, ἀλλὰ ἀπὸ φιλάνθρωπη ποιμαντικὴ αἴσθηση τοῦ χρέους του, ὡς ἐπισκόπου τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας, γιὰ νὰ ὁριοθετήσει ἐν προκειμένῳ τὴ σωστικὴ ἀλήθεια, ἀρυόμενος ρήσεις συγχρόνων ἁγίων, καταθέτοντας θαρραλέα καὶ ἀνυπόστολα τὸ διαχρονικὸ φρόνημα καὶ ἦθος τῆς μίας, ἁγίας, καθολικῆς καὶ ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας. Καὶ ἡ Ἐκκλησία, τὸ Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, δὲν ἀπορρίπτει κανένα, ἀλλὰ δέχεται μὲ ἀγάπη τὸν πονεμένο, τὸν ἁμαρτωλό, ὄχι γιὰ νὰ τὸν ἐπαναπαύσει στὴν ὅποια πτώση του, ἀλλὰ γιὰ νὰ τὸν θεραπεύσει, νὰ τὸν σώσει, νὰ τὸν ἁγιάσει... Κι ὁ ἅγιος Μόρφου, ὅπως πολὺ καλὰ γνωρίζω, πολλοὺς εἶναι ποὺ ἔχει βοηθήσει πατρικὰ νὰ βροῦν τὸν δρόμο τοῦ Θεοῦ, νὰ βροῦν ἀνάπαυση, νὰ βροῦν τὸν Χριστὸ στὴ ζωή τους.

Μὲ σεβασμὸ
Ἀρχιμανδρίτης Φώτιος Ἰωακεὶμ
Πρωτοσύγκελλος τῆς Μητροπόλεως Μόρφου
Ἐπισκοπεῖον Εὐρύχου, 31.07.2019

41 σχόλια:

  1. Η απάντηση του πρωτοσυγκέλου είναι γεμάτη από επιχειρήματα των Αγίων που είναι τα υποστυλώματα της Εκκλησίας.

    Αντίθετα οι κραυγές και βρισιές των διαφόρων αντιπάλων στερούνται επιχειρήματα και εκφράζουν απλά το δικό τους θέλημα και τις δικές τους απόψεις που δεν μπορούν να γίνουν δεκτές από την Εκκλησία.

    Φιλόθεος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λόγια φωτισμένου ανδρός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εύγε, μπράβο στον Ἀρχιμανδρίτη Φώτιο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. <> Το δόγμα, των Νεορθοδόξων, Νεοτεριστών κληρικών! Ο Θεός να μας φυλάει από αυτούς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. λυσαξε ο καρβουνιαρης με την ορθοδοξια!!! ειναι στα τελευταια του .... λυσαξε με τον κολοσσο της ορθοδοξιας μας ΜΟΡΦΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟ!!!οπως και ολους τους αλλους αγιους εν ζωη Γεροντες μας!!!! Δοξα τω θεω ο Κυριος δεν μας αφηνει!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Άγιε Μόρφου μη σταματήσετε να λέτε την αλήθεια.Εισθε η παρηγοριά μας ο λόγος σας μας ανασταίνει μας παρηγορεί μας αφυπνίζει.Ο Θεός είναι κοντά σας.Μη φοβάστε στους εχθρούς της Ορθοδοξίας εμφανείς και αφανείς.Καλο αγώνα. Καλή Παναγιά Από Κρήτη το σχόλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΛΥ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΓΙΟΣ ΤΗΝ ΕΥΧΗ ΤΟΥ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΕΧΩ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΟ ΚΑΙΡΟ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΩ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΑΠΟ ΚΡΗΤΗ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. διαβασα ολό το κειμενο του Αρχιμαντριτη Φωτιου και πολυ σωστα επιχειρηματα εθεσεν και ετσι ειναι η σωστη απαντησις των αγιων πατερων και κατης παλαιας διαθηκης οπου ο Θεος καταστρεψε τα σοδομα και γομορρα τωρα τι θελουν να νομημοποιησουν αυτους τουσ νομους δηθες ανθρωπηνα δηκαιωματα. ΑΓΙΕ μΟΡΦΟΥ ΜΗ ΣΤΑΜΑΤΑς ΝΑ ΛΕς ΤΟΝ ΣΩΣΤΟΝ ΛΟΓΟ ο Θεος ειναι και το αγιο πνευμα θα σας καθοδηγει τι θα απαντησετε σ αυτους που σας κατηγορουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. διαβασα ολό το κειμενο του Αρχιμαντριτη Φωτιου και πολυ σωστα επιχειρηματα εθεσεν και ετσι ειναι η σωστη απαντησις των αγιων πατερων και κατης παλαιας διαθηκης οπου ο Θεος καταστρεψε τα σοδομα και γομορρα τωρα τι θελουν να νομημοποιησουν αυτους τουσ νομους δηθες ανθρωπηνα δηκαιωματα. ΑΓΙΕ μΟΡΦΟΥ ΜΗ ΣΤΑΜΑΤΑς ΝΑ ΛΕς ΤΟΝ ΣΩΣΤΟΝ ΛΟΓΟ ο Θεος ειναι και το αγιο πνευμα θα σας καθοδηγει τι θα απαντησετε σ αυτους που σας κατηγορουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ευχαριστώ ... ευτυχώς ο Θεός δεν μας αφήνει μόνους και ακυβέρνητους αλλά καθοδηγεί μέσα από τους Αγίους του ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Άξιος ο Μητροπολίτης Μόρφου τέτοιους ιεράρχες χρειαζόμαστε να ομολογούν τον λόγο της αληθείας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Άξιοι ο Μητροπολίτης Μόρφου και ο Αρχιμανδρίτης Φώτιος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ο Αρχιμανδρίτης Φώτιος μας έδωσε καθαρό τον λόγο του Παντοδύναμου Κυρίου!

    Ελληνορθόδοξος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η Χάρις Του Αγίου Τριαδικού Θεού να σας στηρίζει στην αγώνα σας. Σας ευχαριστώ εκ βάθους καρδίας για όσες μας έχετε πεί όλα αυτά τα χρόνια,να ξυπνήσουμε να βγούμε από τον βούρκο της αμαρτίας,και να έρθουμε σε έμπονη ΜΕΤΑΝΟΙΑ, και να μπει ένα στοπ στη μεταδοδη των πνευματικών μικροβίων στις επόμενες γενιές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Να ζείτε πάτερ φώτιε και να ορθοτομείτε τον λόγον της αληθείας. Στον αγώνα αυτό θα με έχετε σύμμαχη και συνανεργάτιδα


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. "Ἡ Ὀρθόδοξη ζωή, σεβαστέ μου ἅγιε Κυρηνείας, δὲν διακρίνεται σὲ ἱερὲς καὶ μὴ στιγμές, σὲ ζωὴ στὸν ναό, σὲ σαλόνια, σὲ τραπεζαρίες, σὲ κρεβατοκάμαρες... Δὲν ὑπάρχουν ἠθικὰ οὐδέτερες πράξεις. Ἡ ζωὴ τοῦ Ὀρθοδόξου πιστοῦ, σὲ ὅλες τὶς ἐκφάνσεις καὶ ἐκφράσεις της, πρέπει νὰ λούζεται στὸ Φῶς τοῦ Εὐαγγελίου, στὸ Φῶς τοῦ Χριστοῦ".

    Πολύ καλά άρχισε την περισπούδαστη απάντηση του ο αρχιμανδρίτης Φώτιος. Με την πρώτη κιολας φράση, εξαφάνισε τις κοσμικές αντιλογίες των αντίθετων.

    Φιλούμενος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Όλοι με τον Μητροπολίτη Μόρφου προς Δόξαν τού Τριαδικού Θεού και τών συγχρόνων Αγίων Του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΥΤΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙς ΟΙ ΠΟΙΜΕΝΕΣ ΑΝΤΙ ΝΑ ΠΟΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΛΑΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ, ΜΑΣ ΠΟΙΜΕΝΕΙ ΕΚΕΙΝΟΣ,ΓΙΑΤΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΠΟ ΜΑΤΑΙΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΜΑΣ, ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΧΑΙΔΕΥΟΥΜΕ ΤΑ ΩΤΑ ΤΩΝ ΑΔΥΝΑΜΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΡΕΣΤΟΙ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΨΥΧΕΣ.ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΙ ΣΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μερικοί ελάχιστοι αγαπητοί φίλοι και φίλες τις τελευταίες ημέρες με παρακάλεσαν με διάφορους τρόπους να εκφράσω μιά θεολογική άποψη για τις ποιμαντικές τοποθετήσεις και θεολογικές απόψεις του μητροπολίτη Μόρφου κ. Νεοφύτου και των άλλων διαφόρων δηλώσεων (ως ανταπάντηση) του μητροπολίτου Κυρηνείας και του Αρχιεπισκόπου Κύπρου.

    Προσωπικά άρχισα από τούδε και στο εξής να μελετώ σοβαρά το ζήτημα, αλλά επιλέγω προς το παρόν και για προσωπικούς λόγους να σιωπώ και να παρατηρώ το όλο διασκεδαστικό (!) θέατρο του παραλόγου (και είναι διασκεδαστικό από την φιλοσοφική οπτική μου, διότι θεωρώ εξ υπαρχής ότι όλα σχεδόν από το Άλφα μέχρι και το Ωμέγα γίνονται για την ανάδελφη, δαιμονική, υπερφίαλη και αλαζωνική εξουσιαστικότητα, δηλ. παιγνίδια εξουσίας!), μα ιδιαίτερα αφουγκράζομαι εκείνην την κραυγαλέα σιωπή των «φιλάδελφων» συνεπισκόπων του Μόρφου.

    Βέβαια τα ποιμαντικά ζητήματα που θίγονται είναι λεπτά και οι εν Κύπρω επισκόποι μας μεριμνούν, ονειρεύονται, χάσκουν, ραδιουργούν καθότι τυρβάζουν περί άλλων τινών.

    Αψευδείς πληροφορίες λόγου χάριν με ενημέρωσαν, σήμερα, ότι ενώ ο Λεμεσού υποσκάπτει καιρό τώρα τον Μόρφου, ο Λεμεσού επικοινώνησε τηλεφωνικά για να συμπαρασταθεί δήθεν στον Μόρφου, την ίδια στιγμή εξασκεί πλάγιες, παρασκηνιακές και υπόγειες πιέσεις μέσω πιονιών του, ώστε κάποιοι σοβαροί Θεολόγοι και Εκκλησιαστικοί Δημοσιογράφοι να παρασυρθούν μεθοδικά ώστε να γράφουν εναντίον του Μόρφου (π.χ. ο Κυρηνείας είναι, μάλλον, χειραγωγούμενος υπό του Λεμεσού).

    Πίσω από τον όλο θόρυβο κατά του Μόρφου, επισημαίνω με έμφαση, διότι αυτή είναι μιά προσωπική μου διαίσθηση στο όλο ζήτημα, βρίσκεται κυρίως η ανοησία και η αδιακρισία, μα κυρίως η πανουργία των Μητροπολιτών μας, επίσης βρίσκονται συγκεκριμένου είδους εκκλησιαστικές σκοπιμότητες, αλλά συνάμα και ισχυρές πολιτικές σκοπιμότητες που διασυνδέονται με εκκλησιαστικά πρόσωπα.

    Η πανουργία της πολιτικής σκακιέρας, συναγωνίζεται ισάξια, την πανουργία της εκκλησιαστικής σκακιέρας.

    Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ: https://apologitikaa.blogspot.com/2019/08/blog-post_93.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. "Αψευδείς πληροφορίες λόγου χάριν με ενημέρωσαν, σήμερα, ότι ενώ ο Λεμεσού υποσκάπτει καιρό τώρα τον Μόρφου, ο Λεμεσού επικοινώνησε τηλεφωνικά για να συμπαρασταθεί δήθεν στον Μόρφου, την ίδια στιγμή εξασκεί πλάγιες, παρασκηνιακές και υπόγειες πιέσεις μέσω πιονιών του, ώστε κάποιοι σοβαροί Θεολόγοι και Εκκλησιαστικοί Δημοσιογράφοι να παρασυρθούν μεθοδικά ώστε να γράφουν εναντίον του Μόρφου (π.χ. ο Κυρηνείας είναι, μάλλον, χειραγωγούμενος υπό του Λεμεσού)".

    Πιστεύω πώς όλες αυτές οι φαντασιακές υποψίες του κ. Νούνη είναι εκτός πραγματικότητας.
    Το σκέφθηκε ο κ. Νούνης αν "οι αψευδείς του πληροφορίες" είναι ένα ψέμα;
    Σκέφθηκε πόσο μεγάλη συκοφαντία είναι κατά του σεβ. Λεμεσού Αθανάσιου; Σκέφθηκε πόσο μεγάλο αμάρτημα είναι αυτό;
    Και μάλιστα χωρίς το παραμικρό ντοκουμέντο;
    Επιβάλλεται να μείνουμε στο θέμα χωρίς κουτσομπολιά και αναπόδεικτες πληροφορίες αφελών ή προβοκατόρων που δέχεται ίσως ο κ. Νούνης, χωρίς ντοκουμέντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Συμφωνώ σε πρώτο πλάνο μαζί σου ότι είμαι φαντασιόπληκτος και συκοφάντης.

    Σε δεύτερο πλάνο: Έχεις το κάθε δικαίωμα να πιστεύεις ότι νομίζεις, αλλά άν και μόνο άν δεν είναι καθόλου συκοφαντίες πολλώ μάλλον δεν είναι κάν φαντασιακές υποψίες μου, καθώς εικάζεις, και είναι όντως αψευδείς πληροφορίες και αληθή γεγονότα, για το αμάρτημα που πολύ εύκολα με κατηγορείς αδελφέ μου, και δή ως ανώνυμος κουκουλοφόρος, το επωμίζεσε δυστυχώς εσύ και μόνον εσύ.

    Τρίτο πλάνο, παραθέτω ένα ακόμη αποδεικτικό στοιχείο, ότι δεν είναι καθόλου φανταστικές υποψίες και διόλου συκοφαντίες, μια επώνυμη μαρτυρία για το ίδιο θέμα:

    «Σας παρακαλώ, προπαντός Πανιερώτατε, να επιμένετε να συζητηθεί το θέμα στην Ιερά Σύνοδο για να τοποθετηθούν όλοι οι Ιεράρχες εν Συνόδω, ώστε να μην έχουν την ευχέρεια ορισμένοι ή κάποιος από αυτούς να τηλεφωνούν για να σας εκφράσουν υποστήριξη την ίδια ώρα που τηλεφωνούν στον Πανιερώτατο Κυρηνείας για να τον ξεσηκώσουν εναντίον σας» (ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΠΑΝΙΕΡΩΤΑΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΟΡΦΟΥ κ. ΝΕΟΦΥΤΟ, Του κ. Παναγιώτη Τελεβάντου).

    ΠΗΓΗ: http://panayiotistelevantos.blogspot.com/2019/08/blog-post_31.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κ. Νούνη δεν σας είπα ότι φαντασιόπληκτο ούτε και συκοφάντη. Είστε θύμα δήθεν "αψευδών πληροφοριών" που χωρίς ντοκουμέντα δεν μπορούμε παρά να τις πιστεύουμε για φαντασιακές υποψίες εκτός πραγματικότητας.

      Μέχρι τώρα δεν έχετε δώσει καμιά μαρτυρία. Η αναφορά στον κ. Τελεβάντο δεν είναι μαρτυρία, ούτε πόρρωθεν... Ο κ. Τελεβάντος στο κομμάτι που βάλατε πουθένα δεν φέρνει ντοκουμέντα, ούτε και υποστηρίζει αυτά που λέτε εσείς για τον Λεμεσού Αθανάσιο. Ξαναδιαβάστε πιο προσεκτικά το κομμάτι του κ. Τελεβάντου που μας δώσατε και θα καταλάβεται ότι πόρρωθεν απέχει από τις βαριές κατηγορίες που λέτε εσείς σύμφωνα με τις "αψευδείς πληροφορίες" σας κατά του Λεμεσού Αθανάσιου. Αφήνω ότι ο κ. Τελεβάντος αρκετά έχει ισχυριστεί που είναι εκτός πραγματικότητας και δεν έχει δώσει ντοκουμέντα. Γι΄ αυτό μην περιμένετε χωρίς ντοκουμέντα να δεχθούμε ούτε του κ. Τελεβάντου τις απόψεις του.

      Μην θέλετε να σας πιστέψουμε χωρίς ντοκουμέντα και μην μας κακίζετε γι΄ αυτό. Ούτε να μας βρίζεται ως "ανώνυμους", όταν ζητάμε το αυτονόητο.

      Για ένα επίσκοπο ανεπίληπτο σαν τον σεβ. Λεμεσού Αθανάσιο δεν πρόκειται να δεχθούμε κάτι τέτοιο, ελαφρά τη καρδία, χωρίς κανένα ντοκουμέντο. Ξεχάστε το, μια πάντα. Αφήνω τους αστήρικτους και εμπαικτικούς χαρακτηρισμούς που έχετε αποδώσει κατα καιρούς σε Βατοπαιδινούς και στον Λεμεσού Αθάνασιο και δεν μπορούμε να δεχτούμε ούτε στο παραμικρό.
      Όλα αυτά μας κάνουν να μην σας πιστεύουμε στις κατηγορίες σας για τον Λεμεσού Αθανάσιο.

      Όπως ξαναείπα. Επιβάλλεται να μείνουμε στο θέμα χωρίς κουτσομπολιά και πληροφορίες χωρίς ντοκουμέντα.

      Διαγραφή
    2. Δεν σας είπε ο άνθρωπος κανένα χαρακτηρισμό κ. Παν. Νούνη. Πού το είδατε αυτό;
      Απλά δεν πιστεύει τις αψευδείς πληροφορίες σας όπως τις χαρακτηρίζετε.

      Διαγραφή
    3. Τα Ντοκουμέντα μπορούν να φανερωθούν άνετα, δικαστικώς, με την άρση του τηλεφωνικού απορρήτου και άλλως πως. Δεν είμαι όμως υποχρεωμένος ως εκκλησιαστικός ρεπόρτερ να αποκαλύψω τις πηγές μου, ούτε κάν ακόμη αν διαταχθώ απο δικαστήριον. Αυτό ονομάζεται δημοσιογραφική δεοντολογία.

      Να βγεί να διαψεύσει η ιερά Μητρόπολη Λεμεσού τότε τις πληροφορίες μας, και αν τυχόν αισθάνεται θιγμένος ο «άγιος» Λεμεσού να μας στείλει στο δικαστήριο ώστε ΕΚΕΙ να γίνει η άρσις του τηλεφωνικού απορρήτου των κινητών και σταθερών τηλεφώνων της αυλής και των αυλικών της ι. μ. Λεμεσού πρός τον Κυρηνείας και τον Μόρφου.

      Οι τραγελαφικοί ισχυρισμοί και η απαξίωσις των σημαντικών πληροφοριών από επώνυμους αρθρογράφους και συγγραφείς από έναν ανώνυμο «μεγαλόσχημο» κουκουλοφόρο είναι ηλίου φανερόν, ότι προέρχεται από φίλα προσκείμενους κύκλους των Νεοβα(λ)τοπεδινών.

      Αν είμαι θύμα των «αψευδών πληροφοριών» τότε εσύ τίνος είσαι θύμα; Θύμα υπό του αρχεκάκου όφεως και της «ομοφυλοφιλικής» και «φιλάδελφης» αγάπης σου πρός τον Λεμεσού;

      Οι επιπρόσθετες πληροφορίες στην ανοικτή επιστολή του Θεολόγου κ. Παναγιώτη Τελεβάντου πρός τον άγιο Μόρφου είναι επιπρόσθετη ενισχυτική μαρτυρία των όσων καταγγέλω δημόσια. Προφανώς τούτο δεν το έχετε αντιληφθεί.

      Και αλήθεια να είναι όσα καταμαρτυρείς έναντι του κ. Παν. Τελεβάντου, που δεν είναι αλήθεια όσα σημειώνεις κρυβόμενος πίσω απο ανωνυμία, αυτό σε αποδεικνύει έναν σοβαρά εμπαθή άνθρωπο εναντίον του. Γιατί άραγε;

      Ο Τελεβάντος και ο Νούνης, ό,τι γράφουν το υπογράφουν επώνυμα... γιατί να δεχτούμε τις απόψεις σου, τις οποίες υπογράφεις.... ως ανώνυμος; Από πότε η ανωνυμία των θέσεων είναι σοβαρή και υπέρκειται των επώνυμων απόψεων;

      Η επιμονή σου στο ζήτημα, μας κάνει επιπροσθέτως, να πιστεύουμε ότι οι αψευδείς πληροφορίες είναι πέραν για πέρα αληθείς.

      Όλη η υποστηρικτική γραμμή σου είναι είναι αδιακρίτως υπέρ των Βαλτοπεδινών.

      Όλα αυτά μας κάνουν να πιστεύουμε ότι είτε είστε βαλτός του Λεμεσού είτε όμοιός του... δηλαδή ένας μητροπολίτης φιλαράκι του δηλ. κρυβόμενος πίσω από την ανωνυμία.

      Και ένας ανώνυμος μητροπολίτης είναι ντροπής πράγματα να κυκλοφορεί στο διαδίκτυο ανεξέλεγκτος και να κουτσουμπολεύει αριστοτεχνικά, το Τελεβάντο, τον Νούνη κ.ά.

      Είς πολλά έτη δέσποτα άγιε Προικοννήσου!

      Διαγραφή
    4. Α΄ ΜΕΡΟΣ

      Δυστυχώς κ. Νούνη, με εκπλήξατε ακόμα πιο δυσάρεστα με το ολικά ατυχέστατο σχόλιο σας, το 3:18 μ.μ..

      Ζητάτε να σας πιστέψουμε μόνο και μόνο επειδή επικαλεστήκατε αόριστα "αψευδείς πληροφορίες". Ε όχι δεν γίνεται να σας πιστέψουμε εαν δεν φέρετε και τα ντοκουμέντα. Μέχρι να φανερωθούν τα ντοκουμέντα δεν μπορούμε να σας πιστέψουμε και δεν μπορείτε και εσείς να απαιτείτε να σας πιστέψουμε και να μας υποτιμάτε ως "ανώνυμους". Φέρτε τα ντοκουμέντα για τον Λεμεσού Αθανάσιο να δούμε πόσο ντοκουμέντα είναι και πόσο πειστικά είναι. Μέχρι τότε ούτε να μας κακοχαρακτηρίζετε, ούτε να μας ειρωνεύεστε.

      Δεν έχω σχέση με τον Λεμεσού Αθανάσιο και δεν γνωρίζω τί θα πράξει εκείνος. Εγώ μιλάω μόνο εκ μέρους μου, με την κριτική που έχω. Δεν μπορείτε να επικαλείστε γενικά "αψευδείς πηγές" και να θέλετε να μην αμφιβάλλουμε για ό,τι λέτε.

      Δεν έχω σχέση ούτε με τους Βατοπαιδινούς, τους οποίους ειρωνικά ονομάζετε "Βαλτοπεδινούς".

      Οι κατα τη δική σας αξιολόγηση "σημαντικές πληροφορές" από επώνυμους αρθρογράφους, απαξιώνονται μόνες του, όταν δεν στηρίζονται σε ντοκουμέντα. Ο καθένας, επώνυμος ή ανώνυμος, έχει δικαίωμα όταν δεν προσάγεται το παραμικρό ντοκουμέντο να τις αμφισβητεί όσο θέλει. Δεν είναι τραγελαφικός ισχυρισμός, η αμφιβολία στις κατα τη δική σας αξιολόγηση "σημαντικές πληροφοριές" όταν δεν στηρίζονται σε ντοκουμέντα. Είναι λογικός ισχυρισμός.

      Θύμα του αρχεκάκου όφεως είναι αυτός που συκοφαντεί χωρίς ντοκουμέντα. Εγώ δεν συκοφάντησα κανένα, εγώ απλά αμφισβήτησα τις "αψευδείς πληροφορίες" και ζήτησα ντοκουμέντα για να τις πιστέψουμε για να μην τυχόν κατηγορούνται άδικα μεγάλοι ιεράρχες σαν τον Λεμεσού Αθανάσιο.
      Σας ονόμασα "θύμα των «αψευδών πληροφοριών»" με καλή διάθεση, για να σας εξηγήσω ότι καταλάβατε λάθος ότι σας είπα συκοφάντη και φαντασιόπληκτο, για να μην νομίζετε ότι σας χρεώνω αυτές τις κατηγορίες κατα του Λεμεσού Αθανασίου ότι δλδ εσείς τις κατασκευάσατε. Δεν σας χαρακτήρισα με κανένα χαρακτηρισμό, ούτε του συκοφάντη ούτε του φαντασιόπληκτου, όπως νομίσατε στην πρώτη απάντηση σας. Γι΄ αυτό είπα ότι εσείς είστε "θύμα των «αψευδών πληροφοριών»". Αν οι "αψευδείς πληροφορίες" είναι πραγματικά αληθινές, τότε δεν είναι κακό το να είναι κανείς "θύμα των «αψευδών πληροφοριών»". Αν όμως οι "αψευδείς πληροφορίες" είναι ψεύτικες, το "θύμα των «αψευδών πληροφοριών»" έχει πολύ μικρότερη ευθύνη από αυτούς που παρήγαγαν τις ψεύτικες πληροφορίες. Όπως και να έχει δεν χρέωσα σ΄ εσάς την παραγωγή των "αψευδών πληροφορικών".

      Η ανοιχτή επιστολή του κ. Τελεβάντου δεν κατηγορεί καθόλου τον Λεμεσού Αθανάσιο, ούτε καν τον αναφέρει ονομαστικά. Εσείς όμως ονομαστικά τον εμπλέξατε (στο σχόλιο σας 4 Αυγούστου 2019 - 8:28 μ.μ.) επικαλούμενος τις "αψευδείς πληροφορίες" σας. Αν τον εμπλέξατε δικαίως ή αδίκως, αυτό θα το δούμε όταν μας δείξετε τα ντοκουμέντα. Κατόπιν τούτου ενισχυτική μαρτυρία δεν είναι η ανοιχτή επιστολή του κ. Τελεβάντου. Πολλώ μάλλον όταν δεν προσκομίζει ούτε ο κ. Τελεβάντος ντοκουμέντα. Προφανώς τούτο δεν το έχετε αντιληφθεί. Αλλά τονίζω και πάλι ότι η ανοιχτή επιστολή του κ. Τελεβάντου που επικαλείστε, δεν κατηγορεί καθόλου τον Λεμεσού Αθανάσιο, ούτε καν τον αναφέρει ονομαστικά.

      Με ρωτάτε αν είμαι: "Θύμα υπό του αρχεκάκου όφεως και της «ομοφυλοφιλικής» και «φιλάδελφης» αγάπης σου πρός τον Λεμεσού;"
      Αυτό που με ρωτάτε πώς σας ήρθε; Το ονειρευτήκατε; Ή το φανταστήκατε; Τώρα θα με κάνετε να αναρωτηθώ, μήπως τρέχει η φαντασίας πέρα από το φυσιολογικό; Τόση λογική έχουν και οι "αψευδείς πληροφορίες" σας για τον Λεμεσού Αθανάσιο;
      Όπως σας είπα πιο πριν, καμία σχέση δεν έχω με τον σεβάσμιο μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιο! Οπότε αφήστε τέτοιου είδους φανταστικές και ξεκάρφωτες ερωτήσεις γιατί είναι εκτός κάθε λογικής!


      (συνεχίζεται)

      Διαγραφή
    5. Β' ΜΕΡΟΣ


      Αυτό που είπα στο προηγούμενο σχόλιο για τον κ. Τελεβάντο ισχύει. Τί είπα; "Αφήνω ότι ο κ. Τελεβάντος αρκετά έχει ισχυριστεί που είναι εκτός πραγματικότητας και δεν έχει δώσει ντοκουμέντα". Αυτό ισχύει.
      Θέλετε ένα μόνο παράδειγμα συγκεκριμένο για την στιγμή;
      Ταυτίζει τον μητροπολίτη Νέας Ιωνίας Γαβριήλ με τον ανώνυμο αρθογράφο "Νεωκόρο". Από πού και ως πού; Πότε έδωσε ένα ντοκουμέντο για την ταύτιση "Νεωκόρου" με τον μητροπολίτη Νέας Ιωνίας Γαβριήλ; Μπορείτε εσείς που τον υπερασπίζεστε να μου δείξετε ένα ντοκουμέντο που έδωσε γι΄ αυτό;
      Αν θέλετε υπάρχουν και άλλα παρόμοια που βεβαιώνουν ότι δεν εἰναι καθόλου πειστικά, αρκετά από αυτά που ισχυρίζεται χωρίς ντοκουμέντα, ο κ. Τελεβάντος.

      Με ονομάζετε "εμπαθή άνθρωπο" επειδή δεν δέχομαι τα ξεκάρφωτα που λέει ο κ. Τελεβάντος; Από πού και εως πού; Δεν έχω καμμία εμπάθεια με τον άνθρωπο, μάλιστα μου είναι και συμπαθής. Αλλά μην ξεχνάτε ότι εσείς αναφέρατε πρώτος τον κ. Τελεβάντο στον διάλογο μας, ως δήθεν ενισχυτική μαρτυρία την ανοιχτή επιστολή του στην οποία μάλιστα πουθενά δεν αναφέρει ονομαστικά τον Λεμεσού Αθανάσιο! Εγώ αναγκάστηκα να σας πω ότι ο κ. Τελεβάντος σε αρκετά σφάλλει και δεν μας πείθει διόλου σε αρκετά.

      Ο Τελεβάντος και ο Νούνης και ο κάθε επώνυμος δεν είναι οι Πάπες για να δεχόμαστε ό,τι γράφουν. Οι αναγνώστες, επώνυμοι και ανώνυμοι έχουμε κάθε δικαίωμα να αμφισβητούμε τα λεγόμενα όταν δεν υπάρχουν ντοκουμέντα και να γράφουμε τις αντιρρήσεις μας. Δεν σας αναγνωρίζουμε το Παπικό Αλάθητο. Χωνέψτε το, κ. Νούνη, αν δεν το έχετε χωνέψει! Πολλώ μάλλον όταν θίγονται μεγάλα εκκλησιαστικά πρόσωπα ανεπίληπτα σαν τον Λεμεσού Αθανάσιο. Μέχρι να φέρετε τα ντοκουμέντα των "αψευδών
      πληροφοριών" σας, δεν θα τις δεχόμαστε, άσχετα αν είμαστε ανώνυμοι.
      Από πότε η επωνυμία με την επίκληση γενικά και αόριστα "αψευδών πληροφοριών" έχει
      θέση ντοκουμέντου και αλάθητου;

      Αν όπως λέτε απλώς "η επιμονή μου" να σας ζητάω το αυτονόητο, ντοκουμέντα, σας κάνει επιπροσθέτως, να πιστεύετε ότι "οι αψευδείς πληροφορίες" είναι πέραν για πέρα αληθείς, τότε εμάς αυτή η ενίσχυση σας να πιστεύετε ότι "οι αψευδείς πληροφορίες" είναι πέραν για πέρα αληθείς από την αυτονόητη ζήτηση ντοκουμέντων, μας κάνει επιπροσθέτως να αμφισβητούμε πολύ, πάρα πολύ περισσότερο τις "αψευδείς πληροφορίες" σας.

      Η γραμμή μου δεν είναι αδιάκριτη υπερ των Βατοπαιδινών όπως νομίσατε λανθασμένα κ.Νούνη, δεν είπα ότι όλα όσα κάνουν είναι καλά και άγια. Είπα και εμμένω ότι "οι αστήρικτοι και εμπαικτικοί χαρακτηρισμοί που έχετε αποδώσει κατα καιρούς σε Βατοπαιδινούς και στον Λεμεσού Αθάνασιο και δεν μπορούμε να δεχτούμε
      ούτε στο παραμικρό". Και οι Βατοπαιδινοί και ο Λεμεσού Αθανάσιος είναι ανεπίληπτοι και σεβάσμιοι.

      Θα επαναλάβω. "Για ένα επίσκοπο ανεπίληπτο σαν τον σεβ. Λεμεσού Αθανάσιο δεν πρόκειται να δεχθούμε κάτι τέτοιο, ελαφρά τη καρδία, χωρίς κανένα ντοκουμέντο. Ξεχάστε το, μια πάντα".

      Οι τελευταίες δύο παράλογες παράγραφοι σας "Και ένας ... " μέχρι το "... άγιε Προικοννήσου!", επιβεβαιώνουν πανηγυρικά το δίκαιο όλων των αμφισβητήσεων μου στα λεγόμενα σας !!!
      Ώστε τέτοιες είναι οι "αψευδείς πληροφορίες σας"; Τόσο "αψευδείς πληροφορίες" είναι οι "αψευδείς πληροφορίες σας", όσο ότι εγώ είμαι ο Προικοννήσου;;;

      Αν θέλετε κ. Νούνη κάνουμε μια συμφωνία για να τελειώνουμε.
      Συμφωνείτε ότι τόσο "αψευδείς" είναι οι πληροφορίες σας για τον Λεμεσού Αθανάσιο, όσο αληθινός είναι ο ισχυρισμός σας ότι εγώ είμαι ο Προικοννήσου;
      Αν συμφωνήσετε τότε θα είμαι πολύ χαρούμενος διότι συμφωνήσαμε σ΄ αυτό ολικά!
      Ακόμα θα είμαι χαρούμενος διότι θα έχουν καταλάβει όλοι οι έξυπνοι αναγνώστες για την αλήθεια του πράγματος.
      Τί λέτε; Είμαστε σύμφωνοι;
      Συμφωνείτε ότι τόσο "αψευδείς" είναι οι πληροφορίες σας για τον Λεμεσού Αθανάσιο, όσο αληθινός είναι ο ισχυρισμός σας ότι εγώ είμαι ο Προικοννήσου;

      Διαγραφή
  23. Έγραψε ο κ. Παναγιώτης Νούνης πως "αν τυχόν αισθάνεται θιγμένος ο «άγιος» Λεμεσού να μας στείλει στο δικαστήριο ώστε ΕΚΕΙ να γίνει η άρσις του τηλεφωνικού απορρήτου των κινητών και σταθερών τηλεφώνων της αυλής και των αυλικών της ι. μ. Λεμεσού πρός τον Κυρηνείας και τον Μόρφου".

    Αν κατάλαβα καλά πήραν τηλέφωνο ορισμένοι από την αυλή και αυλικοί της ι. μ. Λεμεσού πρός τον Κυρηνείας και τον Μόρφου. Καταλαβαίνω καλά;
    Σε περίπτωση που κατάλαβα καλά το πιο πάνω ρωτάω:
    Γιατί να είναι υπόλογος ο Λεμεσού Αθανάσιος τις τυχόν πράξεις των αυλικών του, αν βεβαίως έγινε κάτι τέτοιο; Δεν μπορεί μόνοι τους να ενέργησαν ορισμένοι από την αυλή και αυλικοί της ι. μ. Λεμεσού; Ποιός μας βεβαιώνει αν βεβαίως έγινε κάτι τέτοιο, ότι ενέργησαν κατ΄ εντολή του Λεμεσού Αθανάσιου;
    Αυτά προς προβληματισμό για να μην "πληρώνει" ο Λεμεσού Αθανάσιος, τις πράξεις άλλων που πιθανόν να μην ευθύνεται καθόλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ό,τι γίνεται στην αυλή, στην Μητρόπολη και τον αυλόγυρο του Λεμεσού, είναι τυφλή και αδιάκριτη υπακοή στον Γέροντα. Διαφορετικά θα κόψει κεφάλια καθώς δίδασκε τους μαθητές του.

      Διαγραφή
    2. Όχι κ. Νούνη, δεν χρεώνεται ο Λεμεσού Αθανάσιος για το τί γίνεται στην αυλή και στον αυλόγυρο του. Αυτό μας έλειπε τώρα! Ο Λεμεσού Αθανάσιος ευθύνεται μόνο για όσα ο ίδιος έχει δώσει ξεκάθαρη εντολή να γίνονται.
      Ο Ιούδας ήταν μαθητής του Σωτήρος, από τους 12 στενούς μαθητές Του, αλλά Τον πρόδωσε. Τί θα πεί τούτο; Τίποτα απολύτως. Ευθύνεται ο Σωτήρας; Μακρυά από μας τέτοια βλασφημία.
      Έτσι και δεν μπορούμε να χρεώνουμε στον Λεμεσού Αθανάσιο, αυτά που γίνονται στην αυλή του, αν γίνονται βεβαίως.
      Κατα τη γνώμη μου, ναι, πρέπει να κόψει κεφάλια αν συμβαίνει κάτι από αυτά που λέτε στην αυλή του και χωρίς την έγκριση του.

      Διαγραφή
    3. Αναντίρρητα και δεν χρεώνεται ο Λεμεσού για ότι γίνεται στην αυλή του... χρεώνεται όμως για τις δικές του ενέργειες και θα δώσει λόγον στον Θεό...

      Παραπέμπω βίντεο με δηλώσεις του Λεμεσού, όπου αποδεικνύεται ότι πάσχει από σατανική διγλωσσία και ότι συντάσσεται με τις δυνάμεις τους σκότους ώστε να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα της φατριάς του...


      Το εν λόγω οπτικοακουστικό, Ντοκουμέντο-φωτιά, όπου αποδεικνύει αντικειμενικά, περίτρανα, ως αλλότριο και νεοΟρθόδοξο Επίσκοπο τον σεβασμιωτάτο Λεμεσού κ. Αθανάσιο μπορείτε να το δείτε ΑΜΕΣΩΣ ΤΩΡΑ εις το προσωπικό μας κανάλι όπου ανεβάζουμε τινές «μεταφορτώσεις» στο YOU TUBE. Θερμή παράκλησις και έκληση, να το κατεβάσετε ΑΡΔΗΝ και να το αποθηκεύσετε παρακαλώ αμέσως, διότι, τα Φαριζαϊκά πλοκάμια και οι νυκτοκόρακες του νεοΒα(λ)τοπεδισμού ενδέχεται να το κατεβάσωσι όπως έπραξε άλωστε ο π. Β. Βολουδάκης μόλις πρόσφατα σε άλλο βίντεο που απέκοψα, ένα δεκάλεπτο, όπου φαίνεται να κακοδοξεί ανελέητα.[ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: https://www.youtube.com/watch?v=yhdwveIHmhQ&list=UU0dX77ywTQ6y7jgYWFB-iEQ&index=6 .
      ΕΔΩ: https://www.youtube.com/watch?v=yhdwveIHmhQ&t=15s .
      ΕΔΩ: https://www.youtube.com/watch?v=MIFe1x5_Uh0
      ΚΑΙ ΕΔΩ: [ΒΙΝΤΕΟ] Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΛΕΜΕΣΟΥ κ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΣΙΓΟΝΤΑΡΕΙ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ , http://apologitikaa.blogspot.com.cy/2017/01/blog-post_7.html ].

      Διαγραφή
    4. κ. Νούνη εσείς είπατε ότι κουραστήκατε. Τί συμβαίνει τώρα; Πηγαίνετε καλύτερα να διαβάσετε κανένα καλό βιβλίο λίγο Ψαλτήρι, λίγο Αγία Γραφή, παρά να επανέρχεστε και επειδή δεν ξέρετε τί να πείτε να αλλάζετε αντικείμενο συζήτησης.

      Εσείς τον κατηγορήσατε για μηχανορραφίες για την υπόθεση Μόρφου στο σχόλιο σας 4 Αυγούστου 2019 - 8:28 μ.μ., επικαλούμενος "αψευδείς πληροφορίες".
      Τώρα αντικείμενο συζήτησης και μας δείχνετε ξημερώματα σαν "νυκτοκόραξ" δηλώσεις του Λεμεσού Αθανάσιου για τον οικουμενισμό.
      Δεν συμφωνώ με τις δηλώσεις του Λεμεσού Αθανάσιου. Ξεχνάτε φαίνεται ότι αυτές δεν είναι οι μόνες δηλώσεις του, έχει και δηλώσεις και άρθρα και πράξεις αντιοικουμενιστικές.

      Ακόμα για να σας ρωτήσω κάτι. Ξέρετε κάποιον Παναγιώτη Νούνη που στο προφίλ του έχει στα αγαπημένα βιβλία τα αντίχριστα βιβλία το Κοράνι και το Ταλμούδ; Ο Λεμεσού τουλάχιστον δεν έφθασε σ΄ αυτό στο σημείο να έχει στα αγαπημένα βιβλία, μέσα στα άλλα και τα αντίχριστα βιβλία το Κοράνι και το Ταλμούδ.

      Για του λόγου του αληθές μπορείτε να κοιτάξετε πιο κάτω στο link για το προφίλ του Παναγιώτη Νούνη
      https://www.blogger.com/profile/16905128242872216654

      Τον ξέρετε κ. Νούνη, αυτόν τον Παναγιώτη Νούνη;
      Μπορεί ένας χριστιανός να έχει για αγαπημένα βιβλία τα αντιχριστιανικά βιβλία το Κοράνι και το Ταλμούδ; Τί λέτε; Μπορεί αυτός να κρίνει μετά τον Λεμεσού για οικουμενισμό;

      Διαγραφή
    5. Ο κάτοχος του προφίλ Παναγιώτη Νούνη https://www.blogger.com/profile/16905128242872216654 , άλλαξε το προφίλ μετά το σχόλιο 6:19 μ.μ. και πρόσθεσε μια εισαγωγή εξηγητική ότι τα αγαπημένα βιβλία δεν είναι αγαπημένα αλλά διαβασμένα και μπορεί να υπάρχουν εκεί και αντιχριστιανικά.
      Η εισαγωγή με την εξήγηση δεν υπήρχε πριν το σχόλιο 6:19 μ.μ.

      Διαγραφή
  24. Έχεις καταντήσει άμετρα κουραστικός και φορτικός αδελφέ μου, και υστερικά εμμονικός ώστε να συνηγορείς υπέρ των Θεομπαικτών βαλτοπεδινών, καθώς τους αποκαλεί δικαίως! ο Μακαριώτατος άγιος Κύπρου.

    Όχι βέβαια δεν ζητώ να με πιστέψει κανείς για τις αψευδείς πληροφορίες μου. Τι είναι οι αψευδείς πληροφορίες; Θρησκεία ή Θεός; Όλως παραδόξως όμως, επαναλαμβάνω και πάλιν, υπάρχει και μιά δεύτερη ενισχυτική μαρτυρία που ενισχύει τις πληροφορίες μου. Πράγμα που σηματοδοτεί ότι κάποιοι συνεπίσκοποι του Μόρφου δρούν εναντίον του παρασκηνιακά.

    Ο άγιος Μόρφου γνωρίζει πολύ καλά τι σημαίνει βαλτοπαιδινοί.

    Αν όντως είναι ανεπίληπτος, άγιος, θεοφώτιστος, μεγάλος εκκλησιαστικός πατέρας, ο Λεμεσού, να μας εξηγήσεις γιατί ο Μόρφου και ο Λεμεσού δεν συλλειτουργούν; Προφανώς, κατά την νοσηρά αντίληψην των οπαδών του Λεμεσού, ο Μόρφου διενεργεί μέγαν θανάσιμον αμάρτημα που κρατεί αποστάσεις από την φατρία του Λεμεσού.

    Η ανοικτή επιστολή του κ. Παν. Τελεβάντου πρός τον άγιον Μόρφου, επαναλαμβάνω και πάλιν, ότι αφήνει να εννοηθεί καθαρά και ξάστερα τί κάνει νιάου νιάου στα κεραμύδια... και σίγουρα κεραμυδόγατος δεν είναι.

    Όμως θεωρώ ότι ο διάλογος με ανώνυμους συνσχολιαστές είναι μάταιος χρόνος και δεν χρόνο να αφιερώνω σε κουκουλοφόρους του διαδικτύου. Ως εκ τούτου, σημείωσε αγαπητέ φίλε, ότι είναι ηλίθια η ενέργεια να διεξαχθούν συμφωνίες με άνισα συμβαλλόμενα μέρη. Πολλώ μάλλον θεωρώ ότι είναι μεγίστη αφέλεια και ανοησία ολκής να ζητάς, ένας ανώνυμος άνθρωπος που κρύβεται, να συμφωνίσουμε για ανόμοια πράγματα. Των φρονίμων ολίγα λοιπόν.

    Ο Λεμεσού και οι Βατοπαιδινοί θα ήταν ανεπίληπτοι και σεβάσμιοι άν και μόνον άν δεν είχαν εις βάρος τους, διαχρονικά, σωρηδόν ρόζ και «ουράνιου τόξου» σκάνδαλα... βέβαια ως πρόσωπα είναι καθόλα σεβαστοί, οι ενέργειές τους όμως;

    Όπως δεν δέχεσε την αψευδείς πληροφορίες μου, δεν δέχομαι με την σειρά μου το φαντασιακό αγιολόγιον και συναξάριον που έπλασες για τους Βαλτοπεδινούς.

    Αν επιμένεις σε κάποια συμφωνία, ας συμφωνήσουμε ότι διαφωνούμεν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τί είναι αυτά που λέτε κ. Νούνη; Όποιος κάνει φύλλο και φτερό τους ισχυρισμούς και τις κατηγορίες που πέτάτε, γίνεται κατα τη γνώμη σας «άμετρα κουραστικός και φορτικός»; Δεν έκανα τίποτε άλλο από το να κάνω φύλλο και φτερό τους ισχυρισμούς και τις κατηγορίες που πετάξατε εναντίον μου.
      Θα θέλατε μόνο να μιλάτε εσείς και να μην υπάρχουν απαντήσεις. Αν κουράζεστε να διαβάζετε τις απαντήσεις, να είστε πιο προσεκτικός άλλη φορά στους ισχυρισμούς και τις κατηγορίες σας.

      Πλάκα μας κάνετε κ. Νούνη; Το αν συλλειτουργούν μεταξύ τους οι μητροπολίτες Μόρφου και Λεμεσού δεν το γνωρίζω, αλλά αν ισχύει είναι μέσα στα πλαίσια της ηθικής. Δικαίωμα τους είναι να μην συλλειτουργούν και δεν μπορεί κανείς να τους κατηγορήσει για κάτι σοβαρό. Το να κάνει όμως ο Λεμεσού Αθανάσιος αυτά που σας λένε "οι αψευδείς πληροφορίες" σας, και περιγράψατε στο σχόλιο σας 4 Αυγούστου 2019 - 8:28 μ.μ., είναι επιλήψιμα και όχι ηθικά. Δεν το αντιλαμβάνεστε ότι η άρνηση συλλειτουργίας, αν συμβαίνει, διαφέρει όσο η Ανατολή από τη Δύση, με τις μηχανορραφίες που λένε "οι αψευδείς πληροφορίες" σας, και περιγράψατε στο 4 Αυγούστου 2019 - 8:28 μ.μ. σχόλιο σας ;

      Και πάλι θα τονίσω ότι η ανοιχτή επιστολή του κ. Τελεβάντου που επικαλείστε, δεν κατηγορεί καθόλου τον Λεμεσού Αθανάσιο, ούτε καν τον αναφέρει ονομαστικά. Πολλώ μάλλον όταν δεν προσκομίζει ούτε ο κ. Τελεβάντος ντοκουμέντα. Προφανώς τούτο δεν το έχετε αντιληφθεί ακόμα.

      Δεν έχω ακούσει ποτέ τον μητροπολίτη Μόρφου να κατηγορεί τους Βατοπαιδινούς και πολλώ μάλλον δεν τους έχει αποδώσει τους αστήρικτους και εμπαικτικούς χαρακτηρισμούς που έχετε αποδώσει κατα καιρούς σε Βατοπαιδινούς και στον Λεμεσού Αθάνασιο και δεν μπορούμε να δεχτούμε ούτε στο παραμικρό.

      Με ονομάσατε ελαφρά τη καρδία ως "άγιο Προικονήσσου" στο χθεσινό σχόλιο σας 3:18 μ.μ.
      Σας προκάλεσα να κάνουμε μια απλή συμφωνία και καθόλου ζημιογόνα συμφωνία για σας. Σας είπα: "Αν θέλετε κ. Νούνη κάνουμε μια συμφωνία για να τελειώνουμε.
      Συμφωνείτε ότι τόσο "αψευδείς" είναι οι πληροφορίες σας για τον Λεμεσού Αθανάσιο, όσο αληθινός είναι ο ισχυρισμός σας ότι εγώ είμαι ο Προικοννήσου;
      Αν συμφωνήσετε τότε θα είμαι πολύ χαρούμενος διότι συμφωνήσαμε σ΄ αυτό ολικά!
      Ακόμα θα είμαι χαρούμενος διότι θα έχουν καταλάβει όλοι οι έξυπνοι αναγνώστες για την αλήθεια του πράγματος.
      Τί λέτε; Είμαστε σύμφωνοι;
      Συμφωνείτε ότι τόσο "αψευδείς" είναι οι πληροφορίες σας για τον Λεμεσού Αθανάσιο, όσο αληθινός είναι ο ισχυρισμός σας ότι εγώ είμαι ο Προικοννήσου;"

      Τώρα αρνείστε να κάνετε την συμφωνία. Γιατί δεν θέλετε να παραδεχθείτε ότι και οι δύο ισχυρισμοί σας έχουν την ίδια δόση αλήθειας; Εσείς ό,τι λέτε δεν είναι αψευδές; Μπορεί να μην αληθεύει ένας από τους δύο ισχυρισμούς σας; Μπορεί να λέτε και ψέματα ολκής; Λέτε και αερολογίες ολκής; Και τότε γιατί θέλετε να σας πιστεύουμε; Και μετα σας φταίνε οι ανώνυμοι που σας ζητούν ντοκουμέντα και τους αποκαλείτε εμπαικτικά "κουκουλοφόρους";

      Δεν δέχομαι ούτε για τους Βατοπαιδινούς ούτε για τον Λεμεσού ότι έχουν "εις βάρος τους, διαχρονικά, σωρηδόν ρόζ και «ουράνιου τόξου» σκάνδαλα...".
      Ξεχάστε το, μια πάντα. Υπάρχουν σοβαρές αντιρρήσεις σ΄όλες αυτές τις διάφορες κατηγορίες. Έχουν κατηγορηθεί στο παρελθόν και άγιοι με παρόμοιες κατηγορίες και αποδείχθησαν ότι ήταν συκοφαντίες. Και οι Βατοπαιδινοί και ο Λεμεσού είναι ανεπίληπτοι ηθικά και χωρίς κανένα σκάνδαλο, γι΄ αυτό και τους υπερασπίζομαι.

      Δεν φτιάχνω αγιολόγιο και συναξάριο για τους Βατοπαιδινούς και δεν ισχυρίστηκα ότι είναι άγιοι, αλλά δεν πρόκειται να δεχθούμε ελαφρά τη καρδία τις κατηγορίες εναντίον τους. Ξεχάστε το, μια πάντα.

      Και μιας και μιλάτε για "κουκουλοφόρους", στην προκειμένη περίπτωση έχουμε τις ανώνυμες "κουκουλοφορικές" για εμάς όλους "αψευδείς πηγές" σας που κατηγορούν χωρίς να μας δώσουν μέχρις στιγμής ντοκουμέντα τον Λεμεσού Αθανάσιο και από την άλλη τον επώνυμο Λεμεσού Αθανάσιο. Θέλετε να πιστέψουμε τις ανώνυμες "κουκουλοφορικές" "αψευδείς πηγές" σας; Ξεχάστε το!

      Διαγραφή
    2. Ωραία λοιπόν έχω άδικο!

      Έχω κουραστεί να διαβάζω ασυναρτησίες και ανοησίες, μόνον και μόνον για να θεοποιήσεις τον Λεμεσού καιτην φατριά του.

      Δεν επιθυμώ τον διάλογο με ανώνυμο άνθρωπο, ελπίζω να το αντιλαμβάνεσε αυτό. Στο επεσήμανα πιό πάνω. Και μη θεωρήσεις ότι δεν έχω να απαντήσω για κάθε ανοησία που γράφεις.

      Προτιμώ να διαβάσω κανένα οφέλειμο πνευματικό βιβλίο, λίγο Ψαλτήρι, λίγο Αγία Γραφή, παρά να διαβάσω τα σεντόνια σου και τις εξυπνοβλακείες σου.

      Διαγραφή
    3. Και εγώ κουράστηκα να διαβάζω τις δικές σας ασυναρτησίες και ανοησίες και εξυπνοβλακείες, κ. Νούνη, αλλά το έκανα για να υπερασπιστώ τον ανεπίληπτο ηθικά και χωρίς κανένα σκάνδαλο Λεμεσού Αθανάσιο.
      Και εγώ προτιμώ να διαβάζω κανένα ωφέλιμο πνευματικό βιβλίο, λίγο Ψαλτήρι, λίγο Αγία Γραφή, λίγο σύγχρονους Γέροντες παρά τις "αψευδείς πληροφορίες" σας.

      Απάντησα σε όσα είχα να απαντήσω και χαίρομαι για την ήττα των εξυπνοβλακειών σας.
      Καλό διάβασμα των πνευματικών βιβλίων σας εύχομαι κ. Νούνη και καλή νέα ζωή, πιο πνευματική και με περισσότερο σεβασμό στους καλούς μητροπολίτες της Κύπρου (π.χ. Λεμεσού Αθανάσιο).

      Διαγραφή
  25. Υστερόγραφον: Ούτε στιγμή δεν πέρασε από το μυαλό μου ότι με κατηγορείτε είτε ως συκοφάντη είτε ως φαντασιόπληκτο. Εμμέσως πλήν σαφώς το κάνετε όμως. Παρ΄όλα αυτά σας προλαβαίνω για τις μομφές σας και ομολογώ την αστοχία μου. Δηλαδή, όχι μόνον θεωρώ τον εαυτό μου ως θύμα «αψευδών πληροφοριών» αλλά με κατηγορώ για τα χειρώτερα που είμαι τέτοιο θύμα καθώς εσείς το ισχυρίζεστε. Σύ είπας δηλαδή.

    Μια αψευδείς μαρτυρία ότι οι συνεπίσκοποι του Μόρφου τον υποσκάπτουν, θανάσιμα, ώστε να τον εξοντώσουν ηθικά, είναι η δημόσια ενέργεια του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Κύπρου να απαξιώσει και να υποτιμήσει σκαιώς και αδίκως τις θεολογικές θέσεις του Μόρφου και μιά δεύτερη ενέργεια είναι εκείνη η αδιάκριτη και πισώπλατη μαχαιριά που επρόλαβε η φατριά των Κυκκωτών.

    Η φατρία του Λεμεσού τί λές να κάνει; Κομποσχοίνι και αγρυπνία υπέρ ενισχύσεως του αγίου Μόρφου ή οργιώδη παρασκήνιο και στρατηγική ώστε να τον εξωστρακίσουν από το περιπόθητο χρυσόμαλλον δέρρας;

    Τα ντοκουμέντα θα μιλήσουν όμως.... κάντε υπομονή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λέτε ότι "Ούτε στιγμή δεν πέρασε από το μυαλό μου ότι με κατηγορείτε είτε ως συκοφάντη είτε ως φαντασιόπληκτο." Ακόμα Και σ΄ αυτό ακόμα έχετε άδικο. Στο σχόλιο σας 5 Αυγούστου 2019 - 11:04 μ.μ. γράψατε: "Συμφωνώ σε πρώτο πλάνο μαζί σου ότι είμαι φαντασιόπληκτος και συκοφάντης." Ξεχνάτε τί γράφετε;
      Και σας εξήγησα επάνω σ΄ αυτό ότι "δεν σας είπα ούτε φαντασιόπληκτο ούτε και συκοφάντη. Είστε θύμα δήθεν "αψευδών πληροφοριών" που χωρίς ντοκουμέντα δεν μπορούμε παρά να τις πιστεύουμε για φαντασιακές υποψίες εκτός πραγματικότητας". Δεν δεχόμαστε όπως έχουμε κάθε δικαίωμα "τις αψευδείς πληροφορίες" σας.

      Αν δεχθούμε ότι κάποιοι αυλικοί της ι.Μ. Λεμεσού έκαναν κάτι γι΄ αυτά που τους κατηγορείτε, και πάλι δεν μπορούμε να βγάλουμε συμπέρασμα ότι ευθύνεται γι΄ αυτό οπωσδήποτε ο Λεμεσού Αθανάσιος. Ο Ιούδας ήταν μαθητής του Σωτήρος, από τους 12 στενούς μαθητές Του, αλλά Τον πρόδωσε. Τί θα πεί τούτο; Τίποτα απολύτως. Ευθύνεται ο Σωτήρας; Μακρυά από μας τέτοια βλασφημία.

      Τί παραλογισμοί είναι αυτοί που λέτε στη συνέχεια κ. Νούνη; Νομίζετε ότι είναι αψευδής μαρτυρία των όσων ισχυριστήκατε για τον Λεμεσού Αθανάσιο στο 4 Αυγούστου 2019 - 8:28 μ.μ. σχόλιο σας, το τί είπε ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου και τί έκαναν κατα τα λεγόμενα σας οι Κυκκώτες; Δεν καταλαβαίνετε ότι το θέμα μας είναι ο Λεμεσού Αθανάσιος; Πότε υπερασπίστηκα τον αρχιεπίσκοπο Κύπρου; Εσείς μάλιστα είστε αυτός που στο πιο πάνω σχόλιο σας 6 Αυγούστου 2019 - 11:01 μ.μ. τον επικαλείστε για να στηρίξετε τις κατηγορίες κατά των Βατοπαιδινών. Εγώ δεν υπερασπίστηκα και δεν επικαλέστηκα ούτε τον αρχιεπίσκοπο Κύπρου ούτε τους Κυκκώτες.

      Μέχρι τώρα αέρα δέρνετε κ. Νούνη. Καμμιά ενισχυτική μαρτυρία δεν μας δώσατε των όσων είπατε εναντίον του Λεμεσού Αθανάσιου 4 Αυγούστου 2019 - 8:28 μ.μ.
      Καλό να είστε πιο προσεκτικός άλλη φορά πριν αποκαλέσετε τον άλλο "Προικονήσσου" και πριν δώσετε εμπιστοσύνη στις "αψευδείς πληροφορίες" σας.

      Ο Λεμεσού Αθανάσιος ναι, πιστεύω ότι κάνει κομποσχοίνι υπερ ενισχύσεως του μητροπολίτη Μόρφου. Προκειμένου να δεχθώ αστήρικτους ισχυρισμούς για τον ανεπίληπτο και σεβάσμιο Λεμεσού Αθανάσιο, προτιμώ να δεχτώ ότι ότι κάνει κομποσχοίνι ως άνθρωπος της προσευχής που είναι σ΄όλη τη ζωή του.

      Μέχρι να μιλήσουν τα ντοκουμέντα όπως λέτε, δεν θα δεχόμαστε "αψευδείς πληροφορίες" σας για τον σεβάσμιο Λεμεσού Αθανάσιο.

      Διαγραφή
  26. Δυστυχώς το κέντρο βάρους αλλάζει από εκεί που πρέπει να πέσει και αυτοί είναι: όλοι εκείνοι οι μοντέρνοι που παρερμηνεύουν την διδασκαλία της Εκκλησίας για τα σεξουαλικών αμαρτημάτων και όλοι οι διώκτες της καθαρής εκκλησιαστικής φωνής.

    Ο σεβ. Λεμεσού Αθανάσιος δεν ανήκει ούτε στους μεν, ούτε στους δε. Λάθος να στρέφουμε το θέμα μας και να βάλλουμε κατά του Λεμεσού Αθανάσιου σαν να φταίει αυτός για όλα αυτά. Αλλάζουμε το κέντρο βάρος ασύνετα και ηλίθια.

    Και ο Μόρφου Νεόφυτος και ο Λεμεσού Αθανάσιος είναι απο τους καλούς μητροπολίτες της Κύπρου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ένα είναι σίγουρο, οτι βρισκόμαστε πράγματι στις έσχατες μέρες και είναι δυνατον να πλανηθουν και οι εκλεκτοί. Κάτι τετοια εβλεπε ο Ιησους οταν είπε, άραγε θα βρω κανέναν πραγματικο χριστιανό άμα ξαναρθω; 2 αγαπημενοι μου επίσκοποι ήταν ο και είναι ο Λεμεσου κ ο Μορφου, διότι ακούω τις ομιλίες τους στο youtube, κ παίρνω θάρρος να συνεχιζω να ζω κ να κανω υπομονη, να τραβίξω τον προσωπικο μου σταυρό στην ζωή γιατι ελπίζω ότι έτσι κάνω το θέλημα του Κυρίου. Μετά απο ολα αυτά που διάβασα εχω να σας πω αδελφια μου οτι μου πηδήξατε την ελπίδα μου... Αν τα μισα πιστέψω απο τον κάθε ένα σας τότε τσάμπα κοπος ολη μου πιστη κι ολη μου ζωή τσαπα τίμιος αγώνας... Εγω είμαι Κρητικός, εγωιστής δηλαδη κ περήφανος, πλασμένος απο την φύση μου έτσι. Κάνω δηλαδή διπλάσιο αγώνα απο άλλους για ταπείνωση , υπομονη κ αγάπη. Αν υπάρχει τέτοιο μίσος στους ιεράρχες που δεν συνλειτουργουν μαζί τοτε ο Χριστος που λένε πως υπηρετουν δεν υπάρχει μεσα τους. Κριμα. Δεν θα στηρίξω την πιστη μου σε ανθρώπους, οτι αξίωμα κ αν έχουν , οσο άγιοι κι αν φαίνοντε. Όποιος το κάνει αυτό ειναι καταραμένος. Απλα λυπάμε, δεν μπορειτε να γνωριζετε την στενοχώρια μου εσεις... Θα εξακολουθήσω να τους αγαπάω κ τους 2 γιατί ετσι πρέπει. Κ αν είναι υποκριτες ας τους κρινει ο Θεός. Κριμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.