12 Φεβ 2014

Δημητριάδος Ἰγνάτιος: "Αὐτοὶ (ὅσοι δηλ. εἶναι ἀντίθετοι στὰ πιλοτικὰ προγράμματα) εἶναι ὀργανωμένοι, εἶναι συντονισμένοι, κατεβαίνουν μὲ σάιτ, κάνουν συναντήσεις καὶ ἐπηρεάζουν τήν Ἱεραρχία"

Σχόλιο: Τελικὰ ἡ δύναμη τῶν ἱστολογίων δὲν εἶναι πλέον ἀμελητέα...
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΕΝΩΣΕΩΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ
Σὲ ἐκδήλωση ποὺ πραγματοποιήθηκε τὸ Σάββατο 18 Ἰανουαρίου στὶς ἐκδόσεις Ἁρμός, μὲ ἀφορμὴ τὴν παρουσίαση τοῦ συλλογικοῦ τόμου μὲ τίτλο «ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - Ὁ διάλογος καὶ ἡ κριτικὴ γιὰ τὸ Νέο Πρόγραμμα Σπουδῶν στὰ Θρησκευτικὰ Δημοτικοῦ καὶ Γυμνασίου», ἀκούσθηκαν καὶ μάλιστα ἀπὸ χείλη ἐπισκόπου, θέσεις καὶ ἀντιθέσεις γιὰ τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν, τοὺς Θεολόγους καθηγητὲς καὶ τὸ νέο πιλοτικὸ Πρόγραμμα Σπουδῶν γιὰ τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν.
Ὀφείλουμε ὡς ἐκ τούτου, νὰ ἐπισημάνουμε, τὶς παρακάτω ἀναφορὲς τοῦ συμμετέχοντος στὴν ἐκδήλωση, Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Δημητριάδος κ. Ἰγνατίου, ὅπως αὐτὲς καταγράφονται σὲ βίντεο ποὺ δημοσιεύθηκε στὸ διαδίκτυο καὶ οἱ ὁποῖες ἀπὸ μόνες τους, λειτουργοῦν, θεωροῦμε, καταλυτικά, στὸ νὰ ἀποκαλυφθεῖ τί ἐννοοῦν κάποιοι ἀπὸ ὅσους ὑποστηρίζουν τὸ νέο πιλοτικὸ Πρόγραμμα Σπουδῶν στὰ Θρησκευτικά, ὅταν χρησιμοποιοῦν τοὺς ὅρους «δημοκρατία» καὶ «διάλογος»:
Σέβ. Δημητριάδος: «Θέλω νὰ πῶ γιὰ τὴν Ἱεραρχία. Λυπᾶμαι ἀλλὰ πλέον ἡ Ἱεραρχία δυστυχῶς ἔχει ἐπηρεαστεῖ (νν: ἀπὸ τοὺς ἀντίθετους στὰ πιλοτικὰ Προγράμματα), τρέμω νὰ μὴν ἔρθει ἡ στιγμὴ συζητήσεως μέσα στὸ σῶμα τῆς....
Ἱεραρχίας (ἐνν.: γιὰ τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν)».
Ἀκροατής: «Γιατί ἔγινε αὐτό;»
Σέβ. Δημητριάδος: «Γιατί δυστυχῶς ἀφήσατε ἢ ἀφήσαμε περιθώριο, σ΄ αὐτοὺς τοὺς ὁποίους περιγράφετε κάθε φορᾶ μὲ τὸν τρόπο ποὺ τοὺς περιγράφετε, νὰ ἐπηρεάσουν τοὺς Ἱεράρχες, διότι αὐτοὶ εἶναι ὀργανωμένοι, εἶναι συντονισμένοι, κατεβαίνουν μὲ σάιτ, κάνουν συναντήσεις καὶ ἐπηρεάζουν, ἄρα αὐτὴ τὴ στιγμὴ συζήτηση στὴν Ἱεραρχία δὲν θὰ πρέπει νὰ γίνει γὶ΄ αὐτὸ τὸ θέμα».
Μὲ βάση τὰ ὅσα δήλωσε ὁ Σεβασμιώτατος Δημητριάδος, ἀποδεικνύεται γιὰ ἄλλη μιὰ φορά, ὅ,τι οἱ ἐκφράσεις περὶ «πλέριας δημοκρατίας» ἢ ἀντίθετα γιὰ «ἔλλειμμα δημοκρατίας», ἀποτελοῦν ἕνα σύνηθες, ἀνούσιο φαινόμενο καὶ μιὰ τετριμμένη, ἀνώφελη πρακτικὴ στὸ δημόσιο βίο τῆς χώρας ὅπου γεννήθηκε ἡ δημοκρατία. Ἐπίσης ἡ κατὰ κόρον χρήση ἀπὸ ὁρισμένους, τῶν λέξεων «δικαίωμα», «ἀντίλογος», «θέση - ἀντίθεση - σύνθεση», «ἦθος», γιὰ νὰ ἐκφραστεῖ τὸ νόημα τοῦ ἀληθινοῦ διαλόγου καὶ μιᾶς δημοκρατικῆς συμπεριφορᾶς, τελικὰ ἀποδεικνύονται κενὲς περιεχομένου, ὅταν χρησιμοποιοῦνται προσχηματικά.
Ἐμεῖς, ὡς Πανελλήνιος Ἕνωσις Θεολόγων ἐπιμένουμε στὴ θέση μας ἡ ὁποία ἔχει ἤδη, ξεκάθαρα ἐκφρασθεῖ στὸ Δελτίο Τύπου τῆς 8/2/2014,  δηλαδή : «ἐὰν ὁ Ἀρχιεπίσκοπος ἀληθῶς ἀνησυχεῖ γιὰ τὸ μάθημα, ὀφείλει, χωρὶς ἄλλη ἀναβολή, νὰ θέσει τὸ ζήτημα στὴν Ἱεραρχία ποὺ συνέρχεται στὰ τέλη τοῦ τρέχοντος μηνὸς Φεβρουαρίου ἐνώπιον ὅλων των Ἱεραρχῶν. Καὶ ἐὰν ὑπάρχουν διαφορετικὲς ἐπὶ τοῦ θέματος ἀπόψεις μεταξύ των Ἱεραρχῶν ἃς ληφθεῖ ἀπόφαση σύμφωνη μὲ τὴ γνώμη τῶν πλειόνων.»
 Συνημμένα :
Γιὰ τὴν καλύτερη ἐνημέρωση ὅλων των ἐνδιαφερομένων, παραθέτουμε :
α) τὸν διαδικτυακὸ σύνδεσμο τοῦ βίντεο  μὲ τὴν παρέμβαση τοῦ Σεβασμιωτάτου (σημεῖο 1:29:30 τοῦ βίντεο) καὶ
β) ἀπομαγνητοφωνημένα ἀποσπάσματα ἀπὸ τὴν ἐν λόγω παρέμβαση.
Σέβ. Δημητριάδος : «…Τὸ πρῶτο ποὺ ἐλέχθη εἶναι ὅτι πλέον τὸ θέμα ἔχει ἰδεολογικοποιηθεῖ. Καὶ μπήκαμε στὰ χαρακώματα. Ἐνῶ κάναμε τεράστια προσπάθεια ἐδῶ καὶ δεκαπέντε χρόνια νὰ φέρουμε σὲ κοινὸ διάλογο καὶ σὲ κοινὴ συνιστώσα τὸ θέμα, ὄχι μόνο δὲν τὸ πετύχαμε,  ἔγινε τὸ ἐντελῶς ἀντίθετο. Χωριστήκαμε σὲ ὁμάδες, ἔνθεν κακείθεν καὶ πλέον τὸ θέμα ἔχει πάρει ἰδεολογικὸ χαρακτήρα καθαρά. Ἀπὸ τὴ μιὰ εἶναι οἱ «μάρτυρες τῆς Ὀρθοδοξίας» καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη εἶναι οἱ «προδότες τῆς Ὀρθοδοξίας». Ξεκάθαρα πράγματα. Τὸ ἐρώτημα εἶναι τί κάνουμε;
 Τὸ δεύτερο θέμα ποὺ ἔχω σημειώσει εἶναι : μιλᾶμε βέβαια γιὰ ἕνα κατηχητικὸ μάθημα κύριε καθηγητά.  Ὄντως ἔτσι τὸ χαρακτήρισαν, δὲν ἔχει γραφτεῖ πουθενὰ ἐπίσημα ὅτι εἶναι κατηχητικό. Κανένα ἀποτέλεσμα. Ἐσεῖς εἴδατε πουθενὰ ἀποτέλεσμα ὅλα αὐτὰ τὰ χρόνια;  Λυπᾶμαι συνάδελφοι, θεολόγοι παλαιοί των ἡμερῶν.
Λοιπόν, βεβαίως, θὰ πῶ καὶ ἀκριβῶς, ὡς ἀπόρροια τοῦ γεγονότος, ὅτι ἔχουμε θέμα διδασκόντων, συγγνώμη κύριε καθηγητά. Ἐμεῖς οἱ ποιμένες ποὺ μετέχουμε στὶς συναντήσεις τῶν θεολόγων τῆς περιοχῆς μας, ἔχουμε σφίξιμο, μεγάλο σφίξιμο, πολὺ μεγάλο σφίξιμο.  Λυπᾶμαι ποὺ τὸ λέω, αὐτὴ εἶναι ὅμως ἡ ἐμπειρία μας. Ἔχουμε θέμα διδασκόντων καὶ ὄχι περιεχομένου διδασκαλίας, γιὰ νὰ ‘μαστε εἰλικρινεῖς.
Ὁ ἐκκλησιασμός, ὁ τρόπος ποὺ γίνεται, καλύτερα νὰ μὴν γινόταν, ἀλλὰ δὲν μπορῶ νὰ τὸ πῶ φωναχτά, ἂν τὸ πῶ φωναχτὰ θὰ μοῦ ποῦν, ξέρω γῶ, ὅτι διώχνω τὰ παιδιὰ ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία. Προσπαθοῦμε νὰ κάνουμε ὅτι μποροῦμε, ὅσο μποροῦμε, ὅπου ὁ ἱερέας τολμάει νὰ συνεργαστεῖ, πάει τάξη – τάξη, καὶ κεῖ κάτι γίνεται. Ὅταν γίνεται ὁ κοινὸς ἑορτασμὸς καὶ μάλιστα τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν, τότε ὁ Θεὸς νὰ μᾶς φυλάξει. Εἶναι μιὰ ἐμπειρία τραγική. Ἡ θεολογικὴ κατάρτιση (ἐνν. τῶν Θεολόγων) οἱ καθηγητὲς τὴν ξέρουνε, ἁπλῶς ἐγὼ  σημείωσα μιὰ τελευταία φράση, φοβᾶμαι ὅτι μὲ ὅλα αὐτὰ ἄλλοι θὰ ἀποφασίσουν γιὰ μᾶς χωρὶς ἐμᾶς. Συγνώμη γὶ΄ αὐτό, τὸ ἀπεύχομαι. Μακάρι τὸ βιβλίο νὰ σταθεῖ ἀφορμὴ νὰ ξαναξεκινήσουμε μιὰ προσπάθεια, ἀλλὰ ἐγὼ δὲν εἶμαι ἐνθουσιασμένος. Φοβοῦμαι ὅτι τελικά τα πράγματα πολλὲς φορὲς γίνονται τελεσίδικα. Γιατί;  Γιατί δὲν μπορέσαμε νὰ βροῦμε μιὰ ἑνότητα ποὺ τὴν εἴχαμε  τόσο ἀνάγκη ἰδιαίτερα στὴν ἐποχή μας. Παρόλα αὐτά, πιστέψτε μέ,  σήμερα ἡ Ἐκκλησία, ἔχει ἕνα πρωταγωνιστικὸ ρόλο, στὴ συνοχὴ τοῦ λαοῦ, στὴν ἀλληλεγγύη τοῦ λαοῦ. Μακάρι νὰ μπορέσουμε νὰ φανοῦμε ἀντάξιοι. Αὐτὸ ἐξαρτᾶται ἀπὸ αὐτὰ ποὺ θὰ βιώσουμε ἀπὸ δῶ καὶ πέρα. Σίγουρα ὅμως ἡ Ἐκκλησία σήμερα μὲ τὸ σημερινὸ προκαθήμενο, δὲ μπῆκε στὸ πρῶτο πλάνο, ὅπως εἶχε μπεῖ ἐπὶ ἀειμνήστου Χριστοδούλου. Ἴσως, τότε, ἔπρεπε νὰ δοθεῖ μιὰ μάχη καὶ δόθηκε. Τώρα, δίνουμε μιὰ ἄλλη μάχη, ποὺ ἂν σωστὰ σταθοῦμε, μπορεῖ νὰ ὑπάρχει μιὰ ἐλπίδα αὔριο νὰ μιλᾶμε γιὰ τέτοια θέματα(ἐνν. μάθημα θρησκευτικῶν) σ΄ ἕνα ἐπίπεδο ποὺ δὲν θὰ ΄ναὶ Γαλλία, ἀλλὰ ποὺ θὰ ΄ναὶ ἕνα κράτος ποὺ θὰ σέβεται τὴν ταυτότητά του καὶ τὴν ἱστορία του. Σᾶς εὐχαριστῶ.»

10 σχόλια:

  1. Πάτο δεν έχει ο κατήφορος του μητροπολίτη Δημητριάδος που ζητάει τα ρέστα κι από πάνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η θλιβερή ομαδούλα του Καιρού, μια ασήμαντη μειοψηφία που έδρασε διασπαστικά στο χώρο των θεολόγων, δεν εκφράζει το σώμα των θεολόγων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και όμως! Το Υπουργείο α-Παιδείας με αυτούς τους διασπαστές και αποδομητές του Καιρού συνεργάζεται! Έχουν καταλάβει και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και καταλαβαίνει κανείς τι πρόκειται να συμβεί!

      Διαγραφή
    2. Ὁ δικηγόρος Ἰωάννης Κωνσταντίνου πού μίλησε στήν ἐκδήλωση γιά τά Θρησκευτικά ὑπό τήν αἰγίδα τῶν θεολόγων τοῦ "Καιροῦ" συμμετεῖχε στήν παρουσίαση τοῦ "Μακεδονικοῦ λεξικοῦ"!
      http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2014/02/blog-post_4814.html

      Διαγραφή
  3. http://aktines.blogspot.gr/2014/02/o.html
    Λύσσαξε το ψευτοπροοδευτικό και θολοκουλτουριάρικο κατεστημένο κατά του ορθόδοξου χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών.
    Κάποιος Σωτηρέλης, πανεπιστημιακος (πώς κατάντησαν τα πανεπιστήμια), στη μηδενιστική και αποδομητική "εφημερίδα των συντακτών", σαν άλλος "σωτήρας" ανέλαβε να σώσει την παιδεία μας απ το...σκοταδισμό όπως αποκαλεί τον αγώνα για τη διαφύλαξη του ορθόδοξου χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών επιτιθέμενος στις ιεραποστολικές αδελφότητες τις οποίες ο "εκκλησιαστικός" αυτός ανήρ αποκαλεί "παρεκκλησιαστικές"!
    Πού καταντήσαμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Άπαξ και τους συγκαλύπτει σκανδαλωδώς ο Ιερώνυμος δεν πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. [18]«Η επίκληση μιας δισχιλιετούς πρακτικής της Εκκλησίας να επιλέγει μόνον άρρενα μέλη της, για να γίνουν φορείς της μυστηριακής ιερωσύνης, η οποία έτυχε νομοκανονικής κατοχύρωσης και οι αναφορές σε μη πράξεις του Κυρίου σχετικές με το θέμα δεν συνηγορούν αναγκαία υπέρ μιας σαφούς Consensus Ecclesiae, εφόσον δεν υπάρχει απόφαση Οικουμενικής Συνόδου» Κωνσταντίνος Γιοκαρίνης , Το ζήτημα της Χειροτονίας των Γυναικών , http://www.acadimia.gr/content/view/100/35/lang,el/
    [19]Ακριβώς στην ίδια κατεύθυνση διατυπώθηκε ευθαρσώς και ανερυθριάστως, η καθαρά αντιεπιστημονική άποψη ότι«μέχρι σήμερα ...δεν έχουν διατυπωθεί θεολογικά επιχειρήματα που να αποκλείουν την ιερωσύνη των γυναικών». Η εξωφρενική αυτή θέση ανήκει στην κα Πηγή Καζλάρη, η οποία δεν έμεινε μόνον εκεί, αλλά προχώρησε σε ολομέτωπη επίθεση σε όσους «τολμούν» να διαφωνήσουν μαζί της, αναφέροντας ότι «εδώ διασταυρωνόμαστε με το θέμα "φονταμενταλιστική αντίληψη της παράδοσης"». Το παραλήρημα της εν λόγω ερευνήτριας ολοκληρώνεται, όταν κατηγορεί ευθέως όσους προσφεύγουν για να βρουν κατοχυρωμένες απαντήσεις στη Γραφή και την Παράδοση, ότι κατρακυλούν σε ερμηνείες φονταμενταλιστικές.Πηγή Καζλάρη , Θρησκείες και Γυναίκα: Το πρόβλημα της Βίας και του Φονταμενταλισμού ,http://www.acadimia.gr/content/view/107/35/lang,el/
    Η ψευτο-ακαδημία του Βόλου προωθεί τη χειροτονία των γυναικών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γιατί αυτοί δεν έχουν σαιτ; Οι οπαδοί των νεων προγραμμάτων δεν έχουν σαιτ; Έχουν και παραέχουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Για να ζήσει το Έθνος πρέπει η Παιδεία μας να γίνει Ελληνική και Ορθόδοξη, παρουσίαση σαν βίντεο
    http://niksothropoulos.wordpress.com/2014/02/02/a-493/

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.