4 Σεπ 2013

Μαρία Ρεπούση: "Τὰ θρησκευτικὰ μὲ τὴν ἔννοια τῆς ὀρθόδοξης κατήχησης, κατὰ τὴν γνώμη μας, δὲν ἔχουν θέση στὸ σύγχρονο Λύκειο"


Ἡ βουλευτὴς τῆς ΔΗΜ.ΑΡ. πού ἔχει βρεθεῖ πολλὲς φορὲς στὸ στόχαστρο κομμάτων ἀλλὰ καὶ τῆς ἐκπαιδευτικῆς κοινότητας – βλέπε βιβλίο ἱστορίας 6ης Δημοτικοὺς ποὺ συνέγραψε ἡ ἴδια, ἀπόψεις γιὰ Ποντίους κλπ – φαίνεται πὼς ἀνοίγει ἕνα νέο μέτωπο, αὐτὴ τὴ φορὰ καὶ μὲ τὴν Ἐκκλησία, καθὼς ἐμμέσως πλὴν σαφῶς ἀμφισβητεῖ τὴν ἀνάγκη νὰ συνεχίσουν νὰ διδάσκονται τὰ θρησκευτικὰ στὸ Λύκειο. Μιλώντας στὴν Ἐπιτροπὴ Μορφωτικῶν Ὑποθέσεων τῆς Βουλῆς, ποὺ ἐπεξεργάζεται τὸ νομοσχέδιο τοῦ ὑπουργείου Παιδείας γιὰ τὸ «Ἑνιαῖο Λύκειο» ἡ Μαρία Ρεπούση ἦταν κάθετη. «Ἡ ἔννοια τοῦ σύγχρονου Λυκείου δὲν συνάδει μὲ τὴν διδασκαλία τῶν θρησκευτικῶν» δήλωσε: «Τὰ θρησκευτικὰ μὲ τὴν ἔννοια τῆς ὀρθόδοξης κατήχησης, κατὰ τὴν γνώμη μας, δὲν ἔχουν θέση στὸ σύγχρονο Λύκειο»

Χαρακτηριστικὰ ἀνέφερε: "στὴν Β’ καὶ Γ’ τῶν Ἐπαγγελματικῶν Λυκείων δὲν ὑπάρχει ἡ ἱστορία. Αὐτοὶ θὰ γίνουν πολίτες τοῦ κράτους. Καὶ διδάσκονται ἱστορία μόνο στὴν A' Λυκείου. Ἀντίθετα, διδάσκονται τὰ Θρησκευτικὰ καὶ ἀναρωτιέμαι: γιατί ἐνῶ θέλετε νὰ κάνετε ἕνα νέο σύγχρονο Λύκειο, ἐπιμένετε στὴν ἀντίληψή σας γιὰ τὰ Θρησκευτικὰ πού....
δὲν εἶναι καν θρησκειολογία ὅπως ἦταν σὲ παλαιότερα σχέδια ἐπὶ τῆς ὑπουργίας τῆς Ἄννας Διαμαντοπούλου;".

Ἡ βουλευτὴς τῆς ΔΗΜ.ΑΡ. πρόσθεσε πὼς πλέον «ὅλη ἡ σύγχρονη ἐκπαίδευση δὲν πιστεύει στὴν θρησκευτικὴ κατήχηση, παρὰ τὴν ἐπαφὴ τῶν παιδιῶν μὲ τὶς θρησκεῖες μέσα ἀπὸ ἕνα μάθημα ἱστορικό, κοινωνιολογικό, γιὰ τὸ ρόλο ποὺ ἔπαιξαν οἱ θρησκεῖες στὴν πορεία τῆς ἀνθρωπότητας, καὶ δέχομαι ὅτι ἔπαιξαν πάρα πολὺ σημαντικὸ ρόλο». «Τὰ θρησκευτικὰ μὲ τὴν ἔννοια τῆς ὀρθόδοξης κατήχησης, κατὰ τὴν γνώμη μας, δὲν ἔχουν θέση στὸ σύγχρονο Λύκειο» τόνισε μὲ ἔμφαση.

«Ἐσεῖς ὄχι μόνο δὲν τὰ κάνετε προαιρετικὰ ἢ δὲν τὰ ἀλλάζετε, ἀλλὰ ἐπιμένετε σὲ μία κυρίαρχη θέση ἡ ὁποία ἀποτυπώνεται καὶ στὸ πρόγραμμα Σπουδῶν τοῦ Ἐπαγγελματικοῦ Λυκείου, ἀλλὰ καὶ στὰ ὑποχρεωτικὰ μαθήματα ποὺ δίνουν ἐξετάσεις τὰ παιδιὰ γιὰ νὰ πάρουν τὸ ἀπολυτήριό τους. Ἐξάλλου δὲν νομίζω ὅτι ὅσο περισσότερη ὀρθόδοξη κατήχηση κάνουν τὰ παιδιὰ στὰ σχολεῖα τόσο καλύτεροι χριστιανοὶ θὰ γίνουν. Ἀντίθετα ὑποβαθμίζονται οἱ Φυσικὲς Ἐπιστῆμες καὶ ἡ Βιολογία ποὺ εἶναι βασικὴ ἐπιστήμη καὶ δὲν ξέρω πὼς μποροῦν σὲ μία σειρὰ ἀπὸ εἰδικότητες νὰ ἀπουσιάζει ἡ Βιολογία ἢ νὰ ὑποβαθμίζονται οἱ Φυσικὲς Ἐπιστῆμες".
newsit.gr

10 σχόλια:

  1. Μπράβο στους Πειραιώτες που την εξέλεξαν! Πρόκειται για εξέχουσα προσωπικότητα που πρωτοστατεί σε πολλές "προοδευτικές" κινήσεις! Ελπίζω στις επόμενες εκλογές φίλοι Πειραιώτες που είστε και οι περισσότεροι πρόσφυγες από τη Μ.Ασία να μη χάσετε την ευκαιρία και να τις δώσετε περισσότερες από 1700 ψήφους των τελευταίων εκλογών. Χρειάζεται επιβράβευση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λυπαμαι αλλα... δε μπορω να πιστεψω οτι η πρόταση της Ρεπούση γινεται επειδη την πήρε ο πόνος για τη Βιολογία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ να σας πω την αλήθεια είμαι υπέρ της κατάργησης. Δεν πρόκειται διαφορετικά να ξυπνήσουμε σαν λαός. Πρέπει να μας στερήσουν καθε τι εθνικό και θρησκευτικό για να αντιδράσουμε. Συνηθίσαμε τόσα χρόνια με ημίμετρα. Λες και κάναμε θρησκευτικά τόσα χρόνια. Υπήρχαν δόξα τω Θεώ ελάχιστοι θεολόγοι που πετούσαν τα άχρηστα βιβλία στην άκρη και έλεγαν στα παιδιά πέντε λόγια Θεού. Κρίμα... Δεν βλέπω φως και πέφτω σε θλίψη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πρέπει κάποια στιγμή να ψηφιστεί ένας νόμος περί προσβολής του Ελληνισμού.
    Η μαντάμ Ρεπούση και λοιποί ανθέλληνες να λογοδοτούνε όταν προσβάλουν τον ελληνισμό.Τότε να τους δω. Έχουν ισοπεδώσει τα πάντα και δεν κουνιέται φύλλο!
    Τρανό παράδειγμα η Ορθόδοξη Ρωσία ,που πριν λίγο καιρό νομοθέτησε και ποινικοποίησε την προπαγάνδα υπέρ των ομοφυλόφιλων.
    Ως εδώ απάτριδες της πολυπλόκαμης αριστεράς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η Μαρία Ρεπούση είναι καθηγήτρια Γαλλικής Φιλολογίας, παρακολουθήσασα μεταπτυχιακό σεμινάριο περί την Ιστορίαν...
    Σπουδές:
    Αποφοίτησε από τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και έκανε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στη Σορβόννη όπου και υποστήριξε το διδακτορικό της με θέμα τις ελληνοτουρκικές σχέσεις 1919-1923.
    www.greekalert.com/2013/06/blog-post_2976.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η Θρησκειολογία και πολύ περισσότερο η Συγκριτική Θρησκειολογία δεν έχει νομικά και παιδαγωγικά ερείσματα για να σταθεί στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση http://www.petheol.gr/Pags/News/201212.html , http://ergastiri.wordpress.com/
    Και γιατί να υποβαθμίσουμε κι άλλο το μάθημα, εξειδικεύοντας το σε ΜΙΑ ειδίκευση ΕΝΟΣ τομέα, της Θρησκειολογίας, και να μη το αναβαθμίσουμε σε Θεολογία, όπως και ονομάζεται η συγκεκριμένη Επιστήμη που διδάσκεται στα Πανεπιστήμια και μάλιστα κατέχει τα τιμητικά πρωτεία των Πανεπιστημιακών Σχολών της Ελλάδας και να τη διδάσκουμε στα παιδιά μας από το Δημοτικό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ζαχαρίας Τομπούλης5 Σεπτεμβρίου 2013 στις 4:48 μ.μ.

    Και ποιόν ενδιαφέρει η γνώμη του 0,001% της κας Ρεπούση; Δεν ντρέπονται λίγο οι ξένοι εντολοδέκτες που γκρεμίζουν ό,τι διατήρησε τον πολιτιμσό μας ζωντανό εδώ και τόσες χιλιάδες χρόνια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αν ζουσε σε αλλη χωρα οπως αυτες τις μουσουλμανικες δημοκρατικες χωρες διπλα μας η και σε καποια αλλη δημοκρατια των βαλκανιων θα ενιωθε πολυ δημοκρατικα τι θα πει συσωστισμός είναι όμως ατυχη ζει στην πιο ρατσιστικη χωρα του κοσμου την Ελλάδα που δεν εχει τόση δημακρατια όπως αλλες χωρες κοντα μας.
    Να κρατησουμε ρατσα απο αυτην μην χασουμε το νταμάρι.
    Βουλετης Ρεπουση με 1000 και κατι ψηφους δηλαδη κλαις απο τα γελια και την γελοιτητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η ΞΕΦΤΙΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΥΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ!ΜΑ ΚΑΛΑ ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ ΕΤΣΙ ΣΑ ΛΑΟΣ?ΑΥΤΗ Η ΚΑΤΡΑΚΥΛΑ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ?ΜΠΡΑΒΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΠΡΑΒΟ ΚΑΙ Σ'ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΝΕΡΑΣΤΟ ΞΩΑΝΟ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΕΙ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ!ΡΕ ΚΑΛΑ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ!ΞΕΠΕΣΑΜΕ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΠΟΥ ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ,ΑΠΛΑ ΚΟΙΤΑΜΕ ΠΑΘΗΤΙΚΑ ΣΑΝ ΖΩΑ,ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΚΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ.ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΒΡΙΖΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΤΑΠΕΙΝΩΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΡΟΥΦΑΝΕ ΚΑΙ ΤΟ ΛΙΓΟΣΤΟ ΑΙΜΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΠΟΜΕΙΝΕ!ΚΑΙ ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΕΡΧΟΝΤΕ.....................

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. κ. ΡΕΠΟΥΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΙΡΑΝ

    Την οδό που άνοιξε ο Καΐρης, αλλά και άλλοι διαφωτιστές του 19ου αιώνα, ελπίζουμε να συνεχίσετε κ. Ρεπούση , γιατί το πρόβλημα είναι διαχρονικό. Πρέπει να αρχίσει κάποτε αυτός ο τόπος να απαλλάσσετε από θρησκευτικά δεσμά. Τα δεσμά που του επέβαλλαν οι βυζαντινοί αυτοκράτορες, και το χριστιανικό ιερατείο.
    Όταν ο άνθρωπος διέπεται από λογική, έχει την απαιτούμενη μόρφωση, και διαθέτη συνείδηση που του ελέγχει και κατευθύνει τις πράξεις του, θεωρείτε μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα, και δεν έχει ανάγκη καμία θρησκεία, να του υποδείξει πως θα διάγει βίον ενάρετο. Αυτός όμως που στερείτε συνείδησης μάταια προσπαθεί, με μεγάλους σταυρούς, να πείσει τον εαυτό του και τους άλλους, ότι διάγει βίον ενάρετο, και αν το κάνει, το κάνει φοβούμενος την τιμωρία του θεού. Πού λοιπόν να τον κατατάξεις; τα ζώα μόνον υπακούουν τον βοσκό, φοβούμενα την τιμωρία του. Έτσι το να διάγει κάποιος βίον ενάρετο, είναι θέμα φιλοσοφικό και όχι θρησκευτικό.
    Μου λένε με αυτά που γράφω, ότι σπέρνω ζιζάνια διαχωρισμού των πολιτών σε θρήσκους και άθρησκους. Απαντώ δεν υπάρχει κανένας τέτοιος φόβος. Σήμερα οι πολίτες έχουν την απαιτουμένη μόρφωση και έχουν πιο σοβαρά προβλήματα να ασχοληθούν. Πέρασε ο μεσαίωνας που διαχώριζαν το λαό σε εικονομάχους και εικονολάτρες. Το σημερινό πρόβλημα το έχει το ιερατείο που φοβάται μην χάσει την πελατεία του, το ποίμνιό τους όπως λένε.
    Μου είναι αδιανόητο να βλέπω και να ακούω τις τόσο χοντροκομμένες θρησκευτικές μπούρδες, αναστάσεις, θαύματα, αναλήψεις, γκάστρωμα με τον κρίνο, κόλαση, παράδεισο, μετά θάνατο ζωή, και να υπάρχουν άνθρωποι που τα πιστεύουν. Φαντασθείτε το πόσο κουτόχορτο έχουν ταΐσει τον κόσμο, όταν η πλύση εγκεφάλου, που συνοδεύετε με εμφύτευση φόβου, ότι θα πάθεις κακό αν δεν πιστεύεις, αρχίζει στην ηλικία των τριών ετών περίπου και τελειώνει με το θάνατο. Πώς λοιπόν να απαλλαγή ο άνθρωπος από τέτοια δεσμά. Η λύση είναι μόρφωση και διαφωτισμός στα αχνάρια του Κοραή και του Καΐρη. Πρέπει ο κόσμος να μάθει την αλήθεια και τα εγκλήματά τους που τα κρύβουν επιμελώς.
    Έχουν το θράσος να μιλούν για εκπαίδευση των νέων μας αυτοί που οι προκάτοχοι τους στο Βυζάντιο έκαιγαν τα βιβλία δημοσίως, και με πρώτον διδάξαντα τον Παύλο. Αυτοί που οι προκάτοχοι των έκαψαν την δεύτερη σε μέγεθος βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας,με πρωτοστατούντα τον πατριάρχη Αλεξάνδρειας Θεόφιλο το 391. Αυτοί που οι προκάτοχοι τους δημιούργησαν τον σκοταδιστικό μεσαίωνα. Αυτοί που οι προκάτοχοι τους μαζί με τη βυζαντινή ηγεσία υπήρξαν οι νεκροθάφτες του Αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού και οι δολοφόνοι του Ελληνικού πληθυσμού. Αυτοί που οι προκάτοχοι τους διαπόμπευαν τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους, και εξακολουθούν και σήμερα να τους υβρίζουν την Κυριακή της ορθοδοξίας και στους
    χαιρετισμούς.
    Αν αναλογισθούμε ότι οι Έλληνες το 150 π.χ, είχαν κατασκευάσει την πρώτη ατμομηχανή (ατμοστρόβιλος του Ήρωνα ), και το 100 π.χ. είχαν κατασκευάσει τον πρώτο υπολογιστή της ανθρωπότητας (υπολογιστής των αντικυθήρων) και αν δεν μας φόρτωναν οι θρησκευτικοί ηγέτες τα 1000 χρόνια του μεσαιωνικού σκοταδισμού, και οπισθοδρόμησης, είναι αδύνατο να συλλάβει ο ανθρώπινος νους που θα βρισκόμαστε σήμερα. Η μικροηλεκτρονική, η νανοτεχνολογία, το DNA, και η βιοτεχνολογία θα είχαν αλλάξει ριζικά τη ζωή των σημερινών ανθρώπων, και το κέντρο των επιτευγμάτων θα ήταν η Ελλάδα αν δεν είχαν επιβάλει δια της βίας στους Έλληνες την χριστιανική νόσο.





    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.