3 Ιουλ 2013

Οἱ τσάμηδες θὰ συγκυβερνοῦν στὴν Ἀλβανια

Γράφει ὁ Κωνσταντῖνος Χολέβας - Πολιτικὸς Ἐπιστήμων
Εἴχαμε τὸν Μπερίσα ποῦ ὀνειρευόταν τὴ Μεγάλη Ἀλβανία, τώρα θὰ ἔχουμε τὸν Ἔντι Ράμα, τοῦ ὁποίου ἡ κυβέρνηση θὰ στηρίζεται στὶς ψήφους 5 Τσάμηδων. Ἡ ἐναλλαγὴ κομμάτων στὰ Τίρανα οὐδέποτε ἐπηρέασε θετικὰ ἢ ἀρνητικὰ τὶς ἑλληνοαλβανικὲς σχέσεις. Ἴσως ὁ ἀγωγὸς ΤΑΡ μᾶς φέρει πιὸ κοντά. Πάντως στὰ ζητήματα τῶν δικαιωμάτων τῶν Βορειοηπειρωτῶν καὶ τὰ δύο μεγάλα κόμματα, Δημοκρατικὸ καὶ Σοσιαλιστικό, τηροῦν  σχεδὸν τὴν ἴδια ἀρνητικὴ γραμμή. Ἀπέναντι στὰ αἰτήματα τῶν Τσάμηδων τὰ δύο κόμματα εἶναι ἐξ ἴσου ὑποστηρικτικᾶ. Ἡ νέα ἐξέλιξη εἶναι ὅτι βλέπουμε μετὰ τὶς βουλευτικὲς ἐκλογὲς νὰ αὐξάνονται οἱ ἕδρες τῶν δύο Τσάμικων κομμάτων καὶ τὸν Σοσιαλιστὴ Ἔντι Ράμα νὰ σχηματίζει κυβέρνηση μὲ τὴν ὑποστήριξη πέντε ἀνθελλήνων Τσάμηδων, οἱ ὁποῖοι κατόρθωσαν νὰ ἐκλεγοῦν στὴν ἀλβανικὴ Βουλή.
Μὲ τὸν ὄρο «Τσάμης» ἐννοοῦμε μία ὁμάδα Μουσουλμάνων ποὺ ἔζησαν στὴ Θεσπρωτία ἀπὸ τὸν 17ο μέχρι τὰ μέσα τοῦ 20ού αἰῶνος. Ἡ λέξη εἶναι παραφθορὰ τοῦ ὀνόματος Θύαμις, δηλαδὴ τοῦ ποταμοῦ Καλαμᾶ. Οἱ Τσάμηδες ἀποτελοῦν τοὺς ἀπογόνους τῶν ἐξισλαμισθέντων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν τῆς Ἠπείρου. Πολλοὶ ἀπὸ αὐτοὺς ἐξισλαμίσθηκαν βιαίως μετὰ τὴν ἀτυχῆ ἐξέγερση τοῦ  Ἐπισκόπου Διονυσίου Φιλοσόφου (Σκυλοσόφου) στὶς ἀρχὲς τοῦ 17ου αἰῶνος. Ἡ ἀλλαγὴ θρησκεύματος ὁδήγησε γρήγορα στὴ μεταστροφὴ τῆς.... ἐθνικῆς συνειδήσεως. Αὐτὸ δείχνει ὅτι ἡ Ὀρθόδοξη Πίστη εἶναι ἕνα ἰσχυρότατο στοιχεῖο τῆς ἐθνικῆς μας ταυτότητας.
Βάσει τῶν Συνθηκῶν τῆς Λωζάννης τοῦ 1923 οἱ 23.000 ἀλβανόφωνοι Τσάμηδες   ἔπρεπε νὰ φύγουν ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα, ἀλλὰ ἡ κυβέρνηση τοῦ Στρατηγοῦ Θ. Πάγκαλού τους κράτησε ἐδῶ γιὰ νὰ δείξει τὴν καλή μας διάθεση ἀπέναντι στὸ νέο κράτος τῆς Ἀλβανίας.. Μία κίνηση ποὺ δὲν ἐκτιμήθηκε ἀπὸ τὶς ἀλβανικὲς κυβερνήσεις, οἱ ὁποῖες ἀπὸ τότε μέχρι σήμερα καταπιέζουν τοὺς Βορειοηπειρῶτες. Κατὰ τὴν Ἰταλικὴ ἐπίθεση τοῦ 1940 καὶ τὴ δραματικὴ περίοδο τῆς Κατοχῆς οἱ Τσάμηδες ἔγιναν οἱ καλύτεροι συνεργάτες τῶν Ἰταλῶν Φασιστὼν καὶ τῶν Γερμανῶν Ναζί. Μὲ ὀργανωτὴ τὴν Ἀλβανικὴ Ἐθνικὴ Ἐπιτροπὴ ΞΙΛΙΑ διέπραξαν σφαγές, λεηλασίες καὶ ἐμπρησμοὺς στὴν ἑλληνικὴ Ἤπειρο.

Οἱ Τσάμηδες καταδιώχθηκαν ἀπὸ τὶς ὁμάδες Ἐθνικῆς Ἀντιστάσεως τοῦ ΕΔΕΣ ὑπὸ τὸν Ναπολέοντα Ζέρβα καὶ διέφυγαν στὴν Ἀλβανία μαζὶ μὲ τὶς οἰκογένειές τους. Τὸ 1945 τὸ Εἰδικὸ Δικαστήριο Δοσιλόγων Ἰωαννίνων καταδίκασε ἐρήμην 1930 Τσάμηδες ὡς ἐγκληματίες πολέμου, ἡ δὲ περιουσία τοὺς δημεύθηκε καὶ μοιράσθηκε στοὺς ἀκτήμονές της περιοχῆς.

Ἀμέσως μετὰ τὴν πτώση τοῦ κομμουνιστικοῦ καθεστῶτος τὸ Τσάμικο ζήτημα υἱοθετήθηκε ἀπὸ τὰ δύο μεγάλα κόμματα στὰ Τίρανα. Τὴν ἵδρυση τῆς ὀργανώσεως Τσαμερία (Τσαμουριᾶ) ἀκολούθησε ἡ δημιουργία κομμάτων μὲ κύριο αἴτημα τὴν ἐπιστροφὴ τῶν ἀπογόνων τῶν Τσάμηδων στὴν Ἑλλάδα καὶ τὴν ἀπόδοση τῶν περιουσιῶν τους. Πίσω ἀπὸ τὸ αἴτημα αὐτὸ ἀρχίζει νὰ διαφαίνεται ἡ ἐδαφικὴ διεκδίκηση τῆς Θεσπρωτίας καὶ ἄλλων ἑλληνικῶν περιοχῶν. Κατὰ καιροὺς χάρτες ποὺ τυπώνονται στὴν Ἀλβανία, στὸ Κόσσοβο καὶ στὶς ἀλβανόφωνες περιοχὲς τῶν Σκοπίων περιλαμβάνουν τὴν ἑλληνικὴ Ἤπειρο μὲ τὸ ὄνομα «Τσαμερία». Στοὺς δρόμους τῆς Κόνιτσας καὶ ἄλλων ἑλληνικῶν πόλεων ἔχω δεῖ γραμμένα συνθήματα μὲ τὰ αἰτήματα τῶν Τσάμηδων. Σὲ ἕνα βαθμό, βεβαίως, τὸ θέμα διογκώνεται ἀπὸ τὰ Τίρανα ὡς ἀντιπερισπασμὸς στὰ αἰτήματα τῶν Ἑλλήνων ποὺ ζοῦν στὴ Βόρειο Ἤπειρο καὶ στὴν ὑπόλοιπη Ἀλβανία. Κατὰ καιροὺς τὸ θέμα τῶν Τσάμηδων ἔχει προβληθεῖ ἀπὸ τὴν ἐπίσημη ἰστοσελίδα τοῦ τουρκικοῦ Ὑπουργείου Ἐξωτερικῶν, ἀλλὰ προσωρινὰ ἔχει ἀποσυρθεῖ  λόγω τῶν ἑλληνικῶν διαμαρτυριῶν. Νερὸ στὸν μύλο τῆς ἀλβανικῆς προπαγάνδας ρίχνουν συχνὰ μερικοὶ ἀνιστόρητοι Ἕλληνες ἐπιστήμονες καὶ ΜΚΟ ποὺ ἀνακαλύπτουν ἀνύπαρκτες μειονότητες.

Μαζὶ μὲ τὶς εὐχές μας στὸν Ἔντι Ράμα γιὰ καλὴ ἐπιτυχία πρέπει νὰ τοῦ θυμίσουμε, πρῶτον ὅτι ἀπορρίπτουμε ἀπερίφραστα τὴν προπαγάνδα τῶν Τσάμηδων καὶ  δεύτερον ὅτι θὰ στηρίξουμε μὲ κάθε τρόπο τὴ φυσικὴ καὶ πολιτιστικὴ ἐπιβίωση τοῦ Ἑλληνισμοῦ τῆς Ἀλβανίας.

Κ.Χ. 30.6.2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.