14 Νοε 2012

Τὸ Ἁγιορείτικο τυπικό τῆς Νηστείας τῶν Χριστουγέννων.

Ἡ νηστεία τῶν Χριστουγέννων ἀρχίζει ἀπὸ τὶς 15 Νοεμβρίου καὶ τελειώνει στὶς 24 Δεκεμβρίου. Κατὰ τὴν νηστεία αὐτὴ τρῶμε ψάρι μόνο Σαββατοκύριακο. Ψάρι καταλύουμε πίσης καὶ κατὰ τὴν ἑορτὴ τῶν Εἰσοδίων τῆς Θεοτόκου, ὁποιαδήποτε ἡμέρα κι ἂν πέσει. Ἐπιπροσθέτως, λάδι καταλύουμε μόνο Τρίτη, Πέμπτη καὶ τὰ Σαββατοκύριακα.
Ἀπὸ τὴν 18η Δεκεμβρίου δηλαδὴ τοῦ Ἁγίου Μοδέστου, μέχρι καὶ τὴν 24η Δεκεμβρίου δέν επιτρέπεται ἡ κατάλυση οἴνου καὶ ἐλαίου καμμία ἡμέρα. Ἐπίσης, μὲ ξηροφαγία θὰ πρέπει νὰ νηστεύουμε τὴν πρώτη ἡμέρα τῆς νηστείας (15η Νοεμβρίου), καθὼς καὶ τὴν παραμονὴ τῆς ἑορτῆς, ἐκτὸς ἐὰν πέσουν Σάββατο ἢ Κυριακή.
Νὰ τονίσουμε ὅτι τὸ παραπάνω τυπικὸ προέρχεται ἀπὸ τὴν παράδοση τῶν Ἁγιορειτῶν πατέρων. Θὰ ἦταν παράλειψη ἂν δὲν ἀναφέραμε, ὅτι ὁ κάθε πιστὸς πρέπει νὰ συμβουλεύεται τὸν πνευματικό του καὶ νὰ ἐνεργεῖ ἀναλόγως. Διότι, ἡ κάθε ψυχὴ χρειάζεται διαφορετικὸ «φάρμακο», ὅπως ὁ γιατρὸς δίνει στὸν ἀσθενῆ διαφορετικὴ ἰατρικὴ συνταγή….

27 σχόλια:

  1. Τα "μοναστικά τυπικά" καλό θα είναι να μένουν για τα μοναστήρια και μόνο. Όσοι θέλουν να επιβάλουν στους λαϊκούς τα των μοναχών δεν έχουν παρά να γίνουν μοναχοί. Αναφέρομαι κυρίως σε κάτι αρχιμανδρίτες που, αγνοώντας προκλητικά τα δεδομένα της ζωής του ποιμνίου, κάθε τρεις και λίγο τελούν αγρυπνίες στο ναό της ενορίας. Όταν μάλιστα πρόκειται να τηρηθεί το "αγιορείτικο τυπικό" (άλλο απωθημένο κι αυτό, συνήθως των ιερομονάχων ή των ιεροψαλτών) τότε πέφτει και η ανάλογη διαφήμιση.
    Προφανώς μπερδέψαμε κάποια πράγματα στο μυαλό μας, λησμονώντας ότι ούτε οι ενορίες είναι μοναστήρια ούτε και τα μοναστήρια ενορίες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είσαι κακόβουλος και αντιμοναστικός άνθρωπος φαίνεται.
      Τί σε πειράζει αν τελούν αγρυπνίες κάθε τρεις και λίγο; Εγώ ξέρω ότι τον διάβολο πειράζει. Πρόσεξε μήπως είσαι υποχείριο του χωρίς να το καταλαβαίνεις.

      Καλά κάνουν οι ιερείς και κάνουν αγρυπνίες και αν μπορούν να κάνουν περισσότερες και όποιος θέλει πηγαίνει. Δεν εξαναγκάζεται κανείς να πάει χωρίς να το θέλει.
      Γιατί πειράζεσαι λοιπον; Μήπως έχεις διαβολικη ενεργεια μέσα σου ανωνυμε 8,48πμ;

      Διαγραφή
    2. ΟΙ ΑΓΡΥΠΝΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΥΠΙΚΑ ΜΑΣ ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΜΑΣ ΖΩΗ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΑΣ ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΥΝ ΝΑ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ.ΜΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΧΡΗΣΙΜΗ. ΟΙ ΕΝΟΡΙΕΣ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΘΥΜΙΖΟΥΝ ΣΥΧΝΑ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ, ΔΙΟΤΙ Η ΣΡΑΤΕΥΟΜΕΝΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ.

      Διαγραφή
    3. Αμαρτωλός είμαι, αλλά ούτε "κακόβουλος" ούτε "αντιμοναχικός", και σίγουρα δεν εκπλήσσομαι από την ευκολία των ευσεβών (και ...μοναχόφιλων οπωσδήποτε) να καταδικάζουν οτιδήποτε δεν τους φαίνεται σωστό. Φυσικά, ούτε καν μπήκαν στον κόπο να δουν την ίδια την άποψη και το περιεχόμενό της.

      Ο Θεός να μας ελεεί όλους, ευλαβείς αδελφοί (και πατέρες, μήπως;)

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμε των 12.48, κοίτα να ψάξεις καλά μέσα σου και άσε τις εικασίες για τους άλλους, πολλώ δε μάλλον τις εύκολες καταδίκες... Αν δεν μπορείς να καταλάβεις την ουσία του προβληματισμού, μπορεί να φταις κάποτε και εσύ και όχι πάντα οι άλλοι...

      Διαγραφή
  2. ποια φαγητα συγκαταλεγονται στην ξηροφαγια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξερω ακριβως αλλά το ψωμί, οι ξηροί καρποί ίσως και τα φρούτα.

      Διαγραφή
    2. Ξηροφαγία είναι τα αλάδωτα νηστίσιμα φαγητά, τα λαχανικα , τα φρούτα και οποιοδήποτε νηστίσιμο δεν περιεχει λάδι! Οι περισσότεροι μαγειρεύουν με ταχίνι για ν α πάρουν τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός....Αυτό σημαίνει ξηροφαγία!

      Διαγραφή
  3. ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!

    ΤΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑΚΑ ΤΥΠΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΟΝΑΧΟΥΣ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΕΔΩ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ. ΜΗΝ ΠΑΡΑΣΥΡΕΣΤΕ ΑΠΟ ΔΙΑΒΟΛΙΚΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ.
    Ο ΜΟΝΑΣΤΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ. ΟΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΑΣ ΤΟΝ ΤΗΡΕΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο για το ορθόδοξο ήθος...
      Το λιγότερο που οφείλεις είναι να πας να εξομολογηθείς για αυτό το "διαβολικούς"...

      Διαγραφή
    2. Μια χαρά ορθόδοξο ήθος είναι, λέει τα πράγματα με το όνομα τους.

      Διαγραφή
  4. Κανείς ιερεύς και κανείς μοναχός δεν υπεχρέωσε ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΝΑ λαϊκό να συμμετάσχει άκων σε νηστείες και αγρυπνίες. Ο Μεγαλοδύναμος μας έδωσε την ελευθερία κρίσεως και επιλογής, κάτι που σέβεται απολύτως σχεδόν η ολότης του Ιερού Κλήρου. Είθε να ηδυνάμεθα να ακολουθήσουμε το Αγιορειτικό Τυπικό, όμως "είναι βαρειά η Καλογερική"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μην βάζεις και το χέρι σου στη φωτιά, πάντως...

      Διαγραφή
  5. Ἔγώ λυπάμαι διότι ενώ βρίσκομαι στην Αττική λίγες εκκλησία κάνουν αγρυπνίες και αυτές κάνουν λιγότερο συχνά απο μια φορά τον μήνα!
    Αντί να προτρέψουμε όλους τους τεμπέληδες ιερείς να κάνουν αγρυπνίες, λιθοβολούμε τους λίγους άξιους που κάνουν; Τρελλαθήκαμε τελείως;

    Αριστείδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αδερφέ,
    εμένα μου αρέσουν οι Αγρυπνίες. Πραγματικά νοιώθω ότι η ενορία μου ή γενικότερα η εκκλησία που τυχόν βρίσκεται κοντά μου, δεν είναι μόνο για να λειτουργεί (το λέω ωμά), μόνο την Κυριακή και στους Εσπερινούς αλλά πρέπει να είναι όντως κέντρο της ζωής μας.Πολλές φορές ούτε που διαβάζεται ο Ορθρος το πρωΐ...(άλλη λατρευτική έκπτωση αυτή σε πολλούς ναούς ή ακόμη στη Νηστεία της Σαρακοστής όλα γίνονται στο πι και φι, μέσα σε 2 ώρες το πολύ το πρωΐ!!!).

    Και νομίζω πως είναι σημαντικό αν καταλάβεις ότι ο ναός σε ένα μοναστήρι βρίσκεται στο κέντρο του (γιατί επίκεντρο της ζωής των μοναχών είναι ο Κύριος και η Δοξολογία Του) και με γνώμονα αυτό, σχεδιάζονταν οι εκκλησίες σε όλες τις γειτονιές της Ελλάδας...άλλο αν με την τόσο μεγάλη οικιστική δόμηση έγιναν μπάχαλο οι πόλεις. Και σε εμάς επίκεντρο πρέπει να είναι ο Κύριος, ανεξάρτητα από το ότι κάνουμε.

    Επειδή οι ασχολίες/δουλειές μας, μας εξασφαλίζουν τα προς το ζειν, έχουν και ένα αρνητικό αποτέλεσμα. Μας στερούν χρόνο από το χρόνο μας για προσευχή ή έστω για μια υπενθύμιση στον εαυτό μας ότι πρέπει να πούμε ένα ευχαριστώ ή έν Δόξα Σοι στον Κύριο.

    Αν σε ευχαριστεί να βρίσκεσαι ένα βράδυ στην Εκκλησία, τότε γιατί είναι κακό;
    Κανείς δε μας πιέζει να συμμετέχεις.
    Αν σε ευχαριστεί πάλι να το πεις με το καντύλι σου στο σπίτι, κάντο.
    Κανείς δε σε πιέζει να το κάνεις.
    Αν σε ευχαριστεί να το το πεις λίγο πριν πέσεις να κοιμηθείς, για 1-2 δευτερόλεπτα, κάντο.
    Κανείς δε σε πιέζει να το κάνεις.
    Αν πάλι δε θέλεις να το πεις ή δεν μπορείς γιατί σου κλείνονται τα μάτια, μην το κάνεις.
    Κανείς δε σε πιέζει να μην το κάνεις.

    Εγώ τη βρίσκω με τις αγρυπνίες και πολλές φορές πηγαίνω. Ούτε Ιερέας είμαι και μιλώ έτσι, ένας απλός άνθρωπος σαν και εσένα. Αλλά χαίρομαι που είναι ζωντανή η εκκλησία/ενορία μου και έτσι με κρατά και εμένα σε διαρκή σκέψη στο Θεό. Αν μόνος μου προσπαθούσα ή πήγαινα μόνο τυπικά τις Κυριακές...τότε προσπάθεια για να γίνω λίγο πιο σωστός Χριστιανός, δε θα έκανα.

    Αυτά και με συγχωρείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν υπάρχει λόγος να σεσυγχωρήσω γιατί προσυπογράφω απολύτως όσα λες. Φοβούμαι όμως ότι δεν κατάλαβες τι είπα: οι ενορίες δεν είναι μοναστήρια. Οι ιερομόναχοι που (αντικανονικώς...) υπηρετούν σε ενοριακούς ναούς οφείλουν να λαμβάνουν υπόψην τα δεδομένα της καθημερινότητας του ποιμνίου το οποίο διακονούν και όχι τις προσωπικές τους επιθυμίες. Δεν μπορεί λ.χ. το πρωί κάποιας γιορτής ο ενοριακός (το ξανατονίζω: ο ενοριακός) ναός να μη λειτουργεί επειδή ο ιερομόναχος και οι περί αυτόν γούσταραν αγρυπνία και μάλιστα με "αγιορείτικο τυπικό" (να μην πουν οι καημένοι οι ψάλτες μας αργά ανοιξαντάρια να χαίρονται;). Έλεος! Οι ενορίες αποτελούνται από πιστούς που έχουν και οικογένειες και δουλειές και πολλές μέριμνες, και είναι απολύτως αναγκαίο η Εκκλησία να σέβεται αυτές τις"ιδαιτερότητες". Εξάλλου, αυτό δεν κάνει εδώ και αιώνες η Εκκλησία συντέμνοντας (όσο είναι επιτρεπτό) τη διάρκεια των ακολουθιών, ακόμη και αυτήν τη Θεία Λειτουργία;

      Όσοι φιλακόλουθοι (ή "φιλομόναχοι" που έχουν καημό που δεν κατάφεραν να γίνουν μοναχοί) θέλουν μακρόσυρτες ακολουθίες μπορούν να πάνε σε μοναστήρι και να μην κάνουν (συγγνώμη για την έκφραση) "κατάληψη" στους Ιερούς Ναούς των ενοριών. Για δε τους ιερομονάχους που ενώ επέλεξαν να μην ζήσουν στη Μονή της μετανοίας τους (παρά τις υποσχέσεις που έδωσαν κατά την κουρά τους) αλλά να περιφέρονται στον κόσμο εκτιθέμενοι οι ίδιοι σε μύριους πειρασμούς (πού 'σαι Παπαδιαμάντη να τους καμαρώσεις) και εκθέτοντας σε άλλους τόσους τους πιστούς, ενώταυτοχρόνως πουλάνε "εξουσία" σε εντιμοτάτους εγγάμους ιερείς, που λευκάνθηκαν τα γένια τους στο θυσιαστήριο, θα μπορούσα να είμαι ακόμη σκληρότερος αλλά ...θου, Κύριε!

      Διαγραφή
    2. Αυτο το τελευταιο περι εγγαμων λευκασμενων στο θυσιαστηριο ιερεων, ειναι σωστοτατο και μαλιστα με υπακοη σε αρχιμανδριτη νεο σε ηλικια προϊσταμενο του ναου ο οποιος μπορει να ειναι και απειρος στη συμπεριφορα που του δινει η εξουσια και ο Δεσποτης....
      Ομως στην Ορθοδοξια δεν υπαρχουν αλυτα προβληματα, ο ιερεας εξασκειται στην ταπεινοφροσυνη και ο αρχιμανδριτης μαθαινει να κυριαρχει στη "ζηλεια του" για το ποιμνιο που περιτριγυριζει τον εμπειρο ιερεα και που συνηθως αισθανεται προς τα που πρεπει να γειρει.Κι εμεις αντι να σκανδαλιζομαστε απο τα ατοπα της λειτουργιας της εκκλησιας-γιατι απο ανθρωπους διοικειται- καλυτερα να προσευχομαστε να εχουμε αξιους αρχιερεις και ιερεις και να μην καταντησουμε να περπαταμε χιλιομετρα για να βρουμε εκκλησια να λειτουργηθουμε οπως εχει προφητευθει για τα εσχατα χρονια.Οσο για τις αγρυπνιες οστις θελει....αλλα να μην γινονται πεδιο αξιολογησης ιερεων και ψαλτων.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμε 16 Νοεμβρίου 2012 12:53 π.μ. και Ανώνυμε 16 Νοεμβρίου 2012 11:05 π.μ.
      μήπως έχει καταληφθεί απο δαιμόνιο και δεν το καταλάβατε ακόμα;
      Δεν ντρέπεστε να μιλάτε με τόσο θράσος εναντιον των αγρυπνιων;
      Ποιος πίεσε ποτέ κανένα να πάει στις αγρυπνίες; Αν καποιος πίεσε τότε να γράψετε εναντίον της πίεσης και όχι εναντιων της εφαρμογης του μοναστηριακου τυπικου απο τις ενορίες.
      Τα μοναστήρια είναι το πρότυπο ζωης κάθε χριστιανου.
      Όσο κανεις το εφαρμόζει τόσο πιο σωστος χριστιανος ειναι.
      Νηστεια αγρυπνια προσευχη, είναι η θεραπευτικη αγωγη για τα πάθη.

      Μπράβο στις ενορίες που τελούν αγρυπνίες αλλά πρέπει να το κάνουν πιο συχνα και όχι 1-2 φορές το μήνα. Και όποιοι θέλουν πηγαίνουν. Κανένα δεν πρέπει να πειράζει αυτό. όποιον τον πειράζει σημαίνει ειναι δαιμονισμενος και χρειάζεται εξορκισμό.

      Φιλούμενος

      Διαγραφή
    4. Φιλούμενε, κοίτα να θεραπεύσεις τα πάθη της ψυχής σου και άσε για το Θεό τη διάγνωση για τις ψυχές των άλλων. Θα σε βόλευε να ήμουν "κατά των αγρυπνιών" αλλά ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ. Αν δεν μπορείς να καταλαβαίνεις εύκολα τι λέει ο άλλος, κάνε τον κόπο να ξαναδιαβάσεις πολλές φορές τις θέσεις του, βάλε πρώτα τον ΚΑΛΟ λογισμό (όπως θα έπρεπε να έχεις μάθει τόσα χρόνια που ζεις μοναχικό βίο), μη φαντασιώνεσαι ορατούς και αοράτους εχθρούς ΠΑΝΤΟΥ, πίστεψέ το ότι δεν είσαι εσύ αυτός που θα σώσει την Εκκλησία ούτε αυτός που έχει την εξουσία να ελέγχει τους πάντες, και έπειτα προσπάθησε με ταπείνωση και αγάπη να πεις δυο κουβέντες. Και αν εμείς οι αμαρτωλοί ξεφεύγουμε λιγάκι διόρθωσέ μας με αγάπη και διάκριση (την οποία, επίσης, θα έπρεπε να έχεις γνωρίσει, με τόσα χρόνια μοναχικού βίου).

      Τα περί εξορκισμών κλπ. κλπ. δεν τα σχολιάζω, γιατί τα θεωρώ από φαιδρά έως τραγικά.
      Όπως και νά 'χει πάντως, το σίγουρο είναι ότι απέκτησες έναν ακόμη αδελφό που θα σε μνημονεύει στις προσευχές του. Ο Θεός να μας ελεεί όλους.

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμε αδελφέ των 11.05,

      Η ενορία δεν είναι "του κασίδη το κεφάλι". Είναι κομμάτι του Σώματος του Χριστού, είναι άνθρωποι, ψυχές "ὑπὲρ ὧν Χριστὸς ἀπέθανε", που ο Ιερέας οφείλει να διακονεί και όχι να εξουσιάζει. Όσο πιο πολλές οι ανάγκες των πιστών τόσο πιο δοσμένος στο Θεό και τους ανθρώπους πρέπει να είναι ο Ιερέας. Θέλω να πω ότι δεν είναι πρωτίστως ζήτημα της προσωπικής ασκητικής και διόρθωσης του παλιού ή του νέου ιερέα (ο ένας να εξασκηθεί στην ταπεινοφροσύνη και ο άλλος να ξεπεράσει τη ζήλεια του), ούτε καν ζήτημα αν θα παραχθεί "έργο", με την τεχνοκρατική έννοια του όρου (σαν αυτήν, παρεμπιπτόντως, που εισάγουν τα νέα, εξωφρενικά έντυπα αξιολόγησης των κληρικών), αλλά ζήτημα λειτουργίας της ενορίας ως κομματιού της Εκκλησίας.
      Εξάλλου, αυτό δεν διακηρύττει αιώνες τώρα η ίδια η Εκκλησία, που θέλει τους αρχιμανδρίτες για τη "μάνδρα" και όχι για την ενορία; Εμείς, όχι μόνο ξεχειλώσαμε τους κανόνες, όχι μόνο βγάλαμε ΤΕΛΕΙΩΣ (!!!) τους ιερομονάχους από τα μοναστήρια, όχι μόνο τους αφήνουμε αδέσποτους να περνούν τον καιρό τους κατά το δοκούν (στις μεγάλες δε πόλεις δεν μπορεί να τους μάσει κανείς), τους δώσαμε και την πρωτιά και την εξουσία στον ενοριακό ναό (!!!), σαν να ήταν η ενορία ο φυσικός τους χώρος.

      Λοιπόν, δεν είναι η ενορία για τον αρχιμανδρίτη. Αν χρειάζεται να διακονήσει την Εκκλησία, ας το κάνει ως ιεροκήρυκας ή ως οτιδήποτε άλλο, αλλά όχι ως προϊστάμενος εφημεριακού ναού. Δεν είναι καλό ούτε για τος πιστούς ούτε για τον ίδιο ως μοναχό.

      Και για να μην παρεξηγηθώ: δεν παραγνωρίζω ούτε υποτιμώ το πνευματικό έργο πάμπολλων αρχιμανδριτών στον κόσμο. Πολλοί από αυτούς (ιδιαιτέρως όσοι είναι "ψημένοι" μέσα σε κοινόβια ή αδελφότητες) έχουν και αγιότητα και χάρη και όλες τις μοναχικές αρετές (υπακοή, παρθενία, ακτημοσύνη), καμιά φορά περισσότερο από κάποιους που ζουν στο μοναστήρι. Συνήθως όμως αυτοί, δεν αγαπούν τις πρωτοκαθεδρίες και προσέχουν πολύ την εσωτερική τους ζωή, παραμένοντας αληθινοί μοναχοί και όχι εντυπωσιάζοντας (κοινώς "ψαρώνοντας") τους πιστούς με μοναχοφανή τυπικά και εφέ...

      Διαγραφή
  7. Δεν είναι εύκολο να απαντήσει κανείς σε αυτό το θέμα των συνεχόμενων αγρυπνιών στις ενορίες. Είναι από ποιά πλευρά το βλέπεις. Ως ευλαβής ενορίτης; Τότε ναι οι ιερείς πρέπει να είναι φιλακόλουθοι και να κάνουν αγρυπνίες. Ως εργαζόμενος στον εκκλησιαστικό χώρο όμως προβληματίζεσαι από τα κίνητρα που αντιλαμβάνεσαι... Δυστυχώς αλλά δεν είναι όλα όπως φαίνονται...δε γράφω περισσότερα, ο Θεός ξέρει τα μύχια της κάθε ψυχής. Πάντως ούτε και στα μοναστήρια δε γίνονται τόσες αγρυπνίες όσες γίνονται από κάποιους ευλαβείς....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τι να τις κάνουμε τις αγρυπνίες όταν δεν έχουμε αγάπη εν Χριστώ; Κάποιοι ευλαβείς αγιορείτες ιερομόναχοι στην Αττική, από αυτούς με τις συνεχόμενες αγρυπνίες, ξεγελούν το ποίμνιό τους και κάνουν τους φιλακόλουθους. Προσπαθούν να παρουσιάσουν ένα πνευματικό έργο στην ενορία τους με αγρυπνίες, καθημερινές Θ.Λ., παζάρια, καφέ για τους ενορίτες, φιλανθρωπίες κλπ και όλα αυτά για να φανούν στη μητρόπολη. Δυστυχώς έτσι είναι, ας μην είμαστε αφελείς. Βλέπουν τον καθένα μας στην τσέπη... Όσοι ζούμε κι εργαζόμαστε σε εκκλησιαστικούς χώρους τα αντιμετωπίζουμε καθημερινά. Γιατί αυτοί οι αγιορείτες ιερομόναχοι κάθονται στον κόσμο και δεν πάνε στα μοναστήρια τους να κάνουν καμιά υπακοή στο γέροντά τους,να ψηθούν στα πνευματικά, παρά κάνουν τους γέροντες από τα 35 χρόνια τους. Είναι άπειροι και ανεπαρκείς στα καθήκοντά τους και πολλές φορές γίνονται αιτία να υποφέρουν οι λαικοί που συνεργάζονται μαζί τους. Υπάρχουν και εξαιρέσεις, ευτυχώς , αλλά πρέπει με πολύ προσοχή να βρει κάποιος τους αγνούς λευίτες. Ο Θεός να μας ελεήσει όλους και να μας βοηθήσει να μη σκανδαλιζόμαστε με την παρούσα κατάσταση στην Εκκλησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εσύ που ξέρεις τις προθέσεις τους; Δεν ξέρω ποιους, λες μπορει να εχεις δικαιο. Αλλά οι αγρυπνιες ειναι πολυ ωφελιμο να γινονται ασχετα με τους σκοπους που τις διοργανωνουν οι ιερεις (πχ. να επιδειχθουν)

      Διαγραφή
  9. Ανώνυμε 7 Νοεμβρίου 2012 9:11 π.μ.
    πάψε να κάνεις τον κριτή του Φιλούμενου και κοίταξε να διορθώσεις την ψυχή σου που έχει τόση απέχθεια στην μοναστική ζωή που κρατά την Ορθοδοξία μας όρθια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απόψεις κρίνω και όχι ανθρώπους. Εξάλλου, δεν κατάλαβα ότι έχουμε και στην ορθοδοξία αλάθητους. Νόμιζα ότι μόνο ο πάπας είναι...
      Συνεχίζεις πάντως να κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις και δεν εκπλήσσομαι. Θα έκανες τα πάντα για να συντρίψεις τον "αντίπαλο" αλλά αυτό δε σε δικαιώνει. Αν είδες στα λεγόμενά μου "τόση απέχθεια στην μοναστική ζωή" τότε είσαι ΤΥΦΛΟΣ! Ίσως έτσι πείθεις τη συνείδησή σου ότι μπορείς να απορρίπτεις κάποιον ως "δαιμονικό άνθρωπο" (!!!) και να του καταλογίζεις μύρια όσα χωρίς να μπεις στον κόπο να δεις τι στ' αλήθεια έγραψε. Αν αυτό λέγεται εκκλησιαστικό φρόνημα και ήθος (μοναχόφιλο παρακαλώ...), τότε σίγουρα ο κάθε φίλος σου είναι αλάθητος. Όσο για την ταπεινότητά μου, να με σχωράτε που σας χάλασα την παρέα. Κρατήστε τη σιγουριά σας, τις αλήθειες και τις βεβαιότητές σας, λιβανίστε λιγάκι παραπάνω τους όποιους γνωστούς εθίγησαν και καμαρώστε για τη λαμπρή νίκη σας κατά των "αντιμοναστικών", "διαβολικών" κλπ. αδελφών σας (μήπως νηστεύετε κιόλας, κρεοφάγοι;)

      Καλή μετάνοια! Σε όλους μας!

      Διαγραφή
  10. Καλημέρα σας. Ζω σε ένα νησί των Κυκλάδων και λόγω έλλειψης ιερέων , οι ιερείς μας διακονούν μέχρι και 4 ενορίες εκ περιτροπής. Χωρίς ψαλτάδες -τις περισσότερες φορές ψάλλουν οι γυναίκες των χωριών ή όλοι μαζί το εκκλησίασμα- στον Ορθρο ο ιερεύς να κάνει και τον ψάλτη (επειδή είναι δύσκολα αυτά για τις γυναίκες)και να τρέχει από το αναλόγιο στο ιερό και τουμπαλιν, όταν ακούμε για αγρυπνίες (ευάριθμες)τρέχουμε να λάβουμε την ευλογία μιας τέτοιας λειτουργικής συναξης.

    Γι αυτό μην παραπονιέστε και μην ερίζετε για αυτά που ο Θεός σας έδωσε εν αφθονία. Θυμηθείτε κι εμάς.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.