4 Ιουν 2012

Μᾶς κλέβουν οἱ παπάδες; ἤ ἀλλιῶς: ἡ σχέση εἶναι προσωπική ὑπόθεση

Πρίν λίγο καιρό ἤμουν παρών σ' ἕνα ξέσπασμα ἑνός ἀνθρώπου. Ἄρχισε νά κατηγορεῖ τήν ἐκκλησία καί νά λέει τά κλασικά: οἱ παπάδες μᾶς κλέβουν, οἱ δεσποτάδες μᾶς θέλουν στήν ἄγνοια ὑποταγμένους, μᾶς κοροϊδεύουν, μᾶς ἐκμεταλλεύονται, ἐγώ ἀλλιῶς τόν φανταζόμουν τό Θεό. Μάλιστα, γιά νά στηρίξει ὅλο αὐτά τά παράπονά του ἔφερε καί παραδείγματα πολύ ὀρθά....Καί μ'ἔβαλε σέ σκέψεις. Πολλές σκέψεις. Νά σού ἐκμυστηριευτῶ μερικές. 
Κάνουμε πάντα τό λάθος νά βλέπουμε τά σφάλματα τῶν παπάδων, τῶν δεσποτάδων καί ἀμέσως λέμε: Νά, αὐτός ἔκανε αὐτό. Καί ποιό εἶναι ἀμέσως τό συμπέρασμα ποῦ βγάζουμε; Ἄρα, καλά κάνω κι ἐγώ πού δέν πάω στήν ἐκκλησία. Δηλαδή, ἀμέσως βγάζουμε τόν ἑαυτό μᾶς ἀπ'τήν ἐξίσωση, ἐπειδή κάπου, κάποτε, κάποιος ἔκανε συγκεκριμένο σφάλμα. Καί ξεχνᾶμε ὅτι ὁ Θεός εἶναι ὑπόθεση ὄχι τοῦ παπᾶ πού ἔκλεψε, ἀλλά τοῦ καθενός μᾶς προσωπικά. Ἡ πίστη εἶναι βίωμα. Εἶναι ἐμπειρία προσωπική, μυστική, ἐσωτερική. Εἶναι σχέση μέ τό Θεό. Καί σέ μία τόσο προσωπική σχέση δέ χωρᾶνε....
 ἐνέργειες ἤ παραλείψεις τρίτων. Γιά παράδειγμα, ὅταν ἐρωτευτεῖς, δέ σέ νοιάζει τίποτε ἄλλο παρά τό ἐρώμενο πρόσωπο. Βλέπεις τό πρόσωπο αὐτό παντοῦ καί πάντα.
Εἴμαστε πολύ εὔκολοι στό νά κατακρίνουμε. Ἀλλά, εἴδαμε ποτέ τά δικά μας σφάλματα; Εἴδαμε ποτέ τό δοκάρι στό δικό μας μάτι; Τοῦ ἔφταιγε ὁ παπάς πού ἔκανε κάτι. Γιατί ὄχι; Καί ἐκεῖνος ἄνθρωπος σάν καί σένα καί μένα δέν εἶναι; Ἤ μήπως ξεχνᾶμε τό ὅτι καί μέσα στούς 12 μαθητές τοῦ Χριστοῦ (πού ὁ ἴδιος τους διάλεξε) ὑπῆρξε καί ἕνας μετέπειτα προδότης;
Θυμήσου, ἀδερφή/ε, ὅτι τόν Ἰούδα τόν ἀγάπησε πιό πολύ ἀπ'ὅλους ὁ Χριστός! Τοῦ ἔδωσε εὐκαιρίες πού σέ κανέναν ἄλλον δέν ἔδωσε. Ὁ Χριστός μᾶς τίμησε μέ τό ὑπέρτατο, χαοτικό, ἀσύλληπτο δῶρο: τήν ἀπόλυτη ἐλευθερία μας.... Ἀπόλυτη ὡς τήν αἰωνιότητα!
 
Ἅμα δέ σ'ἀρέσει ὁ παπάς ὁ ἐγωίσταρος ἤ ὁ ψάλτης πού τά τσεπώνει, διάλεξε μία ἄλλη ἐνορία καί πήγαινε ἐκεῖ. Ἅμα -ὅπως λές- δέ σ'ἀρέσει ὁ παπάς αὐτός, πήγαινε σέ κάποιον ἄλλον νά ἐξομολογηθεῖς. Ἀλλά νά θυμᾶσαι ὅτι ἀκόμη καί ὁ πιό ἁμαρτωλός ἱερέας ὅταν κάνει Λειτουργία κατεβάζει τό Θεό τόν ἴδιο στή γῆ. Γι'αὐτό καλό εἶναι νά τό θυμόμαστε αὐτό πρίν πᾶμε νά κρίνουμε...
 
Ἡ πίστη δέν εἶναι θεωρίες. Μυστικά μέσα σου θά τήν βιώσεις τήν ἐπικοινωνία μέ τό Χριστό. Ὅ,τι καί ἄν ἀκοῦς, ὅσα ἐπιχειρήματα καί νά σού ποῦν, ἅμα δέ τό νιώσεις, εἶναι χαμένος χρόνος... Καί θυμήσου ὅτι ὁ Χριστός δέν ὑποχρεώνει κανένα. Δέχεται ἀκόμα καί ἐκείνους πού μετανιώνουν ἔστω καί στό τελευταῖο δευτερόλεπτο. Τόσο ἀρχοντική καί ἄπειρη εἶναι ἡ ἀγάπη του. Τούς βάζει στή Βασιλεία τοῦ ἔστω καί μ'ἕνα ὕστατο ἥμαρτον (θυμήσου: ληστές, πόρνες, ἀπατεῶνες, κλπ, κλπ). Ἄρα, αὐτός πού τώρα κρίνουμε καί βρίζουμε, μπορεῖ νά καταλήξει στήν ἀγκαλιά τοῦ Θεοῦ κι ἐμεῖς -λόγω τῆς κατάκρισής μας- νά ἀποξενωθοῦμε ἀπ'τήν ἀγάπη Του...
Καί κάτι τελευταῖο: Ἄσε τούς ἄλλους νά φωνάζουν καί νά οὐρλιάζουν καί νά τούς φταῖνε ὅλα. Ἄσε ἀκόμα καί τά μεγαλόστομα κηρύγματα. Ἄσε μέ κι ἐμένα πού πῆρα φόρα. Ἐσύ, πήγαινε κάπου ἥσυχα, καί μέ ὅση δύναμη ψυχῆς ἔχεις πές Του: Χριστέ, ἀκούω τόσα καί τόσα σκάνδαλα. Δέν ξέρω τί νά πρωτοπιστέψω. Ἄν ὑπάρχεις ὅμως, ἔλα στήν ψυχή μου μέσα. Ἔλα νά σέ νιώσω. Καί, ἄν τό πράξεις αὐτό μέ πίστη καί ταπείνωση, Ἐκεῖνος σίγουρα θά σέ ἐπισκεφτεῖ... Στά σίγουρα...

3 σχόλια:

  1. Αόρατη γωνιά αυτά που έγραψες είναι θαυμάσια.Η ιεροσύνη είναι μυστήριο και ακόμα και ο λιγότερο σωστός κατεβάζει τα ουράνια στη γή. Όμως αυτό που γίνεται λόγω της άγνοιας και της παραφιλολογίας και φημολογίας υπό του φόβου ως συναίσθημα, γίνεται απο τους περισσότερους δυστυχώς προς τους περισσότερους. Δεν είναι μόνο οι λαϊκοί που κρίνουν ότιδήποτε δεν γνωρίζουν, είναι και οι ιερείς που κρίνουν, εκφοβίζουν, φημολογούν εναντίων των όσων δεν γνωρίζουν δεν διάβασαν δεν ξέρουν. Έτσι δημιουργείται ένας μόνιμος πανικός στον κόσμο και διαχωρισμός. Και αν τους πει κάποιος ότι 'ναι στη προσευχή μου αυτό που ζητάω γίνεται, ή έχω βρεί τη γαλήνη, ή έτσι καθοδηγήθηκα απο διαίσθηση, αν κάτι δεν τους αρέσει λένε ότι έχεις πέσει σε πλάνη. Ακυρώνουν ότι ήδη είχαν πει νωρίτερα, για αγάπη κλπ. Έτσι οι ιερείς έχουν πάντα δίκιο οι λαϊκοι πάντα λάθος, εκτός και αν συγκλίνουν οι απόψεις των.
    Τελικά αυτό που λέω και φωνάζω αρκετές φορές και στους ιερείς είναι ότι άλλα τα κριτήρια του Θεού άλλα του ανθρώπου και τουλάχιστον πριν μάθεις κάτι καλά απο δική σου έρευνα μη κρίνεις. Γενικά μη κρίνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε αυτούς που κατηγορούν τους παπάδες, ψάλτες, κτλ. πρέπει να διευκρινίσουμε ότι δεν είμαστε προτεστάντες, όλοι όσοι πάνε στην εκκλησία δεν είναι «καθαροί»=φαρισαίοι, αλλά άνθρωποι που προσπαθούν να αλλάξουν, να βελτιωθούν και αυτό ισχύει και για τους παπάδες. Επειδή μόνο ο Χριστός σώζει, όλοι οι άλλοι είμαστε καταδικασμένοι να αποτύχουμε λίγο ή πολύ. Επίσης το κράτος πληρώνει τους μισθούς των ιερέων, ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΨΑΛΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΤΩΝ ΝΑΩΝ!!! Ενώ η καινή διαθήκη γράφει πως οι ιερείς ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΕ.
    Στο τέλος αφού ακούσουμε το:
    http://ancientfaith.com/podcasts/cambridge/the_basics_of_christian_ethics_part_1
    μπορούμε να μιλήσουμε για την ηθική κατάσταση των μη χριστιανών...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Υπέροχο άρθρο. Δεν έχω ακούσει κανέναν να κατακρίνει την Ιατρική όταν γνωρίσει έναν ανήθικο γιατρό, ούτε να απομακρύνεται από το νοσοκομείο γιατί ο γιατρός πήρε φακελάκι. Το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι να γιατρευτούμε και να απαλύνουμε τον πόνο μας. Θεέ μου πόσο υποκριτές είμαστε!! Δεν σκεφτόμαστε το ίδιο και για την Εκκλησία του Χριστού μας που είναι το μοναδικό Νοσοκομείο ψυχών & σωμάτων!!Εφευρίσκουμε τις πιο απίθανες ιστορίες για να δικαιολογήσουμε την Λήθη, τη Ραθυμία και την Άγνοιά μας! Ας μετανοήσουμε φίλοι μου και ας αφήσουμε κατά μέρος τις δικαιολογίες και τα ξεσπάσματα. Να αλλάξουμε ζωή, να αγαπήσουμε, να συγχωρήσουμε και ο Πανάγαθος Θεός θα μας ελεήσει..Με πρώτο και 'καλύτερο' εμένα τον αμαρτωλό..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.