24 Μαΐ 2012

Ὁ γέροντας Πορφύριος καὶ οἱ Χίπηδες

Ὁ ἅγιος ἄνθρωπος δέχεται τόν πλησίον, ὅπως εἶναι, χωρίς νά κοιτάζει τά ἐξωτερικά ἀλλά ἑστιάζοντας στήν σωτηρία τῆς ψυχῆς του!
Ὁ Γέροντάς μοῦ διηγήθηκε: «Μιὰ φορὰ μὲ ἐπισκὲφθηκε ἕνας χίπης. Ἦταν ντυμένος μὲ κάτι πολὺχρωμα, παράξενα ροῦχα, φοροῦσε χαϊμαλιὰ καὶ κοσμήματα καὶ ζητοῦσε νὰ μὲ δεῖ. Οἱ μοναχὲς ἀνησύχησαν, ἦρθαν καὶ μὲ ρώτησαν καὶ εἶπα, ας περάσει. Μόλις κάθισε ἀπέναντί μου εἶδα τὴν ψυχή του. Εἶχε καλὴ ψυχή, ἀλλὰ πληγωμένη καὶ γιά αὐτὸ ἐπαναστατημένη. Τοῦ μίλησα μὲ ἀγάπη κι ἐκεῖνος συγκινήθηκε. Γέροντα, μοῦ λέει, κανεὶς μέχρι σήμερα δὲ μου μίλησε ἔτσι. Εἶπα τὸ ὄνομά του κι ἐκεῖνος παραξενεύθηκε, πῶς τὸ γνώριζα. Ε, του λέω, ὁ Θεός  φανέρωσε καὶ τ' ὄνομά σου καὶ ὅτι ταξίδεψες μέχρι τὴν Ἰνδία καὶ γνώρισες ἐκεῖ τοὺς γκουρού καὶ τοὺς ἀκολούθησες. "Ἀπόρησε πιὸ πολύ. Τοῦ εἶπα κι ἄλλα πράγματα γιὰ τὸν ἑαυτό του, κι ἔφυγε εὐχαριστημένος. Τὴν ἄλλη ἑβδομάδα, νὰ σοὺ καὶ καταφθάνει ὁ  ἴδιος μὲ μία παρέα χίπηδες. Μπῆκαν ὅλοι μαζὶ στὸ κελί μου καὶ κάθισαν γύρω μου. Ἦταν μαζί τους καὶ μία κοπέλα. Τοὺς συμπάθησα πολύ. Ἦταν καλὲς ψυχές, ἀλλὰ πληγωμένες. Δὲν τοὺς μίλησα γιὰ τὸ Χριστό, γιατί εἶδα ὅτι....
δὲν ἦταν ἕτοιμοι ν' ἀκούσουν. Τοὺς μίλησα στὴ γλώσσα τους, γιὰ πράγματα ποῦ τοὺς ἐνδιέφεραν. Ὅταν τελειώσαμε καὶ σηκώθηκαν νὰ φύγουν, μοΰ εἶπαν: Γέροντα, θέλουμε μιὰ χάρη: Νὰ μᾶς ἐπιτρέψεις νὰ σου φιλήσουμε τὰ πόδια. "Ἐγὼ ντράπηκα, ἀλλὰ τί νὰ κάνω, τοὺς ἄφησα. Μετά μου ἔδωσαν δῶρο μιὰ κουβέρτα. Θὰ φωνάξω νὰ τὴ φέρουν, νὰ τὴ δεῖς. Εἶναι πολὺ ὡραία. "Ἔπειτα ἀπὸ καιρὸ μὲ ἐπισκέφθηκε ἡ κοπέλα, ἡ χίπισσα, μόνη της. Τήν ἔλεγαν Μαρία. Εἶδα ὅτι ἤ Μαρία ἦταν πιό  προχωρημένη στὴν ψυχὴ ἀπό τους φίλους της καὶ τῆς πρωτομίλησα γιὰ τὸ Χριστό. Δέχτηκε τὰ λόγιά μου. Ἦρθε κι ἄλλες φορές, ἔχει πάρει καλὸ δρόμο. Εἶπε μάλιστα   Μαρία στοὺς φίλους της: «Βρὲ παλιόπαιδα, δὲν φαντάσθηκα ποτέ, ὅτι θὰ γνώριζα τὸ Χριστό, μέσα ἀπὸ μιὰ χίπικη παρέα».
Μου ἔκανε ἐντύπωση τὸ περιστατικό. Τὸ διορατικὸ καὶ ποιμαντικὸ χάρισμα τοϋ Γέροντα συνεργάσθηκαν γιὰ νὰ ἑλκύσουν, μὲ τὴν ἀληθινὴ ἀγάπη, τὰ παραστρατημένα, ἄλλα ἀξιοσυμπάθητα αὐτὰ παιδιά, ποῦ ἴσως κάποιοι πιετιστὲς θὰ τὰ ἀντιμετώπιζαν μὲ περιφρόνηση. Τὰ παιδιὰ αὐτὰ ζήτησαν ἀπὸ τὸ Γέροντα κάτι, ποῦ μ' ἔκανε νὰ ντραπῶ γιὰ τὸν ἑαυτό μου: Νὰ φιλήσουν τὰ πόδια του· κι ἦταν ἢ πρώτη τους ἐπίσκεψη. "Ἐγὼ τόσα χρόνια πηγαινοερχόμουν καὶ δὲν εἶχα τὴν ταπείνωση νὰ διανοηθῶ κάτι τέτοιο. Τὰ παιδιά, σὰν τὴν ἁμαρτωλή, ποῦ ἔπλυνε τὰ πόδια τοῦ Χρίστου μὲ τὸ μύρο καὶ τὰ σκούπισε μὲ τὰ μαλλιά της, φίλησαν τὰ πόδια τοΰ Γέροντα καὶ τοῦ χάρισαν καὶ μία κουβέρτα.  Γέροντας χαιρόταν τὸ δῶρο τους σὰν παιδί, ὄχι βέβαια γιὰ τὴν ὑλικὴ ἀξία του, ἀλλὰ γιὰ ὅ,τι πνευματικὸ συμβόλιζε. Θαύμασα τοὺς ἀπίθανους δρόμους ποῦ ἀκολουθεῖ  θεία χάρη, γιὰ νὰ σώσει ψυχές. Ἀπὸ τὴν ἥμερα ἐκείνη φιλοῦσα κι ἐγώ τὰ πόδια τοΰ Γέροντα, ὅπως ἦταν ξαπλωμένος στὸ κρεβάτι, χωρὶς νὰ τὸν ἐρωτῶ.
pentapostagma.gr

11 σχόλια:

  1. Ποτέ δε μίλησε σε κάποιον για το Χριστό αν δεν του το ζητούσε ή αν έβλεπε ότι δεν ήταν έτοιμη/δεκτική η ψυχή του...
    Ο γέροντας Πορφύριος ήταν μια άγια ψυχή γεμάτη ΑΓΑΠΗ.
    Μακάρι να προσπαθούμε να μιμούμαστε το παράδειγμά του.

    Να εύχεται και για μας τους τόσο αμαρτωλούς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ζή Κύριος Ιησούς Χριστός ο Θεός, εν τοίς αγίοις αυτού. !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δύσκολο αυτό γέροντα Πορφύριε μακάρι να μπορούμε να βλέπουμε την θετική πλευρά ειδικά στους ιερούς ναούς μας ότι οι συνάνθρωποι μας όπως και να είναι εξωτερικά ήρθαν για συμπροσευχηθούν και να μην σκανδαλιζόμαστε από τα αντρικά σκουλαρίκια, τα γυναικεία σκουλαρίκια στο πρόσωπο όχι στο αυτί αλλά στο στόμα στα φρύδια κτλ, το απρεπή ντύσιμο και την κατάληψη της πλευράς του ιερού που είναι για τους άνδρες από γυναίκες που σκανδαλίζουν , κ.α. ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΦΩΤΙΣΤΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΣ ΕΓΩ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΑΔΕΛΦΟΥΣ ΠΟΥ ΠΑΛΕΥΟΥΝ ΝΑ ΣΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥΣ . ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΕ ΜΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κάνεις λάθος ανώνυμε 5:57μμ η Εκκλησία δεν είναι λαϊκή αγορά να έρχονται οι γυναίκες όπως θέλουν και να σκανδαλίζουν, ούτε να κάθονται στις θέσεις των ανδρών!
    Να κάνεις τον έξυπνο για θέματα που αφορούν εσένα και όχι τους άλλους!
    Στον π. Πορφύριο είχαν έρθει οι χίππηδες και γι' αυτό μπορούσε να τους δεχθεί. Αν έρθουν στο σπίτι σου γυναίκες αισχρές μπορεί να τις δεχθείς. Στην Εκκλησία δεν θα κάνεις κουμάντο όμως, η Εκκλησία έχει την τάξη της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Είναι ντροπή σε όσους ιερείς καταπατούν την τάξη της Εκκλησίας και δεν διδάσκουν να κάθονται οι γυναίκες στις θέσεις τους, ώστε χωρίς περισπασμό και αυτές και οι άνδρες να προσευχηθούν.

    Δεν είναι μικρή αμαρτία αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συγγνώμη ρε παιδιά αλλά επιτρέψτε μου να πω την ταπεινή μου άποψη.εκκλησιάζομαι τακτικά στην ενορία μου κι αυτό που έχω παρατηρήσει είναι πως στον ναό προσέρχονται περισσότερες γυναίκες παρά άντρες.φυσικό κι έπόμενο δεν είναι να πάνε να καθίσουν και στην πλευρά των αντρών;Ας αφαιρέσουμε από πάνω μας τα κόμπλεξ που ίσως έχουμε.όταν μια γυναίκα προσέρχεται απρεπώς ντυμένη στον ναό (απρεπώς για τα δικά μας δεδομένα) δεν σημαίνει πως το έκανε επίτηδες για να προκαλέσει κάποιον άνδρα.Πιστεύω πως το κάνει επειδή είτε αυτός είναι ο τρόπος ένδυσής της είτε επειδή θέλει να πάει κόντρα στο κατεστημένο που λέει ότι στην εκκλησία ΠΡΕΠΕΙ οι γυναίκες να πηγαίνουν με μακριές φούστες κλπ.(βέβαια αυτό δείχνει την λαθεμένη αγωγή που έχει πάρει από το σπίτι κι ότι δεν τα πάει καλά με τον εαυτό της)
    Αλλά ας μην νομίζουμε πως κι εμείς είμαστε καλύτεροι.Πρόσφατα στην ενορία μου ήταν μπροστά μου ένας κύριος,μεσήλικας (γύρω στα 50), και ήμασταν στη σειρά για να πάρουμε αντίδωρο.Συνεχώς κατηγορούσε τις γυναίκες που έρχονταν απ την πλευρά των αντρών.Καθώς ήρθε η σειρά του έβαλε το ένα χέρι του κρυφά και πήρε μόνος του αντόδωρο και στη συνέχεια με το άλλο χέρι επδεικτικά ζητούσε αντίδωρο ξανά απ το χέρι του ιερέα..Αυτού του ανθρώπυ του φταίγανε οι γυναίκες;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι φίλε δεν είναι τόσο απλά όσο τα σκέφτεσαι. Δεν είσαι καλύτερος απο την Εκκλησία που επι αιώνες έχει αυτή την τάξη, κοίτα τα χάλια σου και άφησε την Εκκλησία ήσυχη διότι γνωρίζει απο πόσες μεριές πολεμά ο πειρασμός τους ανθρώπους.
      Για την φθηνή δικαιολογία ότι είναι περισσότερες απο τους άνδρες, υπάρχει η απάντηση που φιμώνει κάθε στόμα, ότι γι' αυτό υπάρχει ο γυναικωνίτης, για τις γυναίκες που περισσεύουν.

      Διαγραφή
    2. Για το θέμα του κυρίου που αναφέρεις και πάλι τα μπέρδεψες στο μυαλό σου. Στο ένα θέμα έχει δίκαιο και διαμαρτύρεται, στο άλλο θέμα έχει λαθος. Τί σχέση έχει το ένα με το άλλο. Δεν είπαμε ότι είναι αναμάρτητοι όσοι είναι άνδρες αλλά έχουν απόλυτο δίκαιο στο θέμα των γυναικών που φυτρώνουν εκεί που δεν τις σπέρνουν.

      Διαγραφή
  7. αγαπητέ μου φίλε 9.38 και 9.40 που προφανώς είσαι ο ίδιος που γράφεις σε ευχαριστώ για την άκρως χριστιανικη συμβουλή σου και θα κοιτάξω τα χάλια μου.φαίνεται μάλλον από τον τρόπο που γράφω πόσο ανάξιος δούλος είμαι οπότε για να μου το λες εσύ θα σκίψω το κεφάλι και θα κάνω υπακοή.πάντως οι λιγοστές μου γνώσεις που έχω λενε πως στο πρόσωπο του Θεού,άρα και μες στην εκκλησία,δεν είμαστε άνδρες και γυναίκες αλλά άνθρωποι.εγώ δεν είδα σε κανένα εκκλησιαστικό κείμενο να λέει ότι οι γυναίκες θα κάθονται δεξιά και οι γυναίκες αριστερά.ο Χριστός μίλησε για ισότητα των ανθρώπων και για αγάπη.όχι για τον διαχωρισμό αυτών.τώρα το κατά πόσο επηρεάζει τον πειρασμό ο καθένας είναι θέμα χαρακτήρα.κι εμένα με ενοχλεί την ώρα της λειτουργίας να περνάει ο δίσκος με τα χρήματα αλλά ορισμένοι σοφοί εκπρόσωποι τις εκκλησίας δεν το σέβονται.ας ξεολλήσουμε απ τους ανούσιους τύπος και ας εμβαθύνουμε λίγο στην ουσία ττης χριστιανικής ζωής..σε παραπέμπω στο δημοσέυμα του ιστολογίου "οι ευσεβοφανείς"..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φίλε μου τα περι ευσεβοφάνειας να τα διαβάσεις εσύ, θα σε ωφελήσουν πολύ. Πίστεψέ με. Μου φαίνεται πώς δεν γνωρίζεις καλά το πράγμα και όμως εκφέρεις και γνώμες!
    Για ποιόν διαχωρισμό μιλάς; Για αυτόν τον διαχωρισμό που θέσπισε η Εκκλησία και έχεις τόση άγνοια εσύ;
    Να περιμένουμε να καταδικάσεις την απαγόρευση στις γυναίκες να φορούν ανδρικά ρούχα και στους άνδρες γυναικεία κατα την Αγία Γραφή;
    Να περιμένουμε να καταδικάσεις και τον διαχωρισμό σε ανδρικά και γυναικεία μοναστήρια;
    Να περιμένουμε να καταδικάσεις και την απαγόρευση της εισόδου των γυναικών στην ιερωσύνη;
    Τί άλλο να περιμένουμε απο τις αλλοπρόσαλλες απόψεις σου.
    Άραγε δεν ήξερε η Εκκλησία τί έκανε που επι αιώνες διαχώριζε τους άνδρες απο τις γυναίκες και ξέρεις εσύ; Και αποφαίνεσαι σαν πάπας ότι είναι ανούσιοι τύποι. Ανούσια είναι αυτά που λες εσύ και ευσεβοφανή. Διάβασε τα περι ευσεβοφάνειας, θα σε ωφελήσουν σίγουρα πολύ.

    Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν καταλαβαίνεις τι σου λεω κι αυτό με λυπεί.δεν θεωρώ πως υπάρχει λόγος να προσπαθήσω να σου εξηγήσω αφού έχεις στο νου σου πώς να με προσβάλλεις κι όχι να κουβεντιάσουμε μιας και δεν γνωριζόμαστε προσωπικά και φαίνεται πως από την οθόνη του υπολογιστή είναι εύκολο να εκτοξεύει κάποιος τα βέλη του χωρίς να τον νοιάζει τι λέει και ποιος είναι απέναντί του.Προσπάθησα απ την αρχή να πω μια ρημάδα άποψη και μου επιτέθηκες λες και έκανα κάποιο έγκλημα.Αν αυτό που είπα ήταν τόσο τραγικό ας με καταγγείλουν στον Αρχιεπίσκοπο οι διαχειριστές του site και ας με αφορήσει.Υπάρχει σημαντική πιθανότητα αυτό που λέω να είναι μέγα λάθος αλλά με τον τρόπο που με παρατηρείς δεν με βοηθάς ούτε το λάθος μου να καταλάβω ούτε να το διορθώσω.Το να με δαχτυλοδειχτείς συνεχώς και να μου λες "εσυ" το ένα κι "εσύ" δεν μου φαίνεται και πολύ χρήσιμο..Αν θες να συνεχίσουμε την κουβέντα μας μπορείς να μου απαντήσεις ελεύθερα αρκεί να μην με προσβάλλεις ξανά.Α! και δεν είμαι ούτε ο Π. ούτε ο Ω. Λέγομαι Σωκράτης είμαι από το Αγρίνιο και είμαι 18 χρονών.παραθέτω τα στοιχεία αυτά με κάθε ρίσκο απλά για να πάρεις μια ιδέα ποιον προσβάλλεις εδώ και μια εβδομάδα..

      Διαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.