28 Μαΐ 2011

Κυριακή τοῦ Τυφλοῦ

    
 (ωάν. Θ΄ 1-38)
   Μελετώντας κανες τ θαύματα το Κυρίου ησο, φ’ νς συγκινεται π τν γάπη Του κα συγκλονίζεται π τν παντοδυναμία Του, φ’ τέρου κπλήσσεται π τν κακία κα τν ψυχικ διαστροφ τν Φαρισαίων της τότε, λλ κα τς κάθε ποχς.
θεραπεία το κ γενετς τυφλο πο θ κούσουμε τν Κυριακ στος ερούς μας Ναούς, εναι πολ χαρακτηριστική.
φο ησος ξεκαθαρίζει τ θέμα στος μαθητές του, τι οτε νθρωπος ατς εναι ατία, οτε ο γονες του πο γεννήθηκε τυφλός, νεργε μ τν Θεϊκή του παντοδυναμία τν θαυμαστ θεραπεία. πρώην τυφλός, μετ τν πίχριση το πηλο στ μάτια του κα τ νίψημό του στν κολυμβήθρα το Σιλωάμ, καθίσταται ντελς γις στ σμα κα ναγεννημένος στν ψυχή.
Κα ν ο γείτονες κα ο γνωστοί του ποροσαν κα θαύμαζαν κα διος διαβεβαίωνε τι «γ εμαι πρώην τυφλός», ξηγώντας τν περφυσικ τρόπο τς θεραπείας του, κάνουν κα πάλι τν μφάνισή τους ο Φαρισαοι. «Οτος νθρωπος οκ στι παρ το Θεο, τι τ Σάββατον ο τηρε» (ωάν. Θ΄ 16). Ατς νθρωπος δν εναι π τὸ...
Θεό, διότι δν τηρε τ Σάββατο. λλ πς πάλι μπορε νθρωπος μαρτωλς ν πραγματοποιε τέτοια θαύματα; κούγεται σοβαρς τώρα ντίλογος.
Τ θέμα λαβε διαστάσεις, μ ποτέλεσμα ν κληθον κα ο γονες το πρώην τυφλο γι ν καταθέσουν τ μαρτυρία τους. Δυστυχς μως ο γεννήτορές τουφάνηκαν «νθρωπάκια» κα π τν φόβο κα τ δειλία πο τος χαρακτήριζε, «ρίχνουν τ μπαλάκι» κα πάλι στ παιδί τους, γι ν γλυτώσουν ο διοι τν χαρακτηρισμ το «ποσυνάγωγου».
Πρόκειται γι τος νθρώπους πο τος βρίσκουμε σ κάθε ποχ κα σ κάθε τόπο, πο ν γνωρίζουν τν λήθεια προσώπων κα καταστάσεων, γι ν στερονται «ρετς κα τόλμης», γι ν μ χάσουν «τ θεσούλα τους» κα ν μ μειωθε «τιμή τους», χι πλς κλείνουν τ στόμα τους, λλ κα ν τ νοίξουν, βαπτίζουν τ γλώσσα τους στ φάρυγγα το φιδιο γι ν «χαντακώσουν» τν συνάνθρωπό τους, πο λογικ θ περίμενε τν ποστήριξή τους.
Βέβαια θεραπευμένος τώρα πρώην τυφλός, χι πλς δν τ χάνει μέσα στ λλοπρόσαλλο κλίμα τς τρομοκρατίας κα τς δειλίας πο πικρατε στν τμόσφαιρα, λλ μετ παρρησίας, τόσο τν πρώτη, σο κα τν δεύτερη φορ πο τν φώναξαν ν πολογηθε, μολογε τ γεγονς τς θεραπείας λλ κα τν πίστη του στν ησο. Φτάνει μάλιστα στ σημεο, κόμα κα ν ερωνευθε τ συνέδριο τν Φαρισαίων φ’ νς μ τν φράση του «μ κα μες θέλετε ατο μαθητα γενέσθαι;» (ωάν. Θ΄ 27) Δήλ. μήπως κα σες θέλετε ν γίνετε μαθητές Του; κα φ’ τέρου τος λέγχει μ τ καυστικά του λόγια: «...ν γρ τοτο θαυμαστν στίν, τι μες οκ οδατε πόθεν στι, κα νέωξέ μου τος φθαλμος» (ωάν. Θ΄ 30) Δήλ. δ βεβαίως εναι τ πορίας ξιον, τι σες δν ξέρετε π πο εναι, κα μως μου νοιξε τ μάτια.
Μ δύο λόγια, τος ντιμετωπίζει μ τέτοια ψυχικ διάθεση πο φανερώνεται λευθερία, τ θάρρος, πίστις λλ κα περιφρόνισις στς στρεψοδικίες πο προσπαθον ν δράσουν ο διεστραμμένοι Φαρισαοι στ νόμο το Θεο...
Τ τι τελικς «ξέβαλον ατν ξω» (ωάν. Θ΄ 34), τν πέταξαν δήλ. ξω π τ συναγωγή, τοτο εναι πλέον ναργς πόδειξις πο πιστοποιε τι νθρωπος εχε πιστέψει στν ησο κα παρέμενε συμβίβαστος.
Δν εναι τυχαο τ γεγονς φίλοι μου, τι χι πρίν, λλ φο χαρακτηρίστηκε ποσυνάγωγος, γις τώρα στος ασθητος κα πνευματικος φθαλμος συνάνθρωπός μας, δέχεται τν πίσκεψη κ μέρους το ησο.
πωσδήποτε, στ ποκορύφωμα τς χαρς το μετ τν θεραπεία του, θ ασθανόταν τν γωνία πο κα πς θ γνωρίσει τν εεργέτη του. Κα ρχεται ελογημένη ατ συνάντηση, τν κατάλληλη στιγμή. ταν οσιαστικ τν ρνονται ο διοι ο γονες του, ταν τ σαπισμένο θρησκευτικ κατεστημένο το σραλ τν πορρίπτει γι τν λευθερία τς γνώμης του, ταν φαίνεται τι μένει ντελς μόνος, τότε κριβς το ποκαλύπτεται διος ησος.
Φαίνεται τι γι ν ασθανθομε τν παρουσία το ησο στ ζωή μας, εναι νάγκη ν ρνηθομε συνειδητά, πρόσωπα κα καταστάσεις, τ ποία εναι ντίθετα μ Τν διο κα τ πανάγιον θέλημά Του. Ν εμαστε βέβαιοι τι ν πρώην τυφλς εχε φοβηθε τ θράσος κα ποχωρήσει μπροστ στν κακία τν Φαρισαίων. ν εχε ποταχθε δουλικς «γι λόγους πακος» στ σα το πέβαλε τ συνέδριο. ν εχε χάσει τν λεύθερη προσωπικότητα πο το χάρισε θεραπεία. Ε, ναί, δν θ δεχόταν ατ τν μεση κα προσωπικ πίσκεψη το ησο.
Οσιαστικ τοτο εναι τ ζητούμενο. Τί εδους πικοινωνία χουμε ναπτύξει στ ζωή μας μ τν διο τν ησο. νεξαρτήτως το ν εναι κανες γις χι. νεξαρτήτως το ν μπορε χι μ τ μάτια το σώματος ν χαίρετε τν λικ δημιουργία, τ ζητούμενο λοιπν εναι, βρίσκεται σ κατάσταση στε ν ασθάνεται μ τος φθαλμος τς ψυχς το τν παρουσία το Χριστο;
ς τ μολογήσουμε ξεκάθαρα γαπητοί μου. σο θ βασανιζόμαστε γι ν συμβιβάσουμε τ συμβίβαστα στν καθημερινότητα, σο θ γωνιομε μέσα στν καρδιά μας γι ν συνυπάρξουν Χάρις το Θεο κα πονηρία το κόσμου κα σο θ φοβόμαστε ν διαρρήξουμε τος δεσμος μ ποιαδήποτε μορφ προσωπικο πάθους, κοινωνικς δικίας νοσηρς πνευματικότητας, ν εμαστε βέβαιοι τι τ μόνο πο θ γευόμαστε τελικς, θ εναι πικρία τς κοσμικς πορρίψεως κα διαίτερα στέρησις τς Θεϊκς παρουσίας.
Εθε ν πιτρέψουμε στν δημιουργ τν φθαλμν κα στν κατασκευαστ τν καρδιν ν ρυθμίσει τν σωτερικό μας νθρωπο, στε νος ν βλέπει κα ν ζε τν μοναδικ προσωπικότητα το Κυρίου ησο, καρδιά μας ν φλέγεται π τ δική Του γάπη κα μ τ θέλησή μας ν γινόμαστε τοιμοι τν κάθε στιγμή, στε ν πορρίπτουμε ,τιδήποτε ζητ ν μς ποκόψει π τ Θεναδρικ το πρόσωπο.
μήν.          
      

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.